abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30293295
weet iemand een link naar een tutorial waar staat beschreven hoe je een foto collage kan maken waarin foto's in mekaar over lopen?
pi_30297839
weet iemand waar ik een patchkan vinden om photoshop nederlands te maken
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_30298026
quote:
op maandag 5 september 2005 17:40 schreef dirk-kuijt het volgende:
weet iemand een link naar een tutorial waar staat beschreven hoe je een foto collage kan maken waarin foto's in mekaar over lopen?
is er niet. wel kun je een webgallery maken waarbij de "hoofdfoto" om de zoveel tijd veranderd naar de volgende
quote:
op maandag 5 september 2005 20:13 schreef sasser het volgende:
weet iemand waar ik een patchkan vinden om photoshop nederlands te maken
bestaat niet
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  maandag 5 september 2005 @ 21:58:43 #104
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30301678
quote:
op maandag 5 september 2005 17:40 schreef dirk-kuijt het volgende:
ff snel gezocht met google, deze twee op deze site beschrijven eigenlijk het hele verhaal wel
http://retouchpro.com/tutorials/index.php?m=show&id=142
http://retouchpro.com/tutorials/index.php?m=show&id=36
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_30301823
ow sorry , beetje verkeerd begrepen. dacht dat foto's moeten veranderen en overlopen zoals in een animatie.

sorry

-edit-

zoiets?
http://www.jasmania.nl/photoshop/blending.htm
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:43:47 #106
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_30359602
ik heb dit plaatje wat ik wil gebruiken voor een site nu wil ik het zo maken dat de achtergrond van de webpagina er doorheen komt dus dat of het hele bolletje word uitgesneden met photoshop, of dat de achtegrond(hetgeen wat nu blauw is) doorzichtig word op de een of andere manier. wie kan dit voor mij doen? ik ben niet zo'n held in foto-bewerking.
dit plaatje dus.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  woensdag 7 september 2005 @ 18:42:51 #107
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30361270
je hebt hem zeker niet groter?

eniweeej

hij staat daar
http://img166.imageshack.us/img166/753/bolleke55jk.gif

[ Bericht 40% gewijzigd door shi op 07-09-2005 21:40:42 ]
pi_30383287
kan iemand voor mij iets simpels bewerken?

het gaat om het volgende stukje...

kan iemand het rechter gedeelte (met de circels e.d.) wat minder hoekig (en meer rond) kunnen maken door anti-alliassing ofzo bijvoorbeeld? dat het allemaal wat ronder eruit ziet in plaats van mijn gedoe in paint...

ik hoop dat iemand me wil helpen want dit moet toch vrij simpel zijn? groetjes en bedankt alvast.
  donderdag 8 september 2005 @ 17:33:27 #109
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_30392439
quote:
op woensdag 7 september 2005 18:42 schreef shi het volgende:
je hebt hem zeker niet groter?

eniweeej

hij staat daar
http://img166.imageshack.us/img166/753/bolleke55jk.gif
hij heeft nu wel rafelranden. kan dat niet anders? (sorry voor de veeleisendheid)
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_30399100
quote:
op donderdag 8 september 2005 17:33 schreef b_boy het volgende:

[..]

hij heeft nu wel rafelranden. kan dat niet anders? (sorry voor de veeleisendheid)
hij kan wel vloeiender worden uitgesneden, maar dan zit je wel aan het formaat png vast (8-bit transparantie i.t.t. 1-bit transparantie in gif) voor in je webpagina. dan zul je nog de hack moeten toepassen om ook die transparantie te krijgen in internet explorer.
pi_30418470
quote:
op donderdag 8 september 2005 12:29 schreef #ANONIEM het volgende:
kan iemand voor mij iets simpels bewerken?

het gaat om het volgende stukje...

kan iemand het rechter gedeelte (met de circels e.d.) wat minder hoekig (en meer rond) kunnen maken door anti-alliassing ofzo bijvoorbeeld? dat het allemaal wat ronder eruit ziet in plaats van mijn gedoe in paint...

ik hoop dat iemand me wil helpen want dit moet toch vrij simpel zijn? groetjes en bedankt alvast.
pi_30419189
quote:
op vrijdag 9 september 2005 12:48 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

like this?
pi_30419715
quote:
op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef lynx666 het volgende:
[afbeelding]

like this?
ja bedankt man ! heel mooi !
pi_30420229
no problem
pi_30434932
hoe kan je 2 foto's op elkaar afstemmen? zodat ze zegmaar het zelfde lijken? vooral de kleuren enne met webcam foto's de pixeltjes enzo?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_30436145
quote:
op vrijdag 9 september 2005 21:21 schreef roooytjuh het volgende:
hoe kan je 2 foto's op elkaar afstemmen? zodat ze zegmaar het zelfde lijken? vooral de kleuren enne met webcam foto's de pixeltjes enzo?
daar is geen pasklare oplossing voor. de kleuren kun je enigszins gelijktrekken door te spelen met kleurtoon/verzadiging (hue/saturation), en de kleurbalans (color balance). daarnaast zou je de filter noise kunnen gebruiken om er wat (webcam-achtige?) pixels in te krijgen. veel proberen dus.
pi_30458104
quote:
post je foto´s ff, leuke uitdaging
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_30479174
ik heb een paar 'true type' bestanden gedownload maar ik krijg ze niet in m'n photoshop zou iemand mij aub. kunnen helpen?
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
pi_30481181
quote:
op zaterdag 10 september 2005 17:42 schreef eastwood het volgende:

[..]

post je foto´s ff, leuke uitdaging
dat zal ik is doen als ik weer een fototje moet doen, maar zou je dan ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt enzo?
pi_30483799
quote:
op zondag 11 september 2005 13:05 schreef roooytjuh het volgende:

[..]

dat zal ik is doen als ik weer een fototje moet doen, maar zou je dan ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt enzo?
ja tuurlijk.. dan schrijf ik ff de stappen op.. (als het een beetje lukt natuurlijk
pi_30483989
quote:
op zondag 11 september 2005 12:00 schreef esto het volgende:
ik heb een paar 'true type' bestanden gedownload maar ik krijg ze niet in m'n photoshop zou iemand mij aub. kunnen helpen?
je lettertypes gewoon kopieren naar de map waar je ze allemaal hebt staan, dat zal waarschijnlijk "c:\windows\fonts" zijn... en dan photoshop openen, en als het goed is staan die er dan gewoon in..

(wel photoshop pas openen nadat je ze gekopieerd hebt..anders moet je photoshop afslutien en opnieuw opstarten..!!)

succes
pi_30485596
quote:
op zondag 11 september 2005 14:38 schreef eastwood het volgende:

[..]

je lettertypes gewoon kopieren naar de map waar je ze allemaal hebt staan, dat zal waarschijnlijk "c:\windows\fonts" zijn... en dan photoshop openen, en als het goed is staan die er dan gewoon in..

(wel photoshop pas openen nadat je ze gekopieerd hebt..anders moet je photoshop afslutien en opnieuw opstarten..!!)

succes
zo doe ik de brushes altijd. . . maar de lettertypes kan ik niet vinden en ik heb geen font map nu lukt ut niet.....
Portfolio. |
  zondag 11 september 2005 @ 15:55:05 #123
55183 dork22
Always the hard way
pi_30486178
stiekem een tvp'tje
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  zondag 11 september 2005 @ 16:23:43 #124
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30487078
wij gaan verder in het gloednieuwe subforumpje design
pi_30487523
quote:
op zondag 11 september 2005 16:23 schreef slarioux het volgende:
wij gaan verder in het gloednieuwe subforumpje design
waar stond dit topic eerst dan?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_30487562
ik wil hem hier niet

zondag 11 september 2005 @ 16:52:18 #127
67322 plum
Beroepsvader
pi_30488061
quote:
op zondag 11 september 2005 15:33 schreef esto het volgende:

[..]

zo doe ik de brushes altijd. . . maar de lettertypes kan ik niet vinden en ik heb geen font map nu lukt ut niet.....
zoals reeds gezegd, de map bevind zich op:
%windir%/fonts/

(bv. c:/windows/fonts)

een andere manier is via in het configuratiescherm het icoontje met 'lettertypen' aan te klikken.
Drukt z'n snor
pi_30488323
sorry... het is gelukt thanks
Portfolio. |
  maandag 12 september 2005 @ 14:51:41 #129
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_30514457
in photoshop heb ik met mijn toverstaafje een selectie gemaakt, die selectie heb ik omgezet naar een pad.
hoe krijg ik dit path geopend in illustrator ?
  maandag 12 september 2005 @ 14:58:26 #130
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_30514664
quote:
op maandag 12 september 2005 14:51 schreef djmarcel.nl het volgende:
in photoshop heb ik met mijn toverstaafje een selectie gemaakt, die selectie heb ik omgezet naar een pad.
hoe krijg ik dit path geopend in illustrator ?
gelukt... copy paste
  maandag 12 september 2005 @ 15:04:09 #131
55183 dork22
Always the hard way
pi_30514799
of, export paths to illustrator.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
pi_30519556
weet iemand hoe je van die vette logo's maakt als in dit topic? design-aanvraag topic

en stel je hebt deze foto:

http://www.bikepics.com/pictures/159797/

en je wilt de kappen een andere kleur geven om te kijken of het er uitgaat zien hoe doe je dat dan?

met hue/saturation wil het niet echt mooi lukken, of moet ik dan nog iets doen voordat ik met de hue enzo ga kloten?

bedankt!

[ Bericht 59% gewijzigd door RoOoYtJuH op 12-09-2005 19:41:08 ]
pi_30544347
goedenmiddag allemaal

ik heb sinds gisteren photo shop pro 8

en nu wil ik een poging doen tot het veranderen van de kleur van deze auto!

wie wil en kan mij melden hoe het beste te doen? ik doe het namelijk nu met de verfbak, maar dan laat hij alsnog veel plekken open die je alsnog moet aantippen.

dank je wel, voor jullie hulp.

-edit-

ik weet dat spammen verboden is excuses daarvoor.

maar zou iemand op deze banner ( http://www.worldracing.nl(...)ages/cellpic_bkg.jpg ) een bijpassend plaatje bij willen voegen? het liefst een formule 1 auto en een andere auto. (ik krijg het nooit mooi )

dank
pi_30544626
quote:
op dinsdag 13 september 2005 16:36 schreef _moder8or_ het volgende:
goedenmiddag allemaal

[afbeelding]

wie wil en kan mij melden hoe het beste te doen? ik doe het namelijk nu met de verfbak, maar dan laat hij alsnog veel plekken open die je alsnog moet aantippen.
hue/saturation?
pi_30544992
quote:
op dinsdag 13 september 2005 16:48 schreef knoekie het volgende:

[..]

hue/saturation?
en waar kan ik dat vinden ben erg onbekend in psp8. en ik heb de nederlandse versie
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:12:41 #136
55183 dork22
Always the hard way
pi_30545305
quote:
op dinsdag 13 september 2005 16:36 schreef _moder8or_ het volgende:
goedenmiddag allemaal

[afbeelding]

dank je wel, voor jullie hulp.

-edit-

ik weet dat spammen verboden is excuses daarvoor.

maar zou iemand op deze banner ( http://www.worldracing.nl(...)ages/cellpic_bkg.jpg ) een bijpassend plaatje bij willen voegen? het liefst een formule 1 auto en een andere auto. (ik krijg het nooit mooi )

dank
in photoshop is hue/saturation ctrl+u, probeer eens gewoon voor de gein..

ik ga even aan de slag met je banner.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
pi_30545408
quote:
op maandag 12 september 2005 18:49 schreef roooytjuh het volgende:
weet iemand hoe je van die vette logo's maakt als in dit topic? design-aanvraag topic

en je wilt de kappen een andere kleur geven om te kijken of het er uitgaat zien hoe doe je dat dan?

met hue/saturation wil het niet echt mooi lukken, of moet ik dan nog iets doen voordat ik met de hue enzo ga kloten?

bedankt!
lijkt mij een kwestie van selecteren. dit doe je door de verschillende selectie tools te gebruiken of om een snel mask te maken (dan maak je uiteindelijk ook een selectie, maar dan gebruik je je brush tool om precies je lijnen te bepalen) en als je je kappen dan hebt geselecteert, dan kan je hue/saturation gebruiken. dan heb je precies wta je wilt, de spiegeling en alles blijft, maar wel andere kleuren. nog niet het gewenste effect? probeer dan ipv heu/saturation color balance.. (image, adjustment, color balance) succes..
pi_30545521
quote:
op dinsdag 13 september 2005 17:01 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

en waar kan ik dat vinden ben erg onbekend in psp8. en ik heb de nederlandse versie
zelf heb ik ook met psp gewerkt, maar ben over gegaan naar photoshop. in het nederlands weet ik het niet precies..maar probeer dit te vinden:

in engels "adjust" maar weet niet hoe dat in het nederlands vertaalt is. (je moet uiteraard de 3e van boven hebben)

dinsdag 13 september 2005 @ 17:21:17 #139
55183 dork22
Always the hard way
pi_30545532
quote:
op maandag 12 september 2005 18:49 schreef roooytjuh het volgende:

bedankt!
op colorize klikken bij hue scherm ik snapte er vroeger ook niks van waarom mensen zo graag hue gebruiken, maar ik klikte dus niet op colorize.
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
  dinsdag 13 september 2005 @ 17:30:01 #140
55183 dork22
Always the hard way
pi_30545773

Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
pi_30547016
quote:
heel erg netjes. kan je ervoor zorgen dat die f1 er helemaal opstaat en dat de naam eroverheen gaat? die linker auto mag je weg laten

ik wil dus alleen aan de rechterkant van de banner een f1 wagen. het liefst een renault f1. past namelijk bij mijn layout.

[ Bericht 9% gewijzigd door _moder8or_ op 13-09-2005 18:16:32 ]
pi_30547066
quote:
op dinsdag 13 september 2005 17:16 schreef eastwood het volgende:

[..]

lijkt mij een kwestie van selecteren. dit doe je door de verschillende selectie tools te gebruiken of om een snel mask te maken (dan maak je uiteindelijk ook een selectie, maar dan gebruik je je brush tool om precies je lijnen te bepalen) en als je je kappen dan hebt geselecteert, dan kan je hue/saturation gebruiken. dan heb je precies wta je wilt, de spiegeling en alles blijft, maar wel andere kleuren. nog niet het gewenste effect? probeer dan ipv heu/saturation color balance.. (image, adjustment, color balance) succes..
ja ik precies het zelfde gedaan, maar dan krijg je alleen maar lelijke variaties op groen ofzo(gebruikte toen een foto met groene kappen) en hele vage kleuren...
en kan je ze ook zwart maken? en is er ook een andere manier?

[ Bericht 3% gewijzigd door RoOoYtJuH op 13-09-2005 19:00:00 ]
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:21:47 #143
55183 dork22
Always the hard way
pi_30547274
quote:
op dinsdag 13 september 2005 18:11 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

heel erg netjes. kan je ervoor zorgen dat die f1 er helemaal opstaat en dat de naam eroverheen gaat? die linker auto mag je weg laten

ik wil dus alleen aan de rechterkant van de banner een f1 wagen. het liefst een renault f1. past namelijk bij mijn layout.
staat toch al een f1 wagen rechts?

wat heb ik nou fout?
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
pi_30547608
quote:
op dinsdag 13 september 2005 18:21 schreef dork22 het volgende:

[..]

staat toch al een f1 wagen rechts?

wat heb ik nou fout?
als je even kiekt op mijn site dan zie je dat die chevy 2keer wordt geplaatst. dus mijn vraag is of je de chevy kon weghalen dan is hij perfect
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:39:12 #145
55183 dork22
Always the hard way
pi_30547761
quote:
3 plaatjes

2 zijn hetzelfde, per ongelijk.

1e plaatje, vertel me, wat zie je?
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
You do not exist.
pi_30549596
quote:
op dinsdag 13 september 2005 18:13 schreef roooytjuh het volgende:

[..]

ja ik precies het zelfde gedaan, maar dan krijg je alleen maar lelijke variaties op groen ofzo(gebruikte toen een foto met groene kappen) en hele vage kleuren...
en kan je ze ook zwart maken? en is er ook een andere manier?
dat van die vage kleuren kan ik me niet voor halen, maar maakt niet uit. (bij vage kleuren moet je misschien de saturation meer omhoog zetten, word de kleur sterker. denk ook aan de optie colorize!!!)

andere manier, is om met levels te werken. wel een stukje moeilijker, maar je kan het proberen. weer je kappen selecteren en dan ctrl+l (ook wel te berijken via image, afjustment, levels) en dan moet je waar rgb staat het pijltje klikken en afzonderlijk de rood, blauw en groene levels aanpassen.
lukt het nog niet, is er nog een manier, maar die kan ik je niet aanraden, maartoch: maak een neiuwe layer en brush daar met (bijvoorbeeld) rood over je kappen, probeer wel netjes binnen de lijntjes te blijven!! en dan zet je de layermode (in je layer venster bovenaan) op overlay, soft light, multiply of iets dergelijks. probeer maar wat. kleur te sterk, speel wat met de opacity. maar ik zou het zelf met hue/saturation proberen.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:01:29 #147
35325 shi
elegance in simplicity
pi_30552200
quote:
op dinsdag 13 september 2005 19:41 schreef eastwood het volgende:

[..]

dat van die vage kleuren kan ik me niet voor halen, maar maakt niet uit. (bij vage kleuren moet je misschien de saturation meer omhoog zetten, word de kleur sterker. denk ook aan de optie colorize!!!)

andere manier, is om met levels te werken. wel een stukje moeilijker, maar je kan het proberen. weer je kappen selecteren en dan ctrl+l (ook wel te berijken via image, afjustment, levels) en dan moet je waar rgb staat het pijltje klikken en afzonderlijk de rood, blauw en groene levels aanpassen.
lukt het nog niet, is er nog een manier, maar die kan ik je niet aanraden, maartoch: maak een neiuwe layer en brush daar met (bijvoorbeeld) rood over je kappen, probeer wel netjes binnen de lijntjes te blijven!! en dan zet je de layermode (in je layer venster bovenaan) op overlay, soft light, multiply of iets dergelijks. probeer maar wat. kleur te sterk, speel wat met de opacity. maar ik zou het zelf met hue/saturation proberen.
selective color adjust??
image>>adjustments>>selective color... ??
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:41:16 #148
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_30553670
quote:
zoiets? moet je wel photoshop cs2 voor nodig hebben.
pi_30555610
quote:
op dinsdag 13 september 2005 21:01 schreef shi het volgende:

[..]

image>>adjustments>>selective color... ??
maar hierbij krijg je toch niet het effect waarbij je kan zien hoe je kappen staan bij een andere kleur? het contrast in de spiegelingen en de schaduwen verdwijnen dan toch?

naja, mij lijkt het best hue/saturation..
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:06:24 #150
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_30557048
hoe maak ik een sunburst als in de japanse flag?
en dan niet op de manier vna lijnen trekken en gaan distort>polar coordinates want dat mislukt altijd bij mij,
niets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')