quote:op dinsdag 4 oktober 2005 11:09 schreef darkmanta het volgende:
[..]
tik je tekst in, kijk dat je een grote pixelformaat hebt (fontsize bijvoorbeeld op 46 pix)
nu heb je automatisch een tekst layer, houd de ctrl toets in en klik op je tekst layer.
klik nu op je foto layer en druk op ctrl + c en dan op ctrl +v, nu heb je de foto uitgeknipt in de vorm van je tekst.
sorry voor de beknopte uitleg, maar ik zit op me werk, als je een handleiding nodig hebt hoor ik het wel.
voor fonts, tik in google: fonts download.
duizenden sites met gratis fonts
puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...quote:op dinsdag 4 oktober 2005 11:21 schreef puckzzz het volgende:
... ff de hele reutemeteut eruit gefilterd ...
ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werktquote:op dinsdag 4 oktober 2005 11:47 schreef trance-force het volgende:
[..]
puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...
schaamteloosquote:op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
ik zou het ook op jouw manier doen; dat hele mask-gebeuren is imo zwaar overrated. en ik werk toch al weer wat jaartjes met photoshop, ik heb het nooit erg moeten missen oid.quote:op dinsdag 4 oktober 2005 11:56 schreef puckzzz het volgende:
[..]
ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werktalles wat ik weet van photoshop is wat ik mezelf heb geleerd. mask heb ik me dus nooit in verdiept. het schijnt handig te zijn
je kunt ook gewoon je txt laag op 40% opacity zetten, dan kan je ook de txt redelijk daar positioneren waar je 'm hebben wilt en je kan de fotolaag er doorheen zien
ik zou wel willen weten wat de voordelen van een masker zijn hoor
[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomenquote:
idd! masks zijn ideaalquote:op dinsdag 4 oktober 2005 13:48 schreef lynx666 het volgende:
ieder zijn ding.
ik vind masks persoonlijk ideaal, en je werkt er 'klant-gerichter' mee. wat je weghaalt met de eraser of mbv backspace is later niet meer terug te halen. met masks behoud je alle vrijheid- je kunt het bewerken als elke andere laag, en je behoud alle onderliggende informatie.
lolquote:op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:
[..]
[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig![]()
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets[/offtopic]
precies, mocht je het resultaat dan toch niet zo mooi vinden, ben je niet alles kwijt van je lagen waarin je in heb zitten knippen.quote:op dinsdag 4 oktober 2005 14:26 schreef __saviour__ het volgende:
sinds ik enige tijd geleden masks heb ontdekt, gebruik ik ze ook volop. echt ideaal ja. je kunt delen van lagen verwijderen, transparant maken enzo, zonder daadwerkelijk iets van de laag te verwijderen.
quote:op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)quote:op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:
[..]
[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig![]()
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets[/offtopic]
imo = in my oponionquote:op dinsdag 4 oktober 2005 15:20 schreef eastwood het volgende:
[..]
nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)
iig: in ieder geval
idd: inderdaad
dat waren wel de meest gebruikte...
en om ontopic te blijven: ps(d) is photoshop. (psd voluit: photoshop ducument)
reden van tvp trouwens om de andere te woord te staandan mag het toch wel???
![]()
ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.quote:op dinsdag 4 oktober 2005 16:35 schreef innepin het volgende:
ik kan redelijk veel met photoshops, maar aan masks ben ik nog nooit toegekomen![]()
is zeker beetje veel werk om een beknopte uitleg te geven?
waar ik ook heel erg blij me ben, en wat een sterk punt is van de mask, is dat het ook gradient effects ondersteund...quote:op dinsdag 4 oktober 2005 20:52 schreef markster het volgende:
[..]
ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.
heel simpel gezegd, met een mask kan je bepalen wat wel en wat niet gezien wordt van een layer. dit kan met allerlei attributen, zoals de kwast enzo. wat zwart is zie je niet, wat wit is zie je wel. of andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |