quote:
op dinsdag 4 oktober 2005 10:46 schreef keroppi het volgende:okee, ik hoop dat ik goed kan uitleggen wat ik wil, maar we gaan het erop wagen.
ik wil een woord typen op een donkere achtergrond. maar nu wil ik niet dat dat de letters van dat woord in 1 kleur zijn (groen bijvoorbeeld), maar juist ''opgevuld" met allerlei (stukjes) foto.
wat ik zelf een beetje in gedachten had: een blad maken waar je allemaal foto's naast elkaar zet en daar de letters 'uitknippen'. maar dat werkt niet bepaald naar behoren, niet in de laaste plaats omdat ik nog bijzonder weinig ervaring heb met photoshop.
dus is iemand die weet hoe je zoiets goed kan uitvoeren, wat een handige wijze is om dit uit te voeren? ik hoop het!
ga trouwens in je uitleg er maar vanuit dat ik echt nauwelijks voorkennis van het onderwerp heb, beter teveel uitleg dan te weinig, toch?
oh trouwens, ik ben dus ook nog opzoek naar een font met lekkere strakke, brede letters. iemand ideeen voor fonts of overzichtelijke sites waar ik kan rondneuzen?
dankjewel
![]()
tik je tekst in, kijk dat je een grote pixelformaat hebt (fontsize bijvoorbeeld op 46 pix)
nu heb je automatisch een tekst layer, houd de ctrl toets in en klik op je tekst layer.
klik nu op je foto layer en druk op ctrl + c en dan op ctrl +v, nu heb je de foto uitgeknipt in de vorm van je tekst.
sorry voor de beknopte uitleg, maar ik zit op me werk, als je een handleiding nodig hebt hoor ik het wel.
voor fonts, tik in google: fonts download.
duizenden sites met gratis fonts
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.