petje af, dat is nog eens een duidelijke uitlegquote:op vrijdag 5 augustus 2005 23:39 schreef lynx666 het volgende:
[..]
goed, even een visueel stappenplan dan
quote:op zondag 7 augustus 2005 15:18 schreef hayder het volgende:
tall paul staat niet bij lettertype
als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.quote:op maandag 8 augustus 2005 21:41 schreef dorus_ het volgende:
ik heb ook even een (simpele) vraag...
stel ik heb een witte afbeelding van 10 bij 10, nu wil op deze afbeelding een vierkant van bijvoorbeeld 4 bij 4 hebben dat exact in het midden staat van die afbeelding. hoe doe je dat, ik heb t geweten maar ben t echt ff kwijt...
edit: en hoe zet je dan ook tekst exact in het midden van je afbeelding?
snap 't, werkt perfect! dank jequote:op maandag 8 augustus 2005 23:36 schreef eastwood het volgende:
[..]
als je onderste layer wit is, bovenste dat zwarte vierkantje, dan moet je alles selecteren (ctrl a) en dan moet je de move tool aan klikken (v). dan zie je bovenin 6 tekentjes staan, en dan moet je van de 3 setjes, de middelste aan klikken (align vertical centrers) en (align horizontal centers) dan komt ie precies in het midden te staan.
wil je bijvoorbeeld precies in het midden, maar iets naar beneden in het midde zetten, centreer het dan precies midden in, houd dan shift ingedrukt en trek hem dan een beetje naar benede/boven/links of rechts dan gaat ie in een rechte lijn. zo kan je dit ook met je tekst doen. wil je hem ergens anders in centreren, moet je een gewone selectie maken, maar dat spreekt voor zich.
(snap je het niet, zal ik een plaatje voor je posten..maar hoop dat het zo lukt!)
succes
bij mij werkte de font dan niet in photoshop...quote:op dinsdag 9 augustus 2005 10:25 schreef dorus_ het volgende:
lijkt me beter om m gewoon in c:\windows\fonts te zetten...
als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wetequote:op dinsdag 9 augustus 2005 10:26 schreef djenneke het volgende:
[..]
bij mij werkte de font dan niet in photoshop...
dat heb ik uiteraard gedaan, en dat werkte dus niet, dus toen heb ik ze maar in de map van bovenstaande post geplaatst, en toen deden ze het dus wel...quote:op dinsdag 9 augustus 2005 11:25 schreef eastwood het volgende:
[..]
als je photoshop geopend hebt, en dan de fonts gekopieerd hebt naar c:/windows/fonts dan doen ze het idd niet. moet je eerst ff opnieuw photohsop opstarten. dan doen ze het wel.. maar dat zal je al wel wete![]()
ps = ctrl + alt + 0quote:op zondag 7 augustus 2005 13:25 schreef super-muffin het volgende:
wie weet trouwens een snel toets (voor illustrator, maar dat zal niet anders zijn in ps) om op 100% het canvas te laten zien.
geweldigquote:
dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mijquote:op dinsdag 9 augustus 2005 14:44 schreef kaassouffle het volgende:
[..]
ps = ctrl + alt + 0
illustrator = ctrl + 1
option key heet datquote:op donderdag 11 augustus 2005 16:35 schreef super-muffin het volgende:
[..]
dank je. maar met appletje inplaats van ctrl gaat het beter bij mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |