abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:58:23 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32484786

Welkom in het vijfentwintigste centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes (opnieuw gevonden en gelijk veilig gesteld )

Pizza

Terje

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier

Sepo!

[ Bericht 44% gewijzigd door XL op 22-11-2005 23:35:04 (Groetjes, kusjes FiPo!) ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:00:22 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32484840
De babes zijn down!

Maar de link staat er alvast, voor als ze weer up zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 november 2005 @ 18:11:44 #3
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32485166
tvp
oeh... vorige topic had ik de eerste en de laatste post. tof!

[ Bericht 91% gewijzigd door Maruku op 22-11-2005 19:10:58 ]
pi_32487077
Uhh, XL. Het is deel 26 in de TT en de 1e zin van je post staat " ...het vijfentwintigste deel... "

Even iets totaal anders. Van mijn lieve vriendin mag ik een nieuwe goggle uitzoeken voor Kerstmis. Nu mag ik qua bedrag gaan t/m 120 eur. Nu is dit meer dan voldoende om een mooie uit te zoeken, maar toch twijfel ik tussen een aantal modellen.

2 lenzen zou ik toch wel heel fijn vinden. Een donkere lens voor de zon en geel/oranje voor mist. Nu heb ik 3 jaar met een el-cheapo Uvex goggle gereden met een oranje lens en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Met een oranje lens om te starten zou geen probleem zijn, een 2e donkere lens kan ik altijd nog aanschaffen.

De uitverkoren goggles.

Model 1
Adidas Robin black/ yellow (antifog)
Prijs: ¤ 89,-

Model 2
Dragon DX Ltd/ gold ionized + amber
Prijs: ¤ 109,95

Model 3
Electric EG1 white
Incl 2 lenzen:Oranje chrome + Rose

Model 4
Oakley WISDOM khaki/Persimmon
Prijs: ¤ 120,-

De Electric en Oakley hebben mijn voorkeur. De oakley omdat hij gewoon erg mooi is en het pimp-gehalte is lekker hoog maar het grote voordeel van de electric is dat hij 2 lenzen heeft. Alleen wat heeft een Roze lens voor toegevoegde waarde? wat ik op ultimate-snowboarding vond is dat roze tussen felle zon en slecht/donker weer zit.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:23:22 #5
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32487089
De babes, waar zijn ze!

Overigens, de wisdom zal idd 120 euro zijn met die oranje lens, met bijvoorbeeld een Fire lens zijn ze gauw 50 euro duurder...
Life's like music, get the rhythm..
pi_32489152
daar lijkt me geen twijfel over mogelijk. Die Electric en die Dragon zijn kwalitatief absoluut niet te vergelijken met de Oakley. De Adidas is kwalitatief wel goed. maar ja, kijk is hoe dat ding eruit ziet.

Verder kun je van een Oakley overal in elk dorp/winkel een lens kopen. Wat altijd relaxed is als het een keer heel zonnig is en je wil er een spiegellens bij kopen

dinsdag 22 november 2005 @ 20:38:28 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32489247
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:23 schreef GenesiZ het volgende:
Uhh, XL. Het is deel 26 in de TT en de 1e zin van je post staat " ...het vijfentwintigste deel... "

Even iets totaal anders. Van mijn lieve vriendin mag ik een nieuwe goggle uitzoeken voor Kerstmis. Nu mag ik qua bedrag gaan t/m 120 eur. Nu is dit meer dan voldoende om een mooie uit te zoeken, maar toch twijfel ik tussen een aantal modellen.

2 lenzen zou ik toch wel heel fijn vinden. Een donkere lens voor de zon en geel/oranje voor mist. Nu heb ik 3 jaar met een el-cheapo Uvex goggle gereden met een oranje lens en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Met een oranje lens om te starten zou geen probleem zijn, een 2e donkere lens kan ik altijd nog aanschaffen.

De uitverkoren goggles.

Model 1
Adidas Robin black/ yellow (antifog)
Prijs: ¤ 89,-
[afbeelding]

Model 2
Dragon DX Ltd/ gold ionized + amber
[afbeelding]

Model 3
Electric EG1 white
Incl 2 lenzen:Oranje chrome + Rose
[afbeelding]

Model 4
Oakley WISDOM khaki/Persimmon
Prijs: ¤ 120,-
[afbeelding]

De Electric en Oakley hebben mijn voorkeur. De oakley omdat hij gewoon erg mooi is en het pimp-gehalte is lekker hoog maar het grote voordeel van de electric is dat hij 2 lenzen heeft. Alleen wat heeft een Roze lens voor toegevoegde waarde? wat ik op ultimate-snowboarding vond is dat roze tussen felle zon en slecht/donker weer zit.
Tel ze maar na, het zijn er 25.

Die electric lijkt het beste bij een helm te passen. Pimpen met een oakley is voorbij, 70% heeft een oakley. Daarbij is de kwaliteit van de instapmodellen van Oakley wat omlaag. Het aantal mensen die kan zien of je vette of een cheape oakley is 5%. Roze wordt vaak gebruikt om een spiegellens aan te duiden. Dat zou dan wel BIG PIMPIN zijn....

Daarbij hoe je 10 euro over om vette veters in je patta's te binden
  dinsdag 22 november 2005 @ 21:41:06 #8
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32491172
Net een klasgenoot van me langsgekomen, heeft wat leuks gekocht, onder andere een Custom X en Cartels... hmmz geld uitgeven is toch leuk heh...
pi_32491465
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:41 schreef NoComment het volgende:
Net een klasgenoot van me langsgekomen, heeft wat leuks gekocht, onder andere een Custom X en Cartels... hmmz geld uitgeven is toch leuk heh...
Curtom X en Cartels poser
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:03:36 #10
71115 Rnej
I walk the line
pi_32491880
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:51 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Curtom X en Cartels poser
idd, mijn combo van baron ES met c60s volgend jaar is veel vetter....
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:07:36 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32491996
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:41 schreef NoComment het volgende:
wannabe!
pi_32494022
Ik heb een nieuwe nette OP gemaakt. Mischien is het wel mooi om deze te gaan gebruiken.

@ XL, kun jij je post nog editten zodat de OP vervangen kan worden. Ik heb de babes gevonden en veilig gesteld
pi_32494181
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:35 schreef Kentaro het volgende:
daar lijkt me geen twijfel over mogelijk. Die Electric en die Dragon zijn kwalitatief absoluut niet te vergelijken met de Oakley. De Adidas is kwalitatief wel goed. maar ja, kijk is hoe dat ding eruit ziet.

Verder kun je van een Oakley overal in elk dorp/winkel een lens kopen. Wat altijd relaxed is als het een keer heel zonnig is en je wil er een spiegellens bij kopen

[afbeelding]
Maar hoe merk je het verschil tussen de Dragon/Electric en de Oakley? Ik heb nu een gare uvex, dus alles is al beter. Dat van die lenzen is inderdaad wel een goed punt, je kan makkelijker een lens kopen.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 20:38 schreef XL het volgende:

[..]
Die electric lijkt het beste bij een helm te passen. Pimpen met een oakley is voorbij, 70% heeft een oakley. Daarbij is de kwaliteit van de instapmodellen van Oakley wat omlaag. Het aantal mensen die kan zien of je vette of een cheape oakley is 5%. Roze wordt vaak gebruikt om een spiegellens aan te duiden. Dat zou dan wel BIG PIMPIN zijn....

Daarbij hoe je 10 euro over om vette veters in je patta's te binden
Jij zou de electic aanraden. De roze lens zou dus ook een spiegellens zijn? das wel geil en idd big pimping .
Dat van die veters heeft bij mij geen nut, mijn broek valt bijna volledig over mijn schoenen heen
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:11:59 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32494341
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:01 schreef GenesiZ het volgende:
Ik heb een nieuwe nette OP gemaakt. Mischien is het wel mooi om deze te gaan gebruiken.

@ XL, kun jij je post nog editten zodat de OP vervangen kan worden. Ik heb de babes gevonden en veilig gesteld
Ik zag inderdaad dat ze niet down zijn, maar verhuisd. Toen ik ze ging zoeken op de nieuwe site van ze ging die down. Dus ik heb de link nog niet. Ik kan hem nog wel editten. Post de link maar ff.

Het is overigens zeker waar de de Oakley makkelijker verkrijgbaar is. Over de kwaliteit durf ik niet veel te zeggen, daarvoor moet ik hem toch echt zelf op hebben gehad. Als je veel zweet is elke bril ellende, als je dat niet doet kan iets al snel goed zijn. Onbekende merken presteren niet altijd slecht, integendeel. Sjors kan er over meepraten.
pi_32494585
Thanx, hier staat de op : http://dreeke.crewserver.(...)openingsnowboard.txt

Zweten op mijn gezicht doe ik niet veel, voornamelijk alleen op mijn rug en handen. (mijn handschoenen ruiken heerlijk na een weekje wintersport )

Volgende week gaan we maar even wat winkels af waaronder de skihut in Scheveningen. bakzooltjes voor mijn pijnlijke voet en voor een mooie goggle kijken
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:27:20 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32494779
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:20 schreef GenesiZ het volgende:

Zweten op mijn gezicht doe ik niet veel, voornamelijk alleen op mijn rug en handen. (mijn handschoenen ruiken heerlijk na een weekje wintersport )
Zweten op de rug, dat is lachen met een backprotector
pi_32494905
Thanx voor het omzetten.(mierenneukmodus: ik zie dat ik een foutje gemaakt heb met de eerste tekst. Kun je tussen "uiteraard" & "mogelijk" die overbodige spaties weghalen aub. ik heb het in het online bestand ook al aangepast.)

Ik gebruik (nog) geen backprotector, rare dingen doe ik nog niet tijdens het boarden

Ik denk dat ik er al uit ben qua goggle, namelijk de Electric maar dan in het zwart. Hij is incl. chrome EN oranje lens, nou wat wil ik nog meer
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:37:43 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32495072
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:31 schreef GenesiZ het volgende:
Thanx voor het omzetten.(mierenneukmodus: ik zie dat ik een foutje gemaakt heb met de eerste tekst. Kun je tussen "uiteraard" & "mogelijk" die overbodige spaties weghalen aub. ik heb het in het online bestand ook al aangepast.)

Ik gebruik (nog) geen backprotector, rare dingen doe ik nog niet tijdens het boarden

Ik denk dat ik er al uit ben qua goggle, namelijk de Electric maar dan in het zwart. Hij is incl. chrome EN oranje lens, nou wat wil ik nog meer
[afbeelding]
Heb je hem alleen op Blue Tomato gezien, of heb je hem ook op gehad?
Goggles zou ik zelf toch altijd willen opzetten voor ik het koop.

Die backprotector draag ik overigens niet omdat ik 7 x per afdaling op mijn rug val. Ik wil alleen voorkomen dat mijn rug in de prak ligt als een beginner mij kan kegelen. Van je rug heb je er maar 1. Daarnaast vind ik het offpiste wel een veilig gevoel geven, er kan onder die verse poeder zomaar een dikke steen liggen.....
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:41:06 #19
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32495178
mooie OP!
damn... alhoewel het tentamenweek is ben ik toch druk bezig met vakantie voorbereiden.
Laptop opnieuw geinstalleerd met films en muziek...
Lijstje met dingen die ik mee moet nemen.
Alleen ik vraag me af, zal ik nog een helm gaan kopen? Of backprotector, of rail-guards? Ik wil toch wel echt gaan freestylen, maar ik vraag me af wat er allemaal handig is aan protectie. Ik heb al cheape skateboard kniebeschermers en crashpants. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden, dus misschien dat ik wel niets koop... Maar toch. Wat heeft iedereen aan bescherming?
pi_32495447
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:37 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je hem alleen op Blue Tomato gezien, of heb je hem ook op gehad?
Goggles zou ik zelf toch altijd willen opzetten voor ik het koop.

Die backprotector draag ik overigens niet omdat ik 7 x per afdaling op mijn rug val. Ik wil alleen voorkomen dat mijn rug in de prak ligt als een beginner mij kan kegelen. Van je rug heb je er maar 1. Daarnaast vind ik het offpiste wel een veilig gevoel geven, er kan onder die verse poeder zomaar een dikke steen liggen.....
Ik heb hem alleen op BT.at gezien. Ik ga uiteraard eerst passen in de winkel voordat ik hem aanschaf. Ik heb al rondgelezen her en der en het scheelt per hoofd of hij lekker zit of niet.

Ik bedoelde niet dat je 7x valt tijdens een afdaling Ik zou zo'n protector alleen in het park gebruiken, maar de kans is zeer klein dat ik daar te vinden ben. Op de normale piste zie ik het nut er ook wel van in, maar ik vind het net te veel van het goede.
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:41 schreef Maruku het volgende:
mooie OP!
Thanx
quote:
Alleen ik vraag me af, zal ik nog een helm gaan kopen? Of backprotector, of rail-guards? Ik wil toch wel echt gaan freestylen, maar ik vraag me af wat er allemaal handig is aan protectie. Ik heb al cheape skateboard kniebeschermers en crashpants. Ik heb niet echt heel veel geld te besteden, dus misschien dat ik wel niets koop... Maar toch. Wat heeft iedereen aan bescherming?
Ik zag laatst bij snowworld/duijvestein een protector-set. Wat er precies inzat weet ik niet meer maar het was iig voor je bescherming. Mischien is zoiets wat? deze setjes zullen goedkoper zijn dan losse producten.
pi_32495678
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:31 schreef GenesiZ het volgende:

[afbeelding]
Die goggle is zo fout ouwe, echt posers only. Doe het niet, kwaliteit is ook zo ruk
pi_32495931
Ouwe Kben 22 jaar

Welke zou jij dan aanraden? en waarom is de kwaliteit ruk?
  woensdag 23 november 2005 @ 08:10:31 #23
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32499619
Kut, verslapen...
  woensdag 23 november 2005 @ 08:50:28 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32499907
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:49 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Ik heb hem alleen op BT.at gezien. Ik ga uiteraard eerst passen in de winkel voordat ik hem aanschaf. Ik heb al rondgelezen her en der en het scheelt per hoofd of hij lekker zit of niet.
In dat geval is internet een goede manier om je te orienteren. Het beste beeld, van comfort, kwaliteit en uiterlijk krijg je pas als je in de winkel staat, ouwe.
pi_32500016
Hoezo weer ouwe ben ik hier de oudste ofzo ????
  woensdag 23 november 2005 @ 09:03:34 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32500036
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:01 schreef GenesiZ het volgende:
Hoezo weer ouwe ben ik hier de oudste ofzo ????
Ouwe is het vetste stopwoord van de jeugd van tegenwoordig, ouwe.
Ik ben ouwer dan jou en sommige andere zijn nog ouwer.
pi_32500373
Jammergenoeg heb je niet zo'n klein hoofd als ik, want dan heb je geeneens keus tussen goggles. Jawel..de kleur van het frame!

De O-frame XS is binnen bij de opticien, dus die ga ik morgen of vrijdag passen + evt. kopen !

Ik koop elke maand iets voor me boardje, volgende maand komt een broek er aan denk ik !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 09:29:01 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32500418
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:26 schreef ForumGek het volgende:
Jammergenoeg heb je niet zo'n klein hoofd als ik, want dan heb je geeneens keus tussen goggles. Jawel..de kleur van het frame!

De O-frame XS is binnen bij de opticien, dus die ga ik morgen of vrijdag passen + evt. kopen !

Ik koop elke maand iets voor me boardje, volgende maand komt een broek er aan denk ik !
Elk groot merk heeft wel een klein/smal gezicht model. De keuze is minder groot, maar er is wel keuze. Mijn bril is ook een heel kleintje en die is niet van Oakley.
pi_32500654
Maar dan kom je nog bij het probleem dat bijna geen enkele winkel deze heeft. Althans, hier in het Noorden niet. De winkels waar ze brillen hebben hebben ze vaak alleen grote en van gare merken. Dan koop ik liever een bril waarvan ik weet dat het wel enige kwaliteit heeft .
Fingerspitzgefühl
pi_32500839
quote:
Op woensdag 23 november 2005 00:04 schreef GenesiZ het volgende:
Ouwe Kben 22 jaar

Welke zou jij dan aanraden? en waarom is de kwaliteit ruk?
Nee, die Electric ziet er wel goed uit ouwe . Maar ik ken iemand die met zo ding board en die lens is echt altijd beslagen.
pi_32501455
Oke, ouwe is dus in op dit moment mooi, weet ik dat ook weer

Oke, dat van die electric zuigt idd wel dat hij beslaat. Ik krijg net een sms van mijn vriendin dat ze de Oakleys bij de plaatselijke opticien hebben, die is morgenavond open ivm koopavond en dan gaan we die alvast passen.
  woensdag 23 november 2005 @ 10:24:18 #32
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32501583
Ik vrees dat ik het even moet doen met een schaamteloze tvp... ouwe...
  woensdag 23 november 2005 @ 11:12:29 #33
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32502599
quote:
Op woensdag 23 november 2005 10:24 schreef BrakkeAap het volgende:
Ik vrees dat ik het even moet doen met een schaamteloze tvp... ouwe...
Ouwe, Ik doe mee..
  woensdag 23 november 2005 @ 11:25:09 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32502894
quote:
Op woensdag 23 november 2005 09:42 schreef ForumGek het volgende:
Maar dan kom je nog bij het probleem dat bijna geen enkele winkel deze heeft. Althans, hier in het Noorden niet. De winkels waar ze brillen hebben hebben ze vaak alleen grote en van gare merken. Dan koop ik liever een bril waarvan ik weet dat het wel enige kwaliteit heeft .
Mijn bril komt inderdaad uit Val Thorens omdat de keuze daar groter is dan hier. Je betaalt dan wel een tientje teveel, maar dat valt ook wel weer op die 100 euro.
pi_32502987
Een nieuw onderwerp dan maar !

Swatch Acces Snowpass horloges !

Wie van jullie heeft er 1 (of meerdere) en gebruikt deze? Wat vinden jullie ervan?

Ik begin wel :p, het zijn handige horloges ik heb er 2 (zie foto's) de zwarte is erg beschadigd, ik was met skateboarden toen der tijd gevallen met mijn glas (nahja, plastic) over de grond geschuurt, en daar zit een dikke barst in. Maar hij doet het nog wel. Toen kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe..de zilvere dus !

De foto's:

Ideaal ! Dan komt dat kaartje niet met mach3 terug !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 11:47:10 #36
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32503365
wel tof op zich, zo'n swatch watch. Alleen ik weet niet... voor snow-horloges heb je toch nixon? Nixon is sowieso toffer dan swatch! Naja, wel praktisch iig, zo'n accessding... Niet klooien met pasfoto's/kaartjes/elastiekjes en weet ik wat.
  woensdag 23 november 2005 @ 12:09:31 #37
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32503938
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:29 schreef ForumGek het volgende:
Een nieuw onderwerp dan maar !

Swatch Acces Snowpass horloges !

Wie van jullie heeft er 1 (of meerdere) en gebruikt deze? Wat vinden jullie ervan?

Ik begin wel :p, het zijn handige horloges ik heb er 2 (zie foto's) de zwarte is erg beschadigd, ik was met skateboarden toen der tijd gevallen met mijn glas (nahja, plastic) over de grond geschuurt, en daar zit een dikke barst in. Maar hij doet het nog wel. Toen kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe..de zilvere dus !

De foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ideaal ! Dan komt dat kaartje niet met mach3 terug !
Ik heb er ook 1. Alle Swatch-gebieden die ik ken bieden ook pasjes aan die zonder elastiekmeuk werken. Kortom, eigenlijk is het overbodig, buiten dat is het wel gewoon een vet horloge en het werkt ook bij Snowworld.
pi_32503999
Dat klopt, dat je daar ook tegen een borg van ¤5 een kaartje kunt kopendie ik op afstand werkt..althans,je moet hem er tegenaanhouden. Maar toch werkt een horlogemakkelijker, die pasjes raak je sneller kwijt. En die horloges zijn inderdaad gewoon vet !
Fingerspitzgefühl
pi_32504063
Wat is er mis met een pasje in je binnenzak doen en die langs de pieper halen? Ik ging altijd naar Westerdorf in Oostenrijk en daar werktje je niet meer met insteekkaartjes die inderdaad met mach3 terug schieten
  woensdag 23 november 2005 @ 13:01:42 #40
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32505131

ik heb deze, een jaar of 4-5 nu denk ik. Wat XL zegt, in al die gebieden kan je tegenwoordig ook gewoon een pas krijgen die je in je binnenzak kunt stoppen. Afgelopen jaar moest ik in Kirchberg (Kitzbuhel) zelfs moeite doen om het nog via mijn horloge te laten gaan, omdat het daar standaard in die passen zit.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:08:26 #41
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32505281
Overigens is zo'n horloge onhandig als je handschoenen hebt die nauw om je pols sluiten. Ik kan het horloge bijvoorbeeld niet om mijn pols doen, als ik mijn pipegloves (dunne handschoentjes, is fijn bij warm weer) met polsversteviging aan mijn klauwen heb zitten.
  woensdag 23 november 2005 @ 13:45:42 #42
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32506279
Mijn handschoenen sluiten nooit nauw rond mn polsen...er zit klitteband aan t einde van mn handpalm, zodat ik daar dus de nau-heid ervan kan verstellen, verder zit er uiteraard nog een trekkoord aan t einde van mn handschoenen, maar die laat ik altijd los. ik douw de mouwen van mn jas namelijk altijd in mn handschoen (waarom weet ik ook niet)
you can call me Susan if it makes you happy
  woensdag 23 november 2005 @ 17:57:11 #43
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32513360
dat is idd wel een nadeel van een horloge. Bovendien... waarom zou je willen weten hoe laat het is op de berg? Je gaat toch door tot er niets meer omhoog gaat.

[Centraal] Snowboard Topic Deel 23
23 is er wel...
pi_32513755
Om te weten hoelaat de bus weer terug gaat het dorp in als je in de carusel heb staan drinken ! Die laatste bus wil je niet missen, want dat is een eindje lopen !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 18:21:09 #45
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32513970
dat is idd waar, dingen missen moet niet gebeuren.
naja, ik moet misschien maar iets regelen waaraan ik de tijd kan zien. Damn... moet veel kopen voordat ik weg kan naar valtho. Nog maar anderhalve week gekkk! megahyped hier! sneeuw voor morgen en overmorgen in valtho verwacht, joepie!

[offtopic]ik ga maar echt bij die AIVD... tweede boarder gespot buiten het centrale snowboardtopic[/offtopic]
  woensdag 23 november 2005 @ 18:29:58 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32514269
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:57 schreef Maruku het volgende:
dat is idd wel een nadeel van een horloge. Bovendien... waarom zou je willen weten hoe laat het is op de berg? Je gaat toch door tot er niets meer omhoog gaat.

[Centraal] Snowboard Topic Deel 23
23 is er wel...
Oops, die moet dan in de OP.
13 is er niet
  woensdag 23 november 2005 @ 19:04:07 #47
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32515226
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:21 schreef Maruku het volgende:

[offtopic]ik ga maar echt bij die AIVD... tweede boarder gespot buiten het centrale snowboardtopic[/offtopic]
Als je wil weten waar iedereen post....

Klik bij een willekeurige user op

Verander (in de url) 'profile' in 'active'

Tadaa

Nu jij weer Sherlock

Vroeger was het niet zo ingewikkeld, toen kon je bij iedereen gewoon via een knop de postgeschiedenis opvragen
  woensdag 23 november 2005 @ 19:05:50 #48
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32515271
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:04 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Klik bij een willekeurige user op [afbeelding]

Tadaa

Nu jij weer Sherlock

Vroeger was het niet zo ingewikkeld, toen kon je bij iedereen gewoon via een knop de postgeschiedenis opvragen
Of je klikt gewoon op de username
  woensdag 23 november 2005 @ 19:41:51 #49
71115 Rnej
I walk the line
pi_32516390
komen er vrijdag nog mensen naar de meet? want ik vermoed dat ik er dan niet ben......

dus als de animo nog beetje goed is kom ik wel effe langs maybe, maar anders niet dus...
  woensdag 23 november 2005 @ 19:51:40 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32516696
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:41 schreef Rnej het volgende:
komen er vrijdag nog mensen naar de meet? want ik vermoed dat ik er dan niet ben......

dus als de animo nog beetje goed is kom ik wel effe langs maybe, maar anders niet dus...
Ik ben er niet bij, ouwe.
pi_32517218
Ik ben er ook niet bij, ouwe, Maar ik ga wel volgende week woensdag naar Landgraaf, Dus als er nog gasten zijn die woensdag niks te doen hebben..
  woensdag 23 november 2005 @ 20:09:48 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32517272
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:07 schreef Kentaro het volgende:
Ik ben er ook niet bij, ouwe, Maar ik ga wel volgende week woensdag naar Landgraaf, Dus als er nog gasten zijn die woensdag niks te doen hebben..
Ik ben superdruk, ouwe.
  woensdag 23 november 2005 @ 20:22:49 #53
71115 Rnej
I walk the line
pi_32517671
helaas, woensdag is de enige dag in de week dat ik wel op school moet zijn :-(
pi_32517814
Ik ben er vrijdag ook niet bij ouwe, tot 15:00 op school. Is niet te redden. Ik heb geeneens een tas waarin ik mijn spul mee kan nemen. Moet ik ook maar ff kopen ! Probeer wel iets te regelen als ik volgende maand een nieuwe broek koop, ik heb daar tenslotte ook me bindingen + boots weg. Moet wel iets te regelen zijn met die lui daar..lijkt mij !

Maar boardse dan iniedergeval !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 20:33:09 #55
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32517947
Dat wordt toch alleen boarden op die meet dan

Ik heb ook geen tijd..
pi_32518180
Toff meet ! ! Staat ie 'daar de hele avond met z'n FOK! [Centraal]Snowboard Meet spandoek !

Teeerriinngg !! IK WIL SNEEUW W!!

Is niet goed dit, zit ik snowboard films te kijken, dan krijg je alleen maar meer zin. Alleen het werkt heel demotiverend om parts te zien van kereltjes van 12/13 die super goed kunnen boarden. En de rest ook, en dat je gewoon weet dat je nooit zo goed gaat worden. En nooit die shit doet die zijn doen. Maar als je die bails ziet maakt het wel iets goed :p

Films die ik nu heb:
- Moment of Truth 2004/2005 (nog niet gezien, begin ik nu aan)
WARNING, erg gaaf maar heeel veeel hip-hop (waar ik geen problemen mee heb ofzo
- [snowboard] White Balance 2003-2004 <--- SUPER VET !! Echt heeeel gaaf !
- thisstance <-- ook dope, gratis binnen te halen op: http://www.elekrep.com/
- Snowboarding Burton Snowboards video

Enjoy !

Film met URL is gewoon legaal, rest weten jullie wel te vinden denk ik !

[ Bericht 6% gewijzigd door ForumGek op 23-11-2005 20:49:33 ]
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 20:43:18 #57
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32518273
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:40 schreef ForumGek het volgende:

De films zonder url zijn gewoon via DC++ binnen te halen, beetje op hubs uit VS/canada en je hebt zo heel wat hits op video + snowboard
Illegaal
pi_32518460
XL's held heeft thirty two's.

pff, ben blij dat ik op Burton's sta tegenwoordig..
pi_32518562
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:43 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Illegaal
Ik heb het al ge-edit..doe jij dat dan ook?

om eerlijk te zijn twijfelde ik al om het te poste..al die AIVD activiteiten hier

Is dat justin timberlake?

Ik had afgelopen seizoen ook thirtytwo's gepast..maar ik vond ze heel syntetisch en super slap !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 21:00:04 #60
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32518886
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:04 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Klik bij een willekeurige user op [afbeelding]

Tadaa

Nu jij weer Sherlock

ik ga dieper dan die FOK-dingen... ik praat over andere forums, papi!
pi_32518943
haha, dan kan je er bij mij nog wel mee vinden, welliswaar niks met snowboarden te maken en onder andere nickname. (mijn eigen is altijd bl0kkie, blokkie, maar ik heb dit fok! account van iemand gekregen)
Fingerspitzgefühl
  woensdag 23 november 2005 @ 21:04:07 #62
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32519031
quote:
Toff meet ! ! Staat ie 'daar de hele avond met z'n FOK! [Centraal]Snowboard Meet spandoek !

Teeerriinngg !! IK WIL SNEEUW W!!

Is niet goed dit, zit ik snowboard films te kijken, dan krijg je alleen maar meer zin. Alleen het werkt heel demotiverend om parts te zien van kereltjes van 12/13 die super goed kunnen boarden. En de rest ook, en dat je gewoon weet dat je nooit zo goed gaat worden. En nooit die shit doet die zijn doen. Maar als je die bails ziet maakt het wel iets goed :p

Films die ik nu heb:

Enjoy !

Film met URL is gewoon legaal, rest weten jullie wel te vinden denk ik !
Ik ga er vrijdag ook niet bij zijn, moet in amsterdam zijn voor een feestje. Maar misschien een idee om een meet te organiseren? Ik vind het wel een tof idee moet ik zeggen.
En over snowboardfilms... ik begon dit jaar met snowboardflicks kijken eind juli... dus ik zit al lang met mijn hoofd in de bergen. En die mensen van 13 die beter zijn... fok hun, kijk maar hoe goed ze zijn als je hun knieeen eruit haalt.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:37:28 #63
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32520194
damn....meeting? hoe? wat? ik ben misschien een newbie op dit forum en vooral in dit topic, maar een meeting klinkt wel als muziek in mn oren! explain this stuff!
  woensdag 23 november 2005 @ 21:38:49 #64
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32520244
het idee was dat 25-11 wat mensen uit dit forum in snowworld zoetermeer af zouden spreken, susan. maar dat is een beetje doodgebloed en nu kan er niemand meer, susan. dus daarom, misschien de moeite om een nieuwe te plannen, of niet susan?

[ Bericht 4% gewijzigd door Maruku op 23-11-2005 21:47:37 (ik werd er niet happy van) ]
  woensdag 23 november 2005 @ 21:48:37 #65
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32520576
je begrijpt toch wel dat dat ge-susan in mijn signature sarcastisch bedoeld is? het is een quote uit een film genaamd "Snatch".

anyway. Het lijkt me wel een leuk idee om dan inderdaad een "nieuwe" meeting op poten te zetten.
  woensdag 23 november 2005 @ 21:51:06 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32520663
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:48 schreef Kentaro het volgende:
[afbeelding]
In werkkleding lijken ze misschien niet op negers. In the hood zijn het echt ill pimpin' niggers, je weet. Die linker gast heb ik in zijn hometown nog noooooooit zonder chille camouflage gezien.
pi_32521088
Die hand die JT opsteekt is wel weer echt chill
  woensdag 23 november 2005 @ 22:08:37 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32521320
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:02 schreef Kentaro het volgende:
Die hand die JT opsteekt is wel weer echt chill
Dat is het teken van de L-side, maar hij houdt zijn wijsvinger niet zo goed.
Het is ook niet zo makkelijk.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:15:45 #69
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32521603
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:08 schreef XL het volgende:

[..]

zal het hem ooit nog lukken?
pi_32521659
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:08 schreef XL het volgende:

[..]

De L side? Is dat een Flow teken?
  woensdag 23 november 2005 @ 22:22:03 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32521873
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De L side? Is dat een Flow teken?
Lars-side ouwe, Lars-side
  woensdag 23 november 2005 @ 22:27:28 #72
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_32522093
net mn kerstvakantie geregeld
10 dagen naar St. Christina [noord italie]

en vorige week een superchille nieuwe broek gehaald van Sessions

wat ik wilde vragen, ik wil nieuwe graphics op mn board, kan dat en zo ja hoe ingewikkeld is dat?
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 23 november 2005 @ 22:29:40 #73
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32522180
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:27 schreef saaw het volgende:

wat ik wilde vragen, ik wil nieuwe graphics op mn board, kan dat en zo ja hoe ingewikkeld is dat?
er zijn speciale stickervellen op de markt zover ik weet
  woensdag 23 november 2005 @ 22:32:02 #74
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32522273
www.boardboosters.com
wel tof, maar ik vind 70e een beetje veel. Je mag wel je eigen ding maken, dat is wel tof.
  woensdag 23 november 2005 @ 22:32:45 #75
74276 saaw
pi_32522306
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:29 schreef Bakksteen het volgende:

[..]

er zijn speciale stickervellen op de markt zover ik weet
ja zoiets hoorde ik ook maar wil eigenlijk ervaringsverhalen horen
dus iemand die zoiets al eens heeft geprobeerd?
  woensdag 23 november 2005 @ 22:35:01 #76
74276 saaw
pi_32522389
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:32 schreef Maruku het volgende:
www.boardboosters.com
wel tof, maar ik vind 70e een beetje veel. Je mag wel je eigen ding maken, dat is wel tof.
oehh zitten coole tussen
en zelf maken is al helemaal tof
70e valt nog best mee trouwens
  woensdag 23 november 2005 @ 22:47:37 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32522820
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:35 schreef saaw het volgende:

[..]

oehh zitten coole tussen
en zelf maken is al helemaal tof
70e valt nog best mee trouwens
Die blikjes, dat moederbord, de cheetah en de afstandbediening vind ik wel leuk.
  woensdag 23 november 2005 @ 23:12:39 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32523595
Voor Maruku: Toffe patta's deel 1
pi_32523730
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:27 schreef saaw het volgende:

sessions gear is chill, ouwe. Ik rock die shit al jaren
  woensdag 23 november 2005 @ 23:36:04 #80
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32524242
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:12 schreef XL het volgende:
Voor Maruku: Toffe patta's deel 1
haha... en ik post er ook nog ... gemenerik! .
  woensdag 23 november 2005 @ 23:50:10 #81
74276 saaw
pi_32524661
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

sessions gear is chill, ouwe. Ik rock die shit al jaren
jup
dit is mijn 2e broek van hun [eerst een zwarte, nu een lichtgrijze] en ik vind ze echt super

en hou is op met dat ouwe, het is vrij vermoeiend
  woensdag 23 november 2005 @ 23:59:46 #82
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32524887
vind je ouwe vermoeiend papi? hoe moeten we je dan aanspreken kill?
  donderdag 24 november 2005 @ 00:10:53 #83
74276 saaw
pi_32525141
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:59 schreef Maruku het volgende:
vind je ouwe vermoeiend papi? hoe moeten we je dan aanspreken kill?
ik ben een meisje dus zo niet iig
pi_32525255
quote:
Films die ik nu heb:
Je moet nog wel even doorgaan met het downloaden dit is mijn huidige lijst. Elke avond even een filmpje op de laptop naast mijn normale pc en dan heb je weer een uur goede muziek en prachtige beelden

donderdag 24 november 2005 @ 00:42:52 #85
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32525889
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:15 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Je moet nog wel even doorgaan met het downloaden dit is mijn huidige lijst. Elke avond even een filmpje op de laptop naast mijn normale pc en dan heb je weer een uur goede muziek en prachtige beelden

[afbeelding]
Paradox is ook zeker een aanrader, zeker de extra's... first descents... man wat mooi..
  donderdag 24 november 2005 @ 01:47:54 #86
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32526928
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:10 schreef saaw het volgende:

[..]

ik ben een meisje dus zo niet iig
hmmm... voor meisjes heb ik alleen het nare woord chica eigenlijk...
duzzuh... zo beter chica?
pi_32527602
... godver, wie zit er hier een Adidas Robin te dissen ouwe!

Ik ben overigens niet bij de meet donderdag...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_32529164
quote:
Op woensdag 23 november 2005 20:48 schreef Kentaro het volgende:
[afbeelding]
Ho is, nu ga je te ver.

Ownee, ik rij Vans tegenwoordig
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_32529270
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:15 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ké..bedankt voor dit lijstje ! Ik heb weer het e.e.a. om te kijken !
Fingerspitzgefühl
  donderdag 24 november 2005 @ 17:15:28 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32541612
quote:
Op donderdag 24 november 2005 08:38 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ké..bedankt voor dit lijstje ! Ik heb weer het e.e.a. om te kijken !
Volgende week de premiere van The First Descent in the States.
Op de trailersite van Apple staat inmiddels ook een hi-res trailer. Kwaliteit is beter dan het filmpje op de site destijds. De inhoud helaas dezelfde.
  donderdag 24 november 2005 @ 19:13:21 #91
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32544581
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:15 schreef XL het volgende:

[..]

Volgende week de premiere van The First Descent in the States.
Op de trailersite van Apple staat inmiddels ook een hi-res trailer. Kwaliteit is beter dan het filmpje op de site destijds. De inhoud helaas dezelfde.
Jammer dat alle First Descent trailers down zijn...

Trouwens, is er eigenlijk nog geen 'amped' voor de pc ofzo?
  donderdag 24 november 2005 @ 19:18:59 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32544736
yo gasten,

ff een beichtje van mij tussendoor.
Ik had niet de mogelijkheid om alle berichten te lezen. Zo'n openbare computer is niet echt relaxt (hoewel hij wel gratis is hier in het hotel )

anyway, het gaat hier allemaal lekker en het heeft al redelijk veel gedumpt.
Sneeuw op de gletser is echt te chill gewoon

verder wordt er hier op redelijk hoog niveau gereden en lesgegeven.
Ik kan het allemaal vrij makkelijk bij houden maar moet wel opletten want als je achter komt te liggen, is het moeilijk om weer terug te komen.

Leraren zijn ook niet mis.
Sjoerd Remmelink (jullie niet onbekend neem ik aan)
Gitti "nogwat" (bronze medaille op Olympische spelen)
Richard (coach geweest van het russische team bij de olympische spelen)
Tom (Trainer vrouwenslalomteam oostenrijk)

Kortom, het is hier allemaal vet en ik heb nog wel goeie hoop dat ik het ga halen
dat was eigenlijk het enige wat ik ff kwijt wil.

ohwja en ik wil ff zeggen dat het vrouwenteam echt lekkere wijven erbij heeft
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 24 november 2005 @ 19:19:12 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32544746
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:13 schreef NoComment het volgende:

[..]

Jammer dat alle First Descent trailers down zijn...

Trouwens, is er eigenlijk nog geen 'amped' voor de pc ofzo?
Apple-servers zijn nooit down, want die draaien op Xserve.
Jou brakke windows-pc vertoont gewoon kuren, ik kan ze prima streamend bekijken.
  donderdag 24 november 2005 @ 19:20:50 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32544793
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef Komakie het volgende:
yo gasten,

Ik had niet de mogelijkheid om alle berichten te lezen. Zo'n openbare computer is niet echt relaxt (hoewel hij wel gratis is hier in het hotel )

Ik kan het allemaal vrij makkelijk bij houden maar moet wel opletten want als je achter komt te liggen, is het moeilijk om weer terug te komen.

Kortom, het is hier allemaal vet en ik heb nog wel goeie hoop dat ik het ga halen

Klinkt goed, ouwe.
  donderdag 24 november 2005 @ 19:26:19 #95
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32544954
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:19 schreef XL het volgende:

[..]

Jou brakke windows-pc vertoont gewoon kuren, ik kan ze prima streamend bekijken.
Mijn brakke windoos pc vertoont nooit kuren! *kuch kuch* Ook nooooooit last van virussen of spyware ofzo

Trouwens, Komakie, heb je die bindingen al terug?
Ja ik weet het, ben een zeur...

Sneeuw in Val Tho!

[ Bericht 37% gewijzigd door NoComment op 24-11-2005 22:21:16 ]
  donderdag 24 november 2005 @ 22:13:57 #96
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32550033
damn ForumGek... die moment of truth heeft inderdaad veel hiphop en hij is inderdaad erg tof. Dankje voor die naam ook man. Ik ga deze shit met veel plezier kijken in valtho als ik er zit en ik weet zeer zeker dat we met zijn allen nog stommere shit gaan doen dan dat we sowieso al zouden doen.
  donderdag 24 november 2005 @ 22:16:20 #97
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32550089
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:18 schreef Komakie het volgende:
yo gasten,

foto's willen we zien papi! en niet alleen van die vrouwen... ook wel de sneeuw een beetje . hf daar met die sneeuw.
  vrijdag 25 november 2005 @ 01:53:21 #98
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32556253
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:19 schreef XL het volgende:

[..]

lekker compatibel die handel

Zucht.. dik 2 mnd wachten op mijn 'first contact' dit seizoen
  vrijdag 25 november 2005 @ 07:41:02 #99
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32557880
Sneeuw in het oosten van het land
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:40:07 #100
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32559157
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 01:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

lekker compatibel die handel

Zucht.. dik 2 mnd wachten op mijn 'first contact' dit seizoen
Lekker compatible inderdaad...

Ik vertrek de 22ste Voor die tijd wel ff andere bindingen zien te regelen ( ) en hopen dat ik regeltechniek goed genoeg gemaakt heb, dat hertentamen is namelijk de 23ste...
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:50:08 #101
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32559334
sneeuw ook in het zuiden...
er ligt hier al zeker wel een centimeter.
pi_32559438
Er lag een cm of 5 op mijn auto zelfs

kriebels!
  vrijdag 25 november 2005 @ 09:58:45 #103
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32559527
mjah... met mijn halfgare kop naar de keuken lopen om een bord voor ontbijt te pakken, kijk ik uit het raam en is het wit... kriebels idd.
pi_32559807
Same here ja ... beetje duf uit bed... op het moment dat mijn oog al het wit zag werd ik direct actief
pi_32559985
Nou hier (Bergschenhoek - Rdam) geen sneeuw. Alleen veel files en blikschade
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:48:07 #106
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32560416
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:13 schreef Thermo het volgende:
Same here ja ... beetje duf uit bed... op het moment dat mijn oog al het wit zag werd ik direct actief
haha, herkenbaar! het moet gewoon vaker sneeuwen in nederland, dan denken mensen ook niet dat ik zo lui ben
pi_32560540
Mijn ma vond het altijd al zo vreemd dat ik in de bergen om 7 uur 's ochtends zenuwachtig wakker werd

Nu heb ik dat trouwens tegenwoordig ook omdat ik moet werken.....maargoed dan wordt ik niet zenuwachtig wakker
  vrijdag 25 november 2005 @ 11:12:21 #108
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_32561025
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:53 schreef Thermo het volgende:
Mijn ma vond het altijd al zo vreemd dat ik in de bergen om 7 uur 's ochtends zenuwachtig wakker werd

Nu heb ik dat trouwens tegenwoordig ook omdat ik moet werken.....maargoed dan wordt ik niet zenuwachtig wakker
hahaha, ja idd... gewoon in NL zonder probleem doorslapen van 12 tot 12 oid... maar in de bergen altijd om 7 uur half zenuwachtig wakker worden en met je hoofd al op de piste...
damn... 2 dec vertrek ik, ik denk dat ik die nacht ook gewoon weer niet goed kan slapen... net een klein kind met sinterklaas
pi_32562994
als het een btje meezit en het gaat sneeuwen in amsterdam: massiv snowboard actie in het amsterdamse bos
pi_32571224
Ik ga zondag voor het eerst naar Landgraaf, shibbie Tis even een stuk rijden vanaf Spijkenisse (r.dam) maar dan heb je ook wat.

Wie woont er in het oosten van het land? Als ik zo naar de foto;s kijk ligt daar genoeg sneeuw om een rail-sessie te houden

vrijdag 25 november 2005 @ 17:13:00 #111
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32571672
Ik wacht met spanning op de eerste foto's van polderboardende fokkers
pi_32572572
Wow echt wel veel sneeuw, hier regent het alleen maar
pi_32572927
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:43 schreef Kentaro het volgende:
Wow echt wel veel sneeuw, hier regent het alleen maar
Hier ook Kzie alleen maar regen naar beneden vallen.
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:57:16 #114
74276 saaw
pi_32572972
hier ook alleen maar regen
pi_32578588
Oke, ik zit nu met een probleempje, althans. Ik leg het uit...

Tijdje geleden heb ik in een skate/snow shop in groningen bindingen gekocht (Burton Mission 05/06 M). Daar zag het er allemaal naar uit dat de bindingen goed paste (volgens verkoper, en het zag er voor mij ook wel lekker uit). Maar eenmaal thuisgekomen klikte mijn bindingen van mijn capstrap door wanneer ik deze goed strak wilde doen. Naar wat aanpassingen van de capstrap (kortste schroefje, onderin ook meest verre) dacht ik dat het goed was. Nu twijfel ik er sterk aan..maar ik kan ze niet meer ruilen.

Nu heb ik ze weer ingepakt en i kwilde morgen naar een andere shop gaan in Hoogeveen, en ik wist dat het een toffe peer was die daar werkte, en dat werd weer bevestigt. Ik belde op en legde het probleem uit, maar hij had geen S. Hij had alleen wel andere bindingen voor dezelfde prijs die beter waren, kleiner uitvielen en ook een zelfde idee van capstrap hadden. Namelijk Rome 360 bindingen. Kent iemand deze? Ze zien er best vet uit, en ik ben nu best blij !

Morgen laat ik meer weten (ga ook voor broek kijken !) !

Moet nu snel naar de supermarkt bier halen :D !!11
Fingerspitzgefühl
pi_32580052
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:49 schreef ForumGek het volgende:

Tijdje geleden heb ik in een skate/snow shop in groningen bindingen gekocht (Burton Mission 05/06 M). Daar zag het er allemaal naar uit dat de bindingen goed paste (volgens verkoper, en het zag er voor mij ook wel lekker uit). Maar eenmaal thuisgekomen klikte mijn bindingen van mijn capstrap door wanneer ik deze goed strak wilde doen. Naar wat aanpassingen van de capstrap (kortste schroefje, onderin ook meest verre) dacht ik dat het goed was. Nu twijfel ik er sterk aan..maar ik kan ze niet meer ruilen.

Nu heb ik ze weer ingepakt en i kwilde morgen naar een andere shop gaan in Hoogeveen, en ik wist dat het een toffe peer was die daar werkte, en dat werd weer bevestigt. Ik belde op en legde het probleem uit, maar hij had geen S. Hij had alleen wel andere bindingen voor dezelfde prijs die beter waren, kleiner uitvielen en ook een zelfde idee van capstrap hadden. Namelijk Rome 360 bindingen. Kent iemand deze? Ze zien er best vet uit, en ik ben nu best blij !

Morgen laat ik meer weten (ga ook voor broek kijken !) !

Moet nu snel naar de supermarkt bier halen :D !!11
Had je niet eerst al die Flow's, of was dat iemand anders?
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:43:16 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32580145
Wowowow!!!!!

Wat een poeder hiero! Morgen zeker boarden!
pi_32580199
Vraagje:

Ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden. Nu heb ik een aantal keuzes:

keuze 1:

Ik leen een (z.g.a.n.) board van een vriend van me, incl. bindingen. Hij is +/- 5 cm. langer en 15 kilo zwaarder. Zijn board is uitgeozocht op zijn lichaamslengte en gewicht.
Schoenen koop ik zelf i.v.m. de maat en pasvorm.

keuze 2:

Ik huur een board bij 'The old man', een goeie zaak hier in Amsterdam. Dat board wordt dan uitgezocht aan de hand van mijn lengte/gewicht/ervaring. Schoenen koop ik erbij of huur ik daar ook. Dit neem ik in ons busje mee naar Frankrijk.

keuze 3:

Ik huur alles in Frankrijk.

Wat zouden jullie een beginner aanraden? De goedkoopste optie met kwalitatief de beste spullen is optie 1, maar ik heb geen idee of de breedte van het board zo'n enorm verschil maakt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:48:42 #119
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32580255
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:45 schreef Roellio het volgende:
Vraagje:

Ik ga dit jaar voor het eerst snowboarden. Nu heb ik een aantal keuzes:

keuze 1:

Ik leen een (z.g.a.n.) board van een vriend van me, incl. bindingen. Hij is +/- 5 cm. langer en 15 kilo zwaarder. Zijn board is uitgeozocht op zijn lichaamslengte en gewicht.
Schoenen koop ik zelf i.v.m. de maat en pasvorm.

keuze 2:

Ik huur een board bij 'The old man', een goeie zaak hier in Amsterdam. Dat board wordt dan uitgezocht aan de hand van mijn lengte/gewicht/ervaring. Schoenen koop ik erbij of huur ik daar ook. Dit neem ik in ons busje mee naar Frankrijk.

keuze 3:

Ik huur alles in Frankrijk.

Wat zouden jullie een beginner aanraden? De goedkoopste optie met kwalitatief de beste spullen is optie 1, maar ik heb geen idee of de breedte van het board zo'n enorm verschil maakt.
Hoe groot ben je zelf, hoe zwaar ben je zelf en welke plank heeft die maat van je?
pi_32580624
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:43 schreef XL het volgende:
Wowowow!!!!!

Wat een poeder hiero! Morgen zeker boarden!
Heb je daaro ook heuvels, of iets dergelijks
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:04:21 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32580653
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:03 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Heb je daaro ook heuvels, of iets dergelijks
Duinen en viaducten.
pi_32581777
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:48 schreef XL het volgende:

[..]

Hoe groot ben je zelf, hoe zwaar ben je zelf en welke plank heeft die maat van je?
Ik ben zelf 1.88 en weeg 67 kilo. (Ik weet het, ik ben licht )

Hij weet niet precies welk board het is, hij heeft 'm vorig jaar gewonnen tijdens één of andere wedstrijd in een wintersportplaats.
pi_32581933
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Had je niet eerst al die Flow's, of was dat iemand anders?
Dat was ik, ik ben nu een trotse (en zeer blije) eigenaar van Burton Cartels.
pi_32583935
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:49 schreef ForumGek het volgende:
Als je "The 390" bedoel als binding ( sigh.. je weet het niet eens )
Zeeeeeeeer dope.. Geweldige binding.
Echt ik baal stiekem dat ik mijn cartels heb Rome is gewoon vet.
pi_32584429
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:42 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik ben zelf 1.88 en weeg 67 kilo. (Ik weet het, ik ben licht )

Hij weet niet precies welk board het is, hij heeft 'm vorig jaar gewonnen tijdens één of andere wedstrijd in een wintersportplaats.
De lengte (volgens mijn internetbron) is vanaf de grond tot de kin, precies goed. Ik weet alleen niet hoe breed zijn board is, en of dat enorm verschilt als je lichter bent.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:32:34 #126
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32587919
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:19 schreef Roellio het volgende:

[..]

De lengte (volgens mijn internetbron) is vanaf de grond tot de kin, precies goed. Ik weet alleen niet hoe breed zijn board is, en of dat enorm verschilt als je lichter bent.
Breedte is met name relevant voor schoenmaat, lengte van het board kan je beter op gewicht baseren dan op lichaamslengte (zoals 'tot de kin'). Tot de kin is overigens vaak wel ok hoor, daar niet van. Maar in gevallen zoals jij (lang maar wel dun) zou 'tot de kin' misschien nog wel eens net te lang kunnen zijn.

Door de poeder scheuren met de auto is erg spannend zojuist een (gecontroleerde) 180 op 4 wielen gedaan
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:33:41 #127
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32587928
Ace Ventura deed dat trouwens eerder dan ik, nog ff leren om zo in te parkeren
pi_32590119
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:02 schreef Thermo het volgende:

[..]

Als je "The 390" bedoel als binding ( sigh.. je weet het niet eens )
Zeeeeeeeer dope.. Geweldige binding.
Echt ik baal stiekem dat ik mijn cartels heb Rome is gewoon vet.
Oops, inderdaad

Het is zijn de "The 390", de verkoper had mij geen naam gegeven over de telefoon. Maar door het snelle kijken op hun site dacht ik dat er 360 i.p.v. 390 stond ! Ik moest namelijk heel snel op de fiets stappen om bier te kopen...dus vergeef me !

Ik ben blij dat je er zo positief over bent ! Ik ga om 14:00 er naartoe en ik hoop dat ze kleiner vallen dan mijn missions, dan zou het heel relaxt zijn !

Ook maar gelijk een dvd'tje scoren daar denk ik !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 26 november 2005 @ 10:53:10 #129
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32590300
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:39 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Ik moest namelijk heel snel op de fiets stappen om bier te kopen...
pi_32591614
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 10:39 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Oops, inderdaad

Het is zijn de "The 390", de verkoper had mij geen naam gegeven over de telefoon. Maar door het snelle kijken op hun site dacht ik dat er 360 i.p.v. 390 stond ! Ik moest namelijk heel snel op de fiets stappen om bier te kopen...dus vergeef me !

Ik ben blij dat je er zo positief over bent ! Ik ga om 14:00 er naartoe en ik hoop dat ze kleiner vallen dan mijn missions, dan zou het heel relaxt zijn !

Ook maar gelijk een dvd'tje scoren daar denk ik !
ga je nu voor de derde keer bindingen halen zonder te kijken of je schoenen er wel goed inpassen
pi_32591985
Nee,

Ik die missions waren de eerst bindingen die ik had gekocht. Daar heb ik de schoenen in gepast, en het zag er allemaal goed uit en volgens de verkoper ook. Ergo, toen ik thuis kwam en ik nog eens goed strak probeerde vast te zetten (dit geldt alleen voor de capstrap), ging hij "doorklikken" zeg maar. Na wat aanpassingen aan de capstrap, d.m.v. korter maken (met de schroeven), zat het al beter. Maar na een tijdje ze gehad te hebben begin ik toch te twijfelen, maar omdat ik ze niet meer terug kon brengen en naar die andere winkel ga zomteen. gaf ik ff een belletje of ze daar iets mee konden.

En ik kon deze dus ruilen voor de Rome 390, als deze beter zitten. Ik ga daar zometeen dus naartoe met board + bindingen + schoenen. En kijken welke bindingen er wel onder passen. Het is gewoon kut dat ze die Mission bindingen niet in S hebben, want anders was het hele probleem opgelost en had het er niet moeten zijn.

Ik geef toe dat ik die missions té snel heb gekocht zonder goed te kijken hoe strak ze konden, maar vind het ook laf van de verkoper dat hij/zij er niks van heeft gezegd. want op de manier hoe ik ze toen had kon je ze écht niet goed strak zetten.

Ik laat het jullie vanavond/eind van de middag wel weten wat het geworden is !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:32:46 #132
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32592204
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:22 schreef ForumGek het volgende:
Nee,

Ik die missions waren de eerst bindingen die ik had gekocht. Daar heb ik de schoenen in gepast, en het zag er allemaal goed uit en volgens de verkoper ook. Ergo, toen ik thuis kwam en ik nog eens goed strak probeerde vast te zetten (dit geldt alleen voor de capstrap), ging hij "doorklikken" zeg maar. Na wat aanpassingen aan de capstrap, d.m.v. korter maken (met de schroeven), zat het al beter. Maar na een tijdje ze gehad te hebben begin ik toch te twijfelen, maar omdat ik ze niet meer terug kon brengen en naar die andere winkel ga zomteen. gaf ik ff een belletje of ze daar iets mee konden.

En ik kon deze dus ruilen voor de Rome 390, als deze beter zitten. Ik ga daar zometeen dus naartoe met board + bindingen + schoenen. En kijken welke bindingen er wel onder passen. Het is gewoon kut dat ze die Mission bindingen niet in S hebben, want anders was het hele probleem opgelost en had het er niet moeten zijn.

Ik geef toe dat ik die missions té snel heb gekocht zonder goed te kijken hoe strak ze konden, maar vind het ook laf van de verkoper dat hij/zij er niks van heeft gezegd. want op de manier hoe ik ze toen had kon je ze écht niet goed strak zetten.

Ik laat het jullie vanavond/eind van de middag wel weten wat het geworden is !
Klinkt als een productiefout, zou dus gewoon garantie moeten zijn bij die eerste shop.
Even met naam en adres melden hier, dan hoeven wij er niet meer te kopen.
pi_32592424
Houdt er wel rekening mee dat er een tijd zat tussen het kopen van de bindingen en het willen terugbrengen. Is dit een week, dan is het inderdaad raar dat de winkel hem niet terugneemt. Zit er 2-3maanden tussen, dan kan ik goed begrijpen dat ze de bindingen niet meer terug nemen.
pi_32592453
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer bij die winkel geweest ben, want ze hebben geen kleinere bindingen. En de capstrap is gewoon te lang voor de punt van mijn schoen, hij trekt daarom ook helemaal scheef. En daardoor heb je geen grip meer om hem een tandje strakker te zetten, ik ga geen adressen weggeven maar als ik dé skate/snow shop van groningen zeg weten de meeste het wel !
Fingerspitzgefühl
pi_32592670
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:42 schreef GenesiZ het volgende:
Houdt er wel rekening mee dat er een tijd zat tussen het kopen van de bindingen en het willen terugbrengen. Is dit een week, dan is het inderdaad raar dat de winkel hem niet terugneemt. Zit er 2-3maanden tussen, dan kan ik goed begrijpen dat ze de bindingen niet meer terug nemen.
Dat vind ik absoluut onzin. Zeker als we hier te maken hebben met een productiefout. Die shop heeft een product verkocht wat niet deugd en moet daar dan verantwoordelijkheid voor nemen. Volgens mij zijn de bindingen nog niet eens gebruikt, dus er is absoluut geen reden om die bindingen niet te laten repareren of om te ruilen.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_32593008
Bindingen zijn inderdaad nieuw, maar het betreft geen productie fout. Mijn schoentjes in maat 39 passen gewoon niet in Medium bindingen, zo klaar als een klontje !

Ze zijn nog nooit gebruikt, alleen op me plank gezet. Ik denk dat ze 3/4 weken oud zijn, maar ik wissel ze nu waarschijnlijk bij die andere winkel om voor die Rome 390's, als deze goed passen !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:19:27 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32593163
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:12 schreef ForumGek het volgende:
Bindingen zijn inderdaad nieuw, maar het betreft geen productie fout. Mijn schoentjes in maat 39 passen gewoon niet in Medium bindingen, zo klaar als een klontje !

Ze zijn nog nooit gebruikt, alleen op me plank gezet. Ik denk dat ze 3/4 weken oud zijn, maar ik wissel ze nu waarschijnlijk bij die andere winkel om voor die Rome 390's, als deze goed passen !
In dat geval heeft die shop jou een product verkocht wat gewoon helemaal niet bij je past. Dat vind ik veel kwalijker dan een product verkopen waar een productiefout inzit. Ik zou het van mijn baas wel te horen krijgen, en goed ook... als ik producten in de verkeerde maat ging verkopen. We zouden het ook ten allen tijden omruilen, zelfs wanneer het wel gebruikt was. De verkoper maakt gewoon een blunder.
pi_32594506
Ik ben een cd'tje aan het samenstellen van goede snowboardmuziek. Tot nu toe heb ik een paar nummers uit The Shaun White Album en Chulksmack gehaald. Heeft iemand nog tips voor vette nummers?

Mijn huidige lijst.
Chromeo Mercury Tears
Poison Idea - Plastic Bomb
Manfred Manns Earth Band - Blinded By The Light
Sweet - Fox On The Run
Ram Jam - Black Betty
E.L.O. - Showdown
eagles of death metal - stuck in the middle with you
Foreigner - Juke Box Hero
Hot Hot Heat- No Not Now
Rapture - Out Of The Races And Onto The Tracks
Tears For Fears - Mad World
pi_32594607
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:19 schreef XL het volgende:

[..]

In dat geval heeft die shop jou een product verkocht wat gewoon helemaal niet bij je past. Dat vind ik veel kwalijker dan een product verkopen waar een productiefout inzit. Ik zou het van mijn baas wel te horen krijgen, en goed ook... als ik producten in de verkeerde maat ging verkopen. We zouden het ook ten allen tijden omruilen, zelfs wanneer het wel gebruikt was. De verkoper maakt gewoon een blunder.
De verkoper kon er niet veel aan doen. Als de koper zegt dat de bindingen goed zitten en de verkoper ziet de bindingen goed om je schoenen zitten, dan zal hij niet zeggen dat ze niet goed zitten. Als koper heb je zelf je schoenen aan en weet je hoe strak het zit. Verkopers zijn niet in staat om te voelen wat jij op dat moment voelt in je schoenen. Als je zelf zegt dat ze goed zitten, dan is dat je eigen gevoel.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:42:50 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32594934
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:27 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

De verkoper kon er niet veel aan doen. Als de koper zegt dat de bindingen goed zitten en de verkoper ziet de bindingen goed om je schoenen zitten, dan zal hij niet zeggen dat ze niet goed zitten. Als koper heb je zelf je schoenen aan en weet je hoe strak het zit. Verkopers zijn niet in staat om te voelen wat jij op dat moment voelt in je schoenen. Als je zelf zegt dat ze goed zitten, dan is dat je eigen gevoel.
Onzin
Maat M is maat 41 tot en met 43, dat is dus niet maat 39. Daarnaast kan ik beter dan een beginner zien of zijn schoen goed in een binding past of niet, dus een verkoper moet dat helemaal kunnen.

Ik ken niet alles van je muziek, maar het ligt in stijl nog al ver uit elkaar (in ieder geval datgene wat ik wel herken). Wat ik zelf momenteel wel hip vind/draai:

Rebellion (Lies) van The Arcade Fire
Do You Want To van Franz Ferdinand
Lucky One van Admiral Freebee
C'mere van Interpol
Chariot of Fire van N.E.R.D.

[ Bericht 17% gewijzigd door XL op 26-11-2005 14:50:00 ]
pi_32595069
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef XL het volgende:

[..]

Onzin
Maat M is maat 41 tot en met 43, dat is dus niet maat 39. Daarnaast kan ik beter dan een beginner zien of zijn schoen goed in een binding past of niet, dus een verkoper moet dat helemaal kunnen.
En als je nou maat 39 met brede schoenen hebt bijvoorbeeld

Laat maar, dit gaat nergens heen Hoe weet je btw dat forumgek maat 39 heeft?

Het is iig tof van die andere winkel dat hij ze om kan ruilen naar andere bindingen, zulke service is ver te vinden tegenwoordig.
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef XL het volgende:

Ik ken niet alles van je muziek, maar het ligt in stijl nog al ver uit elkaar (in ieder geval datgene wat ik wel herken). Wat ik zelf momenteel wel hip vind/draai:

Rebellion (Lies) van The Arcade Fire
Do You Want To van Franz Ferdinand
Lucky One van Admiral Freebee
C'mere van Interpol
Chariot of Fire van N.E.R.D.
Thanx, ga ik dalijk even voor kijken
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:55:25 #142
71115 Rnej
I walk the line
pi_32595180
roellio

ff recap:

als je van plan bent sowieso vaker op wintersport te gaan.. gewoon beginnerssetje kopen.. voor 350 euries heb je een leuk bord + bindingen en voor 130 euro boots.. kan je wel een seizoen of 2 op vooruit....

huren voor een week van zo'n setje is 150 euries zo ongeveer.... en dan heb je zelfde kwali spullen, soms iets beter, soms al bijna afgeragd...

maarrrr als je al zeker weet dat je blijft wintersporten, gewoon net iets duurder setje kopen en dan kan je de komende tijd ermee vooruit (geen extreme beginnerszut kopen, "groei" je zo uit als je een beetje uren maakt op je plank)

over dat setje lenen, mits de plank relatief flexibel is, is een te lange plank niet zo heel erg...

nja, ik ben zelf anti huren, keb zelf voor 500 euro een plank +bindingen gekocht en voor 130 euro boots... nja, die plank ben ik nog nie uitgegroeid, die boots zijn helaas niet meer echt goed... maar ik heb al zoveel uren geklokt op die plank dat ik m al dubbel en dwars terugverdiend heb
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:57:13 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32595219
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Thanx, ga ik dalijk even voor kijken
Ik heb geprobeerd het een klein beetje in het zelfde straatje te houden, want ik draai tegenwoordig ook Robbie Williams (Trippin) Madonna (Hang Up) Bob Sinclair (Love Generation) en dergelijke rommel. Hoort bij het proces van ouder worden denk ik.
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:00:06 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32595282
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:55 schreef Rnej het volgende:
roellio

ff recap:

als je van plan bent sowieso vaker op wintersport te gaan.. gewoon beginnerssetje kopen.. voor 350 euries heb je een leuk bord + bindingen en voor 130 euro boots.. kan je wel een seizoen of 2 op vooruit....

huren voor een week van zo'n setje is 150 euries zo ongeveer.... en dan heb je zelfde kwali spullen, soms iets beter, soms al bijna afgeragd...

maarrrr als je al zeker weet dat je blijft wintersporten, gewoon net iets duurder setje kopen en dan kan je de komende tijd ermee vooruit (geen extreme beginnerszut kopen, "groei" je zo uit als je een beetje uren maakt op je plank)

over dat setje lenen, mits de plank relatief flexibel is, is een te lange plank niet zo heel erg...

nja, ik ben zelf anti huren, keb zelf voor 500 euro een plank +bindingen gekocht en voor 130 euro boots... nja, die plank ben ik nog nie uitgegroeid, die boots zijn helaas niet meer echt goed... maar ik heb al zoveel uren geklokt op die plank dat ik m al dubbel en dwars terugverdiend heb
Je mag mijn oude plank kopen (met bindingen). Ik heb hetzelfde postuur als jij hebt (185, 65kg). Schoenmaat van mij is 42, iets groter kan ook op mijn oude plank. Voor ervaringen over de plank zie topic 1 tot en met 23 ongeveer. Prijs is 150 euro, voor minder houd ik hem zelf..... het is toch mijn eerste plank he....
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:03:13 #145
71115 Rnej
I walk the line
pi_32595342
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:00 schreef XL het volgende:

[..]

Je mag mijn oude plank kopen (met bindingen). Ik heb hetzelfde postuur als jij hebt (185, 65kg). Schoenmaat van mij is 42, iets groter kan ook op mijn oude plank. Voor ervaringen over de plank zie topic 1 tot en met 23 ongeveer. Prijs is 150 euro, voor minder houd ik hem zelf..... het is toch mijn eerste plank he....
wat voor plank is t ?
  zaterdag 26 november 2005 @ 15:04:54 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32595369
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:03 schreef Rnej het volgende:

[..]

wat voor plank is t ?
Nidecker Picto 158 Swiss Edition.
pi_32596661
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:19 schreef XL het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Je gaat toch geen medium bindingen verkopen aan iemand met maat 39. En het feit dat hij geen S had zegt helemaal genoeg. Van mij kreeg die die bindingen gewoon weer terug en eiste ik een S. Maar goed, dat moet je verder zelf weten. Die Rome bindingen zien er zeker vet uit. Maar kun je je Cartels daar op in ruilen dan?
pi_32597222
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:23 schreef GenesiZ het volgende:
Ik ben een cd'tje aan het samenstellen van goede snowboardmuziek. Tot nu toe heb ik een paar nummers uit The Shaun White Album en Chulksmack gehaald. Heeft iemand nog tips voor vette nummers?
Doe niet echt aan losse nummers, maar heb nu deze albums in mijn snowboard playlist:

Gorrilaz - Demon Days
LCD Sound System - LCD Sound System
Brother Ali - Champion EP
Common - Be
System of a Down - Mezmerize
The Roots - Phrenology
Beef - Last Rudy Standing
Helloween- Keeper of the seven keys
Mos Def - The new Danger
pi_32601188
Oké..ik ben weer terug !

De Missions die ik had heb ik omgeruild voor de Rome 390's, zijn echt super vette bindingen, en wat minder saai dan de missions. Voelen goed aan, en het belangrijkste: hij past goed ! De capstraps zijn niet te groot en ik kan hem ook nog verstellen als het een probleem zou worden. Ik ben er iniedergeval heel blij mee, echt super van die service. Het was het laatste paar, (zwart wit) anders had ik de groen witte moeten nemen !

Ik heb ook een broek gekocht, een Burton Ronin Standard, erg relaxte broek, lekker baggy !

Al met al ben ik dolgelukkig en heb er een leuk dagje van gemaakt met me vriendin !

ohja, toen ik mijn broek aan het afrekenen was, was de persoon voor mij al mijn missions aan het afrekenen. Dus iedereen is tevreden denk ik !

Ik ga nu de shit er ff op mounten en dan maak ik wat fototjes !
Fingerspitzgefühl
pi_32601389
Joann Jett and the blackhearts - do you want to
Franz Ferdinand - Tell her tonight
Franz Ferdinand - Take me out
Foo Fighters - my hero
Fatboy Slim - slash dot dash
Gabriel Rios - broaddaylight
Black Eyed Peas - my humps
AC/DC - Thunderstruck
Beastie Boys - Intergelactic
Twisted Sisters - I wanna rock
Audio Bullys - face in a cloud
Massive attack - teardrop

Dit zou ik wel lekkere tracks vinden om op te boarden !
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:04:26 #151
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32602170
ik voeg toe aan dat uitstekende rijtje:

Killing Joke - Eighties (hoorde ik een aantal jaar geleden tijdens een Burton promo video, sindsdien komt hij steeds weer terug in m'n lijstje)
Danko Jones - Lovercall
Danko Jones - I Want You
Mando Diao - God Knows
Depeche Mode - A Question Of Time
The Killers - Mr. Brightside
Kaiser Chiefs - I Predict A Riot
Eric Clapton - Cocaine

en voor de rest heel het album "Since We Last Spoke" van RJD2 en als klaarstoom muziek voordat ik altijd de piste opga, is meestal een live album van het machtige Iron Maiden, dit jaar ga ik het proberen met hun jongste live album, Death On The Road!
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:31:58 #152
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32602895
Ook hier in Hulst volop sneeuw.. jammer alleen dat dit als resultaat geeft dat de stroom in heel Zeeuwsch Vlaanderen uitgevallen is, wij hebben nog het geluk dat onze straat op hetzelfde net zit als het gemeentehuis, en die hebben een noodagregaat Ofwel heel Hulst is donker en stil en koud, en bij ons doet alles het nog gewoon, sinds een paar uur zelfs het internet weer
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:36:25 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32603018
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:31 schreef NoComment het volgende:
Ook hier in Hulst volop sneeuw.. jammer alleen dat dit als resultaat geeft dat de stroom in heel Zeeuwsch Vlaanderen uitgevallen is, wij hebben nog het geluk dat onze straat op hetzelfde net zit als het gemeentehuis, en die hebben een noodagregaat Ofwel heel Hulst is donker en stil en koud, en bij ons doet alles het nog gewoon, sinds een paar uur zelfs het internet weer
Hehehe!
Zit jij thuis!!!

Ik heb even met mijn ouder gebeld of alles goed is en zit hier steeds met een grote smile naar het nieuws te kijken. Maar de sneeuw zal toch ook daar wel niet veel meer voorstellen, wat hier lag was vanochtend al slush en niet meer te berijden. Ik was graag gisteravond nog even naar buiten gegaan om trainspotter-achtige foto's te maken met mijn huisgenoten..... maar ik was alleen thuis.
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:41:15 #154
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32603161
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:36 schreef XL het volgende:

[..]

Hehehe!
Zit jij thuis!!!

Ik heb even met mijn ouder gebeld of alles goed is en zit hier steeds met een grote smile naar het nieuws te kijken. Maar de sneeuw zal toch ook daar wel niet veel meer voorstellen, wat hier lag was vanochtend al slush en niet meer te berijden. Ik was graag gisteravond nog even naar buiten gegaan om trainspotter-achtige foto's te maken met mijn huisgenoten..... maar ik was alleen thuis.
Jep ik zit thuis Maar ik denk dat er een kleine crisis komt als dit allemaal afgelopen is, er is namelijk helemaal géén informatievooziening geweest vanuit de gemeente... en daar zijn sommige mensen nogal boos over

En inderdaad was de sneeuw vandaag niet al te best meer, mijn zusje is nog wel gaan sleeen vanochtend ( ) aangezien ze bij de stuntmakrt moest gaan werken maar deze niet open kon... zonder stroom geen kassa's heh

Jammmer dat bij de mikro electro zo'n noodagregaat staat, ik moet dus gewoon werken morgen...
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:44:50 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32603247
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:41 schreef NoComment het volgende:

[..]

Jep ik zit thuis Maar ik denk dat er een kleine crisis komt als dit allemaal afgelopen is, er is namelijk helemaal géén informatievooziening geweest vanuit de gemeente... en daar zijn sommige mensen nogal boos over

En inderdaad was de sneeuw vandaag niet al te best meer, mijn zusje is nog wel gaan sleeen vanochtend ( ) aangezien ze bij de stuntmakrt moest gaan werken maar deze niet open kon... zonder stroom geen kassa's heh

Jammmer dat bij de mikro electro zo'n noodagregaat staat, ik moet dus gewoon werken morgen...
De politie is met geluidswagens door de straten gereden hoor, vertellen mijn bronnen ter plekke.
Dat Micro-Electro, AH en de Edah ongeveer als enige open waren had ik ook gehoord.
Dat er bussen toeristen (lees: Belgen) gewoon door touroperators gedumpt werden en dat er vervolgens niks te doen was vond ik ook een aardige anekdote.
  zaterdag 26 november 2005 @ 20:47:42 #156
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32603318
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:41 schreef NoComment het volgende:

[..]

ja dat is kut natuurlijk!
ik moest gewoon gaan werken vandaag! al kregen we wel telkens te horen dat er een paar hoogspanningskabels boven de A58 op knappen stonden, en als die zouden knappen dat dan heel Zeeland zonder stroom zat. En pinnen was al heel de dag niet meer mogelijk
  zaterdag 26 november 2005 @ 22:13:14 #157
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32605590
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 20:44 schreef XL het volgende:

[..]

De politie is met geluidswagens door de straten gereden hoor, vertellen mijn bronnen ter plekke.
Dat Micro-Electro, AH en de Edah ongeveer als enige open waren had ik ook gehoord.
Dat er bussen toeristen (lees: Belgen) gewoon door touroperators gedumpt werden en dat er vervolgens niks te doen was vond ik ook een aardige anekdote.
Ik ben vandaag de hele dag in centrum Hulst geweest en heb geen geluidwagen gehoord of gezien... ja, wel eentje van de AH met de mededeling dat ze vandaag en morgen open zijn

En m'n zusje is idd ook een verdwaasde belg tegen gekomen die zich afvroeg waarom alles dicht was...

Owja, en niet alleen Mikro en AH waren open, ook Atelier de Bruijn was open En het restaurant naast ons heeft een topavond, is zowat het enige restaurant dat stroom heeft
pi_32611969
... dat anno 2005 stroom nog een schaars goed kan zijn zeg..
  zondag 27 november 2005 @ 10:07:59 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32612894
quote:
Op zondag 27 november 2005 04:22 schreef beerke het volgende:
... dat anno 2005 stroom nog een schaars goed kan zijn zeg..
Zeeuwsch Vlaanderen
  zondag 27 november 2005 @ 12:55:42 #160
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32615202
quote:
Op zondag 27 november 2005 10:07 schreef XL het volgende:

[..]

Zeeuwsch Vlaanderen
add Walcheren
  zondag 27 november 2005 @ 17:38:25 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32622671
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:55 schreef Bakksteen het volgende:

[..]

add Walcheren
De overkant
pi_32624745
Hier in nijmegen nul problemen gehad.. Wel jammer dat het volop aan het dooien is en ik geen tijd had om een beetje te boarden .. De sneeuw was goed toen het net viel en gisteravond echt prima geweest om railsessies ed te houden..

Was gister wel nog in duiven een nieuwe jas gescoord en goeie handschoenen
pi_32624870
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:20 schreef ForumGek het volgende:

Ik ga nu de shit er ff op mounten en dan maak ik wat fototjes !
Lukt het wel?
  zondag 27 november 2005 @ 19:05:20 #164
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32624923
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:03 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Lukt het wel?
Misschien ligt je board ondersteboven?
  zondag 27 november 2005 @ 19:17:29 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32625233
Of misschien heb je per ongeluk ski's?
pi_32625552
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 15:00 schreef XL het volgende:

[..]

Kun je misschien wat duidelijke foto's van de staat van dat board mailen/posten? Is het een goed board voor de beginner en nog niet helemaal afgeragd?

Ik heb wel interesse!
  zondag 27 november 2005 @ 19:38:42 #167
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32625758
quote:
Op zondag 27 november 2005 17:38 schreef XL het volgende:

[..]

De overkant
ik wist niet dat er zoveel "haat" was van jullie kant voor de onze?
vroeger als klein ventje genoot ik altijd van de veerpont trips naar "de overkant"
op naar Breskens! en ik ben vandaag nog met mn vriendin naar Morris geweest
door de Westerscheldetunnel.
  zondag 27 november 2005 @ 19:45:06 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32625936
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:30 schreef Roellio het volgende:

[..]

Kun je misschien wat duidelijke foto's van de staat van dat board mailen/posten? Is het een goed board voor de beginner en nog niet helemaal afgeragd?

Ik heb wel interesse!
Het is een goede plank, in goede staat. Ik zal er proberen foto's van te maken als er daglicht is. Dan kun je het waarschijnlijk beter zien. Je kunt als beginner prima op deze plank uit de voeten, het is niet voor niks dat NoComment en de broer van Beerke uit dit topic in navolging van mij de plank hebben aangeschaft. Zelf heb ik hem gekocht nadat ik hem eerst zelf gehuurd heb.

Je kunt behoorlijk groeien op de plank, ik heb er tot afgelopen seizoen op gereden. De kanten heb ik in April de eerste keer laten slijpen. De bindingen zijn eigenlijk nooit gebruikt, omdat ik wel al andere bindingen had (aanschaf was een set). De base is goed. Het is een sintered base, maar niet de allersnelste. Redelijk duurzaam, maar toch wel elke week waxen hoor (ik wil het je evt best leren, stelt niet veel voor). Er zit een kras in de base, dat is een steen die ik in La Plagne heb ontmoet. De kras is in de lengterichting en niet diep. Niet interessant om te laten repareren, al is ook dat niet zo moeilijk. Je hebt er in ieder geval geen last van bij het boarden.

Heb je boardervaring? Je mag hem best indoor (op sneeuw) ergens proberen.

Er zit wel een Apple sticker op
  zondag 27 november 2005 @ 19:46:48 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32625996
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:38 schreef Bakksteen het volgende:

[..]

ik wist niet dat er zoveel "haat" was van jullie kant voor de onze?
vroeger als klein ventje genoot ik altijd van de veerpont trips naar "de overkant"
op naar Breskens! en ik ben vandaag nog met mn vriendin naar Morris geweest
door de Westerscheldetunnel.
Wist je dat serieus niet?
Bij mij is het niet al te serieus, maar het speelt wel degelijk in de regio. Was er alweer stroom bij Morres?
pi_32626379
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:45 schreef XL het volgende:

Heb je boardervaring? Je mag hem best indoor (op sneeuw) ergens proberen.

Er zit wel een Apple sticker op
Ik kan niet boarden, dus ookal test ik 'm zou ik er geen fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen.
Ik vertrouw daarom maar op jou en het beoordelingsvermogen van die andere 2.

Tsja... als 'ie qua beschadigingen erg meevalt en de foto's okay zijn wil ik 'm wel van je kopen. Het is net zo duur als een week huren en schoenen wilde ik eigenlijk toch al van mezelf. Dan haal ik gewoon een setje schoenen van vorig seizoen in de uitverkoop.

Waar woon je?
  zondag 27 november 2005 @ 20:01:50 #171
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32626471
quote:
Op zondag 27 november 2005 19:58 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik kan niet boarden, dus ookal test ik 'm zou ik er geen fatsoenlijk oordeel over kunnen vellen.
Ik vertrouw daarom maar op jou en het beoordelingsvermogen van die andere 2.

Tsja... als 'ie qua beschadigingen erg meevalt en de foto's okay zijn wil ik 'm wel van je kopen. Het is net zo duur als een week huren en schoenen wilde ik eigenlijk toch al van mezelf. Dan haal ik gewoon een setje schoenen van vorig seizoen in de uitverkoop.

Waar woon je?
Tilburg
pi_32626629
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:01 schreef XL het volgende:

[..]

Tilburg
Nou ja, in principe.. eenmaal, andermaal, verkocht!

* Roellio heeft toch een OV-kaart.
  zondag 27 november 2005 @ 21:42:14 #173
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32628726
hehe dat beetje sneeuw in Nederland
Ik heb vanmiddag lekker een paar poederrunnetjes gemaakt met de groep

anyway ik zie dus dat het in nederland sneeuwt en het hele land gelijk weer in paniek is. Altijd leuk

morgen heb ik slalomtraining. Wordt nog leuk
dat wordt wat lastiger dan de freestyle training vandaag ..

Die was eitje

later lui
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 27 november 2005 @ 21:43:35 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32628760
quote:
Op donderdag 24 november 2005 22:16 schreef Maruku het volgende:

[..]

foto's willen we zien papi! en niet alleen van die vrouwen... ook wel de sneeuw een beetje . hf daar met die sneeuw.
Ik heb geen camera bij me.
vrouwen zijn trouwens uit het hotel vertrokken helaas. De freestyle landes groep ook en daarmee zo'n beetje alle mooie vrouwen

Verder is het nog wel leuk hoor
  zondag 27 november 2005 @ 21:46:53 #175
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32628852
Zoals XL al zei, het is een lekker boardje. En het elke week waxen klopt ook wel, alhoewel ik vorig jaar toch merkte dat het eigenlijk na een halve week wel al tijd was.. Maar dat waren dan ook wel bagger omstandigheden; ijs, stenen, gras, you name it..) Oja, wel even een tip: kijk uit met die bindingen, de buckels kunnen niet zo heel veel hebben.. de mijne heeft ooit eens een oplawaai gehad, denk met het vervoer, en wilt dus niet of amper meer open in de kou. En das best vervelend als je de lift in wilt

Ik ben zelf dus op zoek naar nieuwe bindingen, maar weet eigenlijk nog niet helemaal wat voor.. ik hoop eigenlijk op de p1 carbons van een ander forummember... hint! hint! En dan volgend jaar (misschien februari ofzo al) eens kijken naar een ander board om hopelijk in maart de poeder eens op te kunnen gaan zoeken

Hoe zit het trouwens met off-piste rijden in Val Thorens? Ik heb voor december geen les geboekt omdat ik het zonde zou vinden om in slechte omstandigheden les te krijgen aangezien ik off-piste wil tijdens de les. Maarrrr mochten de omstandigheden nu perfect zijn is het dan mogelijk ter plekke iets te regelen? En hoe duur is dat? Ik weet dat het de tweede keer is dat ik het vraag, maar vorige keer kreeg ik geen antwoord..

Trouwens, net van Hulst naar Haarlem gereden in 2 uur en een kwartiertje... beat that OV (minimaal 3 uur en 45min...)
pi_32629744
Tuurlijk kun je iets regelen bij de ski-school in Val Thorens. Wat de kosten daarvoor zijn kun je vast wel ergens vinden op de website van de ESF in Val Thorens. Maar dat kon je zelf toch ook wel bedenken?
  zondag 27 november 2005 @ 22:32:34 #177
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32630357
Hmm daar staan alleen prijzen voor een hele week (6 dagen) en daar wordt je niet blij van 130+ euro, hmmz.. als het nu 20 euro per dag was zou ik nog wel bereid zijn een dag of 3 te doen. en dan zul je natuurlijk zien dat het te super tering vet is en dat ik dan alsnog een hele week meega
  zondag 27 november 2005 @ 22:41:03 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_32630624
NoComment: Zo gauw als ik ze heb laat ik het weten, dat weet je toch?
  zondag 27 november 2005 @ 22:50:33 #179
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32630977
quote:
Op zondag 27 november 2005 22:41 schreef Komakie het volgende:
NoComment: Zo gauw als ik ze heb laat ik het weten, dat weet je toch?
Weet het wel

Hoop alleen dat ze passen, het gaat krap aan worden vrees ik... mgoed zien we dan wel
pi_32633619
Als ze inderdaag alleen weekarrangementen op hun site hebben staan is de kans best groot ze dat alleen maar aanbieden. Mail ze anders eens even over die mogelijkheden. Hier zit niemand die alle prijslijsten van de diverse skischolen in Frankrijk uit zijn hoofd weet.
pi_32638142
Foto's zijn er nog niet omdat ik erg druk ben geweest. Ik zit nu op stage en laad me accu nu op hier, dus zometeen ff op de pc zetten en uploaden ! Tegen het middag uur kun je zeverwachten !

Wat een kou vannacht/ochtend zeg ! Lopen van bus naar stage was geen pretje...maar ach !

D'r is sneeuw gevallen in Mallnitz !

Fingerspitzgefühl
pi_32638197
Bedankt allemaal voor jullie muzieklijsten, heb ik vandeweek weer wat te doen.

Gisteren ben ik naar SW Landgraaf geweest. Het was even 220km heen EN 220km terug rijden, maar dan heb je ook wel wat . 2 Heerlijke banen en het funpark zag er ook goed uit. Vooral de 6-persoon stoeltjeslift is heerlijk. Lekker hard de piste af en daarna weer even uitrusten in de lift

Onderweg op de heenreis hadden we vanaf dordrecht tot aan landgraaf al sneeuw langs de wegen liggen, dus dat was al een lekkere oppepper

Jammer alleen dat ik wel flink op mijn reet ben gevallen bij een sprong zodat ik nu dus met een blauwe plek zit.
pi_32638225
* Roellio lurkt wat vanaf z'n stage!
  maandag 28 november 2005 @ 09:09:49 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32638248
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:07 schreef Roellio het volgende:
* Roellio lurkt wat vanaf z'n stage!
* XL zal eens met zijn board en fototoestel naar buiten gaan.
pi_32638287
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:09 schreef XL het volgende:

[..]

* XL zal eens met zijn board en fototoestel naar buiten gaan.
  maandag 28 november 2005 @ 09:42:55 #186
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32638712
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:12 schreef Roellio het volgende:

[..]

Groot

Groot

Groot

Groot

Groot

Groot

Groot

Foto 4 is het begin van de kras.
Foto 5 is datzelfde begin van verderaf.
Foto 6 is waar de kras naar de staalkant gaat.

Het stelt allemaal niet zoveel voor zoals je kunt zien.
pi_32638885
Dat noem ik nou niet echt een kras

* Thermo is weer naar Burnside geweest.

Wat nieuw spul gekocht, vriend van mij helemaal nieuwe set gekocht.. was leuk dagje.
pi_32639230
tof, mooi boardje !

[ Bericht 63% gewijzigd door ForumGek op 28-11-2005 16:40:25 ]
Fingerspitzgefühl
  maandag 28 november 2005 @ 10:21:04 #189
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32639298
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:05 schreef GenesiZ het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie muzieklijsten, heb ik vandeweek weer wat te doen.

Gisteren ben ik naar SW Landgraaf geweest. Het was even 220km heen EN 220km terug rijden, maar dan heb je ook wel wat . 2 Heerlijke banen en het funpark zag er ook goed uit. Vooral de 6-persoon stoeltjeslift is heerlijk. Lekker hard de piste af en daarna weer even uitrusten in de lift

Onderweg op de heenreis hadden we vanaf dordrecht tot aan landgraaf al sneeuw langs de wegen liggen, dus dat was al een lekkere oppepper

Jammer alleen dat ik wel flink op mijn reet ben gevallen bij een sprong zodat ik nu dus met een blauwe plek zit.
eigenlijk wil ik ook nog een keer indoor gaan snowboarden voordat ik op wintersport ga, maar ik wil geen onnodige risico nemen. straks breek (even afkloppen) ik iets en dan kan ik wellicht niet op wintersport
  maandag 28 november 2005 @ 10:25:04 #190
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32639386
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

eigenlijk wil ik ook nog een keer indoor gaan snowboarden voordat ik op wintersport ga, maar ik wil geen onnodige risico nemen. straks breek (even afkloppen) ik iets en dan kan ik wellicht niet op wintersport
Och, met je pols in het gips kun je wel boarden hoor, heeft een klasgenoot van mij ook al eens gedaan... 2e dag van de vakantie pols gebroken, rest van de week gewoon verder gegaan
  maandag 28 november 2005 @ 10:26:30 #191
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32639413
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:25 schreef NoComment het volgende:

[..]

Och, met je pols in het gips kun je wel boarden hoor, heeft een klasgenoot van mij ook al eens gedaan... 2e dag van de vakantie pols gebroken, rest van de week gewoon verder gegaan
we gaan met de auto en het is nogal lastig rijden met je pols in het gips
  maandag 28 november 2005 @ 10:36:23 #192
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32639583
iemand trouwens mtv made gistermiddag gezien?
er zat een aflevering tussen van een meisje-meisje (paris hilton type) die graag een snowboarder wilde worden. leuke aflevering. als coach kreeg ze dingo van de grenerds.
wat ook leuk is om te zien hoe ze kon oefenen zonder sneeuw. alleen met een "box" en dan met je board en al er op springen zodat je je evenwicht oefent. ik zie mezelf dat niet gauw doen met mijn board
nu heb ik al helemaal zin om te boarden!
pi_32639623
Volgens mij herhalen ze die aflevering elke week !

Wat niet uitsluit dat ik knetter jaloers op haar ben !
Fingerspitzgefühl
  maandag 28 november 2005 @ 10:40:28 #194
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32639664
ik zag het voor het eerst, terwijl ik toch vaak naar mtv made kijk (niet genoeg blijkbaar)
pi_32640678
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:42 schreef XL het volgende:
Ik neem aan dat ik er gewoon schoenen bij kan kopen in Amsterdam, in de board-shop? Dan haal ik nl. een paar uit de uitverkoop van vorig jaar.

Nou ja, ik heb er geen verstand van, dus ik vertrouw er maar op dat er geen verborgen gebreken zijn (bindingen?) Dan issie voor 150 euro verkocht. Wanneer heb je deze week tijd?

M'n eerste board!
  maandag 28 november 2005 @ 12:17:40 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32641745
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef Roellio het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ik er gewoon schoenen bij kan kopen in Amsterdam, in de board-shop? Dan haal ik nl. een paar uit de uitverkoop van vorig jaar.

Nou ja, ik heb er geen verstand van, dus ik vertrouw er maar op dat er geen verborgen gebreken zijn (bindingen?) Dan issie voor 150 euro verkocht. Wanneer heb je deze week tijd?

M'n eerste board!
Er zijn geen gebreken (aan de bindingen). Als je de bindingen in je handen hebt zul je zien dat ze inderdaad splinternieuw zijn. Ze zijn 1 ochtend gebruikt. Welke schoenmaat heb je, want dat heb je nog steeds niet verteld? Ik heb je gemaild naar het adres in je profiel.
  maandag 28 november 2005 @ 12:23:56 #197
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32641880
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:25 schreef NoComment het volgende:

[..]

Met een gebroken been wordt het allemaal iets ingewikkelder, zoals je je ongetwijfeld wel kan herinneren
  maandag 28 november 2005 @ 12:26:40 #198
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32641951
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:23 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Met een gebroken been wordt het allemaal iets ingewikkelder, zoals je je ongetwijfeld wel kan herinneren
Ja, dat was idd zwaar klote Ook wel stom dat ze dat in Nederland niet al gezien hadden eigenlijk..
pi_32642134
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:26 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ja, dat was idd zwaar klote Ook wel stom dat ze dat in Nederland niet al gezien hadden eigenlijk..
Eigenlijk ook wel hilarisch dat je het zelf niet ziet
  maandag 28 november 2005 @ 12:38:13 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32642206
Het was toch een scheur? geen breuk?
  maandag 28 november 2005 @ 12:39:44 #201
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32642233
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Thermo het volgende:

[..]

Het ging om Sjors, die bleek toen een scheurtje in z'n scheenbeen te hebben, terwijl ze in Nederland als conclusie een kneuzing hadden...

Sjors heeft vast nog wel een rontgenfototje
pi_32642302
Ik zag het niet, 360 zelf zag het niet, XL zag het niet, NoComment zag het niet. Alleen op de foto van de dokter in Val Tho zag je het...
  maandag 28 november 2005 @ 12:48:05 #203
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32642411
die doktoren zijn sowieso een beetje raar
een vriend van me had zogenaamd z'n knie gebroken, conclusie van een doktor in frankrijk, helemaal ingepakt in het gips bla bla bla.
eenmaal aangekomen in nederland, naar een doktor geweest en hij zei dat er slechts een scheurtje ofzo in zat, dus het gips kon er gelijk vanaf.
  maandag 28 november 2005 @ 12:52:05 #204
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32642481
ziet er trouwens al mooi uit in solden

pi_32642899
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:39 schreef NoComment het volgende:

[..]

Het ging om Sjors, die bleek toen een scheurtje in z'n scheenbeen te hebben, terwijl ze in Nederland als conclusie een kneuzing hadden...

Sjors heeft vast nog wel een rontgenfototje
Dat weet ik hoor, dat verhaal is hier al vaker voorbij gekomen
  maandag 28 november 2005 @ 13:55:05 #206
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32644138
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:34 schreef Thermo het volgende:

[..]

Rennen, voetballen en skaten ging gewoon goed, dus er was geen aanleiding om te vermoeden dat de arts (welke er verstand van heeft) er naast zat. De arts in Val Tho legde overigens ook uit dat het een veelgemaakte vergissing was. Moest ook verder geen gips omheen ofzo, aangezien het een haarscheurtje was.
pi_32644215
Ik vind overigens de artsen vaak wel goed in de bergen, fair en maybe wat bot maargoed ze maken zoveel kneuzige acties mee dat je immuun wordt voor de lompe toerist.
  maandag 28 november 2005 @ 14:05:47 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32644412
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:57 schreef Thermo het volgende:
Ik vind overigens de artsen vaak wel goed in de bergen, fair en maybe wat bot maargoed ze maken zoveel kneuzige acties mee dat je immuun wordt voor de lompe toerist.
Ben ik volledig met je oneens. Het verhaal eerder dat er te pas en te onpas gips wordt gebruikt bevestigt beter mijn gevoel en dat van Nederlandse verzekeraars. Artsen maken vrijwel altijd rontgen en leggen minstens de helft van de gipsverbanden ten onrechte. Het kan nooit kwaad, dat moge duidelijk zijn maar de domme toeristen moeten ter plekke contant betalen en de juiste diagnose stellen ze op die manier netjes uit tot men in het thuisland is. De toerist is echt een cashcow voor die dokters daar. Gedeeltelijk op basis van eigen ervaring en ik kan je vertellen dat begrijpen van de Duitse taal echt geen probleem is voor mij en op basis van ervaringen die ik bij bekenden hoorde. De dokter van Sjors in Val Tho was voor mij eigenlijk de uitzondering op de regel.
pi_32645199
Zoals ik al zei, ik snap dat je redelijk immuun wordt als je paar 100 van die nep berggeiten per dag krijgt die total loss zijn.

En cashcow? Komop lekkere werkdruk daar... niet meer dan terecht.
Dat van die gips is wel zo ja, maargoed met de tijdsdruk die ze hebben raffelen ze vaak wat af, en zoals je zelf zegt, beter wat extra gips en hop naar huis dan geen hulp en toch weer proberen als een koe die berg af te rollen.
  maandag 28 november 2005 @ 14:58:43 #210
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32645751
bij mij had de dokter het gelukkig wel goed.
snowboarden, hard gaan, vallen met mijn volle gewicht op mijn elleboog, ik schrik me kapot en hopen dat het niet is gebroken, in een banaan, naar de dokter, foto's gemaakt en tot de conclusie gekomen dat het een "big bruise" was. moderne mitella om, heel veel pijnstillers slikken en na een week ofzo was het gelukkig over
pi_32646895
Xl,

Ik heb je gemailed. Eventueel morgen een beetje vroeg op de dag? (Begin v/d middag?)
  maandag 28 november 2005 @ 15:55:14 #212
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32647300
huh? dat is wel sick..
  maandag 28 november 2005 @ 16:22:58 #213
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32648042
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:05 schreef XL het volgende:

[..]
De toerist is echt een cashcow voor die dokters daar.
Niet alleen voor de dokters

Ik weet niet hoe het zorgstelsel in wintersportlanden in elkaar zit; dat je contant moet betalen vind ik wel begrijpelijk (je krijgt het gewoon terug van je verzekering en je wil niet moeilijk doen om achteraf je geld nog te krijgen, van iemand die al lang en breed weer in het buitenland zit). Vermoedelijk moeten ze gewoon dezelfde tarieven hanteren als hun collega's in niet-wintersportgebieden. Artsen in Nederland kunnen niet zomaar hun tarieven verhogen; deze basiszorg moet voor iedereen toegankelijk blijven.

Het onterecht gips aanbrengen (door het stellen van een verkeerde diagnose?) kan natuurlijk wel door de arts gedeclareerd worden, mits de artsen per activiteit mogen declareren. Volgens mij is dat in Frankrijk zo, ik kan me nog herinneren dat er 'losse elementen' op de factuur uit Val Thorens stonden (onderzoek, foto).

Als ze een systeem hanteren dat vergelijkbaar is met het nieuwe DBC-systeem (ziekenhuizen) in Nederland maakt het geen zak uit of ze wel of geen gips aanbrengen; dan ontvangen ze een standaardvergoeding voor de diagnose, waaruit ze alle voortvloeiende behandelingen + het eigen honorarium uit moeten bekostigen.
  maandag 28 november 2005 @ 16:40:11 #214
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32648427
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:22 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Niet alleen voor de dokters

Ik weet niet hoe het zorgstelsel in wintersportlanden in elkaar zit; dat je contant moet betalen vind ik wel begrijpelijk (je krijgt het gewoon terug van je verzekering en je wil niet moeilijk doen om achteraf je geld nog te krijgen, van iemand die al lang en breed weer in het buitenland zit). Vermoedelijk moeten ze gewoon dezelfde tarieven hanteren als hun collega's in niet-wintersportgebieden. Artsen in Nederland kunnen niet zomaar hun tarieven verhogen; deze basiszorg moet voor iedereen toegankelijk blijven.

Het onterecht gips aanbrengen (door het stellen van een verkeerde diagnose?) kan natuurlijk wel door de arts gedeclareerd worden, mits de artsen per activiteit mogen declareren. Volgens mij is dat in Frankrijk zo, ik kan me nog herinneren dat er 'losse elementen' op de factuur uit Val Thorens stonden (onderzoek, foto).

Als ze een systeem hanteren dat vergelijkbaar is met het nieuwe DBC-systeem (ziekenhuizen) in Nederland maakt het geen zak uit of ze wel of geen gips aanbrengen; dan ontvangen ze een standaardvergoeding voor de diagnose, waaruit ze alle voortvloeiende behandelingen + het eigen honorarium uit moeten bekostigen.
Cashcow in de zin van het routinematig stellen van diagnoses mbt botbreuken overdag en het vaststellen van voedselvergiftiging in het spreekuur. Toch wat minder divers en varierend werk dan zijn collega's in de dalen. Daarbij denk ik dat zo'n dokter meermaal daags gips aanlegt op letsel dat prima zonder kan en dat de marge op gips aanleggen aanzienlijk zal zijn. Geen verkeerde diagnose stellen, het zijn gewoon professionals. Wel overdreven en dure behandelingen geven bij de juiste diagnose. Het contant afrekenen is logisch, maar de controle erop is minder professioneel dan wanneer een verzekeringsmaatschappij het zou doen. Het verplicht kopen van krukken is bijvoorbeeld een doorn in het oog van de NL verzekeraars.
pi_32648430
Ik ben op zoek naar een skateboard truck met wieltjes. Heeft er 1 van jullie mischien nog zo'n truck liggen ??
pi_32648443
Foto's !

Nieuwe Burton Ronin broekje !

Boardje + Rome 390 bindings !

Fingerspitzgefühl
  maandag 28 november 2005 @ 16:50:43 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32648708
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:40 schreef ForumGek het volgende:
Foto's !

Nieuwe Burton Ronin broekje !

[[url=http://x11.putfile.com/11/33103160958.jpg]afbeelding][/url]

Boardje + Rome 390 bindings !

[[url=http://x11.putfile.com/11/33103172964.jpg]afbeelding][/url]
Complimentjes aan het ophalen

Mijn excuses dat ik ze de eerste keer niet gepost had. Ziet er goed uit, welke plank ligt er onder die bindingen?
  maandag 28 november 2005 @ 16:51:31 #218
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32648732
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:40 schreef XL het volgende:

[..]

Cashcow in de zin van het routinematig stellen van diagnoses mbt botbreuken overdag en het vaststellen van voedselvergiftiging in het spreekuur. Toch wat minder divers en varierend werk dan zijn collega's in de dalen.
Inderdaad, ergens ook minder interessant.. Het goede is dat ze wel specialist zijn in een aantal veelvoorkomende wintersportaandoeningen. Specialisten ( >50 dezelfde ingrepen op jaarbasis) voeren deze ingrepen beter (minder foute diagnoses/complicaties) dan hun collega's die een varierender werkveld hebben.
quote:
..meermaal daags gips aanlegt op letsel dat prima zonder kan
akkoord
quote:
en dat de marge op gips aanleggen aanzienlijk zal zijn.
Misschien, maar niet hoger dan de marge op gipsverband in Parijs of Bordeaux. Veel artsen leggen zelf geen gips aan hoor, dat doen (veel goedkopere) verpleegkundigen. Alleen in echt kleine wintersportplaatsjes is er maar 1 'dorpsarts' die alles zelf doet; vaak heb je een soort streek- polikliniek zoals ook in NL. Dat hoeft niet in hetzelfde dorpje te zitten.
quote:
Het verplicht kopen van krukken is bijvoorbeeld een doorn in het oog van de NL verzekeraars.
Dat zijn zelf lieverdjes bedoel je
  maandag 28 november 2005 @ 16:51:41 #219
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32648735
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:50 schreef XL het volgende:

[..]

Complimentjes aan het ophalen

Mijn excuses dat ik ze de eerste keer niet gepost had. Ziet er goed uit, welke plank ligt er onder die bindingen?
Ik weet het alweer, jij had die F2.
pi_32648736
Huh, die foto's stonden toch al online?
  maandag 28 november 2005 @ 16:52:50 #221
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32648765
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:51 schreef 360sjors het volgende:

Dat zijn zelf lieverdjes bedoel je
Ik gaf geen waarde-oordeel.
  maandag 28 november 2005 @ 16:54:09 #222
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32648797
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:51 schreef GenesiZ het volgende:
Huh, die foto's stonden toch al online?
idd?

Populair posttijdstip, 16:50 - 16:51
pi_32648811
ja, maar ik wilde inderdaad reacties

Een F2 Legal 156 04/05 ligt eronder !

Over de bindingen ben ik tot nu toe erg tevreden..zitten echt heel mooi om de schoenen en de dubbele functie vande capstraps is ook erg goed ! Ze zijn volgens mij ook lichter dan de Missions, maar daar durf ik niks over te zeggen. Er zit wel alluminium in...en dat hebben de missions niet. Ook zit bij deze nog een plaatje over je schroeven zodat ze nietnat worden !
Fingerspitzgefühl
  maandag 28 november 2005 @ 16:57:36 #224
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32648863
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:54 schreef ForumGek het volgende:
ja, maar ik wilde inderdaad reacties

Een F2 Legal 156 04/05 ligt eronder !

Over de bindingen ben ik tot nu toe erg tevreden..zitten echt heel mooi om de schoenen en de dubbele functie vande capstraps is ook erg goed ! Ze zijn volgens mij ook lichter dan de Missions, maar daar durf ik niks over te zeggen. Er zit wel alluminium in...en dat hebben de missions niet. Ook zit bij deze nog een plaatje over je schroeven zodat ze nietnat worden !
Kun je dat plaatje over die bindingen ook fotograferen? Bindingen van Atomic hebben dat ook... daar is het een soort zool in de binding. Hoe hard ik het ook probeerde, daar bleef geen sneeuw in liggen. Mooi systeem was dat, ik heb het alleen nooit begrepen. Misschien heb jij ook zoiets en snap ik het nu?
  maandag 28 november 2005 @ 17:00:13 #225
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32648927
http://science.howstuffworks.com/avalanche.htm
8 Pagina's lawine-info voor de liefhebber

http://www.parkwardens.com/interactive_centre/avalanche.html
Speel zelf voor pistebeheerder
  maandag 28 november 2005 @ 17:13:16 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32649240
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:00 schreef 360sjors het volgende:

http://www.parkwardens.com/interactive_centre/avalanche.html
Speel zelf voor pistebeheerder
60 pnt

Ook interessant, de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche
  maandag 28 november 2005 @ 17:18:58 #227
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32649388
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:13 schreef XL het volgende:

[..]

60 pnt

Ook interessant, de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Avalanche
Als je hem de 2e keer speelt haal je de 120 makkelijk (bonuspunten ivm snelheid van beslissen), maar dan hangt het er meer vanaf hoe snel je klikt
  maandag 28 november 2005 @ 17:21:07 #228
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32649451
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:18 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als je hem de 2e keer speelt haal je de 120 makkelijk (bonuspunten ivm snelheid van beslissen), maar dan hangt het er meer vanaf hoe snel je klikt
Ik was net blij dat ik alles goed had....
  maandag 28 november 2005 @ 17:27:08 #229
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32649623
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:21 schreef XL het volgende:

[..]

Ik was net blij dat ik alles goed had....
Gefeliciteerd,ouwe
pi_32649725
Iets zeggen over tevredenheid bij bindingen die je nog alleen maar op de plank geschroefd heb....

Laten we er maar van uit gaan dat je bedoelt dat je ze ongelooflijk strak vindt, en dat de oppervlakkige bouwkwaliteiten je aanspreken wanneer je de mooie 390's door je handen laat glijden 0

Maar zolang je er nog niet op geboard heb.....

Maargoed hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat het geen cashcows zijn.

Dat je stelt dat het routinematig diagnoses worden gesteld die niet correct zijn daar ga ik dan wel in mee. Maar ik denk niet dat de gipskosten de portomonnee van de arts bovengemiddeld spekken.
pi_32649797
Morgen plankje kopen!

Ik ga er vrijdag gelijk mee naar snowplanet!
  maandag 28 november 2005 @ 18:10:40 #232
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32650608
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:31 schreef Thermo het volgende:
Iets zeggen over tevredenheid bij bindingen die je nog alleen maar op de plank geschroefd heb....

Laten we er maar van uit gaan dat je bedoelt dat je ze ongelooflijk strak vindt, en dat de oppervlakkige bouwkwaliteiten je aanspreken wanneer je de mooie 390's door je handen laat glijden 0

Maar zolang je er nog niet op geboard heb.....

Maargoed hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik denk dat het geen cashcows zijn.

Dat je stelt dat het routinematig diagnoses worden gesteld die niet correct zijn daar ga ik dan wel in mee. Maar ik denk niet dat de gipskosten de portomonnee van de arts bovengemiddeld spekken.
Volgende week ga ik een dagje naar huis, ik zal dan eens kijken of ik kan achterhalen wat een enkeltje gips in Solden kost.
pi_32650953
Ik heb ff 2 fototjes gemaakt van de baseplate. Het is van dat zachte rubber dat onder veel bindingen zit, en je draait er zeg maar een plastic schijf met dat rubber aan de bovenkant in.

Hier bij is de schijf eraf geschroefd (schroefdraad zit middenin). rechts onderin zie je in het blauwe gedeelte de highback die je schuin kunt zetten, wat ik niet heb gedaan, dat pas ik allemaal wel aan als ik er op gestaan heb !

Fingerspitzgefühl
  maandag 28 november 2005 @ 18:29:58 #234
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32651063
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:25 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb ff 2 fototjes gemaakt van de baseplate. Het is van dat zachte rubber dat onder veel bindingen zit, en je draait er zeg maar een plastic schijf met dat rubber aan de bovenkant in.

[[url=http://x11.putfile.com/11/33111232086.jpg]afbeelding][/url]

Hier bij is de schijf eraf geschroefd (schroefdraad zit middenin). rechts onderin zie je in het blauwe gedeelte de highback die je schuin kunt zetten, wat ik niet heb gedaan, dat pas ik allemaal wel aan als ik er op gestaan heb !

[[url=http://x11.putfile.com/11/33111252893.jpg]afbeelding][/url]
Lijkt op het systeem van Atomic

Er is natuurlijk weinig materiaal waar sneeuw zich aan kan hechten....
Ziet er goed uit, hoop voor je dat het net zo goed werkt als bij die Atomics.
  maandag 28 november 2005 @ 19:06:57 #235
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_32651830
Ik ben ook nog op zoek naar een damesboardje van ong. 1.40, mn oude zitten echt diepe krassen in , is flink afgeragd.. dus wil nu een nieuwe
(natuurlijk niet zo best voor mijn budget, maarja)

Dames (heren natuurlijk ook welkom) die mij tips kunnen geven?

K heb er bij tripleair.nl een gezien, iemand ervaringen daarmee?..
__-*-__
pi_32654715
Ik heb ook nieuwe shit gekocht ouwe! EINDELIJK!!
En het is geworden......
CustomX met de rode P1 carbon!!
keep it gangsta yo, keep it gangsta
pi_32656403
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:55 schreef PatrickAlavi het volgende:
En het is geworden......
We want pics, we want pics
  dinsdag 29 november 2005 @ 02:05:28 #238
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32662594
http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/higherground.html

Check de (High Definition) trailer van Higher Ground!
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:00:06 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32664064
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:55 schreef PatrickAlavi het volgende:
En het is geworden......
Rake shit, ouwe!
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 02:05 schreef 360sjors het volgende:

Apple
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:45:39 #240
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32664666
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 02:05 schreef 360sjors het volgende:

Woei, computer in flip-modus Deze prachtige Celeron 333 vind het niet zo leuk om dat filmpje te openen Bovendien is er een nieuwe quicktime player nodig en die kan ik niet installeren (geen rechten...) kijk em wel als ik weer thuis ben

En ik ben ook wel benieuwd naar die T6 met P1 carbons "Rake shit ouwe!" zal ook maar eens meedoen met de hype..
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:57:40 #241
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32664854
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:00 schreef XL het volgende:
Apple
Ja, ik was vannacht wat rond aan het turen naar wat spul dat er goed uit zou zien op mijn (net bestelde) TV. Volgende week kan mijn Blokker-tv met een doorsnede van 35 cm de deur uit. Gelukkig zijn we niet alleen afhankelijk van Apple :

http://www.microsoft.com/(...)Showcase.aspx#sysreq
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:01:29 #242
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32664910
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ja, ik was vannacht wat rond aan het turen naar wat spul dat er goed uit zou zien op mijn (net bestelde) TV. Volgende week kan mijn Blokker-tv met een doorsnede van 35 cm de deur uit. Gelukkig zijn we niet alleen afhankelijk van Apple :

Ik weet dat MS ook wat hi-res filmpjes met skiers en boarders heeft. Wij draaien die in de winkel als demonstratie op de hi-res tv's.
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:03:07 #243
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32664939
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wat heb je besteld dan??
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:30:30 #244
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32665501
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:03 schreef NoComment het volgende:

[..]

Wat heb je besteld dan??
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:33:47 #245
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32665574
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:30 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nice Kun je wel een boardfilmpje op kijken dacht ik zo
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:34:00 #246
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32665578
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:01 schreef XL het volgende:

Ik weet dat MS ook wat hi-res filmpjes met skiers en boarders heeft. Wij draaien die in de winkel als demonstratie op de hi-res tv's.
Ik denk dat ik die ook de hele dag ga draaien, je weet maar nooit wanneer er toevallig iemand binnenloopt
pi_32667351
XL, ga jij die tas nog ophalen binnekort? Ik heb er namelijk geen, zou er wel een willen hebben. Verzendkosten + evt. kosten die jij ervoor wilt hebben zijn voor mij uiteraard !

Je kunt me ook een e-mail sturen, adres staat in mijn profiel !
Fingerspitzgefühl
pi_32667738
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:30 schreef 360sjors het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ah die W2600 voor 500 en nog wat euro's.

Mooie prijs wel, ik vind 26" wat te klein alleen.

* Thermo zit te kiijken voor 42".
Ik vind de nieuwe Philips lijn erg smakelijk
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:20:51 #249
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32668046
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:49 schreef ForumGek het volgende:
XL, ga jij die tas nog ophalen binnekort? Ik heb er namelijk geen, zou er wel een willen hebben. Verzendkosten + evt. kosten die jij ervoor wilt hebben zijn voor mij uiteraard !

Je kunt me ook een e-mail sturen, adres staat in mijn profiel !
Als Roellio hem wil ophalen mag hij hem hebben. Anders is er misschien iets te regelen. De kans dat ik hem zelf ga ophalen is klein, maar aanwezig. Die van mij moet/mag in Den Haag opgehaald worden.
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:05:24 #250
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32668992
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:06 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ah die W2600 voor 500 en nog wat euro's.

Mooie prijs wel, ik vind 26" wat te klein alleen.

* Thermo zit te kiijken voor 42".
Ik vind de nieuwe Philips lijn erg smakelijk

Deze? Is wel 50" trouwens, maar ontwerp is hetzelfde vanaf de 32"..
pi_32669618
Nee dat is namelijk een plasma scherm, ik heb niet zo op met plasma schermen.
Ik zit te kijken naar een 42PF9830 een LCD-tv dus ook
True HD LCD-weergave 1920x1080p
Pixel Plus 2 HD voor meer details in standaard TV en HDTV
2-kanaals actief Ambilight voor een verbeterde weergave

Ik was eerst niet zo onder de indruk van die Ambilight tot ik het in een mooie donkere kamer zag + deze tv... wauw
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:52:05 #252
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32670149
De 32" is wel lcd, ALS ik er een zou kopen nu zou het die worden... Vooral omdat die mij kwa ontwerp gewoon aanspreekt.

Wel bijzonder trouwnes, 42" in LCD, dacht dat die tot max 32" gingen.. Ik ben het er wel over eens dat plasma minder is, resolutie is nog niet zo hoog en het energieverbruik is echt schrikbarend je hebt alleen geen kachel meer nodig op je kamer..

edit: en plasma gaat minder lang mee..
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:54:27 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32670215
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:52 schreef NoComment het volgende:
Ik ben het er wel over eens dat plasma minder is, resolutie is nog niet zo hoog en het energieverbruik is echt schrikbarend.
Valt tegen voor iemand die bij een witgoedzaak werkt.
pi_32670483
Ik lees wel meer dingen die niet kloppen!
LCD's gaan al lang niet meer tot 32", ik maak me vooral druk om het inbranden van plasma schermen ( wat hier op mijn stage ook een groot probleem is ) en naast de iets hogere energieverbruik ben ik ook niet bepaald onder de indruk van het beeld van plasmaschermen.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ze 1 modelnaam inderdaad @ 32" LCD-tv noemen, en de 42" en 50" plasma. Ik denk dat dat een foutje is, geen fabrikant zou zo stom zijn.

*edit* de 37" heeft hetzelfde, ook LCD, hm rare marketing?
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:10:02 #255
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32670642
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:03 schreef Thermo het volgende:
Ik lees wel meer dingen die niet kloppen!
LCD's gaan al lang niet meer tot 32", ik maak me vooral druk om het inbranden van plasma schermen ( wat hier op mijn stage ook een groot probleem is ) en naast de iets hogere energieverbruik ben ik ook niet bepaald onder de indruk van het beeld van plasmaschermen.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat ze 1 modelnaam inderdaad @ 32" LCD-tv noemen, en de 42" en 50" plasma. Ik denk dat dat een foutje is, geen fabrikant zou zo stom zijn.
Das inderdaad nog een nadeel van Plasma, het inbranden idd. Maar bij gewoon tv kijken moet dat niet zo'n probleem zijn, als je er constant hetzelfde beeld, al is het maar een klein stukje op laat zien (en bij een bedrijf heb je daar grote kans op) dan heb je het zitten. Logotjes bovenin bij de televisiezenders zijn ook steeds vaker niet constant in beeld. Het iets hogere verbruik is niet 'iets' hoger hoor, de warmte slaat ervanaf... en het beeld kan idd ook nog niet meerkomen.

En het is geen fout dat ze de ene lcd en de andere plasma noemen, want zo IS het ook. Blijkbaar tot voor kort (van die 42" had ik nog niet gehoord) was het niet mogelijk om groter dan 32" te gaan met lcd vanwege de aansturing (tenminste das wat ik erover gehoord heb) dus wordt voor de grotere modellen plasma gebruikt.. Philips is dus wel zo stom
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:43:25 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32671485
Mijn Picto is weg
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:44:25 #257
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32671510
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:43 schreef XL het volgende:
Mijn Picto is weg
Ik ben rijk
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:58:30 #258
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32671889
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:44 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben rijk
Voelt goed heh spend! spend! spend!
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:14:09 #259
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32672316
[Centraal] Pimp met je TV topic
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:16:57 #260
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_32672406
dit is mijn xbox tv:

pi_32672720

Dit is mijn TV, ruig dingetje hé!

He XL, hoe voelt het nou om je eerste eigen snowboard te verkopen?
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:30:24 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32672805
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:27 schreef beerke het volgende:
[afbeelding]

Dit is mijn TV, ruig dingetje hé!

He XL, hoe voelt het nou om je eerste eigen snowboard te verkopen?
Ik mis hem
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:41:49 #263
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32673126
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:30 schreef XL het volgende:

[..]

Ik mis hem
je komt er wel overheen!
pi_32674376
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:10 schreef NoComment het volgende:

[..]

En het is geen fout dat ze de ene lcd en de andere plasma noemen, want zo IS het ook. Blijkbaar tot voor kort (van die 42" had ik nog niet gehoord) was het niet mogelijk om groter dan 32" te gaan met lcd vanwege de aansturing (tenminste das wat ik erover gehoord heb) dus wordt voor de grotere modellen plasma gebruikt.. Philips is dus wel zo stom
nonsens, dat kan zelfs al jaren, productie was niet interessant vanwege prijs eerst, maar 37" lcd is er bijvoorbeeld al een hele tijd, en 42 is nou ook niet bepaald gisteren opgestaan.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:34:46 #265
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_32674393
Hadden jullie MTV Made gezien dat ze gingen proberen haar te leren snowboarden?
Kreeg ze les van een pro (weet ze naam neit meer )

moest ze leren poppen in de tuin. Had ie 3 plankjes op elkaar geducktaped (nieuw werkwoord).
Thuis ook zo'n ding gemaakt en ff lekker staan poppen in de garage. Goed voor je evenwicht. Eninge is dat je niet met snelheid op kan springen maar wel leuk om te oefenen.

http://www.mtv.com/onair/dyn/made/episode.jhtml?episodeID=92523
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_32674416
had ik trouwens al vermeld dat ik wel zit te kijken maar hem in geen jaren kan betalen?
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:37:49 #267
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_32674460
Verkeerde knop

Excuses
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:00:31 #268
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32675006
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:35 schreef Thermo het volgende:
had ik trouwens al vermeld dat ik wel zit te kijken maar hem in geen jaren kan betalen?
stakker
pi_32675023
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:30 schreef XL het volgende:

[..]

Ik mis hem
Je mag 'm af en toe op de webcam wel even zien hoor!
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:16:30 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32675327
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:41 schreef Bakksteen het volgende:

[..]

je komt er wel overheen!
Misschien moet ik gewoon een topic openen in R&P.
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:16:47 #271
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32675336
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:01 schreef Roellio het volgende:

[..]

Je mag 'm af en toe op de webcam wel even zien hoor!
En de mijne is op de kleur na hetzelfde, dus met een beetje inlevingsvermogen... en als je echt het picto gevoel mist kun je hem ook eens onderbinden natuurlijk
pi_32675704
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:00 schreef 360sjors het volgende:

[..]

stakker
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:18:49 #273
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32676826
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:16 schreef NoComment het volgende:

[..]

En de mijne is op de kleur na hetzelfde, dus met een beetje inlevingsvermogen... en als je echt het picto gevoel mist kun je hem ook eens onderbinden natuurlijk
Wie weet wordt het verlangen naar Those good old days bij XL wel zo sterk dat je kunt ruilen met zijn Malolo
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:33:07 #274
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32677163
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Wie weet wordt het verlangen naar Those good old days bij XL wel zo sterk dat je kunt ruilen met zijn Malolo
Ik ga niet nog eens afscheid nemen van een board. Eentje is al moeilijk genoeg.
pi_32678075
*tvp

Ja, ik weet het, kan zo weer beginnen, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32678252
Morgen board maar alvast ff waxen, vraagje over bindingen.

Wat valt nou precies aan te raden wat afstand tussen de bindingen betreft? Heb tot nu toe gewoon midden voor, midden achter gedaan, maar ben wel vrij groot (1.94), dus misschien dat ik ze beter wat verder uit elkaar kan zetten?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32679080
-Mzraki- als je je bindingen wat verder uit elkaar zet sta/land je wat stabieler. Vooral handig als je veel freestyle shit uithaald. Het schijnt dat sturen iets minder soepel gaat op die manier, maar ik heb zelf mijn bindingen maximaal uit elkaar staan en weinig verschil gemerkt bij t sturen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:24:16 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32679531
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
*tvp

Ja, ik weet het, kan zo weer beginnen, .
Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.
pi_32679821
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:24 schreef XL het volgende:

[..]

Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.
Nee, dat was in deeltje 25.

Ik weet het, ik hou het zelf ook amper bij. .

Forumgek is trouwens de die hard Mallnitz'er.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:53:42 #280
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32680268
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:14 schreef -Mzraki- het volgende:
Morgen board maar alvast ff waxen, vraagje over bindingen.

Wat valt nou precies aan te raden wat afstand tussen de bindingen betreft? Heb tot nu toe gewoon midden voor, midden achter gedaan, maar ben wel vrij groot (1.94), dus misschien dat ik ze beter wat verder uit elkaar kan zetten?
ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!
pi_32680691
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef Bakksteen het volgende:

[..]

ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!
Een invasie van reuzen op snowboards. Ik zou me bindingen wel wat verder uit elkaar zetten inderdaad. Gewoon omhoog springen en bij het landen goed door je knieen en hoe je dan staat zo zet je je bindingen. Je kunt dat voor zowel stance als angles gebruiken
pi_32684130
Denk maar aan het volgende: hoe verder je voeten uit elkaar staan, hoe stabieler je staat (niet overdrijven natuurlijk, ik weet geen formules oid), hierin zal je wel de juiste positie moeten zoeken, maar dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is je lichaamszwaartepunt een stuk dichter bij de grond wat je labiliteit ook vermindert en je het LZP makkelijker kan verplaatsen wat tijdens de bochten etc belangrijk is. Op die manier wordt het bereik minder en zou je in theorie je LZP minder hoeven te verplaatsen voor een grotere of dezelfde bewegingsuitslag als dat je met je benen dichter bij elkaar staat.

Het wordt echter wel een stukje vermoeiender voor je boven been spieren, maar een goed stijve schoen + bindingen verlichten dit weer een stukje. Voor free riders en alpinisme boarders van belang, freestylers daarentegen hebben meer voordeel bij een soepelere schoen om (het spreekt voor zich) te kunnen roteren en acties vanuit de benen te kunnen beginnen. Deze hebben dan ook weer een andere been/voet stand nodig.

Een tweede nadeel is dat je als je voeten verder uit elkaar staan dus ook een "grotere" draaicirkel hebt (denk aan lange auto's oid) maar als je te dicht bij elkaar staat is het ook onmogelijk om een lange plank fatsoenlijk te kunnen draaien. Een perfecte balans verkrijg je wat mij betreft door de verschillen te proberen.

Geen idee of het allemaal klopt, ik heb geen bronnen gebruikt, maar gewoon wat logisch nagedacht en mijn ervaringen uit het snowboarden en van school gebruikt Mocht het allemaal onzin zijn heb ik niks gezegd en verwijder ik het wel weer
pi_32684219
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:03 schreef Bramvanlith het volgende:
Denk maar aan het volgende: hoe verder je voeten uit elkaar staan, hoe stabieler je staat (niet overdrijven natuurlijk, ik weet geen formules oid), hierin zal je wel de juiste positie moeten zoeken, maar dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is je lichaamszwaartepunt een stuk dichter bij de grond wat je labiliteit ook vermindert en je het LZP makkelijker kan verplaatsen wat tijdens de bochten etc belangrijk is. Op die manier wordt het bereik minder en zou je in theorie je LZP minder hoeven te verplaatsen voor een grotere of dezelfde bewegingsuitslag als dat je met je benen dichter bij elkaar staat.
Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.
quote:
Een tweede nadeel is dat je als je voeten verder uit elkaar staan dus ook een "grotere" draaicirkel hebt (denk aan lange auto's oid) maar als je te dicht bij elkaar staat is het ook onmogelijk om een lange plank fatsoenlijk te kunnen draaien. Een perfecte balans verkrijg je wat mij betreft door de verschillen te proberen.
Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.

Maarja, je punt is duidelijk, gewoon proberen dus, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_32684332
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.
[..]

Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.

Maarja, je punt is duidelijk, gewoon proberen dus, .
Klopt ook, t is een combinatie van board en overbrenging van je lichaamsacties naar het board, daarom is een goede afstemming belangrijk, maja dat wisten we allemaal al wel

Maar je zal toch wel een juiste stance moeten hebben om je plank te kunnen draaien, al zijn het allemaal maar minimale verschillen.. Misschien wel iets voor m'n scriptie , al zal het al wel zijn onderzocht
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:28:22 #285
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32684861
Na een half krat bier zal ik jullie even uitleggen hoe het zit:

Breed staan is voor freestylers. Het ziet er cool uit en that's what it's all about. Breed en baggy, met het kruis in de sneeuw. Makkelijk landen, want als we een moeilijke sport willen beoefenen gaan we wel schaken. Dat je met een te brede stance je gewicht niet op de juiste manier boven je plank kan houden als je moet carven is van secundair belang. Want carven kun je toch niet.

Dan kun je zover mogelijk naar achter gaan staan en je voorste voet niet te ver naar voor zetten. Lekker smal en achterop staan, want dan ben je een echte off-piste-piraat... en off-piste komen de echte mannen. Die baggy koelkastboarders, daar lach je om. Met hun kruis in de sneeuw als ze wel degelijke frontside bochten hadden kunnen draaien. Wij ruige mannen weten wel beter. Poeder is pas dik als jij erdoorheen bent geweest.

Domme regels als de afstand tussen beiden benen is de afstand tussen enkel en knie, dat zijn domme regels van de verhuur en bij het verhuur, daar werken prutsers. De juiste style, die bepaalt je image voor je. Hoef je niks voor te doen.

Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton -plank, want dat is pas echt bagger
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:38:05 #286
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32685116
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:

Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton -plank, want dat is pas echt bagger
Had je nu je Picto nog maar
pi_32689560
Woei, gister een vrijkaartje van Snowworld binnen gekregen welke ik gewonnen had via tacky.nl Vandeweek maar even een uurtje na mijn werk naar Zoetermeer
  woensdag 30 november 2005 @ 09:10:02 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32689686
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:38 schreef NoComment het volgende:

[..]

Had je nu je Picto nog maar
Ik moest lachen
pi_32689687
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:
Na een half krat bier zal ik jullie even uitleggen hoe het zit:

Breed staan is voor freestylers. Het ziet er cool uit en that's what it's all about. Breed en baggy, met het kruis in de sneeuw. Makkelijk landen, want als we een moeilijke sport willen beoefenen gaan we wel schaken. Dat je met een te brede stance je gewicht niet op de juiste manier boven je plank kan houden als je moet carven is van secundair belang. Want carven kun je toch niet.

Dan kun je zover mogelijk naar achter gaan staan en je voorste voet niet te ver naar voor zetten. Lekker smal en achterop staan, want dan ben je een echte off-piste-piraat... en off-piste komen de echte mannen. Die baggy koelkastboarders, daar lach je om. Met hun kruis in de sneeuw als ze wel degelijke frontside bochten hadden kunnen draaien. Wij ruige mannen weten wel beter. Poeder is pas dik als jij erdoorheen bent geweest.

Domme regels als de afstand tussen beiden benen is de afstand tussen enkel en knie, dat zijn domme regels van de verhuur en bij het verhuur, daar werken prutsers. De juiste style, die bepaalt je image voor je. Hoef je niks voor te doen.

Daarom sta ik dus in het midden, maar met baggy broek !

Tof verhaal, en ik wil écht heel graag de sneeuw in verdulleme !

Volgend jaar ben ik rond november klaar met mijn opleiding en heb ik tot september dus niks tedoen. Nu denk ik erover om in de zomer vakantie me NSL 1+2 en mijn Anwärter te gaan halen, en dan in de winter een paar maandjes les te gaan geven. (liefst in Mallnitz, daar ken ik alles & iedereen, dus deze winter eengesprekje met de man van de skischool of er mogelijkheden zijn).

Wie van jullie heeft er ervaring mee? Want dan kan ik alvast beginnen met sparen..die NSL + Anwärter opleidingen zijn niet goedkoop namelijk! En als er iemand is die hier ook over denkt te gaan doen, kunnen we misschien een keertje samen boarden en dan hebben we tenminste bekenden ! En ik vraag me af ofik het niveau ervoor heb....maar dat moet wel lukken denk ik .
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 09:20:15 #290
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32689831
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:10 schreef XL het volgende:

[..]

Ik moest lachen
Dat was het idee erachter

Koffie? eens onder de 6 proberen te blijven vandaag...
  woensdag 30 november 2005 @ 09:20:53 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32689842
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:10 schreef ForumGek het volgende:

Wie van jullie heeft er ervaring mee? Want dan kan ik alvast beginnen met sparen..die NSL + Anwärter opleidingen zijn niet goedkoop namelijk!
Komakie
Hij doet het via Ripstar en zijn verhaal staat ongeveer in elk deel.
  woensdag 30 november 2005 @ 09:25:04 #292
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32689907
ik heb ook een baggy brook! en ik kan ook carven!
maar goed, thnx voor het advies over de afstand van de bindingen!
ik zal zo wel even kijken of ik het kan opvolgen!
  woensdag 30 november 2005 @ 09:26:07 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32689925
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:25 schreef Bakksteen het volgende:
ik heb ook een baggy brook! en ik kan ook carven!
Sorry, je kunt niet carven. Je legt de lat te laag
pi_32689980
XL je bent de groep vergeten die 180's over dooie bomen springen wanneer ze fluitend met hun te brede stance die so called poeder beesten voorbij strepen

Wat ik de laatste tijd trouwens veel hoor is dat veel mensen zich distantiëren van anwarter en landes opleidingen.. onder het mom van "elke boer die een bochtje kan draaien en "zwei bier bitte" kan zeggen kan het halen" en dat de snowboard leraren beetje dezelfde status krijgen als ski leraren...

Behalve Komakie natuurlijk
pi_32690682
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.

d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?

Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!

Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door ForumGek op 30-11-2005 10:28:57 ]
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 11:08:05 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32691657
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:30 schreef Thermo het volgende:
XL je bent de groep vergeten die 180's over dooie bomen springen wanneer ze fluitend met hun te brede stance die so called poeder beesten voorbij strepen
Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermo
  woensdag 30 november 2005 @ 11:30:23 #297
71115 Rnej
I walk the line
pi_32692150
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermo
*meldt*

ik ga waarsch inserts erbij laten zetten in mijn board.. stance vinnik nog niet breed genoeg....

en poeder rijden met te brede stance is lekker man... lekker stijf in je achterste been de rest van de week
pi_32692197
XL heeft wel gelijk dat je nou niet echt bepaald een snelle kwantenwissel heb @ brede stance.

En het is ook niet bepaald surfstyle door de poeder duiken.

Maargoed, prioriteiten liggen bij iedereen anders.

btw XL, zo ben ik niet, ik kan niet zo goed fluiten
pi_32692360
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:30 schreef Rnej het volgende:

[..]

*meldt*

ik ga waarsch inserts erbij laten zetten in mijn board.. stance vinnik nog niet breed genoeg....

en poeder rijden met te brede stance is lekker man... lekker stijf in je achterste been de rest van de week
Kan dat zomaar? of is dit stierenstront ?
pi_32694824
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.

d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?

Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!

Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.
Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??

Dus zou ik het geld sparen om meer ervaring op te doen of opzij te leggen voor een eventueel stapje hoger met buitenlandse diploma's ...

Over het duits ben ik ook wel benieuwd, heb eigenlijk alleen op de havo duits gehad en dat is ongeveer vier jaar geleden, het is wel zo dat ik het meerdendeel goed kan verstaan en ook wel redelijk kan communiceren... behlave dan alle goede naamvallen enzo
pi_32695327
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')