quote:Bekijk in dit topic de geplaatste foto's kritisch, en zeg wat jíj vindt van de geplaatste foto. Het maakt niks uit of je al lang fotografeert of niet, iedereen heeft wel een mening over foto's. De fotograaf kan met elke mening zijn voordeel doen. Houd bij het geven en ontvangen van kritiek wel rekening met de verwoording, zoals uitgelegd in Kritiek geven en ontvangen
Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook isquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
laatste post uit het vorige topic:
Op zaterdag 31 december 2005 16:21 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Eens. De foto oogt mij een beetje vies en rommelig (paper, wat ligt daar naast?quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voorgrond vind ik iets té onscherp, dat leidt wat af, verder had ik op de kat gefocust en niet op dat stuk papier of wat het ook is.
Wat veldmuis zegt (wat een eensgezindheid vandaagquote:Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?
[afbeelding]
Erg mooie plaat! Voor het evenwicht had ik er alleen nog 20 geschoten en gezorgd dat je de alle4 die eh...helicopterdingenquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:10 schreef Jelleee het volgende:
[afbeelding]
Crosspost, dat wel..
Kben zelf redelijk tevreden, maar kan ie nog wat beter qua uitsnede of met Photoshop ofzo?
kzou 'm binnekort eigenlijk aan de muur willen hangen als er nog plek is
Onbewerkt![]()
Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaakquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[afbeelding]
Foto 2, het logo van een multipla. Deze vond mijn lerares geweldig, maar ik zie het niet..
Het logo staat er scheef op (okay, het hoeft er ook niet recht op te staan, maar het stoort me) en het er zitten vlekken op de auto die me storen.
Ik vind de DOF mooi, maar die poes lijkt wat op te gaan in de achtergrond, die rand. Misschien iets meer vanaf links kunnen nemen.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
niet mijn foto, maar die van een vriend van mij.. maar we hadden nogal een verschillende mening, en ik vraag me af wat jullie erover kunnen zeggen
Misschien minder centraal?quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik ben niet zo'n bomenschieter, maar dit boompje kon ik niet onbeschoten laten. Iemand tips?
[afbeelding]
Gave plaat, mooie hoe de wieken bewogen zijn terwijl de kist scherp staat, je mist alleen 1 wiekquote:
IMG_1337quote:Op zondag 1 januari 2006 01:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand aub deze foto willen verscherpen? Ik heb nog steeds geen Photoshop op mijn PC staan (omdat mijn broer het cd'tje ervan nu heeft) maar zou het graag verscherpt willen zien. En sorry voor de layout.
[img=http://img104.imagevenue.com/loc288/th_50df0_IMG_1337.jpg]
Hartelijk dank voor jullie moeite.
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:
Ik heb zelf nog wat bloempjes lopen schieten, eerste keer eigenlijk:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Qua onderwerp niet super boeind, maar verbeteringen qua belichting, compositie? Soms flits gebruikt andere keer gewoon omgevingslicht.
Dat had ik zelf nog niet eens gezienquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:28 schreef PS het volgende:
[..]
Ik vind die multipla foto eigenlijk ook goed. Die vlekken en halve letters, schaduw geven het een mooie effect. Je juf heeft smaakJe ziet alleen een weerspiegeling van Ijsmeis ik had iets schuin gaan staan.
[..]
Ik neem aan dat je niet je foto's bewerkt op een laptop scherm?quote:Op zondag 1 januari 2006 20:20 schreef ijsmeis het volgende:
Dat had ik zelf nog niet eens gezien! (Komt vast doordat mijn laptop scherm redelijk donker stond)
Ik vind het stukje papier wat afleiden vooral omdat hij behalve te wit, ook gecentreerd staat, leidt zo de aandacht af van je kat. Het is een mooie foto, het was nog beter in zwartwit.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:43 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jsp#product=39quote:Op maandag 2 januari 2006 01:38 schreef _moder8or_ het volgende:
Kan iemand mij nog aub helpen aub. Krijg mijn photoshop zondag pas terug
quote:Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden
* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Als het goed is heeftie zelf de serial :iquote:Op maandag 2 januari 2006 01:42 schreef Vampier het volgende:
de crack valt ook wel ergens te vinden
* Vampier rent weg voor een overijverige mod
Neuhquote:Op zondag 1 januari 2006 23:04 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet je foto's bewerkt op een laptop scherm?![]()
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:31 schreef veldmuis het volgende:
1: Best aardig, alleen dat sliertje linksbovenin eventjes wegkrassen in Photoshop denk ik.
2: Vind ik niet zoveel...
3: Weet niet echt waar ik kijken moet, de DOF had ik ook anders gedaan denk ik, de witte bloem is niet geheel scherp, en dat oogt niet zo lekker. Verder een beetje aan de drukke kant, ik weet niet echt waar ik moet kijken.
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.quote:Op zondag 1 januari 2006 15:47 schreef Elefes het volgende:
De laatste vind ik de beste, de andere twee doen me vrij weinig. De eerste is een beetje saai, en niet zo mooi omdat je flits hebt gebruikt (de bloem wordt er een beetje uitgebeten van, en de zwarte achtergrond doet het imho ook niet zo lekker). De tweede vind ik al iets beter, alleen ook weer flits helaas, en scherpte over de hele foto, wat 'm wat saai en druk maakt. Door te spelen met je diafragma kun je een groter of minder groot scherp gebied in je foto krijgen. Bij macrofotografie (van heel dichtbij) is het vaak mooi om maar een klein deel van de foto scherp te hebben.
De derde foto vind ik wel aardig, de rode achtergrond kleurt er wel goed bij (alleen zou hij nog wat onscherper mogen zijn) en je hebt een mooiere belichting hier omdat je niet geflitst hebt. Alleen jammer dat de witte bloem niet scherp is, dat is eigenlijk de blikvanger van de foto. Compositie vind ik wel leuk in deze foto
Oefenen is the keywordquote:Op maandag 2 januari 2006 22:16 schreef PS het volgende:
[..]
Thnx. Ah ja dat sliertje, beetje over het hoofd gezien. Die DOF bij de derde is niet lekker gevallen nee, zie ik ook.
[..]
Thnx. Ja die flits ben ik niet zo happy over. Liever dan een paar iso stappen hoger dan flitsen heb ik gezien. De DOF op die derde is fout gevallen ja, hoewel ik toch dacht scherp te stellen op die bloem. Maar meer oefenen met me nikon.
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:18 schreef Elefes het volgende:
[..]
Oefenen is the keyword![]()
En goed kijken (en soms opletten) wat je aan het doen bent.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:28 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik had dat ook hoor.. geweldige fotos van een paar bloemen gemaakt.. terug naar binnen, statief weer terug opvouwen, kaartje in de kaartlezer stoppen.. "oh, kijk nou.. daar rechts achter die bloem hing een takje te waaien....
fotos dus verpesthad nog zo mn best gedaan om de huizen er niet op te krijgen
Ja. Hoewel op zich het onderwerp me niet echt boeit, heb je wel keurig 1 titel scherp gekregen, en dat is mooi vind ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
Fraaie foto's PuckzzzMet name die laatste heeft een erg fraai kleurtje
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:16 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Vinden we dit een beetje mooi?
[[url=http://www.erwin.demon.nl/fok/fotoos/red-border.jpg]afbeelding][/url]
clique voor íets groter, full size ligt nog thuis![]()
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat wil je met de foto bereiken als ik vragen magZit er een gedachte achter
Of was het een random-pagina die je hebt gefotografeerd om met scherptediepte te spelen
Duidelijk verhaal lijkt mequote:Op woensdag 4 januari 2006 11:50 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Wat ik wil bereiken? Niks specifieks, ik vond inderdaad de scherpte-diepte wel leuk en de 'rode draad' ook wel aardig. Daarnaast is de Red Hot Chili Peppers één van m'n favoriete bands, vandaar de focus waar 'ie nu is.
De bladzijde komt overigens uit een agenda die ik als kerstgeschenk heb gekregen van een reclamebureau en die heeft 'kleur' als centraal thema, deze bladzijde: rood.
Oefening baart inderdaad kunstquote:Overigens ben ik een relatieve beginner qua fotografie die een keer (te) veel geld naar een winkel heeft weggebracht voor een camera (350D), maar wel graag écht mooie foto's wil kunnen (leren) maken.
Oefening baart kunst, I presume.
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
Ik ben het hier mee eens. Op de paal aan de linkerkant afsnijden, zodat die drinkbak weg is (hij past niet echt in hetlijnenspel, en is een beetje storend onscherp). Je had rechts nog wat meer ruimte op de foto kunnen nemen, zodat je de schaduwen helemaal zag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Bond het volgende:
Ik wil er ook graag 2 laten zienen dan graag tips krijgen. heb gisteren wat foto's gemaakt ik pak de twee die ik het betse vind.
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
Graag wil ik goed foto's leren maken. Ik ben echt een noob. een jaar geleden heb ik een leuke camera gekocht, geen spiegel reflex ofzo. Altijd gewoon vakantie kiekjes gemaakt. Nu wil ik daar dus verandering in brengen. Kortom ik hoop op nuttige tips
Misschien de foto twee keer bewerkenquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef Vliegvrager het volgende:
De laatste vind ik op zichzelf wel een goede foto, maar daar waar wat te zien is, is ie donker, en daar waar ie licht is, is zo weinig te zien. Ik weet ook niet zo gauw wat daar aan te doen is, ms wel radicaal croppen aan de bovenkant?
En ik maar denken, die bak maakt het juist wat spannender. maar inderdaat zo afgesnden is die veel mooierquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Denk dat ik hier de roestige wasbak/koedrinkunit links buiten de foto had gelaten, dat leidt mij een beetje af van het lijnenspel van het hek, de vloer en schaduw. Mits de situatie dat toelaat natuurlijk.
Maar ik ben ook een beginner.
[afbeelding]
Aha alleen hoe fiks je zo'n ding, je moet dus je bouwlamp meenemen ofzo?? Want anders valt dit niet te redden, maar je hebt wel gelijk het ziet er veel beter uit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:40 schreef foktastic het volgende:
[..]
Je kunt foto 2 verbeteren door een zacht lichtbron achter het meisje plaatsen zodat ze 'loskomt' van het achtergrond. Hierdoor komt ze beter naar voren en lijkt ze meer 3 dimensionaal.
zoiets bedoel ik dus ongeveer:
[afbeelding]
in films wordt het continu toegepast:
[afbeelding]
hier zonder de contourverlichting:
[afbeelding]
omgquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:16 schreef Bond het volgende:
In het meest gunstige geval heb ik hem over 8 (!!!!) weken weer terug, dan ga ik weer verder.
Misschien de volgende keer gewoon de foto laten staan in plaats van weer weg te editenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:04 schreef Vigile het volgende:
Hoe vinden we deze portretfoto? graag serieus commentaar, ik overweeg hem te gebruiken voor mijn portfolio t.b.v. mijn toelatingsgesprek aan de fotoacademie.
[[url=http]afbeelding[/url]]
klopt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
omgdat is gewoon 2 maanden man.. das toch idioot lang?
De tweede vind ik een erg mooie foto! Ik zou wel rechts nog een stukje bijsnijden, zodat hij precies symmetrisch is (nu loopt de weg aan de linker kant hogen de foto uit dan aan de rechter kant, als het ware). De weerspiegeling is echt super. Wellicht kun je nog wat meer contrast toevoegen en evt. wat kleur (of juist kleur weghalen).quote:Op zondag 8 januari 2006 09:39 schreef CrazyCharlie het volgende:
Eerste post!
Ben benieuwd naar de algehele opinie over een 3 tal foto's.(willekeurig gekozen)
Ik ben absoluut geen fotograaf maar wil wel graag goede foto's leren maken, vooral het technische aspect (belichting, soort lenzen, diafragma, sluiterijd, iso, witbalans ???)schept nogal verwarring sinds ik een digitale SLR heb aangeschaft..wellicht later meer daarover...
[afbeelding]
Foto's zijn genomen met Coolpix 5400.
Ik gebruik geen fotobewerkingsprogramma, wil dat later wel gaan doen maar zou de techniek eerst onder de knie willen krijgen.
Na de overstap naar de digitale SLR al flink wat foto's gemaakt maar resultaten zijn niet bevredigend, suggestions anyone?
Iemand die de tijd wil nemen om wat uit te leggen?
Groeten, CC.
Allereerst welkom hier!quote:Op zondag 8 januari 2006 09:39 schreef CrazyCharlie het volgende:
Eerste post!
Ik gebruik geen fotobewerkingsprogramma, wil dat later wel gaan doen maar zou de techniek eerst onder de knie willen krijgen.
Na de overstap naar de digitale SLR al flink wat foto's gemaakt maar resultaten zijn niet bevredigend, suggestions anyone?
Iemand die de tijd wil nemen om wat uit te leggen?
Groeten, CC.
Voor binnen macro fotograferen is een 90/105 mm macro denk ik het prettigst. Daarmee kun je zonder problemen alles fotograferen tussen 2 cm en 20 meter. Deze lenzen zijn altijd f2.8 en lichtgevoeliger wordt het niet in de macro wereld. Daarbij wil je waarschijnlijk voor dit soort foto's toch je diaframa behoorlijk knijpen.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef CrazyCharlie het volgende:
ook een heel verhaal...
lenzen nu in bezit/bruikleen; 18-55 (standaard kit lens bij de D50) 70-300 (AF, niet DX (zou dus overeenkomen met 105-450?toch?) en een 28-70 (ook AF zelfde verhaal>>42-105?) en zoekende naar een erg lichtgevoelige lens voor de macro-opnames binnenshuis, suggesties erg welkom..
Goed punt, onderwerp is niet echt heel duidelijk te zien. Het witte beeldje rechtboven was bedoeld als onderwerp, en je ogen worden er naar mijn mening een beetje naar toe geleid door de twee kleinere beeldjes en de schutting. Het is helaas dus te onopvallend.quote:Op zondag 8 januari 2006 10:56 schreef Schanulleke het volgende:
@ janhu:
Ik vraag me af wat bij #1 nou precies je onderwerp is. Ik kan er niet zo veel mee.
Wellicht ja, volgende keer zal ik daar wat meer aan denken om ook een andere invalshoek extra te bekijjken.quote:#2 heb je (bewust?) mooi de diagonale lijn vastgehouden met de beugel voor het slot. Wellicht dat de foto meer zeggenskracht had gehad als je er minder bovenop was gaan staan, maar even door de knieën was gegaan.
#4 heeft idd geen onderwerp. Het was me meer om de lucht te doen, die er op dat moment wel mooi uitzag. In landschapsfotografie is het sowieso lastig om een originele foto te kunnen maken (in Nederland)quote:#3 een leuk kleurig plaatje
#4 mist voor mij een onderwerp. Dat soort luchten zijn wel al snel mooi, maar ook erg cliche. (niet dat cliche noodzakelijkerwijs slecht is natuurlijk.)
foto 2 en 3 trekken het oog het beeld in inderdaad. Probleem is misschien dat er aan het uiteinde van de lijnen niet echt een interessant onderwerp te zien is..quote:1. Is best donker, moeilijk om precies te zien wat het is.
2 en 3 voor mij hetzelfde: De lijnen trekken je het beeld in.
4. De zon achter de wolken is wel mooi maar dat dit uit de trein is genomen is niet te zien.
Leuk dat je aangeeft ook wat met de tips te willen doen!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:14 schreef CrazyCharlie het volgende:
Op welke manier is een object goed te belichten zonder meteen dure lampen aan te schaffen?
Onderstaande foto is genomen met de D-SLR, binnenshuis met een halogeenlampje als extra verlichting.Ik vind de schaduw alleen vreselijk storend (die op zich wel weg te werken is met photoshop oid, ik zoek alleen manieren om zonder te bewerken goede foto's te nemen..)
Punt is; voor de nog te bouwen website zoek ik een uniforme opstelling/belichting om soortgelijke objecten te fotograferen, aanschaf van een extra lens voor macro(of noem je dat juist micro?)-opnames ligt binnen de mogelijkheden, of denkt "men" dat dat niet eens noodzakelijk is
En niet te vergeten een mooi blauw luchtje met witte wolkjesquote:Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Moderntalking: Het geheel is niet onaardig van compositie, het is een mooi rustgeven landschapje. Je zou kunnen proberen het wat spannender te maken door de horizon niet zo recht in het midden te leggen, maar op 1/3 van boven of onderkant.
Daarnaast kan de plaat wel wat extra contrast en kleurverzadiging gebruiken denk ik.
De eerste vind ik wel leuk, de lijnen in de foto zijn mooi. Jammer van de wat witte, uitgebetern lucht, maar het zal denk ik bewolkt zijn geweest.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:16 schreef x-tremed het volgende:
Vandaag gemaakt in het bos
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de witbalans zal ik vandaag eens kijken. Als ik eerst op de achtegrond scherpstel en dan op Qwerty krijg ik Qwerty er niet scherp op... dan wordt dat een wazige blauwige vlek... Dus ook dat is geen optie...quote:Op zondag 8 januari 2006 23:13 schreef Schanulleke het volgende:
@ Zoeperzazke: Kan je op je camera iets met witbalans instellen?
Anders is het een idee om misschien eerst de ontspanknop al half in te drukken terwijl je op de achtergrond richt, wellicht dat de lichtmeting dan beter uitvalt.
ja, ik ben ook niet tevreden met de foto..quote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.
de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo![]()
Ik sluit me hier bij aanquote:Op maandag 9 januari 2006 15:57 schreef Bond het volgende:
Ook al heb ik (nog) niet veel verstand van foto's maken, vind ik dit meer een "gewoon plaatje" weet niet of anderen dat ook vinden, ik vind het niet echt spannend om naar te kijken.
de weerkaatsing vand e eend vind ikw eer heel erg mooi, misshcien ahd je meer de eend moeten nemen in je beeld?? Naja eigenlijk heb ik er te weinig verstand van gok ik zo![]()
bij foto 2&3 snap ik eigenlijk niet goed wat je doel is met de foto (+ op foto 3 het witte dingetje op de voorgrondquote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan
Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
En nog een "oudje" van eind vorig jaar:
#5:
[afbeelding]
Bij 2 en 3 vind ik het leuk dat je de aandacht niet vestigt op iets wat normaal juist wel de aandacht krijgt. Ik vind de foto's interessant.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:21 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan
Vanmiddag eventjes naar buiten gegaan, maar er was eigenlijk weinig spannends te beleven.. Toch een paar foto's gemaakt, en daarnet eventjes wat bewerkt om er een betere sfeer in te krijgen.
Iemand commentaar?
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
En nog een "oudje" van eind vorig jaar:
#5:
[afbeelding]
Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddagquote:Op maandag 9 januari 2006 21:14 schreef luap het volgende:
Elefes: die eerste, geen idee wat het is maar het heeft wel watGoede foto. Van die anderen weet ik wel wat het is maar die vindt ik dan weer minder, een beetje te rommelig naar mijn smaak.
Jij ook bedanktquote:Op maandag 9 januari 2006 21:19 schreef Elefes het volgende:
[..]
Tnx. Ik ben er zelf niet echt heel erg tevreden over, ze zijn niet scherp genoeg of op een te klein gebied scherp (de eerste met name) vind ik. Het was ook zo koud vanmiddag
Ik vind je paardenhaar foto erg mooi!Mooi hoe het oplicht tegen de donkere achtergrond.
Het gele mos maakt ook een leuke stip op de ondergrond.
Het beeldje zelf is stukken beterquote:
Ik ga nog wat aan doenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:19 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het beeldje zelf is stukken beter, maar de "achtergrond" is echt lelijk geworden, flink overbelicht, vies, smerig. Zou er de oude achtergrond in plakken en er eventueel nog wat blur overheen mikken.
Ik moet maar eens een goed photoshop programma installeren. Nu gebruik ik Photoshop Elements 2.0quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef Bond het volgende:
[..]
bovenaan bij photoshop ==> effecten ==> blur ==> smart blur
suc6![]()
Ik heb alleen de bovenste origineelquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:48 schreef veldmuis het volgende:
Heb je de grote versie van de bovenste?
Zo ja, upload es?
Wil wel eens wat gaan rotzooien, als je 't goed vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |