abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 18:32:08 #287
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_33021302
En de gulden middenweg?

Het idee van een centraal compactcamera-topic, een centraal proffessionele camera-topic etc. vind ik wel goed. Iemand die een compactcamera zoekt is toch niet echt geinteresseerd in 10x digitale zoom, spiegelreflexen en dat soort dingen, en andersom. Zo maak je centrale topics met alle hierboven genoemde voordelen, maar hou je wel een goed overzicht binnen die topics. En de 'experts' weten ook waar ze moeten zijn met hun informatie...
*´¨)
¸.ˇ ¸.ˇ´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.ˇ´ (_.ˇ´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 12 december 2005 @ 18:33:08 #288
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33021336
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:25 schreef Re het volgende:
mij bekruipt een beetje het gevoel dat als er niet iets snel had veranderd in FOT de FOT kraan dicht zou worden gedraaid, beetje ultieme poging dus misschien?
Is nooit sprake van geweest. Geen zorgen
(Un)masking for the greater good.
  maandag 12 december 2005 @ 18:40:05 #289
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33021536
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik had een vermoeden toen ze modjes aanwezen die hier weinig van hun nuttige tijd doorbrachten, m.a.w. users met weinig posts.
Ouwesok had er wat, 800?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 12 december 2005 @ 18:41:23 #290
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_33021580
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ouwesok had er wat, 800?
3000
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_33022072
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:07 schreef Subhuman het volgende:
Ten tweede vind ik de manier waarop er nu mee omgesprongen wordt niet erg volwassen. Dreigen met het dan zelf maar openen van centrale topics, mensen uitschelden voor "lager-opgeleide"; het bevordert een normale discussie niet echt en zet anderen alleen maar met de hakken in het zand.
Ja, dat was ik
Ten eerste heb ik niemand "uitgescholden", hoewel de term "Lager-opgeleide" zeker niet complimenteus bedoeld was, meer een constatering dat er ondoordachte beslissingen genomen worden. "Dreigen" met het openen van bla bla.... je rent zelf net zo hard mee naar de loopgraven

Maar reageer nou eens op Shark en Puckzzz, die aangeeft dat hij maar gestopt is met het telkens maar weer antwoord geven op telkens maar weer dezelfde vragen. Dat is pure uitholling, hoe je het ook wendt of keert.

Voorts zie ik je tot 2 keer toe zeggen "Ik begrijp jullie argumenten ook en negeer ze heus niet. " maar je handelen staat daar vrij haaks op. En als je 9 topics in een week nog niet zo veel vindt, dan laat je het toch gewoon nog lekker 2 maanden aanpruttelen? Dan hebben we er 80 Niet dat er meer in gereageerd wordt, zie Puckzzz en Shark, maar goed, dat is dan weer lekker eenvoudig modden.

MIJ zal het strikt genomen worst wezen hoor, maar kijk eens waar het naartoe gaat, en vraag je dan eens af of dat ook is waar je naartoe WILT.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 december 2005 @ 19:08:12 #292
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33022553
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

Ja, dat was ik
Ten eerste heb ik niemand "uitgescholden", hoewel de term "Lager-opgeleide" zeker niet complimenteus bedoeld was, meer een constatering dat er ondoordachte beslissingen genomen worden. "Dreigen" met het openen van bla bla.... je rent zelf net zo hard mee naar de loopgraven
Ik ren er niet mee naar de loopgraven, ik noemde het alleen in reactie op jouw post, en gaf mijn mening over die manier van discussiëren. Verder doet het hier niet terzake, als er op een normale manier verder gepraat wordt.
quote:
Maar reageer nou eens op Shark en Puckzzz, die aangeeft dat hij maar gestopt is met het telkens maar weer antwoord geven op telkens maar weer dezelfde vragen. Dat is pure uitholling, hoe je het ook wendt of keert.
Dat gebeurde in het centrale topic ook, alleen viel het toen minder op omdat het allemaal in 1 topic gebeurde. Ik zie geen verschil tussen de vragen in de losse topics en die in het centrale topic gesteld werden.
quote:
Voorts zie ik je tot 2 keer toe zeggen "Ik begrijp jullie argumenten ook en negeer ze heus niet. " maar je handelen staat daar vrij haaks op. En als je 9 topics in een week nog niet zo veel vindt, dan laat je het toch gewoon nog lekker 2 maanden aanpruttelen? Dan hebben we er 80 Niet dat er meer in gereageerd wordt, zie Puckzzz en Shark, maar goed, dat is dan weer lekker eenvoudig modden.

MIJ zal het strikt genomen worst wezen hoor, maar kijk eens waar het naartoe gaat, en vraag je dan eens af of dat ook is waar je naartoe WILT.
We hebben nu 9 topics in een week, maar hoeveel daarvan staan nog bovenaan de topiclijst? Ik tel er maar een stuk of drie. Over twee maanden hebben we misschien 80 van dergelijke topics, maar nog steeds maar een klein aantal wat niet weggezakt is. Ik zie het probleem nog steeds niet.

We willen nog een aantal weken kijken hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Als het echt onwerkbaar blijkt te zijn zullen we dan passende maatregelen nemen.
pi_33022756
We gaan het zien
pi_33022767
Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2005 @ 19:22:31 #295
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33023113
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:08 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dat gebeurde in het centrale topic ook, alleen viel het toen minder op omdat het allemaal in 1 topic gebeurde. Ik zie geen verschil tussen de vragen in de losse topics en die in het centrale topic gesteld werden.
Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33023249
overigens, ze *heten* dan wel niet [CENTRAAL], maar welke redenering de crew dan ook aanvoert voor het opsplitsen daarvan, gaat natuurlijk ook op voor

Het grote lenzentopic #8 en
Het grote filter topic!
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2005 @ 19:33:15 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33023490
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
overigens, ze *heten* dan wel niet [CENTRAAL], maar welke redenering de crew dan ook aanvoert voor het opsplitsen daarvan, gaat natuurlijk ook op voor

Het grote lenzentopic #8 en
Het grote filter topic!
Er is ook nog ergens een "groot flits topic" toch?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33023578
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:33 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Er is ook nog ergens een "groot flits topic" toch?
die ook idd
  FOK!fotograaf maandag 12 december 2005 @ 19:39:52 #299
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33023710
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

die ook idd
Die kan ik trouwens niet meer vinden
of alleen gesloten versies...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33023745
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:39 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Die kan ik trouwens niet meer vinden
of alleen gesloten versies...
Open een nieuwe
  maandag 12 december 2005 @ 19:41:25 #301
40714 Subhuman
Televised confession
pi_33023762
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:13 schreef Elefes het volgende:
Subhuman: In het centrale topic is er minder sprake van uitholling, omdat mensen daar ook makkelijk terug kunnen lezen, mochten ze dat willen wanneer ze direct antwoord krijgen op hun vraag. Bovendien kun je dan meerdere vragen ineens beantwoorden en is het een heel stuk minder moeite omdat te doen dan 9 topics doorlezen en dan pas antwoord geven, op iedere vraag afzonderlijk.
En er is natuurlijk een aanzienlijke kans dat mensen die een topic hebben geopend dat eventjes laten rusten, maar daarna toch een kick gaan geven zodat ze misschien toch nog antwoord krijgen .
Ik zie geen verschil tussen de vragen die nu in de nieuwe topics worden gesteld en de vragen die in het centrale topic werden gesteld. Er is niets waaruit blijkt dat users daadwerkelijk teruglazen voor ze hun vraag stelden in het centrale topic.

Dat het makkelijker is een groot aantal vragen in een post te beantwoorden dan in verschillende topics beaam ik. Maar er zijn niet zo gauw negen topics tegelijk over de aanschaf van een digitale camera actief. Ik weet natuurlijk niet waar voor jou de grens ligt, maar twee of drie zoals er nu zijn lijkt mij nog wel te doen.

Nutteloze topickicks kan je natuurlijk tegen optreden als het te vaak gebeurt. Ik heb wel het idee dat het centrale topic vaker gekickt werd omdat vragen over het hoofd gezien werden door de grote hoeveelheid posts.
quote:
Op maandag 12 december 2005 19:22 schreef Xilantof het volgende:

Denk dat 't punt is...
alle verschillende topics met dezelfde basisvragen (hoewel misschien anders geformuleerd) willen die vragen beantwoord zien... Op een gegeven moment is men moe van steeds dezelfde vragen beantwoorden. En met Centrale topics is het misschien/lijkt het gepaster om naar een andere post (desnoods in een ander topic van de centrale reeks) te referen dan naar een andere "los topic" die misschien over een hele andere camera gaat als je met allemaal losse topics werkt...
Het zijn niet echt basisvragen in die zin dat ieders eisen weer anders zijn. Je zult niet vaak precies dezelfde vraag moeten beantwoorden.

Verwijzing naar eerdere topics doe je met het nieuwe systeem amper. Ik verwacht niet dat iemand alle topics waar hij of zij in heeft gereageerd onthoudt, en er dan naar terug kan verwijzen. In het oude systeem was dat inderdaad makkelijker, maar hoe vaak gebeurde het? Als er binnen hetzelfde topic werd terugverwezen blijkt dat users niet teruglezen in de centrale topics. Terugverwijzen naar een ouder topic is volgens mij amper gebeurd.

Tenslotte, over die andere "centrale" topics. Die hebben we inderdaad niet gesloten, maar we hebben er ook niet meer actief naar doorverwezen. Alleen omdat er weinig vragen komen over deze onderwerpen merk je er weinig van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')