abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 19:42:19 #1
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33023795
Mijn laatste post:
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Elefes het volgende:
Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen .
Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.

Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.

Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Xilantof het volgende:

Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Het zijn niet echt basisvragen in die zin dat ieders eisen weer anders zijn. Je zult niet vaak precies dezelfde vraag moeten beantwoorden.

Verwijzing naar eerdere topics doe je met het nieuwe systeem amper. Ik verwacht niet dat iemand alle topics waar hij of zij in heeft gereageerd onthoudt, en er dan naar terug kan verwijzen. In het oude systeem was dat inderdaad makkelijker, maar hoe vaak gebeurde het? Als er binnen hetzelfde topic werd terugverwezen blijkt dat users niet teruglezen in de centrale topics. Terugverwijzen naar een ouder topic is volgens mij amper gebeurd.

Tenslotte, over die andere "centrale" topics. Die hebben we inderdaad niet gesloten, maar we hebben er ook niet meer actief naar doorverwezen. Alleen omdat er weinig vragen komen over deze onderwerpen merk je er weinig van.
pi_33024061
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:41 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.

Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.

Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
Er werd in het centrale topic nog eens gevraagd naar een vraag te kijken, maar er werd in mijn ogen niet echt gekickt, omdat het topic toch actief was.
Drie topics is al veel om bij te houden imho, omdat je toch eens terug wilt lezen of er nog reactie is op je antwoord oid. Dat is in een centraal topic makkelijker (maar goed, dat geldt misschien alleen voor mij en is dan dus niet echt relevant in deze discussie).
Een aantal users had zich wel degelijk ingelezen in het topic (met name de o.p.) voordat zij hun vraag stelden. Anderen niet, maar goed, nu doet niemand dat omdat er simpelweg geen o.p. meer is waar zij dat kunnen doen
Mijn punt is; het centrale topic was zo heerlijk overzichtelijk, ook als je bijvoorbeeld een paar dagen niet into fok bent geweest kun je dat nog bijhouden. Die losse flodders van nu absoluut niet, en dat is jammer want zo wordt er minder goed advies gegeven en minder inhoudelijk gereageerd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 12 december 2005 @ 19:57:55 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33024261
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:40 schreef Dagonet het volgende:
Ouwesok had er wat, 800?
Wie?

Toen hij mod werd was ik niet actief in FOT. En ik vroeg het mij toen ook al af, wie de n**k dat nou weer was.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 12 december 2005 @ 20:02:22 #4
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33024398
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:51 schreef Elefes het volgende:

Er werd in het centrale topic nog eens gevraagd naar een vraag te kijken, maar er werd in mijn ogen niet echt gekickt, omdat het topic toch actief was.
Dat is een verschil in interpretatie. Feit is wel dat in het centrale topic vragen nog wel eens over het hoofd gezien werden. Dat gebeurt met losse topics minder.
quote:
Drie topics is al veel om bij te houden imho, omdat je toch eens terug wilt lezen of er nog reactie is op je antwoord oid. Dat is in een centraal topic makkelijker (maar goed, dat geldt misschien alleen voor mij en is dan dus niet echt relevant in deze discussie).
Het centrale topic is zeker makkelijker om je eigen reacties nog terug te lezen, maar het doel van het topic (en de huidige losse topics) is om de topicstarters van een goede digitale camera te voorzien en niet om de mensen die advies geven terug te laten kijken.
quote:
Een aantal users had zich wel degelijk ingelezen in het topic (met name de o.p.) voordat zij hun vraag stelden. Anderen niet, maar goed, nu doet niemand dat omdat er simpelweg geen o.p. meer is waar zij dat kunnen doen
Dit is een heel goed punt, daar zullen we echt naar moeten gaan kijken.
quote:
Mijn punt is; het centrale topic was zo heerlijk overzichtelijk, ook als je bijvoorbeeld een paar dagen niet into fok bent geweest kun je dat nog bijhouden. Die losse flodders van nu absoluut niet, en dat is jammer want zo wordt er minder goed advies gegeven en minder inhoudelijk gereageerd.
Ik zie de link niet tussen de overzichtelijkheid en het minder goed advies geven en het minder inhoudelijk reageren. Okee, als je een paar dagen weg bent geweest en een los topic is wat weggezakt krijgt de topicstarter een antwoord minder. Daar is niks aan te doen.

Ik denk wel dat losse topics meer nieuwe gebruikers zal trekken, die het toevallig zien staan, of die toevallig de camera die zij ook hebben in de titel zien staan, en dan hun advies geven. Ik zie dat al gebeuren in de huidige losse topics die lopen. Dat vind ik een groot voordeel.
  maandag 12 december 2005 @ 22:30:54 #5
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33029450
Nog maar een keer, omdat er nog niemand op gereageerd had en het mij een mooie oplossing leek:
quote:
En de gulden middenweg?

Het idee van een centraal compactcamera-topic, een centraal proffessionele camera-topic etc. vind ik wel goed. Iemand die een compactcamera zoekt is toch niet echt geinteresseerd in 10x digitale zoom, spiegelreflexen en dat soort dingen, en andersom. Zo maak je centrale topics met alle hierboven genoemde voordelen, maar hou je wel een goed overzicht binnen die topics. En de 'experts' weten ook waar ze moeten zijn met hun informatie...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 12 december 2005 @ 22:47:17 #6
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33030053
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Foeske het volgende:
Nog maar een keer, omdat er nog niemand op gereageerd had en het mij een mooie oplossing leek:
[..]
Maar wat als iemand twijfelt of hij een spiegelreflex moet kopen of dat ie aan een uitgebreide compactcamera genoeg heeft?
  maandag 12 december 2005 @ 22:55:11 #7
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33030307
In dat enkel geval kan diegene vast bij een van die topics om advies vragen...
*´¨)
  maandag 12 december 2005 @ 23:15:03 #8
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33030873
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:55 schreef Foeske het volgende:
In dat enkel geval kan diegene vast bij een van die topics om advies vragen...
Ik betwijfel of twee losse centrale topics beter werken dan een. Het doel van losse topics is om FOT laagdrempeliger te maken. Ik denk dat met twee losse centrale topics het nog moeilijker wordt om te bepalen waar je je vraag moet stellen; dan heb ik nog liever één centraal topic.
  maandag 12 december 2005 @ 23:26:58 #9
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33031215
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:15 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik betwijfel of twee losse centrale topics beter werken dan een. Het doel van losse topics is om FOT laagdrempeliger te maken. Ik denk dat met twee losse centrale topics het nog moeilijker wordt om te bepalen waar je je vraag moet stellen; dan heb ik nog liever één centraal topic.
Ik denk alleen dat zelf een topic aanmaken juist een hoge drempel is. Ik ben zelf best wel een newbie op Fok en als ik ergens zelf een topic wil beginnen vraag ik me altijd af of ik wel in het juiste subforum zit, of het niet ergens anders al aan bod gekomen is, of het geen domme vraag is... (uiteraard zoek ik altijd uit of het niet al ergens te vinden is, maar ook dan weet ik het nooit zeker)

Ik zie ook wel dat er al best wel wat nieuwe topics zijn gestart, maar ik gok dat dat minder nieuwe vragen zijn dan dat er in dezelfde periode in het centrale topic gesteld zouden zijn.

Ik geef je wel gelijk dat twee of drie of vier centrale deeltopics wel weer een hogere drempel zijn. Vandaar dat ik dus voor het centrale topic ben. En dan voornamelijk omdat ik daar zelf meer aan had dan in mijn eigen topic.

Overigens heb ik ondertussen een keuze kunnen maken! Heb de Panasonic DMC-FX8 gekocht en hopelijk morgen in huis! Maar dat komt dus verder weinig door de informatie hier
*´¨)
  maandag 12 december 2005 @ 23:39:16 #10
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33031605
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:26 schreef Foeske het volgende:

[..]

Ik denk alleen dat zelf een topic aanmaken juist een hoge drempel is. Ik ben zelf best wel een newbie op Fok en als ik ergens zelf een topic wil beginnen vraag ik me altijd af of ik wel in het juiste subforum zit, of het niet ergens anders al aan bod gekomen is, of het geen domme vraag is... (uiteraard zoek ik altijd uit of het niet al ergens te vinden is, maar ook dan weet ik het nooit zeker)

Ik zie ook wel dat er al best wel wat nieuwe topics zijn gestart, maar ik gok dat dat minder nieuwe vragen zijn dan dat er in dezelfde periode in het centrale topic gesteld zouden zijn.

Ik geef je wel gelijk dat twee of drie of vier centrale deeltopics wel weer een hogere drempel zijn. Vandaar dat ik dus voor het centrale topic ben. En dan voornamelijk omdat ik daar zelf meer aan had dan in mijn eigen topic.

Overigens heb ik ondertussen een keuze kunnen maken! Heb de Panasonic DMC-FX8 gekocht en hopelijk morgen in huis! Maar dat komt dus verder weinig door de informatie hier
Ten eerste gefeliciteerd met je camera! Wel je leuke foto's hier laten zien hè?

Dat het openen van een nieuw topic voor sommigen een drempel is, daar had ik niet over nagedacht. Ik kan me goed voorstellen dat dat voor een aantal mensen toch een grote stap is om te nemen. Goed punt!

Ik heb alleen niet het idee dat het aantal nieuw geopende topics verschilt met het aantal vragen dat gesteld werd in het centrale topic. Dat is alleen een wisselwerking die je nooit helemaal kan bewijzen; sommigen zouden ook nieuwe topics geopend hebben als er een centraal topic geweest zou zijn (en hun topics zouden meteen weer gesloten worden met een doorverwijzing).

Bedankt dat je zo met ons meedenkt, we gaan dit zeker meenemen als we kijken naar het verdere verloop!
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:24:00 #11
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33035721
NouNou PoePoeh...het lijkt verdorie Den Haag hier wel

Ik heb besloten me er niet meer mee te bemoeien, het besluit om me niet meer te ergeren aan al die rondfladderende topics zal wel niet lukken
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2005 @ 08:36:24 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33035815
Wat Foeske zegt over het openen van een nieuw topic in een subfora waar je nog niet echt bekend bent voel ik hetzelfde. Het is gemakkelijker en veel laagdrempeliger om in een bestaand topic te reageren en je vraag te stellen dan wanneer je een nieuw topic moet openen.
Wat bij mij dat gaat meespelen is, of mensen me niet dom zullen vinden, of ik mijn OP wel goed kan formuleren etc.
Waardoor voor mij de keuze dan makkelijker is om geen nieuw topic te openen en mijn vraag dus maar niet te stellen.

Het maakt me niet veel uit of er veel topics zijn met ongeveer dezelfde vragen maar ik merk wel dat ik het gemakkelijker vind wanneer ik een topic door kan kijken of daar al ongeveer mijn vraag beantwoord is, voordat ik m ga stellen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_33035891
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:30 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ja irritant is dat, gebeurt weleens meer. Zullen we het [CENTRAAL] feedbacktopic maar sluiten en voor iedere vraag een nieuw topic openen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 december 2005 @ 09:45:29 #14
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33036742
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja irritant is dat, gebeurt weleens meer. Zullen we het [CENTRAAL] feedbacktopic maar sluiten en voor iedere vraag een nieuw topic openen?

Ynske je hebt gelijk, nu maar hopen dat er naar geluisterd wordt

oeps...ik zou me er niet meer mee bemoeien
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_33036910
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
oeps...ik zou me er niet meer mee bemoeien
Goed plan, neem ik over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:04:18 #16
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33037094
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goed plan, neem ik over
Me too, moderators zijn niet voor niets moderators...
*´¨)
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:31:14 #17
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33037592
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 10:04 schreef Foeske het volgende:

[..]

Me too, moderators zijn niet voor niets moderators...
zonder users geen forum, geen modjes hoor. Ik vind een mod niet belangrijker dan een user. een mod zou een user juist belangrijker moeten vinden en niet zichzelf
pi_33038525
Kan een modje niet dat januari-meet-topic ff ontdoen van al het offtopic geblaat nav Shark en Icicle Lijkt me wat prettiger voor de mensen die het lezen en nu een hele verkeerde indruk van de deelnemers krijgen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:31:07 #19
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33038872
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:36 schreef Ynske het volgende:
Wat Foeske zegt over het openen van een nieuw topic in een subfora waar je nog niet echt bekend bent voel ik hetzelfde. Het is gemakkelijker en veel laagdrempeliger om in een bestaand topic te reageren en je vraag te stellen dan wanneer je een nieuw topic moet openen.
Wat bij mij dat gaat meespelen is, of mensen me niet dom zullen vinden, of ik mijn OP wel goed kan formuleren etc.
Waardoor voor mij de keuze dan makkelijker is om geen nieuw topic te openen en mijn vraag dus maar niet te stellen.
Bedankt voor je reactie! We zullen deze argumenten zeker meenemen bij het evalueren.

Ik vind het wel jammer dat je geen nieuwe topics durft te openen. Zou je ook geen nieuw topic openen over een fotografisch onderwerp? Hangt er hier in FOT een bepaalde sfeer waardoor je geen nieuw topic durft te openen? Want wat mij betreft mag iedereen nieuwe topics openen en hoef je je geen zorgen te maken over of anderen je dom vinden, of dat je je OP wel goed kan formuleren. Iedereen is toch ooit begonnen met fotografie?
quote:
Het maakt me niet veel uit of er veel topics zijn met ongeveer dezelfde vragen maar ik merk wel dat ik het gemakkelijker vind wanneer ik een topic door kan kijken of daar al ongeveer mijn vraag beantwoord is, voordat ik m ga stellen.
Maar ieders eisen voor een digitale camera zijn weer anders. Het is lastig te zeggen in hoeverre iemands vraag al beantwoord werd door eerdere posts in het centrale topic, maar ikzelf acht de kans niet heel erg groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Subhuman op 13-12-2005 11:59:40 ]
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:31:56 #20
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33038891
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:15 schreef PdeHoog het volgende:
Kan een modje niet dat januari-meet-topic ff ontdoen van al het offtopic geblaat nav Shark en Icicle Lijkt me wat prettiger voor de mensen die het lezen en nu een hele verkeerde indruk van de deelnemers krijgen
Ik wou het eerst laten staan omdat ik het overdreven vind gelijk halve topics leeg te gooien, maar dit argument heeft me overtuigd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2005 @ 11:39:23 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33039091
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:31 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! We zullen deze argumenten zeker meenemen bij het evalueren.

Ik vind het wel jammer dat je geen nieuwe topics durft te openen. Zou je ook geen nieuw topic openen over een fotografisch onderwerp? Hangt er hier in FOT een bepaalde sfeer waardoor je geen nieuw topic durft te openen? Want wat mij betreft mag iedereen nieuwe topics openen en hoef je je geen zorgen te maken over of anderen je dom vinden, of dat je je OP wel goed kan formuleren. Iedereen is toch ooit begonnen met fotografie?
de sfeer is best gezellig, en professioneel. dat is voor mij iig de drempel. ik heb het gevoel dat het moeilijk is om ertussen te komen. ok, kan nu ff geen foto's posten omdat ik ze door omstandigheden niet kan maken maar heb vaak het gevoel dat de dingen die ik wil weten als dom overkomen. ik weet dat dat punt aan mij ligt.
tuurlijk is iedereen ooit begonnen met fotografie, alleen heb ik vaak het idee dat de mensen die hier komen een veel hoger niveau hebben, en er maar weinig mensen zijn die net komen kijken.
quote:
Maar ieders eisen voor een digitale camera zijn weer anders. Het is lastig te zeggen in hoeverre iemands vraag al beantwoord werd door eerdere posts in het centrale topic, maar ikzelf acht de kans niet heel erg groot.
tuurlijk is ieders vraag anders, maar denk je niet dat juist die mensen die nu die topics openen alleen maar voor deze vraag komen, en verder wegblijven? Ik kan me voorstellen dat juist door een centraal topic er dingen naar voren komen dat je als beginner zoiets hebt van, hey dat zou ik zo aanpakken. Terwijl bij allemaal losse topics mensen alleen maar blijven bij het topic dat zij aangemaakt hebben.
Het gaat er trouwens niet om of de vraag van iemand al eens eerder beantwoord is in een centraal topic, in mijn ogen dan. Waar het om gaat is, dat je juist van zo'n centraal topic veel leert. Zo heeft het lezen van het lenzen topic mij geholpen meer kennis op te doen, en een nieuwe lens te kopen zonder dat ik daar gepost heb. Juist door de vele info die er gegeven word, kun je je kennis verrijken. En heb je dan nog vragen, dan stel je ze toch?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33039765
quote:

De eisen zijn anders, het basisidee/de kennis is hetzelfde.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_33040555
quote:

[..]

Ik wou het eerst laten staan omdat ik het overdreven vind gelijk halve topics leeg te gooien, maar dit argument heeft me overtuigd.
Je leert het wel
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:12:30 #24
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33042755
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 11:39 schreef Ynske het volgende:

de sfeer is best gezellig, en professioneel. dat is voor mij iig de drempel. ik heb het gevoel dat het moeilijk is om ertussen te komen. ok, kan nu ff geen foto's posten omdat ik ze door omstandigheden niet kan maken maar heb vaak het gevoel dat de dingen die ik wil weten als dom overkomen. ik weet dat dat punt aan mij ligt.
tuurlijk is iedereen ooit begonnen met fotografie, alleen heb ik vaak het idee dat de mensen die hier komen een veel hoger niveau hebben, en er maar weinig mensen zijn die net komen kijken.
We willen juist graag ook een forum voor beginners zijn. Ikzelf vind het erg leuk om mensen enthousiast te maken voor fotografie, en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt. Maar ik hoor van meer kanten dat mensen die graag willen beginnen met fotografie hier niet durven te posten. Dat vind ik erg jammer, en daar wil ik graag wat aan doen! Ik denk dat er wel meer mensen komen die net beginnen, maar die durven ook niet te posten.
quote:
tuurlijk is ieders vraag anders, maar denk je niet dat juist die mensen die nu die topics openen alleen maar voor deze vraag komen, en verder wegblijven? Ik kan me voorstellen dat juist door een centraal topic er dingen naar voren komen dat je als beginner zoiets hebt van, hey dat zou ik zo aanpakken. Terwijl bij allemaal losse topics mensen alleen maar blijven bij het topic dat zij aangemaakt hebben.
Het gaat er trouwens niet om of de vraag van iemand al eens eerder beantwoord is in een centraal topic, in mijn ogen dan. Waar het om gaat is, dat je juist van zo'n centraal topic veel leert. Zo heeft het lezen van het lenzen topic mij geholpen meer kennis op te doen, en een nieuwe lens te kopen zonder dat ik daar gepost heb. Juist door de vele info die er gegeven word, kun je je kennis verrijken. En heb je dan nog vragen, dan stel je ze toch?
Ikzelf denk dat veel mensen die een camera zoeken in centrale topics alleen maar belangstelling hebben voor hun eigen vraag. Alleen de mensen die echt interesse hebben in het onderwerp zullen andere, specialistischere topics zoals het lenzentopic bekijken. De rest kijkt alleen in het centrale topic om te zien of hun eigen vraag beantwoord is en leert er verder ook niks van.
pi_33043834
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:12 schreef Subhuman het volgende:

Ikzelf denk dat veel mensen die een camera zoeken in centrale topics alleen maar belangstelling hebben voor hun eigen vraag. Alleen de mensen die echt interesse hebben in het onderwerp zullen andere, specialistischere topics zoals het lenzentopic bekijken. De rest kijkt alleen in het centrale topic om te zien of hun eigen vraag beantwoord is en leert er verder ook niks van.
Belangstelling voor hun eigen vraag, dat zeker. Maar je hebt meer kans dat ze geinteresseerd raken via zo'n topic, dan via 10 losse topicjes waarvan ze alleen hun eigen topic bijhouden. En verder komen hier veel mensen die een "snapshot" camera willen, die maak je sowieso niet zo snel warm voor fotografie.
pi_33066719
Ik volg de discussie rond een al dan niet centraal topic met interesse. Ik kan me voorlopig het meest vinden in de argumenten van de centrale topicers en de toon van Elefes. Aan de andere kant, als de modjes het eens op deze manier willen proberen, moesten we het misschien maar even het voordeel van de twijfel geven. Als je nooit iets verandert, verbeter je ook nooit wat. En als het geen verbetering blijkt te zijn, is het zo weer terug te draaien. Ondertussen is het prima om argumenten uit te blijven wisselen, maar laten we er geen halszaak van maken. Zo ontzettend veel impact heeft dit nou ook weer niet.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 14 december 2005 @ 11:14:00 #27
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33067232
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

Belangstelling voor hun eigen vraag, dat zeker. Maar je hebt meer kans dat ze geinteresseerd raken via zo'n topic, dan via 10 losse topicjes waarvan ze alleen hun eigen topic bijhouden. En verder komen hier veel mensen die een "snapshot" camera willen, die maak je sowieso niet zo snel warm voor fotografie.
Maar ik hoop juist dat ze, doordat we hun allereerste topic in FOT niet sluiten met een doorverwijzing naar een centraal topic, hier langer blijven hangen. Mensen die een snapshot camera zoeken zijn wel lastiger te overtuigen, maar mensen die meer geïnteresseerd zijn voelen zich juist eerder welkom hoop ik.
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:50 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik volg de discussie rond een al dan niet centraal topic met interesse. Ik kan me voorlopig het meest vinden in de argumenten van de centrale topicers en de toon van Elefes. Aan de andere kant, als de modjes het eens op deze manier willen proberen, moesten we het misschien maar even het voordeel van de twijfel geven. Als je nooit iets verandert, verbeter je ook nooit wat. En als het geen verbetering blijkt te zijn, is het zo weer terug te draaien. Ondertussen is het prima om argumenten uit te blijven wisselen, maar laten we er geen halszaak van maken. Zo ontzettend veel impact heeft dit nou ook weer niet.
En dat is ook precies de manier waarop ik deze discussie inga. Ik sta volledig open voor goede argumenten.

Er was alleen ook een aantal mensen die in de slowchat meldde dat ze ook tegen centrale topics waren. Vind het jammer dat die zich hier niet laten zien.
pi_33068177
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:14 schreef Subhuman het volgende:

Er was alleen ook een aantal mensen die in de slowchat meldde dat ze ook tegen centrale topics waren. Vind het jammer dat die zich hier niet laten zien.
Misschien omdat die geen zin hebben om zich in een zinloze discussie te mengen Overigens vind ik centrale topics voor camera's e.d. wel handig. Houd het topic-overzicht een beetje overzichtelijk en zo. Voor foto's e.d. moet er toch eens naar gekeken worden Voor losse foto's is een centraal topic handig; voor series moet er gewoon een eigen topic komen
  woensdag 14 december 2005 @ 12:03:27 #29
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33068463
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:51 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Misschien omdat die geen zin hebben om zich in een zinloze discussie te mengen Overigens vind ik centrale topics voor camera's e.d. wel handig. Houd het topic-overzicht een beetje overzichtelijk en zo. Voor foto's e.d. moet er toch eens naar gekeken worden Voor losse foto's is een centraal topic handig; voor series moet er gewoon een eigen topic komen
Zo zinloos vind ik de discussie anders niet hoor!
pi_33074853
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je leert het wel
Met wat hulp van een andere mod komt alles goed
pi_33085689
Alarm!!! Alarm!!!

Sub red ons... Er staat een [Centraal] topic in FOT... Redt ons van dit "evil" iets!!

Sub!!! werken kreng.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:56:53 #32
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33173296
Hoe kan het dat Photoshop - vragen, tips, problemen - Deeltje 6 in DIG staat, in plaats van hier? Dit is toch het forum over fotografie en beeldbewerking ?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:14:42 #33
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33176584
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:56 schreef RonaldV het volgende:
Hoe kan het dat Photoshop - vragen, tips, problemen - Deeltje 6 in DIG staat, in plaats van hier? Dit is toch het forum over fotografie en beeldbewerking ?
Lynx666 en ik zijn nog aan het kijken welke topics eventueel een plekje zouden kunnen vinden in FOT. Vanmiddag vond ik nog een ander designgerelateerd topic wat ook perfect in dit forum zou passen. Ik heb dat nog niet kunnen bespreken, je post komt wat dat betreft net ietsje te vroeg. We zijn er in elk geval mee bezig!
pi_33177067
Misschien wordt het dan wel tijd voor een naamswisseling Fotografie & Beeldbewerking of zo Betere omschrijving van het forum
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:35:05 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33177397
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:26 schreef PdeHoog het volgende:
Misschien wordt het dan wel tijd voor een naamswisseling Fotografie & Beeldbewerking of zo Betere omschrijving van het forum
Het verbaaste me eigenlijk dat het bij de opheffing van DSG niet gelijk gebeurde.

[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 17-12-2005 23:42:31 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33177444
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:35 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het verbaaste me eigenlijk dat het bij de opheffing van Design niet gelijk gebeurde.
Was misschien wel een leuk / goed idee geweest Ik denk dat menig fotograaf nog wel wat PS-truukjes kan / wil leren en om dan gewoon ALLE PS-topics hier neer te zetten is een goed plan
pi_33177553
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:26 schreef PdeHoog het volgende:
Klinkt goed!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:44:05 #38
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33177759
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Was misschien wel een leuk / goed idee geweest Ik denk dat menig fotograaf nog wel wat PS-truukjes kan / wil leren en om dan gewoon ALLE PS-topics hier neer te zetten is een goed plan
Afgezien daarvan: er liepen in DSG mensen rond die ik best eens aan het werk had willen zien met sommige van mijn foto's. Ik heb Lynx666 voor het sluiten van DSG daar eens naar gevraagd, en hij vond het wel een leuk idee. speaking of which, lynx...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:53:37 #39
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33178123
Ik sta heel positief tegenover al deze suggesties! Ik ga het zo gauw mogelijk overleggen! Bedankt allemaal!
pi_33194489
Genoeg overleg-tijd gehad Nu ff uitvoeren
  zondag 18 december 2005 @ 18:03:08 #41
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33196237
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:04 schreef PdeHoog het volgende:
Genoeg overleg-tijd gehad Nu ff uitvoeren

In het weekend hebben mensen veelal andere dingen te doen dan Fokken.
pi_33196359
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:03 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Wa's dat nu voor een dubbelzinnige opmerking..

Hub ga eens wat doen Subje..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_33196438
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:03 schreef Subhuman het volgende:

[..]

FOK!-ken is juist voor het weekend, Subje Doordeweeks heb je nl. helemaal geen tijd ivm studie en zo
  zondag 18 december 2005 @ 18:20:52 #44
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33196751
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:07 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Wa's dat nu voor een dubbelzinnige opmerking..

Hub ga eens wat doen Subje..

Oh ik wil best overleggen hoor maar er komt niet zoveel uit als ik met alleen mezelf kan overleggen.
quote:
Op zondag 18 december 2005 18:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

FOK!-ken is juist voor het weekend, Subje Doordeweeks heb je nl. helemaal geen tijd ivm studie en zo
Studie? Owja dat deed ik ook nog geloof ik...

Nee, niks aan de hand! Maandag wordt mijn definitieve paper ingeleverd en dan heb ik er gewoon weer 10 ECTS bij!
pi_33209116
ik zou toch graag willen weten hoe het nou gaat.
kan iedere fokker voor elk onderwerp een showcase openen en daar zijn foto's in droppen, of foto's van een bepaald onderwerp gaan in een vast topic.. of mag het beide..
?
dag
  maandag 19 december 2005 @ 12:36:28 #46
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33214507
quote:
Op maandag 19 december 2005 01:18 schreef petre86 het volgende:
ik zou toch graag willen weten hoe het nou gaat.
kan iedere fokker voor elk onderwerp een showcase openen en daar zijn foto's in droppen, of foto's van een bepaald onderwerp gaan in een vast topic.. of mag het beide..
?
Het mag beide, maar als jij maar 1 foto hebt is het niet echt een showcase. Persoonlijk vind ik dat er in een showcase minimaal 4 foto's horen.

Is er al nieuws van de wedstrijd op de FP?
pi_33214607
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:36 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Het mag beide, maar als jij maar 1 foto hebt is het niet echt een showcase. Persoonlijk vind ik dat er in een showcase minimaal 4 foto's horen.

Is er al nieuws van de wedstrijd op de FP?
Ik vind 5 toch wel een minimum en 10 een maximum. Natuurlijk wel een duidelijk voorpraatje voor je plaatjes.
  maandag 19 december 2005 @ 13:04:11 #48
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33215121
kan er iemand ff naar dit topic kijken? dit heeft imo niets met fotografie te maken hoor, plaatjes van internet plukken kan elke gek.

Amerikaans patriottisme.
pi_33215694
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
kan er iemand ff naar dit topic kijken? dit heeft imo niets met fotografie te maken hoor, plaatjes van internet plukken kan elke gek.

Amerikaans patriottisme.
Ik heb er naar gekeken, vind het ook niks. Weer de standaard user die K..-topics bakt.

Maar zolang er geroepen wordt dat er meer blauw op de Fok-straat moet, en er geen geld voor is, hebben wij geen rechten...

:edit: Ik heb mijn slotje gezet!!
  maandag 19 december 2005 @ 15:34:21 #50
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33218095
Topic is dicht.
  woensdag 21 december 2005 @ 09:05:53 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33266623
er zit een irritante msn popup in de portret topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 21 december 2005 @ 11:04:27 #52
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33268460
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:05 schreef Re het volgende:
geen last van, maar ik heb dan ook de googlebar die pop ups blokkeert
  woensdag 21 december 2005 @ 11:07:52 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33268526
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:04 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

geen last van, maar ik heb dan ook de googlebar die pop ups blokkeert
je krijgt hem denk ik niet als je msn aanstaat
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 21 december 2005 @ 11:12:10 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33268627
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

jewel
hier iig wel met msn aan
Today is life -

Dale Carnegie
pi_33269217
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

Je krijgt hem niet als je met Firefox surft. (Met IE wel, heb ik geprobeerd, kennelijk valt Microsof alleen zijn eigen klanten lastig )
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 21 december 2005 @ 12:04:32 #56
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33269968
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:05 schreef Re het volgende:
Ik heb even de portret topic gecheckt.

Zelf krijg ik de popup niet te zien, maar ik zie wel een post die storage.msn.com gebruikt en wel deze: Portretfotografie #5

Krijg je daar de popup?
  woensdag 21 december 2005 @ 12:10:16 #57
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33270118
Met msn aan en uit, hier noch onder FF, noch onder IE, zie ik popups verschijnen. Niks, nada, nakkes.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 21 december 2005 @ 12:16:56 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33270288
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Zelf krijg ik de popup niet te zien, maar ik zie wel een post die storage.msn.com gebruikt en wel deze: Portretfotografie #5

Krijg je daar de popup?
ja
  woensdag 21 december 2005 @ 12:19:44 #59
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33270369
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Krijg je daar de popup?
De pop-up is een aanmeldscherm voor MSN dotNET. En ik krijg hem inderdaad ook.
- Privacy Matters
  woensdag 21 december 2005 @ 12:20:03 #60
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33270380
Post is aangepast.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:22:46 #61
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33270473
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:19 schreef RonaldV het volgende:
De pop-up is een aanmeldscherm voor MSN dotNET. En ik krijg hem inderdaad ook.
Aha..vandaar....
  zondag 25 december 2005 @ 12:03:30 #62
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33391403
Kon je geen FA ertoe bewegen om de twee topics te mergen?
Nachtfotografie
Nachtfotografie (deel 2)
  zondag 25 december 2005 @ 12:21:55 #63
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33391797
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:03 schreef Shark.Bait het volgende:
Kon je geen FA ertoe bewegen om de twee topics te mergen?
Nachtfotografie
Nachtfotografie (deel 2)
Oja daar had ik even niet aan gedacht.

Ik vind het op zich zoals het er nu staat ook geen probleem, beide topics verwijzen duidelijk naar elkaar.
  zondag 25 december 2005 @ 13:00:45 #64
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33392531
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:21 schreef Subhuman het volgende:
Oja daar had ik even niet aan gedacht.

Ik vind het op zich zoals het er nu staat ook geen probleem, beide topics verwijzen duidelijk naar elkaar.
Nou ja, volgende keer... de functie is er, en dan hebben de FA's ook iets te doen
  FOK!fotograaf donderdag 29 december 2005 @ 09:14:55 #65
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33496584
1600px breed is wel erg breed...
TX sunsets! 56K vergeet het maar
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf donderdag 29 december 2005 @ 09:16:58 #66
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33496609
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:14 schreef Xilantof het volgende:
1600px breed is wel erg breed...
TX sunsets! 56K vergeet het maar
er het zijn ook nog eens drieduizend foto's ongeveer
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33496631
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

er het zijn ook nog eens drieduizend foto's ongeveer
ik wou het net gaan melden

ik wist niet hoe snel ik uit het topic moest rennen
pi_33501843
Vraag!

Ik las een keer iets over Rear Curtain, om na de lange sluitertijd een flits te doen, zodat je net zoals dubbelu's munt-foto een soort lijn van de munt te krijgen, en dan aan het einde de scherpe munt.
maaarrr, ik heb dat niet.. maar mijn als ik mijn mijn vaders camera nou de flits op het einde zelf doe?

Stel..
Cam1 = mijn camera.
Cam2 = mijn vader camera.

ik doe lange sluitertijd met cam1 en ik laat bijvoorbeeld een munt draaien
dan na 4 sec die ik met cam2 een flits, dan heb je toch ook een soort (primitieve) rear curtain, dan heb ik toch op cam1 een soort rear-curtain foto?

Ik wou dat dus vandaag uit gaan proberen, maar zou het lukken? :/
Nee.
  donderdag 29 december 2005 @ 13:19:24 #69
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33502575
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:57 schreef Jelleee het volgende:
Vraag!

Ik las een keer iets over Rear Curtain, om na de lange sluitertijd een flits te doen, zodat je net zoals dubbelu's munt-foto een soort lijn van de munt te krijgen, en dan aan het einde de scherpe munt.
maaarrr, ik heb dat niet.. maar mijn als ik mijn mijn vaders camera nou de flits op het einde zelf doe?

Stel..
Cam1 = mijn camera.
Cam2 = mijn vader camera.

ik doe lange sluitertijd met cam1 en ik laat bijvoorbeeld een munt draaien
dan na 4 sec die ik met cam2 een flits, dan heb je toch ook een soort (primitieve) rear curtain, dan heb ik toch op cam1 een soort rear-curtain foto?

Ik wou dat dus vandaag uit gaan proberen, maar zou het lukken? :/
Je moet dan zelf wel heel precies timen, en weten wanneer de sluiter dichtgaat, maar het is het proberen waard! Ik denk alleen dat je meer succes hebt als je je vraag stelt in Fotografie Slowchat - terug naar toen of een nieuw topic opent.
pi_33503694
Ik open binnekort wel keer een nieuw topic, ik kon nergens op google een resultaat vinden voor een dummy-flitser met soort fake rear-curtain, dus dan maak ik 't wel wat geordender..
Nee.
  donderdag 29 december 2005 @ 13:58:12 #71
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33503879
Okee!
pi_33573700
Er is gerotzooit met de punten telling van de foto-wedstrijd December!
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:11 schreef Jelleee het volgende:
HMaster-II; 5 punten <<<<<<< 5 PUNTEN
Ymke; 4 punten
K-Man; 3 punten
Dubbelu; 2 punten
-Marjo-; 1 punt

quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:58 schreef Sasami het volgende:
1. ArjanB (5 punten)
2. Topperr (4 punten)
3. De_Warme_bakker (3 punten)
4. Hmaster-II (2 punten) <<<<<< 2 PUNTEN
5. Fr.oosje (1 punt)
Dat zijn er 7 in totaal... En NIET 5 zoals in de lijst staat...

ik eis een retelling van alle punten door SUB
pi_33573739
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:41 schreef HMaster-II het volgende:
Er is gerotzooit met de punten telling van de foto-wedstrijd December!
[..]

[..]

Dat zijn er 7 in totaal... En NIET 5 zoals in de lijst staat...

ik eis een retelling van alle punten door SUB
pi_33573856
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

lach maar dat is fraude!!! De mod moet straf...

Ik zou 4 plaatsen hoger in de lijst komen.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:49:42 #75
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33573941
Oei, je hebt gelijk! Jouw 2 punten waren bij Compumess terechtgekomen, zie ik. Nieuwe eindstand wordt dan als volgt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
 Schanulleke      59
 k_man            52
 Topperrr         43
 Puckzzz          34
 Compumess        33
 MmadviewW        31
 dubbellu         24
 fr.oosje         24
 Ymke             23
 De_Warme_Bakker  18
 ArjanB           17
 PoseidonVS       13
 G-SaS            12
 DonVincenzo      10
 -Marjo-           8
 Sakiko            8
 HMaster-II        7
 mwvdlee           6
 Elefes            5
 Gizz              5
 Tweek             5
 ill-omened        4
 petre86           4
 TheShadow         2
 Oostje            1
 Tha_Erik          1
 Werewolf          1
 Bonkey            0
 Flipper01         0
 Jelleee           0
 Olan              0
 veldmuis          0
 Vliegvrager       0

Gelukkig maakt het voor de top 3 niks uit.
pi_33573944
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:47 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Da's niet eerlijk
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_33573946
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:47 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Nee hoor....jij zou gewoon #1 moeten zijn
pi_33573996
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nee hoor....jij zou gewoon #1 moeten zijn
Tuurlijk, maar ik ben een onbegrepen fotograaf..
pi_33574009
Uhm....subje.....kijk eens naar de nummers 7 en 8 en 15 en 16 en 19 tot 21 en 22 + 23 en 25-27 Die mensen zijn allemaal gelijk geeindigd. Dan moeten ze ook een gedeelde eindplek krijgen

[ Bericht 15% gewijzigd door Subhuman op 31-12-2005 11:52:50 ]
pi_33574021
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:51 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik ben een onbegrepen fotograaf..
Idd Ik ken dat gevoel
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:52:10 #81
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33574023
Bovendien stijg je maar 2 plaatsen HMaster-II, van een gedeelde 19e plek naar de 17e plek.
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:53:09 #82
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33574051
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
Uhm....subje.....kijk eens naar de nummers 7 en 8 en 15 en 16 en 19 tot 21 en 22 + 23 en 25-27 Die mensen zijn allemaal gelijk geeindigd. Dan moeten ze ook een gedeelde eindplek krijgen
Ja maar dat kan niet, ik gebruik de code-tag, die voegt gewoon regelnummers voor. Is de enige manier om een beetje een nette lijst te krijgen.

En ik drukte op edit i.p.v. quote... Sorry PdeHoog
pi_33574058
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:52 schreef Subhuman het volgende:
Bovendien stijg je maar 2 plaatsen HMaster-II, van een gedeelde 19e plek naar de 17e plek.
Ik zeg toch dat ik het niet begrepen had..
pi_33574100
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
Kan volgens mij niet als je die [code] tags gebruikt.

Edit: spuit 11...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2005 11:55:12 ]
pi_33574109
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:53 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ja maar dat kan niet, ik gebruik de code-tag, die voegt gewoon regelnummers voor. Is de enige manier om een beetje een nette lijst te krijgen.

En ik drukte op edit i.p.v. quote... Sorry PdeHoog
Die knopjes zijn ook zo moeilijk he Maar misschien moet je dan zeg maar gewoon een quote maken ipv de code-tag gebruiken Dit is verwarrend en niet netjes richting de deelnemers
pi_33574120
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan volgens mij niet als je die [code] tags gebruikt.
Dat zeg ik dus net Gebruik die code-tags dan ook niet
  zaterdag 31 december 2005 @ 11:58:22 #87
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33574247
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus net Gebruik die code-tags dan ook niet
Dan is de uitslag onleesbaar...

Iedereen met hetzelfde aantal punten staat gewoon op dezelfde plek, klaar. Dat mag je er dan zelf bijverzinnen.
pi_33574307
Zo jammer zeg
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:02:01 #89
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33574391
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:59 schreef PdeHoog het volgende:
Zo jammer zeg
Misschien kunnen ze een [score] tagje inbouwen. Dat zou wel geniaal zijn!
pi_33574415
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:02 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze een [score] tagje inbouwen. Dat zou wel geniaal zijn!
Trap die zooi gewoon in Notepad en mik dat het topic in
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:16:55 #91
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33574851
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 12:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Trap die zooi gewoon in Notepad en mik dat het topic in
Zoals ik al eerder heb uitgelegd, dan komt het er dus zo uit te zien:

Schanulleke 59
k_man 52
Topperrr 43
Puckzzz 34
Compumess 33
MmadviewW 31
dubbellu 24
fr.oosje 24
Ymke 23
De_Warme_Bakker 18
ArjanB 17
PoseidonVS 13
G-SaS 12
DonVincenzo 10
-Marjo- 8
Sakiko 8
HMaster-II 7
mwvdlee 6
Elefes 5
Gizz 5
Tweek 5
ill-omened 4
petre86 4
TheShadow 2
Oostje 1
Tha_Erik 1
Werewolf 1
Bonkey 0
Flipper01 0
Jelleee 0
Olan 0
veldmuis 0
Vliegvrager 0
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:24:26 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33577189
[1]Schanulleke 59
[2] k_man 52
[3] Topperrr 43
[4] Puckzzz 34
[5] Compumess 33
[6] MmadviewW 31
[7] dubbellu 24
[7] fr.oosje 24
[9] Ymke 23
[10] De_Warme_Bakker 18
[11] ArjanB 17
[12] PoseidonVS 13
[13] G-SaS 12
[14] DonVincenzo 10
[15] -Marjo- 8
[15] Sakiko 8
[17] HMaster-II 7
[18] mwvdlee 6
[19] Elefes 5
[19] Gizz 5
[19] Tweek 5
[22] ill-omened 4
[22] petre86 4
[24] TheShadow 2
[25] Oostje 1
[25] Tha_Erik 1
[25] Werewolf 1
[28] Bonkey 0
[28] Flipper01 0
[28] Jelleee 0
[28] Olan 0
[28] veldmuis 0
[28] Vliegvrager 0

2 minuten werk...
pi_33577215
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:32:42 #94
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33577513
Ja maar de punten staan nu niet netjes onder elkaar.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:37:43 #95
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33577698
Dat ben ik met Sub eens, het officiële lijstje ziet er veel beter uit. Wat wel een goed punt is van de andere lijstjes is dat ik daar ook bovenaan sta
Life is what you make it.
pi_33577769
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:37 schreef Schanulleke het volgende:
Dat ben ik met Sub eens, het officiële lijstje ziet er veel beter uit. Wat wel een goed punt is van de andere lijstjes is dat ik daar ook bovenaan sta
Tja, dan hebben we daar toch duidelijk een verschil van mening...
pi_33577802
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 13:32 schreef Subhuman het volgende:
Ja maar de punten staan nu niet netjes onder elkaar.
Fuck de punten man....het gaat om de eindklassering
pi_33584640
Ik was een beetje te pro-actief en opende een dubbeltopic: Help me mijn foto verbeteren - deel 2 mag dicht
Mijn DeviantART gallery
,
pi_33585094
De Mooiste Foto van 2005: Discussietopic (deel 2) , kan een mod zorgen dat ik geen kruisjes zie, maar gewoon de foto's? Ik snap er de ballen van, dat het niet werkt...
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:22:54 #100
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_33585702
De modjes hier kunnen daar weinig aan doen helaas

Van Bandongo.com:
quote:
14. EMBEDDING AND DIRECT LINKING OF MATERIAL ARE NOT ALLOWED.
Je moet dus even een andere host zien te vinden of alleen de url in je bericht zetten.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_33585968
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:22 schreef Offy het volgende:
De modjes hier kunnen daar weinig aan doen helaas

Van Bandongo.com:
[..]

Je moet dus even een andere host zien te vinden of alleen de url in je bericht zetten.
Ow, ja ok. Ik lees dat soort dingen nooit
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:34:18 #102
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_33586032
Altijd de kleine lettertjes lezen!

erg klein waren ze trouwens niet
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:24:53 #103
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33587428
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik was een beetje te pro-actief en opende een dubbeltopic: Help me mijn foto verbeteren - deel 2 mag dicht
En dicht.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:25:16 #104
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33652047
hoi,

leuk al die showcases met 15+ foto's maar is het niet beter om daar een minimum en maximum op te zetten (4-8 ofzo), dat is zowel voor de fotograaf (die dan wat kritischer naar zijn foto's zal moeten kijken) als kijker (door tig plaatjes heenworstelen nodigt niet uit tot reageren) een stuk beter imho
  dinsdag 3 januari 2006 @ 10:30:05 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33652138
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:25 schreef Re het volgende:
hoi,

leuk al die showcases met 15+ foto's maar is het niet beter om daar een minimum en maximum op te zetten (4-8 ofzo), dat is zowel voor de fotograaf (die dan wat kritischer naar zijn foto's zal moeten kijken) als kijker (door tig plaatjes heenworstelen nodigt niet uit tot reageren) een stuk beter imho
eensch, maar voor mij mag de verhouding 3-10 zijn. 10 is nog net te doen, mits geresized
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:10:25 #106
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33654555
all in favor say Aye!

Aye! *hand opsteekt*
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:11:29 #107
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33654590
Aye!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:17:07 #108
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33654767
Ik ben er niet voor om daar een limiet op te zetten. Een user die 50 foto's in een showcase plaatst merkt zelf wel dat daar amper op gereageerd wordt. Bovendien zal hij ook wel reacties krijgen dat het veel te veel foto's zijn.

Wat zou ik moeten doen met een topic dat niet aan de gestelde limieten voldoet? Sluiten? Ik kan moeilijk een topic sluiten van iemand die gewoon z'n foto's laat zien.

Een mogelijkheid die wel kan is het opnemen van een richtlijn in de FAQ. Als je een showcase plaatst krijg je de meeste reacties als deze tussen x en y foto's groot is. Zoiets. Verder wil ik eigenlijk niet gaan.
pi_33655661
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:17 schreef Subhuman het volgende:
Een mogelijkheid die wel kan is het opnemen van een richtlijn in de FAQ. Als je een showcase plaatst krijg je de meeste reacties als deze tussen x en y foto's groot is. Zoiets. Verder wil ik eigenlijk niet gaan.
Dit lijkt me een goed plan
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2006 @ 00:31:53 #110
48846 Xilantof
I keep you in the holes
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2006 @ 00:34:58 #111
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33679953
thnx!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:35:53 #112
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33679985
Is dicht (maar dat had je al gezien )
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2006 @ 00:36:10 #113
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33679998
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:35 schreef Subhuman het volgende:
Is dicht (maar dat had je al gezien )
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33687419
Is er al (wel gevonden, niet gezocht, maar ik ben een man, mannen kunnen niet zoeken, ofzo) een soort van centraal (..) topic waar je één goed gelukte foto kunt showen? Of is daar überhaupt geen behoefte aan? Óf kan dat ook gewoon in het slowsjettopique?

Beetje á la ditte, maar dan minder Tweakeriaans.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_33687484
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:02 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Is er al (wel gevonden, niet gezocht, maar ik ben een man, mannen kunnen niet zoeken, ofzo) een soort van centraal (..) topic waar je één goed gelukte foto kunt showen? Of is daar überhaupt geen behoefte aan? Óf kan dat ook gewoon in het slowsjettopique?
Hier denk ik Daar krijg je ook commentaar en tips op je foto.
pi_33687625
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:04 schreef Elefes het volgende:

[..]

Hier denk ik Daar krijg je ook commentaar en tips op je foto.
Zie je, mannen kunnen echt niet zoeken!
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 januari 2006 @ 11:12:21 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_33687698
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef E.r.w.i.n het volgende:

[..]

Zie je, mannen kunnen echt niet zoeken!
dat heeft niets met zoeken te maken maar met oogjes open doen en kijken
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2006 @ 17:56:02 #119
48846 Xilantof
I keep you in the holes
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:16:51 #120
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33737162
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:56 schreef Xilantof het volgende:
FOT [SC] waar iedereen terug komt van werken
was weer te laat:
mag dicht.
En nou is het afgelopen met die dubbeltopics!
  donderdag 5 januari 2006 @ 18:20:43 #121
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_33737283
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:16 schreef Subhuman het volgende:
Heb je die knop niet voor Jan-met-de-korte-achternaam
  FOK!fotograaf donderdag 5 januari 2006 @ 20:32:17 #122
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33741923
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:16 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Sorry

maar ik houd je wel goed bezig
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:23:53 #123
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33746572
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:32 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Sorry

maar ik houd je wel goed bezig
Ga zo door, dan doet ie ook es wat voor zijn kleurtje
- Privacy Matters
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:36:01 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33787888
Dan maar in de feedback, daar is die tenslotte voor

Waarom moet de SC nou zo nodig dicht? Ik vind het nogal aanstellerij van je Sub. Erg kansloos
- Privacy Matters
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:38:58 #125
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33787944
We vonden de slowchat volstrekt overbodig en na al het gezeik bleef er maar een conclusie over. Er komt geen slowchat meer.
pi_33787989
Even voor de duidelijkheid: hier is al langer achter de schermen over gepraat tussen Sub en mij. En we vonden het nu echt wel tijd.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:41:58 #127
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33788014
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:38 schreef Subhuman het volgende:
We vonden de slowchat volstrekt overbodig en na al het gezeik bleef er maar een conclusie over. Er komt geen slowchat meer.
Goeie motivering
"we"?
"gezeik"?
Ben je malende of zo?
- Privacy Matters
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:42:28 #128
107802 Keasis
Sappy pathetic little me.
pi_33788026
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:41 schreef RonaldV het volgende:
Goeie motivering
"we"?
"gezeik"?
Ben je malende of zo?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:42:41 #129
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33788031
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:40 schreef Lynx666 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: hier is al langer achter de schermen over gepraat tussen Sub en mij. En we vonden het nu echt wel tijd.
Even voor de duidelijkheid: je zult dus echt met iets beters moeten komen voor de users. Want die gaan het net zo min vreten als ik.
- Privacy Matters
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:44:33 #130
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33788071
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:41 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Goeie motivering
"we"?
"gezeik"?
Ben je malende of zo?
Dicht is dicht.
pi_33788093
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:42 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: je zult dus echt met iets beters moeten komen voor de users. Want die gaan het net zo min vreten als ik.
We weten ook wel dat ons dit niet in dank zal worden afgenomen. Dat moet dan maar. We hebben er onze redenen voor, of je die nou wel of niet (wil) snappen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:46:20 #132
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33788096
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:44 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dicht is dicht.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

We weten ook wel dat ons dit niet in dank zal worden afgenomen. Dat moet dan maar. We hebben er onze redenen voor, of je die nou wel of niet (wil) snappen.
Ben je Zijn jullie met je kop tegen een aanstormende trein gebotst of zo? Welk gedeelte van "uitleg" snap je nou niet?
- Privacy Matters
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:48:17 #133
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33788138
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef RonaldV het volgende:

Ben je Zijn jullie met je kop tegen een aanstormende trein gebotst of zo? Welk gedeelte van "uitleg" snap je nou niet?
  • Voegt niks toe
  • Overbodig
  • Veel offtopic geneuzel
  • Veel dubbeltopics
  • Gezeik
  • pi_33788147
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

[..]

LE-ZEN

Ik heb je een uitleg gegeven in het vorige topic.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 01:52:08 #135
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788229
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:48 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

LE-ZEN

Ik heb je een uitleg gegeven in het vorige topic.
    Ow, je bedoelt deze post ?
    Je weet wel hoe je jezelf als nieuwe in een voor jou vrij onbekend subforum in één klap geliefd moet maken he? Hoe ga jij over straat? Kijk je om de 5 meter over je schouder om te zien of niemand je wil aanvallen?
    - Privacy Matters
    pi_33788270
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, je bedoelt deze post ?
    Je weet wel hoe je jezelf als nieuwe in een voor jou vrij onbekend subforum in één klap geliefd moet maken he? Hoe ga jij over straat? Kijk je om de 5 meter over je schouder om te zien of niemand je wil aanvallen?
    Je denkt uit mijn postaantallen op te maken hoe goed ik een forum ken?
    pi_33788346
    Beetje flauw trouwens om me dan maar meteen af te zeiken. Je geeft dus toe dat je niet goed gelezen hebt. .
      zaterdag 7 januari 2006 @ 01:59:27 #138
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788404
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:53 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Je denkt uit mijn postaantallen op te maken hoe goed ik een forum ken?
    Die arrogantie heb ik, ja. Er blijkt uit niets het tegengestelde.
    - Privacy Matters
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:02:28 #139
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788474
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:57 schreef Lynx666 het volgende:
    Beetje flauw trouwens om me dan maar meteen af te zeiken. Je geeft dus toe dat je niet goed gelezen hebt. .
    Welnee, ik vind het kul-argumenten. En om out-of-the-blue een post aan te grijpen om de SC om zeep te helpen vind ik al helemaal bedenkelijk. Zeker als je ziet dat een mod gewoon meedoet aan wat dat topic verweten wordt. Hand in eigen boezem en zo, iedereen met een IQ boven de 50 kan dat bedenken.
    - Privacy Matters
    pi_33788477
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 01:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Die arrogantie heb ik, ja. Er blijkt uit niets het tegengestelde.
    Je geeft zelf al het antwoord
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:04:12 #141
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33788519
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Welnee, ik vind het kul-argumenten. En om out-of-the-blue een post aan te grijpen om de SC om zeep te helpen vind ik al helemaal bedenkelijk. Zeker als je ziet dat een mod gewoon meedoet aan wat dat topic verweten wordt. Hand in eigen boezem en zo, iedereen met een IQ boven de 50 kan dat bedenken.
    Ik ben dit gezeik een beetje zat. De slowchat is dicht en blijft dicht. Einde discussie.
    pi_33788528
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:02 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De enige bezoeken die ik aan de SC heb gebracht was bij m'n aanstelling als mod. .
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:07:29 #143
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788594
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:04 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik ben dit gezeik een beetje zat. De slowchat is dicht en blijft dicht. Einde discussie.
    Ow, het is dus toch een discussie?
    Wordt een leuke meet over een paar weken. Ik kijk er naar uit! Jij ook nog?
    - Privacy Matters
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:08:03 #144
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33788606
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:07 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ow, het is dus toch een discussie?
    Wordt een leuke meet over een paar weken. Ik kijk er naar uit! Jij ook nog?
    Ik zal m'n honkbalknuppel meenemen.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:08:10 #145
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788611
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:04 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

De enige bezoeken die ik aan de SC heb gebracht was bij m'n aanstelling als mod. .
    Ik had het dan ook niet over jou en de SC. LE-ZEN!
    - Privacy Matters
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:08:46 #146
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33788626
    -edit: doe maar niet-

[ Bericht 93% gewijzigd door Lynx666 op 07-01-2006 02:10:59 ]
    - Privacy Matters
    pi_33788650
    Mooi. Dan zetten we er nu een punt achter. Fijn.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 02:10:22 #148
    107802 Keasis
    Sappy pathetic little me.
    pi_33788654
    quote:
    -weg-
    Ok, de sfeer is hier danig verpest. Als trouwe bezoeker van FOT hou ik het nu maar voor gezien. Het gedrag van de users en mods is echt niet meer normaal. Als over een paar jaar zich iemand afvraagd waarom het foto-forum er niet meer is, dan kan je deze drie users aanwijzen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Lynx666 op 07-01-2006 02:11:31 ]
    pi_33788887
    ojeeee, SC is dicht en de users die nu niet meer weten waar ze nu met elkaar moeten gaan bekvechten raken getressed
    ik maar denken dat FOT beschaafd was.. op een lekker constructieve manier modjes aanvallen heeft dacht ik ook èrrug veel zin ... tssssss
    dag
      FOK!fotograaf zaterdag 7 januari 2006 @ 07:23:39 #150
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_33791188
    ooit nagedacht dat 't feit "vakantie" ook een rol speelde in de ineens toenemende SC's?

edit:
    en in de redenen kan ik me niet helemaal vinden trouwens.
    Vaak worden er in de slowchat spontane kleine Meets afgesproken (Mauro bijv. sub: denk je aan z'n mobiele nummer? in hoeverre dat nu nog nodig is uiteraard... geen idee daarvan... just a reminder).
    Heb ik Ymke niet geholpen aan info rond reflectieschermen in 't laatste deel?

uiteraard was er offtopic gezwam. maar tja 't is een SC daar zou 't moeten kunnen. het zij uiteraard met mate... maar dat 't alleen "offtopic" was.. ben ik het niet mee eens.

Wat nu als "uitval basis"? (dit als serieuse vraag bedoeld)

[ Bericht 68% gewijzigd door Xilantof op 07-01-2006 07:30:31 ]
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_33792366
    Ok jullie de slowchat willen stoppen of verminderen, prima kan ik best wel inkomen.
    Maar je moet toch toegeven dat de manier waarop het nu gebract is ronduit zielig is?
    In twee posts sturen waar je heen wil en dan de users voor een voldongen feit stellen. Waarom hebben jullie niet geprobeerd om in goed overleg de slowchat te verminderen?

Je had het ons, de users, toch gewoon kunnen vragen; "Jongens, moet je horen, de slowchat gaat wel heel erg hard en héél erg off topic (want dat vinden jullie toch?) Zouden we kunnen proberen dat wat te verminderen?"
    Het gros is hier volwassen mensen, in goed overleg kan een hoop.
    Ook het argument van de dubbele topic is een non-argument. Als het je zo stoort waarom heb je de (hier nieuwe) user dan niet gewezen op de manier waarop men hier gewent is slowchats te openen? Dat is toch je taak als mod?, Ja dit is even alleen aan Subhuman want jij hebt alle dingen voor de schermen gedaan en Lynx liet zich erg weinig zien.

Ik ben erg benieuwd wat de reden is om zo plotseling je kont tegen de krib te gooien en de users tegen je in het harnas te jagen. Jullie hadden het veel subtieler en in veel beter overleg met de users moeten doen imho.
    "So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
    pi_33793404
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 02:43 schreef Lynx666 het volgende:
    Na al een tijd beraad te hebben gepleegd omtrend te FOT slowchat hebben wij besloten deze per direct op slot te doen. Dit omdat de slowchats in omvang en frequentie toenemen, en leidt tegenwoordig ook tot meer dan regelmatig tot dubbeltopics. We zijn van mening dat het sluiten van de slowchat de rest van FOT wat meer uit het slop moet trekken, naast dat de slowchat an sich niets aan het forum toevoegt. De slowchat blijft dus gesloten.

We hopen op jullie begrip

Lynx666 & Subhuman
    Ik vraag me af wat hier nou ECHT de aanleiding voor is De slowchat is pas de laatste dagen weer flink op gang gekomen en eigenlijk alleen maar omdat er één bepaalde user overal, maar dan ook gewoon overal, op kwam reageren en niet wist hoe hij SC's moet openen. Een waarschuwing richting deze gebruiker, en de rest van de gebruikers, was op zijn plaats geweest.

Verder vraag ik me af hoe jullie het voor elkaar willen krijgen om, door de SC te sluiten, de rest van FOT uit het slop te trekken Het subforum valt en staat met de users en ik denk dat menigeen graag wil helpen FOT uit het slop te halen (voor zover dat al zo is). Het jammere is dat jullie NOOIT iets laten horen over plannen die er zijn, afspraken die gemaakt worden, ideeen die er leven; er wordt NOOIT gevraagd of we misschien mee willen denken etc.

Sub, je gaf zelf aan dat het weer de goede kant op begon te gaan met FOT en dan haal je dit soort acties uit.........ik vind het teleurstellend
    pi_33793628
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 11:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat hier nou ECHT de aanleiding voor is De slowchat is pas de laatste dagen weer flink op gang gekomen en eigenlijk alleen maar omdat er één bepaalde user overal, maar dan ook gewoon overal, op kwam reageren en niet wist hoe hij SC's moet openen. Een waarschuwing richting deze gebruiker, en de rest van de gebruikers, was op zijn plaats geweest.

Verder vraag ik me af hoe jullie het voor elkaar willen krijgen om, door de SC te sluiten, de rest van FOT uit het slop te trekken Het subforum valt en staat met de users en ik denk dat menigeen graag wil helpen FOT uit het slop te halen (voor zover dat al zo is). Het jammere is dat jullie NOOIT iets laten horen over plannen die er zijn, afspraken die gemaakt worden, ideeen die er leven; er wordt NOOIT gevraagd of we misschien mee willen denken etc.

Sub, je gaf zelf aan dat het weer de goede kant op begon te gaan met FOT en dan haal je dit soort acties uit.........ik vind het teleurstellend
    Het is inderdaad een heel teleurstellende actie. Om zo "beginners-acties" van één user aftestraffen. Het gaat weer de zwaar verkeerde kant op. Sub en Lynx denk eens even beter na en zie de gevolgen in. Nu krijg je echt zware wildgroei van topics. EN dat wilde jullie toch niet??
    De structuur was al weg, maar nu maken jullie jezelf het echt heel moeilijk.

Het enige wat jullie nu nog meer kunnen gaan verwachten zijn zware Anarchistische topics die nu geopen gaan worden.
    pi_33794042
    Zeg, waren de mods niet gewoon dronken toen ze dit beslisten? Gezien het tijdstip.
    Dat lijkt me de meest logische verklaring
    pi_33794145
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Elefes het volgende:
    Zeg, waren de mods niet gewoon dronken toen ze dit beslisten? Gezien het tijdstip.
    Fotografie slowchat: Hier weer verder
    pi_33794203
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Elefes het volgende:
    neuh .
    pi_33794454
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 12:15 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

neuh .
    Je post is eerder een argument dat het wél zo was, dan niet.
    pi_33795093
    Oh enne, als dit een grapje was.. Dan is de sluiting van het centrale "ik zoek een digitale camera topic" dat zeker ook?
      zaterdag 7 januari 2006 @ 12:50:54 #159
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33795195
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 12:47 schreef Elefes het volgende:
    Oh enne, als dit een grapje was.. Dan is de sluiting van het centrale "ik zoek een digitale camera topic" dat zeker ook?
    Nee, dat was geen grap.

Maar, zoals we beloofd hebben, we zullen die beslissing binnenkort gaan evalueren. Dat zullen we ook aankondigen in dit topic want uiteraard mag iedereen z'n onderbouwde mening over deze kwestie geven.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 12:55:17 #160
    68154 blackbully
    olie doet wonderen op vuur
    pi_33795335
    je moet ook per gezochte camera een topic openen. das toch veel handiger.
    anders moet je veel teveel tekst doorploegen om te kijken of iemand op je vraag een antwoord heeft gegeven.
    [quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
    Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
    [/quote]
    pi_33795453
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 12:55 schreef blackbully het volgende:
    je moet ook per gezochte camera een topic openen. das toch veel handiger.
    anders moet je veel teveel tekst doorploegen om te kijken of iemand op je vraag een antwoord heeft gegeven.
    Zo druk was het topic niet. Bovendien geven mensen hier vrijwillig advies, en is het een veel grotere moeite om alle topics apart af te gaan. 1 Centraal topic is overzichtelijk, is een database met vragen en antwoorden (die een aantal users zeker wel doorlezen voordat ze hun vraag stellen, of daardoor zelfs hun vraag niet meer hoeven te stellen) en voorkomt het steeds weer moeten geven van hetzelfde antwoord in verschillende topics, wat erg vervelend is als je behulpzaam wilt zijn maar je antwoord dus steeds op hetzelfde neer komt.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 15:43:06 #162
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33800560
    Zo, ik heb ook ff een uurtje de tijd om te fokken. Een klein beetje uitleg is wel op zijn plaats.

Slechte humor, totale verveling op de vrijdag-avond, en meligheid over MSN als gevolg daarvan. Dus maar een "relletje" gebouwd.

Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat FOT totaal ongeschikt is om een FOT-gerelateerde rel op te zetten. We zijn te beschaafd. Zelfs Yvonne was teleurgesteld, en is al om 2 uur naar bed gegaan.
    - Privacy Matters
    pi_33802232
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 15:43 schreef RonaldV het volgende:
    Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat FOT totaal ongeschikt is om een FOT-gerelateerde rel op te zetten. We zijn te beschaafd. Zelfs Yvonne was teleurgesteld, en is al om 2 uur naar bed gegaan.
    Leerpunt voor de volgende keer: gewoon vroeger gaan rellen!
      zaterdag 7 januari 2006 @ 20:58:54 #164
    68154 blackbully
    pi_33811428
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 16:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Leerpunt voor de volgende keer: gewoon vroeger gaan rellen!
    of in een ander sub-forum

R&P is altijd wel een suc-6
    [/quote]
      zondag 8 januari 2006 @ 11:17:40 #165
    117222 HMaster-II
    <3 HMistress
    pi_33825910
    quote:
    Op zaterdag 7 januari 2006 20:58 schreef blackbully het volgende:

[..]

of in een ander sub-forum

R&P is altijd wel een suc-6
    Een rel bakken over onze relatie met de Modjes van FOT
      zondag 8 januari 2006 @ 14:19:56 #166
    36945 Robertje
    Slam Dunk The Funk
    pi_33830742

Gezelligheid stroef hiero
    No one goes to Hooters for wings.
    Well polish my nuts and serve me a milkshake.
    A-one and a-two and a-chicka booma chick!
      zondag 8 januari 2006 @ 16:45:03 #167
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33835384
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 14:19 schreef Robertje het volgende:
    [afbeelding]

Gezelligheid stroef hiero
    Zeker als jij aanschuift.
    - Privacy Matters
    pi_33845461
    Omdat het vorige topic zo nodig op slot moest en werd aangegeven dat ik dan maar hier verder moest....bij deze dus
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 17:17 schreef RonaldV het volgende:

Onze anti-SC actie was flauw, dat geef ik helemaal toe. Maar mijn mening blijft overeind op twee punten:
    1. Er moet op FOT geen incrowd ontstaan (en dat gebeurde in de SC, vandaar het "dreigement" van sluiting) en
    2. FOT moet in de basis op instapniveau blijven.
    De verandering (of eigenlijk de terugkeer) kan beter vanuit onszelf komen dan vanuit de mods en admins.
    Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er concreet gaat gebeuren / veranderen om dit te bewerkstelligen En waaruit kan worden afgeleid dat er een incrowd ontstaat

Niet dat ik nou vervelend wil doen (en ja....daar ben ik best goed in hoor als het moet ), maar meer omdat ik het vreemd vind dat de modjes een dergelijk iets nooit hebben geroepen en ook geen initiatief hebben genomen hier verandering in aan te brengen afgezien van de vrij impopulaire maatregel om geen centraal camera-topic meer te organiseren

edit: even voor de duidelijkheid.....deze opmerkingen zijn niet negatief bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid en zo.
    pi_33845478
    En dan zie ik wel graag een antwoord van de betreffende mensen
      zondag 8 januari 2006 @ 21:23:43 #170
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33845624
    * Tha_Erik benieuwd is naar het verloop van de discussie.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 8 januari 2006 @ 21:31:04 #171
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33845965
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:20 schreef PdeHoog het volgende:

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er concreet gaat gebeuren / veranderen om dit te bewerkstelligen En waaruit kan worden afgeleid dat er een incrowd ontstaat

Niet dat ik nou vervelend wil doen (en ja....daar ben ik best goed in hoor als het moet ), maar meer omdat ik het vreemd vind dat de modjes een dergelijk iets nooit hebben geroepen en ook geen initiatief hebben genomen hier verandering in aan te brengen afgezien van de vrij impopulaire maatregel om geen centraal camera-topic meer te organiseren
    We hoorden van diverse kanten verhalen over Fokkers die wel geïnteresseerd waren in fotografie, maar niet in FOT durfden te posten doordat zij FOT ervoeren als gesloten en kliekerig. Dat is voor ons de reden geweest om te kijken of we FOT eens wat opener konden krijgen.

De maatregel om het centrale digitale cameratopic af te schaffen is een van die dingen geweest, maar zeker niet de enige. Het beoordeel mijn foto topic is hernoemd en we hebben actief geprobeerd daar constructieve reacties te krijgen, we hebben het openen van nieuwe topics gestimuleerd, en, korter geleden, de fotowedstrijd verder gepromoot op Fok, en gister en vandaag nog een Photoshoptopic geopend en een topic waar je foto's waar je trots op bent kunt posten. Zomaar een kleine greep uit de initiatieven die wij dus wel degelijk genomen hebben.

Volgens mij hebben we daarbij ook continu genoemd dat we FOT opener wilden maken voor nieuwelingen. Als dat niet zo is overgekomen dan is daar niet duidelijk over gecommuniceerd.

Het sluiten van het centrale digitale camera topic wordt binnenkort geëvalueerd, zoals we beloofd hebben. Bovendien zijn er nog een aantal andere leuke nieuwe dingen op komst.
      zondag 8 januari 2006 @ 21:37:00 #172
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33846227
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:31 schreef Subhuman het volgende:

Bovendien zijn er nog een aantal andere leuke nieuwe dingen op komst.
    , wattan? .

Ok, over die geslotenheid. Ik ben het daar niet echt mee eens. Ik ben ook maar één persoon, maar zelf heb ik de FOT-ers nooit als gesloten ervaren. Bij het voormalig beoordeel de foto-topic (tegenwoordig help me verbeteren) wordt serieus en behulpzaam gereageerd. Bij mijn twijfelachtige intreding in de FOTwedstrijd werd ik, bijna, met open armen ontvangen. Eerlijk waar, ik vind het allemaal nogal meevallen qua geslotenheid. Zeker in vergelijking met andere forums.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 8 januari 2006 @ 21:41:07 #173
    68154 blackbully
    pi_33846412
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:37 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

, wattan? .

Ok, over die geslotenheid. Ik ben het daar niet echt mee eens. Ik ben ook maar één persoon, maar zelf heb ik de FOT-ers nooit als gesloten ervaren. Bij het voormalig beoordeel de foto-topic (tegenwoordig help me verbeteren) wordt serieus en behulpzaam gereageerd. Bij mijn twijfelachtige intreding in de FOTwedstrijd werd ik, bijna, met open armen ontvangen. Eerlijk waar, ik vind het allemaal nogal meevallen qua geslotenheid. Zeker in vergelijking met andere forums.
    tja we vinden jou gewoon lief.
    andere houden we met stokken buiten
    [/quote]
    pi_33846423
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:31 schreef Subhuman het volgende:
    doordat zij FOT ervoeren als gesloten en kliekerig.
    Is ook aangegeven waarom zij FOT zo ervoeren En waarom is er niet wat meer input van gebruikers alhier gevraagd De wijze waarop de laatste tijd geacteerd is leverde nou niet echt de meeste steun op he
    quote:
    De maatregel om het centrale digitale cameratopic af te schaffen is een van die dingen geweest, maar zeker niet de enige.
    Leverde een hoop gezeik op
    quote:
    Het beoordeel mijn foto topic is hernoemd
    Stootte ook op wat onbegrip
    quote:
    we hebben het openen van nieuwe topics gestimuleerd
    Niet echt wat van gemerkt, maar da's een goede actie
    quote:
    de fotowedstrijd verder gepromoot op Fok
    Ook hier geld dat gebruikers in het forum een uitstekende hand kunnen helpen.
    quote:
    Zomaar een kleine greep uit de initiatieven die wij dus wel degelijk genomen hebben.
    Niet alles was even goed zichtbaar, maar in dat geval
    quote:
    Volgens mij hebben we daarbij ook continu genoemd dat we FOT opener wilden maken voor nieuwelingen. Als dat niet zo is overgekomen dan is daar niet duidelijk over gecommuniceerd.
    Dat is genoemd ja, maar echt concrete voorbeelden / acties / resultaten vond ik niet echt terug.
    quote:
    Bovendien zijn er nog een aantal andere leuke nieuwe dingen op komst.
    Ik ben benieuwd, maar wederom zou enige communicatie welkom zijn
      zondag 8 januari 2006 @ 21:51:20 #175
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33846846
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
    Omdat het vorige topic zo nodig op slot moest en werd aangegeven dat ik dan maar hier verder moest....bij deze dus
    [..]

Een incrowd ontstaat als andere users zich niet echt meer welkom voelen. Als de vaste groep gebruikers voor een zeer groot deel alleen nog maar posts plaatsen die voor anderen slecht begrijpelijk zijn. Er was geen vijandigheid naar nieuwe gebruikers, ik heb dat tenminste nooit gezien, maar echt veel nieuwe gezichten kwamen er ook niet bij. Blijkbaar voelden anderen zich niet lekker om te posten in de SC.
    quote:

edit: even voor de duidelijkheid.....deze opmerkingen zijn niet negatief bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid en zo.
    Ik ben met je eens: er is door geen van de mods veel actie ondernomen om in te grijpen. "Laissez-faire" lijkt de boventoon te hebben gevoerd, en daar is (terecht) vaak op gewezen door users. Zoals ik in het nu gesloten topic al postte: er is iets mis met FOT, en ik koos ervoor om mods daar over MSN op aan te spreken. Net zoals andere users (zoals jij) wel eens tegen mij klaagden, en ongetwijfeld weer andere users tegen andere FOT-ters.

FOT zou zich imho moeten verhouden tot DPZ zoals DIG zich verhoudt tot Tweakers. Instap niveau en kort daarboven. Een aantal posters (zie de FOT historie) wilden FOT op DPZ niveau brengen. Maar de gebruikers-basis van Fok! leent zich daar niet voor. Dan kun je twee dingen doen: je laat alles bij het oude, en uiteindelijk sterft FOT, of je grijpt in en zorgt voor verjonging. Elke organisatie krijgt daar een keer mee te maken, en altijd zijn de oude getrouwen daar over ontstemd. In US ontstond bijna oorlog. Maar uiteindelijk is US er wel beter uitgekomen dan het een jaar geleden was.
    - Privacy Matters
      zondag 8 januari 2006 @ 21:54:51 #176
    68154 blackbully
    pi_33846976
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef RonaldV het volgende:

[..]
    ................................

.........................

FOT zou zich imho moeten verhouden tot DPZ zoals DIG zich verhoudt tot Tweakers. Instap niveau en kort daarboven. Een aantal posters (zie de FOT historie) wilden FOT op DPZ niveau brengen. Maar de gebruikers-basis van Fok! leent zich daar niet voor. Dan kun je twee dingen doen: je laat alles bij het oude, en uiteindelijk sterft FOT, of je grijpt in en zorgt voor verjonging. Elke organisatie krijgt daar een keer mee te maken, en altijd zijn de oude getrouwen daar over ontstemd. In US ontstond bijna oorlog. Maar uiteindelijk is US er wel beter uitgekomen dan het een jaar geleden was.
    ssssst us is slecht voorbeeld

geef een ban aan de 10 users die er het vaakst komen (een dag week of maand afhankelijk van wie het was)

dan ben je de bedrijging kwijt.
    geen goed idee. geeft een hoop ruzie
    [/quote]
      zondag 8 januari 2006 @ 21:58:41 #177
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33847113
    Nieuwe fotografeerders beginnen toch eigenlijk niet in de SC? En dan nog, met een paar subtiele opmerkingen kan je perfect inblenden met de rest, vooral als je af en toe een foto post en open staat voor tips/ideeën en zelf ook gewoon meedoet.
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 8 januari 2006 @ 22:01:17 #178
    68154 blackbully
    pi_33847220
    zelf kom ik wel in andere sub-fora van fok maar kom daar inderdaad niet in de SC
    heb ik niks te zoeken snap toch niet waar ze het daar over hebben
    en om 300 posts door te ploegen om het te begrijpen (voor een deel) daar heb ik ook geen zin in
    [/quote]
      zondag 8 januari 2006 @ 22:02:00 #179
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33847248
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:01 schreef blackbully het volgende:
    zelf kom ik wel in andere sub-fora van fok maar kom daar inderdaad niet in de SC
    heb ik niks te zoeken snap toch niet waar ze het daar over hebben
    en om 300 posts door te ploegen om het te begrijpen (voor een deel) daar heb ik ook geen zin in
    Voel je je daardoor minder welkom op dat forum?
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 8 januari 2006 @ 22:07:35 #180
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33847480
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:54 schreef blackbully het volgende:

[..]

ssssst us is slecht voorbeeld

geef een ban aan de 10 users die er het vaakst komen (een dag week of maand afhankelijk van wie het was)

dan ben je de bedrijging kwijt.
    geen goed idee. geeft een hoop ruzie
    Ik zei niet dat de uitvoering goed was ( in tegendeel), maar het resultaat van de vernieuwing was dat wel.
    - Privacy Matters
    pi_33847523
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef RonaldV het volgende:
    Ik ben met je eens: er is door geen van de mods veel actie ondernomen om in te grijpen. "Laissez-faire" lijkt de boventoon te hebben gevoerd, en daar is (terecht) vaak op gewezen door users. Zoals ik in het nu gesloten topic al postte: er is iets mis met FOT, en ik koos ervoor om mods daar over MSN op aan te spreken. Net zoals andere users (zoals jij) wel eens tegen mij klaagden, en ongetwijfeld weer andere users tegen andere FOT-ters.
    Ik heb idd lopen klagen tegen je Ik kan er echt niet de vinger achter krijgen wat dan het probleem is bij FOT en heel eerlijk gezegd....ik denk dat de mods dat ook niet kunnen Jij wel Ik kan me nl. niet voorstellen dat alleen FOT opener krijgen de oplossing tot het probleem gaat zijn.
    quote:
    FOT zou zich imho moeten verhouden tot DPZ zoals DIG zich verhoudt tot Tweakers. Instap niveau en kort daarboven. Een aantal posters (zie de FOT historie) wilden FOT op DPZ niveau brengen. Maar de gebruikers-basis van Fok! leent zich daar niet voor.
    OK...duidelijk verhaal....maar hiermee schakel je dus bij voorbaat al een leuke en belangrijke groep gebruikers uit, nl. de "gevorderde fotograaf" en die heb je eigenlijk nodig om beginners een beetje wegwijs te kunnen maken. Je zult die groep ook iets moeten bieden en tuurlijk....een groot deel van de mensen hangt hier vanwege de relatief relaxte sfeer maar concreet vraag ik me af hoe je de behoefte van de wat gevorderde fotograaf wilt gaan integreren met het idee dat FOT op instap-niveau moet blijven

en ik denk dat hier een gedeelte van MIJN probleem zit Er zijn fora waar je gezellig kunt praten en je plaatjes kunt laten zien (ik denk aan een F3), maar er zijn ook fora waar je vooral komt om wat commentaar op je foto's te krijgen zodat ze beter kunnen worden (DPZ). IK zou het vinden als FOT beide kan integreren En op deze manier wordt dat vrij lastig denk ik.
    quote:
    Dan kun je twee dingen doen: je laat alles bij het oude, en uiteindelijk sterft FOT, of je grijpt in en zorgt voor verjonging. Elke organisatie krijgt daar een keer mee te maken, en altijd zijn de oude getrouwen daar over ontstemd.
    Klopt....dan krijg je afsplitsingen en vertrek-acties. Ik heb er alle ervaring mee Vooral zakelijk gezien uiteraard
      zondag 8 januari 2006 @ 22:09:20 #182
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33847562
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Voor sommigen is dat een hindernis, net zoals (en ik citeer nu even losjes) "het hoge niveau van de regelmatige posters". Dat laatste vind ik overigens nog wel meevallen, en ik ben vaak heel erg verrast over wat de nieuwen posten.
    - Privacy Matters
      FOK!fotograaf zondag 8 januari 2006 @ 22:09:41 #183
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_33847573
    Ik vind dat "gesloten subforum" gedoe ook beetje vreemd
    Dingen als alle portretmeeting waarop door buitenstaanders zeer enthousiast werd gereageerd heeft veel users gelokt.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      zondag 8 januari 2006 @ 22:11:17 #184
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33847672
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Voor sommigen is dat een hindernis, net zoals (en ik citeer nu even losjes) "het hoge niveau van de regelmatige posters". Dat laatste vind ik overigens nog wel meevallen, en ik ben vaak heel erg verrast over wat de nieuwen posten.
    Ik geniet van het hoge niveau, is er tenminste iets om naar te streven .
    Hoogachtend,
    Erik.
      zondag 8 januari 2006 @ 22:16:55 #185
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33847946
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb idd lopen klagen tegen je Ik kan er echt niet de vinger achter krijgen wat dan het probleem is bij FOT en heel eerlijk gezegd....ik denk dat de mods dat ook niet kunnen Jij wel Ik kan me nl. niet voorstellen dat alleen FOT opener krijgen de oplossing tot het probleem gaat zijn.
    Opener voor nieuwe gebruikers zorgt ervoor dat je niet navelstaarderig gaat worden. Er komen nieuwe gezichten, en die houden de rest wel bij de les, vooropgesteld dat ze wel een poosje blijven hangen. En het houdt vooral de "ouwe hap" jong en alert.
    quote:
    [..]

OK...duidelijk verhaal....maar hiermee schakel je dus bij voorbaat al een leuke en belangrijke groep gebruikers uit, nl. de "gevorderde fotograaf" en die heb je eigenlijk nodig om beginners een beetje wegwijs te kunnen maken. Je zult die groep ook iets moeten bieden en tuurlijk....een groot deel van de mensen hangt hier vanwege de relatief relaxte sfeer maar concreet vraag ik me af hoe je de behoefte van de wat gevorderde fotograaf wilt gaan integreren met het idee dat FOT op instap-niveau moet blijven
    ik denk dat de wat gevorderde groep hier prima aan zijn trekken komt. Het is de groep instappers die ik miste. Nou ja: ze waren er altijd wel, maar in de opbouw hoort een piramide structuur te zitten, en FOT had meer het model van een kubus. En voor de echt gevorderden zijn er natuurlijk F3 en DPZ. Dat betekent niet dat die hier niet welkom zouden zijn (natuurlijk niet), maar wel dat ze rekening moeten houden met het feit dat de eisen hier minder hoog liggen dan daar.
    quote:
    en ik denk dat hier een gedeelte van MIJN probleem zit Er zijn fora waar je gezellig kunt praten en je plaatjes kunt laten zien (ik denk aan een F3), maar er zijn ook fora waar je vooral komt om wat commentaar op je foto's te krijgen zodat ze beter kunnen worden (DPZ). IK zou het vinden als FOT beide kan integreren En op deze manier wordt dat vrij lastig denk ik.
    Heb je al eens gekeken op Fotografieforum.nl ?
    quote:
    [..]

Klopt....dan krijg je afsplitsingen en vertrek-acties. Ik heb er alle ervaring mee Vooral zakelijk gezien uiteraard
    zakelijk
    - Privacy Matters
    pi_33848611
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:16 schreef RonaldV het volgende:
    ik denk dat de wat gevorderde groep hier prima aan zijn trekken komt. Het is de groep instappers die ik miste. Nou ja: ze waren er altijd wel, maar in de opbouw hoort een piramide structuur te zitten, en FOT had meer het model van een kubus. En voor de echt gevorderden zijn er natuurlijk F3 en DPZ. Dat betekent niet dat die hier niet welkom zouden zijn (natuurlijk niet), maar wel dat ze rekening moeten houden met het feit dat de eisen hier minder hoog liggen dan daar.
    [..]
    Ik hoop dat het zo gaat werken en dat we niet een discussie hier gaan krijgen over gevorderden of mensen met dure camera's en mooie plaatjes die dan maar ergens anders moeten gaan posten om de instappers geen minderwaardigheidscomplex (enigzins overdreven neergezet uiteraard ) te geven. Die discussie heb ik elders gevoerd en daar heb ik minder prettige herinneringen aan
    quote:
    Heb je al eens gekeken op Fotografieforum.nl ?
    Ja...mooie site....is inmiddels een vrij besloten bedoening geworden Gaat ook van URL en opzet wijzigen denk ik
    quote:
    zakelijk
    Mijn vorige werkgever was ook van het verjongen en vernieuwen en heeft daarmee tenminste 50% van zijn harde kern aan senior techneuten / ervaren werknemers weggejaagd hoor
      zondag 8 januari 2006 @ 22:51:57 #187
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33849514
    Je kan niet continu blijven veranderen, na een tijdje heb je gewoon alles gedaan wat in je macht ligt en dan gaat het erom om het een beetje in het gareel te houden en ervoor te zorgen dat het niet opnieuw een besloten geheel wordt.

Je geeft aan dat een aantal dingen die wij gedaan hebben op weerstand stuitten van de vaste groep gebruikers. Op ons kwam dat over alsof die groep het idee had het forum in hun bezit te hebben. We hoefden maar met onze tengels iets te veranderen aan "hun" forum en de hel barstte los. Nog een reden waarom we vonden dat het soms wel erg kliekerig werd.

Wat er de komende tijd gaat gebeuren is in elk geval de evaluatie van het sluiten van het centrale digitale camera topic. Voor de rest willen we niet teveel verklappen, soms is een verrassing ook leuk. Maar ik kan je geruststellen, het gaat om iets nieuws en niet om een aanpassing aan iets wat al bestaat in FOT.
    pi_33849905
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef Subhuman het volgende:
    Je geeft aan dat een aantal dingen die wij gedaan hebben op weerstand stuitten van de vaste groep gebruikers. Op ons kwam dat over alsof die groep het idee had het forum in hun bezit te hebben. We hoefden maar met onze tengels iets te veranderen aan "hun" forum en de hel barstte los. Nog een reden waarom we vonden dat het soms wel erg kliekerig werd.
    You have a point there En je doet het toch nooit goed Hoewel ik misschien wat meer communicatie had willen zien Maar he....als het er beter van wordt, dan zie ik dat graag gebeuren en met mij anderen denk ik Gewoon even afwachten dus Maar een tip: maak de tijd niet te lang. Op kantoor werd dat ook altijd gezegd "wacht maar af...het komt allemaal goed" en na twee jaar had men er toch echt genoeg van
      zondag 8 januari 2006 @ 23:17:05 #189
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33850664
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

You have a point there En je doet het toch nooit goed Hoewel ik misschien wat meer communicatie had willen zien Maar he....als het er beter van wordt, dan zie ik dat graag gebeuren en met mij anderen denk ik Gewoon even afwachten dus Maar een tip: maak de tijd niet te lang. Op kantoor werd dat ook altijd gezegd "wacht maar af...het komt allemaal goed" en na twee jaar had men er toch echt genoeg van
    Ik heb nooit gezegd "wacht maar af, het komt allemaal wel goed". Ik wil juist niet afwachten, ik wil mijn best doen om het actief te verbeteren. En dat elke beslissing weerstand oproept weet ik al lang, we kunnen het nooit iedereen naar de zin maken maar we doen wel ons best om het een zo leuk mogelijk forum te houden.
      zondag 8 januari 2006 @ 23:25:28 #190
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_33851038
    Ik zie hier en in wel meer topics terugkomen dat iedereen elkaar maar aanspreekt op MSN. Ik denk dat dat de openheid niet ten goede komt en dat het beter is om alles gewoon in het openbaar te houden.
    (En daarbij, MSN en ICQ zijn zooo 1999)
      zondag 8 januari 2006 @ 23:35:35 #191
    68154 blackbully
    pi_33851435
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

tuurlijk niet

ik reageer waar ik wil of andere daar nou blij mee zijn of niet
    [/quote]
      zondag 8 januari 2006 @ 23:38:40 #192
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33851576
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
    Ik zie hier en in wel meer topics terugkomen dat iedereen elkaar maar aanspreekt op MSN. Ik denk dat dat de openheid niet ten goede komt en dat het beter is om alles gewoon in het openbaar te houden.
    Dat is iets voor jullie om onderling te regelen, daar heb ik geen enkele invloed op. Maar wel een goed statement dat je maakt!
      zondag 8 januari 2006 @ 23:41:14 #193
    68154 blackbully
    pi_33851682
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
    hebben ook nog irc #fot

erg actief ondertussen
    altijd handig om met groepen iets te kunnen bespreken
    en niet echt besloten want ieder kan zich er in mengen
    [/quote]
    pi_33852011
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:41 schreef blackbully het volgende:

[..]

hebben ook nog irc #fot

erg actief ondertussen
    altijd handig om met groepen iets te kunnen bespreken
    en niet echt besloten want ieder kan zich er in mengen
    #fot is een stille dood gestorven Maar opzich wel een leuk initiatief en zeker de moeite waard om weer te laten opstaan uit de dood
      zondag 8 januari 2006 @ 23:50:03 #195
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_33852079
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef Subhuman het volgende:
    Je kan niet continu blijven veranderen, na een tijdje heb je gewoon alles gedaan wat in je macht ligt en dan gaat het erom om het een beetje in het gareel te houden en ervoor te zorgen dat het niet opnieuw een besloten geheel wordt.

wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de motivatie van het kliekje (waar ik ongetwijfeld ook toe behoor) er niet eentje is om om de boel hier te verslechteren natuurlijk. Ik loop echt al lang genoeg op Fok rond (ja fossiel ja) om te zien dat het altijd wel een golfbeweging is dat er mensen weggaan en komen dat er afscheidingen zijn met ruzies en dat de meeste uiteindelijk ook gewoon weer terugkomen. Ook vanaf jullie kant wordt er soms wat stug gereageerd op suggesties uit het kliekje alsof dat bij voorbaat al iets is wat moet worden uitgesloten omdat het uit het kliekje komt. Bij mij komt het de laatste tijd over dat er meer regeltjes moeten komen en die dus maar doorgevoerd moeten worden, maakt mij verder weinig uit, als ik wil baggeren doe ik dat lekker als ik serieus ergens op wil reageren dan doe ik dat ook, moet gewoon plaats voor zijn binnen een subforum.

Het is een tendens dat internet tegenwoordig harder moet geloof ik, er worden wat makkelijker stevige woorden gebruikt en elkaar de huid vol gescholden, best wel komisch om te zien dat bepaalde users dit goed doorvoeren terwijl het helemaal nergens voor nodig is

zo en nu een biertje
      zondag 8 januari 2006 @ 23:50:32 #196
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33852103
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

#fot is een stille dood gestorven Maar opzich wel een leuk initiatief en zeker de moeite waard om weer te laten opstaan uit de dood
    Het is er een tijd lang erg gezellig geweest!
      zondag 8 januari 2006 @ 23:51:16 #197
    68154 blackbully
    pi_33852128
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

30 sec op dat kanaal aan wezig zijn is niet helpen het uit de dood te doen herrijzen
    [/quote]
    pi_33852161
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Het is er een tijd lang erg gezellig geweest!
    Dat klopt Ik denk daar nog met weemoed aan terug Aan die goeie ouwe tijd
    pi_33852190
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef blackbully het volgende:

[..]

30 sec op dat kanaal aan wezig zijn is niet helpen het uit de dood te doen herrijzen
    Ik ga zo afnokken en het leidt me af van andere dingen Mede omdat ik via web-irc ook geen meldingen van nieuwe teksten krijg en zo
      zondag 8 januari 2006 @ 23:55:03 #200
    68154 blackbully
    pi_33852300
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik ga zo afnokken en het leidt me af van andere dingen Mede omdat ik via web-irc ook geen meldingen van nieuwe teksten krijg en zo
    instal dan eff gewoon irc
    wel zo makkelijk
    [/quote]
      zondag 8 januari 2006 @ 23:55:24 #201
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33852315
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef Re het volgende:

[..]

wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de motivatie van het kliekje (waar ik ongetwijfeld ook toe behoor) er niet eentje is om om de boel hier te verslechteren natuurlijk. Ik loop echt al lang genoeg op Fok rond (ja fossiel ja) om te zien dat het altijd wel een golfbeweging is dat er mensen weggaan en komen dat er afscheidingen zijn met ruzies en dat de meeste uiteindelijk ook gewoon weer terugkomen. Ook vanaf jullie kant wordt er soms wat stug gereageerd op suggesties uit het kliekje alsof dat bij voorbaat al iets is wat moet worden uitgesloten omdat het uit het kliekje komt. Bij mij komt het de laatste tijd over dat er meer regeltjes moeten komen en die dus maar doorgevoerd moeten worden, maakt mij verder weinig uit, als ik wil baggeren doe ik dat lekker als ik serieus ergens op wil reageren dan doe ik dat ook, moet gewoon plaats voor zijn binnen een subforum.
    Jammer dat het op jullie overkomt dat we er niet eens naar willen kijken omdat het uit het kliekje komt. Ik hoop altijd wel goede argumenten te geven, daar zal ik in de toekomst dan nog beter op letten.
    quote:
    Het is een tendens dat internet tegenwoordig harder moet geloof ik, er worden wat makkelijker stevige woorden gebruikt en elkaar de huid vol gescholden, best wel komisch om te zien dat bepaalde users dit goed doorvoeren terwijl het helemaal nergens voor nodig is
    Dat zie ik in FOT nog niet echt, ja een tijdje geleden gaven sommige users wel erg kortaf en bot kritiek en konden anderen daar wel erg slecht mee omgaan maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo.
      maandag 9 januari 2006 @ 00:01:26 #202
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_33852571
    quote:
    Op zondag 8 januari 2006 23:55 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Jammer dat het op jullie overkomt dat we er niet eens naar willen kijken omdat het uit het kliekje komt. Ik hoop altijd wel goede argumenten te geven, daar zal ik in de toekomst dan nog beter op letten.
    op mij komt dat zo over , en ja lesje goeie argumentatie en motivatie technieken doen wonderen
    quote:
    Dat zie ik in FOT nog niet echt, ja een tijdje geleden gaven sommige users wel erg kortaf en bot kritiek en konden anderen daar wel erg slecht mee omgaan maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo.
    en vice versa natuurlijk

meeste vergeten vaak dat het internet is en dat je daarbij alleen kunt afgaan op de text en wat verdwaalde smileys
    pi_33867733
    Misschien kan er eventjes in het Portretteer je huisdier topic gekeken worden? Daar staan een paar te grote foto's
    pi_33868372
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Elefes het volgende:
    Misschien kan er eventjes in het Portretteer je huisdier topic gekeken worden? Daar staan een paar te grote foto's
    Wat opgeruimd

Bedankt
      maandag 9 januari 2006 @ 16:06:27 #205
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_33868759
    Ik ben echt benieuwd naar de 'verrassingen' die er te wachten staan .
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_33881686
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Elefes het volgende:
    Ik heb er hier nog een paar:
    Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
      FOK!fotograaf maandag 9 januari 2006 @ 21:27:52 #207
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_33881760
    de mods zijn momenteel even in de studie bij Fok!radio
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      maandag 9 januari 2006 @ 21:30:18 #208
    68154 blackbully
    pi_33881879
    kan een andere mod de tegrote foto's dan even onder een linkje gooien?
    [/quote]
    pi_33883328
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 21:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb er hier nog een paar:
    Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
    Dat was eigenlijk mijn schuld
    Ik zei dat er niemand naar zou kijken wanneer ze in een link stonden (user zei te lui te zijn ze te resizen)..
    pi_33883494
    quote:
    Op maandag 9 januari 2006 21:56 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk mijn schuld
    Ik zei dat er niemand naar zou kijken wanneer ze in een link stonden (user zei te lui te zijn ze te resizen)..
    Voor straf moet jij model spelen
      dinsdag 10 januari 2006 @ 16:24:38 #211
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33906861
    We hebben de nieuwe tactiek betreffende de digitale camera-topics geëvalueerd. We hebben gezien dat in het algemeen de respons op vragen groter is dan in een centraal topic. Sommige topics hadden meer dan 50 reacties, iets wat in het centrale topic nooit gebeurd zou zijn omdat er andere vragen tussendoor komen. Bovendien is het makkelijk voor nieuwe users die niet een heel centraal topic door hoeven te spitten.

Toch hebben we een aantal nadelen gezien. Het komt erg vaak voor dat dezelfde vraag beantwoord wordt. Voor het zoeken naar een digitale spiegelreflex komen bijna altijd dezelfde modellen voorbij. Ook de zoektocht naar compactcamera's valt in bepaalde categorieën in te delen, waarbinnen veelal dezelfde camera's voorbij komen.

Bovendien hebben een aantal users aangegeven dat het voor hen juist een drempel is om een nieuw topic te openen en ze daarom minder gauw hun vraag zouden stellen.

Daarom hebben wij gekeken naar mogelijke oplossingen. Wij hebben het volgende voorstel.

Het openen van een nieuw topic voor elke vraag wordt afgeschaft. Daarvoor in de plaats komen twee topics:

• [centraal] Help mij een digitale camera vinden
  • [centraal] Wie heeft er ervaringen met deze camera?

In het eerste topic kunnen mensen terecht die geen idee hebben wat ze willen. Ze kunnen daar hun eisen uitleggen en vragen wat het beste bij hen past.

Het tweede topic is voor users die al behoorlijk wat uitzoekwerk hebben gedaan en slechts een of twee cameramodellen over hebben. Andere users die ervaringen hebben met die modellen kunnen hier reageren. Dit wordt dan een echt mooi naslagtopic. Eventueel kunnen eerdere reacties zelfs een plek krijgen op de Wiki, per camera.

Ons lijkt dit op dit moment de beste oplossing. We horen graag wat jullie ervan vinden!
  • pi_33906946
    Ik ben er zeer positief over, lijkt me een goede oplossing.
    pi_33907015
    Let wel: ik lees dit soort topics bijna nooit hoor Ik zou me echter voor kunnen stellen dat je de losse topics toch laat bestaan naast de centrale topics, mits er discussie wordt gevoerd die interessant voor anderen is. Je geeft zelf al aan dat de losse topics meer responses trekken.

Je zou een topic, zodra te zien is dat de standaard geijkte vragen naar boven komen en / of de betreffende vraag recent nog gesteld is in het centrale topic, kunnen sluiten en doorverwijzen naar dat centrale topic. Als dat niet het geval is, zou ik het topic gewoon lekker open laten
    pi_33907799
    Is het niet hadig, om het Fot-Wiki daarvoor te gebruiken??? Zodat je per merk en model een kleine omschrijving hebt. Mischien met afbeeldingen en in Jip-enJanneketaal beoordelingen van ons gebruikers??
    Lijkt mischien veel werk, maar voor de toekomstige fotograven en fotograves is het dan mischien wat duidelijker.

Ik noem een voorbeeld: Ik vind de EOS300D als basis model qua body beter dan de EOS350D omdat ik die beter vast kan pakken. -Marjo- heeft kleinere handjes en vind het een plezierig model.
    (zie het bekende vergelijk tijdens de Amsterdam meet)
    Dat soort dingne kunnen dan in een gebruikersbeoordeling in zo'n pagina..

Of loop ik weer te ver van de kudde af met mijn poging tot newbie-vriendelijk te zijn??
      dinsdag 10 januari 2006 @ 16:51:45 #215
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_33907835
    natuurlijk een mooie taak voor de mods om per topic een perfecte OP te maken met een diversiteit aan nuttige links
      FOK!fotograaf dinsdag 10 januari 2006 @ 16:53:36 #216
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_33907908
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef Subhuman het volgende:
    ...

Het tweede topic is voor users die al behoorlijk wat uitzoekwerk hebben gedaan en slechts een of twee cameramodellen over hebben. Andere users die ervaringen hebben met die modellen kunnen hier reageren. Dit wordt dan een echt mooi naslagtopic. Eventueel kunnen eerdere reacties zelfs een plek krijgen op de Wiki, per camera.
    ....
    als je er nog 1 hebt dan weet je toch al welke je wilt?

Maar verder:
    't lijkt mij dat op een paar topics na, een hele zooi topics van na 't afschaffen van de centrale topics vanaf heden weer onder een centraal topic valt...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 10 januari 2006 @ 20:25:56 #217
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_33915674
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:50 schreef HMaster-II het volgende:
    Is het niet hadig, om het Fot-Wiki daarvoor te gebruiken??? Zodat je per merk en model een kleine omschrijving hebt. Mischien met afbeeldingen en in Jip-enJanneketaal beoordelingen van ons gebruikers??
    Lijkt mischien veel werk, maar voor de toekomstige fotograven en fotograves is het dan mischien wat duidelijker.

Ik noem een voorbeeld: Ik vind de EOS300D als basis model qua body beter dan de EOS350D omdat ik die beter vast kan pakken. -Marjo- heeft kleinere handjes en vind het een plezierig model.
    (zie het bekende vergelijk tijdens de Amsterdam meet)
    Dat soort dingne kunnen dan in een gebruikersbeoordeling in zo'n pagina..

Of loop ik weer te ver van de kudde af met mijn poging tot newbie-vriendelijk te zijn??
    Ik ben het heel erg met je post eens. Ook ik heb "last" van camera's die niet lekker in mijn koenschoppen van handen liggen, dus dat soort info is zeker handig om te vermelden. En ik heb het al eerder gezegd: dit forum is imho voor beginners. Uitleg over lichtgevoeligheid, snelheid en zo kun je beter in klare taal geven dan in de standaardwaarden die in de vak en hobby-bladen te vinden zijn.
    - Privacy Matters
    pi_33918876
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef PdeHoog het volgende:
    Let wel: ik lees dit soort topics bijna nooit hoor Ik zou me echter voor kunnen stellen dat je de losse topics toch laat bestaan naast de centrale topics, mits er discussie wordt gevoerd die interessant voor anderen is. Je geeft zelf al aan dat de losse topics meer responses trekken.

Je zou een topic, zodra te zien is dat de standaard geijkte vragen naar boven komen en / of de betreffende vraag recent nog gesteld is in het centrale topic, kunnen sluiten en doorverwijzen naar dat centrale topic. Als dat niet het geval is, zou ik het topic gewoon lekker open laten
    Het lijkt me een beetje onhaalbaar om dat te doen, omdat je dan elk topic moet gaan beoordelen op waar het thuis hoort. Het schept denk ik ook wat verwarring, wat mag precies wel, en wat niet? Waarom gaat mijn topic wel dicht, en blijft dat van die ander open?
      dinsdag 10 januari 2006 @ 22:46:49 #219
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33921835
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:50 schreef HMaster-II het volgende:
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef Subhuman het volgende:

dinsdag 10 januari 2006 @ 22:48:11 #220
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33921918
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef PdeHoog het volgende:

Ik ben het eens met Elefes, een dergelijk beleid zou alleen maar verwarring scheppen. Of we gaan naar deze twee topics toe en schrappen de rest, of we doen dat niet en laten alle losse topics lopen.
    pi_33921975
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 22:48 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik ben het eens met Elefes, een dergelijk beleid zou alleen maar verwarring scheppen. Of we gaan naar deze twee topics toe en schrappen de rest, of we doen dat niet en laten alle losse topics lopen.
    Het was maar een idee hoor Het brengt wat werk met zich mee en een duidelijke FAQ, maar volgens mij is het best te realiseren. Ik denk dat de verwarring best meevalt, zeker als er goede en duidelijke verwijzingen zijn
    pi_33922157
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 22:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het was maar een idee hoor Het brengt wat werk met zich mee en een duidelijke FAQ, maar volgens mij is het best te realiseren. Ik denk dat de verwarring best meevalt, zeker als er goede en duidelijke verwijzingen zijn
    Ik vind het ook zeker geen slecht idee. Ik ga er alleen van uit dat users niet veranderen En ze lezen meestal simpelweg de faq niet voordat ze iets posten, dus dan is het moeilijk om zo'n beleid zonder al te veel strubbels uit te voeren, lijkt me.
    pi_33930322
    quote:
    Op dinsdag 10 januari 2006 22:46 schreef Subhuman het volgende:

[.HM-II quote.] over iets wiki

[.Subjes quote.] over iets wiki
    Ja, tussen al die lettertjes was ik wat woordjes vergeten te lezen..

Tijd voor een goed opgezet plan dus.
      woensdag 11 januari 2006 @ 12:07:47 #224
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_33934099
    quote:
    Op woensdag 11 januari 2006 09:08 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Tijd voor een goed opgezet plan dus.
    Sowieso kan er uit de Wiki veel meer gehaald worden dan er nu in zit. Shark.Bait heeft de FOT Wiki opgestart en daarna heb ik hem enigszins uitgebreid, maar dat is ook gestopt nu wegens tijdgebrek. Sindsdien is er eigenlijk amper meer iets mee gebeurd.
    pi_34094592
    Lieve modjes,

Ik heb een vraag over de theorie van histogram-equalisatie. Dus niet wat het doet, maar hoe het werkt en hoe je het moet doen (wiskundig). Kan ik deze hier stellen, of beter in een ander forum?

HuHu
    pi_34099194
    ?
    pi_34099531
    Open er gewoon een topic over, zie je vanzelf wat er gebeurt. Mijn gok is dat dit wat te technisch is voor FOT, maar je weet nooit.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      zondag 15 januari 2006 @ 21:11:12 #228
    68154 blackbully
    pi_34099586
    ik geloof dat we een mod-loos weekend hebben
    maar stel gewoon de vraag als ze hem ergends anders wiilen schoppen ze het topic wel ergends anders naar toe
    [/quote]
      zondag 15 januari 2006 @ 22:55:39 #229
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34104236
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef HuHu het volgende:
    Lieve modjes,

Ik heb een vraag over de theorie van histogram-equalisatie. Dus niet wat het doet, maar hoe het werkt en hoe je het moet doen (wiskundig). Kan ik deze hier stellen, of beter in een ander forum?

HuHu
    Een dergelijk topic is denk ik beter op zijn plaats in WFL (Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing).
      zondag 15 januari 2006 @ 22:56:32 #230
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34104268
    Ik was er afgelopen weekend niet want ik zat op Texel. En ik kan vertellen dat het supergaaf was.
      donderdag 19 januari 2006 @ 16:41:39 #231
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34245426
    quote:
    Op zondag 15 januari 2006 22:56 schreef Subhuman het volgende:
    Ik was er afgelopen weekend niet want ik zat op Texel. En ik kan vertellen dat het supergaaf was.
    Dank u voor deze waardevolle en relevante bijdrage in dit topic 14.gif

Ik denk dat als je meer nieuwe users wil betrekken bij het FOT gebeuren het misschien wel zo interessant is om een workshop voor beginners te houden. Mensen die wel een fototoestel hebben, maar die toch wel even kunnen leren van een mede fokker met meer ervaring die ze wat tips en truuks geeft in-the-flesh ipv wat lettertjes in een obscure post ergens. Misschien wel interessant om eerst een animo check te doen?
    pi_34245961
    quote:
    Op donderdag 19 januari 2006 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dank u voor deze waardevolle en relevante bijdrage in dit topic 14.gif

Ik denk dat als je meer nieuwe users wil betrekken bij het FOT gebeuren het misschien wel zo interessant is om een workshop voor beginners te houden. Mensen die wel een fototoestel hebben, maar die toch wel even kunnen leren van een mede fokker met meer ervaring die ze wat tips en truuks geeft in-the-flesh ipv wat lettertjes in een obscure post ergens. Misschien wel interessant om eerst een animo check te doen?
    In combinatie met het "kijk mee over de schouder van een Fot-fotograaf middag"
      vrijdag 20 januari 2006 @ 11:22:55 #233
    122573 Asmooh
    Ik wel, Jij ook?
    pi_34271959
    waar is topic: evenementen kalender heen ?
    pi_34272929
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef Asmooh het volgende:
    Naar prullebakland
      vrijdag 20 januari 2006 @ 13:58:56 #235
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34277344
    quote:
    Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef Asmooh het volgende:
    Dat is enigszins weggezakt maar het is zeker niet gesloten. Als je het echt niet meer kunt vinden open dan maar een nieuwe als je een leuk evenement hebt.
    pi_34310920
    Hm, ik weet niet of het in Feedback thuishoort..

Maaaarrrrrrr

Wanneer is het niet of wel mooi om een bloem/mens in het midden van een foto te zetten?
    Bij deze foto van mij vond vind ik het wel mooi om hem in het midden te zetten.. maar hoe komt het dan dat ik soms hoor nog niet bij mijn foto ofzo dat ze het beter vinden om het niet in het midden te zetten?
    zijn er regels voor ofzo wanneer het niet of wel mooi is, of ben ik te blondt om het te zien?
    Nee.
      zaterdag 21 januari 2006 @ 15:15:01 #237
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34311173
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 15:06 schreef Jelleee het volgende:
    Hm, ik weet niet of het in Feedback thuishoort..

Maaaarrrrrrr

Wanneer is het niet of wel mooi om een bloem/mens in het midden van een foto te zetten?
    Bij deze foto van mij vond vind ik het wel mooi om hem in het midden te zetten.. maar hoe komt het dan dat ik soms hoor nog niet bij mijn foto ofzo dat ze het beter vinden om het niet in het midden te zetten?
    zijn er regels voor ofzo wanneer het niet of wel mooi is, of ben ik te blondt om het te zien?
    Join the club. Toevallig had ik het hier eerder deze week nog over met een mede-forummer. Bij sommige foto's geldt die regel gewoon niet. Simpel voorbeeld: een pasfoto voor je paspoort. De bijna dwangmatige regel dat je 2/3e - 1/3e moet fotograferen ergert me af en toe behoorlijk.

Overigens is feedback inderdaad niet voor dit soort vragen eigenlijk. De feedback hier gaat over de topics en de manier waarop FOT wordt beheerd
    - Privacy Matters
    pi_34313058
    De compositie-regels (voor zover je ze regels kan noemen) zijn een afgeleide van jaren van ervaring. Klassieke schilders etc. maken er ook al gebruik van. Zoek maar eens op de "rule of third" met google of zo. Of zoek de fotocursus van pea eens op. Daar staat een hele mooie uitleg over compositie en het hoe en waarom.

@RonaldV: Foto's die wij maken zijn niet te vergelijken met pasfoto's. Pasfoto's dienen maar een doel en dat is het kunnen identificeren van de persoon. De vergelijking gaat dus enigzins scheef naar mijn idee.

En naar mijn idee is die regel niet zo heel dwangmatig. Het valt onder het kopje compositie en zo. Regels zijn er tenslotte om gebroken te worden. En het is nog altijd smaak die het uiteindelijke resultaat bepaalt. En ook het commentaar op de foto.

In het geval van het bloempje en het bijtje had ik de foto gewoon vierkant gecropped. Als je een gecentreerde foto wilt, is dat de beste optie. Dan ben je iig de grote open vlakken aan beide kanten kwijt.

@Subhuman: misschien is het handig deze posts in een apart topic te plaatsen Lijkt me een aardige discussie waard
      zaterdag 21 januari 2006 @ 17:03:53 #239
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34314395
    quote:
    Op zaterdag 21 januari 2006 16:20 schreef PdeHoog het volgende:
    @Subhuman: misschien is het handig deze posts in een apart topic te plaatsen Lijkt me een aardige discussie waard
    Ik zou zeggen: suit yourself, ware het niet dat blackbully jullie voor was.

"rule of third" compositie
    pi_34383372
    Misschien kan iemand even naar het vakantiefoto topic kijken? Staan mooie (te!) grote foto's in
      maandag 23 januari 2006 @ 17:57:37 #241
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34384831
    Gefixt.
    pi_34386641
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 17:15 schreef Elefes het volgende:
    Misschien kan iemand even naar het vakantiefoto topic kijken? Staan mooie (te!) grote foto's in
    Tis wat.
    pi_34398829
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 18:55 schreef HPoi het volgende:

[..]

Tis wat.
    Lange tenen?
    Zo moeilijk is resizen niet.
    pi_34419430
    quote:
    Op maandag 23 januari 2006 23:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Lange tenen?
    Zo moeilijk is resizen niet.
    Downloaden is natuurlijk heel zwaar werk..
      dinsdag 24 januari 2006 @ 17:48:17 #245
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_34419456
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 17:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Downloaden is natuurlijk heel zwaar werk..
    Of vind je resizen juist veel werk.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_34419575
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 17:48 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Of vind je resizen juist veel werk.
    Ja. En zoals in het bewuste topic gepost. -> Alleen in Fok!'s FOTO-forum doen ze hier moeilijk over. Bij de rest oogluikend toegestaan.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 17:53:41 #247
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_34419644
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 17:51 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja. En zoals in het bewuste topic gepost. -> Alleen in Fok!'s FOTO-forum doen ze hier moeilijk over. Bij de rest oogluikend toegestaan.
    En daar vind ik het ook irritant. Anders pak je deze uploader, http://huiz.rec-hosting.com/index.php Kan je uploaden en resized meteen.

Er zijn redenen voor dat het geresized moet worden, maar ook omdat de foto dan gewoon mooier blijft. Anders krijg je zo'n lelijk rood gestippeld randje en wordt de foto erg lelijk verkleind.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_34423018
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 17:53 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

En daar vind ik het ook irritant. Anders pak je deze uploader, http://huiz.rec-hosting.com/index.php Kan je uploaden en resized meteen.

Er zijn redenen voor dat het geresized moet worden, maar ook omdat de foto dan gewoon mooier blijft. Anders krijg je zo'n lelijk rood gestippeld randje en wordt de foto erg lelijk verkleind.
    Thanks. Handig tooltje.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 22:22:00 #249
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_34428536
    Maarrr, dit hoort misschien niet hier, maar een door HPoi aangehaald punt klopt natuurlijk wel. Het is triest dat een hedendaags forum een plaatjeslimiet kent van 560 pixeltjes breed.
    Is er achter de schermen inmiddels al eens overleg over een nieuwe moderne lay-out die wel de huidige standaard-resoluties (1280X1024) aankan?
      FOK!fotograaf dinsdag 24 januari 2006 @ 22:26:59 #250
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_34428738
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 22:22 schreef Schanulleke het volgende:
    Maarrr, dit hoort misschien niet hier, maar een door HPoi aangehaald punt klopt natuurlijk wel. Het is triest dat een hedendaags forum een plaatjeslimiet kent van 560 pixeltjes breed.
    Is er achter de schermen inmiddels al eens overleg over een nieuwe moderne lay-out die wel de huidige standaard-resoluties (1280X1024) aankan?
    ja die voel ik al aan komen...
    dat je uren mag zitten wachten op die megapixels omdat 9 van de 10 foto's op een trage server staan...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      dinsdag 24 januari 2006 @ 22:46:00 #251
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34429526
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 17:51 schreef HPoi het volgende:

[..]

Juist omdat hier veel foto's staan willen we hier graag dat je je foto's verkleint. Een heel topic met veel te grote foto's haalt niemand voor zijn lol binnen.

Deze discussie is al meerdere malen gevoerd en het lijkt me nutteloos deze nogmaals te voeren. De limiet is 550 pixels.
      dinsdag 24 januari 2006 @ 23:45:41 #252
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34432119
    De nieuwe centrale ik zoek een digitale camera-topics zijn geopend. Huidige topics die er nog staan van users die een digitale camera zoeken laat ik open. Nieuwe topics zullen gesloten worden met een verwijzing naar het betreffende centrale topic.
      woensdag 25 januari 2006 @ 00:59:27 #253
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_34434147
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 22:26 schreef Xilantof het volgende:

[..]

ja die voel ik al aan komen...
    dat je uren mag zitten wachten op die megapixels omdat 9 van de 10 foto's op een trage server staan...
    9 van de 10 is lichtelijk overdreven. En wachten hoeft niet. Een snelle verbinding vergoedt veel, en alles wat te lang duurt negeer je gemakkelijk met de back-button.
    En de mooie foto's komen beter tot hun recht!
    (afgezien van foto's snap ik echt niet waarom dit forum nog op zo'n ouderwetse resolutie draait.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 januari 2006 @ 06:47:08 #254
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34436317
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 23:45 schreef Subhuman het volgende:
    De nieuwe centrale ik zoek een digitale camera-topics zijn geopend. Huidige topics die er nog staan van users die een digitale camera zoeken laat ik open. Nieuwe topics zullen gesloten worden met een verwijzing naar het betreffende centrale topic.
    goede actie
    Today is life -

Dale Carnegie
      FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2006 @ 07:43:44 #255
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_34436480
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 00:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

9 van de 10 is lichtelijk overdreven. En wachten hoeft niet. Een snelle verbinding vergoedt veel, en alles wat te lang duurt negeer je gemakkelijk met de back-button.
    (afgezien van foto's snap ik echt niet waarom dit forum nog op zo'n ouderwetse resolutie draait.
    De foto's komen helemaal niet beter tot hun recht
    Replique verschaalt ze namelijk... die rode rand weet je wel...
    okee, je kan klikken, maar geef dan een linkje ofzo.
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 25 januari 2006 @ 09:22:41 #256
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34437503
    quote:
    Op dinsdag 24 januari 2006 22:22 schreef Schanulleke het volgende:
    Sorry, maar de standaard resolutie is nog altijd 1024x768, en uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 20-25% (afhankelijk van welke foutmarge en welk onderzoek) van de gebruikers op het web nog altijd op 800x600 draait. Mijn PC staat standaard op 1600x1200, maar ik zou dat toch echt niet de "standaard-resolutie" durven noemen.

Bron: Webwereld

[ Bericht 5% gewijzigd door RonaldV op 25-01-2006 09:32:57 ]
    - Privacy Matters
    pi_34438308
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 00:59 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

9 van de 10 is lichtelijk overdreven.
    Idd, maar vergis je niet, juist de servers die afbeeldingen van ongelimiteerde grootte toestaan zijn traag. Bij het wel vrij snelle photobucket zit je bijv aan een limiet van 512 kb.
    quote:
    En wachten hoeft niet. Een snelle verbinding vergoedt veel, en alles wat te lang duurt negeer je gemakkelijk met de back-button.
    Ik moet toch regelmatig wachten, terwijl ondertussen mn scherm twee keer verspringt omdat er boven de plek waar ik kijk een nieuwe foto ingelezen en vervolgens door replique verkleind wordt.
    quote:
    Dat is nog maar de vraag. Natuurlijk zie je meer detail op grotere foto's, maar voor hoe veel van de foto's hier is dat nou echt een meerwaarde? Die foto's kunnen dan best via een linkje voor de liefhebber. Ter vergelijk DPZ heeft een limiet van 800 pixels en bij de albums aanvullend nog een limiet van 172 kb, en daar hoor ik niemand zeuren dat dat een probleem zou zijn. niet dat DPZ nou de maat der dingen moet zijn, maar als ze daar al niet zeuren...
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      woensdag 25 januari 2006 @ 21:53:09 #258
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_34462403
    Ik noemde 1280 bij 1024 als standaard omdat alle (TFT) monitoren die tegenwoordig verkocht worden die resolutie aangehouden wordt als aanbevolen en optimale resolutie. Het kan best zijn dat het merendeel der computergebruikers een lagere resolutie heeft, maar mijn educated guess is dat dat niet de gebruikers zijn die zich fervent bezighouden met digitale fotografie en beeldbewerking etc.

Verder wordt het argument van trage servers aangehaald, maar dat gaat natuurlijk net zo goed op bij kleine plaatjes, dus relatief blijft dat hetzelfde probleem.
    De toon is ook een beetje alsof ik voorstel om voortaan maar 3 megapixel en meer te posten, maar dat is niet het geval. Ik vraag alleen naar de voortgang van (eventueel) overleg over het aanpassen van de lay-out aan modernere resoluties, en daarmee samenhangend het voordeel van grotere dimensies voor de te posten plaatjes. Bijvoorbeel 800 x XXX, zoals bij onze minder snel tevreden buren. Dat scheelt toch alweer zo'n 30%. Plus een hele hoop geresize om op verschillende fora optimaal te kunnen posten.
      woensdag 25 januari 2006 @ 22:06:06 #259
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34462961
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 21:53 schreef Schanulleke het volgende:
    Ik noemde 1280 bij 1024 als standaard omdat alle (TFT) monitoren die tegenwoordig verkocht worden die resolutie aangehouden wordt als aanbevolen en optimale resolutie. Het kan best zijn dat het merendeel der computergebruikers een lagere resolutie heeft, maar mijn educated guess is dat dat niet de gebruikers zijn die zich fervent bezighouden met digitale fotografie en beeldbewerking etc.
    OK, duidelijk nu. Maar FOT is slechts een klein onderdeel van Fok!, en die gaan het echt niet aanpassen omdat de FOTters meer ruimte willen.
    quote:
    Verder wordt het argument van trage servers aangehaald, maar dat gaat natuurlijk net zo goed op bij kleine plaatjes, dus relatief blijft dat hetzelfde probleem.
    Zij het dat kleine plaatjes vanaf een trage server nog met enige snelheid binnen te halen zijn. Een 100KB of het 10 voudige (of zelfs nog meer) ervan binnen halen, dat maakt nogal een verschil. Voor één foto van een grote resolutie kun je in dezelfde tijd 10 foto's van een kleine resolutie afhalen, en dat zie je bij een trage server wel degelijk! In plaats van 1 user kun je nu 10 users tegelijk laten kijken, of je kunt 10 plaatjes posten waar je er eerst maar 1 zag. het blijft weinig upstream, maar het verschil zie je als gebruiker wel degelijk.
    quote:
    De toon is ook een beetje alsof ik voorstel om voortaan maar 3 megapixel en meer te posten, maar dat is niet het geval. Ik vraag alleen naar de voortgang van (eventueel) overleg over het aanpassen van de lay-out aan modernere resoluties, en daarmee samenhangend het voordeel van grotere dimensies voor de te posten plaatjes. Bijvoorbeel 800 x XXX, zoals bij onze minder snel tevreden buren. Dat scheelt toch alweer zo'n 30%. Plus een hele hoop geresize om op verschillende fora optimaal te kunnen posten.
    Het probleem is simpelweg dat er nog te veel mensen op die 800x600 zitten. 20% llijkt niet veel, maar ik kan je verzekeren dat er genoeg politieke partijen zijn die maar wat graag die 20% zouden halen. Er zijn genoeg webmasters die die 20% dagelijkse bezoekers van Fok zouden willen overnemen. En Danny raakt liever niet 20% kwijt, want dat merkt hij aan de reclame-inkomsten (en uiteindelijk wij ook).

Misschien valt er aan te denken om foto's op FOT standaard klikbaar te maken. Dan heeft iedereen een beetje zijn zin: de lay-out wordt niet verneukt, en de posters kunnen de grote versies laten zien (als ze dat zouden willen).
    - Privacy Matters
      woensdag 25 januari 2006 @ 23:18:09 #260
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34465764
    "Gelukkig" is het alleen een FOT probleem:

Foto Resize verzoek!
    pi_34466823
    Het gaat er denk ik nog niet eens over hoe groot de resolutie op je scherm is. Ik werk nu toevallig op een scherm van redelijk formaat en resolutie, maar ik zal m'n browser nooit fullscreen (willen) gebruiken. Sterker nog; websites die m'n browser ongevraagd fullscreen zetten zal ik direct niet meer bezoeken.

Persoonlijk zie ik ook niet zo de meerwaarde van supergrote foto's plaatsen op internet, tenzij de ontvangende kant een mooie afdruk wil maken. Om foto's te showen kun je imo prima uit de voeten met de huidige layout. Zoals hierboven ook staat- wil je met alle geweld ook de grote versie showen, maak je plaatje dan klikbaar of plaats alleen de link.
      donderdag 26 januari 2006 @ 21:07:11 #262
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34495243
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 23:44 schreef Lynx666 het volgende:
    Sterker nog; websites die m'n browser ongevraagd fullscreen zetten zal ik direct niet meer bezoeken.
    Precies, mijn browser zweeft ook ergens op mijn scherm, ik haat het als ze de boel maximaliseren.
      vrijdag 27 januari 2006 @ 13:57:49 #263
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_34516053
    Ik vind het verschil in de manier waarop een foto overkomt bij 580 of bij 800 breed flink.
    Veel groter hoeft het van mij ook niet te worden hoor, dus megapixels etc is niet aan de ored.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 27-01-2006 14:04:21 ]
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 januari 2006 @ 10:01:45 #264
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34605930
    kweet niet , maar denk niet dat dit hier thuis hoort [centraal] Fotobewerking/Photoshop!
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_34610498
    [centraal] Fotobewerking/Photoshop!

Kunnen we dit niet opnemen in de FOT-wiki Lynx heeft best een leuke tutorial opgezet zo
      maandag 30 januari 2006 @ 15:19:20 #266
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34614423
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 13:04 schreef PdeHoog het volgende:
    [centraal] Fotobewerking/Photoshop!

Kunnen we dit niet opnemen in de FOT-wiki Lynx heeft best een leuke tutorial opgezet zo
    Maar natuurlijk!. En ik bedank jou hier namens iedereen dat jij dat voor ons doet tijdens je vrije tijd!
    pi_34614602
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:19 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Maar natuurlijk!. En ik bedank jou hier namens iedereen dat jij dat voor ons doet tijdens je vrije tijd!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 januari 2006 @ 15:28:37 #268
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34614673
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:26 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

tijd tijd tijd bedoeld shark denk ik
    het is zeker een leuk idee om de tuts in wiki te zetten
    maar dat kost tijd, en moeite
    Today is life -

Dale Carnegie
      maandag 30 januari 2006 @ 15:34:38 #269
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34614878
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 10:01 schreef Ynske het volgende:
    kweet niet , maar denk niet dat dit hier thuis hoort [centraal] Fotobewerking/Photoshop!
    Inmiddels verwijderd. Dank voor je melding.
    - Privacy Matters
      maandag 30 januari 2006 @ 15:36:11 #270
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34614925
    Het leuke aan de Wiki is dat iedereen het kan aanpassen! Ik vind het zelf erg leuk om stukjes en artikeltjes te schrijven daarvoor, heb er ook al een aantal gedaan; bijvoorbeeld die over diafragma en sluitertijd.

Het is gewoon zo dat het tijd kost om te doen, als ik tijd heb voeg ik zelf wat stukjes toe, maar jullie mogen dat ook allemaal doen!
    pi_34615517
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef Ynske het volgende:

[..]

tijd tijd tijd bedoeld shark denk ik
    het is zeker een leuk idee om de tuts in wiki te zetten
    maar dat kost tijd, en moeite
    Shark denkt dat, omdat ik vakantie heb, ik toch niets anders te doen heb Dat is het hele probleem

Overigens: http://wiki.fok.nl/index.php/Rode_ogen_HOWTO
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 januari 2006 @ 15:57:29 #272
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34615558
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Shark denkt dat, omdat ik vakantie heb, ik toch niets anders te doen heb Dat is het hele probleem

zeg dan moet je die andere er ook bijzetten he
    er zijn wel meer manieren die naar rome leiden
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_34615606
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

zeg dan moet je die andere er ook bijzetten he
    er zijn wel meer manieren die naar rome leiden
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:36 schreef Subhuman het volgende:
    Het leuke aan de Wiki is dat iedereen het kan aanpassen! Ik vind het zelf erg leuk om stukjes en artikeltjes te schrijven daarvoor, heb er ook al een aantal gedaan; bijvoorbeeld die over diafragma en sluitertijd.
    Leef je uit dus
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 30 januari 2006 @ 15:59:31 #274
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_34615611
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:59 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

[..]

Leef je uit dus
    k ben aan t werk

en de combi wiki en ik, die bestaat nog niet, weet niet hoe t werkt
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_34615988
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

k ben aan t werk

Sub kan heel goed uitleggen
      maandag 30 januari 2006 @ 16:22:04 #276
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34616357
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:59 schreef Ynske het volgende:
    k ben aan t werk

http://wiki.fok.nl/index.php/Fok%21wiki:Help
    pi_34622944
    Ga ik voor het eerst op de Wiki site kijken.....staat er voor bijna elk subforum een foto op de hoofdpagina (http://wiki.fok.nl/index.php/Hoofdpagina) behalve voor FOT!!!

Misschien iets om de foto van 2005 daar voor te gebruiken (als dat mag...)

[ Bericht 12% gewijzigd door Werewolf op 30-01-2006 19:51:17 ]
      maandag 30 januari 2006 @ 19:54:02 #278
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34623455
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 19:41 schreef Werewolf het volgende:
    Ga ik voor het eerst op de Wiki site kijken.....staat er voor bijna elk subforum een foto op de hoofdpagina (http://wiki.fok.nl/index.php/Hoofdpagina) behalve voor FOT!!!

Misschien iets om de foto van 2005 daar voor te gebruiken (als dat mag...)
    zet je firewall (kerio?) of adblocker uit en kijk nog eens.
    pi_34623943
    Betrapt...
      maandag 30 januari 2006 @ 20:10:12 #280
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34624160
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:05 schreef Werewolf het volgende:
    Betrapt...

Bij mij blokt kerio die ene foto, maar ik kan het niet uitzetten.
    Die foto staat in een subdir "ad" en dat is een afkorting voor advertisment, wat meteen verklaart waarom ik em niet zie thuis....En ik had die foto met pijn en moeite uitgezocht
    pi_34629064
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 15:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas ( )

en bedankt

Ik zal eens kijken of ik binnenkort de andere tutjes kan wiki'en
    pi_34629106
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:53 schreef Lynx666 het volgende:

Ik zal eens kijken of ik binnenkort de andere tutjes kan wiki'en
      dinsdag 31 januari 2006 @ 00:51:28 #283
    40714 Subhuman
    Televised confession
    pi_34636398
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:10 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Bij mij blokt kerio die ene foto, maar ik kan het niet uitzetten.
    Die foto staat in een subdir "ad" en dat is een afkorting voor advertisment, wat meteen verklaart waarom ik em niet zie thuis....En ik had die foto met pijn en moeite uitgezocht
    Heb jij die foto uitgezocht? Ik vroeg me al die tijd al af wie dat toch gedaan had!
      dinsdag 31 januari 2006 @ 09:15:59 #284
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34639855
    quote:
    Op dinsdag 31 januari 2006 00:51 schreef Subhuman het volgende:
    Heb jij die foto uitgezocht? Ik vroeg me al die tijd al af wie dat toch gedaan had!
    Ja, als je iets opzet, moet je het meteen goed doen

Ik heb ook de esher print uitgezocht voor TTK. Die vind ik wel erg goed daarbij passen...

Ik heb meteen een link in de definitie "rode ogen" naar de HOWTO gemaakt. Lijkt me wel zo handig.
    pi_34679646
    ik heb een schrijffout gemaakt in mijn topic

digitale camera doet vreemd

dat moet een hoofdletter zijn
    Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
      woensdag 1 februari 2006 @ 15:35:07 #286
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34682074
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 14:20 schreef sararaats het volgende:
    ik heb een schrijffout gemaakt in mijn topic

digitale camera doet vreemd

dat moet een hoofdletter zijn
    Je gebruikt helemaal geen hoofdletters, zie ik. Laat het maar lekker zo, er is niemand die er over valt.
    - Privacy Matters
    pi_34699224
    ik hoorde een heeeele tijd geleden iets over fok's next top model.. hoe zit dat heren?
    dag
      donderdag 2 februari 2006 @ 10:21:34 #288
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_34708111
      zondag 5 februari 2006 @ 18:50:50 #289
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34768923
    Er schijnt niet gepost te kunnen worden hier?
    - Privacy Matters
      zondag 5 februari 2006 @ 18:56:56 #290
    68154 blackbully
    pi_34769112
    Meld hier je fotografische aankopen

deze is gesloten?

is er al vooruitzicht wanneer het weer open gaat?
    [/quote]
      zondag 5 februari 2006 @ 18:58:16 #291
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34769163
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 18:56 schreef blackbully het volgende:
    Meld hier je fotografische aankopen

deze is gesloten?

is er al vooruitzicht wanneer het weer open gaat?
    respectievelijk "ja" en "binnenkort".
    - Privacy Matters
    pi_34769220
    he modje waarom gooi je het topic op slot en verpest je ieder post plezier met je mening , verbruikartikelen zijn wel interessant , want zo zie je of bepaalde dingen nog in de markt zijn , of dat je nog ergens kan krijgen zoals bepaalde zwart wit rolletjes , en dat illford nog steeds papier maakt voor doca werk , niet alles is digitaal wat de klok slaat , anders zou iemand ook geen memoriecard mogen noemen en dat is wel al tijden toegestaan. zo zouden dan ook geen ccd en spiegel cleaners genoemd mogen worden.

vaak leiden dingen uit koop topic tot leuke discussies dus ook verbruiksartikelen zijn interessant , tenzij ze om de dag gepost worden van ik heb weer dit of dat gekocht terwijl dat al 10x gemeld is

misschien is een nuance in je uitspraak wel gewenst , want snap ook wel dat je geen ruzie in dat topic wil hebben
      zondag 5 februari 2006 @ 19:01:34 #293
    68154 blackbully
    pi_34769267
    ik ben het gedeeltelijk met je eens.

maar alleen melden dan je 10 vellen papier hebt gekocht en meer niete is niet intressant.

even min is roepen ik heb een camera gekocht.

ja leuk. welke? waarom?
    [/quote]
    pi_34769400
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:01 schreef blackbully het volgende:
    ik ben het gedeeltelijk met je eens.

maar alleen melden dan je 10 vellen papier hebt gekocht en meer niete is niet intressant.

even min is roepen ik heb een camera gekocht.

ja leuk. welke? waarom?
    true maar soms is er weinig meer over te te vertellen , de nieuwswaarde licht voor iedereen weer anders , zo had ik bij het lezen een flashback naar good old days
      zondag 5 februari 2006 @ 19:06:26 #295
    138986 lostminds
    de kwijt weg
    pi_34769433
    gewone url tags werken niet
    je moet deze gebruiken

1[url=http://forum.fok.nl/topic/801048]topicnaam[/url]

sorry bully
    Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
      zondag 5 februari 2006 @ 19:08:06 #296
    68154 blackbully
    pi_34769470
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:06 schreef lostminds het volgende:
    gewone url tags werken niet
    je moet deze gebruiken
    [ code verwijderd ]

sorry bully
    [/quote]
      zondag 5 februari 2006 @ 19:08:27 #297
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_34769484
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:00 schreef morpheus_at_work het volgende:
    he modje waarom gooi je het topic op slot en verpest je ieder post plezier met je mening , verbruikartikelen zijn wel interessant , want zo zie je of bepaalde dingen nog in de markt zijn , of dat je nog ergens kan krijgen zoals bepaalde zwart wit rolletjes , en dat illford nog steeds papier maakt voor doca werk , niet alles is digitaal wat de klok slaat , anders zou iemand ook geen memoriecard mogen noemen en dat is wel al tijden toegestaan. zo zouden dan ook geen ccd en spiegel cleaners genoemd mogen worden.

vaak leiden dingen uit koop topic tot leuke discussies dus ook verbruiksartikelen zijn interessant , tenzij ze om de dag gepost worden van ik heb weer dit of dat gekocht terwijl dat al 10x gemeld is

misschien is een nuance in je uitspraak wel gewenst , want snap ook wel dat je geen ruzie in dat topic wil hebben
    hey usertje.

Ik heb het slotje gezet omdat mevrouw Semtex haar taalgebruik me niet aanstond. Aangezien het kutweer is, en zondagavond, en er al veel te lang niet meer gereld is, leek dit me de netste oplossing: een afkoelslotje om te voorkomen dat FOT de "place to be" wordt voor de zondag-avondrel. Het topic gaat wel weer open, maar nu even niet.

De reden waarom ik iets zei over foto papier heb ik al aangegeven. Ik beschouw het als verbruiksartikel, net zoals batterijen dat zijn. Het heeft werkelijk niets te maken met het feit dat het analoog matriaal is, ik begrijp ook niet echt waarom je dat er bij haalt.
    - Privacy Matters
      zondag 5 februari 2006 @ 19:11:23 #298
    138986 lostminds
    de kwijt weg
    pi_34769576
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:05 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

true maar soms is er weinig meer over te te vertellen , de nieuwswaarde licht voor iedereen weer anders , zo had ik bij het lezen een flashback naar good old days
    als iedereen een post plaatst alstie een pak foto of printerpapier heeft gekocht dan is er niet echt veel meer aan denk ik
    ookal is dat 30 bij 40
    kom maar terug als je een rol A0 illford hebt gehaald
    Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
    pi_34769704
    omdat het nooit geroepen is bij andere verbruiksartikelen die zouden dan wel mogen

daarbij is het aan een modje om topic in goede banen te leiden en niet te bepalen welke fotografisch aanschaf wel of niet genoemd mag worden.

je persoonlijke mening mag hierin geen rol spelen of je het nou wel of niet interessant kan vinden
    ik heb het idee dat je nu je mening laat leiden door semtex haar defensiepostings.

uit ervaring weet ik dat het soms lastig is je eigen belang boven het algemeen belang te stellen, ik vraag nu geen antwoord op van je , maar denk er even overna en doe er wel of niets mee.
    pi_34769744
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:11 schreef lostminds het volgende:

[..]

als iedereen een post plaatst alstie een pak foto of printerpapier heeft gekocht dan is er niet echt veel meer aan denk ik
    ookal is dat 30 bij 40
    kom maar terug als je een rol A0 illford hebt gehaald
    zelfde als iederen zou posten ik heb een canon 350 d gekocht , is ook niet interessant meer na 3 reacties. zelfde geld voor verbruiksartikelen. zelf lees ik het topic altijd even door of het al is genoemd , is het al meerdere keren voor gekomen dan post ik het niet
      zondag 5 februari 2006 @ 19:19:29 #301
    138986 lostminds
    de kwijt weg
    pi_34769844
    quote:
    Op zondag 5 februari 2006 19:16 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

zelfde als iederen zou posten ik heb een canon 350 d gekocht , is ook niet interessant meer na 3 reacties. zelfde geld voor verbruiksartikelen. zelf lees ik het topic altijd even door of het al is genoemd , is het al meerdere keren voor gekomen dan post ik het niet
    hoeveel mensen kopen meerdere keren per jaar een canon 350d?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')