abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:12:59 #201
140465 NovaUtopia
Do birds fly?
pi_34660555
Ik heb ook maar even wat foto's geschoten en bewerkt:

dinsdag 31 januari 2006 @ 21:50:44 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34662185
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:12 schreef NovaUtopia het volgende:
[afbeelding]
Ik vind deze erg cool. Die gecapuchonde jongen staat er erg mooi op, bijna als een soort pilaar, kaarsrecht op het perron, doodstil, in contrast met de bewegende trein.
Nogal onderbelicht, dat is jammer, en vreemde donkere plekken plekken vooraan op het perron.

Maar de compositie . Vind ik dan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:04:48 #203
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_34662822
Ik vind 6 en 7 het mooist lotte, door het lijnenspel en ook omdat het me onwijs aan limburg doet denken.

Die nummer 5 mist wat onderwerp of echt focus punt net zoals 1 waar je twijfelt tussen de boom en bank. Misschien ander standpunt bij 1 zodat boom en bank meer op 1 lijn liggen ofzo? De zonsondergang op 2 vind ik persoonlijk mooier met de zon buiten de bomen. 3 is echt rete scherp, erg goed gelukt.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_34663672
NovaUtopia: bij de tweede foto vind ik het jammer dat de tram het zicht belemmert. Je blik wordt naar dat punt toe getrokken, maar het zou denk ik beter zijn wanneer je de straat in kon kijken waar de tram nu net voor rijdt. Verder zou ik aan de onderkant een stuk afhalen (gras is niet zo interessant als de rest ) en mag je van mij flink wat meer van die mooie lucht laten zien!

De eerste foto vind ik wel een goede foto, ik heb wel het idee dat hij iets naar rechts gekanteld is en hij is net iets te donker vind ik, maar hij heeft wel een lekkere sfeer.

De derde foto vind ik erg mooi, het vogeltje staat er knap op!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34665644
nog even een foto van mij.... graag comments en tips

<hr>
pi_34667139
NovaUtopia
1: erg mooie foto, ik hou persoonlijk erg van zwart wit fotos met hoog contrast, alleen vind ik het jammer dat er aan de linkerkant tussen de persoon en de rand een druk gedeelte zit.
2: ik had de foto net iets hooger genomen, zodat je wat meer lucht boven het rechter gebouw zou krijgen.
3: hier heb ik eigenlijk niks op aan te merken gewoon mooie foto
pi_34685657
vandaag maar weer gaan schieten... graag kritiek...

iemand nog tips voor me, want ik kan ze hard gebruiken... de foto's zien zo amateuristisch uit.

<hr>
  woensdag 1 februari 2006 @ 17:43:58 #208
140465 NovaUtopia
Do birds fly?
pi_34686420
Dawnbreaker:

In het algemeen zijn de foto's mooi, maar je hebt een beetje problemen met het croppen van je foto's:

1. wanneer je het onderste deel van de foto weghaalt (net onder de tweede linkse streep op de weg) en vervolgens wat van de bovenkant afhaalt zodat er een mooi 1/3 - 2/3 verhouding ontstaat komt de compositie meer tot zijn recht.
2. de rechterkant kan best weggecropped worden, misschien met de paal erbij of niet.
3. de foto is mooi maar misschien iets te dof. eventueel kun je het contrast omhoog doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NovaUtopia op 01-02-2006 17:53:02 ]
pi_34686621
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:12 schreef NovaUtopia het volgende:
#1 vind ik erg geslaagd!
Lekker hoog contrast en mooi effect van de trein.
pi_34689060
novautopia

ik heb de foto's niet gecropt, nikon d50 heeft nou eenmaal die afmetingen.
<hr>
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:35:35 #211
140465 NovaUtopia
Do birds fly?
pi_34692257
Ik bedoel ook eigenlijk dat je juist de foto's moet croppen, niet dat je een probleem hebt met het croppen. Owja, en dat croppen doe je natuurlijk met photoshop

[ Bericht 16% gewijzigd door NovaUtopia op 01-02-2006 21:04:08 ]
pi_34693424
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:

Heb hem al gecropt... (maar misschien vinden jullie dat dat nog verder kan) Verdere tips hoor ik graag.
Six milion ways to die... choose one.
pi_34693610
De twijfel slaat toe...

Vandaag bij wijze van hoge uitzondering een camera mogen proberen van iemand anders.(jammer dat ie alweer weg is want had meer willen experimenteren met zijn Fuji en zijn enorme tas met objectieven... )
Omdat ik nog steeds aan het klooien ben om dingen echt scherp op de foto te krijgen.
Heb zelf een lightbox gefabriceerd, dat gaat al beter, hoewel ik het licht nog steeds heel erg geel vind, experimenteren met opnames in RAW en ze daarna de witbalans te corrigeren geeft een matig resultaat.

Vanavond even een opstelling gemaakt en geprobeerd om met een zo goed als mogelijk identieke instelling opnames te maken met hetzelfde objectief (de kitlens van de D50 18-55), niet helemaal eerlijk want de Fuji maakt opnames in Tiff, de Nikon op Jpeg Fine ingesteld.Iso van de Fuji op 160, Nikon op 200.
Tiff bestand omgezet naar Jpeg en beide foto's (Nikon en Fuji) verkleind.
Beiden met statief en op zelfontspanner.

Nikon;

Fuji;

Waarom is de foto die met de Nikon gemaakt is zoveel geler en naar mijn mening minder scherp?

Sinds de overstap van compact naar SLR blijft het klote, heb dagelijks de neiging om alles uit het raam te gooien..
Ben ikzelf nu zo gefocused op het materiaal? Ligt het ergens anders aan?Wat doe ik verkeerd en wat kan ik eraan verbeteren?

CC
Mistakes are the portals of discovery.
pi_34693631
Timvput: Erg mooie foto. Alleen volgens mij ben je iets te ver gegaan met de sharpness in photoshop, je ziet namelijk lichte randen om de zwarte gebieden. Voor de rest heb ik er niks op aan te merken.
  woensdag 1 februari 2006 @ 21:06:52 #215
140465 NovaUtopia
Do birds fly?
pi_34693667
timvput

Ik denk dat de foto juist gecropt is. De kleuren zijn alleen iets te donker, misschien kun je proberen om de oranje/roze kleuren rond de zon iets te versterken.
pi_34718756
heeft er iemand van mij die reeks Z-W gezien of zijn ze misschien zo lelijk ? Dat je niets durft zeggen ? kan zijn e
pi_34722360
Hey CC, ik heb even je bovenste foto bekeken in photoshop. En nog aangepast ook. Ik heb geen idee welke kleur dat pluisding heeft maar de achtergrond is prima grijs te krijgen met wat adjustments -> color balance. Ik heb het reslutaat hieronder neergezet (mag toch wel hč?).
Ik vraag met af of dat met een NEF file niet heel eenvoudig kan... als je me die een mailt dan wil ik het graag een keer proberen (morgen)

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_34722576
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:32 schreef minolta het volgende:
heeft er iemand van mij die reeks Z-W gezien of zijn ze misschien zo lelijk ? Dat je niets durft zeggen ? kan zijn e
ze zijn ook zo klein hč? Maar goed, die molen is erg mooi . De andere foto's doen me eerlijk gezegd minder... ik ben er eerlijk gezegd niet zeker van dat dat zwart wit iets toevoegd.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_34723108
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 19:33 schreef luap het volgende:
Hey CC, ik heb even je bovenste foto bekeken in photoshop. En nog aangepast ook. Ik heb geen idee welke kleur dat pluisding heeft maar de achtergrond is prima grijs te krijgen met wat adjustments -> color balance. Ik heb het reslutaat hieronder neergezet (mag toch wel hč?).
Ik vraag met af of dat met een NEF file niet heel eenvoudig kan... als je me die een mailt dan wil ik het graag een keer proberen (morgen)

[afbeelding]
Thanks!
Ik heb je maar even een mailtje gestuurd.
CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_34724294
vandaag weer foto's gemaakt en 2 van een valk waren wel leuk geworden:

en nog een niet zo mooie foto maar wil hem toch tonen want ik werd bang toen ik dit schaap zag.

<hr>
pi_34727319
graag wat (opbouwende ;-) ) kritiek op deze foto's.....
is slechts de tweede keer dat ik op pad ben met deze camera, en nog wel voor het eerst met een (d)slr...... ook graag wat tips over croppen enzo... want op de één of andere manier heb ik altijd enorm afwijkende formaten ;-) getuige foto 4......

And God created BB.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 13:34:17 #222
140632 RonaIdV
Kloon van...
pi_34727806
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:01 schreef timvput het volgende:
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:

[afbeelding]

Heb hem al gecropt... (maar misschien vinden jullie dat dat nog verder kan) Verdere tips hoor ik graag.
Ik zou een stukje van de linkerkant afhalen, zodat de zon niet meer zo in het midden staat. Daarmee knip je ook gelijk de stukjes boomtak die daar staan weg. Verder een heel mooie plaat.
...de enige echte.
Ook voor fotos die je niet zo nodig op FOK! hoeft terug te vinden.
pi_34735271
Even verknipt van Macro, aangezien Macrofotografie en High Ley Low Key topic dood is..
Iemands tips, of commentaar?

1.

2.
Nee.
pi_34752297
Hoi!
Ik heb vrijdag ook weer eens foto's gemaakt.... Helaas was het niet meer zo mooi wit als de dag ervoor maar wilde deze plaatjes toch met jullie delen.

1.

2.

3. Een vriendin speelde even als model

4.

5.

Ik denk dat ik maandag meer foto's ga maken omdat m'n batterijen tegen stribbelde van de kou :')
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_34752938
Esto:

foto 1.

hij komt beetje onscherp over of ligt dit aan mij? daarnaast had ik m precies in het midden geschoten met de cam bijna op de grond... dan krijg je meer zo\'n tunnel effect.

foto 2. beetje onderbelicht en niet echt mooie omgeving.

foto 3. leuke foto alleen lijkt het alsof je geflits hebt waardoor de boom zo onnatuurlijk licht is ivm de jas van die meid.

foto 4. deze vindt ik wel heel goed.. goede pose van model, goede locatie, neigt naar high-key... je zou deze \'s in zwart wit met nog wat meer contrast moeten zetten, denk dat je een mooi effect krijgt!

foto 5. ook leuke foto maar het probleem is dat de jas van het model wegvalt tegen achtergrond. wel mooie symetrie.

(p.s. sorry als \'t comment niet leuk is maar ikzelf heb liever negatief commentaar waar ik wat van leer dan alleen \"leuke foto\", en foto 4 vind ik trouwens top! )
<hr>
pi_34753297
Dank voor je commentaar Dawnbreaker, hier heb ik wel iets aan

Bij 3 heb ik niet geflitst hoor , maar het licht werkte niet echt mee
En 4 vind ik zelf ook het beste In zwart wit issie gaaf!
Portfolio. |
pi_34754059
graag gedaan, ik vind het altijd vervelend om zo comments te geven omdat je toch werk maakt van zo'n foto... overall vind ik de foto's toch wel boven amateuristisch maar dit topic vraagt om een stenge beoordeling.
<hr>
pi_34754077
ik ben zelf nu foto's aan het maken van m'n kat maar krijgt de belichting niet goed en ze rent de heletijd weg... zal zo ff posten wat ik tot nu toe heb.
<hr>
pi_34754131
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
graag gedaan, ik vind het altijd vervelend om zo comments te geven omdat je toch werk maakt van zo\\\\\\\'n foto... overall vind ik de foto\\\\\\\'s toch wel boven amateuristisch maar dit topic vraagt om een stenge beoordeling.
Ja dat heb ik ook altijd, daarom durf ik vaak ook niet zoveel comments te geven.. Maar aan de andere kant: Mensen komen hier om hun foto te laten beoordelen en ze leren er van als er ook verbeteringspunten gegeven worden. Ze hebben niet veel aan 'Leuke foto!' . Als ze niet tegen kritiek kunnen moeten ze hier maar niet komen, toch?
Portfolio. |
pi_34754218
precies! we zitten op een lijn... dus dalijk ook lekker steng ten opzicht van mijn foto's
<hr>
pi_34755968
ok 3 foto's ... graag kritiek!!!! (p.s. bij mn kat kreeg ik de belichting niet super want ze rende weg als ik de fotolamp op haar richtte)

<hr>
pi_34763171
Oke, hier komt het kritiek

1. Vind ik erg leuk! Alleen je zou nog wel wat meer wit van de onderkant kunnen croppen. Verder vind ik het wel jammer dat je duidelijk ziet dat er een lamp op het beertje gericht is en het hoofdje wat lichter is...

2. Leuke pose! Jammer vind ik dat z'n rechteroog net iets dichtgeknepen is.. Verder geen aanmerkingen erop

3. Is denk ik een kwestie van smaak. Ik vind het jammer dat je z'n koppie niet goed ziet, maar iemand anders kan dit weer geweldig vinden!
Ik zou nog wel een klein stukje van de linkerkant croppen, daar is net iets zwarts in beeld dat een beetje stort!

Verder ben je goed bezig Ga zo door!
Portfolio. |
pi_34763402
ik vind de 3e juist leuker als de 2e bij de 2e had ik meer zn hoofd eruit gehaald, en wat minder omgeving.. bij de 3e links een stukje eraf, en boven een stukje erbij zodat zn oortjes er helemaal opstaan hele leuke foto verder
  zondag 5 februari 2006 @ 16:21:21 #234
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34763975
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:24 schreef Jelleee het volgende:
Even verknipt van Macro, aangezien Macrofotografie en High Ley Low Key topic dood is..
Iemands tips, of commentaar?

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]
Die topics zijn niet dood, maar je postte precies in de dagen dat het forum niet of nauwelijks bereikbaar was. Topics zijn pas dood als er een slotje op zit, of na 300 posts
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 6 februari 2006 @ 11:00:36 #235
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_34787997

groot

Net gemaakt, vond het zelf wel een aardige foto, alleen een beetje.. 'saai', wat jullie?
pi_34790527
de flits beinvloed de foto wel heel erg.. een enorme schaduwvlek, én een witte plek.. vooral die witte plek valt eigenlijk meer op als de druppel zelf
  maandag 6 februari 2006 @ 13:32:49 #237
81996 Bond
License to kill
pi_34792429
Ik weet dat dit al zo vaak gedaan is, maar ik wilde het ook proberen

Nou dat lukte dus van geen meter

Iemand tips?

Oow ja zo deed ik het:
- glas water
- bureau lamp erop
- pipet met water erin laten druppelen

dan krijg je dus zo'n on plaatje, waar 2 druppels op staan (ja heb er nog veel meer gemaakt, maar die zijn of te vroeg of te laat.

Geen commentaar
pi_34792837
@Dawnbreaker
Als je dingen gaat fotograferen zoals bijvoorbeeld die knuffel, gebruik dan twee (of meer) lampen.
Hiermee voorkom je dat de ene lamp een schaduw aan de andere kant maakt.
Ook is het slim om een doodgewoon vel papier tussen de lamp en het object te houden, zodat het licht niet te hard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Werewolf op 06-02-2006 15:48:14 ]
pi_34795893
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Bond het volgende:
Ik weet dat dit al zo vaak gedaan is, maar ik wilde het ook proberen

Nou dat lukte dus van geen meter

Iemand tips?

Oow ja zo deed ik het:
- glas water
- bureau lamp erop
- pipet met water erin laten druppelen

dan krijg je dus zo'n on plaatje, waar 2 druppels op staan (ja heb er nog veel meer gemaakt, maar die zijn of te vroeg of te laat.

[afbeelding]
waarom lukt het niet dan? volges mij moet je gewoon blijven proberen tot het een keer wel lukt

ik heb in mn vroege dagen ook fotos van druppels gemaakt, gewoon een glas en een bak.. daarmee kan je ook wel druppels boven wateroppervlak fotograferen, je timing moet alleen een beetje goed zijn.. en als je fotos van druppels maakt is het eigenlijk standaard "50 fotos en 1 goeie"..
  maandag 6 februari 2006 @ 22:11:50 #240
81996 Bond
License to kill
pi_34810729
wouw die zijn mooi, deze lukt niet omdat ik maar niet 1 druppel in het water krijg stomme pipet ook, daarom vroeg ik dus indirect naar jullie manier
Geen commentaar
pi_34856390
Ik heb gister paar foto's gemaakt van een kleibeeldje dat door me tante is gemaakt 30 jaar geleden. Ik heb er een aantal gemaakt met een 12mm tussenring om beetje macro te kunnen, maar nou is het probleem dat ik net niet genoeg scherp krijg naar mijn idee...

1.

Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...

2.

hier is ook weer goed te zien dat de kin onscherp wordt maar het voorhoofd en het linker oog van het beeldje ook. Dit is de kleinste tussenring die ik heb en veroorzaakt die nou dit superkleine scherpstel stuk?

Algemeen commentaar ook graag op deze foto's
pi_34858392
de compositie van nr 1 vind ik heel sterk en opzich niet storend dat de kin daar blurry wordt.

foto 2 vind ik wat minder omdat het voorhoofd gigantisch wordt door de blur en afsnede..

over het algemeen trouwens nette pix maar het enige nadeel van zo'n foto's is dat eigelijk je tante de maker is... het is een statisch beeld en de omgeving is er niet... dan is de foto in voor een groot gedeelte bepaald door de schoonheid van het onderwerp.

mja dan misschien een rare filosophie van mij..
<hr>
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 februari 2006 @ 11:41:22 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34858534
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Gose het volgende:
Ik heb gister paar foto's gemaakt van een kleibeeldje dat door me tante is gemaakt 30 jaar geleden. Ik heb er een aantal gemaakt met een 12mm tussenring om beetje macro te kunnen, maar nou is het probleem dat ik net niet genoeg scherp krijg naar mijn idee...

1.
[afbeelding]

Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...

2.
[afbeelding]

hier is ook weer goed te zien dat de kin onscherp wordt maar het voorhoofd en het linker oog van het beeldje ook. Dit is de kleinste tussenring die ik heb en veroorzaakt die nou dit superkleine scherpstel stuk?

Algemeen commentaar ook graag op deze foto's
ik dacht dat foto 2 een foto van een overleden persoon was
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_34859081
quote:
Diafragma al aangepast?
pi_34859165
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:36 schreef Dawnbreaker het volgende:

over het algemeen trouwens nette pix maar het enige nadeel van zo'n foto's is dat eigelijk je tante de maker is... het is een statisch beeld en de omgeving is er niet... dan is de foto in voor een groot gedeelte bepaald door de schoonheid van het onderwerp.

mja dan misschien een rare filosophie van mij..
Het is een gedachte die wel meer fotografen aanhangen: foto's van kunst zijn 'slechts' registraties van de kunst van een ander. Ik vind dat een merkwaardige redenering, die je net zo goed op kan gaan hangen bij landschappen, dieren, voertuigen en nog een heleboel andere categoriëen. In mijn ogen gaat het er niet om wat je fotografeert, maar hoe je het fotografeert.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_34859383
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:56 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Diafragma al aangepast?
ja wel beetje mee zitten spelen, maar misschien nog niet genoeg tussenstapjes gemaakt
had de serie ook uit de hand gemaakt, dus misschien beter met diafragma stuk verder dichtgeknepen en op statief...

thnx iig voor de andere reacties ook, zit ook nou te twijfelen of ik niet misschien een andere witbalans had moeten nemen, beeldje is wat minder geel in principe dan op de foto lijkt, al maakt dat het wel weer warm...
pi_34902751
Geprobeerd om het met een tekst te maken, zo van.. ''Balance'' ofzo, iemand tips?

Nee.
pi_35107774

Ik ben nog niet helemaal tevreden over deze foto. Ik vind de kleuren onder andere wat mat. Wat zou ik daar aan kunnen doen? Of zijn er nog andere tips?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 februari 2006 @ 12:53:02 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_35108082
Quinazoline, ik weet niet of je zoiets bedoeld
maar ik heb wat met de levels zitten spelen
eerst de levels waarmee je kunt aangeven wat wit, en wat zwart is,
daarna wat met de kleurenlevels
en toen de brightnes nog ff aangepast.

ikzelf vind een foto vaak iets mooier als er een kadertje omheen staat, maar dat is persoonlijk
verder vind ik t een leuke foto

hmmm misschien iets teveel met de brightness gespeeld waardoor ie nu overbelicht is in t midden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_35108320
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:53 schreef Ynske het volgende:
Quinazoline, ik weet niet of je zoiets bedoeld
maar ik heb wat met de levels zitten spelen
eerst de levels waarmee je kunt aangeven wat wit, en wat zwart is,
daarna wat met de kleurenlevels
en toen de brightnes nog ff aangepast.

ikzelf vind een foto vaak iets mooier als er een kadertje omheen staat, maar dat is persoonlijk
verder vind ik t een leuke foto

[afbeelding]

hmmm misschien iets teveel met de brightness gespeeld waardoor ie nu overbelicht is in t midden
hmmm, ik weet ook niet of ik dit bedoel eigenlijk . Ik vind de kleuren nu nog steeds niet echt geweldig, maar dat ligt misschien ook gewoon aan de foto denk ik.
Zou ik bij het maken van de foto iets anders hebben moeten doen?
Everything which is not impossible, will eventually happen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')