Je bent een Mod ga effe zoeken.... zou ik zeggenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil graag dat stukje even zien.
Ik ben het niet eens met de werkwijze van AHA en je schildert mij af als een radicale moslim, sorry maar dat siert je totaal niet. Kennelijk mogen gematigde moslims geen eigen mening hebben op bepaalde zaken zonder te worden afgeschilderd als radicaal. Het is net zoiets als iemand die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit, meteen wordt uitgemaakt voor racist. Jij doet nu precies hetzelfde. Je hebt een bepaalde voorwaarde gecreeerd voor het gematigd zijn, en daarmee heb jij nu stokken gevonden om mensen mee te slaan.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Kijk eens naar je eigen reacties, Mutant, een al zwaktebod.
Als een gematigd Christen beweert dat een programma als God bestaat niet, beledigend is en niet kan en ook liever ziet dat het van de buis gehaald wordt, zich daar eventueel ook hard voor maakt, dan is het geen gematigd Christen.
Q.E.D, want de zeikerds uit die hoek, zijn dan ook de SGP achtigen.
Als ik zie dat een filmpje van amper 10 minuten vrijwel bij iedere moslim overtrokken reacties oplevert, waarbij een enkeling wel erg ver gaat, dan zeg ik dat moslims gelijk SGP-ers zijn, en dus alles behalve gematigd.
Een gematigd moslims plaatst de Koran in de context van de tijd, begrijpt dat bepaalde passages in deze tijd gewoon ofwel niet haalbaar zijn ofwel symbolisch gezien moeten worden.
Een Bijbel , een Koran letterlijk nemen, zoals , daar komt het weer, het gros van de moslims dat doet, ( of ze zich er altijd aan houden is een tweede zaak, ik bedoel, onze gelovige Meki jat tenslotte ook) zie ik niet hoe ik dat gematigd kan noemen.
Hij is een vrouw hoorquote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Reppah het volgende:
Hirsi Ali moet gewoon zijn mond houde! Als hijzelf alochtoon was zou hij wel anders piepem
Milagro pleit juist niet voor verdraagzaamheid, immers dat kan ik niet uit haar postgedrag opmaken. Met name gezien het feit dat ze mensen gewoon in hokjes aan het stoppen is en dus eigenlijk monddood probeert te maken door een bepaalde stempel op de voorhoofd van diegene te drukken. In casu probeert ze het bij mij, ik ben een radicale moslim.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:50 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Dat is onjuist naar mijn mening
Milagro pleit juist voor verdraagzaamheid...en het kunnen zeggen van je mening.. zonder dat je met de dood bedrieigt wordt
De communisten waren tegen elke religeuze uitting.. waren dus niet verdraagzaam.. maar dogmatisch net zoals sommige moslims, joden en christenen
Het niet kunnen hebben van enige kritiekquote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen in hokjes stoppen, er vooroordelen over spuien, er foute feiten over verspreiden, maar ook het niet respecteren van een geloof. Boeit niet eens welke. Dat zijn typisch dingen die te maken hebben met radicaal atheisme, alles wat dan ook enigszins met religie te maken heeft de grond in stampen.
quote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Reppah het volgende:
Hirsi Ali moet gewoon zijn mond houde! Als hijzelf alochtoon was zou hij wel anders piepem
Forummod, wat heeft die met de FP te maken?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je bent een Mod ga effe zoeken.... zou ik zeggen
Met een betere taalbeheersing dan dat figuurquote:Op donderdag 15 december 2005 12:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Hij is een vrouw hoor![]()
een hele knappe nog wel
ze doet me denken aan Nefertity
![]()
Ja, haar punt zelf is dan ook niet radicaal, wel de argumenten die ze aanhaalt. Zo ben ik radicaal omdat ik het niet met Ayaan eens ben. Vreemde manier van discussieren denk ik dan. Het is net zoiets als dat ik zeg dat jij geen gematigde khatoliek bent omdat jij het niet eens bent met de kritiek die maarten 't hart had op het Christendom.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het niet kunnen hebben van enige kritiek
Mensen de mond proberen te snoeren
Dat is geen radicalisme
Man groei op
Zij heeft net zoveel recht om atheist te zijn als ik katholiek
Kunnen we over praten argumenteren...
Haar punt is echter dat dat met bepaalde groepen niet kan
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft niet persee beledigd te worden om radicaal te zijn in je levensovertuiging hoor. Ik denk dat Milagro wel het levende voorbeeld is van een radicale atheist.
Sommige mensen hebben een echte baan ipv betaald worden om met het internet te spelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Forummod, wat heeft die met de FP te maken?Jij stelt wat, dan kan je toch ook wel even het bericht erbij zoeken.
Het heeft ook te maken met definities..quote:Op donderdag 15 december 2005 12:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met de werkwijze van AHA en je schildert mij af als een radicale moslim, sorry maar dat siert je totaal niet. Kennelijk mogen gematigde moslims geen eigen mening hebben op bepaalde zaken zonder te worden afgeschilderd als radicaal. Het is net zoiets als iemand die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit, meteen wordt uitgemaakt voor racist. Jij doet nu precies hetzelfde. Je hebt een bepaalde voorwaarde gecreeerd voor het gematigd zijn, en daarmee heb jij nu stokken gevonden om mensen mee te slaan.
Er is naar mijn mening wel een verschil tussen kritiek (gefundeerd of niet) en bedreigingen of mensen de mond snoeren.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelovigen in hokjes stoppen, er vooroordelen over spuien, er foute feiten over verspreiden, maar ook het niet respecteren van een geloof. Boeit niet eens welke. Dat zijn typisch dingen die te maken hebben met radicaal atheisme, alles wat dan ook enigszins met religie te maken heeft de grond in stampen.
Studentenleven o zo fijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben een echte baan ipv betaald worden om met het internet te spelen.
Als ik vanmiddag tijd heb zal ik effe kijken
Hier kan ik me heel goed in vinden.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.
Ik misgun jou helemaal niets.
Ik ga niet steigeren als je mijn levensovertuiging aan de kaak stelt, ik eis geen censuur, ik vind niet dat jij DOOD mag vanwege je mening.
Ik zeg dat geloof een PRIVE zaak is, en dat ik in het dagelijkse leven, in het openbaar, op school, op de werkvloer, niet geconfronteerd wil worden met welk geloof dan ook, in die zin, dat ik absoluut niet van plan ben om rekening te houden met de lange tenen van hen die geloven in iets waar ik niet in geloof.
Ik respecteer een mening, ik respecteer niet een religie.
Ben ik in een kerk, een moskee, bij een gelovige thuis, dan pas ik mij aan tot op zekere hoogte, daarbuiten wens ik niet lastig gevallen te worden met een overtuiging waar ervan MIJ geeist wordt dat IK me aanpas, respect moet tonen en wat dies meer zij.
Precies, maar dat onderscheid maakte milagro niet. Ik uit kritiek op AHA en ben dus radicaal. Terwijl ik nergens AHA bedreigd hebt en ik zelfs stelde dat ze haar mening zeker mag uiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is naar mijn mening wel een verschil tussen kritiek (gefundeerd of niet) en bedreigingen of mensen de mond snoeren.
Monddood makenquote:Op donderdag 15 december 2005 12:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Milagro pleit juist niet voor verdraagzaamheid, immers dat kan ik niet uit haar postgedrag opmaken. Met name gezien het feit dat ze mensen gewoon in hokjes aan het stoppen is en dus eigenlijk monddood probeert te maken door een bepaalde stempel op de voorhoofd van diegene te drukken. In casu probeert ze het bij mij, ik ben een radicale moslim.
Maar DAT is een heel wat genuanceerdere post dan je hiervoor telkens maaktte. Dan NOG begrijp ik niet waarom je mij radicaal noemt, alleen vanwege het feit dat ik kritiek heb op AHA. Heb ik haar doodgewenst? Heb ik gezegd dat ze niet haar mening mag uiten? Ik voldoe niet aan de door jezelf geschreven criteria van een radicaal persoon, en TOCH noem je me radicaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Nee, een radicale atheist misgunt je jouw geloof en zal er alles aan doen te voorkomen dat jij je geloof op een normale manier kan belijden.
Ik misgun jou helemaal niets.
Ik ga niet steigeren als je mijn levensovertuiging aan de kaak stelt, ik eis geen censuur, ik vind niet dat jij DOOD mag vanwege je mening.
Ik zeg dat geloof een PRIVE zaak is, en dat ik in het dagelijkse leven, in het openbaar, op school, op de werkvloer, niet geconfronteerd wil worden met welk geloof dan ook, in die zin, dat ik absoluut niet van plan ben om rekening te houden met de lange tenen van hen die geloven in iets waar ik niet in geloof.
Ik respecteer een mening, ik respecteer niet een religie.
Ben ik in een kerk, een moskee, bij een gelovige thuis, dan pas ik mij aan tot op zekere hoogte, daarbuiten wens ik niet lastig gevallen te worden met een overtuiging waar ervan MIJ geeist wordt dat IK me aanpas, respect moet tonen en wat dies meer zij.
ok als jij vindt dat ze haar mening onbeperkt mag uitten..quote:Op donderdag 15 december 2005 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, maar dat onderscheid maakte milagro niet. Ik uit kritiek op AHA en ben dus radicaal. Terwijl ik nergens AHA bedreigd hebt en ik zelfs stelde dat ze haar mening zeker mag uiten.
Dat vindt ik dus gewoon veel te nep, 'er bestaan geen gematigde moslims", nee hoe noem je ze dan wel die moslims Milagro? Je zegt tegen mij: JIJ BENT NIET GEMATIGD! Hoe moet ik dat dan opvatten? Ik zie het een beetje als terugkrabbelen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:03 schreef milagro het volgende:
[..]
Monddood maken
Mijn hemel (die overigens ook niet bestaat), leer eens lezen, man.
Zie je nu niet hoe jezelf reageert?
Ik zeg niet dat jij een radicale moslim bent, quote me maar waar ik dat beweer
Zeggen dat er geen gematigde moslims zijn, is heel wat anders dan beweren dat moslims allemaal radicaal zijn.
Subtiel verschil, maar ja nuances aanvoelen is lastig voor je blijkbaar, go figure.
Ik noem jou nergens radicaal, joh jezus christus te paard, zegquote:Op donderdag 15 december 2005 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar DAT is een heel wat genuanceerdere post dan je hiervoor telkens maaktte. Dan NOG begrijp ik niet waarom je mij radicaal noemt, alleen vanwege het feit dat ik kritiek heb op AHA. Heb ik haar doodgewenst? Heb ik gezegd dat ze niet haar mening mag uiten? Ik voldoe niet aan de door jezelf geschreven criteria van een radicaal persoon, en TOCH noem je me radicaal.
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik noem jou nergens radicaal, joh jezus christus te paard, zeg
Ik zeg dat er geen gematigd moslims bestaan.
Nuance verschil
mild, spicy, very hot.
gematigd, serieus belijdend, radicaal
Extremische, fundamentalistische, milde, gematigde Moslims bestaan niet. Er is één term voor hen allen: Moslims.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:07 schreef milagro het volgende:
Ik zeg dat er geen gematigd moslims bestaan.
nee, ik krabbel niet terug.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vindt ik dus gewoon veel te nep, 'er bestaan geen gematigde moslims", nee hoe noem je ze dan wel die moslims Milagro? Je zegt tegen mij: JIJ BENT NIET GEMATIGD! Hoe moet ik dat dan opvatten? Ik zie het een beetje als terugkrabbelen.
nou .. als je denkt dat moslims een grote lieve familie is.. die het allemaal met elkaar eens zijnquote:Op donderdag 15 december 2005 13:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Extremische, fundamentalistische, milde, gematigde Moslims bestaan niet. Er is één term voor hen allen: Moslims.
En ik zal je het nog sterker vertellen, het is een verdomd grote groep ook nog!²
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.
Heeft te maken met definitiesquote:Op donderdag 15 december 2005 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.
Vergelijk het (met het eerder genoemde) programma 'God bestaat niet' en Christenen. De Christenen die zich aan dat programma stoorde zijn m.i. geen gematigde Christenen. Dat maakt ze echter niet meteen radicaal.
Ja maar dat is dus puur perceptie. Als een Christen kritiek uit op het programma, maakt het hem niet radicaal. Als dezelfde Christen mensen gaat bedreigen, maakt het hem wel radicaal.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het punt van milagro een beetje.
Vergelijk het (met het eerder genoemde) programma 'God bestaat niet' en Christenen. De Christenen die zich aan dat programma stoorde zijn m.i. geen gematigde Christenen. Dat maakt ze echter niet meteen radicaal.
Nee, het gaat niet om kritiek. Kritiek mag je altijd hebben, op alles en iedereen, gefundeerd of niet. Het gaat erom of je je daadwerkelijk stoort, je gekrenkt voelt, etc. De Christenen die zich dusdanig aan dat programma stoorde zijn geen gematigde Christenen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus puur perceptie. Als een Christen kritiek uit op het programma, maakt het hem niet radicaal. Als dezelfde Christen mensen gaat bedreigen, maakt het hem wel radicaal.
Ja, die het wilden stoppen. Dat zijn radicalen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Heeft te maken met definities
christenen die het programma 'God bestaat niet' wilden stoppen , zijn voor mij radicale christenen![]()
Het houdt echt op, nu, Mutant, jij wilt het niet begrijpenquote:Op donderdag 15 december 2005 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het slaat weer allemaal nergens op Milagro, je gebruikde zelf de term niet-gematigd en koppelt er voorwaarde aan die te maken hebben met radicalisme. Nu verzin je ff een aantal gradaties erbij "mild spicy en very hot" en het is klaar zeker. Ik mis icecold.
BEn ik n iet mee eensquote:Op donderdag 15 december 2005 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om kritiek. Kritiek mag je altijd hebben, op alles en iedereen, gefundeerd of niet. Het gaat erom of je je daadwerkelijk stoort, je gekrenkt voelt, etc. De Christenen die zich dusdanig aan dat programma stoorde zijn geen gematigde Christenen.
nee.. juist niet.. het weten wat een ander bedoelt met bepaalde begrippen is heel belangrijk in elke discussiequote:Op donderdag 15 december 2005 13:24 schreef Mutant01 het volgende:
Genoeg definitieneuken.
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:42 schreef Seneca het volgende:
[..]
Zelfs als dat waar is maakt haar dat nog steeds niet verantwoordelijk voor de moord. Dat is ten alle tijde degene die de moord pleegt. Daarbij kon Theo van Gogh heus wel voor zichzelf denken.
Als je van Hoghs website had hgelezen dan weet je dat na het formidabelle boek "Allah weet het beter" een titel die jou toch zou moeten aanspreken, aan submission begonnen is. Van Gogh heeft Hirsi benadert.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:41 schreef Schapenneuker het volgende:
Hirsi Ali heeft bewust beledigd en heeft daarvoor een schandpaal gevonden die met haar wil werken terwijl zij op de achtergrond staat. Ik durf met zekerheid te stellen dat ze Theo heeft weten te strikken met in haar achterhoofd dat hij de klappen wel even zou opvangen. Hirsi weet nl. hoe gevoelig dit soort zaken liggen binnen de Islamitische gemeenschap, en zeker als je dit spottend/beledigend/trollerig brengt.²
quote:Op donderdag 15 december 2005 14:05 schreef Super7fighter het volgende:
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.
Half Nederland eet de ongenuanceerde, ziekelijke, obsessieve uitspraken van Hirsi Ali als warme broodjes. Met haar walgelijke film 'submission' is ze een stap verder gegaan en heeft ze slapende cellen wakker gemaakt, waar niet mee viel en valt te spotten.
Theo van Gogh had hele dikke oogkleppen op, omdat hij zich blind staarde op de wansmaak die hij als artistiek beschreef. Ayaan Hirsi Ali had wel kunnen weten dat zij leven direct gevaar zou lopen. Ik citeer Hirsi Ali: "In 1989 vond ik de fatwa tegen Salman Rushdie nog vanzelfsprekend; ik was ook een radicaal."
Zij had kunnen weten wat de persoonlijke gevolgen zouden zijn voor Van Gogh. Ik acht haar ook moreel schuldig aan zijn dood.
Het uiten van een mening hoeft niemand met de dood te bekopen. Maar wie de Italiaanse maffia, G-unit, de Hells Angels, de Joegoslavische bendes of strijders als Mohammed B uitdaagt, weet eufemistisch gezegd dat het schadelijk kan zijn voor zijn gezondheid. Bovendien kun je Hirsi Ali of van Gogh in sommige opzichten vergelijken met Goebbels respectievelijk Hitler, al moet ik zeggen dat 'submission' als propagandafilm de Eeuwige Jood de loef afsteekt. Ik denk dat heel Duitsland (en Nederland) blij was geweest als Goebbels of Hilter door een opstandig individu in 1933 al was opgeruimd.
Misschien kunnen we Hirsi Ali op zijn minst ter verantwoording roepen over haar rol in het hele gebeuren.
of je kan beginnen met minder coke snuivenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:05 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hirsi Ali en Theo van Gogh hebben een geestelijk, zedelijk en fysiek vermogen en de bundeling ervan ontketend en uitgedaagd.
Half Nederland eet de ongenuanceerde, ziekelijke, obsessieve uitspraken van Hirsi Ali als warme broodjes. Met haar walgelijke film 'submission' is ze een stap verder gegaan en heeft ze slapende cellen wakker gemaakt, waar niet mee viel en valt te spotten.
Theo van Gogh had hele dikke oogkleppen op, omdat hij zich blind staarde op de wansmaak die hij als artistiek beschreef. Ayaan Hirsi Ali had wel kunnen weten dat zij leven direct gevaar zou lopen. Ik citeer Hirsi Ali: "In 1989 vond ik de fatwa tegen Salman Rushdie nog vanzelfsprekend; ik was ook een radicaal."
Zij had kunnen weten wat de persoonlijke gevolgen zouden zijn voor Van Gogh. Ik acht haar ook moreel schuldig aan zijn dood.
Het uiten van een mening hoeft niemand met de dood te bekopen. Maar wie de Italiaanse maffia, G-unit, de Hells Angels, de Joegoslavische bendes of strijders als Mohammed B uitdaagt, weet eufemistisch gezegd dat het schadelijk kan zijn voor zijn gezondheid. Bovendien kun je Hirsi Ali of van Gogh in sommige opzichten vergelijken met Goebbels respectievelijk Hitler, al moet ik zeggen dat 'submission' als propagandafilm de Eeuwige Jood de loef afsteekt. Ik denk dat heel Duitsland (en Nederland) blij was geweest als Goebbels of Hilter door een opstandig individu in 1933 al was opgeruimd.
Misschien kunnen we Hirsi Ali op zijn minst ter verantwoording roepen over haar rol in het hele gebeuren.
Laten we wel even de juiste feiten vermelden...nouja iig de juiste datum. Qua feiten lijjkt me bovendien dat die dode niet op haar conto is te schrijven.quote:Op donderdag 15 december 2005 07:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik incaseer tot ik een ons weeg, geen problemen mee. Ik heb er meer problemen mee dat de Nederlandse bevolking en Milagro haar bevlekken en de hemel in prijzen terwijl ze haar eigen werk niet eens uitvoert. Want laten we wel wezen, wat heeft zij in de afgelopen 4 jaar concreet voor Nederland bereikt? 1 dode kan ze in ieder geval wel op haar conto schrijven: 4 2 november 2004.²
Het zal vast voorkomen, maar voor de rest is het complete onzin ja.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
even een zijdstraatje
ik denk dat de intoleratie t.o.v. hersi ali van sommige moslims.. ligt in hoe sommige moslim-mannen worden opgevoed
dan heb ik het dus alleen over de mannen
ze worden vaak opgevoed als kleine prinsen/koningen..
ze mogen alles van hun moeder en zijn het niet gewend om tegengespoken te worden
als zo'n persoon dan later volwassen word en merkt dat hij wel wordt tegengesproken.. dan zal hij sneller op zijn pik getrapt zijn.. zo van.. respect.. dit mag je niet zeggen / doen en worden dan sneller agressief
zou hier een kern van waarheid inzitten ?
of is dit complete onzin ?
Buiten wat onzinnige vergelijkingen is het nu ook weer niet alsof er allemaal onzin in die post staat.quote:
ik zal eens wat van haar werken gaan lezen.. thxquote:Op donderdag 15 december 2005 14:59 schreef speknek het volgende:
Hafid Bouazza kan daar leuk over schrijven.
quote:Op donderdag 15 december 2005 15:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zal eens wat van haar zijn werken gaan lezen.. thx![]()
misverstand.. of vooroordeel..quote:
Alleen dat ze weet dat het gevaarlijk kan zijn is geen onzin. Welnu, daar waren zij en van Gogh zich zondermeer bewust van. Van Gogh was alleen naief om te denken dat ze hem niet serieus zouden nemen.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:06 schreef Posdnous het volgende:
Buiten wat onzinnige vergelijkingen is het nu ook weer niet alsof er allemaal onzin in die post staat.
Daar is het iedereen het wel over eens vermoed ik.quote:[b]Op donderdag 15 december 2005 15:42
Nederland was een land waar je vrij je mening kon uitten
Als ik om tig redenen de Islam een achterlijke onderdrukkende godsdienst vind (en dat vind ik) moet ik dat kunnen zeggen zonder bedreigd te worden. Net zoals atheisme of ieder andere godsdienst bekritiseerd mag worden.
Gematigde moslims zoals Mutant01 zwijgen liever over vrouwenonderdukking, criminaliteit van moslimietjes, hun hoerengedrag zoals loverboys en schandknapen.quote:Op donderdag 15 december 2005 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, haar punt zelf is dan ook niet radicaal, wel de argumenten die ze aanhaalt. Zo ben ik radicaal omdat ik het niet met Ayaan eens ben. Vreemde manier van discussieren denk ik dan. Het is net zoiets als dat ik zeg dat jij geen gematigde khatoliek bent omdat jij het niet eens bent met de kritiek die maarten 't hart had op het Christendom.
Zomaar twee posts van deze ongeëmancipeerde oververhitte mafkees:quote:Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Gematigde moslims zoals Mutant01 zwijgen liever over vrouwenonderdukking, criminaliteit van moslimietjes, hun hoerengedrag zoals loverboys en schandknapen.
Maar als iemand zoals AHA het waagt om misstanden aan de kaak te stellen, dan mag dat opeens niet worden gezegd.
Nou Mutant 012 laat dat gematigde maar varen. Voor mij heb je je masker allang laten vallen als ongeemancipeerde radicale muzelman.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die slet had de rechter naar een opvoed gesticht kunnen sturen
Die slet denkt op haar leeftijd wel erg gemakkelijk over sex.
Maar de mannen zijn natuurlijk strafbaar vanwege sex met een minderjarige.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Die sletten snappen niks van computers.
Het is een middel om te geilen.
Nou laat ze dan maar de konsekwenties aanvaarden in plaats van als huilies naar de politie te lopen.
Ongetwijfeld.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar argumenten ho maar, alleen maar schelden.
Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Dan hoor ik iig niet bij die meeste die vinden dat iedereen mag zeggen wat ie wil. Dat is zo dom vind ik. Die discussie wil maar niet losbarsten sinds de dood van Fortuyn. Waar liggen de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Alles heeft zo zijn grenzen, ook het geven van je mening.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Heb het idee dat we in deze discussie toch een beetje naar elkaar toe zijn gegroeit.. en dat de meeste mensen hier ook vinden dat hirsi ali alles moet en mag zeggen.. zonder bang te hoeven zijn dat ze dood gemaakt wordt of andere dreiging toegewenst krijgt .
dat geeft weer hoop..![]()
Ik geloof je best, maar laat dat dan ook eens blijken in je posts.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Nou dan geniet je toch lekker van de intelligente posts van BSB.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
Eens met BansheeBoy. Heb lionsguy 18 wel erg veel dom gelul zien posten.
Ik word moe van mevrouw Hirsi Ali. Laat haar gewoon een keer d'r reet afvegen met die Koran dan kan ze ook een leven gaan zoeken.
hirsi ali is geen lid van de regering of kabinet...quote:Op donderdag 15 december 2005 18:32 schreef Ylias het volgende:
[..]
Dan hoor ik iig niet bij die meeste die vinden dat iedereen mag zeggen wat ie wil. Dat is zo dom vind ik. Die discussie wil maar niet losbarsten sinds de dood van Fortuyn. Waar liggen de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Alles heeft zo zijn grenzen, ook het geven van je mening.
En ik hoop echt dat Hirsi Ali het er levend vanaf brengt, maar ze schreeuwt er gewoon om, alsof zij verlost wil worden. En er zal een keer een gek opstaan die zich moslim noemt en haar verlossen van haar kwellingen in dit leven. Maar daar zit ik niet mee, zij doet mij niks met haar films, omdat ik ze niet heb gezien en dan nog. Maar diegene die haar klakkeloos volgen, die haar geloven in wat ze zegt. Waarvoor zij in het kabinet zit doet er allang niet meer toe. Als ze die moslims maar kwelt.
nou klein pikkie...quote:Op donderdag 15 december 2005 21:38 schreef desiredbard het volgende:
Moslims...... klein pikkie en lange tenen...en op allebei zijn ze heel erg snel getrapt
Alleen maar schelden? Ik zei "oververhitte ongeëmancipeerde mafkees", en citeerde twee posts van je.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:
Maar argumenten ho maar, alleen maar schelden.
Dat zou kunnen. Ik heb er geen idee van welke opleiding jij hebt genoten. Het interesseert me ook niet, eerlijk gezegd.quote:Ongetwijfeld heb ik meer opleiding genoten dan jij.
Zie je, nou doe ik het weer. Iets onaardigs over je zeggen, en er een illustratieve bron bij leveren. Het is ook te makkelijk, eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:37 schreef lionsguy18 het volgende:
Vrouwen die topless aan het strand liggen zijn in wezen sletten die heel goedloop de intieme delen op schaamteloze manier tonen. In zekere zin hebben deze vrouwen een negatief zelfbeeld.
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:10 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als je van Hoghs website had hgelezen dan weet je dat na het formidabelle boek "Allah weet het beter" een titel die jou toch zou moeten aanspreken, aan submission begonnen is. Van Gogh heeft Hirsi benadert.
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.quote:Daar had hoefde hirsi niets voor te doen hoor
Van Gogh was geen dom jongetje, en betitelde zijn vijanden dus ook als geindoctrineerde gevaarlijke gekken met maar een doel, zijn dood heeft dat bewezen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.Ik durf zelfs te stellen dat het een onderdeel van haar strategie is om Moslims in een kwaad daglicht te stellen met alle eventuele gevolgen van dien.
[..]
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.²
Dat de dood van Theo van Gogh onder meer het GEVOLG is van het handelen van Ayaan Hirsi Ali, dat zal iedereen op dit forum met je eens zijn BsB.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik lees niets van van Gogh. Die man is al een tijdje dood, wat heeft die man mij nog te bieden. Als levende entiteit kon hij al niks voor me betekenen, laat staan als dode. Hirsi Ali wist als geen ander wat dit soort manifestaties teweeg konden brengen, ze heeft m.i. bewust gebruik gemaakt van een mollig type, zodat zij in alle stilte een niet te missen persoon naar voren kon schuiven. Ik vind dus wel degelijk dat de moord op Theo deels toe te schrijven valt aan het handelen met voorkennis van Ayaan, no doubt about it.Ik durf zelfs te stellen dat het een onderdeel van haar strategie is om Moslims in een kwaad daglicht te stellen met alle eventuele gevolgen van dien.
[..]
Helaas heeft 04-11-2004 anders laten blijken.²
Ik wilde laten zien dat deze manier/stijl niet de juiste was. Die opzet is geslaagd, velen waren het oneens met deze manier, de meesten, waaronder jijzelf, vonden het dezelfde stijl als die van Hirsi Ali. Tevens heb ik kunnen aantonen dat dit averechts werkt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:50 schreef Seneca het volgende:
Ow, trouwens BsB, ik snap niet helemaal welk punt je nu wilde maken door eerder in dit topic dezelfde manier van discussieren te hanteren als Hirsi Ali.
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.quote:Op vrijdag 16 december 2005 10:43 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Van Gogh was geen dom jongetje, en betitelde zijn vijanden dus ook als geindoctrineerde gevaarlijke gekken met maar een doel, zijn dood heeft dat bewezen.
Dus stel nu dat iemand hier op Fok! jou vermoord omdat hij jouw posts irritant vindt, dan bewijst dat dat jij verkeerd bezig was?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.
Ik ben tegen moord.²
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:15 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus stel nu dat iemand hier op Fok! jou vermoord omdat hij jouw posts irritant vindt, dan bewijst dat dat jij verkeerd bezig was?
Je stelling ging over ZIJN getroll en procoveer. Hirsi Ali is geen man, dus je stelling ging niet over haar, maar over Van Gogh.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.
Ik ben tegen moord.²
Inderdaad weer een voorbeeld van een reactie die kant nog wal slaat.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn dood heeft bewezen dat hij verkeerd bezig was met zijn getroll en geprovoceer, niets meer en niets minder.
Ik ben tegen moord.²
Ja klopt, zowel Hirsi Ali als Theo van Gogh hebben een bepaalde verantwoordelijkheid, ze hebben beiden aangetoond dat ze niet met deze verantwoordelijkheden om kunnenquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je stelling ging over ZIJN getroll en procoveer. Hirsi Ali is geen man, dus je stelling ging niet over haar, maar over Van Gogh.
Het is niet alleen je eigen schuld, de dader in kwestie gaat uiteraard niet vrijuit, daar hebben we gelukkig het strafrecht voor, het gaat mij meer om het feit dat Ayaan bewust anderen in een gevaarlijke situatie brengt, een politica met hersens zou haar mening wel mogen ventileren maar doet dat op een genuanceerde onderbouwde manier, op een manier en in een stijl waarmee je wat kunt bereiken. Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.quote:Ik vind het trouwens wel met twee maten meten. Dus als je meer verantwoordelijkheid hebt is het je eigen schuld als je wordt neergestoken om je uitspraken, maar als jij wordt neergestoken om je uitspraken, dan is het niet je eigen schuld?
Dat is een denkfout... de dader.. die is de enige die schuld draagt.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.²
Weet je, zoals je het hier schrijft, ben ik het grotendeels gewoon met je eens. Maar je moet niet vergeten dat van Gogh ook een vrije wil had. Zelfs al had Hirsi Ali hem willens en wetens in een gevaarlijke situatie gebracht, ze heeft hem nooit gedwongen; Theo had altijd nee kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is niet alleen je eigen schuld, de dader in kwestie gaat uiteraard niet vrijuit, daar hebben we gelukkig het strafrecht voor, het gaat mij meer om het feit dat Ayaan bewust anderen in een gevaarlijke situatie brengt, een politica met hersens zou haar mening wel mogen ventileren maar doet dat op een genuanceerde onderbouwde manier, op een manier en in een stijl waarmee je wat kunt bereiken. Moet je kijken man, dik een jaar geleden konden we nog genieten van Theo en zijn lompheid, en o.a. dankzij het handelen en het aansturen van Hirsi Ali zijn we hem nu kwijt.²
Op welke punten geef je hem nou precies gelijk dan?quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Weet je, zoals je het hier schrijft, ben ik het grotendeels gewoon met je eens. Maar je moet niet vergeten dat van Gogh ook een vrije wil had. Zelfs al had Hirsi Ali hem willens en wetens in een gevaarlijke situatie gebracht, ze heeft hem nooit gedwongen; Theo had altijd nee kunnen zeggen.
Ik vind wel dat Jojo_ut_grun een goed punt aanhaalt. Het is niet zozeer de kritiek op Hirsi Ali die me stoort, die vind ik grotendeels terecht. Maar op een of andere manier zet jij in je posts, bewust of onbewust, een toon neer waardoor ik het gevoel krijg dat je de moordenaar van van Gogh gewoon gelijk geeft. Je kritiek richt zich voornamelijk op Hirsi Ali, terwijl je kritiek op Mohammed B. beperkt blijft tot een zinnetje als "Ik ben tegen moord"
Wel je bent het levende bewijs van dat wat Hirsi zegt ook waar isquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik projecteer die stelling alleen op Hirsi Ali omdat zij een veel grotere verantwoordelijkheid heeft. We zijn totaal niet te vergelijken, en ik wens dan ook niet om met haar vergelijken te worden, op welke grond dan ook.
Ik ben tegen moord.²
Ik moet weer aan de slag. Kom hier op terug!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Op welke punten geef je hem nou precies gelijk dan?
Naar mijn mening is hersi ali altijd heel erg genuanceert en denkt ze heel goed na over wat ze zegt.
Ik heb haar nog nooi op een niet genuanceerde, goed onderbouwde uitspraak kunnen betrappen.
Het problematische is, dat ze mensen een spiegel voorhoudt. En dat kan voor sommige pijnlijk zijn..
en die voelen zich dan vernedert en gekrenkt...
Maar dat betekend niet dat ze ongenuanceert is, of dat het haar gaat om het simpelweg kwetsen.
Dit is precies het probleem van Hirsi Ali in een notendop: ze zit er maar voor één onderwerp....quote:In het interview eist Hirsi Ali verder dat de VVD haar in een nieuwe Kamerperiode dezelfde ruimte geeft als nu, anders vertrekt ze. "Vlak voor de verkiezingen van 2007 maak ik de balans op, en leg aan de VVD voor of er ruimte blijft, zoals nu. Is dat zo, dan teken ik graag voor een nieuwe periode in de Kamer.[b]Ik ben nog lang niet klaar met mijn onderwerp."
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:02 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wel je bent het levende bewijs van dat wat Hirsi zegt ook waar is
ze is gekozen door het volk..quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef dVTB het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem van Hirsi Ali in een notendop: ze zit er maar voor één onderwerp....Ze is geen volksvertegenwoordiger.
Het gaat om figuren in Nederland die hun vrouwen dwingen in jute zakken rond te lopen of anderszins bedekt, figuren in nederland die zich met eerwraak bezighouden, en in Nederland wonende en geboren meisjes en vrouwen die tijdens vacantie evntjes dichtgenaaid worden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.²
ja dus.. jij doet wel aan vrouwen onderdrukking.. Hersi ali is een vrouwquote:Op vrijdag 16 december 2005 12:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doe ik aan vrouwenonderdrukking? Ben ik tegen mensenrechten? Ben ik voor vrouwenbesnijdenissen? Neen, driewerf nee. Dus dit zinnetje van je is toch echt kolder. Hirsi Ali is zelf besneden, dat is de hele reden van haar hetze, laat haar in Somalië deze hetze voeren, daar kunnen ze er nog wat mee.²
Inderdaad , ze is een heldin... vind ik ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:42 schreef desiredbard het volgende:
En Hirsi staat daar gelukkig voor op, die vrouw is een heldin
Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Inderdaad , ze is een heldin... vind ik ook.
Zo'n moedige vrouw... ik bewonder haar moed, kracht, intelligentie en doorzettingsvermogen
![]()
als je niet meent wat je zegt.. zeg het dan ook nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook, ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen. Zelfde geldt overigens ook voor Verdonk.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |