Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef veldmuis het volgende:
1: Best aardig, alleen dat sliertje linksbovenin eventjes wegkrassen in Photoshop denk ik.
2: Vind ik niet zoveel...
3: Weet niet echt waar ik kijken moet, de DOF had ik ook anders gedaan denk ik, de witte bloem is niet geheel scherp, en dat oogt niet zo lekker. Verder een beetje aan de drukke kant, ik weet niet echt waar ik moet kijken.
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Elefes het volgende:
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.
De derde foto vind ik wel aardig, de rode achtergrond kleurt er wel goed bij (alleen zou hij nog wat onscherper mogen zijn) en je hebt een mooiere belichting hier omdat je niet geflitst hebt. Alleen jammer dat de witte bloem niet scherp is, dat is eigenlijk de blikvanger van de foto. Compositie vind ik wel leuk in deze foto
Oefenen is the keywordquote:Op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef PS het volgende:
[..]
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.
[..]
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Oefenen is the keyword![]()
En goed kijken (en soms opletten) wat je aan het doen bent.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....
fotos dus verpesthad nog zo mn best gedaan om de huizen er niet op te krijgen
Ja. Hoewel op zich het onderwerp me niet echt boeit, heb je wel keurig 1 titel scherp gekregen, en dat is mooi vind ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
Fraaie foto's PuckzzzMet name die laatste heeft een erg fraai kleurtje
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magZit er een gedachte achter
Of was het een random-pagina die je hebt gefotografeerd om met scherptediepte te spelen
Duidelijk verhaal lijkt mequote:Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.
De bladzijde komt overigens uit een agenda die ik als kerstgeschenk heb gekregen van een reclamebureau en die heeft 'kleur' als centraal thema, deze bladzijde: rood.
Oefening baart inderdaad kunstquote:Overigens ben ik een relatieve beginner qua fotografie die een keer (te) veel geld naar een winkel heeft weggebracht voor een camera (350D), maar wel graag écht mooie foto's wil kunnen (leren) maken.
Oefening baart kunst, I presume.
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
Ik ben het hier mee eens. Op de paal aan de linkerkant afsnijden, zodat die drinkbak weg is (hij past niet echt in hetlijnenspel, en is een beetje storend onscherp). Je had rechts nog wat meer ruimte op de foto kunnen nemen, zodat je de schaduwen helemaal zag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Graag wil ik goed foto's leren maken. Ik ben echt een noob. een jaar geleden heb ik een leuke camera gekocht, geen spiegel reflex ofzo. Altijd gewoon vakantie kiekjes gemaakt. Nu wil ik daar dus verandering in brengen. Kortom ik hoop op nuttige tips
Misschien de foto twee keer bewerkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
De laatste vind ik op zichzelf wel een goede foto, maar daar waar wat te zien is, is ie donker, en daar waar ie licht is, is zo weinig te zien. Ik weet ook niet zo gauw wat daar aan te doen is, ms wel radicaal croppen aan de bovenkant?
En ik maar denken, die bak maakt het juist wat spannender. maar inderdaat zo afgesnden is die veel mooierquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
[afbeelding]
Aha alleen hoe fiks je zo'n ding, je moet dus je bouwlamp meenemen ofzo?? Want anders valt dit niet te redden, maar je hebt wel gelijk het ziet er veel beter uit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef foktastic het volgende:
[..]
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.
zoiets bedoel ik dus ongeveer:
[afbeelding]
in films wordt het continu toegepast:
[afbeelding]
hier zonder de contourverlichting:
[afbeelding]
omgquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:16 schreef Bond het volgende:
In het meest gunstige geval heb ik hem over 8 (!!!!) weken weer terug, dan ga ik weer verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |