Ow, ja ok. Ik lees dat soort dingen nooitquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:22 schreef Offy het volgende:
De modjes hier kunnen daar weinig aan doen helaas
Van Bandongo.com:
[..]
Je moet dus even een andere host zien te vinden of alleen de url in je bericht zetten.
En dicht.quote:Op zaterdag 31 december 2005 16:49 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik was een beetje te pro-actief en opende een dubbeltopic: Help me mijn foto verbeteren - deel 2 mag dicht
eensch, maar voor mij mag de verhouding 3-10 zijn. 10 is nog net te doen, mits geresizedquote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:25 schreef Re het volgende:
hoi,
leuk al die showcases met 15+ foto's maar is het niet beter om daar een minimum en maximum op te zetten (4-8 ofzo), dat is zowel voor de fotograaf (die dan wat kritischer naar zijn foto's zal moeten kijken) als kijker (door tig plaatjes heenworstelen nodigt niet uit tot reageren) een stuk beter imho
Dit lijkt me een goed planquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:17 schreef Subhuman het volgende:
Een mogelijkheid die wel kan is het opnemen van een richtlijn in de FAQ. Als je een showcase plaatst krijg je de meeste reacties als deze tussen x en y foto's groot is. Zoiets. Verder wil ik eigenlijk niet gaan.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:35 schreef Subhuman het volgende:
Is dicht (maar dat had je al gezien)
Hier denk ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:02 schreef E.r.w.i.n het volgende:
Is er al (wel gevonden, niet gezocht, maar ik ben een man, mannen kunnen niet zoeken, ofzo) een soort van centraal (..) topic waar je één goed gelukte foto kunt showen? Of is daar überhaupt geen behoefte aan? Óf kan dat ook gewoon in het slowsjettopique?
Zie je, mannen kunnen echt niet zoeken!quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:04 schreef Elefes het volgende:
[..]
Hier denk ikDaar krijg je ook commentaar en tips op je foto.
dat heeft niets met zoeken te makenquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:09 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Zie je, mannen kunnen echt niet zoeken!![]()
En nou is het afgelopen met die dubbeltopics!quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:56 schreef Xilantof het volgende:
FOT [SC] waar iedereen terug komt van werken
was weer te laat:
mag dicht.
Heb je die knop niet voor Jan-met-de-korte-achternaamquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:16 schreef Subhuman het volgende:
En nou is het afgelopen met die dubbeltopics!
Sorryquote:Op donderdag 5 januari 2006 18:16 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En nou is het afgelopen met die dubbeltopics!
Ga zo door, dan doet ie ook es wat voor zijn kleurtjequote:Op donderdag 5 januari 2006 20:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Sorry
maar ik houd je wel goed bezig
Goeie motiveringquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:38 schreef Subhuman het volgende:
We vonden de slowchat volstrekt overbodig en na al het gezeik bleef er maar een conclusie over. Er komt geen slowchat meer.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:41 schreef RonaldV het volgende:
Goeie motivering![]()
"we"?
"gezeik"?
Ben je malende of zo?
Even voor de duidelijkheid: je zult dus echt met iets beters moeten komen voor de users. Want die gaan het net zo min vreten als ik.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:40 schreef Lynx666 het volgende:
Even voor de duidelijkheid: hier is al langer achter de schermen over gepraat tussen Sub en mij. En we vonden het nu echt wel tijd.
Dicht is dicht.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Goeie motivering![]()
"we"?
"gezeik"?
Ben je malende of zo?
We weten ook wel dat ons dit niet in dank zal worden afgenomen. Dat moet dan maar. We hebben er onze redenen voor, of je die nou wel of niet (wil) snappen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: je zult dus echt met iets beters moeten komen voor de users. Want die gaan het net zo min vreten als ik.
quote:
Ben je Zijn jullie met je kop tegen een aanstormende trein gebotst of zo? Welk gedeelte van "uitleg" snap je nou niet?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
We weten ook wel dat ons dit niet in dank zal worden afgenomen. Dat moet dan maar. We hebben er onze redenen voor, of je die nou wel of niet (wil) snappen.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef RonaldV het volgende:
Ben je Zijn jullie met je kop tegen een aanstormende trein gebotst of zo? Welk gedeelte van "uitleg" snap je nou niet?
LE-ZENquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
Ben je Zijn jullie met je kop tegen een aanstormende trein gebotst of zo? Welk gedeelte van "uitleg" snap je nou niet?
Ow, je bedoelt deze post ?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:48 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
LE-ZEN
Ik heb je een uitleg gegeven in het vorige topic.
Je denkt uit mijn postaantallen op te maken hoe goed ik een forum ken?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ow, je bedoelt deze post ?
Je weet wel hoe je jezelf als nieuwe in een voor jou vrij onbekend subforum in één klap geliefd moet maken he? Hoe ga jij over straat? Kijk je om de 5 meter over je schouder om te zien of niemand je wil aanvallen?
Die arrogantie heb ik, ja. Er blijkt uit niets het tegengestelde.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:53 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Je denkt uit mijn postaantallen op te maken hoe goed ik een forum ken?
Welnee, ik vind het kul-argumenten. En om out-of-the-blue een post aan te grijpen om de SC om zeep te helpen vind ik al helemaal bedenkelijk. Zeker als je ziet dat een mod gewoon meedoet aan wat dat topic verweten wordt. Hand in eigen boezem en zo, iedereen met een IQ boven de 50 kan dat bedenken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:57 schreef Lynx666 het volgende:
Beetje flauw trouwens om me dan maar meteen af te zeiken. Je geeft dus toe dat je niet goed gelezen hebt..
Je geeft zelf al het antwoordquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:59 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Die arrogantie heb ik, ja. Er blijkt uit niets het tegengestelde.
Ik ben dit gezeik een beetje zat. De slowchat is dicht en blijft dicht. Einde discussie.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Welnee, ik vind het kul-argumenten. En om out-of-the-blue een post aan te grijpen om de SC om zeep te helpen vind ik al helemaal bedenkelijk. Zeker als je ziet dat een mod gewoon meedoet aan wat dat topic verweten wordt. Hand in eigen boezem en zo, iedereen met een IQ boven de 50 kan dat bedenken.
De enige bezoeken die ik aan de SC heb gebracht was bij m'n aanstelling als mod.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:02 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Welnee, ik vind het kul-argumenten. En om out-of-the-blue een post aan te grijpen om de SC om zeep te helpen vind ik al helemaal bedenkelijk. Zeker als je ziet dat een mod gewoon meedoet aan wat dat topic verweten wordt. Hand in eigen boezem en zo, iedereen met een IQ boven de 50 kan dat bedenken.
Ow, het is dus toch een discussie?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:04 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik ben dit gezeik een beetje zat. De slowchat is dicht en blijft dicht. Einde discussie.
Ik zal m'n honkbalknuppel meenemen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ow, het is dus toch een discussie?
Wordt een leuke meet over een paar weken. Ik kijk er naar uit! Jij ook nog?
Ik had het dan ook niet over jou en de SC. LE-ZEN!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:04 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
De enige bezoeken die ik aan de SC heb gebracht was bij m'n aanstelling als mod..
Ok, de sfeer is hier danig verpest. Als trouwe bezoeker van FOT hou ik het nu maar voor gezien. Het gedrag van de users en mods is echt niet meer normaal. Als over een paar jaar zich iemand afvraagd waarom het foto-forum er niet meer is, dan kan je deze drie users aanwijzen.quote:-weg-
Ik vraag me af wat hier nou ECHT de aanleiding voor isquote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:43 schreef Lynx666 het volgende:
Na al een tijd beraad te hebben gepleegd omtrend te FOT slowchat hebben wij besloten deze per direct op slot te doen. Dit omdat de slowchats in omvang en frequentie toenemen, en leidt tegenwoordig ook tot meer dan regelmatig tot dubbeltopics. We zijn van mening dat het sluiten van de slowchat de rest van FOT wat meer uit het slop moet trekken, naast dat de slowchat an sich niets aan het forum toevoegt. De slowchat blijft dus gesloten.
We hopen op jullie begrip
Lynx666 & Subhuman
Het is inderdaad een heel teleurstellende actie. Om zo "beginners-acties" van één user aftestraffen. Het gaat weer de zwaar verkeerde kant op. Sub en Lynx denk eens even beter na en zie de gevolgen in. Nu krijg je echt zware wildgroei van topics. EN dat wilde jullie toch niet??quote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat hier nou ECHT de aanleiding voor isDe slowchat is pas de laatste dagen weer flink op gang gekomen en eigenlijk alleen maar omdat er één bepaalde user overal, maar dan ook gewoon overal, op kwam reageren en niet wist hoe hij SC's moet openen. Een waarschuwing richting deze gebruiker, en de rest van de gebruikers, was op zijn plaats geweest.
Verder vraag ik me af hoe jullie het voor elkaar willen krijgen om, door de SC te sluiten, de rest van FOT uit het slop te trekkenHet subforum valt en staat met de users en ik denk dat menigeen graag wil helpen FOT uit het slop te halen (voor zover dat al zo is). Het jammere is dat jullie NOOIT iets laten horen over plannen die er zijn, afspraken die gemaakt worden, ideeen die er leven; er wordt NOOIT gevraagd of we misschien mee willen denken etc.
Sub, je gaf zelf aan dat het weer de goede kant op begon te gaan met FOT en dan haal je dit soort acties uit.........ik vind het teleurstellend
Fotografie slowchat: Hier weer verderquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Elefes het volgende:
Zeg, waren de mods niet gewoon dronken toen ze dit beslisten? Gezien het tijdstip.
Dat lijkt me de meest logische verklaring
neuhquote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:10 schreef Elefes het volgende:
Zeg, waren de mods niet gewoon dronken toen ze dit beslisten? Gezien het tijdstip.
Dat lijkt me de meest logische verklaring
Je post is eerder een argument dat het wél zo was, dan niet.quote:
Nee, dat was geen grap.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:47 schreef Elefes het volgende:
Oh enne, als dit een grapje was.. Dan is de sluiting van het centrale "ik zoek een digitale camera topic" dat zeker ook?
Zo druk was het topic niet. Bovendien geven mensen hier vrijwillig advies, en is het een veel grotere moeite om alle topics apart af te gaan. 1 Centraal topic is overzichtelijk, is een database met vragen en antwoorden (die een aantal users zeker wel doorlezen voordat ze hun vraag stellen, of daardoor zelfs hun vraag niet meer hoeven te stellen) en voorkomt het steeds weer moeten geven van hetzelfde antwoord in verschillende topics, wat erg vervelend is als je behulpzaam wilt zijn maar je antwoord dus steeds op hetzelfde neer komt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:55 schreef blackbully het volgende:
je moet ook per gezochte camera een topic openen. das toch veel handiger.
anders moet je veel teveel tekst doorploegen om te kijken of iemand op je vraag een antwoord heeft gegeven.
Leerpunt voor de volgende keer: gewoon vroeger gaan rellen!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:43 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat we veilig kunnen aannemen dat FOT totaal ongeschikt is om een FOT-gerelateerde rel op te zetten. We zijn te beschaafd. Zelfs Yvonne was teleurgesteld, en is al om 2 uur naar bed gegaan.
of in een ander sub-forumquote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leerpunt voor de volgende keer: gewoon vroeger gaan rellen!
Een rel bakken over onze relatie met de Modjes van FOTquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:58 schreef blackbully het volgende:
[..]
of in een ander sub-forum
R&P is altijd wel een suc-6
![]()
Zeker als jij aanschuift.quote:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er concreet gaat gebeuren / veranderen om dit te bewerkstelligenquote:Op zondag 8 januari 2006 17:17 schreef RonaldV het volgende:
Onze anti-SC actie was flauw, dat geef ik helemaal toe. Maar mijn mening blijft overeind op twee punten:
1. Er moet op FOT geen incrowd ontstaan (en dat gebeurde in de SC, vandaar het "dreigement" van sluiting) en
2. FOT moet in de basis op instapniveau blijven.
De verandering (of eigenlijk de terugkeer) kan beter vanuit onszelf komen dan vanuit de mods en admins.
We hoorden van diverse kanten verhalen over Fokkers die wel geïnteresseerd waren in fotografie, maar niet in FOT durfden te posten doordat zij FOT ervoeren als gesloten en kliekerig. Dat is voor ons de reden geweest om te kijken of we FOT eens wat opener konden krijgen.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er concreet gaat gebeuren / veranderen om dit te bewerkstelligenEn waaruit kan worden afgeleid dat er een incrowd ontstaat
![]()
Niet dat ik nou vervelend wil doen (en ja....daar ben ik best goed in hoor als het moet), maar meer omdat ik het vreemd vind dat de modjes een dergelijk iets nooit hebben geroepen en ook geen initiatief hebben genomen hier verandering in aan te brengen afgezien van de vrij impopulaire maatregel om geen centraal camera-topic meer te organiseren
quote:Op zondag 8 januari 2006 21:31 schreef Subhuman het volgende:
Bovendien zijn er nog een aantal andere leuke nieuwe dingen op komst.
tja we vinden jou gewoon lief.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:37 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
, wattan?
.
Ok, over die geslotenheid. Ik ben het daar niet echt mee eens. Ik ben ook maar één persoon, maar zelf heb ik de FOT-ers nooit als gesloten ervaren. Bij het voormalig beoordeel de foto-topic (tegenwoordig help me verbeteren) wordt serieus en behulpzaam gereageerd. Bij mijn twijfelachtige intreding in de FOTwedstrijd werd ik, bijna, met open armen ontvangen. Eerlijk waar, ik vind het allemaal nogal meevallen qua geslotenheid. Zeker in vergelijking met andere forums.
Is ook aangegeven waarom zij FOT zo ervoerenquote:Op zondag 8 januari 2006 21:31 schreef Subhuman het volgende:
doordat zij FOT ervoeren als gesloten en kliekerig.
Leverde een hoop gezeik opquote:De maatregel om het centrale digitale cameratopic af te schaffen is een van die dingen geweest, maar zeker niet de enige.
Stootte ook op wat onbegripquote:Het beoordeel mijn foto topic is hernoemd
Niet echt wat van gemerkt, maar da's een goede actiequote:we hebben het openen van nieuwe topics gestimuleerd
Ook hier geld dat gebruikers in het forum een uitstekende hand kunnen helpen.quote:de fotowedstrijd verder gepromoot op Fok
Niet alles was even goed zichtbaar, maar in dat gevalquote:Zomaar een kleine greep uit de initiatieven die wij dus wel degelijk genomen hebben.
Dat is genoemd ja, maar echt concrete voorbeelden / acties / resultaten vond ik niet echt terug.quote:Volgens mij hebben we daarbij ook continu genoemd dat we FOT opener wilden maken voor nieuwelingen. Als dat niet zo is overgekomen dan is daar niet duidelijk over gecommuniceerd.
Ik ben benieuwd, maar wederom zou enige communicatie welkom zijnquote:Bovendien zijn er nog een aantal andere leuke nieuwe dingen op komst.
Een incrowd ontstaat als andere users zich niet echt meer welkom voelen. Als de vaste groep gebruikers voor een zeer groot deel alleen nog maar posts plaatsen die voor anderen slecht begrijpelijk zijn. Er was geen vijandigheid naar nieuwe gebruikers, ik heb dat tenminste nooit gezien, maar echt veel nieuwe gezichten kwamen er ook niet bij. Blijkbaar voelden anderen zich niet lekker om te posten in de SC.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
Omdat het vorige topic zo nodig op slot moest en werd aangegeven dat ik dan maar hier verder moest....bij deze dus
[..]
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat er concreet gaat gebeuren / veranderen om dit te bewerkstelligenEn waaruit kan worden afgeleid dat er een incrowd ontstaat
![]()
Ik ben met je eens: er is door geen van de mods veel actie ondernomen om in te grijpen. "Laissez-faire" lijkt de boventoon te hebben gevoerd, en daar is (terecht) vaak op gewezen door users. Zoals ik in het nu gesloten topic al postte: er is iets mis met FOT, en ik koos ervoor om mods daar over MSN op aan te spreken. Net zoals andere users (zoals jij) wel eens tegen mij klaagden, en ongetwijfeld weer andere users tegen andere FOT-ters.quote:Niet dat ik nou vervelend wil doen (en ja....daar ben ik best goed in hoor als het moet), maar meer omdat ik het vreemd vind dat de modjes een dergelijk iets nooit hebben geroepen en ook geen initiatief hebben genomen hier verandering in aan te brengen afgezien van de vrij impopulaire maatregel om geen centraal camera-topic meer te organiseren
edit: even voor de duidelijkheid.....deze opmerkingen zijn niet negatief bedoeld, maar uit nieuwsgierigheid en zo.
ssssst us is slecht voorbeeldquote:Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef RonaldV het volgende:
[..]
................................
.........................
FOT zou zich imho moeten verhouden tot DPZ zoals DIG zich verhoudt tot Tweakers. Instap niveau en kort daarboven. Een aantal posters (zie de FOT historie) wilden FOT op DPZ niveau brengen. Maar de gebruikers-basis van Fok! leent zich daar niet voor. Dan kun je twee dingen doen: je laat alles bij het oude, en uiteindelijk sterft FOT, of je grijpt in en zorgt voor verjonging. Elke organisatie krijgt daar een keer mee te maken, en altijd zijn de oude getrouwen daar over ontstemd. In US ontstond bijna oorlog. Maar uiteindelijk is US er wel beter uitgekomen dan het een jaar geleden was.
Voel je je daardoor minder welkom op dat forum?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:01 schreef blackbully het volgende:
zelf kom ik wel in andere sub-fora van fok maar kom daar inderdaad niet in de SC
heb ik niks te zoeken snap toch niet waar ze het daar over hebben
en om 300 posts door te ploegen om het te begrijpen (voor een deel) daar heb ik ook geen zin in
Ik zei niet dat de uitvoering goed was ( in tegendeel), maar het resultaat van de vernieuwing was dat wel.quote:Op zondag 8 januari 2006 21:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
ssssst us is slecht voorbeeld
geef een ban aan de 10 users die er het vaakst komen (een dag week of maand afhankelijk van wie het was)
dan ben je de bedrijging kwijt.
geen goed idee. geeft een hoop ruzie
Ik heb idd lopen klagen tegen jequote:Op zondag 8 januari 2006 21:51 schreef RonaldV het volgende:
Ik ben met je eens: er is door geen van de mods veel actie ondernomen om in te grijpen. "Laissez-faire" lijkt de boventoon te hebben gevoerd, en daar is (terecht) vaak op gewezen door users. Zoals ik in het nu gesloten topic al postte: er is iets mis met FOT, en ik koos ervoor om mods daar over MSN op aan te spreken. Net zoals andere users (zoals jij) wel eens tegen mij klaagden, en ongetwijfeld weer andere users tegen andere FOT-ters.
OK...duidelijk verhaal....maar hiermee schakel je dus bij voorbaat al een leuke en belangrijke groep gebruikers uit, nl. de "gevorderde fotograaf" en die heb je eigenlijk nodig om beginners een beetje wegwijs te kunnen maken. Je zult die groep ook iets moeten bieden en tuurlijk....een groot deel van de mensen hangt hier vanwege de relatief relaxte sfeer maar concreet vraag ik me af hoe je de behoefte van de wat gevorderde fotograaf wilt gaan integreren met het idee dat FOT op instap-niveau moet blijvenquote:FOT zou zich imho moeten verhouden tot DPZ zoals DIG zich verhoudt tot Tweakers. Instap niveau en kort daarboven. Een aantal posters (zie de FOT historie) wilden FOT op DPZ niveau brengen. Maar de gebruikers-basis van Fok! leent zich daar niet voor.
Klopt....dan krijg je afsplitsingen en vertrek-acties. Ik heb er alle ervaring meequote:Dan kun je twee dingen doen: je laat alles bij het oude, en uiteindelijk sterft FOT, of je grijpt in en zorgt voor verjonging. Elke organisatie krijgt daar een keer mee te maken, en altijd zijn de oude getrouwen daar over ontstemd.
Voor sommigen is dat een hindernis, net zoals (en ik citeer nu even losjes) "het hoge niveau van de regelmatige posters". Dat laatste vind ik overigens nog wel meevallen, en ik ben vaak heel erg verrast over wat de nieuwen posten.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Voel je je daardoor minder welkom op dat forum?
Ik geniet van het hoge niveau, is er tenminste iets om naar te strevenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Voor sommigen is dat een hindernis, net zoals (en ik citeer nu even losjes) "het hoge niveau van de regelmatige posters". Dat laatste vind ik overigens nog wel meevallen, en ik ben vaak heel erg verrast over wat de nieuwen posten.
Opener voor nieuwe gebruikers zorgt ervoor dat je niet navelstaarderig gaat worden. Er komen nieuwe gezichten, en die houden de rest wel bij de les, vooropgesteld dat ze wel een poosje blijven hangen. En het houdt vooral de "ouwe hap" jong en alert.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb idd lopen klagen tegen jeIk kan er echt niet de vinger achter krijgen wat dan het probleem is bij FOT en heel eerlijk gezegd....ik denk dat de mods dat ook niet kunnen
Jij wel
Ik kan me nl. niet voorstellen dat alleen FOT opener krijgen de oplossing tot het probleem gaat zijn.
ik denk dat de wat gevorderde groep hier prima aan zijn trekken komt. Het is de groep instappers die ik miste. Nou ja: ze waren er altijd wel, maar in de opbouw hoort een piramide structuur te zitten, en FOT had meer het model van een kubus. En voor de echt gevorderden zijn er natuurlijk F3 en DPZ. Dat betekent niet dat die hier niet welkom zouden zijn (natuurlijk niet), maar wel dat ze rekening moeten houden met het feit dat de eisen hier minder hoog liggen dan daar.quote:[..]
OK...duidelijk verhaal....maar hiermee schakel je dus bij voorbaat al een leuke en belangrijke groep gebruikers uit, nl. de "gevorderde fotograaf" en die heb je eigenlijk nodig om beginners een beetje wegwijs te kunnen maken. Je zult die groep ook iets moeten bieden en tuurlijk....een groot deel van de mensen hangt hier vanwege de relatief relaxte sfeer maar concreet vraag ik me af hoe je de behoefte van de wat gevorderde fotograaf wilt gaan integreren met het idee dat FOT op instap-niveau moet blijven
Heb je al eens gekeken op Fotografieforum.nl ?quote:en ik denk dat hier een gedeelte van MIJN probleem zitEr zijn fora waar je gezellig kunt praten en je plaatjes kunt laten zien (ik denk aan een F3), maar er zijn ook fora waar je vooral komt om wat commentaar op je foto's te krijgen zodat ze beter kunnen worden (DPZ). IK zou het vinden als FOT beide kan integreren
En op deze manier wordt dat vrij lastig denk ik.
quote:[..]
Klopt....dan krijg je afsplitsingen en vertrek-acties. Ik heb er alle ervaring meeVooral zakelijk gezien uiteraard
Ik hoop dat het zo gaat werken en dat we niet een discussie hier gaan krijgen over gevorderden of mensen met dure camera's en mooie plaatjes die dan maar ergens anders moeten gaan posten om de instappers geen minderwaardigheidscomplex (enigzins overdreven neergezet uiteraardquote:Op zondag 8 januari 2006 22:16 schreef RonaldV het volgende:
ik denk dat de wat gevorderde groep hier prima aan zijn trekken komt. Het is de groep instappers die ik miste. Nou ja: ze waren er altijd wel, maar in de opbouw hoort een piramide structuur te zitten, en FOT had meer het model van een kubus. En voor de echt gevorderden zijn er natuurlijk F3 en DPZ. Dat betekent niet dat die hier niet welkom zouden zijn (natuurlijk niet), maar wel dat ze rekening moeten houden met het feit dat de eisen hier minder hoog liggen dan daar.
[..]
Ja...mooie site....is inmiddels een vrij besloten bedoening gewordenquote:Heb je al eens gekeken op Fotografieforum.nl ?
Mijn vorige werkgever was ook van het verjongen en vernieuwen en heeft daarmee tenminste 50% van zijn harde kern aan senior techneuten / ervaren werknemers weggejaagd hoorquote:zakelijk
You have a point therequote:Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef Subhuman het volgende:
Je geeft aan dat een aantal dingen die wij gedaan hebben op weerstand stuitten van de vaste groep gebruikers. Op ons kwam dat over alsof die groep het idee had het forum in hun bezit te hebben. We hoefden maar met onze tengels iets te veranderen aan "hun" forum en de hel barstte los. Nog een reden waarom we vonden dat het soms wel erg kliekerig werd.
Ik heb nooit gezegd "wacht maar af, het komt allemaal wel goed".quote:Op zondag 8 januari 2006 23:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
You have a point thereEn je doet het toch nooit goed
Hoewel ik misschien wat meer communicatie had willen zien
Maar he....als het er beter van wordt, dan zie ik dat graag gebeuren en met mij anderen denk ik Gewoon even afwachten dus
Maar een tip: maak de tijd niet te lang. Op kantoor werd dat ook altijd gezegd "wacht maar af...het komt allemaal goed" en na twee jaar had men er toch echt genoeg van
tuurlijk nietquote:Op zondag 8 januari 2006 22:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Voel je je daardoor minder welkom op dat forum?
Dat is iets voor jullie om onderling te regelen, daar heb ik geen enkele invloed op. Maar wel een goed statement dat je maakt!quote:Op zondag 8 januari 2006 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie hier en in wel meer topics terugkomen dat iedereen elkaar maar aanspreekt op MSN. Ik denk dat dat de openheid niet ten goede komt en dat het beter is om alles gewoon in het openbaar te houden.
(En daarbij, MSN en ICQ zijn zooo 1999)
hebben ook nog irc #fotquote:Op zondag 8 januari 2006 23:25 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie hier en in wel meer topics terugkomen dat iedereen elkaar maar aanspreekt op MSN. Ik denk dat dat de openheid niet ten goede komt en dat het beter is om alles gewoon in het openbaar te houden.
(En daarbij, MSN en ICQ zijn zooo 1999)
#fot is een stille dood gestorvenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:41 schreef blackbully het volgende:
[..]
hebben ook nog irc #fot
erg actief ondertussen
altijd handig om met groepen iets te kunnen bespreken
en niet echt besloten want ieder kan zich er in mengen
wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de motivatie van het kliekje (waar ik ongetwijfeld ook toe behoor) er niet eentje is om om de boel hier te verslechteren natuurlijk. Ik loop echt al lang genoeg op Fok rond (ja fossiel ja) om te zien dat het altijd wel een golfbeweging is dat er mensen weggaan en komen dat er afscheidingen zijn met ruzies en dat de meeste uiteindelijk ook gewoon weer terugkomen. Ook vanaf jullie kant wordt er soms wat stug gereageerd op suggesties uit het kliekje alsof dat bij voorbaat al iets is wat moet worden uitgesloten omdat het uit het kliekje komt. Bij mij komt het de laatste tijd over dat er meer regeltjes moeten komen en die dus maar doorgevoerd moeten worden, maakt mij verder weinig uit, als ik wil baggeren doe ik dat lekker als ik serieus ergens op wil reageren dan doe ik dat ook, moet gewoon plaats voor zijn binnen een subforum.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:51 schreef Subhuman het volgende:
Je kan niet continu blijven veranderen, na een tijdje heb je gewoon alles gedaan wat in je macht ligt en dan gaat het erom om het een beetje in het gareel te houden en ervoor te zorgen dat het niet opnieuw een besloten geheel wordt.
Je geeft aan dat een aantal dingen die wij gedaan hebben op weerstand stuitten van de vaste groep gebruikers. Op ons kwam dat over alsof die groep het idee had het forum in hun bezit te hebben. We hoefden maar met onze tengels iets te veranderen aan "hun" forum en de hel barstte los. Nog een reden waarom we vonden dat het soms wel erg kliekerig werd.
Het is er een tijd lang erg gezellig geweest!quote:Op zondag 8 januari 2006 23:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
#fot is een stille dood gestorvenMaar opzich wel een leuk initiatief en zeker de moeite waard om weer te laten opstaan uit de dood
30 sec op dat kanaal aan wezig zijn is niet helpen het uit de dood te doen herrijzenquote:Op zondag 8 januari 2006 23:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
#fot is een stille dood gestorvenMaar opzich wel een leuk initiatief en zeker de moeite waard om weer te laten opstaan uit de dood
Dat kloptquote:Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Het is er een tijd lang erg gezellig geweest!
quote:Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef blackbully het volgende:
[..]
30 sec op dat kanaal aan wezig zijn is niet helpen het uit de dood te doen herrijzen
instal dan eff gewoon ircquote:Op zondag 8 januari 2006 23:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik ga zo afnokken en het leidt me af van andere dingen
Mede omdat ik via web-irc ook geen meldingen van nieuwe teksten krijg en zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |