quote:op maandag 1 augustus 2005 23:08 schreef eastwood het volgende:
vraag aan shi...of andere die een antwoord hebben..
de foto uit het topic bewerkte (user) foto's deel 27
deze dus..
ik vind die blauwe "glow" erg vet. en aangezien je nooit te oud bent om te leren..leg het een keer uit als je tijd over hebt. hoeft niet vandaag ofzo, maar kom er een keer op terug...
quote:op zondag 31 juli 2005 11:14 schreef shi het volgende:
[..]
ik kraak nooit mooie dingen af.
en het is niet zozeer kritiek het is meer een photoshop weetje.
bij die ene achtergrond van die foto waar ik dus eerder op replyde,
als je de foto op de achtergrond zo vergroot merk je wel dat de afbeelding erg pixelig word,
dan moet je het volgende eens uitproberen of je dat maybe mooi vind,
van de afbeelding twee lagen maken, de onderste laag blur je totdat de pixels net beginnen te samenvloeien(dus best wel veel blur, meestal zo rond de 3 pixels) en de bovenste laag blur je met dubbel die waarde en die laag zet je dan on een van de volgende modi: overlay, softlight en of hardlight.eventueel anpassen door met de bovenste layeropacity te spelen en op smaak brengen met een eventuele hue-shift
zijn denk ik vooral de mensen geweets die hier de antwoorden geven, en niet de vragen stellen. dus hard nodig in dit topicquote:op woensdag 3 augustus 2005 17:54 schreef jump het volgende:
tvp's opgekuist. 5 tvp's op 8 posts is echt te veel
misschien was het niet sarcastisch bedoeld.quote:op vrijdag 5 augustus 2005 12:15 schreef shi het volgende:
[..]
dat was wat je vroeg dude!. als je wat anders wilt weten moet je dat ook vragen.
leuk dat je zo sarcastisch reageerd hoor, ik help jou iig nooit meer.
your problem!
het lijkt mij dat de foto zelf gefilterd is met het cutout filter, met een masker, gemaakt met een vrij harde brush, en daaroverheen de filter spatter.quote:op vrijdag 5 augustus 2005 22:01 schreef roooytjuh het volgende:
hey,
ff een vraagje weet iemand hoe je dit doet: [[url=http://img222.imageshack.us/img222/4124/naamloos9vs.th.jpg]afbeelding][/url]
alvast bedankt
nee, dat had ik al geprobeert maar dan krijg je echt het effect van dat de voorgrond is uitgegumd, dat is ook wel leuk maar niet wat ik zoekquote:op vrijdag 5 augustus 2005 22:18 schreef palau het volgende:
ik denk dat de foto de onderste layer was en dat de layer erboven met wit is gevuld.
daarna is op de plek van het gezicht gegumd met de gum in de vorm van een brush (kun je instellen linksboven bij eraser opties als je de eraser aanklikt) die andere 2 dingen zijn gewoon plaatjes eroverheen, neem ik aan.
hmm hoe bedoel je dit? want ik snap het niet echtquote:op vrijdag 5 augustus 2005 22:22 schreef lynx666 het volgende:
[..]
het lijkt mij dat de foto zelf gefilterd is met het cutout filter, met een masker, gemaakt met een vrij harde brush, en daaroverheen de filter spatter.
goed, even een visueel stappenplan danquote:op vrijdag 5 augustus 2005 22:41 schreef roooytjuh het volgende:
[..]
hmm hoe bedoel je dit? want ik snap het niet echt![]()
heel erg bedankt man!quote:op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef lynx666 het volgende:
[..]
goed, even een visueel stappenplan dan
stap 1
maak een foto evt. zwartwit door de verzadiging op 0 te zetten:
[afbeelding]
[afbeelding]
stap 2
de foto bewerken met het cutout filter om die grijsovergangen meer zoals je voorbeeld te krijgen:
[afbeelding]
[afbeelding]
bij bovenstaande gebruikte foto heb ik wat gesmokkeld door er wat meer contrast in te doen, anders werd dr gezichtje te 'plat'
stap 3
het masker. we voegen nu een laagmasker toe aan de foto-laag, waar we alles mee verbergen. daarna gebruiken we een brush om een gedeelte van de foto in vorm van die brush-strepen terug te brengen. zorg er hier wel eerst voor dat je een witte achtergrond laag hebt. heb je deze nog niet, dan kun je met shift-ctrl-n een nieuwe laag aanmaken, wit maken, en onder de foto-laag schuiven.
[afbeelding]
stap 4
je ziet nu een zwart vlak naast je foto staan. daarin ga je nu met een witte brush werken. selecteer nu een brush die groot genoeg is (master diameter) en een hardheid van ongeveer 50%.
[afbeelding]
zorg dat je wit als voorgrondkleur ingesteld hebt, en je kunt gaan brushen daar waar je je foto weer zichtbaar wilt hebben.
[afbeelding]
stap 5
nu moeten de randen nog het gewenste effect krijgen met het spatter filter zoals onderstaand:
[afbeelding]
[afbeelding]
stap 6
nu kun je er naar smaak dingen omheen zetten.
[afbeelding]
je kunt je foto en masker hierna natuurlijk nog verder afwerken. b.v. nog een beetje ruis over de foto gooien, of de uiteinden van de brush-strepen in je masker wat afzwakken.
petje af, dat is nog eens een duidelijke uitlegquote:op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef lynx666 het volgende:
[..]
goed, even een visueel stappenplan dan
quote:op zondag 7 augustus 2005 15:18 schreef hayder het volgende:
tall paul staat niet bij lettertype
als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.quote:op maandag 8 augustus 2005 21:41 schreef dorus_ het volgende:
ik heb ook even een (simpele) vraag...
stel ik heb een witte afbeelding van 10 bij 10, nu wil op deze afbeelding een vierkant van bijvoorbeeld 4 bij 4 hebben dat exact in het midden staat van die afbeelding. hoe doe je dat, ik heb t geweten maar ben t echt ff kwijt...
edit: en hoe zet je dan ook tekst exact in het midden van je afbeelding?
snap 't, werkt perfect! dank jequote:op maandag 8 augustus 2005 23:36 schreef eastwood het volgende:
[..]
als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.
wil je bijvoorbeeld precies in het midden, maar iets naar beneden in het midde zetten, centreer het dan precies midden in, houd dan shift ingedrukt en trek hem dan een beetje naar benede/boven/links of rechts dan gaat ie in een rechte lijn. zo kan je dit ook met je tekst doen. wil je hem ergens anders in centreren, moet je een gewone selectie maken, maar dat spreekt voor zich.
(snap je het niet, zal ik een plaatje voor je posten..maar hoop dat het zo lukt!)
succes
bij mij werkte de font dan niet in photoshop...quote:op dinsdag 9 augustus 2005 10:25 schreef dorus_ het volgende:
lijkt me beter om m gewoon in c:\windows\fonts te zetten...
als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wetequote:op dinsdag 9 augustus 2005 10:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
bij mij werkte de font dan niet in photoshop...
dat heb ik uiteraard gedaan, en dat werkte dus niet, dus toen heb ik ze maar in de map van bovenstaande post geplaatst, en toen deden ze het dus wel...quote:op dinsdag 9 augustus 2005 11:25 schreef eastwood het volgende:
[..]
als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wete![]()
ps = ctrl + alt + 0quote:op zondag 7 augustus 2005 13:25 schreef super-muffin het volgende:
wie weet trouwens een snel toets (voor illustrator, maar dat zal niet anders zijn in ps) om op 100% het canvas te laten zien.
geweldigquote:
dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mijquote:op dinsdag 9 augustus 2005 14:44 schreef kaassouffle het volgende:
[..]
ps = ctrl + alt + 0
illustrator = ctrl + 1
option key heet datquote:op donderdag 11 augustus 2005 16:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mij
oei... uhm..dat zijn brushes..quote:op zondag 14 augustus 2005 17:25 schreef esto het volgende:
http://www.members.lycos.nl/bartserver/grunge.jpg
o.a. deze
links onder die witte strepen...
oké! dank jequote:op zondag 14 augustus 2005 17:52 schreef eastwood het volgende:
[..]
oei... uhm..dat zijn brushes..hahaha en die maak ik o.a. zelf. dus das moeilijk. maar genoeg tuts om zelf brushes te maken. hier een paar linkjes..
hier,
hier
en hier
de bovenste, foto 1 is gesoept, duidelijk!quote:op woensdag 17 augustus 2005 03:18 schreef nemephis het volgende:
ik kwam bush tegen op de fp en ik kon het niet laten... en nu als de sodemieter naar bed zzzzzzzzzh
welke van de twee is gesoept?...
[[url=http://img251.imageshack.us/img251/9149/georgebike6vl.th.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img246.imageshack.us/img246/9866/bushbike2cd.th.jpg]afbeelding][/url]
![]()
![]()
- gewoon door het weg te gummen met de gumquote:op woensdag 17 augustus 2005 19:40 schreef even het volgende:
hallow,
ik heb sinds gister ook photoshop ontdekt.
maar ik vraag me af hoe je bij een foto de achtergrond weg haalt.
dus dat je alleen het gezicht of lichaam overhoud maar dat stomme bos op de achtergrond weg haalt (voorbeeld he)
je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
ik ga weer knutselen..quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!
succes! en als je de smaak een beetje te pakken hebt gekregen, kom dan eens meedoen hier:quote:
utfs! die werkt namelijk welquote:
post de foto ff waarvan je de achtergrond weg wilt hebben. kan er nader uitleg gegeven wordenquote:op woensdag 17 augustus 2005 22:01 schreef even het volgende:
ik vind t wel verdomde moeilijk zeg dat knutselen![]()
nou, laat zien!quote:op donderdag 18 augustus 2005 12:39 schreef even het volgende:
t is gelukt![]()
![]()
![]()
maar hij staat op een andere comp.. ik zal vanmiddag wel posten wat er van geworden is..
![]()
een feather van of 2 px op je selectie toepassen wil ook het randjesprobleem wel verhelpen.quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
ligt aan de instellingen van de monitor...quote:op zaterdag 20 augustus 2005 19:55 schreef even het volgende:
[afbeelding]
hij is om 1 of andere reden hier heel donker dat was ie op die andere comp niet
ligt ook wel aan beeldbuis of flatscreen (crt of tft)quote:op zaterdag 20 augustus 2005 20:04 schreef even het volgende:
hij is bij jullie wel goed ?
op die andere was ie veel beter![]()
denk o.a. aan c:\program files\adobe\photoshop cs\presetsquote:op donderdag 25 augustus 2005 08:18 schreef s3rp3nt het volgende:
een vriend van me wil dat ik zijn pc herinstalleer maar hij wilt wel dat ik al de bestanden die hij heeft kunnen veranderen in photoshop cs backup, iemand enig idee welke bestanden en extenties ik hiervoor moet meenemen, dus ook brushes en andere dingen?
alvast bedankt
gewoon je layer aanklikken en slepen maar...quote:op vrijdag 26 augustus 2005 09:53 schreef kiepauto het volgende:
vraagje over cs2:
eerder kon je altijd met ctrl-klik op een object meteen de layer selecteren, nu krijg je de groep geselecteerd, hoe kun je nu gewoon de layer pakken?
wat wil je precies weten?quote:op vrijdag 26 augustus 2005 12:05 schreef assiej het volgende:
weet hier niemand wat van abstract ? ..
kleine aanvulling: kijk of bovenin (als je de tool om te slepen hebt geselecteerd) het vakje aan of uit gevinkt staat voor automatische layer select.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 12:34 schreef darkmanta het volgende:
[..]
gewoon je layer aanklikken en slepen maar...
dan moet je hem met een fatsoenlijke resolutie inscannen...quote:op vrijdag 26 augustus 2005 13:29 schreef dirk-kuijt het volgende:
vind je dat er toonbaar uitzien? ruwe randen en gewoon nog witte strepen door het blauwe heen.
ik wil ook mee doenquote:op maandag 29 augustus 2005 14:22 schreef shi het volgende:
zo, wanneer gaan we de eerste photoshop workshop doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |