Een vrouw met ballen of een vrouw die ze neer moeten knallen?quote:AMSTERDAM - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) komt met een nieuwe Submission-film. In deel III zal ze God zelf opvoeren. "Dat wordt het moeilijkste deel", zegt ze in het kerstnummer van het weekblad De Groene Amsterdammer. "Want wie zal Allah kunnen spelen?"
Een maand geleden werd bekend dat Hirsi Ali het script af had van Submission II, dat gaat over de discriminatie van homo's binnen de islam. Dat deel is het vervolg op de film die ze samen met de vermoorde regisseur Theo van Gogh maakte. Submission I was een aanklacht tegen de onderdrukking van vrouwen in de islamitische cultuur.
In het interview eist Hirsi Ali verder dat de VVD haar in een nieuwe Kamerperiode dezelfde ruimte geeft als nu, anders vertrekt ze. "Vlak voor de verkiezingen van 2007 maak ik de balans op, en leg aan de VVD voor of er ruimte blijft, zoals nu. Is dat zo, dan teken ik graag voor een nieuwe periode in de Kamer. Ik ben nog lang niet klaar met mijn onderwerp." Een post in het kabinet ambieert ze niet. Hirsi Ali kwam de afgelopen jaren regelmatig in botsing met collega's in de VVD-fractie omdat ze zich fel uitsprak over andermans beleidsterrein.
Bron: Nu.nl
Tjonge , ben jij even gefrustreerd zegquote:Op woensdag 14 december 2005 17:00 schreef Ylias het volgende:
[..]
Een vrouw met ballen of een vrouw die ze neer moeten knallen?
Geen van beiden, maar ik hoop dat vele er ook zo over denken. Ik weet niet wat ze hiermee wil bereiken, maar voor mij is dat duidelijk. Dat is de Moslim intimederen, uitdagen. Maar van mij krijgt ze niet meer dan medelijden. Ze zit gevangen in haar lichaampje en wat doet dat pijn. Er zijn wel wat belangrijke dingen in het leven dan je dag en nacht bezig houden om die achtergestelde moslim.
En dat de VVD daar intrapt. Wat zielig. Zij gaat nu de eisen stellen, omdat zij zieltjes wint en daar gaat het natuurlijk om. Hoe je aan die zieltjes komt doet er niet toe.
Omdat ik medelijden heb met haar?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:12 schreef N.icka het volgende:
[..]
Tjonge , ben jij even gefrustreerd zeg
En hup...daar is het dogma van die arme moslim weer. Zijn ze nu echt zo zwak van overtuiging dat kritiek niet meer geuit mag worden?quote:Op woensdag 14 december 2005 17:00 schreef Ylias het volgende:
Dat is de Moslim intimederen, uitdagen.
Wat heb je aan kritiek geven als je bij voorbaat al weet dat je alleen maar nog meer haat zal creeëren? Hirsi Ali is een karikatuur van zichzelf geworden, ze is m.i. niet meer dan een zwarte poedel die haar stokpaardje, het beledigen van de Islam, probeert te camoufleren met een drogreden als:"Ik probeer enkel opbouwende kritiek te geven." Ze doet in die films van haar precies datgene waar ze van WEET dat het provocerend is. Als zij dadelijk wordt vermoord moet men niet aankomen met:"Ze was niet gewaarschuwd." Kijk, ik voel me beledigd door die films van heks Hirsi Ali, maar voor de rest laat het me koud, ik zal geen vingerafdruk van mij aan haar vuil maken door haar te pijnigen. Maar er zijn er die hun haat erg ver doorvoeren en in staat zijn tot moord, en Hirsi Ali lijkt m.i. op deze manier absoluut geen matties te maken, echt niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:35 schreef wonko het volgende:
[..]
En hup...daar is het dogma van die arme moslim weer. Zijn ze nu echt zo zwak van overtuiging dat kritiek niet meer geuit mag worden?
Wat heb je aan politici die geen politiek bedrijven?quote:Op woensdag 14 december 2005 18:22 schreef wonko het volgende:
Wat heb je aan een geloof als je weet dat het bijna alleen maar haat en onderdrukking zal creëeren?
Zwarte poedel ,,,,, heks......quote:Op woensdag 14 december 2005 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heb je aan kritiek geven als je bij voorbaat al weet dat je alleen maar nog meer haat zal creeëren? Hirsi Ali is een karikatuur van zichzelf geworden, ze is m.i. niet meer dan een zwarte poedel die haar stokpaardje, het beledigen van de Islam, probeert te camoufleren met een drogreden als:"Ik probeer enkel opbouwende kritiek te geven." Ze doet in die films van haar precies datgene waar ze van WEET dat het provocerend is. Als zij dadelijk wordt vermoord moet men niet aankomen met:"Ze was niet gewaarschuwd." Kijk, ik voel me beledigd door die films van heks Hirsi Ali, maar voor de rest laat het me koud, ik zal geen vingerafdruk van mij aan haar vuil maken door haar te pijnigen. Maar er zijn er die hun haat erg ver doorvoeren en in staat zijn tot moord, en Hirsi Ali lijkt m.i. op deze manier absoluut geen matties te maken, echt niet.²
100% mee eens.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat heb je aan kritiek geven als je bij voorbaat al weet dat je alleen maar nog meer haat zal creeëren? Hirsi Ali is een karikatuur van zichzelf geworden, ze is m.i. niet meer dan een zwarte poedel die haar stokpaardje, het beledigen van de Islam, probeert te camoufleren met een drogreden als:"Ik probeer enkel opbouwende kritiek te geven." Ze doet in die films van haar precies datgene waar ze van WEET dat het provocerend is. Als zij dadelijk wordt vermoord moet men niet aankomen met:"Ze was niet gewaarschuwd." Kijk, ik voel me beledigd door die films van heks Hirsi Ali, maar voor de rest laat het me koud, ik zal geen vingerafdruk van mij aan haar vuil maken door haar te pijnigen. Maar er zijn er die hun haat erg ver doorvoeren en in staat zijn tot moord, en Hirsi Ali lijkt m.i. op deze manier absoluut geen matties te maken, echt niet.²
Kan je niet beter eerst lezen?quote:Op woensdag 14 december 2005 20:40 schreef HiZ het volgende:
Kan ze niet beter eerst Submission II maken ?
Ik zou de propagandafilmpjes van AHA toch niet onder cultuur durven te scharenquote:Op woensdag 14 december 2005 19:24 schreef drugsgebruiker het volgende:
Waarom staat dit topic niet in de klaagbaak? Kan je tussen andere ja-knikkende frusti's over een toekomst met Bos als premier dromen. Als jij ook maar enige culturele kennis had, wist je dat zo'n film als dit niets bijzonders is. Ik heb liever dat iemand dit op deze manier doet, dan als een jammerend kind topics gaat openen over de waanzin van een persoon, die als een van de weinigen in dit land terecht kritiek levert op bepaalde aspecten van een religie.
Het zou me inderdaad niet verbazen als het een travestiet blijkt te zijn. Gewoon Pim, die helemaal niet dood blijkt te zijn, maar een pruik opgezet heeft en een paar uurtjes zonnebank gepakt heeft.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:00 schreef Ylias het volgende:
[..]
Een vrouw met ballen of een vrouw die ze neer moeten knallen?
quote:Op woensdag 14 december 2005 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Het begint nou een beetje Friday the 13th cyclus te worden. Sequel na Sequel.
Straks nog een Submission the afterparty en Submission How It All Started en de zooi in een mooie giftbox, met wat action figures erbij...
Daar heeft ze nu gelukkig geen last vanquote:Op woensdag 14 december 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
Als Hirsi Allah gaat bijhalen dan moet Hirsi voor haar leven vrezen
Tja. Het geeft in ieder geval aan dat Hirsi niet uit is op een dialoog of uberhaupt een oplossing. Submission 2 blijkt lang niet zo veel stof op te doen waaien als deel 1 en dan moet ze dus blijkbaar wat grover geschut inzetten.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
Eh deel 2 is toch nog niet uit ?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:08 schreef robh het volgende:
[..]
Tja. Het geeft in ieder geval aan dat Hirsi niet uit is op een dialoog of uberhaupt een oplossing. Submission 2 blijkt lang niet zo veel stof op te doen waaien als deel 1 en dan moet ze dus blijkbaar wat grover geschut inzetten.
Misschien dat er door het gebruik van Allah als AHA's pispaal er wel wat meer moslimafkezen onder hun stenen vandaan kruipen dan bij SM2.
Ik weet uit betrouwbare bron dat dit soort films vaak worden gedraaid opj extreemrechtse huiskamerbijeenkomsten. Wellicht dat we de mogelijkheid kunnen afdwingen tot een onderzoek van deze trend en een mogelijk verbod op deze provocerende propaganda van Hirsi Ali kunnen klaarspelen.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:48 schreef Bean. het volgende:
Zijn er nou echt mensen die die films kijken?![]()
Noem 's wat echt belangrijke zaken dan?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:22 schreef IntroV het volgende:
Ga je eens druk maken over echt belangrijke zaken
quote:Op woensdag 14 december 2005 22:24 schreef robh het volgende:
Noem 's wat echt belangrijke zaken dan?
Allah bestaat niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
offtopic: ik zoek me rot naar een linkje van een docu over "what you're not told about global warming", maar ik kan het nergens vinden, heb jij hem mss nog?quote:Op woensdag 14 december 2005 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh deel 2 is toch nog niet uit ?
dat heb ik nu met Allah en zijn langtenige volgelingen, grappig welquote:Op woensdag 14 december 2005 22:39 schreef Verbal het volgende:
Ik word echt een beetje moe van mejuffrouw Ali
V.
Bronquote:Op woensdag 14 december 2005 22:27 schreef milagro het volgende:
[..]
Allah bestaat niet.
Moet Jim Carrey ook voor zijn leven vrezen vanwege Bruce Almighty?
Ergo, wie is er nu gek! Jij
Hint : niet Hirsi Ali, en niet Jim Carrey
Oh en Allah bestaat nog steeds niet, en had hij bestaan dan was het vast een ongelofelijke eikel .
Allah bestaat nietquote:
= niet doen -quote:Op woensdag 14 december 2005 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Daar heeft ze nu gelukkig geen last van
Ik zou er geen problemen mee hebben als ze snel een natuurlijke dood zou sterven, misschien dat ik zelfs tevreden zou kunnen zijn: uiteraard is dit een geheel natuurlijke reactie waarop ik geen enkele invloed kan hebben.quote:
Frapante vergelijkenisquote:‘Elke propaganda moet populair zijn en haar intellectueel peil afstemmen op het begripsvermogen van de minst begaafden onder diegenen tot wie ze zich richt. Daarom moet het peil ervan, zuiver intellectueel gezien, des te lager gehouden worden naarmate de te bereiken massa groter is.’
Adolf Hitler
ik kan heel goed begrijpen dat jij dat vindt.quote:
Kun je dit soort debiele reacties achterwege laten?quote:
Ik incaseer tot ik een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 november 2004.quote:
Hoewel ik dat hele Submission net zo goed onzin vindt, is het natuurlijk belachelijk dat je je mening niet mag uiten omdat een groep mensen daar blijkbaar door wordt beledigd. Je gaat je mening toch niet voor je houden, omdat er misschien ergens een groep mensen zou kunnen zijn die daardoor geprovoceerd wordt? Als ik met al die mensen rekening moest gaan houden, zou ik uiteindelijk geen enkele mening meer kunnen hebben.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel kamerleden er in de 2e kamer zitten? Als je mij kunt vertellen dat het merendeel daarvan uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik incaseer tot in een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 november 2004.²
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:31 schreef Seneca het volgende:
.... maar beledig Mohammed en je moet vrezen voor je leven.
Hoezo terecht?quote:Op donderdag 15 december 2005 07:35 schreef BansheeBoy het volgende:
En terecht, wat is het nut van beledigen?²
Nee, BansheeBoy is zo iemand die heel goed is het omdraaien van verantwoordelijkheden.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel kamerleden er in de 2e kamer zitten? Als je mij kunt vertellen dat ze het merendeel uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.
En waar jij het gore lef vandaan haalt om de laffe moord op Theo van Gogh op haar conto bij te schrijven, mag jou grote god weten. Alsof Theo van Gogh niet voor zichzelf kon beslissen. Doe me een lol zeg.
Het mes snijdt aan twee kanten BsB. Ik geloof ook niet in het nut van beledigen. Maar dat praat dus, onder geen enkel beding, een moord goed. Ik neem iemand die mij alleen maar probeert te beledigen niet serieus, jij vindt het terecht dat zo iemand wordt vermoord, dat is het verschil.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.²
Hirsi Ali brengt meer problemen dan oplossingen, dat kan ik je garanderen. Het spreekt toch voor zich dat zelfs de zgn. "slachtoffers" van huiselijk geweld in de "Islamitische" kringen voor wie zij schijnt op te komen haar niet mogen.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je mij kunt vertellen dat het merendeel daarvan uberhaupt iets bereikt heeft, is dat een geldig argument. Anders niet.
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.quote:En waar jij het gore lef vandaan haalt om de laffe moord op Theo van Gogh op haar conto bij te schrijven, mag jou grote god weten.
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord. Dat is ten alle tijde degene die de moord pleegt. Daarbij kon Theo van Gogh heus wel voor zichzelf denken.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.²
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.quote:
Ah, dus je keurt moord wel degelijk af?quote:Op donderdag 15 december 2005 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.
Uiteraard heb ik het hier niet over moord, dat is zelden goed te praten, en die behoefte voel ik ook niet eerlijk gezegd.²
Ze is in het minste geval medeplichtig. Als ik weet dat melk van de Edah dodelijk giftig is, en ik stuur je er naar toe om een liter weg te werken, dan is de melk de "moordenaar", maar het is mijn schuld.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord.
Dan zou je toch je woorden wat zorgvuldiger moeten kiezen, want zo staat het er wel namelijk.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Omdat ik er vanuit ga dat mensen die dit soort beledigingen plaatsen absoluut niet de intentie hebben om een debat te voeren. Sterker nog, dit soort mensen frustreren elke mogelijkheid om toenadering te zoeken. De hele insteek van deze mensen is negatief, m.i. verdien je dan geen positieve benadering.
Uiteraard heb ik het hier niet over moord, dat is zelden goed te praten, en die behoefte voel ik ook niet eerlijk gezegd.²
Je leest gewoon verkeerd. Wat terecht was was "de vrees" om je leven, geen moord, lees hieronder nogmaals:quote:Op donderdag 15 december 2005 07:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan zou je toch je woorden wat zorgvuldiger moeten kiezen, want zo staat het er wel namelijk.
En terecht, wat is het nut van beledigen? Men kan toch ook normaal een discussie voeren? Dat hele beledigen in het kader van zgn. opbouwende kritiek geloof ik niet zo.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:31 schreef Seneca het volgende:
.... maar beledig Mohammed en je moet vrezen voor je leven.
Semantisch onderscheid. De intentie blijft hetzelfde.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Je leest gewoon verkeerd. Wat terecht was was "de vrees" om je leven, geen moord, lees hieronder nogmaals:
Wiens intentie blijft hetzelfde?quote:Op donderdag 15 december 2005 07:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Semantisch onderscheid. De intentie blijft hetzelfde.
Ik vind van wel, als je mensen bewust beledigt en tot vervelens toe uit maakt voor geitenne***** verdien je m.i. niets minder dan vrees. Vrees kan soms goed zijn, zodat men zich wat bescheider op gaat stellen in het belang van het debat.quote:Dat je moet vrezen is ook niet terecht.
Ik vind dit niet zo'n goede vergelijking. Ten eerste weet ik niet of je de Islam zou moeten vergelijken met een giftig pak melk. Ten tweede kun je een levenloos iets zoals melk niet vergelijken met een persoon. Melk heeft geen moraal, dus je kunt het niet de schuld geven als er iemand aan doodgaat. Iedereen acht het normaal dat je doodgaat aan het drinken van giftige melk. Iemand giftige melk laten drinken maakt jou dus inderdaad schuldig aan moord.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze is in het minste geval medeplichtig. Als ik weet dat melk van de Edah dodelijk giftig is, en ik stuur je er naar toe om een liter weg te werken, dan is de melk de "moordenaar", maar het is mijn schuld.²
Dat je uberhaupt angst moet zaaien om om wat voor reden dan ook je gelijk te halen is natuurlijk al een teken van zwakte,quote:Op donderdag 15 december 2005 07:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind van wel, als je mensen bewust beledigt en tot vervelens toe uit maakt voor geitenne***** verdien je m.i. niets minder dan vrees. Vrees kan soms goed zijn, zodat men zich wat bescheider op gaat stellen in het belang van het debat.²
Leuk en aardig, maar wat vind je dan van beledigen? Het begin van deze onzin, als je goed luistert: ik ben voorstander van een normaal beleefd debat. Helaas zijn er wat heksen en poedels in Nederland die van bescheidenheid en beleefdheid geen kaas hebben gegeten.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt angst moet zaaien om wat voor reden dan ook je gelijk te halen is natuurlijk al een teken van zwakte,
Spreek je jezelf nu niet ongelofelijk tegen door in een en dezelfde zin de mensen te beledigen die je er van beticht anderen te beledigen?quote:Op donderdag 15 december 2005 08:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helaas zijn er wat heksen en poedels in Nederland die van bescheidenheid en beleefdheid geen kaas hebben gegeten.²
Dit zijn geen beledigingen, hier raak ik echt niemand mee, het zijn grappige woorden die mijn emoties min of meer laten zien. In tegenstelling tot bepaalde entiteiten wiens hoofdredenen het beledigen en kwetsen op zich zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Spreek je jezelf nu niet ongelofelijk tegen door in een en dezelfde zin de mensen te beledigen die je er van beticht anderen te beledigen?
Dat is precies hetgene wat Theo van Gogh dacht toen hij Mohammed een geitenneuker noemde. Jij vond dat destijds geen grappige woorden, ik wel. Dit vind ik geen grappige woorden, jij wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit zijn geen beledigingen, hier raak ik echt niemand mee, het zijn grappige woorden die mijn emoties min of meer laten zien. In tegenstelling tot bepaalde entiteiten wiens hoofdredenen het beledigen en kwetsen op zich zijn.²
En dus geef je precies datgene aan wat ik bedoel en wat de rode draad is in mijn posts: het gaat allemaal om perceptie.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:15 schreef Seneca het volgende:
Wat ik altijd zo jammer aan jou vindt is dat jij blijkbaar meent voor anderen te kunnen bepalen of iets beledigend is of niet. Ik vind dit soort uitspraken wel degelijk beledigend.
Als dat zo is, wat heeft het dan voor zin om te gaan dreigen met geweld als iemand je beledigd? Het draait toch immers om perceptie?quote:Op donderdag 15 december 2005 08:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dus geef je precies datgene aan wat ik bedoel en wat de rode draad is in mijn posts: het gaat allemaal om perceptie.²
Het is inderdaad pas een probleem als de bedreigde in kwestie het als een probleem ervaart, dus is het een kwestie van perceptie.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:30 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als dat zo is, wat heeft het dan voor zin om te gaan dreigen met geweld als iemand je beledigd? Het draait toch immers om perceptie?
Gezien het feit dat ze zich zo zwaar laat beveiligen ga ik er van uit dat Hirsi Ali het als een probleem ervaart dat ze wordt bedreigd. Is het dan een probleem volgens jou?quote:Op donderdag 15 december 2005 08:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is inderdaad pas een probleem als de bedreigde in kwestie het als een probleem ervaart, dus is het een kwestie van perceptie.²
Het feit dat ze vrees heeft niet, ik heb er wel problemen mee dat ze die beveiliging niet zelf bekostigd.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:36 schreef Seneca het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ze zich zo zwaar laat beveiligen ga ik er van uit dat Hirsi Ali het als een probleem ervaart dat ze wordt bedreigd. Is het dan een probleem volgens jou?
Wacht even.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het feit dat ze vrees heeft niet, ik heb er wel problemen mee dat ze die beveiliging niet zelf bekostigd.²
Stel je vraag eens concreet dan, ik heb nl. het idee dat ik het correcte antwoord heb gegeven.quote:Op donderdag 15 december 2005 08:47 schreef Seneca het volgende:
Nu reageer je daarop met: "het feit dat ze vrees heeft niet"? Dat is weer geen antwoord op mijn vraag.
Ik moet nu aan het werk. Ik reageer vanavond wel even als ik de tijd heb.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stel je vraag eens concreet dan, ik heb nl. het idee dat ik het correcte antwoord heb gegeven.²
Cheer up, Meki. You know what they say.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:04 schreef Meki het volgende:
Als Hirsi Ali Somali vermoord wordt
dan vind ik het goed want ze zoekt het zelf uit
Dus ze beledigt wel degelijk, ik ben blij dat je dat inziet, dan kunnen we dat als uitgangspunt nemen voor onze verdere discussie.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:32 schreef lionsguy18 het volgende:
AHA beledigt de godsdienst niet maar de achterlijke volgelingen die slechts uit zijn op haat en onderdukking.
In haar geval kunnen we het beter "vrijheid van trollen/beledigen/kwetsen" noemen.quote:Ik dacht dat dit land een vrijheid van meningsuitking heeft.
En wat doe ik met mijn auto van de zaak dan? Moet ik die afstaan aan iemand anders enkel en alleen omdat ik het niet eens ben (met de stijl) van Hirsi Ali? Neen.quote:Als BSB en Meki daarmee niet kunnen leven dan donderen ze maar op.
Heb je zeker gelijk in, ik zie het zo:quote:Op donderdag 15 december 2005 10:08 schreef sp3c het volgende:
anyways, ik hoop toch wel dat we het verschil in kunnen zien van de toon in bv Bruce Allmighty of Dogma en Submission
imo zou Submission nooit uitgebracht mogen worden valt wmb in dezelfde categorie als Michael Moore zijn onzin ... beetje creatief doen met feiten en meningen, alles wat dik er op leggen en vooral veel mensen tegen het zere been schoppen.
nutteloos, als ze daadwerkelijk iets wil veranderen aan de Islam dan kan ze dat beter op een wat vriendelijkere toon doen want als iemand tegen mij zegt 'stoppen met roken vies rotjoch, je moeder is een hoer!' dan blijf ik roken tot het einde der dagen terwijl ik weet dat het toch niet zo heel erg goed voor me is
Je hoeft natuurlijk niet te slikken als je er niet naar kijkt. Hoe meer moslims het negeren hoe beter, zo zie je nu al dat Submission II bijvoorbeeld echt nauwelijks aandacht heeft gekregen.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:12 schreef sp3c het volgende:
behalve beledigingen slikken natuurlijk ... ik hoop dat die pulp verboden wordt
werd is tijd dat de vrijheid van meningsuiting duidelijk en voor iedereen afgebakend wordt en niet dat je over het huidige politieke hangijzer zo maar alles maar kunt zeggen
mjah er wordt hier een standaard gezet die ik niet graag zie.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet te slikken als je er niet naar kijkt. Hoe meer moslims het negeren hoe beter, zo zie je nu al dat Submission II bijvoorbeeld echt nauwelijks aandacht heeft gekregen.
en houd jij ook is op!quote:Op donderdag 15 december 2005 10:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Het gaat niet zozeer om de inhoud bij deze heks, het gaat om de stijl, de manier waarop. Haar stijl werkt averechts, daarom weet ik ook bijna 100% zeker dat ze geen goede bedoelingen heeft, of ze is gewon dom, dat kan ook.²
Dat doe ik bewust, en jij bent de 1ste die het opvalt, je leest gelukkig goed, ik probeer nl. bewust mijn stijl (rigoreus) aan te passen aan de manier van Hirsi Ali, bij Hirsi Ali is het een graag geziene bedoening, als ik of een andere Moslim dit doet is dit zwaar uit den boze.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:23 schreef sp3c het volgende:
je zegt Ayaan of Hirshi of Ali of een combinatie van voorafgaande of je houd lekker je mond want je doet feitelijk gewoon hetzelfde als haar
Is niet meer nodig. Mijn opzet is reeds geslaagd.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef sp3c het volgende:
ja doe het maar lekker gewoon niet ... geld ook voor Meki btw
quote:AMSTERDAM - Tweede Kamerlid Hirsi Ali (VVD) komt met een nieuwe Submission-film. In deel III zal ze God zelf opvoeren. "Dat wordt het moeilijkste deel", zegt ze in het kerstnummer van het weekblad De Groene Amsterdammer. "Want wie zal Allah kunnen spelen?"
Dat moet ze toch al omdat er een hoop zielige ziekelijk figuren in Nederland rondlopen die niks tollererenquote:Op woensdag 14 december 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
offtopic: heb jij al goed achter de schermen gekeken recently?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:33 schreef sp3c het volgende:
ik zou allah best kunnen spelen denk ik hoor ... ik ben hier toch ook een soort god en ik heb helemaal (nog) geen grootheidswaanzin ofzo
ik zal dr is emailen
Daar hebben we feedback voor sizzlerquote:Op donderdag 15 december 2005 10:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
offtopic: heb jij al goed achter de schermen gekeken recently?
Opvallend dat juist deze vraag onbeantwoord blijft, en dat daarna wel een reactie komt waarin wordt gezegd dat mensen die Mohammed beledigen terecht vrezen voor hun leven.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:47 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ah, dus je keurt moord wel degelijk af?![]()
erm nee ik vergeet dat iedere keerquote:Op donderdag 15 december 2005 10:54 schreef sizzler het volgende:
[..]
offtopic: heb jij al goed achter de schermen gekeken recently?
laten we de Acteurs van de Monti Python''s dan ook maar de strot doorsnijdenquote:Op donderdag 15 december 2005 10:06 schreef yup het volgende:
Vrijheid van meningsuiting heeft ook zijn grenzen hoor, dacht dat jullie dat wel wisten.
Ze is zo overtuigd van haar gelijk (moslimgeloof eng enzo) dat ze alles eraan doet om het geloof zwart te maken... En dat vind ik geen goeie zaak.
Ik vind haar echt niet passen in de politiek, alleen maar een brulaap die verder niks zinnigs heeft te zeggen.
Neehee, want het Christendom zwart maken is leuk, maar Moslims zijn zielig.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:13 schreef desiredbard het volgende:
laten we de Acteurs van de Monti Python''s dan ook maar de strot doorsnijden
Life of Brian
Meaning of life
Vergeet South Park episode 608 - "Red Hot Catholic Love" niet. Toppertje.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Neehee, want het Christendom zwart maken is leuk, maar Moslims zijn zielig.
Die waren ook zo serieus bedoeld als Submission he, erg goede vergelijkingquote:Op donderdag 15 december 2005 11:13 schreef desiredbard het volgende:
[..]
laten we de Acteurs van de Monti Python''s dan ook maar de strot doorsnijden
Life of Brian
Meaning of life
Nogmaals, een tekenfilm die o zo serieus is vergelijken met een documentaire notabene.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vergeet South Park episode 608 - "Red Hot Catholic Love" niet. Toppertje.
Ik vraag me af of zoiets over de profeet of Allah te maken is.
Nou.. het was satirisch inderdaad. Maar de steken onder water waren even goed gemeend. En dat dan nog eens in het absurde getrokken. Is dat beter?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Die waren ook zo serieus bedoeld als Submission he, erg goede vergelijking![]()
Ken jij (teken)films die de Islam op zo'n manier belachelijk maken?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, een tekenfilm die o zo serieus is vergelijken met een documentaire notabene.![]()
Oh dus een gozer die Mehmet heet in zijn onderbroek in een creche zetten en hetquote:Op donderdag 15 december 2005 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die waren ook zo serieus bedoeld als Submission he, erg goede vergelijking![]()
Liever dat dan een waarin deze wordt uitgemaakt voor een massamoordenaar of wat dan ook. Je zegt het zelf al satirisch. Satirisch en serieus zijn twee verschillende dingen, de vormen waarin beide zijn gegoten kun je dus NOOIT vergelijken.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou.. het was satirisch inderdaad. Maar de steken onder water waren even goed gemeend. En dat dan nog eens in het absurde getrokken. Is dat beter?
Moet ze dan eigenlijk een lollige film maken waar Mohammed een nietsnut is die voortdurend achterna gezeten wordt door slaafse volgers?
Nee, waarom maak jij die vergelijking dan?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ken jij (teken)films die de Islam op zo'n manier belachelijk maken?
Oh, wel hoor. In beide gevallen wordt er kritiek gegeven. De ene keer op satirische wijze met een serieuze ondertoon en de andere keer wat serieuzer maar in een kunstzinnige vorm. Kritiek komt in vele vormen, maar is daarom nog wel te vergelijken.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Liever dat dan een waarin deze wordt uitgemaakt voor een massamoordenaar of wat dan ook. Je zegt het zelf al satirisch. Satirisch en serieus zijn twee verschillende dingen, de vormen waarin beide zijn gegoten kun je dus NOOIT vergelijken.
Ik vraag me af of het dan niet als een belediging wordt opgevat.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, waarom maak jij die vergelijking dan?
Ik heb er geen problemen mee als moslims te kak worden gezet op een grappige manier, ik denk dat shouf shouf habibi bijvoorbeeld erg geslaagd was. Prachtige film, en zo hoort het. Als moslims neer worden gezet als vrouwen-onderdrukkers, moordenaars, en vrouwenmishandelaars, en dat wordt ook nog zo serieus weergegeven, nee dank je.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh dus een gozer die Mehmet heet in zijn onderbroek in een creche zetten en het
The life of Mehmet noemen, kan gewoon?
Ik bedoel dat is ook humoristisch bedoeld toch, helemaal niet zo zwaar als Aisha
En op serieuzere noot the last temptation was ook geen humoristische film, er werd door sommigen geklaagd....dat mag...maar er is niet gedreigd.
Als Dan Brown zijn boeken op Islam had gebaseerd ipv katholicisme had hij nu vast oook een Fathwa over zich gehad?
Het gaat hier nu juist NET om de vorm heer Sizzler, en die is totaal NIET te vergelijken. De vorm is JUIST van belang aangezien mensen tegen deze vorm aankijken. Het is de verpakking van je kritiek.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, wel hoor. In beide gevallen wordt er kritiek gegeven. De ene keer op satirische wijze met een serieuze ondertoon en de andere keer wat serieuzer maar in een kunstzinnige vorm. Kritiek komt in vele vormen, maar is daarom nog wel te vergelijken.
Het gaat niet om moslims, maar om Mohammed en het Islamitische geloof. Het is trouwens ook niet vreemd als je dat wel erg zou vinden, de film is in een aantal landen verboden geweest. Maar dreigementen naar Monty Python leden zijn er, voor zover ik weet, nauwelijks geweest.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb er geen problemen mee als moslims te kak worden gezet op een grappige manier
Oh er zullen er vast een aantal zijn die het alsnog als een belediging zien, die zul je altijd houden. Echter het speculeren daarover is mijnsinsziens onzinnig.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:49 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het dan niet als een belediging wordt opgevat.
je wordt evenzogoed de strot afgesneden ervoor, hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, een tekenfilm die o zo serieus is vergelijken met een documentaire notabene.![]()
Dat is toch zo ongeloofwaardig he. "Het gaat hier niet om moslims maar om Mohammed en het Islamitisch geloof". Zouden moslims daar iets mee te maken hebben denk je? Met het Islamitische geloof en profeet Mohammed? Of noemen we mensen gewoon moslim, zomaar? Next to that creeerde Submission I toch aardig een beeld OVER moslims die zogenaamd in naam van de Koran vrouwen neersloegen.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat niet om moslims, maar om Mohammed en het Islamitische geloof. Het is trouwens ook niet vreemd als je dat wel erg zou vinden, de film is in een aantal landen verboden geweest. Maar dreigementen naar Monty Python leden zijn er, voor zover ik weet, nauwelijks geweest.
Wist niet dat je helderziend was.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:54 schreef milagro het volgende:
[..]
je wordt evenzogoed de strot afgesneden ervoor, hoor
Mohammed The Menace
God is god. Het is dezelfde god als die van de Islam. Alleen heet God bij hun Allah.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Neehee, want het Christendom zwart maken is leuk, maar Moslims zijn zielig.
Dat zal het zijn. Kennelijk onderscheid AHA zich toch in negatieve zien van de rest, misschien is ze iets te schreeuwerig, en valt ze op. Misschien iets te stout?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
God is god. Het is dezelfde god als die van de Islam. Alleen heet God bij hun Allah.
Ze zouden dus net zo goed boos kunnen worden om Monty Python. Maar dat doen ze niet.
Het gaat dus gewoon om haat die ze hebben tegen AHA en dat zij als ex-moslim dit soort films maakt.
Iedere andere niet-moslim mag films maken en god belachelijk maken, daar maken ze zich nauwelijks druk om, maar AHA mag dat niet.
Wist niet dat jij niet 1 + 1 kon optellen.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wist niet dat je helderziend was.![]()
Ze zeggen iig NIET zoals jij dat ze DOOD mag.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef Meki het volgende:
Joden en Christenen worden ook woedend op Hirsi Ali Somali
Wat jij echter doet is, een nog onbekend getal + 1 tellen en dan wel al de uitkomst weten. Dat is knap. Vooral door te stellen dat het gros daarvan en het gros hiervan dat wel of niet zou lezen. Het gros daarvan en het gros hiervan heeft Theo dan ook niet vermoord, heeft niet eens gereageerd op Submission 1 en heeft ook niet een of andere Pakistaanse vrouw bedreigdquote:Op donderdag 15 december 2005 11:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Wist niet dat jij niet 1 + 1 kon optellen.
Een filmpje van amper 10 minuten die al een dergelijke reactie oplevert, uitgezonden op een zender waar het gros van de Mohammed B's niet eens naar kijkt
Theo van Gogh wiens columns door het gros van de Mohammed B's nooit gelezen zijn, die enkel vanm HOREN ZEGGEN weten dat die columns er zijn.
Een actrice die voor haar leven moet vrezen , in Pakistan, omdat ze heeft laten vallen dat sex voor het huwelijk helemaal zo slecht nog niet is, als je maar condooms gebruikt...
Mwoah, ik gok zo, met een zekerheid van flinke winst op mijn inzet, dat een Life of Mohammed voor flinke problemen zal zorgen.
Hoe weet je dat? De een uit zijn mening een stuk publiekelijker dan de ander?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze zeggen iig NIET zoals jij dat ze DOOD mag.
Je weet toch dat Alllah niet houdt van knulletjes die DVDs illegaal kopieren, hè, dat is diefstal, kijk je uit?!
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Ze zeggen iig NIET zoals jij dat ze DOOD mag.
Je weet toch dat Alllah niet houdt van knulletjes die DVDs illegaal kopieren, hè, dat is diefstal, kijk je uit?!
Heb jij Submission eigenlijk gezien?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
Wat jij echter doet is, een nog onbekend getal + 1 tellen en dan wel al de uitkomst weten. Dat is knap. Vooral door te stellen dat het gros daarvan en het gros hiervan dat wel of niet zou lezen. Het gros daarvan en het gros hiervan heeft Theo dan ook niet vermoord, heeft niet eens gereageerd op Submission 1 en heeft ook niet een of andere Pakistaanse vrouw bedreigd![]()
Mijn god is is geen god die kinderverkrachters als profeet heeft.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
God is god. Het is dezelfde god als die van de Islam. Alleen heet God bij hun Allah.
Ze zouden dus net zo goed boos kunnen worden om Monty Python. Maar dat doen ze niet.
Het gaat dus gewoon om haat die ze hebben tegen AHA en dat zij als ex-moslim dit soort films maakt.
Iedere andere niet-moslim mag films maken en god belachelijk maken, daar maken ze zich nauwelijks druk om, maar AHA mag dat niet.
Joden en Christenen hebbem een hekel aan Hirsi Ali??quote:Op donderdag 15 december 2005 11:58 schreef Meki de Geitenneucker het volgende:
Joden en Christenen worden ook woedend op Hirsi Ali Somali
Tuurlijk heeft hij dat niet gezien. Alles van horen zeggen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb jij Submission eigenlijk gezien?
Jazeker.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb jij Submission eigenlijk gezien?
Nee, wij Christenen geloven het sprookje van de Islam niet. Voor ons heeft God alleen Jezus naar de aarde gestuurd. Toch hebben we het als we het over Allah of God hebben over dezelfde fictieve allesbepalende figuur. Alleen is de "naam" anders.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Mijn god is is geen god die kinderverkrachters als profeet heeft.
Dus wil je God JHWH en allah effe uit elkaar houden
God is wat ene geloof er van maakt en je kan het christendom toch echt niet met islam vergelijken
Ah, goed om te weten dat ze d'r doelgroep bereikt.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
Jazeker.
Jammer, stop jezelf dan ook maar met Christen noemen. Oude testament wil je kennelijk wegmoffelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dus wil je God JHWH en allah effe uit elkaar houden
God is wat ene geloof er van maakt en je kan het christendom toch echt niet met islam vergelijken
[..]
Joden en Christenen hebbem een hekel aan Hirsi Ali??
Joden en christenen spreken haat en bedreigingen uit aan haar adres??
Ah haar doelgroep is kennelijk jongens van 20 jaar die niet eens een vrouw of kind hebben en die in het dagelijks leven studeren. Of is haar doelgroep de vrouwenonderdrukkers met de koran in de hand?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah, goed om te weten dat ze d'r doelgroep bereikt.
je zit weer onzin te zeggen van wie heb je dat geleerd ? niet van je priester hoop ikquote:Op donderdag 15 december 2005 12:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[..]
Joden en Christenen hebbem een hekel aan Hirsi Ali??
Joden en christenen spreken haat en bedreigingen uit aan haar adres??
Zij heeft helemaal niemand op haar geweten, zij heeft niemand vermoord..quote:Op donderdag 15 december 2005 07:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik incaseer tot ik een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 november 2004.²
haar doelgroep was Moslims . Nu keren alle moslims tegen haarquote:Op donderdag 15 december 2005 12:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah, goed om te weten dat ze d'r doelgroep bereikt.
Lijkt me de eerste. De tweede is namelijk een aardig hopeloze zaak, maar als je het nu aankaart, kun je volgende generaties behoeden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ah haar doelgroep is kennelijk jongens van 20 jaar die niet eens een vrouw of kind hebben en die in het dagelijks leven studeren. Of is haar doelgroep de vrouwenonderdrukkers met de koran in de hand?
Dat was niet haar doelgroep, haar doelgroep was als ik haar moet geloven "een groepje moslims die vrouwen onderdrukt met de Koran in de hand". Het was een kleine doelgroep, maar haar filmpie was een stuk minder genuanceerd.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:11 schreef Meki het volgende:
[..]
haar doelgroep was Moslims . Nu keren alle moslims tegen haar
Niet dus, ze heeft zoals ik hierboven ook postte, haar doelgroep was een heel andere groep. Jammergenoeg wist ze die nuance niet te maken en keerde dus niet alleen haar doelgroep tegen haar (de onderdrukte vrouw en de vrouwenonderdrukkers), maar ook nog het overgrote deel dat helemaal niets met deze zaken van doen heeft. Kennelijk heeft ze die nuance niet goed laten zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Lijkt me de eerste. De tweede is namelijk een aardig hopeloze zaak, maar als je het nu aankaart, kun je volgende generaties behoeden.
Week eerst de gematigde intelligente mensen los, en de rest zal na verloop van tijd ook opschuiven.
Geloof je dat? De ene keer is ze tegen de hele islam, als ze dan op tv voor het blok gezet wordt is het 'nee, nee, het gaat me alleen om de mensen die zeggen de ware islam aan te hangen'. Volgens mij is dat gewoon politieke correctheid.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Dat was niet haar doelgroep, haar doelgroep was als ik haar moet geloven "een groepje moslims die vrouwen onderdrukt met de Koran in de hand". Het was een kleine doelgroep, maar haar filmpie was een stuk minder genuanceerd.
Ja, ik heb het gezien @ nova toen. Fantastische reacties, die vrouwen zaten in een blijf van mn lijf huis en konden dus openlijk spreken gezien het feit dat hun gezicht niet zichtbaar was. Ze gingen in discussie met AHA, en ze uitten allemaal stuk voor stuk felle kritiek op haar.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet alle..
Ze inspireert vele moslim vrouwen.. alleen durven die dat vaak niet hardop te zeggen
omdat ze bang zijn voor de reacties van de moslim gemeenschap
Het gros ervan vindt dat Theo het aan zichzelf te danken heeft, dat die best dood mocht, want je mag Allah , die overigens niet bestaat, niet beledigenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat jij echter doet is, een nog onbekend getal + 1 tellen en dan wel al de uitkomst weten. Dat is knap. Vooral door te stellen dat het gros daarvan en het gros hiervan dat wel of niet zou lezen. Het gros daarvan en het gros hiervan heeft Theo dan ook niet vermoord, heeft niet eens gereageerd op Submission 1 en heeft ook niet een of andere Pakistaanse vrouw bedreigd![]()
Nee hoor, maar het is wat mensen ermee doen dat het verschil maakt, je kan geen christen zijn zonder het NTquote:Op donderdag 15 december 2005 12:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jammer, stop jezelf dan ook maar met Christen noemen. Oude testament wil je kennelijk wegmoffelen.
En hoe denk je dat je die vrouwen kan helpenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:14 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet alle..
Ze inspireert vele moslim vrouwen.. alleen durven die dat vaak niet hardop te zeggen
omdat ze bang zijn voor de reacties van de moslim gemeenschap
Dat is nu precies wat ik bedoel, het is een kontdraaier die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Wat haar doelgroep is, veranderd steeds en dat maakt dat de gematigde intellectuele moslim zich dus ook aangesproken voelt, wat niet zo vreemd is.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Geloof je dat? De ene keer is ze tegen de hele islam, als ze dan op tv voor het blok gezet wordt is het 'nee, nee, het gaat me alleen om de mensen die zeggen de ware islam aan te hangen'. Volgens mij is dat gewoon politieke correctheid.
Zonder het OT, geen NT.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee hoor, maar het is wat mensen ermee doen dat het verschil maakt, je kan geen christen zijn zonder het NT
Allah bestaat niet, Meki.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Hirsi provoceert alleen Moslims nu heeft Hirsi Ali 1 miljoen moslims en de vele allochtonen als vijand
![]()
Ze geeft een voorbeeld van onafhankelijkheidquote:Op donderdag 15 december 2005 12:16 schreef Meki het volgende:
[..]
En hoe denk je dat je die vrouwen kan helpen
door een film te maken en zo god te erbij te halen ??
En terecht. Elke gelovige man zou zich aangesproken moeten voelen. Het is verkeerd op basis van schriftelijke overleveringen vrouwen te mishandelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is nu precies wat ik bedoel, het is een kontdraaier die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Wat haar doelgroep is, veranderd steeds en dat maakt dat de gematigde intellectuele moslim zich dus ook aangesproken voelt, wat niet zo vreemd is.
Belachelijke reactie die nergens op slaat en ook nog compleet vol vooroordelen zit. Gros van de moslims dit, gros van de moslims dat. Waar hebben we het in godsnaam over? Het gros van de moslims zou de moord goedkeuren, waar haal je dat vandaan? Je stuk zit vol generalisaties en aannames. Ik vindt het filmpje te ver gaan, dat is mijn mening en daar heb ik recht op. Net zoals jij het recht hebt om dit soort kortzichtige meningen te uiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:16 schreef milagro het volgende:
[..]
Het gros ervan vindt dat Theo het aan zichzelf te danken heeft, dat die best dood mocht, want je mag Allah , die overigens niet bestaat, niet beledigen
Theo kreeg niet alleen van zijn moordenaar bedreigingen op zijn adres.
Iemand 100.000 keer de strot door snijden heeft geen zin, hè, heb je maar 1 voor nodig.
Teveel moslims hebben te lange tenen, zeiken over respect en vinden dat je je mond moet houden over hun geloof.
Ik heb geen respect voor de Islam, heb ik ook niet voor ieder ander geloof.
Ik respecteer iedereen die wil geloven, dat dan weer wel, maar als zij over mijn levensstijl mogen oordelen, dan mag ik dat ook over die van hen.
Beweren zij dat ongelovigen zullen branden in de hel, dan beweer ik dat Allah niet bestaat en Mohammed een gestoorde koppensneller was.
Salman Rushdie heeft jarenlang voor zijn leven moeten vrezen, omdat er wederom grossen moslims vonden dat hij Mohammed beledigd had.
Hadden ze het boek gelezen? Welnee!
Als die Groenlinkser Mo Rabbae niet eens kan uitleggen wát er nu precies zo beledigend was aan dat boek, om welke passages het nu ging, neem ik aan, dat de laaggeschoolde moslim uit een willekeurig bergdorp dat boke niet gelezen heeft, net zo min, maar er wel natuurlijk een zeer uitgesproken mening over heeft.
Jehova's getuigen worden sinds jaar en dag in de zeik genomen, die mensen hoor je er nooit over.
Ook staan er geen geitewollensokkensympathisanten op om het voor hen op te nemen.
Moeten moslims maar eens een voorbeeld aan nemen, incasseren, schouders op halen en negeren.
Maar nee, hoor, petities, vingerwijzen, jankzakkerij, evenzogoed grove beledigingen , bedreigingen, en tenslotte moord, met goedkeuring van de minder doortastende broeders en zusters, omdat er ergens op internet een man was die columnpjes schreef, omdat er ergens op TV, een tien minuten durend filmpje werd uitgezonden met Koranteksten op naakte lichamen.
Boekjes als de Weg van de Islam staan vol met grove beledigingen en haatzaaierij, maar die moeten kunnen , en dan zou een filmpje van een Hirsi Ali te ver gaan?
Dat filmpj, de aandacht die het kreeg is veroorzaakt JUIST door langtenige moslims.
Door hun compleet over the top reactie.
Verder wil ik nog even kwijt dat Allah niet bestaat.
Definieer gematigd moslim eens, Mutant?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nu precies wat ik bedoel, het is een kontdraaier die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Wat haar doelgroep is, veranderd steeds en dat maakt dat de gematigde intellectuele moslim zich dus ook aangesproken voelt, wat niet zo vreemd is.
alleen daaromquote:Op donderdag 15 december 2005 12:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ze geeft een voorbeeld van onafhankelijkheid
Ze is zelfstandig
Heeft een goede baan
Spreekt goed nederlands![]()
Ze is slim
Ziet er knap uit
Ze is mijn ideale vrouw![]()
Als jij,als zogenaamd gematigd moslim, dat filmpje te ver vindt gaan, dan ben je ofwel minder gematigd dan je denkt, of , er bestaan geen gematigde moslims.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Belachelijke reactie die nergens op slaat en ook nog compleet vol vooroordelen zit. Gros van de moslims dit, gros van de moslims dat. Waar hebben we het in godsnaam over? Het gros van de moslims zou de moord goedkeuren, waar haal je dat vandaan? Je stuk zit vol generalisaties en aannames. Ik vindt het filmpje te ver gaan, dat is mijn mening en daar heb ik recht op. Net zoals jij het recht hebt om dit soort kortzichtige meningen te uiten.
Jah ik ben voorbeeldquote:Op donderdag 15 december 2005 12:21 schreef milagro het volgende:
[..]
Definieer gematigd moslim eens, Mutant?
Is Meki er een bijvoorbeeld?
Zo ja, dan maak ik me erge zorgen.
Eh, verkeerde doelgroep dus. Welke groep zou denk je een rechtvaardiging kunnen vinden in een schriftelijke overlevering om vrouwen te mishandelen. Gehersenspoelde mensen dus, de Osama Bin ladens onder ons. Die doelgroep wordt echt niet bereikt hiermee en de mensen die er niets mee te maken hebben krijgen wel het gevoel te worden afgeschilderd als die gehersenspoelde OBL's.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:19 schreef speknek het volgende:
[..]
En terecht. Elke gelovige man zou zich aangesproken moeten voelen. Het is verkeerd op basis van schriftelijke overleveringen vrouwen te mishandelen.
Ik heb les gegeven aan moslim(volwassenen, oudkomers).. heb dus met vele gespoken.. op die ontmoetingen baseer ik mijn mening.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Belachelijke reactie die nergens op slaat en ook nog compleet vol vooroordelen zit. Gros van de moslims dit, gros van de moslims dat. Waar hebben we het in godsnaam over? Het gros van de moslims zou de moord goedkeuren, waar haal je dat vandaan? Je stuk zit vol generalisaties en aannames. Ik vindt het filmpje te ver gaan, dat is mijn mening en daar heb ik recht op. Net zoals jij het recht hebt om dit soort kortzichtige meningen te uiten.
Dat is nogmaals je kortzichtige perceptie. Kan je nagaan hoe zwart wit je denkt, je MOET kennelijk volgens jou het filmpje als moslim zijnde NIET te ver vinden gaan, anders ben je niet gematigd. Je vraagt mij eerst om een definitie van gematigdheid, vervolges creeer je een eigen voorwaarde ervoor.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:24 schreef milagro het volgende:
[..]
Als jij,als zogenaamd gematigd moslim, dat filmpje te ver vindt gaan, dan ben je ofwel minder gematigd dan je denkt, of , er bestaan geen gematigde moslims.
Ik denk het laatste dus, gezien de werkelijk overal aanwezige lange tenen.
Allah bestaat niet.
Nou, een gematigd moslim die vindt dat een vrouw met kritiek dood mag, nou dan ben je idd zeker gematigd , hoorquote:
jah dat is mijn mening en ik denk dat jij jaloers bent om mijn mening hequote:Op donderdag 15 december 2005 12:26 schreef milagro het volgende:
[..]
Nou, een gematigd moslim die vindt dat een vrouw met kritiek dood mag, nou dan ben je idd zeker gematigd , hoor
Oh tuurlijk, ik vindt haar ook een slechte vrouw, en ook van mij mag ze haar mening uiten, er is dus niets dappers aan wat die moslimmeid heeft gezegd. Ik ben het echter niet eens met haar mening, en de vorm. En dat zal ik nooit onder stoelen of banken steken.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik heb les gegeven aan moslim(volwassenen, oudkomers).. heb dus met vele gespoken.. op die ontmoetingen baseer ik mijn mening.
En die is dat de meeste moslims hirsi ali een "slechte vrouw" vinden , die haar mond moet houden
Heb 1 dappere jonge moslim meid ontmoed die openlijk haar steun durfde uit te spreken.. niet inhoudelijk.. maar wel dat ze het recht heeft om haar mening te zeggen.. zonder dat ze bedreigt word..
![]()
En toen je seksuele voorlichting kreeg op school, en de voorlichter pakte een kleurige plaat met een piemel met platjes erop, en hij zei 'dit gebeurt als je zomaar met iedereen sekst'.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:24 schreef Mutant01 het volgende:
Eh, verkeerde doelgroep dus. Welke groep zou denk je een rechtvaardiging kunnen vinden in een schriftelijke overlevering om vrouwen te mishandelen. Gehersenspoelde mensen dus, de Osama Bin ladens onder ons. Die doelgroep wordt echt niet bereikt hiermee en de mensen die er niets mee te maken hebben krijgen wel het gevoel te worden afgeschilderd als die gehersenspoelde OBL's.
Nee, want toen was het doel en de doelgroep duidelijkquote:Op donderdag 15 december 2005 12:29 schreef speknek het volgende:
[..]
En toen je seksuele voorlichting kreeg op school, en de voorlichter pakte een kleurige plaat met een piemel met platjes erop, en hij zei 'dit gebeurt als je zomaar met iedereen sekst'.
Sprong jij toen ook op en riep je "Wolla ik ben een moslim, ik heb niet zomaar seks, wat insinueer je, ik steek je lek wolla ik zweer het, zemmal".
Een gematigd moslim kan incasseren, en snapt dat het filmpje niet over HEM gaat, maar over HEN die zijn prachtige geloof en het bijbehorend Heilge Boek misbruiken als excuus en alibi voor wangedrag.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nogmaals je kortzichtige perceptie. Kan je nagaan hoe zwart wit je denkt, je MOET kennelijk volgens jou het filmpje als moslim zijnde NIET te ver vinden gaan, anders ben je niet gematigd. Je vraagt mij eerst om een definitie van gematigdheid, vervolges creeer je een eigen voorwaarde ervoor.![]()
Het is wel dapper, als je ziet wat men hirsi ali allemaal toewenstquote:Op donderdag 15 december 2005 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh tuurlijk, ik vindt haar ook een slechte vrouw, en ook van mij mag ze haar mening uiten, er is dus niets dappers aan wat die moslimmeid heeft gezegd. Ik ben het echter niet eens met haar mening, en ook haar vorm. En dat zal ik nooit onder stoelen of banken steken.
En dit bewijst maar weer, dat je van de discussie slechts 2% hebt gelezen. Moedeloos.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Een gematigd moslim kan incasseren, en snapt dat het filmpje niet over HEM gaat, maar over HEN die zijn prachtige geloof en het bijbehorend Heilge Boek misbruiken als excuus en alibi voor wangedrag.
Een gematigd moslim zou niet juichen als een dame die een en ander aankaart , het leven laat door de hand van een beledigd moslim.
Het barst van de Meki's in Nederland, als die zichzelf zien als gematigd, mijn God (die overigens niet bestaat), dan ziet het er somber uit.
Respect voor de Islam?
Alsjeblieft niet, zeg.
Respect voor iemands mening?
Dat dan weer wel.
Geloven doe je thuis, bij ergenis zet je de tv af.
Opgelost, slotje
Geloof is ook een mening, en meningen zijn er om onderuit gehaald te worden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:27 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dat is mijn mening en ik denk dat jij jaloers bent om mijn mening he![]()
Dat is natuurlijk nonsens, en "de moslimgemeenschappen" is gewoon een illusie, want die bestaat gewoon niet. Ik heb vaak genoeg discussies gezien in het kader Islam en burgerschap hier in R'dam waarin dames gewoon hun mening keihard te groep ingooide. Het zijn juist de schattige lieve dames met ene hoofddoekje op die dit soort meningen durven te geven.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Het is wel dapper, als je ziet wat men hirsi ali allemaal toewenst
en ook hoe sterk er geroddelt word binnen veel moslim gemeenschappen.. en als je dan stelling durft te nemen tegen andere moslims.. zeker als vrouw
daar is heel veel moed voor nodig
![]()
![]()
Dezelfde ervaring heb ik nu juist met atheisten.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:34 schreef nikk het volgende:
Mijn ervaring is dat de meeste Moslims heel gematigd zijn. Zolang je maar niks over de Islam zegt.
Dit bewijst helemaal niets, Mutant, alleen dat jij als door een wesp gestoken reageert, wat een oprecht gematigd moslim niet zou hoeven doen, het gaat immers niet over hem of haar, toch?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dit bewijst maar weer, dat je van de discussie slechts 2% hebt gelezen. Moedeloos.
Ik heb ook nergens gezegt.. de moslim gemeenschappen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nonsens, en "de moslimgemeenschappen" is gewoon een illusie, want die bestaat gewoon niet. Ik heb vaak genoeg discussies gezien in het kader Islam en burgerschap hier in R'dam waarin dames gewoon hun mening keihard te groep ingooide. Het zijn juist de schattige lieve dames met ene hoofddoekje op die dit soort meningen durven te geven.
Het atheisme is een geloof?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde ervaring heb ik nu juist met atheisten.
Anders lees je even de discussie tussen mij en spekkie.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:37 schreef milagro het volgende:
[..]
Dit bewijst helemaal niets, Mutant, alleen dat jij als door een wesp gestoken reageert, wat een oprecht gematigd moslim niet zou hoeven doen, het gaat immers niet over hem of haar, toch?
Zeiken over aannames ,waar moslims niet anders doen dan zomaar aannemen wat er in een of ander boek uit het jaar 500 geschreven is
Grappig, dat dan weer wel.
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:34 schreef nikk het volgende:
Mijn ervaring is dat de meeste Moslims heel gematigd zijn. Zolang je maar niks over de Islam zegt.
Zelfs dan gaat het niet om gemeenschappen maar om mensen binnen hun eigen familie. Denk je dat die 300.000 mensen elkaar direct kennen?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegt.. de moslim gemeenschappen.
maar wel bepaalde moslim gemeenschappen.. m.b.t. bepaalde afkomst..
bv.. moslim gemeenschap van turkse afkomst, die kennen erkaar vaak.. en er is veel sociale controle..
alsdus.. dat is wat bepaalde moslims mij hebben verteld
I
Bijna 2 miljard volgelingen bestaan wel degelijk, en het groeit gestaag.quote:
Inhoudelijk ben je wel weer goed bezig, dat wel.quote:Je wordt wel bestraft voor het illegaal kopieren en verkopen van DVD's, dat wel.
Ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Anders lees je even de discussie tussen mij en spekkie.Je hele alinea is inmiddels een uitgekauwd onderwerp en je lijkt eroverheen te hebben gelezen, tenminste dat mag ik hopen)
Ja, als je zo gaat discussieren, teken van zwakte.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer.
Gematigde moslims bestaan niet.
Okay, een levensovertuiging kan het in sommige gevallen best zijn. In mijn geval echter is het eerder het ontbreken van een dergelijke overtuiging.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een levensovertuiging, maar daar kan je ook radicaal in zijn hoor.![]()
nee tuurlijk niet..quote:Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfs dan gaat het niet om gemeenschappen maar om mensen binnen hun eigen familie. Denk je dat die 300.000 mensen elkaar direct kennen?
Nou nou Mil@gro, wat heb je lange tenen zeg. Een beetje verdraagzaamheid is wel op zijn plaats, zekers als een admin/mod het vriendelijk verzoekt. Het heeft echt geen zin om te trollen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel hoe en waarop ik reageer.
Gematigde moslims bestaan niet.
zolang gelovigen niet voor hun leven moeten vrezen door toedoen van atheisten, zolang atheisten niet de hele tijd zaniken over respect en zich om de haverklap beledigd voelen, is jouw ervaring slechts een gevolg van jouw lange tenen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde ervaring heb ik nu juist met atheisten.
Je hoeft niet persee beledigd te worden om radicaal te zijn in je levensovertuiging hoor. Ik denk dat Milagro wel het levende voorbeeld is van een radicale atheist.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Okay, een levensovertuiging kan het in sommige gevallen best zijn. In mijn geval echter is het eerder het ontbreken van een dergelijke overtuiging.
Los daarvan zou ik niet weten hoe ik me beledigd zou moeten voelen?
Met dit verschil dat Jehova's en Refo's je niet bedreigen (Ik ken wel gematigde refo's)quote:Op donderdag 15 december 2005 12:40 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
Exact.
Het hele feit dat men zich als moslim profileert, de identiteit ontleent aan het moslim zijn, plaatst ze wat mij betreft op 1 lijn met Jehova's of refo's, en die zijn niet gematigd in hun geloofsbelijden.
Wat typeert haar als een radicaal?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft niet persee beledigd te worden om radicaal te zijn in je levensovertuiging hoor. Ik denk dat Milagro wel het levende voorbeeld is van een radicale atheist.
Gelovigen worden sinds jaar en dag vervolgd door atheisten milagro. Tot op de dag van vandaag in China bijvoorbeeld. Vroeger tijdens het communistische USSR was het er ook geen pretje. Jammer dat je niet normaal kunt discussieren, misschien dat je toch nog de tijd neemt om even te lezen waar Spekki en ik het over hadden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:44 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang gelovigen niet voor hun leven moeten vrezen door toedoen van atheisten, zolang atheisten niet de hele tijd zaniken over respect en zich om de haverklap beledigd voelen, is jouw ervaring slechts een gevolg van jouw lange tenen.
Milagro je bent een radicalequote:Op donderdag 15 december 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft niet persee beledigd te worden om radicaal te zijn in je levensovertuiging hoor. Ik denk dat Milagro wel het levende voorbeeld is van een radicale atheist.
Vergeet jij niet dat Adolf Hitler geen Moslim was en een product was van het Westen? De Holocaust was een volledig Westerse aangelegenheid met geen of te verwaarlozen inbreng van Moslims.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:44 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang gelovigen niet voor hun leven moeten vrezen door toedoen van atheisten, zolang atheisten niet de hele tijd zaniken over respect en zich om de haverklap beledigd voelen, is jouw ervaring slechts een gevolg van jouw lange tenen.
Er was een onderzoek een paar maanden terug de meerderheid van de moslims veroordeeld de moord op van Gogh niet. Er was zelfs een post op FOK daarover.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen in hokjes stoppen, er vooroordelen over spuien, er foute feiten over verspreiden, maar ook het niet respecteren van een geloof. Boeit niet eens welke. Dat zijn typisch dingen die te maken hebben met radicaal atheisme, alles wat dan ook enigszins met religie te maken heeft de grond in stampen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat typeert haar als een radicaal?
Ik wil graag dat stukje even zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Er was een onderzoek een paar maanden terug de meerderheid van de moslims veroordeeld de moord op van Gogh niet. Er was zelfs een post op FOK daarover.
Blijf je kop lekker in het zand steken zou ik zeggen
Dat is onjuist naar mijn meningquote:Op donderdag 15 december 2005 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen worden sinds jaar en dag vervolgd door atheisten milagro. Tot op de dag van vandaag in China bijvoorbeeld. Vroeger tijdens het communistische USSR was het er ook geen pretje. Jammer dat je niet normaal kunt discussieren, misschien dat je toch nog de tijd neemt om even te lezen waar Spekki en ik het over hadden.
En als bepaalde mensen nu de overtuiging om te leven eens opgeven ....word het allemaal beterquote:Op donderdag 15 december 2005 12:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Okay, een levensovertuiging kan het in sommige gevallen best zijn. In mijn geval echter is het eerder het ontbreken van een dergelijke overtuiging.
Los daarvan zou ik niet weten hoe ik me beledigd zou moeten voelen?
Kijk eens naar je eigen reacties, Mutant, een al zwaktebod.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, als je zo gaat discussieren, teken van zwakte.
Je bent een Mod ga effe zoeken.... zou ik zeggenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil graag dat stukje even zien.
Ik ben het niet eens met de werkwijze van AHA en je schildert mij af als een radicale moslim, sorry maar dat siert je totaal niet. Kennelijk mogen gematigde moslims geen eigen mening hebben op bepaalde zaken zonder te worden afgeschilderd als radicaal. Het is net zoiets als iemand die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit, meteen wordt uitgemaakt voor racist. Jij doet nu precies hetzelfde. Je hebt een bepaalde voorwaarde gecreeerd voor het gematigd zijn, en daarmee heb jij nu stokken gevonden om mensen mee te slaan.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen reacties, Mutant, een al zwaktebod.
Als een gematigd Christen beweert dat een programma als God bestaat niet, beledigend is en niet kan en ook liever ziet dat het van de buis gehaald wordt, zich daar eventueel ook hard voor maakt, dan is het geen gematigd Christen.
Q.E.D, want de zeikerds uit die hoek, zijn dan ook de SGP achtigen.
Als ik zie dat een filmpje van amper 10 minuten vrijwel bij iedere moslim overtrokken reacties oplevert, waarbij een enkeling wel erg ver gaat, dan zeg ik dat moslims gelijk SGP-ers zijn, en dus alles behalve gematigd.
Een gematigd moslims plaatst de Koran in de context van de tijd, begrijpt dat bepaalde passages in deze tijd gewoon ofwel niet haalbaar zijn ofwel symbolisch gezien moeten worden.
Een Bijbel , een Koran letterlijk nemen, zoals , daar komt het weer, het gros van de moslims dat doet, ( of ze zich er altijd aan houden is een tweede zaak, ik bedoel, onze gelovige Meki jat tenslotte ook) zie ik niet hoe ik dat gematigd kan noemen.
Hij is een vrouw hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Reppah het volgende:
Hirsi Ali moet gewoon zijn mond houde! Als hijzelf alochtoon was zou hij wel anders piepem
Milagro pleit juist niet voor verdraagzaamheid, immers dat kan ik niet uit haar postgedrag opmaken. Met name gezien het feit dat ze mensen gewoon in hokjes aan het stoppen is en dus eigenlijk monddood probeert te maken door een bepaalde stempel op de voorhoofd van diegene te drukken. In casu probeert ze het bij mij, ik ben een radicale moslim.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Dat is onjuist naar mijn mening
Milagro pleit juist voor verdraagzaamheid...en het kunnen zeggen van je mening.. zonder dat je met de dood bedrieigt wordt
De communisten waren tegen elke religeuze uitting.. waren dus niet verdraagzaam.. maar dogmatisch net zoals sommige moslims, joden en christenen
Het niet kunnen hebben van enige kritiekquote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen in hokjes stoppen, er vooroordelen over spuien, er foute feiten over verspreiden, maar ook het niet respecteren van een geloof. Boeit niet eens welke. Dat zijn typisch dingen die te maken hebben met radicaal atheisme, alles wat dan ook enigszins met religie te maken heeft de grond in stampen.
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Reppah het volgende:
Hirsi Ali moet gewoon zijn mond houde! Als hijzelf alochtoon was zou hij wel anders piepem
Forummod, wat heeft die met de FP te maken?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je bent een Mod ga effe zoeken.... zou ik zeggen
Met een betere taalbeheersing dan dat figuurquote:Op donderdag 15 december 2005 12:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hij is een vrouw hoor![]()
een hele knappe nog wel
ze doet me denken aan Nefertity
![]()
Ja, haar punt zelf is dan ook niet radicaal, wel de argumenten die ze aanhaalt. Zo ben ik radicaal omdat ik het niet met Ayaan eens ben. Vreemde manier van discussieren denk ik dan. Het is net zoiets als dat ik zeg dat jij geen gematigde khatoliek bent omdat jij het niet eens bent met de kritiek die maarten 't hart had op het Christendom.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het niet kunnen hebben van enige kritiek
Mensen de mond proberen te snoeren
Dat is geen radicalisme
Man groei op
Zij heeft net zoveel recht om atheist te zijn als ik katholiek
Kunnen we over praten argumenteren...
Haar punt is echter dat dat met bepaalde groepen niet kan
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een echte baan ipv betaald worden om met het internet te spelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Forummod, wat heeft die met de FP te maken?Jij stelt wat, dan kan je toch ook wel even het bericht erbij zoeken.
Het heeft ook te maken met definities..quote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de werkwijze van AHA en je schildert mij af als een radicale moslim, sorry maar dat siert je totaal niet. Kennelijk mogen gematigde moslims geen eigen mening hebben op bepaalde zaken zonder te worden afgeschilderd als radicaal. Het is net zoiets als iemand die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit, meteen wordt uitgemaakt voor racist. Jij doet nu precies hetzelfde. Je hebt een bepaalde voorwaarde gecreeerd voor het gematigd zijn, en daarmee heb jij nu stokken gevonden om mensen mee te slaan.
Er is naar mijn mening wel een verschil tussen kritiek (gefundeerd of niet) en bedreigingen of mensen de mond snoeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen in hokjes stoppen, er vooroordelen over spuien, er foute feiten over verspreiden, maar ook het niet respecteren van een geloof. Boeit niet eens welke. Dat zijn typisch dingen die te maken hebben met radicaal atheisme, alles wat dan ook enigszins met religie te maken heeft de grond in stampen.
Studentenleven o zo fijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een echte baan ipv betaald worden om met het internet te spelen.
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik effe kijken
Hier kan ik me heel goed in vinden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.
Ik misgun jou helemaal niets.
Ik ga niet steigeren als je mijn levensovertuiging aan de kaak stelt, ik eis geen censuur, ik vind niet dat jij DOOD mag vanwege je mening.
Ik zeg dat geloof een PRIVE zaak is, en dat ik in het dagelijkse leven, in het openbaar, op school, op de werkvloer, niet geconfronteerd wil worden met welk geloof dan ook, in die zin, dat ik absoluut niet van plan ben om rekening te houden met de lange tenen van hen die geloven in iets waar ik niet in geloof.
Ik respecteer een mening, ik respecteer niet een religie.
Ben ik in een kerk, een moskee, bij een gelovige thuis, dan pas ik mij aan tot op zekere hoogte, daarbuiten wens ik niet lastig gevallen te worden met een overtuiging waar ervan MIJ geeist wordt dat IK me aanpas, respect moet tonen en wat dies meer zij.
Precies, maar dat onderscheid maakte milagro niet. Ik uit kritiek op AHA en ben dus radicaal. Terwijl ik nergens AHA bedreigd hebt en ik zelfs stelde dat ze haar mening zeker mag uiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is naar mijn mening wel een verschil tussen kritiek (gefundeerd of niet) en bedreigingen of mensen de mond snoeren.
Monddood makenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Milagro pleit juist niet voor verdraagzaamheid, immers dat kan ik niet uit haar postgedrag opmaken. Met name gezien het feit dat ze mensen gewoon in hokjes aan het stoppen is en dus eigenlijk monddood probeert te maken door een bepaalde stempel op de voorhoofd van diegene te drukken. In casu probeert ze het bij mij, ik ben een radicale moslim.
Maar DAT is een heel wat genuanceerdere post dan je hiervoor telkens maaktte. Dan NOG begrijp ik niet waarom je mij radicaal noemt, alleen vanwege het feit dat ik kritiek heb op AHA. Heb ik haar doodgewenst? Heb ik gezegd dat ze niet haar mening mag uiten? Ik voldoe niet aan de door jezelf geschreven criteria van een radicaal persoon, en TOCH noem je me radicaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.
Ik misgun jou helemaal niets.
Ik ga niet steigeren als je mijn levensovertuiging aan de kaak stelt, ik eis geen censuur, ik vind niet dat jij DOOD mag vanwege je mening.
Ik zeg dat geloof een PRIVE zaak is, en dat ik in het dagelijkse leven, in het openbaar, op school, op de werkvloer, niet geconfronteerd wil worden met welk geloof dan ook, in die zin, dat ik absoluut niet van plan ben om rekening te houden met de lange tenen van hen die geloven in iets waar ik niet in geloof.
Ik respecteer een mening, ik respecteer niet een religie.
Ben ik in een kerk, een moskee, bij een gelovige thuis, dan pas ik mij aan tot op zekere hoogte, daarbuiten wens ik niet lastig gevallen te worden met een overtuiging waar ervan MIJ geeist wordt dat IK me aanpas, respect moet tonen en wat dies meer zij.
ok als jij vindt dat ze haar mening onbeperkt mag uitten..quote:Op donderdag 15 december 2005 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, maar dat onderscheid maakte milagro niet. Ik uit kritiek op AHA en ben dus radicaal. Terwijl ik nergens AHA bedreigd hebt en ik zelfs stelde dat ze haar mening zeker mag uiten.
Dat vindt ik dus gewoon veel te nep, 'er bestaan geen gematigde moslims", nee hoe noem je ze dan wel die moslims Milagro? Je zegt tegen mij: JIJ BENT NIET GEMATIGD! Hoe moet ik dat dan opvatten? Ik zie het een beetje als terugkrabbelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:03 schreef milagro het volgende:
[..]
Monddood maken
Mijn hemel (die overigens ook niet bestaat), leer eens lezen, man.
Zie je nu niet hoe jezelf reageert?
Ik zeg niet dat jij een radicale moslim bent, quote me maar waar ik dat beweer
Zeggen dat er geen gematigde moslims zijn, is heel wat anders dan beweren dat moslims allemaal radicaal zijn.
Subtiel verschil, maar ja nuances aanvoelen is lastig voor je blijkbaar, go figure.
Ik noem jou nergens radicaal, joh jezus christus te paard, zegquote:Op donderdag 15 december 2005 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar DAT is een heel wat genuanceerdere post dan je hiervoor telkens maaktte. Dan NOG begrijp ik niet waarom je mij radicaal noemt, alleen vanwege het feit dat ik kritiek heb op AHA. Heb ik haar doodgewenst? Heb ik gezegd dat ze niet haar mening mag uiten? Ik voldoe niet aan de door jezelf geschreven criteria van een radicaal persoon, en TOCH noem je me radicaal.
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik noem jou nergens radicaal, joh jezus christus te paard, zeg
Ik zeg dat er geen gematigd moslims bestaan.
Nuance verschil
mild, spicy, very hot.
gematigd, serieus belijdend, radicaal
Extremische, fundamentalistische, milde, gematigde Moslims bestaan niet. Er is één term voor hen allen: Moslims.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dat er geen gematigd moslims bestaan.
nee, ik krabbel niet terug.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vindt ik dus gewoon veel te nep, 'er bestaan geen gematigde moslims", nee hoe noem je ze dan wel die moslims Milagro? Je zegt tegen mij: JIJ BENT NIET GEMATIGD! Hoe moet ik dat dan opvatten? Ik zie het een beetje als terugkrabbelen.
nou .. als je denkt dat moslims een grote lieve familie is.. die het allemaal met elkaar eens zijnquote:Op donderdag 15 december 2005 13:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Extremische, fundamentalistische, milde, gematigde Moslims bestaan niet. Er is één term voor hen allen: Moslims.
En ik zal je het nog sterker vertellen, het is een verdomd grote groep ook nog!²
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.
Heeft te maken met definitiesquote:Op donderdag 15 december 2005 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.
Vergelijk het (met het eerder genoemde) programma 'God bestaat niet' en Christenen. De Christenen die zich aan dat programma stoorde zijn m.i. geen gematigde Christenen. Dat maakt ze echter niet meteen radicaal.
Ja maar dat is dus puur perceptie. Als een Christen kritiek uit op het programma, maakt het hem niet radicaal. Als dezelfde Christen mensen gaat bedreigen, maakt het hem wel radicaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.
Vergelijk het (met het eerder genoemde) programma 'God bestaat niet' en Christenen. De Christenen die zich aan dat programma stoorde zijn m.i. geen gematigde Christenen. Dat maakt ze echter niet meteen radicaal.
Nee, het gaat niet om kritiek. Kritiek mag je altijd hebben, op alles en iedereen, gefundeerd of niet. Het gaat erom of je je daadwerkelijk stoort, je gekrenkt voelt, etc. De Christenen die zich dusdanig aan dat programma stoorde zijn geen gematigde Christenen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus puur perceptie. Als een Christen kritiek uit op het programma, maakt het hem niet radicaal. Als dezelfde Christen mensen gaat bedreigen, maakt het hem wel radicaal.
Ja, die het wilden stoppen. Dat zijn radicalen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Heeft te maken met definities
christenen die het programma 'God bestaat niet' wilden stoppen , zijn voor mij radicale christenen![]()
Het houdt echt op, nu, Mutant, jij wilt het niet begrijpenquote:Op donderdag 15 december 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.
BEn ik n iet mee eensquote:Op donderdag 15 december 2005 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om kritiek. Kritiek mag je altijd hebben, op alles en iedereen, gefundeerd of niet. Het gaat erom of je je daadwerkelijk stoort, je gekrenkt voelt, etc. De Christenen die zich dusdanig aan dat programma stoorde zijn geen gematigde Christenen.
nee.. juist niet.. het weten wat een ander bedoelt met bepaalde begrippen is heel belangrijk in elke discussiequote:Op donderdag 15 december 2005 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Genoeg definitieneuken.
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord. Dat is ten alle tijde degene die de moord pleegt. Daarbij kon Theo van Gogh heus wel voor zichzelf denken.
Als je van Hoghs website had hgelezen dan weet je dat na het formidabelle boek "Allah weet het beter" een titel die jou toch zou moeten aanspreken, aan submission begonnen is. Van Gogh heeft Hirsi benadert.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:41 schreef Schapenneuker het volgende:
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.²
quote:Op donderdag 15 december 2005 14:05 schreef Super7fighter het volgende:
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.
Half Nederland eet de ongenuanceerde, ziekelijke, obsessieve uitspraken van Hirsi Ali als warme broodjes. Met haar walgelijke film 'submission' is ze een stap verder gegaan en heeft ze slapende cellen wakker gemaakt, waar niet mee viel en valt te spotten.
Theo van Gogh had hele dikke oogkleppen op, omdat hij zich blind staarde op de wansmaak die hij als artistiek beschreef. Ayaan Hirsi Ali had wel kunnen weten dat zij leven direct gevaar zou lopen. Ik citeer Hirsi Ali: "In 1989 vond ik de fatwa tegen Salman Rushdie nog vanzelfsprekend; ik was ook een radicaal."
Zij had kunnen weten wat de persoonlijke gevolgen zouden zijn voor Van Gogh. Ik acht haar ook moreel schuldig aan zijn dood.
Het uiten van een mening hoeft niemand met de dood te bekopen. Maar wie de Italiaanse maffia, G-unit, de Hells Angels, de Joegoslavische bendes of strijders als Mohammed B uitdaagt, weet eufemistisch gezegd dat het schadelijk kan zijn voor zijn gezondheid. Bovendien kun je Hirsi Ali of van Gogh in sommige opzichten vergelijken met Goebbels respectievelijk Hitler, al moet ik zeggen dat 'submission' als propagandafilm de Eeuwige Jood de loef afsteekt. Ik denk dat heel Duitsland (en Nederland) blij was geweest als Goebbels of Hilter door een opstandig individu in 1933 al was opgeruimd.
Misschien kunnen we Hirsi Ali op zijn minst ter verantwoording roepen over haar rol in het hele gebeuren.
of je kan beginnen met minder coke snuivenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:05 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.
Half Nederland eet de ongenuanceerde, ziekelijke, obsessieve uitspraken van Hirsi Ali als warme broodjes. Met haar walgelijke film 'submission' is ze een stap verder gegaan en heeft ze slapende cellen wakker gemaakt, waar niet mee viel en valt te spotten.
Theo van Gogh had hele dikke oogkleppen op, omdat hij zich blind staarde op de wansmaak die hij als artistiek beschreef. Ayaan Hirsi Ali had wel kunnen weten dat zij leven direct gevaar zou lopen. Ik citeer Hirsi Ali: "In 1989 vond ik de fatwa tegen Salman Rushdie nog vanzelfsprekend; ik was ook een radicaal."
Zij had kunnen weten wat de persoonlijke gevolgen zouden zijn voor Van Gogh. Ik acht haar ook moreel schuldig aan zijn dood.
Het uiten van een mening hoeft niemand met de dood te bekopen. Maar wie de Italiaanse maffia, G-unit, de Hells Angels, de Joegoslavische bendes of strijders als Mohammed B uitdaagt, weet eufemistisch gezegd dat het schadelijk kan zijn voor zijn gezondheid. Bovendien kun je Hirsi Ali of van Gogh in sommige opzichten vergelijken met Goebbels respectievelijk Hitler, al moet ik zeggen dat 'submission' als propagandafilm de Eeuwige Jood de loef afsteekt. Ik denk dat heel Duitsland (en Nederland) blij was geweest als Goebbels of Hilter door een opstandig individu in 1933 al was opgeruimd.
Misschien kunnen we Hirsi Ali op zijn minst ter verantwoording roepen over haar rol in het hele gebeuren.
Laten we wel even de juiste feiten vermelden...nouja iig de juiste datum. Qua feiten lijjkt me bovendien dat die dode niet op haar conto is te schrijven.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik incaseer tot ik een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 2 november 2004.²
Het zal vast voorkomen, maar voor de rest is het complete onzin ja.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
even een zijdstraatje
ik denk dat de intoleratie t.o.v. hersi ali van sommige moslims.. ligt in hoe sommige moslim-mannen worden opgevoed
dan heb ik het dus alleen over de mannen
ze worden vaak opgevoed als kleine prinsen/koningen..
ze mogen alles van hun moeder en zijn het niet gewend om tegengespoken te worden
als zo'n persoon dan later volwassen word en merkt dat hij wel wordt tegengesproken.. dan zal hij sneller op zijn pik getrapt zijn.. zo van.. respect.. dit mag je niet zeggen / doen en worden dan sneller agressief
zou hier een kern van waarheid inzitten ?
of is dit complete onzin ?
Buiten wat onzinnige vergelijkingen is het nu ook weer niet alsof er allemaal onzin in die post staat.quote:
ik zal eens wat van haar werken gaan lezen.. thxquote:Op donderdag 15 december 2005 14:59 schreef speknek het volgende:
Hafid Bouazza kan daar leuk over schrijven.
quote:Op donderdag 15 december 2005 15:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zal eens wat van haar zijn werken gaan lezen.. thx![]()
misverstand.. of vooroordeel..quote:
Alleen dat ze weet dat het gevaarlijk kan zijn is geen onzin. Welnu, daar waren zij en van Gogh zich zondermeer bewust van. Van Gogh was alleen naief om te denken dat ze hem niet serieus zouden nemen.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:06 schreef Posdnous het volgende:
Buiten wat onzinnige vergelijkingen is het nu ook weer niet alsof er allemaal onzin in die post staat.
Daar is het iedereen het wel over eens vermoed ik.quote:[b]Op donderdag 15 december 2005 15:42
Nederland was een land waar je vrij je mening kon uitten
Als ik om tig redenen de Islam een achterlijke onderdrukkende godsdienst vind (en dat vind ik) moet ik dat kunnen zeggen zonder bedreigd te worden. Net zoals atheisme of ieder andere godsdienst bekritiseerd mag worden.
Gematigde moslims zoals Mutant01 zwijgen liever over vrouwenonderdukking, criminaliteit van moslimietjes, hun hoerengedrag zoals loverboys en schandknapen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, haar punt zelf is dan ook niet radicaal, wel de argumenten die ze aanhaalt. Zo ben ik radicaal omdat ik het niet met Ayaan eens ben. Vreemde manier van discussieren denk ik dan. Het is net zoiets als dat ik zeg dat jij geen gematigde khatoliek bent omdat jij het niet eens bent met de kritiek die maarten 't hart had op het Christendom.
Zomaar twee posts van deze ongeëmancipeerde oververhitte mafkees:quote:Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Gematigde moslims zoals Mutant01 zwijgen liever over vrouwenonderdukking, criminaliteit van moslimietjes, hun hoerengedrag zoals loverboys en schandknapen.
Maar als iemand zoals AHA het waagt om misstanden aan de kaak te stellen, dan mag dat opeens niet worden gezegd.
Nou Mutant 012 laat dat gematigde maar varen. Voor mij heb je je masker allang laten vallen als ongeemancipeerde radicale muzelman.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die slet had de rechter naar een opvoed gesticht kunnen sturen
Die slet denkt op haar leeftijd wel erg gemakkelijk over sex.
Maar de mannen zijn natuurlijk strafbaar vanwege sex met een minderjarige.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die sletten snappen niks van computers.
Het is een middel om te geilen.
Nou laat ze dan maar de konsekwenties aanvaarden in plaats van als huilies naar de politie te lopen.
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar argumenten ho maar, alleen maar schelden.
Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Dan hoor ik iig niet bij die meeste die vinden dat iedereen mag zeggen wat ie wil. Dat is zo dom vind ik. Die discussie wil maar niet losbarsten sinds de dood van Fortuyn. Waar liggen de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Alles heeft zo zijn grenzen, ook het geven van je mening.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Heb het idee dat we in deze discussie toch een beetje naar elkaar toe zijn gegroeit.. en dat de meeste mensen hier ook vinden dat hirsi ali alles moet en mag zeggen.. zonder bang te hoeven zijn dat ze dood gemaakt wordt of andere dreiging toegewenst krijgt .
dat geeft weer hoop..![]()
Ik geloof je best, maar laat dat dan ook eens blijken in je posts.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Nou dan geniet je toch lekker van de intelligente posts van BSB.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
Eens met BansheeBoy. Heb lionsguy 18 wel erg veel dom gelul zien posten.
Ik word moe van mevrouw Hirsi Ali. Laat haar gewoon een keer d'r reet afvegen met die Koran dan kan ze ook een leven gaan zoeken.
hirsi ali is geen lid van de regering of kabinet...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:32 schreef Ylias het volgende:
[..]
Dan hoor ik iig niet bij die meeste die vinden dat iedereen mag zeggen wat ie wil. Dat is zo dom vind ik. Die discussie wil maar niet losbarsten sinds de dood van Fortuyn. Waar liggen de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Alles heeft zo zijn grenzen, ook het geven van je mening.
En ik hoop echt dat Hirsi Ali het er levend vanaf brengt, maar ze schreeuwt er gewoon om, alsof zij verlost wil worden. En er zal een keer een gek opstaan die zich moslim noemt en haar verlossen van haar kwellingen in dit leven. Maar daar zit ik niet mee, zij doet mij niks met haar films, omdat ik ze niet heb gezien en dan nog. Maar diegene die haar klakkeloos volgen, die haar geloven in wat ze zegt. Waarvoor zij in het kabinet zit doet er allang niet meer toe. Als ze die moslims maar kwelt.
nou klein pikkie...quote:Op donderdag 15 december 2005 21:38 schreef desiredbard het volgende:
Moslims...... klein pikkie en lange tenen...en op allebei zijn ze heel erg snel getrapt
Alleen maar schelden? Ik zei "oververhitte ongeëmancipeerde mafkees", en citeerde twee posts van je.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar argumenten ho maar, alleen maar schelden.
Dat zou kunnen. Ik heb er geen idee van welke opleiding jij hebt genoten. Het interesseert me ook niet, eerlijk gezegd.quote:Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Zie je, nou doe ik het weer. Iets onaardigs over je zeggen, en er een illustratieve bron bij leveren. Het is ook te makkelijk, eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:37 schreef lionsguy18 het volgende:
Vrouwen die topless aan het strand liggen zijn in wezen sletten die heel goedloop de intieme delen op schaamteloze manier tonen. In zekere zin hebben deze vrouwen een negatief zelfbeeld.
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je van Hoghs website had hgelezen dan weet je dat na het formidabelle boek "Allah weet het beter" een titel die jou toch zou moeten aanspreken, aan submission begonnen is. Van Gogh heeft Hirsi benadert.
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.quote:Daar had hoefde hirsi niets voor te doen hoor
Van Gogh was geen dom jongetje, en betitelde zijn vijanden dus ook als geindoctrineerde gevaarlijke gekken met maar een doel, zijn dood heeft dat bewezen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.Ik durf zelfs te stellen dat het een onderdeel van haar strategie is om Moslims in een kwaad daglicht te stellen met alle eventuele gevolgen van dien.
[..]
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.²
Dat de dood van Theo van Gogh onder meer het GEVOLG is van het handelen van Ayaan Hirsi Ali, dat zal iedereen op dit forum met je eens zijn BsB.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.Ik durf zelfs te stellen dat het een onderdeel van haar strategie is om Moslims in een kwaad daglicht te stellen met alle eventuele gevolgen van dien.
[..]
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.²
Ik wilde laten zien dat deze manier/stijl niet de juiste was. Die opzet is geslaagd, velen waren het oneens met deze manier, de meesten, waaronder jijzelf, vonden het dezelfde stijl als die van Hirsi Ali. Tevens heb ik kunnen aantonen dat dit averechts werkt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:50 schreef Seneca het volgende:
Ow, trouwens BsB, ik snap niet helemaal welk punt je nu wilde maken door eerder in dit topic dezelfde manier van discussieren te hanteren als Hirsi Ali.
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Van Gogh was geen dom jongetje, en betitelde zijn vijanden dus ook als geindoctrineerde gevaarlijke gekken met maar een doel, zijn dood heeft dat bewezen.
Dus stel nu dat iemand hier op Fok! jou vermoord omdat hij jouw posts irritant vindt, dan bewijst dat dat jij verkeerd bezig was?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.
Ik ben tegen moord.²
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:15 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus stel nu dat iemand hier op Fok! jou vermoord omdat hij jouw posts irritant vindt, dan bewijst dat dat jij verkeerd bezig was?
Je stelling ging over ZIJN getroll en procoveer. Hirsi Ali is geen man, dus je stelling ging niet over haar, maar over Van Gogh.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.
Ik ben tegen moord.²
Inderdaad weer een voorbeeld van een reactie die kant nog wal slaat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.
Ik ben tegen moord.²
Ja klopt, zowel Hirsi Ali als Theo van Gogh hebben een bepaalde verantwoordelijkheid, ze hebben beiden aangetoond dat ze niet met deze verantwoordelijkheden om kunnenquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je stelling ging over ZIJN getroll en procoveer. Hirsi Ali is geen man, dus je stelling ging niet over haar, maar over Van Gogh.
Het is niet alleen je eigen schuld, de dader in kwestie gaat uiteraard niet vrijuit, daar hebben we gelukkig het strafrecht voor, het gaat mij meer om het feit dat Ayaan bewust anderen in een gevaarlijke situatie brengt, een politica met hersens zou haar mening wel mogen ventileren maar doet dat op een genuanceerde onderbouwde manier, op een manier en in een stijl waarmee je wat kunt bereiken. Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.quote:Ik vind het trouwens wel met twee maten meten. Dus als je meer verantwoordelijkheid hebt is het je eigen schuld als je wordt neergestoken om je uitspraken, maar als jij wordt neergestoken om je uitspraken, dan is het niet je eigen schuld?
Dat is een denkfout... de dader.. die is de enige die schuld draagt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.²
Weet je, zoals je het hier schrijft, ben ik het grotendeels gewoon met je eens. Maar je moet niet vergeten dat van Gogh ook een vrije wil had. Zelfs al had Hirsi Ali hem willens en wetens in een gevaarlijke situatie gebracht, ze heeft hem nooit gedwongen; Theo had altijd nee kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is niet alleen je eigen schuld, de dader in kwestie gaat uiteraard niet vrijuit, daar hebben we gelukkig het strafrecht voor, het gaat mij meer om het feit dat Ayaan bewust anderen in een gevaarlijke situatie brengt, een politica met hersens zou haar mening wel mogen ventileren maar doet dat op een genuanceerde onderbouwde manier, op een manier en in een stijl waarmee je wat kunt bereiken. Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.²
Op welke punten geef je hem nou precies gelijk dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Weet je, zoals je het hier schrijft, ben ik het grotendeels gewoon met je eens. Maar je moet niet vergeten dat van Gogh ook een vrije wil had. Zelfs al had Hirsi Ali hem willens en wetens in een gevaarlijke situatie gebracht, ze heeft hem nooit gedwongen; Theo had altijd nee kunnen zeggen.
Ik vind wel dat Jojo_ut_grun een goed punt aanhaalt. Het is niet zozeer de kritiek op Hirsi Ali die me stoort, die vind ik grotendeels terecht. Maar op een of andere manier zet jij in je posts, bewust of onbewust, een toon neer waardoor ik het gevoel krijg dat je de moordenaar van van Gogh gewoon gelijk geeft. Je kritiek richt zich voornamelijk op Hirsi Ali, terwijl je kritiek op Mohammed B. beperkt blijft tot een zinnetje als "Ik ben tegen moord"
Wel je bent het levende bewijs van dat wat Hirsi zegt ook waar isquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.
Ik ben tegen moord.²
Ik moet weer aan de slag. Kom hier op terug!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Op welke punten geef je hem nou precies gelijk dan?
Naar mijn mening is hersi ali altijd heel erg genuanceert en denkt ze heel goed na over wat ze zegt.
Ik heb haar nog nooi op een niet genuanceerde, goed onderbouwde uitspraak kunnen betrappen.
Het problematische is, dat ze mensen een spiegel voorhoudt. En dat kan voor sommige pijnlijk zijn..
en die voelen zich dan vernedert en gekrenkt...
Maar dat betekend niet dat ze ongenuanceert is, of dat het haar gaat om het simpelweg kwetsen.
Dit is precies het probleem van Hirsi Ali in een notendop: ze zit er maar voor één onderwerp....quote:In het interview eist Hirsi Ali verder dat de VVD haar in een nieuwe Kamerperiode dezelfde ruimte geeft als nu, anders vertrekt ze. "Vlak voor de verkiezingen van 2007 maak ik de balans op, en leg aan de VVD voor of er ruimte blijft, zoals nu. Is dat zo, dan teken ik graag voor een nieuwe periode in de Kamer.[b]Ik ben nog lang niet klaar met mijn onderwerp."
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wel je bent het levende bewijs van dat wat Hirsi zegt ook waar is
ze is gekozen door het volk..quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem van Hirsi Ali in een notendop: ze zit er maar voor één onderwerp....Ze is geen volksvertegenwoordiger.
Het gaat om figuren in Nederland die hun vrouwen dwingen in jute zakken rond te lopen of anderszins bedekt, figuren in nederland die zich met eerwraak bezighouden, en in Nederland wonende en geboren meisjes en vrouwen die tijdens vacantie evntjes dichtgenaaid worden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.²
ja dus.. jij doet wel aan vrouwen onderdrukking.. Hersi ali is een vrouwquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.²
Inderdaad , ze is een heldin... vind ik ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:42 schreef desiredbard het volgende:
En Hirsi staat daar gelukkig voor op, die vrouw is een heldin
Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Inderdaad , ze is een heldin... vind ik ook.
Zo'n moedige vrouw... ik bewonder haar moed, kracht, intelligentie en doorzettingsvermogen
![]()
als je niet meent wat je zegt.. zeg het dan ook nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.²
We weten dat jij geen respect kan opbrengen...eisen wel maar opbrengen nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |