- gewoon door het weg te gummen met de gumquote:op woensdag 17 augustus 2005 19:40 schreef even het volgende:
hallow,
ik heb sinds gister ook photoshop ontdekt.
maar ik vraag me af hoe je bij een foto de achtergrond weg haalt.
dus dat je alleen het gezicht of lichaam overhoud maar dat stomme bos op de achtergrond weg haalt (voorbeeld he)
je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
ik ga weer knutselen..quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:52 schreef djenneke het volgende:
[..]
je kunt altijd alles met de hand nog bijwerken natuurlijk!
succes! en als je de smaak een beetje te pakken hebt gekregen, kom dan eens meedoen hier:quote:
utfs! die werkt namelijk welquote:
post de foto ff waarvan je de achtergrond weg wilt hebben. kan er nader uitleg gegeven wordenquote:op woensdag 17 augustus 2005 22:01 schreef even het volgende:
ik vind t wel verdomde moeilijk zeg dat knutselen![]()
nou, laat zien!quote:op donderdag 18 augustus 2005 12:39 schreef even het volgende:
t is gelukt![]()
![]()
![]()
maar hij staat op een andere comp.. ik zal vanmiddag wel posten wat er van geworden is..
![]()
een feather van of 2 px op je selectie toepassen wil ook het randjesprobleem wel verhelpen.quote:op woensdag 17 augustus 2005 19:51 schreef even het volgende:
merci...
maar haal je dan ook echt alles weg want ik had wel iets gevonden maar dan bleef je toch nog een randje van de achtergrond zien..
ligt aan de instellingen van de monitor...quote:op zaterdag 20 augustus 2005 19:55 schreef even het volgende:
[afbeelding]
hij is om 1 of andere reden hier heel donker dat was ie op die andere comp niet
ligt ook wel aan beeldbuis of flatscreen (crt of tft)quote:op zaterdag 20 augustus 2005 20:04 schreef even het volgende:
hij is bij jullie wel goed ?
op die andere was ie veel beter![]()
denk o.a. aan c:\program files\adobe\photoshop cs\presetsquote:op donderdag 25 augustus 2005 08:18 schreef s3rp3nt het volgende:
een vriend van me wil dat ik zijn pc herinstalleer maar hij wilt wel dat ik al de bestanden die hij heeft kunnen veranderen in photoshop cs backup, iemand enig idee welke bestanden en extenties ik hiervoor moet meenemen, dus ook brushes en andere dingen?
alvast bedankt
gewoon je layer aanklikken en slepen maar...quote:op vrijdag 26 augustus 2005 09:53 schreef kiepauto het volgende:
vraagje over cs2:
eerder kon je altijd met ctrl-klik op een object meteen de layer selecteren, nu krijg je de groep geselecteerd, hoe kun je nu gewoon de layer pakken?
wat wil je precies weten?quote:op vrijdag 26 augustus 2005 12:05 schreef assiej het volgende:
weet hier niemand wat van abstract ? ..
kleine aanvulling: kijk of bovenin (als je de tool om te slepen hebt geselecteerd) het vakje aan of uit gevinkt staat voor automatische layer select.quote:op vrijdag 26 augustus 2005 12:34 schreef darkmanta het volgende:
[..]
gewoon je layer aanklikken en slepen maar...
dan moet je hem met een fatsoenlijke resolutie inscannen...quote:op vrijdag 26 augustus 2005 13:29 schreef dirk-kuijt het volgende:
vind je dat er toonbaar uitzien? ruwe randen en gewoon nog witte strepen door het blauwe heen.
ik wil ook mee doenquote:op maandag 29 augustus 2005 14:22 schreef shi het volgende:
zo, wanneer gaan we de eerste photoshop workshop doen
is er niet. wel kun je een webgallery maken waarbij de "hoofdfoto" om de zoveel tijd veranderd naar de volgendequote:op maandag 5 september 2005 17:40 schreef dirk-kuijt het volgende:
weet iemand een link naar een tutorial waar staat beschreven hoe je een foto collage kan maken waarin foto's in mekaar over lopen?
bestaat nietquote:op maandag 5 september 2005 20:13 schreef sasser het volgende:
weet iemand waar ik een patchkan vinden om photoshop nederlands te maken
ff snel gezocht met google, deze twee op deze site beschrijven eigenlijk het hele verhaal welquote:op maandag 5 september 2005 17:40 schreef dirk-kuijt het volgende:
weet iemand een link naar een tutorial waar staat beschreven hoe je een foto collage kan maken waarin foto's in mekaar over lopen?
hij heeft nu wel rafelranden. kan dat niet anders? (sorry voor de veeleisendheid)quote:op woensdag 7 september 2005 18:42 schreef shi het volgende:
je hebt hem zeker niet groter?
eniweeej
hij staat daar
http://img166.imageshack.us/img166/753/bolleke55jk.gif
hij kan wel vloeiender worden uitgesneden, maar dan zit je wel aan het formaat png vast (8-bit transparantie i.t.t. 1-bit transparantie in gif) voor in je webpagina. dan zul je nog de hack moeten toepassen om ook die transparantie te krijgen in internet explorer.quote:op donderdag 8 september 2005 17:33 schreef b_boy het volgende:
[..]
hij heeft nu wel rafelranden. kan dat niet anders? (sorry voor de veeleisendheid)
quote:op donderdag 8 september 2005 12:29 schreef #ANONIEM het volgende:
kan iemand voor mij iets simpels bewerken?
het gaat om het volgende stukje...
kan iemand het rechter gedeelte (met de circels e.d.) wat minder hoekig (en meer rond) kunnen maken door anti-alliassing ofzo bijvoorbeeld? dat het allemaal wat ronder eruit ziet in plaats van mijn gedoe in paint...
ik hoop dat iemand me wil helpen want dit moet toch vrij simpel zijn? groetjes en bedankt alvast.
daar is geen pasklare oplossing voor. de kleuren kun je enigszins gelijktrekken door te spelen met kleurtoon/verzadiging (hue/saturation), en de kleurbalans (color balance). daarnaast zou je de filter noise kunnen gebruiken om er wat (webcam-achtige?) pixels in te krijgen. veel proberen dus.quote:op vrijdag 9 september 2005 21:21 schreef roooytjuh het volgende:
hoe kan je 2 foto's op elkaar afstemmen? zodat ze zegmaar het zelfde lijken? vooral de kleuren enne met webcam foto's de pixeltjes enzo?
post je foto´s ff, leuke uitdagingquote:op vrijdag 9 september 2005 21:21 schreef roooytjuh het volgende:
hoe kan je 2 foto's op elkaar afstemmen? zodat ze zegmaar het zelfde lijken? vooral de kleuren enne met webcam foto's de pixeltjes enzo?
dat zal ik is doen als ik weer een fototje moet doen, maar zou je dan ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt enzo?quote:op zaterdag 10 september 2005 17:42 schreef eastwood het volgende:
[..]
post je foto´s ff, leuke uitdaging![]()
ja tuurlijk.. dan schrijf ik ff de stappen op.. (als het een beetje lukt natuurlijkquote:op zondag 11 september 2005 13:05 schreef roooytjuh het volgende:
[..]
dat zal ik is doen als ik weer een fototje moet doen, maar zou je dan ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |