abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29295965
nieuw topic,

vorig deel, nr. 4 [centraal] photoshop - vragen, tips, problemen - deel 4

we gaan hier verder
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_29342200
vraag aan shi...of andere die een antwoord hebben..

de foto uit het topic bewerkte (user) foto's deel 27

deze dus..

ik vind die blauwe "glow" erg vet. en aangezien je nooit te oud bent om te leren.. leg het een keer uit als je tijd over hebt. hoeft niet vandaag ofzo, maar kom er een keer op terug...
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:18:40 #3
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29342637
quote:
op maandag 1 augustus 2005 23:08 schreef eastwood het volgende:
vraag aan shi...of andere die een antwoord hebben..

de foto uit het topic bewerkte (user) foto's deel 27

deze dus..

ik vind die blauwe "glow" erg vet. en aangezien je nooit te oud bent om te leren.. leg het een keer uit als je tijd over hebt. hoeft niet vandaag ofzo, maar kom er een keer op terug...
quote:
op zondag 31 juli 2005 11:14 schreef shi het volgende:

[..]

ik kraak nooit mooie dingen af.
en het is niet zozeer kritiek het is meer een photoshop weetje.

bij die ene achtergrond van die foto waar ik dus eerder op replyde,
als je de foto op de achtergrond zo vergroot merk je wel dat de afbeelding erg pixelig word,
dan moet je het volgende eens uitproberen of je dat maybe mooi vind,

van de afbeelding twee lagen maken, de onderste laag blur je totdat de pixels net beginnen te samenvloeien(dus best wel veel blur, meestal zo rond de 3 pixels) en de bovenste laag blur je met dubbel die waarde en die laag zet je dan on een van de volgende modi: overlay, softlight en of hardlight. eventueel anpassen door met de bovenste layeropacity te spelen en op smaak brengen met een eventuele hue-shift
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_29367653
[img]heb een vraagje ik heb the gimp maar weet niet zo goed hoe die werkt, ik wil net als dit [/img]

alvast bedankt
pi_29368345
hoeft niet meer
  Lieve Belg woensdag 3 augustus 2005 @ 17:54:58 #6
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_29398681
tvp's opgekuist. 5 tvp's op 8 posts is echt te veel
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_29399389
quote:
op woensdag 3 augustus 2005 17:54 schreef jump het volgende:
tvp's opgekuist. 5 tvp's op 8 posts is echt te veel
zijn denk ik vooral de mensen geweets die hier de antwoorden geven, en niet de vragen stellen. dus hard nodig in dit topic
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:09:37 #8
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29400656
very true

zeg eastwood, ik heb die panorama gestitched, hij is iets beter maar niet geheel zonder strepen.er zitten een paar vage vegen in, ik mail heb je wel eerdaags, hoe groot wil je hem hebben?
pi_29401203
aaa...bedankt

zo groot mogelijk lijkt mij het beste. en als dat niet in 1 email past, moet je hem maar in een paar stukken knippen, dan zet ik die weer tegen elkaar aan in photoshop. (dan weet ik tenminste zeker dat het precies op elkaar aansluit )

stuur hem maar wel naar m'n zeelandnet adres, niet naar hotmail..maar dat lijkt me duidelijk

nog bedankt dat je der naar gekeken hebt
pi_29428217
ik miste dit topic alweer in mijn myat.

ik heb overigens een probleem mbt fonts in cs2. ik krijg de laatste tijd telkens programma-fouten als ik tekst typ, wijzig, of het font verander. voorbeeld: nu heb ik bij een klus een probleem dat ie bij 1 tekst-frame bv. het font times new roman niet meer pakt, en bij een ander vak is het geen probleem.

nu heb ik wel zo'n 1500 fonts in de lijst staan, maar dit was in cs sowieso geen probleem, en in cs2 in de beginweken ook niet. heeft iemand suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe ik dit oplos?? ik word er nu wel zo'n beetje gek van .
pi_29433874
ik heb een vraagje hoe maak je een layer met adobe photoshop

zoals dit

kan iemand mij dat uitleggen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:15:06 #12
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29440598
menu>layers> new layer shift control n
pi_29440878
daar heb ik wat aan
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:15:58 #14
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29442602
...

[ Bericht 56% gewijzigd door shi op 05-08-2005 14:03:32 ]
pi_29442993
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 12:15 schreef shi het volgende:

[..]

dat was wat je vroeg dude!. als je wat anders wilt weten moet je dat ook vragen.

leuk dat je zo sarcastisch reageerd hoor, ik help jou iig nooit meer.
your problem!
misschien was het niet sarcastisch bedoeld.
pi_29443969
shi, ff tussen 2 haakjes, je zei dat je dat panorama had gemaakt, en dat ie wel beter was geworden als die van mij. zou je die de komende week een keer willen mailen, want dan kan ik beslissen welke naar de drukker gaat, zit nu al te popelen om dat ding aan de muur te hangen
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:56:44 #17
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29445756
maandag
pi_29446011
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 15:56 schreef shi het volgende:
maandag
komt goed nog bedankt
pi_29452184
hey,

ff een vraagje weet iemand hoe je dit doet:

alvast bedankt
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_29452659
ik denk dat de foto de onderste layer was en dat de layer erboven met wit is gevuld.
daarna is op de plek van het gezicht gegumd met de gum in de vorm van een brush (kun je instellen linksboven bij eraser opties als je de eraser aanklikt) die andere 2 dingen zijn gewoon plaatjes eroverheen, neem ik aan.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_29452764
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 22:01 schreef roooytjuh het volgende:
hey,

ff een vraagje weet iemand hoe je dit doet: [[url=http://img222.imageshack.us/img222/4124/naamloos9vs.th.jpg]afbeelding][/url]

alvast bedankt
het lijkt mij dat de foto zelf gefilterd is met het cutout filter, met een masker, gemaakt met een vrij harde brush, en daaroverheen de filter spatter.
pi_29453086
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 22:18 schreef palau het volgende:
ik denk dat de foto de onderste layer was en dat de layer erboven met wit is gevuld.
daarna is op de plek van het gezicht gegumd met de gum in de vorm van een brush (kun je instellen linksboven bij eraser opties als je de eraser aanklikt) die andere 2 dingen zijn gewoon plaatjes eroverheen, neem ik aan.
nee, dat had ik al geprobeert maar dan krijg je echt het effect van dat de voorgrond is uitgegumd, dat is ook wel leuk maar niet wat ik zoek
pi_29453212
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 22:22 schreef lynx666 het volgende:

[..]

het lijkt mij dat de foto zelf gefilterd is met het cutout filter, met een masker, gemaakt met een vrij harde brush, en daaroverheen de filter spatter.
hmm hoe bedoel je dit? want ik snap het niet echt
pi_29454613
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 22:41 schreef roooytjuh het volgende:

[..]

hmm hoe bedoel je dit? want ik snap het niet echt
goed, even een visueel stappenplan dan

stap 1
maak een foto evt. zwartwit door de verzadiging op 0 te zetten:

stap 2

de foto bewerken met het cutout filter om die grijsovergangen meer zoals je voorbeeld te krijgen:

bij bovenstaande gebruikte foto heb ik wat gesmokkeld door er wat meer contrast in te doen, anders werd dr gezichtje te 'plat'

stap 3

het masker. we voegen nu een laagmasker toe aan de foto-laag, waar we alles mee verbergen. daarna gebruiken we een brush om een gedeelte van de foto in vorm van die brush-strepen terug te brengen. zorg er hier wel eerst voor dat je een witte achtergrond laag hebt. heb je deze nog niet, dan kun je met shift-ctrl-n een nieuwe laag aanmaken, wit maken, en onder de foto-laag schuiven.

stap 4

je ziet nu een zwart vlak naast je foto staan. daarin ga je nu met een witte brush werken. selecteer nu een brush die groot genoeg is (master diameter) en een hardheid van ongeveer 50%.

zorg dat je wit als voorgrondkleur ingesteld hebt, en je kunt gaan brushen daar waar je je foto weer zichtbaar wilt hebben.

stap 5

nu moeten de randen nog het gewenste effect krijgen met het spatter filter zoals onderstaand:

stap 6

nu kun je er naar smaak dingen omheen zetten.

je kunt je foto en masker hierna natuurlijk nog verder afwerken. b.v. nog een beetje ruis over de foto gooien, of de uiteinden van de brush-strepen in je masker wat afzwakken.

pi_29461382
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef lynx666 het volgende:

[..]

stap 1
maak een foto evt. zwartwit door de verzadiging op 0 te zetten:

[afbeelding]

[afbeelding]

stap 2

de foto bewerken met het cutout filter om die grijsovergangen meer zoals je voorbeeld te krijgen:

[afbeelding]

[afbeelding]
bij bovenstaande gebruikte foto heb ik wat gesmokkeld door er wat meer contrast in te doen, anders werd dr gezichtje te 'plat'

stap 3

het masker. we voegen nu een laagmasker toe aan de foto-laag, waar we alles mee verbergen. daarna gebruiken we een brush om een gedeelte van de foto in vorm van die brush-strepen terug te brengen. zorg er hier wel eerst voor dat je een witte achtergrond laag hebt. heb je deze nog niet, dan kun je met shift-ctrl-n een nieuwe laag aanmaken, wit maken, en onder de foto-laag schuiven.

[afbeelding]

stap 4

je ziet nu een zwart vlak naast je foto staan. daarin ga je nu met een witte brush werken. selecteer nu een brush die groot genoeg is (master diameter) en een hardheid van ongeveer 50%.

[afbeelding]

zorg dat je wit als voorgrondkleur ingesteld hebt, en je kunt gaan brushen daar waar je je foto weer zichtbaar wilt hebben.

[afbeelding]

stap 5

nu moeten de randen nog het gewenste effect krijgen met het spatter filter zoals onderstaand:

[afbeelding]

[afbeelding]

stap 6

nu kun je er naar smaak dingen omheen zetten.

[afbeelding]

je kunt je foto en masker hierna natuurlijk nog verder afwerken. b.v. nog een beetje ruis over de foto gooien, of de uiteinden van de brush-strepen in je masker wat afzwakken.

heel erg bedankt man!
ohja dat de foto zo vaag is geworden( dat cutout filter) dat is omdat paint die foto's vaag opslaat als ik ze als jpg op wilslaan

welk lettertype is dat trouwens?

[ Bericht 2% gewijzigd door RoOoYtJuH op 06-08-2005 10:28:26 ]
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:23:15 #26
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_29461432
handig dit topic shit dat ik nu moet gaan werken ... pff
ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_29484358
quote:
op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef lynx666 het volgende:

[..]

petje af, dat is nog eens een duidelijke uitleg
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_29484767
ik lees even mee.
pi_29484948
wie weet trouwens een snel toets (voor illustrator, maar dat zal niet anders zijn in ps) om op 100% het canvas te laten zien.
pi_29485428
quote:
op zaterdag 6 augustus 2005 10:18 schreef roooytjuh het volgende:

welk lettertype is dat trouwens?
het font dat ik gebruikt heb heet tall paul
pi_29486674
tall paul staat niet bij lettertype
pi_29487190
is ook geen standaard lettertype (duh)

hij is gratis op veel verschillende plekken te downloaden als je even zoekt .
pi_29488242
quote:
op zondag 7 augustus 2005 15:18 schreef hayder het volgende:
tall paul staat niet bij lettertype
dat was een scherpe .. not
pi_29502781
tvp maar weer...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 8 augustus 2005 @ 21:41:54 #35
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29506656
ik heb ook even een (simpele) vraag...

stel ik heb een witte afbeelding van 10 bij 10, nu wil op deze afbeelding een vierkant van bijvoorbeeld 4 bij 4 hebben dat exact in het midden staat van die afbeelding. hoe doe je dat, ik heb t geweten maar ben t echt ff kwijt...

edit: en hoe zet je dan ook tekst exact in het midden van je afbeelding?
Even geen signature.
pi_29509220
quote:
op maandag 8 augustus 2005 21:41 schreef dorus_ het volgende:
ik heb ook even een (simpele) vraag...

stel ik heb een witte afbeelding van 10 bij 10, nu wil op deze afbeelding een vierkant van bijvoorbeeld 4 bij 4 hebben dat exact in het midden staat van die afbeelding. hoe doe je dat, ik heb t geweten maar ben t echt ff kwijt...

edit: en hoe zet je dan ook tekst exact in het midden van je afbeelding?
als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.

wil je bijvoorbeeld precies in het midden, maar iets naar beneden in het midde zetten, centreer het dan precies midden in, houd dan shift ingedrukt en trek hem dan een beetje naar benede/boven/links of rechts dan gaat ie in een rechte lijn. zo kan je dit ook met je tekst doen. wil je hem ergens anders in centreren, moet je een gewone selectie maken, maar dat spreekt voor zich.

(snap je het niet, zal ik een plaatje voor je posten..maar hoop dat het zo lukt!)

succes
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 00:15:37 #37
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29510350
quote:
op maandag 8 augustus 2005 23:36 schreef eastwood het volgende:

[..]

als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.

wil je bijvoorbeeld precies in het midden, maar iets naar beneden in het midde zetten, centreer het dan precies midden in, houd dan shift ingedrukt en trek hem dan een beetje naar benede/boven/links of rechts dan gaat ie in een rechte lijn. zo kan je dit ook met je tekst doen. wil je hem ergens anders in centreren, moet je een gewone selectie maken, maar dat spreekt voor zich.

(snap je het niet, zal ik een plaatje voor je posten..maar hoop dat het zo lukt!)

succes
snap 't, werkt perfect! dank je
Even geen signature.
pi_29516106
en hoe instaleer je die fonts?
pi_29516507
fonts kopieer je naar:
(in mijn geval dan)
c:\programfiles\common files\adobe\fonts

zal bij jou iets vergelijkbaars of hetzelfde zijn...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:25:15 #40
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29516879
lijkt me beter om m gewoon in c:\windows\fonts te zetten...
Even geen signature.
pi_29516899
quote:
op dinsdag 9 augustus 2005 10:25 schreef dorus_ het volgende:
lijkt me beter om m gewoon in c:\windows\fonts te zetten...
bij mij werkte de font dan niet in photoshop...
pi_29517916
quote:
op dinsdag 9 augustus 2005 10:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

bij mij werkte de font dan niet in photoshop...
als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wete
pi_29518955
quote:
op dinsdag 9 augustus 2005 11:25 schreef eastwood het volgende:

[..]

als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wete
dat heb ik uiteraard gedaan, en dat werkte dus niet, dus toen heb ik ze maar in de map van bovenstaande post geplaatst, en toen deden ze het dus wel...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 14:44:45 #44
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_29520403
quote:
op zondag 7 augustus 2005 13:25 schreef super-muffin het volgende:
wie weet trouwens een snel toets (voor illustrator, maar dat zal niet anders zijn in ps) om op 100% het canvas te laten zien.
ps = ctrl + alt + 0
illustrator = ctrl + 1
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_29522771
heeft er trouwens iemand nog wat ingezonden voor die talpa prijsvraag, dat je iets leuks op hun logo+payoff moest verzinnen? zo ja, laat maar ff zien, want op die site zelf is het meestal zooi.
pi_29546389
ik heb voor mijn scriptie iemand nodig die handig is met photoshop, want zelf lukt het me niet.
ik wil graag het onderstaande plaatje gebruiken.

alleen nou wil ik dat het rechter deel van beide hersenen (cerebellum) gewoon blauw is, en het gedeelte waar olfactory bulb bij staat bij beide hersenen groen wordt. dat is namelijk het gebiedje waar mijn scriptie over gaat.

zoiets dus (alleen dan nog met de rechterkant blauw):

zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

[ Bericht 5% gewijzigd door elixer op 10-08-2005 21:32:07 ]
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_29547648

zoiets? .
pi_29548119
quote:
op woensdag 10 augustus 2005 22:15 schreef lynx666 het volgende:
[afbeelding]

zoiets? .
geweldig
dank je wel!

't einde van mn scriptie komt steeds dichterbij
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_29561935
quote:
op dinsdag 9 augustus 2005 14:44 schreef kaassouffle het volgende:

[..]

ps = ctrl + alt + 0
illustrator = ctrl + 1
dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mij
  donderdag 11 augustus 2005 @ 17:48:07 #50
35325 shi
elegance in simplicity
pi_29562816
quote:
op donderdag 11 augustus 2005 16:35 schreef super-muffin het volgende:

[..]

dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mij
option key heet dat
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:15:27 #51
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_29623259
ah, hier waren we gebleven... effe wat tekst dan hoef ik niet te gaan zoeken
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_29628726
ik heb al een paar foto's gezien die eastwood bewerkt heeft, met van die vage strepen aan de zijkant...daardoor lijkt de foto wat ouder.
kan iemand uitleggen hoe dat moet?
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_29633000
als je ff post welke het is (link of plaatje) dan weet ik welke je bedoelt en zal ik je hoogst persoonlijk antwoord geven. gesnoods een tut voor je schrijven
pi_29633265
http://www.members.lycos.nl/bartserver/grunge.jpg

o.a. deze
links onder die witte strepen...
Portfolio. |
pi_29633973
quote:
op zondag 14 augustus 2005 17:25 schreef esto het volgende:
http://www.members.lycos.nl/bartserver/grunge.jpg

o.a. deze
links onder die witte strepen...
oei... uhm..dat zijn brushes.. hahaha en die maak ik o.a. zelf. dus das moeilijk. maar genoeg tuts om zelf brushes te maken. hier een paar linkjes..

hier,

hier

en hier
pi_29634049
quote:
op zondag 14 augustus 2005 17:52 schreef eastwood het volgende:

[..]

oei... uhm..dat zijn brushes.. hahaha en die maak ik o.a. zelf. dus das moeilijk. maar genoeg tuts om zelf brushes te maken. hier een paar linkjes..

hier,

hier

en hier
oké! dank je
Portfolio. |
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:35:36 #57
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_29654915
ik gebruik zelf veel brushes van angryblue en dubtastic voor grunge effecten.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_29709928
ik kwam bush tegen op de fp en ik kon het niet laten... en nu als de sodemieter naar bed zzzzzzzzzh

welke van de twee is gesoept?...

woensdag 17 augustus 2005 @ 08:14:29 #59
124655 DarkManta
pi_29710922
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 03:18 schreef nemephis het volgende:
ik kwam bush tegen op de fp en ik kon het niet laten... en nu als de sodemieter naar bed zzzzzzzzzh

welke van de twee is gesoept?...

[[url=http://img251.imageshack.us/img251/9149/georgebike6vl.th.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://img246.imageshack.us/img246/9866/bushbike2cd.th.jpg]afbeelding][/url]

de bovenste, foto 1 is gesoept, duidelijk!
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_29713542
ik heb een plaatje waarvan ik de kleur wil veranderen maar ik ben te onhandig met photoshop om dit zonder hulp te kunnen. ik kan mij best redden met paint en photeditor maar hiervoor heb ik toch echt ff hulp nodig van een photosoeper.

het gaat om dit plaatje (let op 2.8 mb bitmap):

sorry voor de grote jpg, ik had haast

de bruine kleur (waar de tekst "season 0" in staat) en alle verschijningen van deze bruine kleur (dus ook lichtere tonen) wil ik veranderen in een lichtblauwe kleur (rgb=124, 248, 254)
ik denk dat er wat kleurfilters overheen gegooid moeten worden (meer/minder rood, groen, blauw). je mag me een walkthrough geven voor photoshop (dan leer ik nog eens wat, maar ik weet dus niks van photoshop) of het bitmapje met aangepaste kleuren emailen naar mijn mail dh_hebels{at}hotmail{punt}com
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29715676
even uit me hoofd (geen photoshop bij de hand), volgens mij zit bij et menutje edit > image een optie replace color
pi_29716657

zoiets?

[ Bericht 22% gewijzigd door Nemephis op 17-08-2005 12:52:36 (//typo) ]
pi_29716753
heb het even snel aangepast... photoshop >> image >> replace color
en ram in photoshjop op f1 voor meer uitleg
pi_29718721
heb het inmiddels gedaan met replace color, thanx voor de tip. vervolgens nog flink wat geknoeid in paint voor het eindresultaat (fototje in rechter vernster enzo). alles naar wens nu, dank je wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29728085
hallow,

ik heb sinds gister ook photoshop ontdekt.
maar ik vraag me af hoe je bij een foto de achtergrond weg haalt.
dus dat je alleen het gezicht of lichaam overhoud maar dat stomme bos op de achtergrond weg haalt (voorbeeld he )
......Signature-loos......
pi_29728245
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 19:40 schreef even het volgende:
hallow,

ik heb sinds gister ook photoshop ontdekt.
maar ik vraag me af hoe je bij een foto de achtergrond weg haalt.
dus dat je alleen het gezicht of lichaam overhoud maar dat stomme bos op de achtergrond weg haalt (voorbeeld he )
- gewoon door het weg te gummen met de gum
- door gebruik te maken van filter>extract (en dat ga ik niet uitleggen, zoek dat maar op op:
http://www.good-tutorials.com/tutorials
- door een mask te maken (zoek maar weer zelf op )
- met de magic wandtool dat wat je weg wilt hebben aanklikken en op del drukken (zelf geen voorstander van)
- met de lassotool zelfde als magicwand (ook al geen voorstander van)
etc. etc.

oftewel:
http://www.good-tutorials.com/tutorials
pi_29728408
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
pi_29728439
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!
pi_29728461
sorry

[ Bericht 71% gewijzigd door Even op 18-08-2005 12:48:02 (Domme opmerking) ]
pi_29728488
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 19:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!
ik ga weer knutselen..

thnx
pi_29728528
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 19:53 schreef even het volgende:

[..]

ik ga weer knutselen..

thnx
succes! en als je de smaak een beetje te pakken hebt gekregen, kom dan eens meedoen hier:

bewerkte (user) foto's deel 28
pi_29728598
pi_29733337
ik vind t wel verdomde moeilijk zeg dat knutselen
pi_29737018
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 22:01 schreef even het volgende:
ik vind t wel verdomde moeilijk zeg dat knutselen
post de foto ff waarvan je de achtergrond weg wilt hebben. kan er nader uitleg gegeven worden
pi_29750027
t is gelukt maar hij staat op een andere comp.. ik zal vanmiddag wel posten wat er van geworden is..
pi_29777508
quote:
op donderdag 18 augustus 2005 12:39 schreef even het volgende:
t is gelukt maar hij staat op een andere comp.. ik zal vanmiddag wel posten wat er van geworden is..
nou, laat zien!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:22:46 #77
47586 DaCybrSrfr
pi_29809159
quote:
op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
een feather van of 2 px op je selectie toepassen wil ook het randjesprobleem wel verhelpen.
pi_29820208

hij is om 1 of andere reden hier heel donker dat was ie op die andere comp niet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:57:56 #79
47586 DaCybrSrfr
pi_29820274
quote:
op zaterdag 20 augustus 2005 19:55 schreef even het volgende:
[afbeelding]

hij is om 1 of andere reden hier heel donker dat was ie op die andere comp niet
ligt aan de instellingen van de monitor...
pi_29820462
hij is bij jullie wel goed ?
op die andere was ie veel beter
pi_29823620
quote:
op zaterdag 20 augustus 2005 20:04 schreef even het volgende:
hij is bij jullie wel goed ?
op die andere was ie veel beter
ligt ook wel aan beeldbuis of flatscreen (crt of tft)
pi_29823789
tft hier beneden boven weet ik t niet
pi_29923996
weet iemand hier veel van abstract ??
pi_29947208
een vriend van me wil dat ik zijn pc herinstalleer maar hij wilt wel dat ik al de bestanden die hij heeft kunnen veranderen in photoshop cs backup, iemand enig idee welke bestanden en extenties ik hiervoor moet meenemen, dus ook brushes en andere dingen?

alvast bedankt
pi_29948467
quote:
op donderdag 25 augustus 2005 08:18 schreef s3rp3nt het volgende:
een vriend van me wil dat ik zijn pc herinstalleer maar hij wilt wel dat ik al de bestanden die hij heeft kunnen veranderen in photoshop cs backup, iemand enig idee welke bestanden en extenties ik hiervoor moet meenemen, dus ook brushes en andere dingen?

alvast bedankt
denk o.a. aan c:\program files\adobe\photoshop cs\presets

of elk andere varaiatie in jouw systeem.
pi_29948649
oke dank je wel eastwood
pi_29986602
vraagje over cs2:

eerder kon je altijd met ctrl-klik op een object meteen de layer selecteren, nu krijg je de groep geselecteerd, hoe kun je nu gewoon de layer pakken?
pi_29990475
weet hier niemand wat van abstract ? ..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:34:06 #89
124655 DarkManta
pi_29991504
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 09:53 schreef kiepauto het volgende:
vraagje over cs2:

eerder kon je altijd met ctrl-klik op een object meteen de layer selecteren, nu krijg je de groep geselecteerd, hoe kun je nu gewoon de layer pakken?
gewoon je layer aanklikken en slepen maar...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:36:35 #90
124655 DarkManta
pi_29991573
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 12:05 schreef assiej het volgende:
weet hier niemand wat van abstract ? ..
wat wil je precies weten?

let wel: wat voor de een abstract is kan voor de ander cheometrisch zijn, met lijnen bijvoorbeeld.
bij weer andere is picasso al enorm abstract
pi_29992150
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 12:34 schreef darkmanta het volgende:

[..]

gewoon je layer aanklikken en slepen maar...
kleine aanvulling: kijk of bovenin (als je de tool om te slepen hebt geselecteerd) het vakje aan of uit gevinkt staat voor automatische layer select.

heb hier geen photoshop, dus is beetje moeilijk uitleggen, maar zal een keer aanpassen als je het niet snapt...
pi_29992622
de carnavals vereniging hier in het dorp heeft een logo maar ze zijn ze slim geweest hem niet digitaal op ste slaan. het logo staat nu dus alleen op brief papier. mijn oom zit ook bij die vereniging en die heeft mij gevraagd of ik hem in kon scannen en hem dan misschien mooier kon maken. ik hem een beetje te proberen fotoshoppen maar dat lukt me totaal niet. zou iemand die het kan misschien het logo een facelift willen geven?

die blauwe lijnen moeten iets donkerder worden (niet veel)
en dat bolletje ertussen moet rood worden.

bvd

pi_29993314
zucht.... je hebt hem toch al......
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_29993396
vind je dat er toonbaar uitzien? ruwe randen en gewoon nog witte strepen door het blauwe heen.
pi_29993476
quote:
op vrijdag 26 augustus 2005 13:29 schreef dirk-kuijt het volgende:
vind je dat er toonbaar uitzien? ruwe randen en gewoon nog witte strepen door het blauwe heen.
dan moet je hem met een fatsoenlijke resolutie inscannen...
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_30001844

ff snel in adobe illustrator gemaakt.

ps. wat is het eigenlijk?
╚╝www.bluedragon.nl ╚╝
  maandag 29 augustus 2005 @ 14:22:47 #97
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30071880
zo, waneer gaan we de eerste photoshop workshop doen
pi_30075915
quote:
op maandag 29 augustus 2005 14:22 schreef shi het volgende:
zo, wanneer gaan we de eerste photoshop workshop doen
ik wil ook mee doen
pi_30169003
weet iemand hoe ik bijv van een plaatje (1 kleur) een vector afbeelding kan maken zodat ik 'm oneindig kan uitvergroten zonder dat ie zijn scherpte verliest.

gaat dat in photoshop of moet dat met illustrator?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:46:17 #100
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30198543
illustrator, dat gaat altijd goed
met photoshop kan je ook zuivere vectortekeningen maken maar dat kost uren om uit te leggen omdat photoshop primair een bitmap programma is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')