abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:14:19 #1
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_31169017

hier verder

vorig topic photoshop - vragen, tips, problemen - deeltje 5

wie het topic dicht maakt, gaarne ook weer openen.

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkManta op 04-10-2005 12:42:14 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:15:16 #2
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31169038
ah kijk, ik was ook al eennieuw topic aan het maken

ik zal ff je txt quoten, het is nl. bijna hetzelfde als wat ik gedaan heb in mijn voorbeeld
ik doe alleenniet ctrl c - ctrl v maar ik keer de selectie om en gooi het omliggende weg.
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:09 schreef darkmanta het volgende:

[..]

tik je tekst in, kijk dat je een grote pixelformaat hebt (fontsize bijvoorbeeld op 46 pix)
nu heb je automatisch een tekst layer, houd de ctrl toets in en klik op je tekst layer.
klik nu op je foto layer en druk op ctrl + c en dan op ctrl +v, nu heb je de foto uitgeknipt in de vorm van je tekst.

sorry voor de beknopte uitleg, maar ik zit op me werk, als je een handleiding nodig hebt hoor ik het wel.

voor fonts, tik in google: fonts download.

duizenden sites met gratis fonts

[ Bericht 32% gewijzigd door Puckzzz op 04-10-2005 11:31:00 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:21:23 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31169204
voorbeeld:

ik heb in dit geval drie foto's in een leeg document geplakt, beetje schuiven, verkleinen zoals je het zelf hebben wilt. maak van al die fotootje 1 laag door de lagen aan elkaar te linken en dan in het menu van je lagenvenster, rechtsboven op een pijltje klikken en kiezen voor "merge linked"
dan worden al je fotootjes tot 1 laag samengevoegd.
dan tiep je een txt in een groot formaat.
ga met je muis in het witte vierkantje van je txt-laag staan en dubbelklik terwijl je ctrl ingebrukt houdt. de txt wordt dan geselecteerd.
kies de laag met foto's en kies in je menu select---inverse en klik op backspace
om er een randje omheen te krijgen kies je edit---stroke

de rest van de lagen kan je nu weggooien. alleen nog een achtergrond laag in het zwart natuurlijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:47:45 #4
37217 Trance-Force
.... snurft ....
pi_31170000
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:21 schreef puckzzz het volgende:

... ff de hele reutemeteut eruit gefilterd ...
puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...
Mja... dusch...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:56:33 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31170249
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:47 schreef trance-force het volgende:

[..]

puckzzz, ff een vraagje... waarom gebruik je geen mask om daar je foto in te showen? dan kan je eventueel je foto nog positioneren om te kijken hoe de foto op dat moment het beste uitkomt...
ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werkt alles wat ik weet van photoshop is wat ik mezelf heb geleerd. mask heb ik me dus nooit in verdiept. het schijnt handig te zijn
je kunt ook gewoon je txt laag op 40% opacity zetten, dan kan je ook de txt redelijk daar positioneren waar je 'm hebben wilt en je kan de fotolaag er doorheen zien

ik zou wel willen weten wat de voordelen van een masker zijn hoor
pi_31170715
tvp
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:20:52 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31172688
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
schaamteloos
pi_31172798
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 11:56 schreef puckzzz het volgende:

[..]

ik gebruik eigenlijk nooit mask, ik weet niet zo goed hoe dat werkt alles wat ik weet van photoshop is wat ik mezelf heb geleerd. mask heb ik me dus nooit in verdiept. het schijnt handig te zijn
je kunt ook gewoon je txt laag op 40% opacity zetten, dan kan je ook de txt redelijk daar positioneren waar je 'm hebben wilt en je kan de fotolaag er doorheen zien

ik zou wel willen weten wat de voordelen van een masker zijn hoor
ik zou het ook op jouw manier doen; dat hele mask-gebeuren is imo zwaar overrated. en ik werk toch al weer wat jaartjes met photoshop, ik heb het nooit erg moeten missen oid.
pi_31173586
ieder zijn ding.

ik vind masks persoonlijk ideaal, en je werkt er 'klant-gerichter' mee. wat je weghaalt met de eraser of mbv backspace is later niet meer terug te halen. met masks behoud je alle vrijheid- je kunt het bewerken als elke andere laag, en je behoud alle onderliggende informatie.
  FOK!fossiel dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:15:57 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_31174340
nou ik ga het binnenkort (ik schat morgen) eens uitproberen. ik ben benieuwd hoe het gaat worden, maar in ieder geval al bedankt voor de uitleg. ik denk dat ik er al een heel eind mee kom
Chick on a mission
pi_31174530
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 13:20 schreef puckzzz het volgende:

[..]

schaamteloos
[ off topic] waar staat dat tvp eigenlijk voor???ben er nooit achter gekomen
net als iig
ik dacht zelf iets van tvp=topiv voor prullebak ofzo iets [/offtopic]
Xfire: molotov25
BF2: Molofear
pi_31174575
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 13:48 schreef lynx666 het volgende:
ieder zijn ding.

ik vind masks persoonlijk ideaal, en je werkt er 'klant-gerichter' mee. wat je weghaalt met de eraser of mbv backspace is later niet meer terug te halen. met masks behoud je alle vrijheid- je kunt het bewerken als elke andere laag, en je behoud alle onderliggende informatie.
idd! masks zijn ideaal
pi_31174602
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:

[..]

net als iig
lol

een tvp is een terug-vind-post, een post die iemand plaatst om hem in zijn of haar myat te krijgen
  Donald Duck held dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:26:00 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_31174665
sinds ik enige tijd geleden masks heb ontdekt, gebruik ik ze ook volop. echt ideaal ja. je kunt delen van lagen verwijderen, transparant maken enzo, zonder daadwerkelijk iets van de laag te verwijderen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_31174779
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:26 schreef __saviour__ het volgende:
sinds ik enige tijd geleden masks heb ontdekt, gebruik ik ze ook volop. echt ideaal ja. je kunt delen van lagen verwijderen, transparant maken enzo, zonder daadwerkelijk iets van de laag te verwijderen.
precies, mocht je het resultaat dan toch niet zo mooi vinden, ben je niet alles kwijt van je lagen waarin je in heb zitten knippen.
pi_31174955
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 12:12 schreef eastwood het volgende:
tvp
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_31176365
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 14:21 schreef molotov25 het volgende:

[..]

net als iig
nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)
iig: in ieder geval
idd: inderdaad
dat waren wel de meest gebruikte...

en om ontopic te blijven: ps(d) is photoshop. (psd voluit: photoshop ducument)
reden van tvp trouwens om de andere te woord te staan dan mag het toch wel???
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:24:33 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31176487
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 15:20 schreef eastwood het volgende:

[..]

nou kleine les dan: tvp is (zoals eerder gezegt) terug-vind-post (komt het in je "my active topics" te staan)
iig: in ieder geval
idd: inderdaad
dat waren wel de meest gebruikte...

en om ontopic te blijven: ps(d) is photoshop. (psd voluit: photoshop ducument)
reden van tvp trouwens om de andere te woord te staan dan mag het toch wel???
imo = in my oponion
imho = in my humble opinion
op = openingspost
ts = topic starter
whz = wat hij zegt
wzz = wat zij zegt

nog wat vergeten?
pi_31176559
whz wzz kende ik ook nog niet
pi_31176654
ik dacht altijd dat iig voor eigenlijk stond... zo gebruik ik het altijd tenminste oepsie
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_31178439
ik kan redelijk veel met photoshops, maar aan masks ben ik nog nooit toegekomen
is zeker beetje veel werk om een beknopte uitleg te geven?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31185838
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 16:35 schreef innepin het volgende:
ik kan redelijk veel met photoshops, maar aan masks ben ik nog nooit toegekomen
is zeker beetje veel werk om een beknopte uitleg te geven?
ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.

heel simpel gezegd, met een mask kan je bepalen wat wel en wat niet gezien wordt van een layer. dit kan met allerlei attributen, zoals de kwast enzo. wat zwart is zie je niet, wat wit is zie je wel. of andersom.
pi_31196379
ik gebruik vaak mask en selectie tegelijk. mask maken, en daarmee scherpe randen ofzo weghalen of bij tekenen met selectie. het is een beetje dubbel op, maar zeer handig
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:00:11 #24
37217 Trance-Force
.... snurft ....
pi_31197658
quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 20:52 schreef markster het volgende:

[..]

ja, masks is namelijk 1 van de krachtigste functies van photoshop, mits goed gebruikt.

heel simpel gezegd, met een mask kan je bepalen wat wel en wat niet gezien wordt van een layer. dit kan met allerlei attributen, zoals de kwast enzo. wat zwart is zie je niet, wat wit is zie je wel. of andersom.
waar ik ook heel erg blij me ben, en wat een sterk punt is van de mask, is dat het ook gradient effects ondersteund...

* trance-force is fan van maskers, en gebruik ze heel vaak, net zoals eerder genoemd om bv een volledige foto te behouden ipv te gaan zitten stuffen...
Mja... dusch...
pi_31197914
is er een mogelijkheid om dit logo
(www.onedate.nl/preview/logo2.jpg) in het groot te krijgen?
dus erg groot vind het wel een stoer hartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')