abonnement Unibet Coolblue
pi_33584458
Vervolg op Help me mijn foto verbeteren - deel 1
quote:
Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
pi_33584482
laatste post uit het vorige topic:


Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:


niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
pi_33584559
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
laatste post uit het vorige topic:


Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]

niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook is .
pi_33584600
Ik vind dit wel een lekkere foto. Lekkere DOF, en de focus ligt precies goed. Poes kleurt lekker bij de achtergrond. De rest van de achtergrond is rommelig, maar dat stoort niet. Het hagelwitte papiertje in het midden stoort me wel: het leidt enorm af van de poes en zijn maaltje. jammer. Verder is het namelijk een fijn beeld.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33584631
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook is .
Eens. De foto oogt mij een beetje vies en rommelig (paper, wat ligt daar naast? ) en dat is jammer. Verder vind ik de kleuren en de compositie erg mooi
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33584672
LOL, jij en die vriend zijn niet de enigen met een verschillende mening.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33584784
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33584921
Ik vind m wat erg centraal staan eerlijk gezegd. Ook had ik een liggende foto zegmaar mooier gevonden in dit geval denk ik. .
pi_33585276


Crosspost, dat wel..
Kben zelf redelijk tevreden, maar kan ie nog wat beter qua uitsnede of met Photoshop ofzo?
kzou 'm binnekort eigenlijk aan de muur willen hangen als er nog plek is

Onbewerkt

[ Bericht 16% gewijzigd door Jelleee op 31-12-2005 17:10:51 (ik moest erbij zetten dat 't onbewerkt was, mkay?) ]
Nee.
pi_33585473
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?

[afbeelding]
Wat veldmuis zegt (wat een eensgezindheid vandaag ) en ik zou er links een stukje af halen, de boom die daar een klein stukje in beeld staat stoort me een beetje (het haalt het symmetrische er uit), of een stap naar rechts zetten de volgende keer. Verder een mooie boom
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33585552
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:10 schreef Jelleee het volgende:
[afbeelding]

Crosspost, dat wel..
Kben zelf redelijk tevreden, maar kan ie nog wat beter qua uitsnede of met Photoshop ofzo?
kzou 'm binnekort eigenlijk aan de muur willen hangen als er nog plek is

Onbewerkt
Erg mooie plaat! Voor het evenwicht had ik er alleen nog 20 geschoten en gezorgd dat je de alle4 die eh...helicopterdingen ziet. Verder erg mooi, prettige kleuren, prima!
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:28:43 #12
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33585863
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[afbeelding]
Foto 2, het logo van een multipla. Deze vond mijn lerares geweldig, maar ik zie het niet..
Het logo staat er scheef op (okay, het hoeft er ook niet recht op te staan, maar het stoort me) en het er zitten vlekken op de auto die me storen.
Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaak Je ziet alleen een weerspiegeling van Ijsmeis ik had iets schuin gaan staan.
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
laatste post uit het vorige topic:


Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]

niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Ik vind de DOF mooi, maar die poes lijkt wat op te gaan in de achtergrond, die rand. Misschien iets meer vanaf links kunnen nemen.
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?

[afbeelding]
Misschien minder centraal?
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:10 schreef Jelleee het volgende:
[afbeelding]
Gave plaat, mooie hoe de wieken bewogen zijn terwijl de kist scherp staat, je mist alleen 1 wiek

-----

Ik heb zelf nog wat bloempjes lopen schieten, eerste keer eigenlijk:

1


2


3


Qua onderwerp niet super boeind, maar verbeteringen qua belichting, compositie? Soms flits gebruikt andere keer gewoon omgevingslicht.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33585934
1: Best aardig, alleen dat sliertje linksbovenin eventjes wegkrassen in Photoshop denk ik .
2: Vind ik niet zoveel...
3: Weet niet echt waar ik kijken moet, de DOF had ik ook anders gedaan denk ik, de witte bloem is niet geheel scherp, en dat oogt niet zo lekker. Verder een beetje aan de drukke kant, ik weet niet echt waar ik moet kijken.
pi_33595103
Kan iemand aub deze foto willen verscherpen? Ik heb nog steeds geen Photoshop op mijn PC staan (omdat mijn broer het cd'tje ervan nu heeft) maar zou het graag verscherpt willen zien. En sorry voor de layout.

[img=http://img104.imagevenue.com/loc288/th_50df0_IMG_1337.jpg]

Hartelijk dank voor jullie moeite.
pi_33600678
quote:
Op zondag 1 januari 2006 01:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand aub deze foto willen verscherpen? Ik heb nog steeds geen Photoshop op mijn PC staan (omdat mijn broer het cd'tje ervan nu heeft) maar zou het graag verscherpt willen zien. En sorry voor de layout.

[img=http://img104.imagevenue.com/loc288/th_50df0_IMG_1337.jpg]

Hartelijk dank voor jullie moeite.
IMG_1337
Zo "leet" vind ik'm niet
pi_33603150
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:

Ik heb zelf nog wat bloempjes lopen schieten, eerste keer eigenlijk:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

Qua onderwerp niet super boeind, maar verbeteringen qua belichting, compositie? Soms flits gebruikt andere keer gewoon omgevingslicht.
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.
De derde foto vind ik wel aardig, de rode achtergrond kleurt er wel goed bij (alleen zou hij nog wat onscherper mogen zijn) en je hebt een mooiere belichting hier omdat je niet geflitst hebt. Alleen jammer dat de witte bloem niet scherp is, dat is eigenlijk de blikvanger van de foto. Compositie vind ik wel leuk in deze foto
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33608843
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:

[..]

Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaak Je ziet alleen een weerspiegeling van Ijsmeis ik had iets schuin gaan staan.
[..]
Dat had ik zelf nog niet eens gezien ! (Komt vast doordat mijn laptop scherm redelijk donker stond)
Nu je het zegt over die schaduw, inderdaad, dat ziet er wel mooi uit eigenlijk (ook niet gezien vanwege het donkere scherm )
pi_33612948
quote:
Op zondag 1 januari 2006 20:20 schreef ijsmeis het volgende:
Dat had ik zelf nog niet eens gezien ! (Komt vast doordat mijn laptop scherm redelijk donker stond)
Ik neem aan dat je niet je foto's bewerkt op een laptop scherm?
  maandag 2 januari 2006 @ 00:21:09 #19
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_33614921
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
laatste post uit het vorige topic:


Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]

niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Ik vind het stukje papier wat afleiden vooral omdat hij behalve te wit, ook gecentreerd staat, leidt zo de aandacht af van je kat. Het is een mooie foto, het was nog beter in zwartwit.
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_33616498
Kan iemand mij nog aub helpen aub . Krijg mijn photoshop zondag pas terug
pi_33616521
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:38 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand mij nog aub helpen aub . Krijg mijn photoshop zondag pas terug
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39
Free people own guns! Slaves do not!
pi_33616532
Hey Vampier! Erg bedankt voor je snelle reactie/hulp I preciate that
pi_33616564
de crack valt ook wel ergens te vinden

* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Free people own guns! Slaves do not!
pi_33616585
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden

* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Wat zeg je nou toch
Jemig, alweer 2 januari... bijna weer kerst
pi_33622860
quote:
Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden

* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Als het goed is heeftie zelf de serial :i
( waar is die smile met het lampje?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')