Shopsquote:
Online shopsquote:Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastenquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana Snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 23
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
quote:Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Bramvanlith het volgende:
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:14 schreef ForumGek het volgende:
Ik zeg niet dat ik het kan redden met mijn google verkeerd om op mijn hoofd. Maar ik denk wel dat het haalbaar is. Ik heb nu 5 jaar (weken) geboard en heb elke week 5 dagen les gehad. Nu merk ik dat ik echt wel een aardig potje kan boarden, piste én off-piste. Hoch/tief entlastung, aardig potje carven. Dat gaat me allemaal goed af, ik zeg niet dat ikhet perfect beheers, maar de basis ligt er, deze moet alleen uitgewerkt/bijgespijkerd worden. Maar in een groepje zijn er altijd een aantal die achter lopen, en die krijgen dan alle aandacht.
d.m.v. NSL + anwärter wil ik dat beetje extra hebben, en ik vind het leuk om met mensen/kinderen te werken. Ik heb er ook nog eens de tijd voor ! Dus waarom niet denk ik dan ?
Het enige waar ik tegenopsta is het duits, maar het zijn een select aantal duitse begrippen die je nodig hebt voor het lesgeven. En zoals aangegeven op sportsacademy.nl, krijg je hier ook lijsten van!
Hoe langer ik erover nadenk, hoe enthausiaster ik word. Dat zware dagen zijn weet ik zondag t/m donderdag lesgeven. Vrijdag vrij, en zaterdag alle boards weer terugnemen en schoenen e.d. En weer nieuwe verhuren.
Ik wil dus ook voor mijn anwarter gaan dit seizoen, in mei ergens met ripstar mee (speciaal voor sportstudenten) en dit lijkt me dus ook super.. Maar ik vraag me af waarom je beide diploma's wilt hebben.. Als je je anwarter hebt kom je ook makkelijk genoeg in een nederlandse skihal te werken, het nut zeg maar van beide diploma's zie ik niet echt.. Omdat voorzover ik begreep de anwarter de nederlandse diploma's overtrof??? ...... iemand??
Dus zou ik het geld sparen om meer ervaring op te doen of opzij te leggen voor een eventueel stapje hoger met buitenlandse diploma's ...
Over het duits ben ik ook wel benieuwd, heb eigenlijk alleen op de havo duits gehad en dat is ongeveer vier jaar geleden, het is wel zo dat ik het meerdendeel goed kan verstaan en ook wel redelijk kan communiceren... behlave dan alle goede naamvallen enzo![]()
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?quote:Als je in het bezit bent van NSL diploma kan je verder gaan met je module Anwärter. Deze module vindt geheel in Oostenrijk plaats en duurt 6 dagen. Van 's ochtends vroeg tot een uur of twee in de middag wordt er geskied of geboard. Aan het einde van de dag en 's avonds na het eten is er theorie.
De laatste ging inderdaad maar 8 daagjes meequote:Op woensdag 30 november 2005 13:54 schreef ForumGek het volgende:
wooehoo!! Die topics gaan snel, ouwe !
SSL stelt dat als eis.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:56 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben bang dat je toch eerst je NSL moet halen voordat je voor je anwärter mag, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van snowsportsacademy.nl staat het volgende:
[..]
Maar as je via ripstar gaat kan je alleen je anwärter doen, daar staat niks bij over NSL. Of komt dit omdat SSA.NL via indoorbanen werkt en ripstar alleen voor het buitenland is?
Erg lastig, en ik hoop dat iemandhier wat meerover kan zeggen !
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !quote:Op woensdag 30 november 2005 14:50 schreef XL het volgende:
[..]
SSL stelt dat als eis.
Ripstar niet. De anwarther is voor beide dezelfde. In NL staat NSL hoger aangeschreven dan Anwarther, maar zijn beide voldoende. Ik zou het lekker via Ripstar doen. In Oostenrijk is NSL niet bekend, al zullen sommige scholen het gerust als Anwarther accepteren.
Ja.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:56 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dan wordt het inderdaad de anwärter van Ripstar, als ik mijn plan door ga zetten !
En kan je met je anwärter evt. ook in Snowworld komen te werken? Niet dat ik dat wil, maar accepteren ze dat?
Kleine boxjes en kleine kickers heb ik daar niet gezien twee weken geleden.. wel een aantal rails..quote:Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !
Misschien dat ik volgende week richting snowword ga...maar welke kan ik het beste doen ? Landgraaf is écht ver weg...als in 4 uur met de trein. Maar daar kanje weleen dagkaart nemen. Zoetermeer is iets korter maar daar kan je max. 2 uur blijven. Ik wil wel eens wat gaan jibben, als in beginnen boxjes en keine kickers !
Die wil ik ook gaan doen als alles mee zit. iets van 800 pleuro's toch?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:23 schreef ForumGek het volgende:
Dat wordt voor mij dus werken voor die anwärter 7 t/m 18 juli in hintertux ! Als ik dan vakantie heb tenminste. Moet ik nog wel de reis er naartoe zien te fixen...maar daar is tijd zat voor !
quote:Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef XL het volgende:
Bram, wat betaal je trouwens via de ALO voor die opleiding?
Misschien wel aardig om nog een maandje voor de ALO in te schrijven en dan goedkoop die cursus te doen?
Als ik het inschrijf als tweede studie kost dat niets. Dus als er geen eis aan de vakken wordt gesteld laat je het maar wetenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:32 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
, dat is toch nog veel duurder, of niet
![]()
Maar het staat allemaal nog niet vast, vorig jaar dacht ik dat de prijs rond de 700 euro lag, dus zal dit jaar ook wel zoiets zijn. Ik dacht dat een normale anwarter curcus 900 euro was?, dus opzich wel de moeite waard..
Maar ik denk ook dat je moet kunnen aantonen dat je bepaalde vakken heb gehad, methodiek, sneeuw + lawine kunde enzo... Want deze vakken worden tijdens die cursus over geslag, zodat we meer kunnen boarden![]()
Karinthië ligt ten zuiden van Salzburg en dus ten zuiden van de gebieden waar men hier heen gaat (bij mijn weten); desalniettemin een goed initiatief van de oostenrijkers als je het mij vraagt.quote:Terwijl in Nederland de maximumsnelheid naar beneden wordt bijgesteld, doet de regering in Oostenrijk vanaf 2 mei juist een proef met het opschroeven van de maximumsnelheid. Over twaalf kilometer van de A10 in het Oostenrijkse Karinthië gaat de maximumsnelheid van 130 naar 160 kilometer per uur. Gekeken zal worden wat de verhoging voor de doorstroming van het verkeer en voor het milieu te betekenen heeft.
De Oostenrijkse minister van verkeer Hubert Gorbach heeft meteen laten weten dat de rijbewijzen van iedereen die 180 kilometer per uur of harder rijdt zal worden ingenomen. Daarnaast krijgt de politie de bevoegdheid roekeloze rijders te beboeten.
De test op de A10 zal alleen kunnen plaatsvinden als weer en verkeer dat toestaan.
Dope shit, ouwe!quote:Op woensdag 30 november 2005 18:17 schreef ForumGek het volgende:
Nieuwe avatar...nu moet ik het nog zo krijgen dat die boarder over de rail heen gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |