Jammer dat het op jullie overkomt dat we er niet eens naar willen kijken omdat het uit het kliekje komt. Ik hoop altijd wel goede argumenten te geven, daar zal ik in de toekomst dan nog beter op letten.quote:Op zondag 8 januari 2006 23:50 schreef Re het volgende:
[..]
wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat de motivatie van het kliekje (waar ik ongetwijfeld ook toe behoor) er niet eentje is om om de boel hier te verslechteren natuurlijk. Ik loop echt al lang genoeg op Fok rond (ja fossiel ja) om te zien dat het altijd wel een golfbeweging is dat er mensen weggaan en komen dat er afscheidingen zijn met ruzies en dat de meeste uiteindelijk ook gewoon weer terugkomen. Ook vanaf jullie kant wordt er soms wat stug gereageerd op suggesties uit het kliekje alsof dat bij voorbaat al iets is wat moet worden uitgesloten omdat het uit het kliekje komt. Bij mij komt het de laatste tijd over dat er meer regeltjes moeten komen en die dus maar doorgevoerd moeten worden, maakt mij verder weinig uit, als ik wil baggeren doe ik dat lekker als ik serieus ergens op wil reageren dan doe ik dat ook, moet gewoon plaats voor zijn binnen een subforum.
Dat zie ik in FOT nog niet echt, ja een tijdje geleden gaven sommige users wel erg kortaf en bot kritiek en konden anderen daar wel erg slecht mee omgaan maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo.quote:Het is een tendens dat internet tegenwoordig harder moet geloof ik, er worden wat makkelijker stevige woorden gebruikt en elkaar de huid vol gescholden, best wel komisch om te zien dat bepaalde users dit goed doorvoeren terwijl het helemaal nergens voor nodig is
op mij komt dat zo overquote:Op zondag 8 januari 2006 23:55 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Jammer dat het op jullie overkomt dat we er niet eens naar willen kijken omdat het uit het kliekje komt. Ik hoop altijd wel goede argumenten te geven, daar zal ik in de toekomst dan nog beter op letten.![]()
en vice versa natuurlijkquote:Dat zie ik in FOT nog niet echt, ja een tijdje geleden gaven sommige users wel erg kortaf en bot kritiek en konden anderen daar wel erg slecht mee omgaan maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo.
Wat opgeruimdquote:Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Elefes het volgende:
Misschien kan er eventjes in het Portretteer je huisdier topic gekeken worden? Daar staan een paar te grote foto's
Ik heb er hier nog een paar:quote:Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Elefes het volgende:
Misschien kan er eventjes in het Portretteer je huisdier topic gekeken worden? Daar staan een paar te grote foto's
Dat was eigenlijk mijn schuldquote:Op maandag 9 januari 2006 21:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb er hier nog een paar:
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt!
quote:Op maandag 9 januari 2006 21:56 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk mijn schuld
Ik zei dat er niemand naar zou kijken wanneer ze in een link stonden (user zei te lui te zijn ze te resizen)..
als je er nog 1 hebt dan weet je toch al welke je wilt?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef Subhuman het volgende:
...
Het tweede topic is voor users die al behoorlijk wat uitzoekwerk hebben gedaan en slechts een of twee cameramodellen over hebben. Andere users die ervaringen hebben met die modellen kunnen hier reageren. Dit wordt dan een echt mooi naslagtopic. Eventueel kunnen eerdere reacties zelfs een plek krijgen op de Wiki, per camera.
....
Ik ben het heel erg met je post eens. Ook ik heb "last" van camera's die niet lekker in mijn koenschoppen van handen liggen, dus dat soort info is zeker handig om te vermelden. En ik heb het al eerder gezegd: dit forum is imho voor beginners. Uitleg over lichtgevoeligheid, snelheid en zo kun je beter in klare taal geven dan in de standaardwaarden die in de vak en hobby-bladen te vinden zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:50 schreef HMaster-II het volgende:
Is het niet hadig, om het Fot-Wiki daarvoor te gebruiken??? Zodat je per merk en model een kleine omschrijving hebt. Mischien met afbeeldingen en in Jip-enJanneketaal beoordelingen van ons gebruikers??
Lijkt mischien veel werk, maar voor de toekomstige fotograven en fotograves is het dan mischien wat duidelijker.
Ik noem een voorbeeld: Ik vind de EOS300D als basis model qua body beter dan de EOS350D omdat ik die beter vast kan pakken. -Marjo- heeft kleinere handjes en vind het een plezierig model.
(zie het bekende vergelijk tijdens de Amsterdam meet)
Dat soort dingne kunnen dan in een gebruikersbeoordeling in zo'n pagina..
Of loop ik weer te ver van de kudde af met mijn poging tot newbie-vriendelijk te zijn??
![]()
Het lijkt me een beetje onhaalbaar om dat te doen, omdat je dan elk topic moet gaan beoordelen op waar het thuis hoort. Het schept denk ik ook wat verwarring, wat mag precies wel, en wat niet? Waarom gaat mijn topic wel dicht, en blijft dat van die ander open?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef PdeHoog het volgende:
Let wel: ik lees dit soort topics bijna nooit hoorIk zou me echter voor kunnen stellen dat je de losse topics toch laat bestaan naast de centrale topics, mits er discussie wordt gevoerd die interessant voor anderen is. Je geeft zelf al aan dat de losse topics meer responses trekken.
Je zou een topic, zodra te zien is dat de standaard geijkte vragen naar boven komen en / of de betreffende vraag recent nog gesteld is in het centrale topic, kunnen sluiten en doorverwijzen naar dat centrale topic. Als dat niet het geval is, zou ik het topic gewoon lekker open laten
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:50 schreef HMaster-II het volgende:
Is het niet hadig, om het Fot-Wiki daarvoor te gebruiken??? Zodat je per merk en model een kleine omschrijving hebt. Mischien met afbeeldingen en in Jip-enJanneketaal beoordelingen van ons gebruikers??
Lijkt mischien veel werk, maar voor de toekomstige fotograven en fotograves is het dan mischien wat duidelijker.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef Subhuman het volgende:
Het tweede topic is voor users die al behoorlijk wat uitzoekwerk hebben gedaan en slechts een of twee cameramodellen over hebben. Andere users die ervaringen hebben met die modellen kunnen hier reageren. Dit wordt dan een echt mooi naslagtopic. Eventueel kunnen eerdere reacties zelfs een plek krijgen op de Wiki, per camera.
Ik ben het eens met Elefes, een dergelijk beleid zou alleen maar verwarring scheppen. Of we gaan naar deze twee topics toe en schrappen de rest, of we doen dat niet en laten alle losse topics lopen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:29 schreef PdeHoog het volgende:
Let wel: ik lees dit soort topics bijna nooit hoorIk zou me echter voor kunnen stellen dat je de losse topics toch laat bestaan naast de centrale topics, mits er discussie wordt gevoerd die interessant voor anderen is. Je geeft zelf al aan dat de losse topics meer responses trekken.
Je zou een topic, zodra te zien is dat de standaard geijkte vragen naar boven komen en / of de betreffende vraag recent nog gesteld is in het centrale topic, kunnen sluiten en doorverwijzen naar dat centrale topic. Als dat niet het geval is, zou ik het topic gewoon lekker open laten
Het was maar een idee hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:48 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Elefes, een dergelijk beleid zou alleen maar verwarring scheppen. Of we gaan naar deze twee topics toe en schrappen de rest, of we doen dat niet en laten alle losse topics lopen.
Ik vind het ook zeker geen slecht idee. Ik ga er alleen van uit dat users niet veranderenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het was maar een idee hoorHet brengt wat werk met zich mee en een duidelijke FAQ, maar volgens mij is het best te realiseren. Ik denk dat de verwarring best meevalt, zeker als er goede en duidelijke verwijzingen zijn
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:46 schreef Subhuman het volgende:
[.HM-II quote.] over iets wiki
[.Subjes quote.] over iets wiki
Sowieso kan er uit de Wiki veel meer gehaald worden dan er nu in zit. Shark.Bait heeft de FOT Wiki opgestart en daarna heb ik hem enigszins uitgebreid, maar dat is ook gestopt nu wegens tijdgebrek. Sindsdien is er eigenlijk amper meer iets mee gebeurd.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:08 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tijd voor een goed opgezet plan dus.![]()
Een dergelijk topic is denk ik beter op zijn plaats in WFL (Wetenschap, Filosofie en Levensbeschouwing).quote:Op zondag 15 januari 2006 19:28 schreef HuHu het volgende:
Lieve modjes,
Ik heb een vraag over de theorie van histogram-equalisatie. Dus niet wat het doet, maar hoe het werkt en hoe je het moet doen (wiskundig). Kan ik deze hier stellen, of beter in een ander forum?
HuHu
Dank u voor deze waardevolle en relevante bijdrage in dit topic 14.gifquote:Op zondag 15 januari 2006 22:56 schreef Subhuman het volgende:
Ik was er afgelopen weekend niet want ik zat op Texel. En ik kan vertellen dat het supergaaf was.
In combinatie met het "kijk mee over de schouder van een Fot-fotograaf middag"quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dank u voor deze waardevolle en relevante bijdrage in dit topic 14.gif
Ik denk dat als je meer nieuwe users wil betrekken bij het FOT gebeuren het misschien wel zo interessant is om een workshop voor beginners te houden. Mensen die wel een fototoestel hebben, maar die toch wel even kunnen leren van een mede fokker met meer ervaring die ze wat tips en truuks geeft in-the-flesh ipv wat lettertjes in een obscure post ergens. Misschien wel interessant om eerst een animo check te doen?
Naar prullebaklandquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef Asmooh het volgende:
waar is topic: evenementen kalender heen ?
Dat is enigszins weggezakt maar het is zeker niet gesloten. Als je het echt niet meer kunt vinden open dan maar een nieuwe als je een leuk evenement hebt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:22 schreef Asmooh het volgende:
waar is topic: evenementen kalender heen ?
Join the club. Toevallig had ik het hier eerder deze week nog over met een mede-forummer. Bij sommige foto's geldt die regel gewoon niet. Simpel voorbeeld: een pasfoto voor je paspoort. De bijna dwangmatige regel dat je 2/3e - 1/3e moet fotograferen ergert me af en toe behoorlijk.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:06 schreef Jelleee het volgende:
Hm, ik weet niet of het in Feedback thuishoort..
Maaaarrrrrrr
Wanneer is het niet of wel mooi om een bloem/mens in het midden van een foto te zetten?
Bij deze foto van mij vond vind ik het wel mooi om hem in het midden te zetten.. maar hoe komt het dan dat ik soms hoor nog niet bij mijn foto ofzo dat ze het beter vinden om het niet in het midden te zetten?
zijn er regels voor ofzo wanneer het niet of wel mooi is, of ben ik te blondt om het te zien?![]()
Ik zou zeggen: suit yourself, ware het niet dat blackbully jullie voor was.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:20 schreef PdeHoog het volgende:
@Subhuman: misschien is het handig deze posts in een apart topic te plaatsenLijkt me een aardige discussie waard
Tis wat.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:15 schreef Elefes het volgende:
Misschien kan iemand even naar het vakantiefoto topic kijken? Staan mooie (te!) grote foto's in
Lange tenen?quote:
Downloaden is natuurlijk heel zwaar werk..quote:Op maandag 23 januari 2006 23:49 schreef Elefes het volgende:
[..]
Lange tenen?
Zo moeilijk is resizen niet.
Of vind je resizen juist veel werk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Downloaden is natuurlijk heel zwaar werk..
Ja. En zoals in het bewuste topic gepost. -> Alleen in Fok!'s FOTO-forum doen ze hier moeilijk over. Bij de rest oogluikend toegestaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Of vind je resizen juist veel werk.
En daar vind ik het ook irritant. Anders pak je deze uploader, http://huiz.rec-hosting.com/index.php Kan je uploaden en resized meteen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:51 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja. En zoals in het bewuste topic gepost. -> Alleen in Fok!'s FOTO-forum doen ze hier moeilijk over. Bij de rest oogluikend toegestaan.
Thanks. Handig tooltje.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
En daar vind ik het ook irritant. Anders pak je deze uploader, http://huiz.rec-hosting.com/index.php Kan je uploaden en resized meteen.
Er zijn redenen voor dat het geresized moet worden, maar ook omdat de foto dan gewoon mooier blijft. Anders krijg je zo'n lelijk rood gestippeld randje en wordt de foto erg lelijk verkleind.
ja die voel ik al aan komen...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:22 schreef Schanulleke het volgende:
Maarrr, dit hoort misschien niet hier, maar een door HPoi aangehaald punt klopt natuurlijk wel. Het is triest dat een hedendaags forum een plaatjeslimiet kent van 560 pixeltjes breed.
Is er achter de schermen inmiddels al eens overleg over een nieuwe moderne lay-out die wel de huidige standaard-resoluties (1280X1024) aankan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |