abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32695222

Welkom in het 27e centrale snowboard topic
Heb je vragen, opmerkingen of wil je je nieuwe gear laten zien dan kan dat hier. Vragen over een nieuwe wintersport bestemming of wil je je nieuwe trick laten zien, ook dat is hier uiteraard mogelijk. Kom maar op met je verhalen en foto's.

Fabrikanten
quote:
Shops
quote:
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Online shops
quote:
Koelkasten
quote:
Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana Snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag

België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen

Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Handige links
quote:
Vorige delen
quote:
De OP-pics

Babes

Pizza

Terje

Vragen of toevoegingen aan de openingspost, mail dan even naar GenesiZ
Deze openingspost gebruiken voor een nieuw topic Klik hier

[ Bericht 1% gewijzigd door GenesiZ op 30-11-2005 13:51:31 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_32695313
Laatste post uit deel 26:
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Bramvanlith het volgende:

quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.

d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?

Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!

Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.

Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??

Dus zou ik het geld sparen om meer ervaring op te doen of opzij te leggen voor een eventueel stapje hoger met buitenlandse diploma's ...

Over het duits ben ik ook wel benieuwd, heb eigenlijk alleen op de havo duits gehad en dat is ongeveer vier jaar geleden, het is wel zo dat ik het meerdendeel goed kan verstaan en ook wel redelijk kan communiceren... behlave dan alle goede naamvallen enzo
pi_32695439
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
Fingerspitzgefühl
pi_32695493
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
quote:
Als je in het bezit bent van NSL diploma kan je verder gaan met je module Anwärter. Deze module vindt geheel in Oostenrijk plaats en duurt 6 dagen. Van 's ochtends vroeg tot een uur of twee in de middag wordt er geskied of geboard. Aan het einde van de dag en 's avonds na het eten is er theorie.
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?

Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
Fingerspitzgefühl
pi_32695504
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef ForumGek het volgende:
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
De laatste ging inderdaad maar 8 daagjes mee Zal wel aan de tijd van het jaar liggen
  woensdag 30 november 2005 @ 14:44:29 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32696667
Fipo...

Vroeger...... toen topics maar 3 dagen meegingen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 30 november 2005 @ 14:50:31 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32696835
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:56 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
[..]

Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?

Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_32696898
Ik ben wel blij dat de laatste post in het vorige topic de link naar deze was. Om er maar een mooie *tvp* van te maken.

die goeie ouwe tijd
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_32696989
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:50 schreef XL het volgende:

[..]

SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !

En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 15:01:57 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32697176
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:56 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !

En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Ja.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:10:55 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32697445
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
pi_32697800
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !

Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 16:04:00 #13
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_32699029
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !

Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Kleine boxjes en kleine kickers heb ik daar niet gezien twee weken geleden.. wel een aantal rails..
Life's like music, get the rhythm..
pi_32699759
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Die wil ik ook gaan doen als alles mee zit. iets van 800 pleuro's toch?
Zit nu weer met schouder uit de kom dus hopelijk geen operatie rond die tijd (4de keer al)
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_32699773
tvp.

Board weer gewaxt, klaar voor de kerst, en gelijk nieuwe tas gehaald, de Day Hiker X

.

Alleen dan met de rode randjes.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 30 november 2005 @ 16:31:27 #16
134482 Bakksteen
SHIT! ik ben geen neger!
pi_32699882
ziet er gelikt uit! ik heb ongeveer dezelfde gehaald
you can call me Susan if it makes you happy
pi_32699932
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef XL het volgende:
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
, dat is toch nog veel duurder, of niet
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden
pi_32700572
Volgens mij niet hoor. Deze vakken/onderdelen krijg je we, alleen ze worden niet getoetst. Net als Engels, maar je krijgt er wel les in.

En de anwärter cursussen liggen rond de ¤830, maar dat is excl. reis en verzekering en al die shit volgens mij !

Als het allemaal beetje goed verloopt dan ga ik dit wel doen deze zomer of het eind daarvan !

Eerst kijken hoe het in februari met wintersport gaat . Can't wait !
Fingerspitzgefühl
pi_32700777
Ja precies, maar de cursus die ik ga volgen slaat deze vakken over omdat we die dus al hebben gehad, waardoor het eindbedrag goedkoper wordt.. Mijne is ook excl. reis, verzekerd ben ik al dus dat komt er ook niet bij..

Ik ga eerst ook nog oefenen (eind december oefenweek 1 en er volgen er hopelijk meer), en daarna kijken of ik hem kan doen..
  woensdag 30 november 2005 @ 17:01:30 #20
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32700837
tvp
  woensdag 30 november 2005 @ 17:07:16 #21
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_32701033
tvp

En een weekje Val Thorens geboekt..
Nog twee weekjes
  woensdag 30 november 2005 @ 17:13:16 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_32701232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:32 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

, dat is toch nog veel duurder, of niet
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden
Als ik het inschrijf als tweede studie kost dat niets. Dus als er geen eis aan de vakken wordt gesteld laat je het maar weten
pi_32703015
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 30 november 2005 @ 18:26:20 #24
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32703259
Even terugkomend op het Oostenrijk-autobahnverhaal..

Van de frontpage:
quote:
Terwijl in Nederland de maximumsnelheid naar beneden wordt bijgesteld, doet de regering in Oostenrijk vanaf 2 mei juist een proef met het opschroeven van de maximumsnelheid. Over twaalf kilometer van de A10 in het Oostenrijkse Karinthië gaat de maximumsnelheid van 130 naar 160 kilometer per uur. Gekeken zal worden wat de verhoging voor de doorstroming van het verkeer en voor het milieu te betekenen heeft.

De Oostenrijkse minister van verkeer Hubert Gorbach heeft meteen laten weten dat de rijbewijzen van iedereen die 180 kilometer per uur of harder rijdt zal worden ingenomen. Daarnaast krijgt de politie de bevoegdheid roekeloze rijders te beboeten.

De test op de A10 zal alleen kunnen plaatsvinden als weer en verkeer dat toestaan.
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:26:51 #25
72282 360sjors
King of the Hill
pi_32703270
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:17 schreef ForumGek het volgende:
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat !
Dope shit, ouwe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')