Ja dat heb ik ook altijd, daarom durf ik vaak ook niet zoveel comments te geven.. Maar aan de andere kant: Mensen komen hier om hun foto te laten beoordelen en ze leren er van als er ook verbeteringspunten gegeven worden. Ze hebben niet veel aan 'Leuke foto!'quote:Op zondag 5 februari 2006 12:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
graag gedaan, ik vind het altijd vervelend om zo comments te geven omdat je toch werk maakt van zo\\\\\\\'n foto... overall vind ik de foto\\\\\\\'s toch wel boven amateuristisch maar dit topic vraagt om een stenge beoordeling.
Die topics zijn niet dood, maar je postte precies in de dagen dat het forum niet of nauwelijks bereikbaar was. Topics zijn pas dood als er een slotje op zit, of na 300 postsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:24 schreef Jelleee het volgende:
Even verknipt van Macro, aangezien Macrofotografie en High Ley Low Key topic dood is..
Iemands tips, of commentaar?
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
waarom lukt het niet dan?quote:Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Bond het volgende:
Ik weet dat dit al zo vaak gedaan is, maar ik wilde het ook proberen
Nou dat lukte dus van geen meter![]()
Iemand tips?
Oow ja zo deed ik het:
- glas water
- bureau lamp erop
- pipet met water erin laten druppelen
dan krijg je dus zo'n on plaatje, waar 2 druppels op staan (ja heb er nog veel meer gemaakt, maar die zijn of te vroeg of te laat.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Gose het volgende:
Ik heb gister paar foto's gemaakt van een kleibeeldje dat door me tante is gemaakt 30 jaar geleden. Ik heb er een aantal gemaakt met een 12mm tussenring om beetje macro te kunnen, maar nou is het probleem dat ik net niet genoeg scherp krijg naar mijn idee...
1.
[afbeelding]
Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...
2.
[afbeelding]
hier is ook weer goed te zien dat de kin onscherp wordt maar het voorhoofd en het linker oog van het beeldje ook. Dit is de kleinste tussenring die ik heb en veroorzaakt die nou dit superkleine scherpstel stuk?
Algemeen commentaar ook graag op deze foto's
Diafragma al aangepast?quote:Hier zou ik dus graag ook net de kin scherp hebben maar daar direct achter wel een blur...
Het is een gedachte die wel meer fotografen aanhangen: foto's van kunst zijn 'slechts' registraties van de kunst van een ander. Ik vind dat een merkwaardige redenering, die je net zo goed op kan gaan hangen bij landschappen, dieren, voertuigen en nog een heleboel andere categoriëen. In mijn ogen gaat het er niet om wat je fotografeert, maar hoe je het fotografeert.quote:Op woensdag 8 februari 2006 11:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
over het algemeen trouwens nette pix maar het enige nadeel van zo'n foto's is dat eigelijk je tante de maker is... het is een statisch beeld en de omgeving is er niet... dan is de foto in voor een groot gedeelte bepaald door de schoonheid van het onderwerp.
mja dan misschien een rare filosophie van mij..
ja wel beetje mee zitten spelen, maar misschien nog niet genoeg tussenstapjes gemaaktquote:
hmmm, ik weet ook niet of ik dit bedoel eigenlijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:53 schreef Ynske het volgende:
Quinazoline, ik weet niet of je zoiets bedoeld
maar ik heb wat met de levels zitten spelen
eerst de levels waarmee je kunt aangeven wat wit, en wat zwart is,
daarna wat met de kleurenlevels
en toen de brightnes nog ff aangepast.
ikzelf vind een foto vaak iets mooier als er een kadertje omheen staat, maar dat is persoonlijk
verder vind ik t een leuke foto
[afbeelding]
hmmm misschien iets teveel met de brightness gespeeld waardoor ie nu overbelicht is in t midden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |