Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 1
[Centraal] Snowboard topic deel 2
[Centraal] Snowboard topic deel 3
[Centraal] Snowboard topic deel 4
[Centraal] Snowboard topic deel 5
[Centraal] Snowboard topic deel 6
[Centraal] Snowboard topic deel 7
[Centraal] Snowboard topic deel 8
[Centraal] Snowboard topic deel 9
[Centraal] Snowboard topic deel10
[Centraal] Snowboard topic deel11
[Centraal] Snowboard topic deel12
[Centraal] Snowboard topic deel14
[Centraal] Snowboard topic deel15
[Centraal] Snowboard topic deel16
[Centraal] Snowboard topic deel17
[Centraal] Snowboard topic deel18
[Centraal] Snowboard topic deel19
[Centraal] Snowboard topic deel20
[Centraal] Snowboard topic deel21
[Centraal] Snowboard topic deel22
[Centraal] Snowboard topic deel24
[Centraal] Snowboard topic deel25
Tel ze maar na, het zijn er 25.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:23 schreef GenesiZ het volgende:
Uhh, XL. Het is deel 26 in de TT en de 1e zin van je post staat " ...het vijfentwintigste deel... "
Even iets totaal anders. Van mijn lieve vriendinmag ik een nieuwe goggle uitzoeken voor Kerstmis. Nu mag ik qua bedrag gaan t/m 120 eur. Nu is dit meer dan voldoende om een mooie uit te zoeken, maar toch twijfel ik tussen een aantal modellen.
2 lenzen zou ik toch wel heel fijn vinden. Een donkere lens voor de zon en geel/oranje voor mist. Nu heb ik 3 jaar met een el-cheapo Uvex goggle gereden met een oranje lens en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Met een oranje lens om te starten zou geen probleem zijn, een 2e donkere lens kan ik altijd nog aanschaffen.
De uitverkoren goggles.
Model 1
Adidas Robin black/ yellow (antifog)
Prijs: ¤ 89,-
[afbeelding]
Model 2
Dragon DX Ltd/ gold ionized + amber
Prijs: ¤ 109,95
[afbeelding]
Model 3
Electric EG1 white
Incl 2 lenzen:Oranje chrome + Rose
Prijs: ¤ 109,95
[afbeelding]
Model 4
Oakley WISDOM khaki/Persimmon
Prijs: ¤ 120,-
[afbeelding]
De Electric en Oakley hebben mijn voorkeur. De oakley omdat hij gewoon erg mooi is en het pimp-gehalte is lekker hoog maar het grote voordeel van de electric is dat hij 2 lenzen heeft. Alleen wat heeft een Roze lens voor toegevoegde waarde? wat ik op ultimate-snowboarding vond is dat roze tussen felle zon en slecht/donker weer zit.
Curtom X en Cartelsquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:41 schreef NoComment het volgende:
Net een klasgenoot van me langsgekomen, heeft wat leuks gekocht, onder andere een Custom X en Cartels... hmmz geld uitgeven is toch leuk heh...
wannabe!quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:41 schreef NoComment het volgende:
Net een klasgenoot van me langsgekomen, heeft wat leuks gekocht, onder andere een Custom X en Cartels... hmmz geld uitgeven is toch leuk heh...
Maar hoe merk je het verschil tussen de Dragon/Electric en de Oakley? Ik heb nu een gare uvex, dus alles is al beter. Dat van die lenzen is inderdaad wel een goed punt, je kan makkelijker een lens kopen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 20:35 schreef Kentaro het volgende:
daar lijkt me geen twijfel over mogelijk. Die Electric en die Dragon zijn kwalitatief absoluut niet te vergelijken met de Oakley. De Adidas is kwalitatief wel goed. maar ja, kijk is hoe dat ding eruit ziet.
Verder kun je van een Oakley overal in elk dorp/winkel een lens kopen. Wat altijd relaxed is als het een keer heel zonnig is en je wil er een spiegellens bij kopen![]()
[afbeelding]
Jij zou de electic aanraden. De roze lens zou dus ook een spiegellens zijn? das wel geil en idd big pimpingquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:38 schreef XL het volgende:
[..]
Die electric lijkt het beste bij een helm te passen. Pimpen met een oakley is voorbij, 70% heeft een oakley. Daarbij is de kwaliteit van de instapmodellen van Oakley wat omlaag. Het aantal mensen die kan zien of je vette of een cheape oakley is 5%. Roze wordt vaak gebruikt om een spiegellens aan te duiden. Dat zou dan wel BIG PIMPIN zijn....
Daarbij hoe je 10 euro over om vette veters in je patta's te binden![]()
Ik zag inderdaad dat ze niet down zijn, maar verhuisd. Toen ik ze ging zoeken op de nieuwe site van ze ging die down. Dus ik heb de link nog niet. Ik kan hem nog wel editten. Post de link maar ff.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:01 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb een nieuwe nette OP gemaakt. Mischien is het wel mooi om deze te gaan gebruiken.
@ XL, kun jij je post nog editten zodat de OP vervangen kan worden. Ik heb de babes gevonden en veilig gesteld
Zweten op de rug, dat is lachen met een backprotectorquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:20 schreef GenesiZ het volgende:
Zweten op mijn gezicht doe ik niet veel, voornamelijk alleen op mijn rug en handen. (mijn handschoenen ruiken heerlijk na een weekje wintersport)
Heb je hem alleen op Blue Tomato gezien, of heb je hem ook op gehad?quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:31 schreef GenesiZ het volgende:
Thanx voor het omzetten.(mierenneukmodus: ik zie dat ik een foutje gemaakt heb met de eerste tekst. Kun je tussen "uiteraard" & "mogelijk" die overbodige spaties weghalen aub. ik heb het in het online bestand ook al aangepast.)
Ik gebruik (nog) geen backprotector, rare dingen doe ik nog niet tijdens het boarden![]()
Ik denk dat ik er al uit ben qua goggle, namelijk de Electric maar dan in het zwart. Hij is incl. chrome EN oranje lens, nou wat wil ik nog meer
[afbeelding]
Ik heb hem alleen op BT.at gezien. Ik ga uiteraard eerst passen in de winkel voordat ik hem aanschaf. Ik heb al rondgelezen her en der en het scheelt per hoofd of hij lekker zit of niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:37 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je hem alleen op Blue Tomato gezien, of heb je hem ook op gehad?
Goggles zou ik zelf toch altijd willen opzetten voor ik het koop.
Die backprotector draag ik overigens niet omdat ik 7 x per afdaling op mijn rug val. Ik wil alleen voorkomen dat mijn rug in de prak ligt als een beginner mij kan kegelen. Van je rug heb je er maar 1. Daarnaast vind ik het offpiste wel een veilig gevoel geven, er kan onder die verse poeder zomaar een dikke steen liggen.....
Thanxquote:
Ik zag laatst bij snowworld/duijvestein een protector-set. Wat er precies inzat weet ik niet meer maar het was iig voor je bescherming. Mischien is zoiets wat? deze setjes zullen goedkoper zijn dan losse producten.quote:Alleen ik vraag me af, zal ik nog een helm gaan kopen? Of backprotector, of rail-guards? Ik wil toch wel echt gaan freestylen, maar ik vraag me af wat er allemaal handig is aan protectie. Ik heb al cheape skateboard kniebeschermers en crashpants. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden, dus misschien dat ik wel niets koop... Maar toch. Wat heeft iedereen aan bescherming?
Die goggle is zo fout ouwe, echt posers only. Doe het niet, kwaliteit is ook zo rukquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:31 schreef GenesiZ het volgende:
Thanx voor het omzetten.(mierenneukmodus: ik zie dat ik een foutje gemaakt heb met de eerste tekst. Kun je tussen "uiteraard" & "mogelijk" die overbodige spaties weghalen aub. ik heb het in het online bestand ook al aangepast.)
Ik gebruik (nog) geen backprotector, rare dingen doe ik nog niet tijdens het boarden![]()
Ik denk dat ik er al uit ben qua goggle, namelijk de Electric maar dan in het zwart. Hij is incl. chrome EN oranje lens, nou wat wil ik nog meer
[afbeelding]
In dat geval is internet een goede manier om je te orienteren. Het beste beeld, van comfort, kwaliteit en uiterlijk krijg je pas als je in de winkel staat, ouwe.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik heb hem alleen op BT.at gezien. Ik ga uiteraard eerst passen in de winkel voordat ik hem aanschaf. Ik heb al rondgelezen her en der en het scheelt per hoofd of hij lekker zit of niet.
Ouwe is het vetste stopwoord van de jeugd van tegenwoordig, ouwe.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:01 schreef GenesiZ het volgende:
Hoezo weer ouweben ik hier de oudste ofzo ????
![]()
Elk groot merk heeft wel een klein/smal gezicht model. De keuze is minder groot, maar er is wel keuze. Mijn bril is ook een heel kleintje en die is niet van Oakley.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:26 schreef ForumGek het volgende:
Jammergenoeg heb je niet zo'n klein hoofd als ik, want dan heb je geeneens keus tussen goggles. Jawel..de kleur van het frame!
De O-frame XS is binnen bij de opticien, dus die ga ik morgen of vrijdag passen + evt. kopen!
Ik koop elke maand iets voor me boardje, volgende maand komt een broek er aan denk ik!
Nee, die Electric ziet er wel goed uit ouwe . Maar ik ken iemand die met zo ding board en die lens is echt altijd beslagen.quote:Op woensdag 23 november 2005 00:04 schreef GenesiZ het volgende:
OuweKben 22 jaar
Welke zou jij dan aanraden? en waarom is de kwaliteit ruk?
Ouwe, Ik doe mee..quote:Op woensdag 23 november 2005 10:24 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik vrees dat ik het even moet doen met een schaamteloze tvp... ouwe...
Mijn bril komt inderdaad uit Val Thorens omdat de keuze daar groter is dan hier. Je betaalt dan wel een tientje teveel, maar dat valt ook wel weer op die 100 euro.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:42 schreef ForumGek het volgende:
Maar dan kom je nog bij het probleem dat bijna geen enkele winkel deze heeft. Althans, hier in het Noorden niet. De winkels waar ze brillen hebben hebben ze vaak alleen grote en van gare merken. Dan koop ik liever een bril waarvan ik weet dat het wel enige kwaliteit heeft.
Ik heb er ook 1. Alle Swatch-gebieden die ik ken bieden ook pasjes aan die zonder elastiekmeuk werken. Kortom, eigenlijk is het overbodig, buiten dat is het wel gewoon een vet horloge en het werkt ook bij Snowworld.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef ForumGek het volgende:
Een nieuw onderwerp dan maar !
Swatch Acces Snowpass horloges !
Wie van jullie heeft er 1 (of meerdere) en gebruikt deze? Wat vinden jullie ervan?
Ik begin wel :p, het zijn handige horloges ik heb er 2 (zie foto's) de zwarte is erg beschadigd, ik was met skateboarden toen der tijd gevallen met mijn glas (nahja, plastic) over de grond geschuurt, en daar zit een dikke barst in. Maar hij doet het nog wel. Toen kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe..de zilvere dus !
De foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ideaal ! Dan komt dat kaartje niet met mach3 terug !
Oops, die moet dan in de OP.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:57 schreef Maruku het volgende:
dat is idd wel een nadeel van een horloge. Bovendien... waarom zou je willen weten hoe laat het is op de berg? Je gaat toch door tot er niets meer omhoog gaat.
[Centraal] Snowboard Topic Deel 23
23 is er wel...
Als je wil weten waar iedereen post....quote:Op woensdag 23 november 2005 18:21 schreef Maruku het volgende:
[offtopic]ik ga maar echt bij die AIVD... tweede boarder gespot buiten het centrale snowboardtopic[/offtopic]
Of je klikt gewoon op de usernamequote:Op woensdag 23 november 2005 19:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als je wil weten waar iedereen post....
Klik bij een willekeurige user op [afbeelding]
Verander (in de url) 'profile' in 'active'
Tadaa
Nu jij weer Sherlock![]()
Vroeger was het niet zo ingewikkeld, toen kon je bij iedereen gewoon via een knop de postgeschiedenis opvragen
Ik ben er niet bij, ouwe.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:41 schreef Rnej het volgende:
komen er vrijdag nog mensen naar de meet? want ik vermoed dat ik er dan niet ben......
dus als de animo nog beetje goed is kom ik wel effe langs maybe, maar anders niet dus...
Ik ben superdruk, ouwe.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:07 schreef Kentaro het volgende:
Ik ben er ook niet bij, ouwe, Maar ik ga wel volgende week woensdag naar Landgraaf, Dus als er nog gasten zijn die woensdag niks te doen hebben..
Illegaalquote:Op woensdag 23 november 2005 20:40 schreef ForumGek het volgende:
De films zonder url zijn gewoon via DC++ binnen te halen, beetje op hubs uit VS/canada en je hebt zo heel wat hits op video + snowboard
Ik heb het al ge-edit..doe jij dat dan ook?quote:
ik ga dieper dan die FOK-dingen... ik praat over andere forums, papi!quote:Op woensdag 23 november 2005 19:04 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als je wil weten waar iedereen post....
Klik bij een willekeurige user op [afbeelding]
Verander (in de url) 'profile' in 'active'
Tadaa
Nu jij weer Sherlock![]()
Vroeger was het niet zo ingewikkeld, toen kon je bij iedereen gewoon via een knop de postgeschiedenis opvragen
Ik ga er vrijdag ook niet bij zijn, moet in amsterdam zijn voor een feestje. Maar misschien een idee om een meet te organiseren? Ik vind het wel een tof idee moet ik zeggen.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:40 schreef ForumGek het volgende:
Toff meet !! Staat ie 'daar de hele avond met z'n FOK! [Centraal]Snowboard Meet spandoek
!
Teeerriinngg !! IK WIL SNEEUW W!!
Is niet goed dit, zit ik snowboard films te kijken, dan krijg je alleen maar meer zin. Alleen het werkt heel demotiverend om parts te zien van kereltjes van 12/13 die super goed kunnen boarden. En de rest ook, en dat je gewoon weet dat je nooit zo goed gaat worden. En nooit die shit doet die zijn doen. Maar als je die bails ziet maakt het wel iets goed :p
Films die ik nu heb:
- Moment of Truth 2004/2005 (nog niet gezien, begin ik nu aan)
WARNING, erg gaaf maar heeel veeel hip-hop (waar ik geen problemen mee heb ofzo
- [snowboard] White Balance 2003-2004 <--- SUPER VET !! Echt heeeel gaaf !
- thisstance <-- ook dope, gratis binnen te halen op: http://www.elekrep.com/
- Snowboarding Burton Snowboards video
Enjoy !
Film met URL is gewoon legaal, rest weten jullie wel te vinden denk ik!
In werkkleding lijken ze misschien niet op negers. In the hood zijn het echt ill pimpin' niggers, je weet. Die linker gast heb ik in zijn hometown nog noooooooit zonder chille camouflage gezien.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:48 schreef Kentaro het volgende:
XL's held heeft thirty two's.
[afbeelding]
pff, ben blij dat ik op Burton's sta tegenwoordig..
Dat is het teken van de L-side, maar hij houdt zijn wijsvinger niet zo goed.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:02 schreef Kentaro het volgende:
Die hand die JT opsteekt is wel weer echt chill![]()
zal het hem ooit nog lukken?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:08 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is het teken van de L-side, maar hij houdt zijn wijsvinger niet zo goed.
Het is ook niet zo makkelijk.
De L side? Is dat een Flow teken?quote:Op woensdag 23 november 2005 22:08 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is het teken van de L-side, maar hij houdt zijn wijsvinger niet zo goed.
Het is ook niet zo makkelijk.
Lars-side ouwe, Lars-sidequote:Op woensdag 23 november 2005 22:17 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De L side? Is dat een Flow teken?
er zijn speciale stickervellen op de markt zover ik weetquote:Op woensdag 23 november 2005 22:27 schreef saaw het volgende:
net mn kerstvakantie geregeld
10 dagen naar St. Christina [noord italie]
en vorige week een superchille nieuwe broek gehaald van Sessions
wat ik wilde vragen, ik wil nieuwe graphics op mn board, kan dat en zo ja hoe ingewikkeld is dat?
ja zoiets hoorde ik ook maar wil eigenlijk ervaringsverhalen horenquote:Op woensdag 23 november 2005 22:29 schreef Bakksteen het volgende:
[..]
er zijn speciale stickervellen op de markt zover ik weet
oehh zitten coole tussenquote:Op woensdag 23 november 2005 22:32 schreef Maruku het volgende:
www.boardboosters.com
wel tof, maar ik vind 70e een beetje veel. Je mag wel je eigen ding maken, dat is wel tof.
Die blikjes, dat moederbord, de cheetah en de afstandbediening vind ik wel leuk.quote:Op woensdag 23 november 2005 22:35 schreef saaw het volgende:
[..]
oehh zitten coole tussen
en zelf maken is al helemaal tof
70e valt nog best mee trouwens
sessions gear is chill, ouwe. Ik rock die shit al jarenquote:Op woensdag 23 november 2005 22:27 schreef saaw het volgende:
net mn kerstvakantie geregeld
10 dagen naar St. Christina [noord italie]
en vorige week een superchille nieuwe broek gehaald van Sessions
jupquote:Op woensdag 23 november 2005 23:17 schreef Kentaro het volgende:
[..]
sessions gear is chill, ouwe. Ik rock die shit al jaren
ik ben een meisjequote:Op woensdag 23 november 2005 23:59 schreef Maruku het volgende:
vind je ouwe vermoeiend papi? hoe moeten we je dan aanspreken kill?
Je moet nog wel even doorgaan met het downloadenquote:Op woensdag 23 november 2005 20:40 schreef ForumGek het volgende:
Films die ik nu heb:
- Moment of Truth 2004/2005 (nog niet gezien, begin ik nu aan)
WARNING, erg gaaf maar heeel veeel hip-hop (waar ik geen problemen mee heb ofzo
- [snowboard] White Balance 2003-2004 <--- SUPER VET !! Echt heeeel gaaf !
- thisstance <-- ook dope, gratis binnen te halen op: http://www.elekrep.com/
- Snowboarding Burton Snowboards video
Paradox is ook zeker een aanrader, zeker de extra's... first descents... man wat mooi..quote:Op donderdag 24 november 2005 00:15 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Je moet nog wel even doorgaan met het downloadendit is mijn huidige lijst. Elke avond even een filmpje op de laptop naast mijn normale pc en dan heb je weer een uur goede muziek en prachtige beelden
![]()
[afbeelding]
hmmm... voor meisjes heb ik alleen het nare woord chica eigenlijk...quote:
Ho is, nu ga je te ver.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:48 schreef Kentaro het volgende:
XL's held heeft thirty two's.
[afbeelding]
pff, ben blij dat ik op Burton's sta tegenwoordig..
Ké..bedankt voor dit lijstje ! Ik heb weer het e.e.a. om te kijken !quote:Op donderdag 24 november 2005 00:15 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Je moet nog wel even doorgaan met het downloadendit is mijn huidige lijst. Elke avond even een filmpje op de laptop naast mijn normale pc en dan heb je weer een uur goede muziek en prachtige beelden
![]()
[afbeelding]
Volgende week de premiere van The First Descent in the States.quote:Op donderdag 24 november 2005 08:38 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ké..bedankt voor dit lijstje ! Ik heb weer het e.e.a. om te kijken !![]()
Jammer dat alle First Descent trailers down zijn...quote:Op donderdag 24 november 2005 17:15 schreef XL het volgende:
[..]
Volgende week de premiere van The First Descent in the States.
Op de trailersite van Apple staat inmiddels ook een hi-res trailer. Kwaliteit is beter dan het filmpje op de site destijds. De inhoud helaas dezelfde.
Apple-servers zijn nooit down, want die draaien op Xserve.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:13 schreef NoComment het volgende:
[..]
Jammer dat alle First Descent trailers down zijn...
Trouwens, is er eigenlijk nog geen 'amped' voor de pc ofzo?
Klinkt goed, ouwe.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef Komakie het volgende:
yo gasten,
ff een beichtje van mij tussendoor.
Ik had niet de mogelijkheid om alle berichten te lezen. Zo'n openbare computer is niet echt relaxt (hoewel hij wel gratis is hier in het hotel)
anyway, het gaat hier allemaal lekker en het heeft al redelijk veel gedumpt.
Sneeuw op de gletser is echt te chill gewoon
verder wordt er hier op redelijk hoog niveau gereden en lesgegeven.
Ik kan het allemaal vrij makkelijk bij houden maar moet wel opletten want als je achter komt te liggen, is het moeilijk om weer terug te komen.
Leraren zijn ook niet mis.
Sjoerd Remmelink (jullie niet onbekend neem ik aan)
Gitti "nogwat" (bronze medaille op Olympische spelen)
Richard (coach geweest van het russische team bij de olympische spelen)
Tom (Trainer vrouwenslalomteam oostenrijk)
Kortom, het is hier allemaal vet en ik heb nog wel goeie hoop dat ik het ga halen
dat was eigenlijk het enige wat ik ff kwijt wil.
ohwja en ik wil ff zeggen dat het vrouwenteam echt lekkere wijven erbij heeft
Mijn brakke windoos pc vertoont nooit kuren! *kuch kuch* Ook nooooooit last van virussen of spyware ofzoquote:Op donderdag 24 november 2005 19:19 schreef XL het volgende:
[..]
Apple-servers zijn nooit down, want die draaien op Xserve.
Jou brakke windows-pc vertoont gewoon kuren, ik kan ze prima streamend bekijken.
foto's willen we zien papi! en niet alleen van die vrouwen... ook wel de sneeuw een beetjequote:Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef Komakie het volgende:
yo gasten,
ff een beichtje van mij tussendoor.
Ik had niet de mogelijkheid om alle berichten te lezen. Zo'n openbare computer is niet echt relaxt (hoewel hij wel gratis is hier in het hotel)
anyway, het gaat hier allemaal lekker en het heeft al redelijk veel gedumpt.
Sneeuw op de gletser is echt te chill gewoon
verder wordt er hier op redelijk hoog niveau gereden en lesgegeven.
Ik kan het allemaal vrij makkelijk bij houden maar moet wel opletten want als je achter komt te liggen, is het moeilijk om weer terug te komen.
Leraren zijn ook niet mis.
Sjoerd Remmelink (jullie niet onbekend neem ik aan)
Gitti "nogwat" (bronze medaille op Olympische spelen)
Richard (coach geweest van het russische team bij de olympische spelen)
Tom (Trainer vrouwenslalomteam oostenrijk)
Kortom, het is hier allemaal vet en ik heb nog wel goeie hoop dat ik het ga halen
dat was eigenlijk het enige wat ik ff kwijt wil.
ohwja en ik wil ff zeggen dat het vrouwenteam echt lekkere wijven erbij heeft
lekker compatibel die handelquote:Op donderdag 24 november 2005 19:19 schreef XL het volgende:
[..]
Apple-servers zijn nooit down, want die draaien op Xserve.
Jou brakke windows-pc vertoont gewoon kuren, ik kan ze prima streamend bekijken.
Lekker compatible inderdaad...quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:53 schreef 360sjors het volgende:
[..]
lekker compatibel die handel
Zucht.. dik 2 mnd wachten op mijn 'first contact' dit seizoen
haha, herkenbaar! het moet gewoon vaker sneeuwen in nederland, dan denken mensen ook niet dat ik zo lui benquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
Same here ja ... beetje duf uit bed... op het moment dat mijn oog al het wit zag werd ik direct actief
hahaha, ja idd... gewoon in NL zonder probleem doorslapen van 12 tot 12 oid... maar in de bergen altijd om 7 uur half zenuwachtig wakker worden en met je hoofd al op de piste...quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:53 schreef Thermo het volgende:
Mijn ma vond het altijd al zo vreemd dat ik in de bergen om 7 uur 's ochtends zenuwachtig wakker werd
Nu heb ik dat trouwens tegenwoordig ook omdat ik moet werken.....maargoed dan wordt ik niet zenuwachtig wakker
Hier ookquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:43 schreef Kentaro het volgende:
Wow echt wel veel sneeuw, hier regent het alleen maar
Had je niet eerst al die Flow's, of was dat iemand anders?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:49 schreef ForumGek het volgende:
Oke, ik zit nu met een probleempje, althans. Ik leg het uit...
Tijdje geleden heb ik in een skate/snow shop in groningen bindingen gekocht (Burton Mission 05/06 M). Daar zag het er allemaal naar uit dat de bindingen goed paste (volgens verkoper, en het zag er voor mij ook wel lekker uit). Maar eenmaal thuisgekomen klikte mijn bindingen van mijn capstrap door wanneer ik deze goed strak wilde doen. Naar wat aanpassingen van de capstrap (kortste schroefje, onderin ook meest verre) dacht ik dat het goed was. Nu twijfel ik er sterk aan..maar ik kan ze niet meer ruilen.
Nu heb ik ze weer ingepakt en i kwilde morgen naar een andere shop gaan in Hoogeveen, en ik wist dat het een toffe peer was die daar werkte, en dat werd weer bevestigt. Ik belde op en legde het probleem uit, maar hij had geen S. Hij had alleen wel andere bindingen voor dezelfde prijs die beter waren, kleiner uitvielen en ook een zelfde idee van capstrap hadden. Namelijk Rome 360 bindingen. Kent iemand deze? Ze zien er best vet uit, en ik ben nu best blij !
Morgen laat ik meer weten (ga ook voor broek kijken !)!
Moet nu snel naar de supermarkt bier halen:D !!11
Hoe groot ben je zelf, hoe zwaar ben je zelf en welke plank heeft die maat van je?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:45 schreef Roellio het volgende:
Vraagje:
Ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden. Nu heb ik een aantal keuzes:
keuze 1:
Ik leen een (z.g.a.n.) board van een vriend van me, incl. bindingen. Hij is +/- 5 cm. langer en 15 kilo zwaarder. Zijn board is uitgeozocht op zijn lichaamslengte en gewicht.
Schoenen koop ik zelf i.v.m. de maat en pasvorm.
keuze 2:
Ik huur een board bij 'The old man', een goeie zaak hier in Amsterdam. Dat board wordt dan uitgezocht aan de hand van mijn lengte/gewicht/ervaring. Schoenen koop ik erbij of huur ik daar ook. Dit neem ik in ons busje mee naar Frankrijk.
keuze 3:
Ik huur alles in Frankrijk.
Wat zouden jullie een beginner aanraden? De goedkoopste optie met kwalitatief de beste spullen is optie 1, maar ik heb geen idee of de breedte van het board zo'n enorm verschil maakt.
Heb je daaro ook heuvels, of iets dergelijksquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:43 schreef XL het volgende:
Wowowow!!!!!
Wat een poeder hiero! Morgen zeker boarden!
Duinen en viaducten.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:03 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Heb je daaro ook heuvels, of iets dergelijks
Ik ben zelf 1.88 en weeg 67 kilo. (Ik weet het, ik ben lichtquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:48 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe groot ben je zelf, hoe zwaar ben je zelf en welke plank heeft die maat van je?
Dat was ik, ik ben nu een trotse (en zeer blije) eigenaar van Burton Cartels.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Had je niet eerst al die Flow's, of was dat iemand anders?
Als je "The 390" bedoel als binding ( sigh.. je weet het niet eens )quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:49 schreef ForumGek het volgende:
Oke, ik zit nu met een probleempje, althans. Ik leg het uit...
De lengte (volgens mijn internetbron) is vanaf de grond tot de kin, precies goed. Ik weet alleen niet hoe breed zijn board is, en of dat enorm verschilt als je lichter bent.quote:Op vrijdag 25 november 2005 22:42 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik ben zelf 1.88 en weeg 67 kilo. (Ik weet het, ik ben licht)
Hij weet niet precies welk board het is, hij heeft 'm vorig jaar gewonnen tijdens één of andere wedstrijd in een wintersportplaats.
Breedte is met name relevant voor schoenmaat, lengte van het board kan je beter op gewicht baseren dan op lichaamslengte (zoals 'tot de kin'). Tot de kin is overigens vaak wel ok hoor, daar niet van. Maar in gevallen zoals jij (lang maar wel dun) zou 'tot de kin' misschien nog wel eens net te lang kunnen zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:19 schreef Roellio het volgende:
[..]
De lengte (volgens mijn internetbron) is vanaf de grond tot de kin, precies goed. Ik weet alleen niet hoe breed zijn board is, en of dat enorm verschilt als je lichter bent.
Oops, inderdaadquote:Op zaterdag 26 november 2005 00:02 schreef Thermo het volgende:
[..]
Als je "The 390" bedoel als binding ( sigh.. je weet het niet eens )
Zeeeeeeeer dope.. Geweldige binding.
Echt ik baal stiekem dat ik mijn cartels hebRome is gewoon vet.
quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:39 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik moest namelijk heel snel op de fiets stappen om bier te kopen...
ga je nu voor de derde keer bindingen halen zonder te kijken of je schoenen er wel goed inpassenquote:Op zaterdag 26 november 2005 10:39 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Oops, inderdaad![]()
Het is zijn de "The 390", de verkoper had mij geen naam gegeven over de telefoon. Maar door het snelle kijken op hun site dacht ik dat er 360 i.p.v. 390 stond! Ik moest namelijk heel snel op de fiets stappen om bier te kopen...dus vergeef me !
Ik ben blij dat je er zo positief over bent ! Ik ga om 14:00 er naartoe en ik hoop dat ze kleiner vallen dan mijn missions, dan zou het heel relaxt zijn !
Ook maar gelijk een dvd'tje scoren daar denk ik !![]()
Klinkt als een productiefout, zou dus gewoon garantie moeten zijn bij die eerste shop.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:22 schreef ForumGek het volgende:
Nee,
Ik die missions waren de eerst bindingen die ik had gekocht. Daar heb ik de schoenen in gepast, en het zag er allemaal goed uit en volgens de verkoper ook. Ergo, toen ik thuis kwam en ik nog eens goed strak probeerde vast te zetten (dit geldt alleen voor de capstrap), ging hij "doorklikken" zeg maar. Na wat aanpassingen aan de capstrap, d.m.v. korter maken (met de schroeven), zat het al beter. Maar na een tijdje ze gehad te hebben begin ik toch te twijfelen, maar omdat ik ze niet meer terug kon brengen en naar die andere winkel ga zomteen. gaf ik ff een belletje of ze daar iets mee konden.
En ik kon deze dus ruilen voor de Rome 390, als deze beter zitten. Ik ga daar zometeen dus naartoe met board + bindingen + schoenen. En kijken welke bindingen er wel onder passen. Het is gewoon kut dat ze die Mission bindingen niet in S hebben, want anders was het hele probleem opgelost en had het er niet moeten zijn.
Ik geef toe dat ik die missions té snel heb gekocht zonder goed te kijken hoe strak ze konden, maar vind het ook laf van de verkoper dat hij/zij er niks van heeft gezegd. want op de manier hoe ik ze toen had kon je ze écht niet goed strak zetten.
Ik laat het jullie vanavond/eind van de middag wel weten wat het geworden is !
Dat vind ik absoluut onzin. Zeker als we hier te maken hebben met een productiefout. Die shop heeft een product verkocht wat niet deugd en moet daar dan verantwoordelijkheid voor nemen. Volgens mij zijn de bindingen nog niet eens gebruikt, dus er is absoluut geen reden om die bindingen niet te laten repareren of om te ruilen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:42 schreef GenesiZ het volgende:
Houdt er wel rekening mee dat er een tijd zat tussen het kopen van de bindingen en het willen terugbrengen. Is dit een week, dan is het inderdaad raar dat de winkel hem niet terugneemt. Zit er 2-3maanden tussen, dan kan ik goed begrijpen dat ze de bindingen niet meer terug nemen.
In dat geval heeft die shop jou een product verkocht wat gewoon helemaal niet bij je past. Dat vind ik veel kwalijker dan een product verkopen waar een productiefout inzit. Ik zou het van mijn baas wel te horen krijgen, en goed ook... als ik producten in de verkeerde maat ging verkopen. We zouden het ook ten allen tijden omruilen, zelfs wanneer het wel gebruikt was. De verkoper maakt gewoon een blunder.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:12 schreef ForumGek het volgende:
Bindingen zijn inderdaad nieuw, maar het betreft geen productie fout. Mijn schoentjes in maat 39 passen gewoon niet in Medium bindingen, zo klaar als een klontje !
Ze zijn nog nooit gebruikt, alleen op me plank gezet. Ik denk dat ze 3/4 weken oud zijn, maar ik wissel ze nu waarschijnlijk bij die andere winkel om voor die Rome 390's, als deze goed passen !
De verkoper kon er niet veel aan doen. Als de koper zegt dat de bindingen goed zitten en de verkoper ziet de bindingen goed om je schoenen zitten, dan zal hij niet zeggen dat ze niet goed zitten. Als koper heb je zelf je schoenen aan en weet je hoe strak het zit. Verkopers zijn niet in staat om te voelen wat jij op dat moment voelt in je schoenen. Als je zelf zegt dat ze goed zitten, dan is dat je eigen gevoel.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:19 schreef XL het volgende:
[..]
In dat geval heeft die shop jou een product verkocht wat gewoon helemaal niet bij je past. Dat vind ik veel kwalijker dan een product verkopen waar een productiefout inzit. Ik zou het van mijn baas wel te horen krijgen, en goed ook... als ik producten in de verkeerde maat ging verkopen. We zouden het ook ten allen tijden omruilen, zelfs wanneer het wel gebruikt was. De verkoper maakt gewoon een blunder.
Onzinquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:27 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
De verkoper kon er niet veel aan doen. Als de koper zegt dat de bindingen goed zitten en de verkoper ziet de bindingen goed om je schoenen zitten, dan zal hij niet zeggen dat ze niet goed zitten. Als koper heb je zelf je schoenen aan en weet je hoe strak het zit. Verkopers zijn niet in staat om te voelen wat jij op dat moment voelt in je schoenen. Als je zelf zegt dat ze goed zitten, dan is dat je eigen gevoel.
En als je nou maat 39 met brede schoenen hebt bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef XL het volgende:
[..]
Onzin
Maat M is maat 41 tot en met 43, dat is dus niet maat 39. Daarnaast kan ik beter dan een beginner zien of zijn schoen goed in een binding past of niet, dus een verkoper moet dat helemaal kunnen.
Thanx, ga ik dalijk even voor kijkenquote:Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef XL het volgende:
Ik ken niet alles van je muziek, maar het ligt in stijl nog al ver uit elkaar (in ieder geval datgene wat ik wel herken). Wat ik zelf momenteel wel hip vind/draai:
Rebellion (Lies) van The Arcade Fire
Do You Want To van Franz Ferdinand
Lucky One van Admiral Freebee
C'mere van Interpol
Chariot of Fire van N.E.R.D.
Ik heb geprobeerd het een klein beetje in het zelfde straatje te houden, want ik draai tegenwoordig ook Robbie Williams (Trippin) Madonna (Hang Up) Bob Sinclair (Love Generation) en dergelijke rommel. Hoort bij het proces van ouder worden denk ik.quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Thanx, ga ik dalijk even voor kijken![]()
Je mag mijn oude plank kopen (met bindingen). Ik heb hetzelfde postuur als jij hebt (185, 65kg). Schoenmaat van mij is 42, iets groter kan ook op mijn oude plank. Voor ervaringen over de plank zie topic 1 tot en met 23 ongeveer. Prijs is 150 euro, voor minder houd ik hem zelf..... het is toch mijn eerste plank he....quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:55 schreef Rnej het volgende:
roellio
ff recap:
als je van plan bent sowieso vaker op wintersport te gaan.. gewoon beginnerssetje kopen.. voor 350 euries heb je een leuk bord + bindingen en voor 130 euro boots.. kan je wel een seizoen of 2 op vooruit....
huren voor een week van zo'n setje is 150 euries zo ongeveer.... en dan heb je zelfde kwali spullen, soms iets beter, soms al bijna afgeragd...
maarrrr als je al zeker weet dat je blijft wintersporten, gewoon net iets duurder setje kopen en dan kan je de komende tijd ermee vooruit (geen extreme beginnerszut kopen, "groei" je zo uit als je een beetje uren maakt op je plank)
over dat setje lenen, mits de plank relatief flexibel is, is een te lange plank niet zo heel erg...
nja, ik ben zelf anti huren, keb zelf voor 500 euro een plank +bindingen gekocht en voor 130 euro boots... nja, die plank ben ik nog nie uitgegroeid, die boots zijn helaas niet meer echt goed... maar ik heb al zoveel uren geklokt op die plank dat ik m al dubbel en dwars terugverdiend heb
wat voor plank is t ?quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:00 schreef XL het volgende:
[..]
Je mag mijn oude plank kopen (met bindingen). Ik heb hetzelfde postuur als jij hebt (185, 65kg). Schoenmaat van mij is 42, iets groter kan ook op mijn oude plank. Voor ervaringen over de plank zie topic 1 tot en met 23 ongeveer. Prijs is 150 euro, voor minder houd ik hem zelf..... het is toch mijn eerste plank he....
Nidecker Picto 158 Swiss Edition.quote:
Dat vind ik ook. Je gaat toch geen medium bindingen verkopen aan iemand met maat 39. En het feit dat hij geen S had zegt helemaal genoeg. Van mij kreeg die die bindingen gewoon weer terug en eiste ik een S. Maar goed, dat moet je verder zelf weten. Die Rome bindingen zien er zeker vet uit. Maar kun je je Cartels daar op in ruilen dan?quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:19 schreef XL het volgende:
[..]
In dat geval heeft die shop jou een product verkocht wat gewoon helemaal niet bij je past. Dat vind ik veel kwalijker dan een product verkopen waar een productiefout inzit. Ik zou het van mijn baas wel te horen krijgen, en goed ook... als ik producten in de verkeerde maat ging verkopen. We zouden het ook ten allen tijden omruilen, zelfs wanneer het wel gebruikt was. De verkoper maakt gewoon een blunder.
Doe niet echt aan losse nummers, maar heb nu deze albums in mijn snowboard playlist:quote:Op zaterdag 26 november 2005 14:23 schreef GenesiZ het volgende:
Ik ben een cd'tje aan het samenstellen van goede snowboardmuziek. Tot nu toe heb ik een paar nummers uit The Shaun White Album en Chulksmack gehaald. Heeft iemand nog tips voor vette nummers?
Hehehe!quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:31 schreef NoComment het volgende:
Ook hier in Hulst volop sneeuw.. jammer alleen dat dit als resultaat geeft dat de stroom in heel Zeeuwsch Vlaanderen uitgevallen is, wij hebben nog het geluk dat onze straat op hetzelfde net zit als het gemeentehuis, en die hebben een noodagregaatOfwel heel Hulst is donker en stil en koud, en bij ons doet alles het nog gewoon, sinds een paar uur zelfs het internet weer
![]()
Jep ik zit thuisquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:36 schreef XL het volgende:
[..]
Hehehe!
Zit jij thuis!!!
Ik heb even met mijn ouder gebeld of alles goed is en zit hier steeds met een grote smile naar het nieuws te kijken. Maar de sneeuw zal toch ook daar wel niet veel meer voorstellen, wat hier lag was vanochtend al slush en niet meer te berijden. Ik was graag gisteravond nog even naar buiten gegaan om trainspotter-achtige foto's te maken met mijn huisgenoten..... maar ik was alleen thuis.
De politie is met geluidswagens door de straten gereden hoor, vertellen mijn bronnen ter plekke.quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:41 schreef NoComment het volgende:
[..]
Jep ik zit thuisMaar ik denk dat er een kleine crisis komt als dit allemaal afgelopen is, er is namelijk helemaal géén informatievooziening geweest vanuit de gemeente... en daar zijn sommige mensen nogal boos over
![]()
En inderdaad was de sneeuw vandaag niet al te best meer, mijn zusje is nog wel gaan sleeen vanochtend () aangezien ze bij de stuntmakrt moest gaan werken maar deze niet open kon... zonder stroom geen kassa's heh
Jammmer dat bij de mikro electro zo'n noodagregaat staat, ik moet dus gewoon werken morgen...
ja dat is kut natuurlijk!quote:Op zaterdag 26 november 2005 20:41 schreef NoComment het volgende:
[..]
Jep ik zit thuisMaar ik denk dat er een kleine crisis komt als dit allemaal afgelopen is, er is namelijk helemaal géén informatievooziening geweest vanuit de gemeente... en daar zijn sommige mensen nogal boos over
![]()
En inderdaad was de sneeuw vandaag niet al te best meer, mijn zusje is nog wel gaan sleeen vanochtend () aangezien ze bij de stuntmakrt moest gaan werken maar deze niet open kon... zonder stroom geen kassa's heh
Jammmer dat bij de mikro electro zo'n noodagregaat staat, ik moet dus gewoon werken morgen...
Ik ben vandaag de hele dag in centrum Hulst geweest en heb geen geluidwagen gehoord of gezien... ja, wel eentje van de AH met de mededeling dat ze vandaag en morgen open zijnquote:Op zaterdag 26 november 2005 20:44 schreef XL het volgende:
[..]
De politie is met geluidswagens door de straten gereden hoor, vertellen mijn bronnen ter plekke.
Dat Micro-Electro, AH en de Edah ongeveer als enige open waren had ik ook gehoord.
Dat er bussen toeristen (lees: Belgen) gewoon door touroperators gedumpt werden en dat er vervolgens niks te doen was vond ik ook een aardige anekdote.
quote:Op zondag 27 november 2005 04:22 schreef beerke het volgende:
... dat anno 2005 stroom nog een schaars goed kan zijn zeg..
Lukt het wel?quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:20 schreef ForumGek het volgende:
Ik ga nu de shit er ff op mounten en dan maak ik wat fototjes !
Kun je misschien wat duidelijke foto's van de staat van dat board mailen/posten? Is het een goed board voor de beginner en nog niet helemaal afgeragd?quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:00 schreef XL het volgende:
[..]
Je mag mijn oude plank kopen (met bindingen). Ik heb hetzelfde postuur als jij hebt (185, 65kg). Schoenmaat van mij is 42, iets groter kan ook op mijn oude plank. Voor ervaringen over de plank zie topic 1 tot en met 23 ongeveer. Prijs is 150 euro, voor minder houd ik hem zelf..... het is toch mijn eerste plank he....
ik wist niet dat er zoveel "haat" was van jullie kant voor de onze?quote:
Het is een goede plank, in goede staat. Ik zal er proberen foto's van te maken als er daglicht is. Dan kun je het waarschijnlijk beter zien. Je kunt als beginner prima op deze plank uit de voeten, het is niet voor niks dat NoComment en de broer van Beerke uit dit topic in navolging van mij de plank hebben aangeschaft. Zelf heb ik hem gekocht nadat ik hem eerst zelf gehuurd heb.quote:Op zondag 27 november 2005 19:30 schreef Roellio het volgende:
[..]
Kun je misschien wat duidelijke foto's van de staat van dat board mailen/posten? Is het een goed board voor de beginner en nog niet helemaal afgeragd?
Ik heb wel interesse!
Wist je dat serieus niet?quote:Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef Bakksteen het volgende:
[..]
ik wist niet dat er zoveel "haat" was van jullie kant voor de onze?![]()
vroeger als klein ventje genoot ik altijd van de veerpont trips naar "de overkant"
op naar Breskens! en ik ben vandaag nog met mn vriendin naar Morris geweest![]()
door de Westerscheldetunnel.
Ik kan niet boarden, dus ookal test ik 'm zou ik er geen fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen.quote:Op zondag 27 november 2005 19:45 schreef XL het volgende:
Heb je boardervaring? Je mag hem best indoor (op sneeuw) ergens proberen.
Er zit wel een Apple sticker op![]()
Tilburgquote:Op zondag 27 november 2005 19:58 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik kan niet boarden, dus ookal test ik 'm zou ik er geen fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen.
Ik vertrouw daarom maar op jou en het beoordelingsvermogen van die andere 2.
Tsja... als 'ie qua beschadigingen erg meevalt en de foto's okay zijn wil ik 'm wel van je kopen. Het is net zo duur als een week huren en schoenen wilde ik eigenlijk toch al van mezelf. Dan haal ik gewoon een setje schoenen van vorig seizoen in de uitverkoop.
Waar woon je?
Ik heb geen camera bij me.quote:Op donderdag 24 november 2005 22:16 schreef Maruku het volgende:
[..]
foto's willen we zien papi! en niet alleen van die vrouwen... ook wel de sneeuw een beetje. hf daar met die sneeuw.
Weet het welquote:Op zondag 27 november 2005 22:41 schreef Komakie het volgende:
NoComment: Zo gauw als ik ze heb laat ik het weten, dat weet je toch?
* XL zal eens met zijn board en fototoestel naar buiten gaan.quote:
quote:Op maandag 28 november 2005 09:09 schreef XL het volgende:
[..]
* XL zal eens met zijn board en fototoestel naar buiten gaan.
quote:
eigenlijk wil ik ook nog een keer indoor gaan snowboarden voordat ik op wintersport ga, maar ik wil geen onnodige risico nemen. straks breek (even afkloppen) ik iets en dan kan ik wellicht niet op wintersportquote:Op maandag 28 november 2005 09:05 schreef GenesiZ het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie muzieklijsten, heb ik vandeweek weer wat te doen.
Gisteren ben ik naar SW Landgraaf geweest. Het was even 220km heen EN 220km terug rijden, maar dan heb je ook wel wat. 2 Heerlijke banen en het funpark zag er ook goed uit. Vooral de 6-persoon stoeltjeslift is heerlijk. Lekker hard de piste af en daarna weer even uitrusten in de lift
![]()
Onderweg op de heenreis hadden we vanaf dordrecht tot aan landgraaf al sneeuw langs de wegen liggen, dus dat was al een lekkere oppepper![]()
Jammer alleen dat ik wel flink op mijn reet ben gevallen bij een sprong zodat ik nu dus met een blauwe plek zit.![]()
Och, met je pols in het gips kun je wel boarden hoor, heeft een klasgenoot van mij ook al eens gedaan... 2e dag van de vakantie pols gebroken, rest van de week gewoon verder gegaanquote:Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik ook nog een keer indoor gaan snowboarden voordat ik op wintersport ga, maar ik wil geen onnodige risico nemen. straks breek (even afkloppen) ik iets en dan kan ik wellicht niet op wintersport![]()
we gaan met de auto en het is nogal lastig rijden met je pols in het gipsquote:Op maandag 28 november 2005 10:25 schreef NoComment het volgende:
[..]
Och, met je pols in het gips kun je wel boarden hoor, heeft een klasgenoot van mij ook al eens gedaan... 2e dag van de vakantie pols gebroken, rest van de week gewoon verder gegaan
Ik neem aan dat ik er gewoon schoenen bij kan kopen in Amsterdam, in de board-shop? Dan haal ik nl. een paar uit de uitverkoop van vorig jaar.quote:Op maandag 28 november 2005 09:42 schreef XL het volgende:
Er zijn geen gebreken (aan de bindingen). Als je de bindingen in je handen hebt zul je zien dat ze inderdaad splinternieuw zijn. Ze zijn 1 ochtend gebruikt. Welke schoenmaat heb je, want dat heb je nog steeds niet verteld? Ik heb je gemaild naar het adres in je profiel.quote:Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef Roellio het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ik er gewoon schoenen bij kan kopen in Amsterdam, in de board-shop? Dan haal ik nl. een paar uit de uitverkoop van vorig jaar.
Nou ja, ik heb er geen verstand van, dus ik vertrouw er maar op dat er geen verborgen gebreken zijn (bindingen?)Dan issie voor 150 euro verkocht. Wanneer heb je deze week tijd?
M'n eerste board!
Met een gebroken been wordt het allemaal iets ingewikkelder, zoals je je ongetwijfeld wel kan herinnerenquote:Op maandag 28 november 2005 10:25 schreef NoComment het volgende:
[..]
Och, met je pols in het gips kun je wel boarden hoor, heeft een klasgenoot van mij ook al eens gedaan... 2e dag van de vakantie pols gebroken, rest van de week gewoon verder gegaan
Ja, dat was idd zwaar klotequote:Op maandag 28 november 2005 12:23 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met een gebroken been wordt het allemaal iets ingewikkelder, zoals je je ongetwijfeld wel kan herinneren
Eigenlijk ook wel hilarisch dat je het zelf niet zietquote:Op maandag 28 november 2005 12:26 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ja, dat was idd zwaar kloteOok wel stom dat ze dat in Nederland niet al gezien hadden eigenlijk..
Het ging om Sjors, die bleek toen een scheurtje in z'n scheenbeen te hebben, terwijl ze in Nederland als conclusie een kneuzing hadden...quote:Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Thermo het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel hilarisch dat je het zelf niet ziet![]()
Dat weet ik hoor, dat verhaal is hier al vaker voorbij gekomenquote:Op maandag 28 november 2005 12:39 schreef NoComment het volgende:
[..]
Het ging om Sjors, die bleek toen een scheurtje in z'n scheenbeen te hebben, terwijl ze in Nederland als conclusie een kneuzing hadden...
Sjors heeft vast nog wel een rontgenfototje
Rennen, voetballen en skaten ging gewoon goed, dus er was geen aanleiding om te vermoeden dat de arts (welke er verstand van heeft) er naast zat. De arts in Val Tho legde overigens ook uit dat het een veelgemaakte vergissing was. Moest ook verder geen gips omheen ofzo, aangezien het een haarscheurtje was.quote:Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Thermo het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel hilarisch dat je het zelf niet ziet![]()
Ben ik volledig met je oneens. Het verhaal eerder dat er te pas en te onpas gips wordt gebruikt bevestigt beter mijn gevoel en dat van Nederlandse verzekeraars. Artsen maken vrijwel altijd rontgen en leggen minstens de helft van de gipsverbanden ten onrechte. Het kan nooit kwaad, dat moge duidelijk zijn maar de domme toeristen moeten ter plekke contant betalen en de juiste diagnose stellen ze op die manier netjes uit tot men in het thuisland is. De toerist is echt een cashcow voor die dokters daar. Gedeeltelijk op basis van eigen ervaring en ik kan je vertellen dat begrijpen van de Duitse taal echt geen probleem is voor mij en op basis van ervaringen die ik bij bekenden hoorde. De dokter van Sjors in Val Tho was voor mij eigenlijk de uitzondering op de regel.quote:Op maandag 28 november 2005 13:57 schreef Thermo het volgende:
Ik vind overigens de artsen vaak wel goed in de bergen, fair en maybe wat bot maargoed ze maken zoveel kneuzige acties mee dat je immuun wordt voor de lompe toerist.
Niet alleen voor de doktersquote:Op maandag 28 november 2005 14:05 schreef XL het volgende:
[..]
De toerist is echt een cashcow voor die dokters daar.
Cashcow in de zin van het routinematig stellen van diagnoses mbt botbreuken overdag en het vaststellen van voedselvergiftiging in het spreekuur. Toch wat minder divers en varierend werk dan zijn collega's in de dalen. Daarbij denk ik dat zo'n dokter meermaal daags gips aanlegt op letsel dat prima zonder kan en dat de marge op gips aanleggen aanzienlijk zal zijn. Geen verkeerde diagnose stellen, het zijn gewoon professionals. Wel overdreven en dure behandelingen geven bij de juiste diagnose. Het contant afrekenen is logisch, maar de controle erop is minder professioneel dan wanneer een verzekeringsmaatschappij het zou doen. Het verplicht kopen van krukken is bijvoorbeeld een doorn in het oog van de NL verzekeraars.quote:Op maandag 28 november 2005 16:22 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Niet alleen voor de dokters
Ik weet niet hoe het zorgstelsel in wintersportlanden in elkaar zit; dat je contant moet betalen vind ik wel begrijpelijk (je krijgt het gewoon terug van je verzekering en je wil niet moeilijk doen om achteraf je geld nog te krijgen, van iemand die al lang en breed weer in het buitenland zit). Vermoedelijk moeten ze gewoon dezelfde tarieven hanteren als hun collega's in niet-wintersportgebieden. Artsen in Nederland kunnen niet zomaar hun tarieven verhogen; deze basiszorg moet voor iedereen toegankelijk blijven.
Het onterecht gips aanbrengen (door het stellen van een verkeerde diagnose?) kan natuurlijk wel door de arts gedeclareerd worden, mits de artsen per activiteit mogen declareren. Volgens mij is dat in Frankrijk zo, ik kan me nog herinneren dat er 'losse elementen' op de factuur uit Val Thorens stonden (onderzoek, foto).
Als ze een systeem hanteren dat vergelijkbaar is met het nieuwe DBC-systeem (ziekenhuizen) in Nederland maakt het geen zak uit of ze wel of geen gips aanbrengen; dan ontvangen ze een standaardvergoeding voor de diagnose, waaruit ze alle voortvloeiende behandelingen + het eigen honorarium uit moeten bekostigen.
Complimentjes aan het ophalenquote:Op maandag 28 november 2005 16:40 schreef ForumGek het volgende:
Foto's !
Nieuwe Burton Ronin broekje !
[[url=http://x11.putfile.com/11/33103160958.jpg]afbeelding][/url]
Boardje + Rome 390 bindings !
[[url=http://x11.putfile.com/11/33103172964.jpg]afbeelding][/url]
Inderdaad, ergens ook minder interessant.. Het goede is dat ze wel specialist zijn in een aantal veelvoorkomende wintersportaandoeningen. Specialisten ( >50 dezelfde ingrepen op jaarbasis) voeren deze ingrepen beter (minder foute diagnoses/complicaties) dan hun collega's die een varierender werkveld hebben.quote:Op maandag 28 november 2005 16:40 schreef XL het volgende:
[..]
Cashcow in de zin van het routinematig stellen van diagnoses mbt botbreuken overdag en het vaststellen van voedselvergiftiging in het spreekuur. Toch wat minder divers en varierend werk dan zijn collega's in de dalen.
akkoordquote:..meermaal daags gips aanlegt op letsel dat prima zonder kan
Misschien, maar niet hoger dan de marge op gipsverband in Parijs of Bordeaux. Veel artsen leggen zelf geen gips aan hoor, dat doen (veel goedkopere) verpleegkundigen. Alleen in echt kleine wintersportplaatsjes is er maar 1 'dorpsarts' die alles zelf doet; vaak heb je een soort streek- polikliniek zoals ook in NL. Dat hoeft niet in hetzelfde dorpje te zitten.quote:en dat de marge op gips aanleggen aanzienlijk zal zijn.
Dat zijn zelf lieverdjes bedoel jequote:Het verplicht kopen van krukken is bijvoorbeeld een doorn in het oog van de NL verzekeraars.
Ik weet het alweer, jij had die F2.quote:Op maandag 28 november 2005 16:50 schreef XL het volgende:
[..]
Complimentjes aan het ophalen![]()
Mijn excuses dat ik ze de eerste keer niet gepost had. Ziet er goed uit, welke plank ligt er onder die bindingen?
Ik gaf geen waarde-oordeel.quote:
idd?quote:Op maandag 28 november 2005 16:51 schreef GenesiZ het volgende:
Huh, die foto's stonden toch al online?
Kun je dat plaatje over die bindingen ook fotograferen? Bindingen van Atomic hebben dat ook... daar is het een soort zool in de binding. Hoe hard ik het ook probeerde, daar bleef geen sneeuw in liggen. Mooi systeem was dat, ik heb het alleen nooit begrepen. Misschien heb jij ook zoiets en snap ik het nu?quote:Op maandag 28 november 2005 16:54 schreef ForumGek het volgende:
ja, maar ik wilde inderdaad reacties
![]()
Een F2 Legal 156 04/05 ligt eronder !![]()
Over de bindingen ben ik tot nu toe erg tevreden..zitten echt heel mooi om de schoenen en de dubbele functie vande capstraps is ook erg goed ! Ze zijn volgens mij ook lichter dan de Missions, maar daar durf ik niks over te zeggen. Er zit wel alluminium in...en dat hebben de missions niet. Ook zit bij deze nog een plaatje over je schroeven zodat ze nietnat worden !
60 pntquote:Op maandag 28 november 2005 17:00 schreef 360sjors het volgende:
http://www.parkwardens.com/interactive_centre/avalanche.html
Speel zelf voor pistebeheerder
Als je hem de 2e keer speelt haal je de 120 makkelijk (bonuspunten ivm snelheid van beslissen), maar dan hangt het er meer vanaf hoe snel je kliktquote:Op maandag 28 november 2005 17:13 schreef XL het volgende:
[..]
60 pnt![]()
Ook interessant, de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche
Ik was net blij dat ik alles goed had....quote:Op maandag 28 november 2005 17:18 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Als je hem de 2e keer speelt haal je de 120 makkelijk (bonuspunten ivm snelheid van beslissen), maar dan hangt het er meer vanaf hoe snel je klikt
Gefeliciteerd,ouwequote:Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef XL het volgende:
[..]
Ik was net blij dat ik alles goed had....![]()
Volgende week ga ik een dagje naar huis, ik zal dan eens kijken of ik kan achterhalen wat een enkeltje gips in Solden kost.quote:Op maandag 28 november 2005 17:31 schreef Thermo het volgende:
Iets zeggen over tevredenheid bij bindingen die je nog alleen maar op de plank geschroefd heb....
Laten we er maar van uit gaan dat je bedoelt dat je ze ongelooflijk strak vindt, en dat de oppervlakkige bouwkwaliteiten je aanspreken wanneer je de mooie 390's door je handen laat glijden0
Maar zolang je er nog niet op geboard heb.....
Maargoed hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat het geen cashcows zijn.
Dat je stelt dat het routinematig diagnoses worden gesteld die niet correct zijn daar ga ik dan wel in mee. Maar ik denk niet dat de gipskosten de portomonnee van de arts bovengemiddeld spekken.
Lijkt op het systeem van Atomicquote:Op maandag 28 november 2005 18:25 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb ff 2 fototjes gemaakt van de baseplate. Het is van dat zachte rubber dat onder veel bindingen zit, en je draait er zeg maar een plastic schijf met dat rubber aan de bovenkant in.
[[url=http://x11.putfile.com/11/33111232086.jpg]afbeelding][/url]
Hier bij is de schijf eraf geschroefd (schroefdraad zit middenin). rechts onderin zie je in het blauwe gedeelte de highback die je schuin kunt zetten, wat ik niet heb gedaan, dat pas ik allemaal wel aan als ik er op gestaan heb !
[[url=http://x11.putfile.com/11/33111252893.jpg]afbeelding][/url]
We want pics, we want picsquote:Op maandag 28 november 2005 20:55 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ik heb ook nieuwe shit gekocht ouwe! EINDELIJK!!
En het is geworden......
CustomX met de rode P1 carbon!!
keep it gangsta yo, keep it gangsta
Rake shit, ouwe!quote:Op maandag 28 november 2005 20:55 schreef PatrickAlavi het volgende:
Ik heb ook nieuwe shit gekocht ouwe! EINDELIJK!!
En het is geworden......
CustomX met de rode P1 carbon!!
keep it gangsta yo, keep it gangsta
quote:Op dinsdag 29 november 2005 02:05 schreef 360sjors het volgende:
http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/higherground.html
Check de (High Definition) trailer van Higher Ground!
Woei, computer in flip-modusquote:Op dinsdag 29 november 2005 02:05 schreef 360sjors het volgende:
http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/higherground.html
Check de (High Definition) trailer van Higher Ground!
Ja, ik was vannacht wat rond aan het turen naar wat spul dat er goed uit zou zien op mijn (net bestelde) TV. Volgende week kan mijn Blokker-tv met een doorsnede van 35 cm de deur uit. Gelukkig zijn we niet alleen afhankelijk van Applequote:
Ik weet dat MS ook wat hi-res filmpjes met skiers en boarders heeft. Wij draaien die in de winkel als demonstratie op de hi-res tv's.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ja, ik was vannacht wat rond aan het turen naar wat spul dat er goed uit zou zien op mijn (net bestelde) TV. Volgende week kan mijn Blokker-tv met een doorsnede van 35 cm de deur uit. Gelukkig zijn we niet alleen afhankelijk van Apple:
http://www.microsoft.com/(...)Showcase.aspx#sysreq
Wat heb je besteld dan??quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ja, ik was vannacht wat rond aan het turen naar wat spul dat er goed uit zou zien op mijn (net bestelde) TV. Volgende week kan mijn Blokker-tv met een doorsnede van 35 cm de deur uit. Gelukkig zijn we niet alleen afhankelijk van Apple:
http://www.microsoft.com/(...)Showcase.aspx#sysreq
Ik denk dat ik die ook de hele dag ga draaien, je weet maar nooit wanneer er toevallig iemand binnenlooptquote:Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef XL het volgende:
Ik weet dat MS ook wat hi-res filmpjes met skiers en boarders heeft. Wij draaien die in de winkel als demonstratie op de hi-res tv's.
Ah die W2600 voor 500 en nog wat euro's.quote:
Als Roellio hem wil ophalen mag hij hem hebben. Anders is er misschien iets te regelen. De kans dat ik hem zelf ga ophalen is klein, maar aanwezig. Die van mij moet/mag in Den Haag opgehaald worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef ForumGek het volgende:
XL, ga jij die tas nog ophalen binnekort? Ik heb er namelijk geen, zou er wel een willen hebben. Verzendkosten + evt. kosten die jij ervoor wilt hebben zijn voor mij uiteraard !
Je kunt me ook een e-mail sturen, adres staat in mijn profiel !
quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:06 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ah die W2600 voor 500 en nog wat euro's.
Mooie prijs wel, ik vind 26" wat te klein alleen.
* Thermo zit te kiijken voor 42".
Ik vind de nieuwe Philips lijn erg smakelijk![]()
Valt tegen voor iemand die bij een witgoedzaak werkt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:52 schreef NoComment het volgende:
Ik ben het er wel over eens dat plasma minder is, resolutie is nog niet zo hoog en het energieverbruik is echt schrikbarend.
Das inderdaad nog een nadeel van Plasma, het inbranden idd. Maar bij gewoon tv kijken moet dat niet zo'n probleem zijn, als je er constant hetzelfde beeld, al is het maar een klein stukje op laat zien (en bij een bedrijf heb je daar grote kans op) dan heb je het zitten. Logotjes bovenin bij de televisiezenders zijn ook steeds vaker niet constant in beeld. Het iets hogere verbruik is niet 'iets' hoger hoor, de warmte slaat ervanaf... en het beeld kan idd ook nog niet meerkomen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef Thermo het volgende:
Ik lees wel meer dingen die niet kloppen!
LCD's gaan al lang niet meer tot 32", ik maak me vooral druk om het inbranden van plasma schermen ( wat hier op mijn stage ook een groot probleem is ) en naast de iets hogere energieverbruik ben ik ook niet bepaald onder de indruk van het beeld van plasmaschermen.
Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ze 1 modelnaam inderdaad @ 32" LCD-tv noemen, en de 42" en 50" plasma. Ik denk dat dat een foutje is, geen fabrikant zou zo stom zijn.
Ik ben rijkquote:
Ik mis hemquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:27 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]
Dit is mijn TV, ruig dingetje hé!
He XL, hoe voelt het nou om je eerste eigen snowboard te verkopen?
nonsens, dat kan zelfs al jaren, productie was niet interessant vanwege prijs eerst, maar 37" lcd is er bijvoorbeeld al een hele tijd, en 42 is nou ook niet bepaald gisteren opgestaan.quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:10 schreef NoComment het volgende:
[..]
En het is geen fout dat ze de ene lcd en de andere plasma noemen, want zo IS het ook. Blijkbaar tot voor kort (van die 42" had ik nog niet gehoord) was het niet mogelijk om groter dan 32" te gaan met lcd vanwege de aansturing (tenminste das wat ik erover gehoord heb) dus wordt voor de grotere modellen plasma gebruikt.. Philips is dus wel zo stom
stakkerquote:Op dinsdag 29 november 2005 16:35 schreef Thermo het volgende:
had ik trouwens al vermeld dat ik wel zit te kijken maar hem in geen jaren kan betalen?
Misschien moet ik gewoon een topic openen in R&P.quote:
En de mijne is op de kleur na hetzelfde, dus met een beetje inlevingsvermogen... en als je echt het picto gevoel mist kun je hem ook eens onderbinden natuurlijkquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:01 schreef Roellio het volgende:
[..]
Je mag 'm af en toe op de webcam wel even zien hoor!
quote:
Wie weet wordt het verlangen naar Those good old days bij XL wel zo sterk dat je kunt ruilen met zijn Maloloquote:Op dinsdag 29 november 2005 17:16 schreef NoComment het volgende:
[..]
En de mijne is op de kleur na hetzelfde, dus met een beetje inlevingsvermogen... en als je echt het picto gevoel mist kun je hem ook eens onderbinden natuurlijk![]()
Ik ga niet nog eens afscheid nemen van een board. Eentje is al moeilijk genoeg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Wie weet wordt het verlangen naar Those good old days bij XL wel zo sterk dat je kunt ruilen met zijn Malolo![]()
Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
*tvp
Ja, ik weet het, kan zo weer beginnen,.
Nee, dat was in deeltje 25.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.
ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:14 schreef -Mzraki- het volgende:
Morgen board maar alvast ff waxen, vraagje over bindingen.
Wat valt nou precies aan te raden wat afstand tussen de bindingen betreft? Heb tot nu toe gewoon midden voor, midden achter gedaan, maar ben wel vrij groot (1.94), dus misschien dat ik ze beter wat verder uit elkaar kan zetten?
Een invasie van reuzen op snowboards. Ik zou me bindingen wel wat verder uit elkaar zetten inderdaad. Gewoon omhoog springen en bij het landen goed door je knieen en hoe je dan staat zo zet je je bindingen. Je kunt dat voor zowel stance als angles gebruikenquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef Bakksteen het volgende:
[..]
ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!
Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:03 schreef Bramvanlith het volgende:
Denk maar aan het volgende: hoe verder je voeten uit elkaar staan, hoe stabieler je staat (niet overdrijven natuurlijk, ik weet geen formules oid), hierin zal je wel de juiste positie moeten zoeken, maar dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is je lichaamszwaartepunt een stuk dichter bij de grond wat je labiliteit ook vermindert en je het LZP makkelijker kan verplaatsen wat tijdens de bochten etc belangrijk is. Op die manier wordt het bereik minder en zou je in theorie je LZP minder hoeven te verplaatsen voor een grotere of dezelfde bewegingsuitslag als dat je met je benen dichter bij elkaar staat.
Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.quote:Een tweede nadeel is dat je als je voeten verder uit elkaar staan dus ook een "grotere" draaicirkel hebt (denk aan lange auto's oid) maar als je te dicht bij elkaar staat is het ook onmogelijk om een lange plank fatsoenlijk te kunnen draaien. Een perfecte balans verkrijg je wat mij betreft door de verschillen te proberen.
Klopt ook, t is een combinatie van board en overbrenging van je lichaamsacties naar het board, daarom is een goede afstemming belangrijk, maja dat wisten we allemaal al welquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.
[..]
Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.
Maarja, je punt is duidelijk, gewoon proberen dus,.
Had je nu je Picto nog maarquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:
Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton-plank, want dat is pas echt bagger
Ik moest lachenquote:
Daarom sta ik dus in het midden, maar met baggy broek !quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:
Na een half krat bier zal ik jullie even uitleggen hoe het zit:
Breed staan is voor freestylers. Het ziet er cool uit en that's what it's all about. Breed en baggy, met het kruis in de sneeuw. Makkelijk landen, want als we een moeilijke sport willen beoefenen gaan we wel schaken. Dat je met een te brede stance je gewicht niet op de juiste manier boven je plank kan houden als je moet carven is van secundair belang. Want carven kun je toch niet.
Dan kun je zover mogelijk naar achter gaan staan en je voorste voet niet te ver naar voor zetten. Lekker smal en achterop staan, want dan ben je een echte off-piste-piraat... en off-piste komen de echte mannen. Die baggy koelkastboarders, daar lach je om. Met hun kruis in de sneeuw als ze wel degelijke frontside bochten hadden kunnen draaien. Wij ruige mannen weten wel beter. Poeder is pas dik als jij erdoorheen bent geweest.
Domme regels als de afstand tussen beiden benen is de afstand tussen enkel en knie, dat zijn domme regels van de verhuur en bij het verhuur, daar werken prutsers. De juiste style, die bepaalt je image voor je. Hoef je niks voor te doen.
Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton-plank, want dat is pas echt bagger
Dat was het idee erachterquote:
Komakiequote:Op woensdag 30 november 2005 09:10 schreef ForumGek het volgende:
Wie van jullie heeft er ervaring mee? Want dan kan ik alvast beginnen met sparen..die NSL + Anwärter opleidingen zijn niet goedkoop namelijk!
Sorry, je kunt niet carven. Je legt de lat te laagquote:Op woensdag 30 november 2005 09:25 schreef Bakksteen het volgende:
ik heb ook een baggy brook! en ik kan ook carven!
Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermoquote:Op woensdag 30 november 2005 09:30 schreef Thermo het volgende:
XL je bent de groep vergeten die 180's over dooie bomen springen wanneer ze fluitend met hun te brede stance die so called poeder beesten voorbij strepen![]()
*meldt*quote:Op woensdag 30 november 2005 11:08 schreef XL het volgende:
[..]
Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermo![]()
Kan dat zomaar? of is dit stierenstront ?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
*meldt*
ik ga waarsch inserts erbij laten zetten in mijn board.. stance vinnik nog niet breed genoeg....
en poeder rijden met te brede stance is lekker man... lekker stijf in je achterste been de rest van de week
Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.
d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?
Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!
Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |