Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef -Mzraki- het volgende:
*tvp
Ja, ik weet het, kan zo weer beginnen,.
Nee, dat was in deeltje 25.quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:24 schreef XL het volgende:
[..]
Zeg, jij zat toch al eerder in dit topic Mallnitz te promoten.... dan heb je je tvp toch.
ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:14 schreef -Mzraki- het volgende:
Morgen board maar alvast ff waxen, vraagje over bindingen.
Wat valt nou precies aan te raden wat afstand tussen de bindingen betreft? Heb tot nu toe gewoon midden voor, midden achter gedaan, maar ben wel vrij groot (1.94), dus misschien dat ik ze beter wat verder uit elkaar kan zetten?
Een invasie van reuzen op snowboards. Ik zou me bindingen wel wat verder uit elkaar zetten inderdaad. Gewoon omhoog springen en bij het landen goed door je knieen en hoe je dan staat zo zet je je bindingen. Je kunt dat voor zowel stance als angles gebruikenquote:Op dinsdag 29 november 2005 20:53 schreef Bakksteen het volgende:
[..]
ja hierover wil ik ook wel het antwoord weten, aangezien ik dezelfde lengte heb!
Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:03 schreef Bramvanlith het volgende:
Denk maar aan het volgende: hoe verder je voeten uit elkaar staan, hoe stabieler je staat (niet overdrijven natuurlijk, ik weet geen formules oid), hierin zal je wel de juiste positie moeten zoeken, maar dat is een kwestie van proberen. Daarnaast is je lichaamszwaartepunt een stuk dichter bij de grond wat je labiliteit ook vermindert en je het LZP makkelijker kan verplaatsen wat tijdens de bochten etc belangrijk is. Op die manier wordt het bereik minder en zou je in theorie je LZP minder hoeven te verplaatsen voor een grotere of dezelfde bewegingsuitslag als dat je met je benen dichter bij elkaar staat.
Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.quote:Een tweede nadeel is dat je als je voeten verder uit elkaar staan dus ook een "grotere" draaicirkel hebt (denk aan lange auto's oid) maar als je te dicht bij elkaar staat is het ook onmogelijk om een lange plank fatsoenlijk te kunnen draaien. Een perfecte balans verkrijg je wat mij betreft door de verschillen te proberen.
Klopt ook, t is een combinatie van board en overbrenging van je lichaamsacties naar het board, daarom is een goede afstemming belangrijk, maja dat wisten we allemaal al welquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:07 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Volgens mij staat je LZP helemaal niet zoveel dichter naar beneden, maar inderdaad wel iets lager. Dat heeft als nadeel ook weer dat je minder moment op kunt wekken en dus minder ver kunt hangen, volgens mij.
[..]
Draaicirkel wordt bepaald door de shape/lengte van je board, niet door je stance, bij auto's is dat zo, omdat die wielen heeft.
Maarja, je punt is duidelijk, gewoon proberen dus,.
Had je nu je Picto nog maarquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:
Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton-plank, want dat is pas echt bagger
Ik moest lachenquote:
Daarom sta ik dus in het midden, maar met baggy broek !quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:28 schreef XL het volgende:
Na een half krat bier zal ik jullie even uitleggen hoe het zit:
Breed staan is voor freestylers. Het ziet er cool uit en that's what it's all about. Breed en baggy, met het kruis in de sneeuw. Makkelijk landen, want als we een moeilijke sport willen beoefenen gaan we wel schaken. Dat je met een te brede stance je gewicht niet op de juiste manier boven je plank kan houden als je moet carven is van secundair belang. Want carven kun je toch niet.
Dan kun je zover mogelijk naar achter gaan staan en je voorste voet niet te ver naar voor zetten. Lekker smal en achterop staan, want dan ben je een echte off-piste-piraat... en off-piste komen de echte mannen. Die baggy koelkastboarders, daar lach je om. Met hun kruis in de sneeuw als ze wel degelijke frontside bochten hadden kunnen draaien. Wij ruige mannen weten wel beter. Poeder is pas dik als jij erdoorheen bent geweest.
Domme regels als de afstand tussen beiden benen is de afstand tussen enkel en knie, dat zijn domme regels van de verhuur en bij het verhuur, daar werken prutsers. De juiste style, die bepaalt je image voor je. Hoef je niks voor te doen.
Waar je helemaal NIET op moet letten zijn die driehoekjes op je burton-plank, want dat is pas echt bagger
Dat was het idee erachterquote:
Komakiequote:Op woensdag 30 november 2005 09:10 schreef ForumGek het volgende:
Wie van jullie heeft er ervaring mee? Want dan kan ik alvast beginnen met sparen..die NSL + Anwärter opleidingen zijn niet goedkoop namelijk!
Sorry, je kunt niet carven. Je legt de lat te laagquote:Op woensdag 30 november 2005 09:25 schreef Bakksteen het volgende:
ik heb ook een baggy brook! en ik kan ook carven!
Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermoquote:Op woensdag 30 november 2005 09:30 schreef Thermo het volgende:
XL je bent de groep vergeten die 180's over dooie bomen springen wanneer ze fluitend met hun te brede stance die so called poeder beesten voorbij strepen![]()
*meldt*quote:Op woensdag 30 november 2005 11:08 schreef XL het volgende:
[..]
Sorry, ik was je inderdaad vergeten Thermo![]()
Kan dat zomaar? of is dit stierenstront ?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:30 schreef Rnej het volgende:
[..]
*meldt*
ik ga waarsch inserts erbij laten zetten in mijn board.. stance vinnik nog niet breed genoeg....
en poeder rijden met te brede stance is lekker man... lekker stijf in je achterste been de rest van de week
Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.
d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?
Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!
Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |