abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 22:16:20 #27
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33640623
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef veldmuis het volgende:
1: Best aardig, alleen dat sliertje linksbovenin eventjes wegkrassen in Photoshop denk ik .
2: Vind ik niet zoveel...
3: Weet niet echt waar ik kijken moet, de DOF had ik ook anders gedaan denk ik, de witte bloem is niet geheel scherp, en dat oogt niet zo lekker. Verder een beetje aan de drukke kant, ik weet niet echt waar ik moet kijken.
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Elefes het volgende:
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.
De derde foto vind ik wel aardig, de rode achtergrond kleurt er wel goed bij (alleen zou hij nog wat onscherper mogen zijn) en je hebt een mooiere belichting hier omdat je niet geflitst hebt. Alleen jammer dat de witte bloem niet scherp is, dat is eigenlijk de blikvanger van de foto. Compositie vind ik wel leuk in deze foto
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33645280
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef PS het volgende:

[..]

Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.
[..]

Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.
Oefenen is the keyword
En goed kijken (en soms opletten ) wat je aan het doen bent.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33645661
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:

[..]

Oefenen is the keyword
En goed kijken (en soms opletten ) wat je aan het doen bent.
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....

fotos dus verpest had nog zo mn best gedaan om de huizen er niet op te krijgen
pi_33645773
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 00:28 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....

fotos dus verpest had nog zo mn best gedaan om de huizen er niet op te krijgen
Idd... Die fout maak je niet zo snel meer daarna.. En daarom ook: kijken
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 3 januari 2006 @ 08:15:26 #31
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33650522
Nog even wat achterstallige foto's bewerkt waar ik in eerste instantie geen aandacht meer aan had geschonken. Vind ze toch wel wat hebben eigenlijk.

1

2

3
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33650711
Fraaie foto's Puckzzz Met name die laatste heeft een erg fraai kleurtje Iets meer boom was misschien leuk geweest
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33687821
Vinden we dit een beetje mooi?

clique voor íets groter, full size ligt nog thuis

[ Bericht 24% gewijzigd door E.r.w.i.n op 04-01-2006 16:08:45 ]
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33687906
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
Ja. Hoewel op zich het onderwerp me niet echt boeit, heb je wel keurig 1 titel scherp gekregen, en dat is mooi vind ik Ook het schuine van de foto doet het leuk.
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:35:14 #35
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33688413
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
Fraaie foto's Puckzzz Met name die laatste heeft een erg fraai kleurtje
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_33688544
@Puckzzz: ik vind vooral de bewerkingen mooi. De foto's vind ik niet zo boeiend.
@E.r.w.i.n.: leuke foto, netjes de focus neergelegd. misschien had je nog iets meer kunnen spelen met de compo, bijvoorbeeld door het papier (nog) wat meer te laten bollen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33688609
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen mag Zit er een gedachte achter Of was het een random-pagina die je hebt gefotografeerd om met scherptediepte te spelen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33688866
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen mag Zit er een gedachte achter Of was het een random-pagina die je hebt gefotografeerd om met scherptediepte te spelen
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.

De bladzijde komt overigens uit een agenda die ik als kerstgeschenk heb gekregen van een reclamebureau en die heeft 'kleur' als centraal thema, deze bladzijde: rood.

Overigens ben ik een relatieve beginner qua fotografie die een keer (te) veel geld naar een winkel heeft weggebracht voor een camera (350D), maar wel graag écht mooie foto's wil kunnen (leren) maken.

Oefening baart kunst, I presume.

@Elefes: dank je.
@Vliegvrager: zal daar de volgende keer 'es mee spelen, dank je.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33688994
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.

De bladzijde komt overigens uit een agenda die ik als kerstgeschenk heb gekregen van een reclamebureau en die heeft 'kleur' als centraal thema, deze bladzijde: rood.
Duidelijk verhaal lijkt me
quote:
Overigens ben ik een relatieve beginner qua fotografie die een keer (te) veel geld naar een winkel heeft weggebracht voor een camera (350D), maar wel graag écht mooie foto's wil kunnen (leren) maken.

Oefening baart kunst, I presume.
Oefening baart inderdaad kunst Veel doen en veel posten hier
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:43:01 #40
81996 Bond
License to kill
pi_33690336
Ik wil er ook graag 2 laten zien en dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.

1#

2#

Graag wil ik goed foto's leren maken. Ik ben echt een noob. een jaar geleden heb ik een leuke camera gekocht, geen spiegel reflex ofzo. Altijd gewoon vakantie kiekjes gemaakt. Nu wil ik daar dus verandering in brengen. Kortom ik hoop op nuttige tips
Geen commentaar
pi_33690492
#1 is wel geinig, vooral vanwege de dubbele schaduw. Maar het onderwerp is verder niet erg boeiend.

#2 is erg donker, omdat je ws automatische instellingen hebt gebruikt bij een tegenlicht-opname. Gebruik in het vervolg de manual-functie van je toestel, om de foto wat lichter te krijgen. Inflitsen wil ook nog wel eens helpen bij tegenlicht. (is eigenlijk de enige situatie waar je verantwoord met een on-board flitser kunt werken).
Mijn DeviantART gallery
,
pi_33690706
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zien en dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.

1#
[afbeelding]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.

Maar ik ben ook een beginner.

[ Bericht 3% gewijzigd door E.r.w.i.n op 04-01-2006 14:36:20 ]
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33692461
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.

Ik ben het hier mee eens. Op de paal aan de linkerkant afsnijden, zodat die drinkbak weg is (hij past niet echt in hetlijnenspel, en is een beetje storend onscherp). Je had rechts nog wat meer ruimte op de foto kunnen nemen, zodat je de schaduwen helemaal zag.
Misschien nog wat meer of juist minder (bijv. zwart-wit) saturation, en meer contrast, en ik denk dat het een leuke foto is
pi_33692514
En ik kwam er ook nog een paar tegen die ik toch nog eens wil posten:

#1:

#2:

#3:

(Rondvaart op de Binnendieze in 's-Hertogenbosch afgelopen zomer.)
  woensdag 4 januari 2006 @ 13:40:27 #45
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_33692642
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:

1#
[afbeelding]

2#
[afbeelding]

Graag wil ik goed foto's leren maken. Ik ben echt een noob. een jaar geleden heb ik een leuke camera gekocht, geen spiegel reflex ofzo. Altijd gewoon vakantie kiekjes gemaakt. Nu wil ik daar dus verandering in brengen. Kortom ik hoop op nuttige tips
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.
zoiets bedoel ik dus ongeveer:

in films wordt het continu toegepast:

hier zonder de contourverlichting:

[ Bericht 1% gewijzigd door foktastic op 04-01-2006 14:06:52 ]
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_33693178
@Elefes. #1 vind ik een beetje rommelig en ik zoek vergeefs een onderwerp. Meer een snapshot eigenlijk. De tweede daarentegen vind ik heel lekker: leuk gespeeld met die reflectie en de herhaling van de doorkijkjes geeft het beeld wat extra's. De laatste vind ik op zichzelf wel een goede foto, maar daar waar wat te zien is, is ie donker, en daar waar ie licht is, is zo weinig te zien. Ik weet ook niet zo gauw wat daar aan te doen is, ms wel radicaal croppen aan de bovenkant?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_33694241
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
De laatste vind ik op zichzelf wel een goede foto, maar daar waar wat te zien is, is ie donker, en daar waar ie licht is, is zo weinig te zien. Ik weet ook niet zo gauw wat daar aan te doen is, ms wel radicaal croppen aan de bovenkant?
Misschien de foto twee keer bewerken Eentje om het onderste gedeelte wat op te lichten en eentje om het bovenste gedeelte wat te verdonkeren en dan vervolgens deze twee foto's mergen. Ik ben verder geen PS-held, maar volgens mij moet Lynx666 dat wel kunnen vertellen
pi_33697454
Vooruit, nog eentje uit de oude (september 2005) doos:

clique voor íets groter
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33700007
Even gepield met m'n 75-300mm lens.

Meer heb ik nog niet, ik zit ziekig binnen, dus alleen wat uitzicht plaatjes nu. Is 't leuk?
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:16:16 #50
81996 Bond
License to kill
pi_33722667
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

[afbeelding]
En ik maar denken, die bak maakt het juist wat spannender. maar inderdaat zo afgesnden is die veel mooier
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef foktastic het volgende:

[..]

Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.
zoiets bedoel ik dus ongeveer:
[afbeelding]

in films wordt het continu toegepast:
[afbeelding]

hier zonder de contourverlichting:
[afbeelding]
Aha alleen hoe fiks je zo'n ding, je moet dus je bouwlamp meenemen ofzo?? Want anders valt dit niet te redden, maar je hebt wel gelijk het ziet er veel beter uit.

Bedankt voor de tips. Helaas is mijn camera naar de leverancier gestuurd Er is iets met de ccd, wel vreemd want mijn lens is niet verwisselbaar. je zag maar een velk als je verder al 1,4x optisch ging inzoomen. Gelukkig is die (op 2 weken na) nog geen jaar oud, beter nu als over een tijdje zullenw e maar denken. In het meest gunstige geval heb ik hem over 8 (!!!!) weken weer terug, dan ga ik weer verder.
Geen commentaar
pi_33735444
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:16 schreef Bond het volgende:
In het meest gunstige geval heb ik hem over 8 (!!!!) weken weer terug, dan ga ik weer verder.
omg dat is gewoon 2 maanden man.. das toch idioot lang?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:04:24 #52
111340 Vigile
Always on the move
pi_33785485
Hoe vinden we deze portretfoto? graag serieus commentaar, ik overweeg hem te gebruiken voor mijn portfolio t.b.v. mijn toelatingsgesprek aan de fotoacademie.

[img]http[/img]

[ Bericht 10% gewijzigd door Vigile op 07-01-2006 01:20:15 ]
I reject your reality and substitute it for my own.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')