quote:
Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Elefes het volgende:Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen
![]()
.
Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.
Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.
Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Xilantof het volgende:Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Het zijn niet echt basisvragen in die zin dat ieders eisen weer anders zijn. Je zult niet vaak precies dezelfde vraag moeten beantwoorden.
Verwijzing naar eerdere topics doe je met het nieuwe systeem amper. Ik verwacht niet dat iemand alle topics waar hij of zij in heeft gereageerd onthoudt, en er dan naar terug kan verwijzen. In het oude systeem was dat inderdaad makkelijker, maar hoe vaak gebeurde het? Als er binnen hetzelfde topic werd terugverwezen blijkt dat users niet teruglezen in de centrale topics. Terugverwijzen naar een ouder topic is volgens mij amper gebeurd.
Tenslotte, over die andere "centrale" topics. Die hebben we inderdaad niet gesloten, maar we hebben er ook niet meer actief naar doorverwezen. Alleen omdat er weinig vragen komen over deze onderwerpen merk je er weinig van.