Nogmaals, hoe merkt die Marokkaan dat zijn afwijzing op discriminatie is gestoeld en dat er niet ECHT een betere kandidaat is?quote:Op woensdag 9 november 2005 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
TWEE kanten idd.
En jjij kunt mij nog steeds niet wijsmaken dat jij serieus mensen op gesprek krijgt met een minachtende houding naar jou toe. Wat doen ze dan? Nemen ze met een vies gezicht jouw hand aan? Zeuren ze dat je naar ham stinkt?
Ik begrijp werkelijk niet waarom je me hier zo aggressief benaderd.quote:Marokkanen die solliciteren willen alleen maar geld verdienden. Gut.![]()
Kaffer geld:? Wat probeer je toch allemaal voor uitdrukkingen in mijn mond te leggenquote:Maar op grond van een gevoel stel jij dan dat ze jou en jouw achtergrond minachten en neem je ze niet aan. Niet omdat ze de kwalificaties niet hadden. Nee, je voelde aan dat ze daar kwamen om kaffer-geld te verdienen.
quote:En dan ook nog stellen dat "zij" met hun minachtende houding "ons" wantrouwen verdiend hebben.
Je blijft hier glashard beweren dat de hele problematiek maar gevoed wordt vanuit 1 zijde?quote:Chapeau, je hebt het hele probleem toch knap samen weten te vatten. Vanuit Marokkaans standpunt dan.
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar volgens mij klopt dit niet. Ja, nu misschien, na alles wat er de afgelopen 5 jaar is gebeurd. Maar zoals ik net al zei, ik eet regelmatig bij mijn Turkse buurvrouw, aardig mens, al op leeftijd maar gewoon een leuk mens. Regelmatig heb ik het met haar over integratie, tolerantie en alles wat er omheen speelt - gewoon omdat het actueel is. En ze vertelde me dat toen ze hier kwam wonen met haar man, ze in eerste instantie overdonderd waren door de ontvangst. Het leek de hemel wel. Alles kon en mocht, er was werk in overvloed en men leek werkelijk blij te zijn met de 'gasten' (wat het toen nog echt waren).quote:Op woensdag 9 november 2005 14:48 schreef DarkDancer het volgende:
verschil is dat zij de schuld leggen bij de moslims die voor dat negatieve beeld zorgen...
Net als dat het niet altijd discriminatie is, is het ook zeker niet nooit discriminatie.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:09 schreef DarkDancer het volgende:
en toch blijft het een feit dat wanneer moslims niet worden aangenomen of iets niet voor elkaar krijgen dit meteen discriminatie is...
(vroeger werkte die drogreden nog wel in hun voordeel...)
ik neem dus aan dat je buurvrouw gewoon geintegreerd was en nederlands sprak (aangezien ze zich ergerde aan die folders).quote:
Men gaat er te vaak van uit dat gedrag voornamelijk voortkomt door opvoeding/omgeving (nurture).quote:Op woensdag 9 november 2005 15:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Net als dat het niet altijd discriminatie is, is het ook zeker niet nooit discriminatie.
Was de wereld maar zo simpel, jong.
Wil je trouwens nog één keer uitleggen wat er mis is met de genetische structuur van Marokkanen?
Goeie vraag hoor! Wat mij betreft (en geloof me, ook wat veel moslims betreft), is dit helemaal niet nodig. Je staat er de integratie mee in de weg. Maar we zitten met een erfenis van overheden die dat wel nodig achtten (zonder ooit aan de mensen om wie het ging gevraagd te hebben wat zíj wilden!),quote:Op woensdag 9 november 2005 15:14 schreef DarkDancer het volgende:
waarom hebben we die folders in het arabisch eigenlijk nodig?
of waarom zijn politieberichten (wanneer het een turk/maroc betrefd) arabisch ondertiteld.
of waarom zijn veel multi-culti programma's (ook die van de moslim omroep) arabisch ondertiteld/gesproken?
Wat ik hier mee wil zeggen is dat het hele zich niet Nederlanders / het zich 100% Marokkaan voelen bullshit is. Dat er een hele hoop elementen wel roepen dat de integratie mislukt is en dat men moet integreren en aanpassen. Maar er in feite juist alles aan doet om dat proces tegen te gaan. Dat wij, als autochtonen ook eens een flinke hand in eigen boezem moet steken in plaat van het eeuwige wijzen met de vingers en het zoeken naar stokken om mee te slaan.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja wat wil je hier nou mee zeggen?
Je wilt hiermee ontkennen dat het mogelijk is dat Nederlanders welke zich 100% marokkaan voelen uit overtuiging dit niet kunnen uitstralen?
Je wilt hiermee ontkennen dat Marokkanen kunnen discrimineren?
Je wilt hiermee ontkennen dat de instelling van BSB averechts werkt voor de integratie problematiek, en zelfs discriminatie van autochtonen tov allochtonen versterkt?
Je mag je toch ook profileren als allochtoon? Net alsof dat een belemmering is voor je dagelijks functioneren: als jij je aan de regels en wetten houdt, gewoon je werk doet en je zegje kan doen bij je buren dan mag je jezelf wat mij betreft profileren als een pigmee of een eskimo. Of ben je soms bang voor kleurtjes en variatie?quote:Zoals 'men' maar blijven benadrukken dat de integratie problemen voor een (groot) gedeelte veroorzaakt wordt door hoe de autochone bevolking de allochtonen bejegenen, zo geef ik aan dat die bejegening ook gevoed wordt doordat mensen welke feitelijk helemaal geen allochtoon zijn, maar gewoon Nederlander zich WEL profileren als allochtoon.
Kijk en dat is precies wat ik doe. Maar zodra je ook maar iets van kritiek hebt op de autochtone fokkers dan staan ze gelijk op hun achterste poten en schijn je gelijk alles wat de allochtone kant doet goed te keuren.quote:Integenstelling tot de meeste hier, leg ik niet de schuld bij 1 van de partijen, maar bij beide partijen.
Lijkt me een stuk gezonder dan gewoon simpelweg een zondebok zoeken.... of die nou allochtoon of autochtoon is.
Ik geloof dat vrijwel iedereen het er over eens is dat in een ideale wereld iedereen in Nederland ook onze taal spreekt. Maar dat is niet het geval, jammer genoeg. En dan is het toch wel handig dat mensen weten wat ze moeten doen in noodgevallen, dat ze weten hoe en wat er van ze verwacht wordt bij de diverse overheidsinstellingen. En het zou toch ook wel lullig zijn dat die ene moord bij opsporing verzocht niet opgelost wordt omdat wij zo nodig onze principes moeten handhaven.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:14 schreef DarkDancer het volgende:
waarom hebben we die folders in het arabisch eigenlijk nodig?
of waarom zijn politieberichten (wanneer het een turk/maroc betrefd) arabisch ondertiteld.
of waarom zijn veel multi-culti programma's (ook die van de moslim omroep) arabisch ondertiteld/gesproken?
Goh, dan zouden die joden (je weet wel die van die vlag van in je avatar) ook van nature agressiever moeten zijn. Wat het zogenaamde Joodse volk is qua genetica vrijwel identiek aan de Arabieren en nauw verwant aan de Noord-Afrikanen....quote:Op woensdag 9 november 2005 15:20 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Men gaat er te vaak van uit dat gedrag voornamelijk voortkomt door opvoeding/omgeving (nurture).
Ik denk dat genetica, dus nature ook een belangrijke rol zou kunnen spelen.
Misschien zit het wel in de genen dat bepaalde volkeren agressiever zijn dan anderen...
(en die theorie is niet door Hitler bedacht maar door Plato en anderen...)
Hitler heeft die theorie misbruikt en dat blijft tot op de dag van vandaag de manier van linksen om anderen de mond te snoeren...
Naar mijn idee wordt er meer gezocht naar stokken om de autochtone bevolking mee te slaan dan andersom.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat ik hier mee wil zeggen is dat het hele zich niet Nederlanders / het zich 100% Marokkaan voelen bullshit is. Dat er een hele hoop elementen wel roepen dat de integratie mislukt is en dat men moet integreren en aanpassen. Maar er in feite juist alles aan doet om dat proces tegen te gaan. Dat wij, als autochtonen ook eens een flinke hand in eigen boezem moet steken in plaat van het eeuwige wijzen met de vingers en het zoeken naar stokken om mee te slaan.
Nee, dat baseer ik op de post van een van de Marokkanen hier en wat ik merk in het dagelijks leven.quote:En ik wil ook gewoon dom weg uitleggen dat je het zich Marokkaan voelen vaak niet eens voort komt uit minachtig voor ons land, maar gewoon uit het afgewezen worden als Nederlander. Marokkanen zullen zich nooit Nederlander voelen, iig niet de komende jaren, omdat ze domweg niet geaccepteerd worden als Nederlander. Dat jij dat interpreteert als minachting is waarschijnlijk in de meeste gevallen een inschattingsfout van jouw kant.
Jouw reactie was anders een opmerking nav MIJN reactie op BSB. Hoe moet ik het anders interpreteren dan? Als een bevestiging van BSB's gebrabbel. Anders had je dat toch echt duidelijker moeten maken.quote:Daarnaast is het onzin om naar aanleiding van mijn verhaal te sugereren dat ik zeg Marokkanen niets fout doen (in tegendeel) of dat ik het eens ben met het regelmatig domme gebrabbel van BSB. Daar ging mijn stuk helemaal niet over.
quote:Je mag je toch ook profileren als allochtoon? Net alsof dat een belemmering is voor je dagelijks functioneren: als jij je aan de regels en wetten houdt, gewoon je werk doet en je zegje kan doen bij je buren dan mag je jezelf wat mij betreft profileren als een pigmee of een eskimo. Of ben je soms bang voor kleurtjes en variatie?
En adnersom gebeurt dat niet denk je? Ik word regelmatig voor nazi en xenofoob uitgemaakt voor mijn posts op fok. En die zijn echt niet schokkender dan mijn voorgaande posts.quote:Kijk en dat is precies wat ik doe. Maar zodra je ook maar iets van kritiek hebt op de autochtone fokkers dan staan ze gelijk op hun achterste poten en schijn je gelijk alles wat de allochtone kant doet goed te keuren.![]()
(Dit slaat trouwens niet [geheel] op jou....)quote:In tegendeel, ik weet dondersgoed wat er aan de kant van de allochtonen/Marokkanen/Moslims anders moet. En ik ben ook absoluut niet te beroerd om ze daar op te wijzen. Maar goed men schijnt het heel gewoon te vinden dat de allochtone gemeenschap verantwoording neemt voor de daden van anderen en ze daar op aanspreekt. Ik doe niets anders dan mijn autochtone gemeenschap aanspreken op hun fouten, vooroordelen en verantwoordelijkheden.....maar dat schijnt dan weer niet te mogen en allochtonenknuffelarij te zijn. Pot...ketel...zwart?
Ik ben niet agressief maar fel, omdat jij blijkbaar op grond van een gevoel mensen niet aanneemt. Ik heb de nodige no-go's gezien tijdens de sollicitatierondes, maar minachtende houdingen? Ga toch weg.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe merkt die Marokkaan dat zijn afwijzing op discriminatie is gestoeld en dat er niet ECHT een betere kandidaat is?
Je wilt werkelijk beweren dat je het niet merkt wanneer iemand je veracht?
[..]
Ik begrijp werkelijk niet waarom je me hier zo aggressief benaderd.
Ik zei er ook bij dat ik dat prima vind. Maar NIET wanneer hij mij veracht.
[..]
Kaffer geld:? Wat probeer je toch allemaal voor uitdrukkingen in mijn mond te leggen
Nee ik neem ze niet aan omdat ik merk dat ze niets met mij hebben. Vervolgens moet ik wel met deze persoon werken. Dat komt dus niet goed.
[..]
Wederom woorden in mijn mond leggen.
[..]
Je blijft hier glashard beweren dat de hele problematiek maar gevoed wordt vanuit 1 zijde?
Maar ik verbaas me een beetje over je zeer aggressieve houding tov mijn posts eigenlijk.
Dan denk ik echt: wtf? Een eigen keuze? Meldt Ahmed bij binnenkomst in een djellaba dat hij niks met je op heeft?quote:In beide gevallen is de afwijzing puur te wijten aan een eigen keuze van de sollicitant. Dat heeft geen moer met discriminatie te maken maar met onaangepastheid van de sollicitant.
En gek genoeg kan je gewoon een parallel trekken tussen sollicitatie en maatschappij.
Als je uitstraalt de maatschappij en het land te verachten, moet je niet raar opkijken dat je dezelfde attitude terug krijgt. Oogsten wat je zaait geldt natuurlijk OOK twee kanten op.
quote:Op woensdag 9 november 2005 15:16 schreef Sputnik het volgende:
De verwachting voor morgen:
[afbeelding]
Omdat de politie een zo groot mogelijk groep wil bereiken, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:14 schreef DarkDancer het volgende:
door de eeuwen heen zijn joden vaak zondebok geweest. als ik kijk naar WO2 hebben ze ook niet veel verzet geboden terwijl ze volgens mij wel wisten dat hun einde naderde.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, dan zouden die joden (je weet wel die van die vlag van in je avatar) ook van nature agressiever moeten zijn. Wat het zogenaamde Joodse volk is qua genetica vrijwel identiek aan de Arabieren en nauw verwant aan de Noord-Afrikanen....
Of bedoelde je juist dat het Arische volk wat agressiever is? Ik bedoel, 60 jaar geleden is wel gebleken dat wij wat oorlogzuchtiger zijn dan de Joden, niet?
dus als je 40 jaar in nederland bent en de kinderen hier geboren dan is het normaal dat je geen nederlands beheerst?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Omdat de politie een zo groot mogelijk groep wil bereiken, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.![]()
Nee, maar dat is geen reden om een misdaad onopgelost te laten, vind je niet?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:55 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
dus als je 40 jaar in nederland bent en de kinderen hier geboren dan is het normaal dat je geen nederlands beheerst?
oke, van wie ben je een kloon?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb even nagedacht, en ik heb wel degelijk wat met Nederland, ik ben blij dat in Nederland alles goed is geregeld wat betreft infrastructuur, ik ben voor het Nederlands elftal. Bergkamp, van Persie en Robben zijn toppers. Alleen op ideologisch vlak kan Nederland niets voor mij betekenen.²
daar gaat het niet om...quote:Op woensdag 9 november 2005 15:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, maar dat is geen reden om een misdaad onopgelost te laten, vind je niet?
hoezo niet. wat is er zo mis met onze ideologie? is die zoveel slechter dan in andere landen?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Alleen op ideologisch vlak kan Nederland niets voor mij betekenen.²
a. Het is dus niet mogelijk om op basis van een gevoel mensen niet/danwel aan te nemen??quote:Op woensdag 9 november 2005 15:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik ben niet agressief maar fel, omdat jij blijkbaar op grond van een gevoel mensen niet aanneemt. Ik heb de nodige no-go's gezien tijdens de sollicitatierondes, maar minachtende houdingen? Ga toch weg.
En ik leg je geen woorden in de mond:
Je blijft dus volhouden dat je het niet merkt wanneer iemand je minacht?quote:Dan denk ik echt: wtf? Een eigen keuze? Meldt Ahmed bij binnenkomst in een djellaba dat hij niks met je op heeft?
Leg het dan eens uit, Swets: hoe merk jij die houding?
Uiteraard ben ik het helemaal eens met de meerzijdigheid die jij ziet in het verhaal.
Heb jij wel opgelet tijdens den vaderlandsche geschiedenis? Al vanaf dat er hier mensen op terpen wonen lopen we hier te ruzien, te bakkeleien en te vechten. En als het hier rustig is daar gaan we wel lekker naar Jeruzalem, West-Indie, Oost-Indie, Nederlands Indie of Suriname om dood en verderf te zaaien... Hoe bedoel niet aggressief?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:54 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
door de eeuwen heen zijn joden vaak zondebok geweest. als ik kijk naar WO2 hebben ze ook niet veel verzet geboden terwijl ze volgens mij wel wisten dat hun einde naderde.
Volgens mij is WO2 de druppel geweest voor joden en hebben ze nadien een behoorlijke agressief standpunt ingenomen (oog om oog, tand om tand). een houding die door de geschiedenis heen is aangeleerd.
WO2, waarin de duitsers flink agressief waren was een momentopname, verkeerde leider die geweld stimuleerde. over het algemeen zijn westerlingen niet zo agressief.
Afrika, en arabieren liggen altijd al te rotzooien. bij het minste of geringste word een maroc al uitermate agressief.
Ja, en blijkbaar hebben wij als maatschappij ze daarmee weg laten komen. En echt veel last hebben we niet van de oudere moeselmannen en -vrouwen. Ik heb nog geen 40, 50, 60 of 70 jarigen scooters zien jatten en aanslagen zien, plegen jij wel?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:57 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
daar gaat het niet om...
het is te zot voor woorden dat je na 40 jaar de taal nog niet beheerst!
Natuurlijk neem je mensen voor 90% aan afgaande op de eerste indruk en hoe het klikt. Maar om te zeggen dat ze een openlijk minachtende houding hebben...ik geloof het gewoon niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
a. Het is dus niet mogelijk om op basis van een gevoel mensen niet/danwel aan te nemen??
Er gebeurt niet anders. Je nodigt de kandidaten uit welke op papier allemaal geschikt zijn voor de functie. Op welke basis vind volgens jou dan de uiteindelijke schifting plaats? Voor 99% op basis van allerlei subjectieve waarnemingen. De uitstraling van de kandidaat, hoe hij zich gedraagt, etc.
Of wil je ECHT beweren dat dat niet voorkomt??
Nogmaals: ik geloof gewoon niet dat mensen met zo0n houding een gesprek ingaan.quote:b. Je legt me geen woorden in mijn mond? 'kaffer-geld', 'wantrouwen verdient'
[..]
Je blijft dus volhouden dat je het niet merkt wanneer iemand je minacht?
Wil je me dan even uitleggen hoe alle allochtonen zo zeker zijn dat ze de functie niet krijgen op bais van discriminatie. Of denk je dat er in de afwijzingsbrief het volgende staat:
"Beste Achmed, langs deze weg willen we je hartelijk bedanken voor je sollicitatie naar de vacature van <baantje>
Helaas moet ik je mededelen dat je niet voor de functie in aanmerking komt, want je bent Marokkaan.
Met vriendelijke groet
<personeelszaken>"
Nee, dat heeft die persoon gemerkt. En hij weet dat als er in die brief staat dat er een geschiktere kandidaat gevonden is dat dat bullshit is, en dat hij is afgewezen op basis van zijn kleur.
Volgens mij is dat instinct niet alleen voorbehouden aan allochtonen, maar merkt een autochtoon net zo goed wanener hij niet serieus genomen wordt door een kandidaat.
is dat zo?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:08 schreef Floripas het volgende:
Maar er rellen in beide gevallen erg veel autochtonen mee
ja dat is zoquote:
heb je daar een bron van? want ik heb nergens gehoord dat er heel erg veel autochtonen meedoen.quote:
quote:Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten
Uitgegeven: 9 november 2005 16:02
Laatst gewijzigd: 9 november 2005 16:08
PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.
Volgens Sarkozy gaat het tot dusverre om 120 mensen. "Ik heb de prefecten (hoogste vertegenwoordigers van de Staat in de departementen) gevraagd die personen terstond uit te zetten", zei Sarkozy in het parlement.
prima idee. nu nog ff een referendum, wetswijziging en de dan zullen eindelijk de goed bedoelende allochtonen rust hebben en minder gediscrimineerd worden vanwege het uitschot dat hen stigmatiseert.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:13 schreef Soap het volgende:
[quote]Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten
Laatst gewijzigd: 9 november 2005 16:08
PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet. De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.
Volgens Sarkozy gaat het tot dusverre om 120 mensen. "Ik heb de prefecten (hoogste vertegenwoordigers van de Staat in de departementen) gevraagd die personen terstond uit te zetten", zei Sarkozy in het parlement. [/qoute]
Wat een kul. Ik lees ook kranten, kijk op internet, zie journaals. Volgens mij is het gehalte autochtoon niet hoog. Raar dat jij dat wel ziet.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ja dat is zo
bron: ongeveer alle kranten, het journaal, etc.
nou, het staat gewoon in de kranten, ik weet het wel te vinden in n paar kranten geleden, maar die is net weg met t oud papier. Voorpagina in ieder geval.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je daar een bron van? want ik heb nergens gehoord dat er heel erg veel autochtonen meedoen.
Bijzonder.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:17 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Wat een kul. Ik lees ook kranten, kijk op internet, zie journaals. Volgens mij is het gehalte autochtoon niet hoog. Raar dat jij dat wel ziet.
Ja hoor, of je het nu 'erg veel' of hoog gehalte' noemt, het is allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bijzonder.
Quote jij eens waarin ik stel dat het autochtoon gehalte hoog is. Dat zeg ik namelijk voor zover ik weet niet.
Ik zeg dat ze ertussen zitten, ik zeg dat ze divers zijn.
En tevens suggereer ik dat dit mogelijk is omgegaan naar een 'voetbalrel'
1-cellige hooligans rellen om het rellen, ongeacht de uitslag van hun team.
Dat zou nu ook hier kunnen gebeuren, mensen die uit verveling, of in de zoektocht naar adrenaline de straat op gaan om te vechten.
edit: leest terug: ah, er stond dus, er rellen erg veel autochtonen mee.
nee, dat weet ik inderdaad niet, ik weet de verhouding niet, net zo min als jij.
Maar misschien dat ze bedoelde dat, in tegenstelling tot vele verwachtingen, veel autochtonen meerellen. Dat dacht ik namelijk ook dat ze dat zo bedoelde.
Maar misschien dat jullie ervan maken dat erg veel betekend dat de meerderheid autochtoon is. Discutabel, en dat is een beetje zeiken als je het mij vraagt.
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:08 schreef Floripas het volgende:
erg veel autochtonen
knulletje. je geeft antwoord op een vraag die ik iemand anders stel en je reageert erop. doe nou niet zo dom en blijf dan buiten de discussie die ging of het echt waar was dat er een hoog percentage autochtonen bij de rellen betrokken was.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bijzonder.
Quote jij eens waarin ik stel dat het autochtoon gehalte hoog is. Dat zeg ik namelijk voor zover ik weet niet.
Ik zeg dat ze ertussen zitten, ik zeg dat ze divers zijn.
En, zou dat wat uitmaken?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:19 schreef Floripas het volgende:
Darkdancer, hoe kom je erbij dat arabieren meer oorlog voeren en hebben gevoerd dan wij?
Tering man, antwoord gewoon niet voor een ander, ok?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:20 schreef Yildiz het volgende:
edit: leest terug: ah, er stond dus, er rellen erg veel autochtonen mee.
nee, dat weet ik inderdaad niet, ik weet de verhouding niet, net zo min als jij.
Maar misschien dat ze bedoelde dat, in tegenstelling tot vele verwachtingen, veel autochtonen meerellen. Dat dacht ik namelijk ook dat ze dat zo bedoelde.
Maar misschien dat jullie ervan maken dat erg veel betekend dat de meerderheid autochtoon is. Discutabel, en dat is een beetje zeiken als je het mij vraagt.
Ik denk dat je je eigen vraag beantwoord heb.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:23 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ja hoor, of je het nu 'erg veel' of hoog gehalte' noemt, het is allemaal hetzelfde.
[..]
Doe jij dat ook?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:25 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Tering man, antwoord gewoon niet voor een ander, ok?
Jij zanikt altijd zo graag op SCH omdat ie 1 of ander foutje ergens maakt, en daar blijf je dan heel het topic op zaniken, zonder in te gaan op het onderwerp, nu doe je het weer.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Misschien moet je eens stoppen met het antwoorden voor een ander??
Ik denk dat dat een verschil van interpretatie is.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
knulletje. je geeft antwoord op een vraag die ik iemand anders stel en je reageert erop. doe nou niet zo dom en blijf dan buiten de discussie die ging of het echt waar was dat er een hoog percentage autochtonen bij de rellen betrokken was.
Zullen we er maar over ophouden?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:27 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]Ik vraag nergens iets? Blijf je wel scherp? Het lijkt erop dat je users door elkaar aan het halen bent. Niet echt bevordelijk voor de discussie.
Misschien moet je eens stoppen met het antwoorden voor een ander??quote:Op woensdag 9 november 2005 16:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En, zou dat wat uitmaken?
Omdat wij een VOC hadden, moet iedere nederlander maar een handelaar zijn?
Omdat de arabieren de batterij hadden uitgevonden, moet nokia daar maar zijn batterijen maken?
Wat is dat voor kul?
sorry maar jij kwam met die stelling en dat met de duitsersquote:Op woensdag 9 november 2005 16:19 schreef Floripas het volgende:
Darkdancer, hoe kom je erbij dat arabieren meer oorlog voeren en hebben gevoerd dan wij?
quote:Op woensdag 9 november 2005 16:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dat je je eigen vraag beantwoord heb.
ben je dronken of zo? rot ff lekker op met je gestigmatiseer en ga maar weer een domme actie ondernemen waarmee je je eigen glazen en die van allochtonen ingooit.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat je je eigen vraag beantwoord heb.
[..]
Doe jij dat ook?
Ik kwam nergens met Duitsers, knul.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:26 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
sorry maar jij kwam met die stelling en dat met de duitsers![]()
ik suggereerde alleen dat bepaalde volkeren (arabieren) agressiever zijn dan andere volkeren.
Bron?quote:Op woensdag 9 november 2005 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt dat het verwijderen van een voorhuid op jonge leeftijd later zorgt voor meer machogedrag en agressiviteit. zou het daar iets mee te maken kunnen hebben. wist je trouwens dat heel veel amerikaanse jongens ook geen voorhuid meer hebben?
Mooie, SBS-titel heb ik gekozen he? Naja, ik heb 'm gewoon gejat van m'n voorganger eigenlijk...quote:Op woensdag 9 november 2005 16:43 schreef cockhuyt het volgende:
wat een overdreven topictitel.
de volkskrant een tijdje geleden.quote:
sorry, was black_sabbathquote:Op woensdag 9 november 2005 16:41 schreef Floripas het volgende:
Bronnen voor het meerellen van autochtonen: De Morgen, TV5 en het Waalse journaal.
[..]
Ik kwam nergens met Duitsers, knul.
Ik wil gewoon weten waar jij de vooronderstelling vandaanhaalt dat Arabieren aggressie in hun genen hebben.
dat noord-afrikanen en arabieren eerder over gaan tot geweld kan in de genen zitten. maar aangezien het HUGO-project nog niet voltooid is moeten we ff wachten op dat antwoord.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, dan zouden die joden (je weet wel die van die vlag van in je avatar) ook van nature agressiever moeten zijn. Wat het zogenaamde Joodse volk is qua genetica vrijwel identiek aan de Arabieren en nauw verwant aan de Noord-Afrikanen....
Of bedoelde je juist dat het Arische volk wat agressiever is? Ik bedoel, 60 jaar geleden is wel gebleken dat wij wat oorlogzuchtiger zijn dan de Joden, niet?
Slaap je nog wel goed 's nachts?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef DarkDancer het volgende:
maar jah, allochtonenknuffelaars zijn niet te overtuigen dat het probleem bij de allochtonen ligt en de zij kunnen de rechtsen, die met beide benen aan de grond staan, niet overtuigen dat het onze schuld is.
nou laat samir a. maar vrij.... kom maar met die aanslag...
ik wel hoor. geen familie in gebieden waar een aanslag mogelijk te verwachten is.quote:
Die ken ik niet. Maar ik denk dat je mij bedoelt? En dan nog is het geen antwoord op Flori d'r vraagquote:
Wat is je oplossing dan om een aanslag te voorkomen? Alle kleurlingen deporteren?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:13 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ik wel hoor. geen familie in gebieden waar een aanslag mogelijk te verwachten is.
hoop dan wel dat de slachtoffers allochtonenknuffelaars zijn of familie ervan.
een aanslag is toch niet meer te voorkomen met het softie beleid hier dus dan maar slachtoffers van hun eigen fouten.
hoezo alle? zijn ze allemaal staatsgevaarlijk dan?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is je oplossing dan om een aanslag te voorkomen? Alle kleurlingen deporteren?
Als ik hem mag geloven wel.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoezo alle? zijn ze allemaal staatsgevaarlijk dan?
En alle Groen Links, D66, SP, CDA en PVDA stemmers. En iedereen die geld geeft aan Green Peace, het wereld natuurfonds, Foster Parents, Novib/Oxfam en/of Amnesty. En iedereen die het normaal vindt dat je geflitst wordt als je te hard rijdt. En iedereen die voor de verkeerde voetbalclub is. Dat is denk ik wel de ideale situatie waar DD naar toe wil met Nederland. Lekker met een paar duizend man op dit hele kleine stukje aarde, die schrijven DD niet de wetten voor, die laten DD in zijn waarde. Amen.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is je oplossing dan om een aanslag te voorkomen? Alle kleurlingen deporteren?
of gewoon zoals de minister van binnenlandse zaken in frankrijk nu voorstelt. lekker wieberen met die relschoppers. prima plan. kijken of men dan nog geneigd is te lopen kloten en kansen niet aangrijpen. de kermis is nu wel over. bovendien zal het een uitstekende manier zijn om de allochtonen die het wel goed voor hebben minder te laten stigmatiseren.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En alle Groen Links, D66, SP, CDA en PVDA stemmers. En iedereen die geld geeft aan Green Peace, het wereld natuurfonds, Foster Parents, Novib/Oxfam en/of Amnesty. En iedereen die het normaal vindt dat je geflitst wordt als je te hard rijdt. En iedereen die voor de verkeerde voetbalclub is. Dat is denk ik wel de ideale situatie waar DD naar toe wil met Nederland. Lekker met een paar duizend man op dit hele kleine stukje aarde, die schrijven DD niet de wetten voor, die laten DD in zijn waarde. Amen.
marocs hebben dubbele nationaliteit. criminele elementen en niet geintegreerde figuren meteen op vliegtuig terugzetten.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En alle Groen Links, D66, SP, CDA en PVDA stemmers. En iedereen die geld geeft aan Green Peace, het wereld natuurfonds, Foster Parents, Novib/Oxfam en/of Amnesty. En iedereen die het normaal vindt dat je geflitst wordt als je te hard rijdt. En iedereen die voor de verkeerde voetbalclub is. Dat is denk ik wel de ideale situatie waar DD naar toe wil met Nederland. Lekker met een paar duizend man op dit hele kleine stukje aarde, die schrijven DD niet de wetten voor, die laten DD in zijn waarde. Amen.
je gaat er wel erg prat op dat je niet links bent he... geloof ik elke post dat je dwangmatig er iets over moet zeggen...quote:Op woensdag 9 november 2005 17:35 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
marocs hebben dubbele nationaliteit. criminele elementen en niet geintegreerde figuren meteen op vliegtuig terugzetten.
Bij turken zal het moeilijker gaan maar daar zal ook wel een oplossing voor gevonden worden.
antillianen kun je ook zo terugsturen en figuren die aanslagen willen plegen meteen levenslang dwangarbeid ergens laten doen en ze altijd de keuze tot euthenasie open laten staan.
trouwens. mensen zonder karakter hebben nu eenmaal sterke leiders nodig die harde maatregelen durven te nemen om problemen op te lossen.
om de hete brij heendraaien zoals linkse mensen doen verergert de problemen alleen maar.
mensen als van gogh en fortuyn hadden dat door en werden daarom ook vermoord.
Dat zal Marokko leuk vinden, dat we óze criminele jongeren in hun schoot werpen.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:35 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
marocs hebben dubbele nationaliteit. criminele elementen en niet geintegreerde figuren meteen op vliegtuig terugzetten.
Zoals? Statenloosheid?quote:Bij turken zal het moeilijker gaan maar daar zal ook wel een oplossing voor gevonden worden.
Wat? Moord?quote:antillianen kun je ook zo terugsturen en figuren die aanslagen willen plegen meteen levenslang dwangarbeid ergens laten doen en ze altijd de keuze tot euthenasie open laten staan.
Zijn wij "mensen zonder karakter"?quote:trouwens. mensen zonder karakter hebben nu eenmaal sterke leiders nodig die harde maatregelen durven te nemen om problemen op te lossen.
Idiotissime. Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?quote:mensen als van gogh en fortuyn hadden dat door en werden daarom ook vermoord.
Net alsof die niet binnen 5 werkdagen weer illegaal in Nederland of Frankrijk zitten allemaal. Die jongeren hebben niets in Marokko te zoeken en zijn zo weer terug in Frankrijk danwel Nederland. Maar dan weggedoken onder de radar van politie en justitie en met een verse dosis wrok richting alles en iedereen. Nee, dat zal het veiliger maken op straat...quote:Op woensdag 9 november 2005 17:42 schreef Floripas het volgende:
Dat zal Marokko leuk vinden, dat we óze criminele jongeren in hun schoot werpen.
Dat trap je ze vervolgens nogmaals het land uit. Alles beter dan dit soort tuig gewoon hun gang laten gaan. Als je hier komt om criminele activiteiten te ontplooien hoor je er niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Net alsof die niet binnen 5 werkdagen weer illegaal in Nederland of Frankrijk zitten allemaal. Die jongeren hebben niets in Marokko te zoeken en zijn zo weer terug in Frankrijk danwel Nederland. Maar dan weggedoken onder de radar van politie en justitie en met een verse dosis wrok richting alles en iedereen. Nee, dat zal het veiliger maken op straat...
er zijn maatregelen te treffen, zoals geen paspoort hebben. laat ze maar lekker met hun kloten in de sahara zitten, het schijnt dat marokko daar nogal wat mensen heenstuurt soms.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Net alsof die niet binnen 5 werkdagen weer illegaal in Nederland of Frankrijk zitten allemaal. Die jongeren hebben niets in Marokko te zoeken en zijn zo weer terug in Frankrijk danwel Nederland. Maar dan weggedoken onder de radar van politie en justitie en met een verse dosis wrok richting alles en iedereen. Nee, dat zal het veiliger maken op straat...
Misschien moet je daar iets aan doen dan.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Net alsof die niet binnen 5 werkdagen weer illegaal in Nederland of Frankrijk zitten allemaal.
Dat lukt je niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:08 schreef klez het volgende:
[..]
Misschien moet je daar iets aan doen dan.
hoe weet jij dat zo zeker?quote:
Omdat ik weet hoe je de EU-grenzen zonder al te veel moeite overkomt en omdat ik weet hoe laag de pakkans is als je illegaal in Nederland verblijft, zeker als je al een sociaal netwerk van familie en vrienden hier hebt.quote:
dan gaat toch lekker de hele familie mee terug naar het land waar ze blijkbaar wel zo goed af zijn. overigens hebben heel wat gasten huisjes die ze gebouwd hebben met nederland of frans of europees geld.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe je de EU-grenzen zonder al te veel moeite overkomt en omdat ik weet laag de pakkans is als je illegaal in Nederland verblijft, zeker als je al een sociaal netwerk van familie en vrienden hier hebt.
Ja, of maar gelijk in de gaskamer allemaal. Dan weet je zeker dat je ze nooit meer terug ziet. Praat toch geen onzin man.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan gaat toch lekker de hele familie mee terug naar het land waar ze blijkbaar wel zo goed af zijn.
wat een vreemde vergelijking bij een beleid dat voor de allochtonen alleen maar vruchten zal opleveren. of snap je het allemaal niet helemaal?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, of maar gelijk in de gaskamer allemaal. Dan weet je zeker dat je ze nooit meer terug ziet. Praat toch geen onzin man.
Ik zie het probleem niet. Iemand is in overtreding, dus kun je de medeplichtigen best straffen. Uitzetten is dan niet nodig, maar korten op de uitkering moet wel afschrikken.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, of maar gelijk in de gaskamer allemaal. Dan weet je zeker dat je ze nooit meer terug ziet. Praat toch geen onzin man.
Oplossing voor wat?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:18 schreef DarkDancer het volgende:
sack_blabbath ---> alleen maar zeiken en afkraken. welke oplossing heb jij dan?
nee want dan gaan ze nog harder de criminaliteit in. lekker weg en laten berechten volghens het strafrecht in hun land.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:19 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Iemand is in overtreding, dus kun je de medeplichtigen best straffen. Uitzetten is dan niet nodig, maar korten op de uitkering moet wel afschrikken.
Tuurlijk moet je straffen als ze illegalen helpen onderduiken. Maar als het het je eigen kind is help je toch wel, ook staat er een straf op. En de pakkans is echt heel klein, dus het risco durven ze toch wel te nemen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:19 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet. Iemand is in overtreding, dus kun je de medeplichtigen best straffen. Uitzetten is dan niet nodig, maar korten op de uitkering moet wel afschrikken.
inplaats van geld steken in een bodemloze put, zoals miljarden voor een wijkverbetering dagelijks controleren en dan als straf uitzetting voor de hele familie. kijken hoe lang ze dan nog doorgaan met kloten.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je straffen als ze illegalen helpen onderduiken. Maar als het het je eigen kind is help je toch wel, ook staat er een straf op. En de pakkans is echt heel klein, dus het risco durven ze toch wel te nemen.
Tuurlijk, zou ik in zo'n situatie ook doen. Maar dan moet je niet gaan huilen als je gepakt wordt en gekort wordt op een eventuele uitkering.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je straffen als ze illegalen helpen onderduiken. Maar als het het je eigen kind is help je toch wel, ook staat er een straf op. En de pakkans is echt heel klein, dus het risco durven ze toch wel te nemen.
Ja, mooi plan! Mooi uitvoerbaar! Zal ook heel lekker vallen bij de bevolking! Kost ook bijna niets! Geweldig!quote:Op woensdag 9 november 2005 18:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
inplaats van geld steken in een bodemloze put, zoals miljarden voor een wijkverbetering dagelijks controleren en dan als straf uitzetting voor de hele familie. kijken hoe lang ze dan nog doorgaan met kloten.
alles valt toch al fout bij bepaalde bevolkingsgroepen. laat maar lekker zo gaan dan. en veel geld in het opsporen en neerslaan van mensen die kansen niet grijpen maar wel als eerste in rellen ontaarden als ze hun zin niet krijgen, of er toevallig twee boeven geëlectocuteerd worden. de mens maakt nog altijd zelf beslissingen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, mooi plan! Mooi uitvoerbaar! Zal ook heel lekker vallen bij de bevolking! Kost ook bijna niets! Geweldig!![]()
Autochtonen klagen ook vaak, of zijn ook vaak ergens niet tevreden mee. Moeten we die ook maar ergens heen sturen?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan gaat toch lekker de hele familie mee terug naar het land waar ze blijkbaar wel zo goed af zijn. overigens hebben heel wat gasten huisjes die ze gebouwd hebben met nederland of frans of europees geld.
alsof autochtonen in marokko geen problemen veroorzaken. nogmaals ik hoef geen kanker als ik al jicht heb,quote:Op woensdag 9 november 2005 18:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Autochtonen klagen ook vaak, of zijn ook vaak ergens niety tevreden mee. MOeten we die ook maar ergens heen sturen?
Valt me op dat er steeds vaker vreemde logica wordt gebruikt. Is toch nergens voor nodig?²
Een groot gedeelte van de groep die het hardste loopt te janken vanwege de identificatieplicht is niet geheel toevallig ook de groep die dit soort maatregelen wil....quote:Op woensdag 9 november 2005 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles valt toch al fout bij bepaalde bevolkingsgroepen.
Maar de reljongeren zijn juist de spreekwoordelijke jicht, ze behoren tot de samenleving zoals een ventiel bij een Gazellefietsband hoort.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alsof autochtonen in marokko geen problemen veroorzaken. nogmaals ik hoef geen kanker als ik al jicht heb,
Strenge grenscontroles ben ik voor. En daar heb ik mezelf behoorlijk mee.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de groep die het hardste loopt te janken vanwege de identificatieplicht is niet geheel toevallig ook de groep die dit soort maatregelen wil....
Hoe denk je dat die het vinden als ze zelf dalijk op elke straathoek gecontroleerd gaan worden? Nee, met het 'goed' vallen doel ik niet enkel op de 'bepaalde' bevolkingsgroepen.
Maar goed, verder heb je geen argumenten, dus ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat zulke plannen praktisch slecht uitvoerbaar zijn en ook onbetaalbaar zijn?
En dat je zelf eigenlijk ook niet zit te wachten op een Nederlandse incarnatie van de KGB en Gestapo en op een politiestaat a la de Gazastrook?
Het voornaamste voor mij is dat de welwillende nieuwkomers hierdoor meer kansen krijgen. Ik geloof nog altijd dat het gros er het beste van wil maken. Probleem is alleen dat dit soort tuig de welwillenden in de schaduw zet.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
alles valt toch al fout bij bepaalde bevolkingsgroepen. laat maar lekker zo gaan dan. en veel geld in het opsporen en neerslaan van mensen die kansen niet grijpen maar wel als eerste in rellen ontaarden als ze hun zin niet krijgen, of er toevallig twee boeven geëlectocuteerd worden. de mens maakt nog altijd zelf beslissingen.
Dat is natuurlijk geen argument en spreekt ook niet zomaar voor je, ik hoop dat je dat beseft.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:37 schreef klez het volgende:
[..]
Strenge grenscontroles ben ik voor. En daar heb ik mezelf behoorlijk mee.
quote:PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet.
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.
Volgens Sarkozy gaat het tot dusverre om 120 mensen. "Ik heb de prefecten (hoogste vertegenwoordigers van de Staat in de departementen) gevraagd die personen terstond uit te zetten", zei Sarkozy in het parlement.
Ik schrijf hier niet om het jou naar de zin te maken. Kan je niet kappen met die k*t smiley?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument en spreekt ook niet zomaar voor je, ik hoop dat je dat beseft.²
nee de jicht zijn de jongeren en ouderen die altijd en in elk eigen land overlast zullen veroorzaken. de kanker zijn de ongeletterde relschoppers die hun kansen niet benutten, zoals jij wel hebt gedaan. .quote:Op woensdag 9 november 2005 18:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar de reljongeren zijn juist de spreekwoordelijke jicht, ze behoren tot de samenleving zoals een ventiel bij een Gazellefietsband hoort.²
ja dat is ook mijn idee.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:38 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Het voornaamste voor mij is dat de welwillende nieuwkomers hierdoor meer kansen krijgen. Ik geloof nog altijd dat het gros er het beste van wil maken. Probleem is alleen dat dit soort tuig de welwillenden in de schaduw zet.
Was een reactie hierop. En met de identificatieplicht heb ik ook geen moeite.quote:Een groot gedeelte van de groep die het hardste loopt te janken vanwege de identificatieplicht is niet geheel toevallig ook de groep die dit soort maatregelen wil....
die identificatieplicht geld voor alle mensen in nederland omdat wanneer het alleen zou gelden voor potentiele illegalen en criminele allochtonen dit racisme zou zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Een groot gedeelte van de groep die het hardste loopt te janken vanwege de identificatieplicht is niet geheel toevallig ook de groep die dit soort maatregelen wil....
Doe eens met de verrotte search zoeken naar alleen al de fokkers die klagen over de identificatieplicht....en dat zijn toch voornamelijk de goed Nederlandse sprekende figuren hoor, naja wat daar voor door moet gaan iig.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:44 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die identificatieplicht geld voor alle mensen in nederland omdat wanneer het alleen zou gelden voor potentiele illegalen en criminele allochtonen dit racisme zou zijn.
een goede nederlands sprekend persoon zal niet snel zichzelf hoeven te legitimeren dunkt mij ...
ik geloof dat je niet helemaal snapt wat ik zeg, maar blabath maar lekker verder.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die het vinden als ze zelf dalijk op elke straathoek gecontroleerd gaan worden? Nee, met het 'goed' vallen doel ik niet enkel op de 'bepaalde' bevolkingsgroepen.
Maar goed, verder heb je geen argumenten, dus ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat zulke plannen praktisch slecht uitvoerbaar zijn en ook onbetaalbaar zijn?
En dat je zelf eigenlijk ook niet zit te wachten op een Nederlandse incarnatie van de KGB en Gestapo en op een politiestaat a la de Gazastrook?
Probeer het dan eens met meer dan 1 zin uit te leggen....quote:Op woensdag 9 november 2005 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik geloof dat je niet helemaal snapt wat ik zeg, maar blabath maar lekker verder.
lees eens terug, voordat ik in herhalingen ga vallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Probeer het dan eens met meer dan 1 zin uit te leggen....
Vreemde reactie, dit vraag ik toch ook niet van je?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:40 schreef klez het volgende:
[..]
Ik schrijf hier niet om het jou naar de zin te maken. Kan je niet kappen met die k*t smiley?
geef eens antwoord op reacties die je niet vreemd vindt.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vreemde reactie, dit vraag ik toch ook niet van je?²
Als ik terug lees dan lees ik een halve zin over hele families uitzetten indien ze illegalen herbergen. En dan een paar reacties verder dat je al die families dagelijks wilt controleren, in een halve zin. Dat is alles wat jij zegt hierover.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees eens terug, voordat ik in herhalingen ga vallen.
ik denk dat het heel erg reeël wordt. helaas. verder zeg ik nog een keer dat het beleid van uitzetting vooral positief werkt voor... rapapa... juist allochtonen.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als ik terug lees dan lees ik een halve zin over hele families uitzetten indien ze illegalen herbergen. En dan een paar reacties verder dat je al die families dagelijks wilt controleren, in een halve zin. Dat is alles wat jij zegt hierover.
En ik zegt dat me dat niet echt realiseerbaar lijkt. Al die families en vriendenkringen dagelijks controleren. Tenzij je er hier een "Gestapo en KGB meets de grensovergangen bij de Gaza-strook" situatie van wil maken. Ik denk niet dat reeel is en dat men daar op zit te wachten. Of wel?
Tja, met ZULKE constructieve antwoorden houdt elke dialoog op.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:07 schreef Mwanatabu het volgende:
ik geloof het gewoon niet.
ik geloof gewoon niet
Ach, als we zo gaan kijken is er op Islamitische landen veel meer aan te merken. Mensen komen niet naar Europa om dat het zo onverdraagzaam is ....quote:Op woensdag 9 november 2005 19:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In principe hebben ze het in Frankrijk bij mij verbruidt sinds ze de hoofddoek hebben verboden op scholen, normale legitieme argumenten anders dan Islamfobie zijn er niet. Dus wat dat betreft zijn wij het meer eens met elkaar dan je denkt.²
Wat stel je dan voor?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
die vraag word de gehele tijd al keurig ontweken door hem/haar (maar iets anders had ik niet verwacht).quote:Op woensdag 9 november 2005 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor?
Niets doen, want anders gaan ze een wrok koesteren?
precies. en dat terwijl ie in een glimmende mini-bolide rijdt en de meest vage verhalen verkondigd om de discussie kapot te maken.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:11 schreef kLowJow het volgende:
Kap eens met dat gezeik over BSB zeg. Reageer op zijn posts of negeer ze, maar ga niet ook nog eens met elkaar in discussie over BSB. Kun je dat toch niet laten doe het dan maar in NWS-FB.
Ik stel voor dat we de politie-inzet in de probleemgebieden verhogen. Er voor zorgen dat ze efficenter kunnen werken (door de bureaucratische rompslomp te verminderen oa). Gewoon streng en consequent criminaliteit tegen gaan, ongeacht afkomst. Kortom: weer de baas op straat worden. Eigenlijk dus gewoon een zero-tolerance beleid. Niet praten, oppakken. En als het nodig is met machtsvertoon als ME-inzet, traangas en waterkannonen.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor?
Niets doen, want anders gaan ze een wrok koesteren?
Zie m'n post hierboven. Ik heb je notabene gevraagd voor welk probleem ik mijn gewenste aanpak moest formuleren. Omdat jij daar niet duidelijk over was. En die post heb jij keurig ontweken.....beetje zielig dat je mij dan gaat verwijten dat ik geen antwoord geefquote:Op woensdag 9 november 2005 19:16 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die vraag word de gehele tijd al keurig ontweken door hem/haar (maar iets anders had ik niet verwacht).
ik denk een knuffelsessie en een kopje thee
eigenlijk een beetje het beleid in nederland dus, behalve dan dat de amsterdamse burgemeester kwa politie en me wat te vaak het oogje dichtknijpt als het gaat om jongeren die bij elke scheet agressie veroorzaken en kompleet gek worden als ze aangesproken worden op hun achterlijke gedrag.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we de politie-inzet in de probleemgebieden verhogen. Er voor zorgen dat ze efficenter kunnen werken (door de bureaucratische rompslomp te verminderen oa). Gewoon streng en consequent criminaliteit tegen gaan, ongeacht afkomst. Kortom: weer de baas op straat worden. Eigenlijk dus gewoon een zero-tolerance beleid. Niet praten, oppakken. En als het nodig is met machtsvertoon als ME-inzet, traangas en waterkannonen.
Ook moeten jongeren en groepen jongeren die voor overlast zorgen goed in kaart worden gebracht en actief gemonitord worden.
De rechtgang versnellen: dus eerder voorkomen als je opgepakt bent. En dan gewoon het huidige strafrecht voor iedereen toepassen. En bij herhaling consequent de maximale straf opleggen.
Dat zou genoeg moeten zijn om de symptomen te bestrijden.
Verder ben ik er ook voor om de bron te bestrijden. Want anders blijft het dweilen met de kraan open. Daarvoor ben ik voor een streng spreidingsbeleid. Zowel voor huisvesting als voor scholing. Geen zwarte wijken meer, geen zwarte scholen meer. Verder ben ik sowieso voor een verplichte goede scholing: spijbelen streng bestraffen. En scholing verplichten tot je minstens in het bezit bent van een diploma aan het middelbaar onderwijs.
Ook zou de verpaupering moeten worden tegen gegaan. Woonbouwstichtingen worden streng gecontroleerd op het onderhoud aan hun panden. Gemeentes moet de openbare voorziening in verpauperde wijken weer op een goed niveau brengen. En er moeten voldoende recreatie-gelegenheden komen (denk heel simpel aan dingen als speelplaatsen en trapveldjes.En ook buurthuizen, maar dan wel onder streng toezicht)
En de werkgelegenheid voor kansarme groepen, alloch- en autochtoon, moet gestimuleerd worden. Desnoods met subsidies.
Oftewel: bronbespreiding en symptoombestrijding: en wangedrag niet meer accepteren, én zorgen voor alternatieven.
Heb je bepaalde bronnen die dat bijhouden? Ik ben wel geinteresseerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:29 schreef RZero het volgende:
19h19 Violences urbaines : une voiture en feu lancée dans l'enceinte d'une école maternelle à Toulouse
Auto in de fik in Toulouse. Ze beginnen vroeg vanavond.
Danku! :quote:Op woensdag 9 november 2005 19:33 schreef RZero het volgende:
http://news.tf1.fr/filNew(...)IDI3MjA1fQ==,00.html
Update automatisch.
Kijk zo hoort het, continu refreshen en altijd het laatste nieuws op de site.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:33 schreef RZero het volgende:
http://news.tf1.fr/filNew(...)IDI3MjA1fQ==,00.html
Update automatisch.
nee, alle relschoppers die illegaal zijn of een verblijfsvergunning hebben, dat is net iets andersquote:Op woensdag 9 november 2005 19:40 schreef RuL0R het volgende:
Frankrijk wil alle relschoppers het land uit schoppen, heeft Sarkozy net verklaard.
Iedereen die veroordeeld is, ook degene met een geldige verblijfsvergunning, zal uitgezet worden.
Bron: http://teletekst.nos.nl
5km over de grens wel... In Antwerpen, maar ook in Liège (Luik).quote:Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, iedereen zat te huilen dat het zeer snel naar Nederland over zou slaan. Nou poepoeh, er is zelfs geen schrijntje spanning te merken hier.
Helemaal niet het Nederlandse beleid:quote:Op woensdag 9 november 2005 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigenlijk een beetje het beleid in nederland dus, behalve dan dat de amsterdamse burgemeester kwa politie en me wat te vaak het oogje dichtknijpt als het gaat om jongeren die bij elke scheet agressie veroorzaken en kompleet gek worden als ze aangesproken worden op hun achterlijke gedrag.
omdat het hier ook erg vreemd zou zijn. zelfs de meest domme achterlijke debiel snapt dat dit land hen alles biedt wat nodig is.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, iedereen zat te huilen dat het zeer snel naar Nederland over zou slaan. Nou poepoeh, er is zelfs geen schrijntje spanning te merken hier.
ik stel dat ik vind dat het op het nederlandse beleid vind lijken en daarnaast zeg ik ook nog eens duidelijk dat het in amsterdam verpaupert en kapot gaat door onze burgemeester. dus eigenlijk snap ik je reactie niet helemaal.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Helemaal niet het Nederlandse beleid:
De politie is nu niet de baas op straat: de pakkans is veels te klein en wangedrag wordt amper aangepakt. De politie grijpt momenteel niet hard in bij incidenten.
Er is geen spreidingbeleid. Op een vaag dingetje in Rotterdam na.
Het aantal spijbelaars en drop-outs is veels te hoog en hier zijn amper maatregelen tegen.
Er is geen goed stimuleringsbeleid voor werkgelegend voor kansarmen.
En verpaupering wordt amper aangepakt: gebouwen in probleem wijken verkrotten bij het leven en openbare voorzieningen zijn niet bestaand of vervallen en kapot.
Eigenlijk stel ik dus allemaal dingen voor die er momenteel helemaal niet zijn. Dus waar haal je het vandaan dat het het huidige beleid in Nederland is?
ach van die verpaupering heb ik hier weinig last van moet ik zeggenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel dat ik vind dat het op het nederlandse beleid vind lijken en daarnaast zeg ik ook nog eens duidelijk dat het in amsterdam verpaupert en kapot gaat door onze burgemeester. dus eigenlijk snap ik je reactie niet helemaal.
NOS teletekst:quote:Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Re het volgende:
[..]
nee, alle relschoppers die illegaal zijn of een verblijfsvergunning hebben, dat is net iets anders
quote:Frankrijk wil alle buitenlandse relschoppers over de grens zetten.
misschien omdat je, net als ik, in een betere buurt woont? overigens was het een reactie op iemand anders die stelt dat alles verpaupert en frankrijk gelijkgesteld kan worden met frankrijk.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:47 schreef Re het volgende:
[..]
ach van die verpaupering heb ik hier weinig last van moet ik zeggen
Want? Ik stel alleen maar dingen voor die momenteel niet het beleid zijn? Hoe kan het er dan op lijken? Omdat er geen deportaties en standrechtelijke executies aan te pas gaan komen? En omdat ik ook wil werken aan een positievere situatie in de probleemwijken?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel dat ik vind dat het op het nederlandse beleid vind lijken
Wat heeft de situatie in Amsterdam hier in godsnaam mee te maken? Dit gaat over een nieuw beleid. En over een landelijk beleid. Wat heeft dus een huidige situatie er mee te maken? En wat heeft een lokale situatie er mee te maken?quote:en daarnaast zeg ik ook nog eens duidelijk dat het in amsterdam verpaupert en kapot gaat door onze burgemeester.
Dat zal aan je kunsten op het gebied van begrijpend lezen liggen dan. Want jouw argumenten gaan dus helemaal niet over wat ik voorstelquote:dus eigenlijk snap ik je reactie niet helemaal.
ja je zei dus alle relschoppers, wat dus verkeerd was hequote:
Je hebt zeker andere topics gelezen dan mij. EN ik heb ze alle 16 gelezenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_140146.htmlquote:Brandstichters Winterslag geïnspireerd door Parijs
De lokale politie van Genk heeft zes verdachten opgepakt voor de brandstichtingen van dinsdag- en maandagavond in Winterslag (Genk). De zes verklaarden dat ze geïnspireerd waren door de berichten in de media over de gebeurtenissen in Frankrijk.
Dinsdagavond staken ze op het Middenkruis een Ford Fiesta op de oprit voor een woning in brand. De vlammen sloegen over naar een auto, die ernaast stond. Maandagavond gooiden ze de ruiten in van de toegangsdeur van een sportcomplex aan de Hortensiastraat. Ze probeerden brand te stichten in de inkomhal, maar het vuur doofde vanzelf.
De zes jongeren zijn tussen de 22 en 18 jaar oud en komen uit Genk. Ze hebben bekend dat ze eigenhandig een zestal brandbommen in elkaar hebben gestoken. Ze gebruikten flessen, proppen papier en benzine. Hun doelwitten waren lukraak uitgekozen. Twee van hen zijn woensdagnamiddag aangehouden. De vier anderen verschijnen donderdagvoormiddag voor de onderzoeksrechter.
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=111quote:Bergen: schoolbus in brand
Er is woensdag een schoolbus in brand gevlogen in Monceau-sur-Sambre, in de buurt van Bergen. In de bus zat een tiental leerlingen, ze konden allemaal op tijd uitstappen. Er is veel schade aan de bus. De oorzaak van de brand is nog niet duidelijk.
ik waardeer je inzet. maar je spreekt jezelf heel erg tegen. lees nog eens terug graag.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Want? Ik stel alleen maar dingen voor die momenteel niet het beleid zijn? Hoe kan het er dan op lijken? Omdat er geen deportaties en standrechtelijke executies aan te pas gaan komen? En omdat ik ook wil werken aan een positievere situatie in de probleemwijken?
[..]
Wat heeft de situatie in Amsterdam hier in godsnaam mee te maken? Dit gaat over een nieuw beleid. En over een landelijk beleid. Wat heeft dus een huidige situatie er mee te maken? En wat heeft een lokale situatie er mee te maken?
[..]
Dat zal aan je kunsten op het gebied van begrijpend lezen liggen dan. Want jouw argumenten gaan dus helemaal niet over wat ik voorstel![]()
ja ok, en er is heus wel iets van achterstandswijken op veel kleinere schaal en met veel meer diversiteit dan bijv Frankrijk en dat moet ook aangepakt worden, hier rijd om de 10 minuten politie langs bijvoorbeeld, erg prettig en dat kan ook elders dusquote:Op woensdag 9 november 2005 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien omdat je, net als ik, in een betere buurt woont? overigens was het een reactie op iemand anders die stelt dat alles verpaupert en frankrijk gelijkgesteld kan worden met frankrijk.
ik juig met je mee. die gasten hebben al zolang de allochtoon bedoezeld en ik snap niet dat iedereen, metname de allochtoon hier hartgrondig mee eens is. zelfs meki zegt vaak genoeg "terugsturen".quote:Op woensdag 9 november 2005 19:52 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
geweldig, eindelijk keiharde maatregelen tegen dit tuig!
De vorige keer dat je dat van me vroeg bleek je ook ongelijk te hebben. En ook deze keer heb je dat weerquote:Op woensdag 9 november 2005 19:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik waardeer je inzet. maar je spreekt jezelf heel erg tegen. lees nog eens terug graag.
ik vind het helemaal niet prettig als de politie per tien minuten moét langsrijden... ik zou wel graag willen dat deouders van die schoffies die zorgen dat de politie hier zo vaak langsrijdt hen gewoon thuis houden en aan het huiswerk zetten, voor een degelijke toekomst zonder dat er straks veel doden gaan vallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:55 schreef Re het volgende:
[..]
ja ok, en er is heus wel iets van achterstandswijken op veel kleinere schaal en met veel meer diversiteit dan bijv Frankrijk en dat moet ook aangepakt worden, hier rijd om de 10 minuten politie langs bijvoorbeeld, erg prettig en dat kan ook elders dus
ik zou niet weten welk "links" persoon tegen het uitzetten van rellende illegalen of buitenlanders zou zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik juig met je mee. die gasten hebben al zolang de allochtoon bedoezeld en ik snap niet dat iedereen, metname de allochtoon hier hartgrondig mee eens is. zelfs meki zegt vaak genoeg "terugsturen".
maar ja een stel linkse mensen denkt dat het beter is om dit niet te doen, omdat dan misschien de vlam in de pan slaat met al die anti-fascisten, die eigenlijk fascisten zijn natuurlijk.
Als je ze allemaal bij elkaar optelt, zijn er toch al best wat brandjes geweest.quote:"Fuck you Sarkozy, Deurne - Parijs"
Drie uur later, rond 1.25 uur, werd een Toyota Corolla in brand gestoken aan het Bisthovenplein in Deurne. Het voertuig was op 28 oktober gestolen. Op een bushokje en een werfcontainer in de buurt van de brandende wagen stond "Fuck you Sarkozy, Deurne - Parijs" geklad. Van deze feiten waren geen ooggetuigen en beschikt de politie over weinig aanknopingspunten.
waar moet ik op reageren? dat je jezelf tegenspreekt? of dat jouw visie op de oplossing eigenlijk hetzelfde is als ik heb, maar dat je het dan kgb noemt?quote:Op woensdag 9 november 2005 19:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De vorige keer dat je dat van me vroeg bleek je ook ongelijk te hebben. En ook deze keer heb je dat weer
Ik waardeer ook jouw inzet, maar je hebt nog steeds niet inhoudelijk gereageerd
Ja, er waren inderdaad veel meer opmerkingen waarin de hoop werd uitgesproken dat het wel zou overslaan.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt zeker andere topics gelezen dan mij. EN ik heb ze alle 16 gelezen
Er zijn in die 16 topics een stuk of 5 opmerkingen geweest waarin de hoop werd uitgesproken dat het niet zou overslaan.
nee, ik vind het wel prettig hoor een buurt met heleboel jonge gezinnetjes en het werkt prima, men wil dat de politie meer visueel is nou zie niet in wat daar nou mis mee is, we leven wel in een grote stad waar nou eenmaal allerlei soorten mensen op af komenquote:Op woensdag 9 november 2005 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet prettig als de politie per tien minuten moét langsrijden... ik zou wel graag willen dat deouders van die schoffies die zorgen dat de politie hier zo vaak langsrijdt hen gewoon thuis houden en aan het huiswerk zetten, voor een degelijke toekomst zonder dat er straks veel doden gaan vallen.
misschien dat men bang was dat het oversloeg, neemt niet weg dat sommigen, hoe onterecht ook, hier gevolg aan gaan geven.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, er waren inderdaad veel meer opmerkingen waarin de hoop werd uitgesproken dat het wel zou overslaan..
Een nieuwe kaart. Van België.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:59 schreef Clourhide het volgende:
En nog eentje uit België, in Deurne (voorstad van Antwerpen):
[..]
Als je ze allemaal bij elkaar optelt, zijn er toch al best wat brandjes geweest.
(http://www.hln.be/hln/cch/det/art_140036.html)
Bijvoorbeeld al op mijn opmerking dat het wel heel debiel is om mijn voorstel waarvan geen enkel punt overeenkomt met het huidige beleid te zien als bijna gelijk aan dat beleid. Om over de rest maar te zwijgen....om dit met jouw favoriete woorden af te sluiten: "lees nog eens terug"quote:Op woensdag 9 november 2005 20:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar moet ik op reageren? dat je jezelf tegenspreekt?
Mijn visie is niet hetzelfde als de jouwe omdat ik geen onderscheid maak tussen autochtoon en allochtoon. Niet eens denk aan deporteren. En geen gestapo-achtige controle wil op families van betrokkenen. Verder heb ik nog niet meer gezien van jouw visie dan: "optiefen naar Marokko". Dus ik weet niet of de rest met jouw visie overeenkomt. Ik verwacht het eigenlijk niet: de mijne schijnt te lijken op het huidige beleid, en daar heb je geen positief woord voor over......Of lees ik dan niet goed terug? Of ben jij de nu degene die zichzelf tegenspreekt?quote:of dat jouw visie op de oplossing eigenlijk hetzelfde is als ik heb, maar dat je het dan kgb noemt?
In Brussel zou ik toch maar wat extra bolletjes zetten!quote:Op woensdag 9 november 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:
[..]
Een nieuwe kaart. Van België.
België
Frankrijk
En:quote:Brussel
Ook was er een brandstichting van een bestelwagen op de Mariemontkaai in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek. Het vuur sloeg daar over naar een andere auto die eveneens beschadigd raakte. Verder werd een molotovcocktail gegooid op een auto in centrum Brussel, maar het voertuig vatte geen vuur. Een gelijkaardig geval heeft zich voorgedaan in de Edmond Machtenslaan in Molenbeek, maar daar zou de wagen wel vuur gevat hebben. Aan het metrostation Clemenceau in Anderlecht heeft een bestelwagen vuur gevat, maar daar is het niet duidelijk of het om brandstichting gaat.
[deze incidenten waren al vernoemd, de volgende volgens mij nog niet of niet allemaal]
De brandweer bluste na middernacht brandende voertuigen in de Schermstraat in Vorst, de Tweelindenlaan in Sint-Lambrechts-Woluwe en de Washingtonstraat in Elsene. Onbekenden staken 's nachts tevens vuilniszakken in brand op de Nieuwe Graanmarkt in Brussel. Naar de ingang van brasserie Le Cantillon, aan de Gheudestraat in Anderlecht, werd een molotovcocktail gegooid.
De brand in een kelder van een huis aan de Wielemans-Ceuppenslaan in Vorst blijkt accidenteel te zijn. Aanvankelijk was er volgens de brandweer sprake van kwaad opzet. De brand in de kelders van de sociale huisvesting aan het Albert I plein in Anderlecht wel degelijk met opzet gesticht zijn.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_139952.htmlquote:Henegouwen
Omstreeks 0.30 uur werd in de Henegouwse gemeente Saint-Ghislain een geparkeerde wagen uitgebrand aangetroffen. De lokale politie vermoedt brandstichting. De brandweer vond geen sporen van een brandversneller. Het onderzoek loopt. Een buurtbewoner die vreesde dat het vuur zou overslaan naar andere wagens verwittigde de brandweer en zijn buren.
quote:Ha! Rellen, immigranten en buitenwijken. Extreem rechts wrijft zich opzichtig in de handjes. Dat wordt massaal stemmen winnen bij al die autochtonen die vrezen dat hun autootje er binnenkort ook aan moet geloven. Jean-Marie Le Pen is, ondanks gevorderde leeftijd en de officiële opvolging door zijn dochter aan het hoofd van het Front National, nog immer coq le devant zo gauw er een rood-wit-blauw slaatje uit de actualiteit te slaan valt. Zijn voornaamste rivaal Philippe de Villiers zag de kans schoon om de slogan die hem in 2007 president moet maken ten doop te houden: “La France: tu l’aime ou tu la quitte”. Vrij vertaald, ‘Frankrijk: houd ervan of rot op’.
Let vooral op het tutoyeren, waarmee zijn partij MPF denkt de gedachten van de gemiddelde Fransman en –vrouw te verwoorden. Maar er is weinig intellect voor nodig om te beseffen dat de impliciete betekenis van die slagzin is dat onder De Villiers elke vorm van kritiek op de staat beloond gaat worden met deportatie.
Zij die graag met de nationale driekleur wapperen om zich politieke legitimiteit te verschaffen (maar tegelijkertijd roepen dat het onder de Duitse bezetting zo slecht nog niet was), vergisten zich echter. Het was iedereen meteen al duidelijk dat het overheidsbeleid en in het bijzonder de hard-tegen-hard filosofie van minister van binnenlandse zaken Nicolas Sarkozy (voor wie Le Pen “een zeker aanzien” zegt te hebben) minstens zo veel invloed op de situatie hebben gehad als de vermeende criminele inborst van het “racaille” (“uitvaagsel”, volgens mijn oude Prisma Frans/Nederlands). Het mea culpa van premier De Villepin op het avondjournaal nam menig extremist de wind uit de zeilen.
Luiheid, baldadigheid of inherent crimineel zijn; geen van die dingen is genoeg voedingsbodem voor twee weken durende, massale rellen, die zich in een recordtijd als een supergriep over het land verspreiden. Of het nu gaat om de Franse Revolutie, mei 1968, of de banlieue vandaag, er is jarenlang structureel wanbeleid van bovenaf nodig voordat het zo ver komt. De suggestie dat het geweld zou worden aangewakkerd door moslimfundamentalisten of drugdealers werd ook al snel naar het rijk der fabelen verwezen. Hoe stompzinnig of verwerpelijk het ook wordt geuit, de woede is oprecht. Zoals het dat ook was in Los Angeles in 1992 en in Londen in 1976.
Nicolas Sarkozy was ooit de golden boy van de regering, de enige die gevrijwaard leek van de stormen van kritiek die de kabinetten Raffarin en De Villepin hebben getroffen. Zijn opmars leek onstuitbaar en hij heeft er vanaf dag 1 geen geheim van gemaakt dat het zijn doel is de volgende president van Frankrijk te worden. Dat die ambitie door deze hele geschiedenis, het uitvaagsel en de hogedrukspuit spaak dreigt te lopen, hebben zelfs zijn eigen supporters in de gaten. Ze hebben zelfs Google ingezet om te voorkomen dat hun kroonprins van zijn voetstuk valt. Gaat u maar eens naar google.fr en typ ‘sarkozy’ en ‘racaille’. Alleen ‘sarkozy’, ‘chirac’ of ‘banlieue’ mag ook. In alle gevallen verschijnt er rechts een gesponsorde link naar een petitie ter ondersteuning van de wankelende minister. Volgens Le Monde werken ‘villepin’, ‘violence’ en, toe maar, ‘de villiers’ ook.
Tom Mes
Tom Mes komt oorspronkelijk uit Rotterdam, maar woont inmiddels al weer enkele jaren binnen de peripherique van Parijs. Hij is auteur van drie boeken over Japanse Cinema en een vierde boek is in de maak. Tevens is hij één van de oprichters van Midnight Eye, een online magazine over Japanse Cinema.
Eh nee hoor.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, er waren inderdaad veel meer opmerkingen waarin de hoop werd uitgesproken dat het wel zou overslaan..
het klopt dat de rellers hun eigen glazen ingooien, terwijl ze denken dit te doen bij anderen.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Floripas het volgende:
Een prachtige column van iemand die erbovenop zit:
[..]
Zonder polarisatie geen discussie, het begon alweer OVER users in plaats van andere zaken. Ik ben een mod zonder fluwele handschoen en zal het dus ook niet laten om te polariseren wanneer ik het nodig acht. Het is een post gebaseerd op een aantal topics geleden, maar nogsteeds actueel. Was het immers niet Ayaan Hirsi Ali die in een of andere krant riep dat het elk moment hier kon uitbarsten. Tot dusver niks van gemerkt, ik vermeld dat. Als jij dat al polariserend vind.....quote:Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee hoor.
Zoek ze dan even voor me op.
Wanneer je als moderator polariserende geluiden laat horen, wil ik graag dat je dat even onderbouwt.
Uberhaupt snap ik de volledige opmerking van Mutant niet. Er was een volkomen andere discussie gaande, hij banjert binnen zonder de discussie blijkbaar te lzen en pleurt er een polariserende oneline tussen en tieft weer op.
Als hij nou niets bij te dragen heeft, laat 'm dan lekker weg blijven
ik stel voor dat ze gebanned moeten worden, maar ja vrijheid van meningsuiting he?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach, ja hoor en wederom worden mensen welke NIET voor het vertroetelen van criminelen zijn vergeleken met nazi's.
Ik ben weer weg hier, wat een misselijkmakend troep met volk loopt hier toch ook rond. Daar zouden ze ook een straf voor moeten verzinnen. Voor mensen welke maar denken dat iedereen welke iets rechts van willem drees zit voor Nazi uitgemaakt moet worden.
Wat heeft dit in godsnaam met dit te makenquote:Op woensdag 9 november 2005 20:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zonder polarisatie geen discussie, het begon alweer OVER users in plaats van andere zaken. Ik ben een mod zonder fluwele handschoen en zal het dus ook niet laten om te polariseren wanneer ik het nodig acht. Het is een post gebaseerd op een aantal topics geleden, maar nogsteeds actueel. Was het immers niet Ayaan Hirsi Ali die in een of andere krant riep dat het elk moment hier kon uitbarsten. Tot dusver niks van gemerkt, ik vermeld dat. Als jij dat al polariserend vind.....
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
maar deze topic reeks trekt ook mensen aan die even omgekeerd alle mensen net links van Zalm voor alles uitmaken, en dat mag ook hoorquote:Op woensdag 9 november 2005 20:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik stel voor dat ze gebanned moeten worden, maar ja vrijheid van meningsuiting he?
Ik heb ze zelf verwijderd als ik ze te grafisch vond worden of laten staan als ik ze te stompzinnig vond om er iets mee te doen. *knipoogt naar JohnDope.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee hoor.
Zoek ze dan even voor me op.
Wanneer je als moderator polariserende geluiden laat horen, wil ik graag dat je dat even onderbouwt.
Is het niet iets van een onbrandbare lading? (inflammable, niet imflammable). Maargoed, reken me niet aan op m'n Frans, want das niet zo best.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:23 schreef RZero het volgende:
19h59 Violences urbaines : un camion transportant des matières inflammables pris pour cible à Mulhouse
In Mulhouse vallen ze nu een tankwagen aan.
Misschien heb je er spontaan overheen gelezen, maar er zaten mensen tussen die praktisch hoopten op rellen. Er zijn 16 delen geweest, je mag zelf best gaan zoeken als je eraan twijfelt hoor. Het is dus weldegelijk aan de orde geweest, aaangezien ikzelf nog aan die discussie heb meegedaan. Blinded by frustration?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dit in godsnaam met dit te maken
[..]
Je hele post sloeg op dat moment in het topic nergens op. Er was helemaal geen discussie gaande over of het al dan niaet naar Nederland over zou slaan.
Tevens slaat je opmerking nergens op, want het is amper ter sprake geweest in die 16 topics.
Dus op de eerste plaats slaat je post als een kut op een varken en je VERKLARING voor die post als een lul op een drumstel.
Als het een onbrandbare lading zou zijn, dan zouden ze het er hoogstwaarschijnlijk niet speciaal bij vermelden, vermoed ik.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Is het niet iets van een onbrandbare lading? (inflammable, niet imflammable). Maargoed, reken me niet aan op m'n Frans, want das niet zo best.
Valt nogal tegen. Wat loze statements over politici waar hij het duidelijk niet mee eens is. Volgens hem is het verhaal dat drugsdealers of moslimfundamentalisten iets met deze rellen te maken hebben naar het "rijk der fabelen" verwezen. Door wie dan? Door hemzelf zeker...quote:Op woensdag 9 november 2005 20:14 schreef Floripas het volgende:
Een prachtige column van iemand die erbovenop zit:
[..]
Ja. Een vrachtwagen met brandbare lading aangevallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Is het niet iets van een onbrandbare lading? (inflammable, niet imflammable). Maargoed, reken me niet aan op m'n Frans, want das niet zo best.
http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbinnenland.shtml?p=103quote:A'pen: auto in brand gestoken
Op de Antwerpse Linkeroever is woensdagavond een auto in brand gestoken. Getuigen zagen 5 jongeren weglopen. Het zou gaan om 4 jongeren van Noord- Afrikaanse origine en een Belg. De politie spoort de daders op. Nog in Antwerpen heeft de politie woensdag een 3de verdachte opgepakt voor de brandstichting van een auto in de Van Kerckhovestraat, dinsdagavond. Het gaat om een jongen van 14 en donderdag verschijnt hij voor de jeugdrechter. 3 van de 4 verdachten zijn nu al geidentificeerd.
Me dunkt. Ik ook niet, trouwens.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:35 schreef klez het volgende:
[..]
Valt nogal tegen. Wat loze statements over politici waar hij het duidelijk niet mee eens is.
Nou, eigenlijk door heel Frankrijk, de Nederlandse en buitenlandse pers, op enkele maverick journalists na. Het verbaast me dat FOK! blijkbaar net als stormfront oid in de deviante traditie blijft staan.quote:Volgens hem is het verhaal dat drugsdealers of moslimfundamentalisten iets met deze rellen te maken hebben naar het "rijk der fabelen" verwezen. Door wie dan? Door hemzelf zeker...
Vanaf het moment dat er ook in België een school of zo afbrandt, begint het toch al heel wat minder onschuldig te worden (zie de brand in een huizenblok in Anderlecht...)quote:Op woensdag 9 november 2005 20:50 schreef kLowJow het volgende:
Gewoon copycats die het stoer vinden. Voor de rest niet zo bijzonder denk ik. Zie je ook altijd als het bosbrandseizoen weer is begonnen.
Oh ik zeg zeker niet dat het onschuldig is. Het is geen rel of volksopstand. Dat maakt de handeling op zich niet minder kwalijk. Eerder het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:54 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat er ook in België een school of zo afbrandt, begint het toch al heel wat minder onschuldig te worden (zie de brand in een huizenblok in Anderlecht...)
Ze volgen me! Eerst Brussel, nu Antwerpen...quote:Op woensdag 9 november 2005 20:54 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat er ook in België een school of zo afbrandt, begint het toch al heel wat minder onschuldig te worden (zie de brand in een huizenblok in Anderlecht...)
quote:Maatregelen Frankrijk werpen vruchten af
De strenge maatregelen die de Franse regering heeft genomen tegen de rellen in het land, lijken effect te hebben. De afgelopen nacht was het een stuk rustiger in de verschillende steden.
Minder hevig
Het kwam wel op verschillende plaatsen weer tot onlusten, maar minder hevig dan voorgaande nachten, bevestigt de politie. Zo werden er deze nacht nog geen 200 auto's in brand gestoken.
Significant
"Er is een significante afname van geweld, vooral in de provincies, en deze trend zet zich ook door rond Parijs", meldt de politie. In enkele steden is een avondklok ingesteld.
Toulouse
In Toulouse zijn gisteravond tientallen jongeren met de politie slaags geraakt. Ook in de steden Bordeaux, Marseille, Lyon en Arras was het nog onrustig.
ontvlambaar betekent ook dat het makkelijk in de fik gaatquote:Op woensdag 9 november 2005 20:28 schreef highway101 het volgende:
[..]
Sneu toch. Gebrek aan argumenten verdoezelen door maar over "Nazi's" of "Stormfront" te beginnen. Ik vermoed dat ik in mijn leventje al wat meer racisten op hun nummer heb gezet dan jij.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Me dunkt. Ik ook niet, trouwens.
[..]
Nou, eigenlijk door heel Frankrijk, de Nederlandse en buitenlandse pers, op enkele maverick journalists na. Het verbaast me dat FOK! blijkbaar net als stormfront oid in de deviante traditie blijft staan.
halve mediastilte van RTL nieuws, er zijn bijna 600 auto's in de fik gegaan, en over de steeds ernstiger wordende rellen in Belgie zeggen ze helemaal niks.quote:
Is gewoon een samenvatting van het bericht van de BBC waar hetzelfde te lezen valt hoor.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:06 schreef RuL0R het volgende:
[..]
halve mediastilte van RTL nieuws, er zijn bijna 600 auto's in de fik gegaan, en over de steeds ernstiger wordende rellen in Belgie zeggen ze helemaal niks.
Eergisteren zeiden ze ook dat er in totaal 1300 auto's in de fik zijn gegaan, terwijl dat toen in 1 nacht werd het gehaald en het totaal lag toen al op de 3500.
Trieste poging om de boel een beetje rustig te houden.
quote:Police said overnight violence had fallen significantly - although trouble still flared in more than 100 towns.
quote:Senior interior ministry official Claude Gueant said police had seen "a very significant drop" in the intensity of the unrest.
The number of cars set alight across France overnight Tuesday to Wednesday fell to 617, hundreds fewer than the night before.
Ik denk het ook. Als je ziet met welk gemak de auto's in brand gingen kan ik je alleen maar gelijk geven, ook de bijbehorende knal bevestigd jouw mening.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:02 schreef RuL0R het volgende:
[..]
ontvlambaar betekent ook dat het makkelijk in de fik gaat
inflammable betekent in het Engels en in het Frans dat het lekker fikt.
quote:Op woensdag 9 november 2005 19:11 schreef kLowJow het volgende:
Kap eens met dat gezeik over BSB zeg. Reageer op zijn posts of negeer ze, maar ga niet ook nog eens met elkaar in discussie over BSB. Kun je dat toch niet laten doe het dan maar in NWS-FB.
In je quote van BBC staat anders 617, en niet "minder dan 200".quote:Op woensdag 9 november 2005 21:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Is gewoon een samenvatting van het bericht van de BBC waar hetzelfde te lezen valt hoor.
[..]
[..]
Laatste "spannende" wat ik heb gehoord is dat er in mulhouse een tankwagen met brandbare zooi werd/wordt aangevallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:16 schreef highway101 het volgende:
Vooruit dan maar... Al nieuws over de rellen?
Nu je het zegt... dat is inderdaad erg slordig.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:16 schreef RuL0R het volgende:
[..]
In je quote van BBC staat anders 617, en niet "minder dan 200".
Heb ze inmiddels 2 mailtjes gestuurd, vandaag 1 en eergisteren 1, met daarin het verzoek om juiste cijfers te vermelden op zowel de site als op teletekst en een overzicht van de cijfers volgens andere media. Totaal geen antwoord op gekregen.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nu je het zegt... dat is inderdaad erg slordig.
Kopiëergedrag en baldadigheid.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
of zit er een andere reden achter?
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
Zelfs in Lissabon zijn een paar auto's in brand gestoken!
En in Duitsland ook weer een paar. Echt vreemd fenomeen toch, die grenzenoverschrijdende "sympathie" die er blijkbaar heerst voor de relschoppers. (Dat heb ik in elk geval nog nooit in die mate meegemaakt.) Zou dat komen omdat de rellen zo uitgebreid zijn, of zit er een andere reden achter?
Lissabronquote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef highway101 het volgende:
[..]
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?
Als het regent in Parijs krijg je in Brussel een druiper ofzo toch?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
Zelfs in Lissabon zijn een paar auto's in brand gestoken!
En in Duitsland ook weer een paar. Echt vreemd fenomeen toch, die grenzenoverschrijdende "sympathie" die er blijkbaar heerst voor de relschoppers. (Dat heb ik in elk geval nog nooit in die mate meegemaakt.) Zou dat komen omdat de rellen zo uitgebreid zijn, of zit er een andere reden achter?
http://www.vrtnieuws.net/(...)enEuropa/index.shtmlquote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef highway101 het volgende:
[..]
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?
http://www.nu.nl/news/622(...)nders_uitzetten.htmlquote:Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten
Laatst gewijzigd: 9 november 2005 16:14
PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet.
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.
Dat was een moskee in Annemasse.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:40 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval alweer de nodige dingen in de fik gegaan, terwijl het in Frankrijk steeds rustiger wordt gaat het in Belgie steeds ietsje harder.
En er was vanmiddag een bericht over een soort van wraakactie ofzo (er stond in ieder geval een moskee in de fik, of er was een poging gedaan om hem in de fik te krijgen), als dat waar is ligt er wel weer aardig wat olie op het vuur denk ik.
exact oud die uitspraken zoals uitschot zijn niks in verhouding tot wat hij nu zegt.quote:
Fixed.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:42 schreef Meki het volgende:
Sarkozy gooit nu meer olie op het vuur eruit.
![]()
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
exact oud die uitspraken zoals uitschot zijn niks in verhouding tot wat hij nu zegt.
Maarja laten we eerlijk zijn als je in een strijd bent verwikkeld probeer je je opponent netzo lang uit te dagen totdat die gene gaat klappen en jij legal kan terug klappen
Nee, maar die groeit wel als je dat doet wat jij voorstelt. Het Frans staatburgerschap zou niet iets voorwaardelijks moeten zijn als je wilt dat ze integreren. Dat is zoiets als zeggen: "Je mag bij mij een kamer huren, maar dan moet je verplicht je oude opzeggen, en als je me niet bevalt, dan flikker ik je op straat." Da's geen integratie.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Fixed.
Rotte appels/appelen eruit, hou je (hopelijk) een werkbare, niet-radicale groep over. En weet de rest ook dat ze zich moeten gedragen, anders vliegen ze het land uit.
De groep idioten die nu bezig is, is niet oneindig groot.
kennelijk is hij wel de opponent, want ze eisen zijn aftreden.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?
Het was hun Minister totdat hij Verdonk achtige wartaal ging uitslaan, geloof me, daar maak je geen vrienden mee in die groepen.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kennelijk is hij wel de opponent, want ze eisen zijn aftreden.
Het gaat expliciet niet om mensen met een Frans staatsburgerschap. Enkel over diegenen zonder. Frankrijk heeft nog altijd het recht om die mensen eruit te gooien. De vandalen zijn geen onderdeel van de democratisch gekozen regering dacht ik, en mogen ook geen enkel deel uitmaken van de besluitvorming.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar die groeit wel als je dat doet wat jij voorstelt. Het Frans staatburgerschap zou niet iets voorwaardelijks moeten zijn als je wilt dat ze integreren. Dat is zoiets als zeggen: "Je mag bij mij een kamer huren, maar dan moet je verplicht je oude opzeggen, en als je me niet bevalt, dan flikker ik je op straat." Da's geen integratie.
opponenten dusquote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gaat expliciet niet om mensen met een Frans staatsburgerschap. Enkel over diegenen zonder. Frankrijk heeft nog altijd het recht om die mensen eruit te gooien. De vandalen zijn geen onderdeel van de democratisch gekozen regering dacht ik, en mogen ook geen enkel deel uitmaken van de besluitvorming.
alleen omdat hij kritiek heeft op het asociale gedrag van die mensen?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.
Hier:quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
alleen omdat hij kritiek heeft op het asociale gedrag van die mensen?
die mensen uit die buurten moeten toch dolblij zijn met de verwijdering van elementen die hun een slechte naam bezorgen en de eigen buurt afbreken.
Btw, hoe zit het eigenlijk met de schadevergoeding? lijkt mij dat de verzekering niet gaat lappen ...²
Het voorstel tot uitzetting geldt alleen voor mensen die geen Frans paspoort hebben. Zo'n 120 van de arrestanten.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.
Valt toch best wel mee...... als ik minister was geweest dan had ik ze pas echt radicaal uit hun tent weten te lokken.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')
Daarmee veroordeel je hun gedrag niet, maar hun bestaan. Een essentieel verschil.
Goed idee, dank je wel ook die moeten weg inderdaadquote:Op woensdag 9 november 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich ook best krom dat een auto in de fik steken. Of zelfs maar toekijken hoe een auto in de fik wordt gestoken betekend dat je gedeporteerd wordt. En dat je mag blijven als je een moord pleegt ofzo![]()
sure...quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef JohnDope het volgende:
ik hoor net van autochtone belgische connecties, dat de jeugd daar ook plannen aan het maken is om de boel te verstieren omdat ze die linkse monster coalities zat zijn.
De hele freakin wereld staat op springen
twijfelachtig. die reactie van die minister kwam ook pas na die rellen. Die rellen gaan ook nergens over. ze werken zichzelf in de nesten. en het blijft onbegrijpelijk dat je je eigen buurt vernield...(dan spoor je ook niet helemaal, want je benadeeld de mensen die in dezelfde situatie zitten als de rellers zelfquote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')
Daarmee veroordeel je hun gedrag niet, maar hun bestaan. Een essentieel verschil.
Overal ter wereld zijn radicale spanningen, je kan niet ontkennen dat binnen nu en 10 jaar de hele boel uit elkaar klapt.quote:
Oh fijn, gaan de skinheadjes nog eens wat lol trappen?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef JohnDope het volgende:
ik hoor net van autochtone belgische connecties, dat de jeugd daar ook plannen aan het maken is om de boel te verstieren omdat ze die linkse monster coalities zat zijn.
De hele freakin wereld staat op springen
het zijn geen kaalkoppen, maar de jeugd is daar nog politiek gefrustreerder dan in nederland.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Oh fijn, gaan de skinheadjes nog eens wat lol trappen?
Die mogen ze dan van mij deporteren naar de USA, als ze zich daar beter op hun gemak voelen.
(Liefst in een zwarte wijk droppen.)
Precies.. die mensen hebben ws wel hard gewerkt voor hun auto. Ik denk dat het meerendeel van die rellengasten op de kansloze gasten lijken die vroeger bij mijn school rondhingen. Dan heb ik het over het gemiddelde type dat rondhing bij de scholencomplexen bij het Hofplein Rotterdam. Tevens die lui die op de vrijdagavond de Lijnbaan ontsierde. Tegenwoordig zie je dat soort lui ook ineens in videoclips opduiken en lijken ze ineens omgedoopt te zijn tot voorbeelden van de hedendaagse schoolgaande jeugd. Kids van Nederlandse afkomst gaan zelfs zo praten.. "Je weet toch..kankerrr "quote:Op woensdag 9 november 2005 23:03 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
twijfelachtig. die reactie van die minister kwam ook pas na die rellen. Die rellen gaan ook nergens over. ze werken zichzelf in de nesten. en het blijft onbegrijpelijk dat je je eigen buurt vernield...(dan spoor je ook niet helemaal, want je benadeeld de mensen die in dezelfde situatie zitten als de rellers zelf)
²
Ik betwijfel of je in Frankrijk mag blijven na het plegen van een moord, als je geen Frans staatsburger bent. Maar ik ben niet zo op de hoogte van de specifieke Franse situatie.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich ook best krom dat een auto in de fik steken. Of zelfs maar toekijken hoe een auto in de fik wordt gestoken betekend dat je gedeporteerd wordt. En dat je mag blijven als je een moord pleegt ofzo![]()
Dat kan ik niet ontkennen nee... Maar ik ben ook geen Nostradamus. Het ziet er iig niet al te veel belovend uit.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overal ter wereld zijn radicale spanningen, je kan niet ontkennen dat binnen nu en 10 jaar de hele boel uit elkaar klapt.
Als er over tien jaar een massale Tweede Belgische Revolutie (of een Vlaamse) uitbreekt, dan zal ik aan je denken.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het zijn geen kaalkoppen, maar de jeugd is daar nog politiek gefrustreerder dan in nederland.
Dat betwijfel ik ook eigenlijk wel inderdaad. Maar ik bedoelde te zeggen dat het wel erg krom is dat een beetje vandalisme en politie pesten deze consequenties heeft en op zich zwaarde misdaden niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je in Frankrijk mag blijven na het plegen van een moord, als je geen Frans staatsburger bent. Maar ik ben niet zo op de hoogte van de specifieke Franse situatie.
Als ze dan ook gelijk die zure mayonaise het land uit tyften, dan neem ik daar misschien weer eens een patatje als ik daar ooit op bezoek ben.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als er over tien jaar een massale Tweede Belgische Revolutie (of een Vlaamse) uitbreekt, dan zal ik aan je denken.
Leuke formulering. Zoveel mensen, zoveel...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[quote]beetje vandalisme en politie pesten
.quote:PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet.
quote:Op woensdag 9 november 2005 23:40 schreef THC1 het volgende:
PARIJS - Een Franse koepelorganisatie van verenigingen die zich bezighouden met de problemen in de Parijse voorsteden, heeft opgeroepen tot een "mars voor de vrede". De organisatie Banlieues Respects wil vrijdag demonstreren op de Champs-Elysées in het centrum van Parijs.
De mars moet een definitief einde maken aan twee weken van geweld in de voorsteden, aldus een leider van Banlieues Respects. Hij kondigde de demonstratie aan na een gesprek met premier De Villepin.
nu.nl
Waarschijnlijk zijn de rellen eerder gestopt dan dat er een demonstratie tegen komt.quote:
beetje mosterd na de maaltijd idd. slim uitgekiend, dat wel.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:52 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de rellen eerder gestopt dan dat er een demonstratie tegen komt.
Beter te laat, dan dat ze nog bezig zijn toch?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
beetje mosterd na de maaltijd idd. slim uitgekiend, dat wel.
en door wie was die opgezet? wat ik niet zo goed begrijp is dat de demonstratie door gebieden gaat waar helemaal niet zulke grote onlusten zijn.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De tweede of derde dag van de rellen liep er toch ook al een flinke groep door Parijs?
Dus? Meer doen ze niet, op die debielen na die op de politie schieten, mensen verbranden en mensen mishandelen. Maar ik gok dat de meeste van die 120 hooguit een steen hebben gegooit. Sommigen zullen zelfs niet meer op hun geweten hebben dan toe kijken en wat leuzen roepen.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:42 schreef klez het volgende:
[..]
Leuke formulering. Zoveel mensen, zoveel...
quote:Franse rellen zorgen voor discussies in Midden-Oosten
Uitgegeven op woensdag 09 november 2005 om 19:43:16
(Novum/AP) - De rellen in Frankrijk hebben verhitte debatten veroorzaakt in het Midden-Oosten. De beelden van brandende auto's en met stenen gooiende jongeren domineren de kranten en de tv-kanalen. De meeste commentatoren geven de beperkte mogelijkheden die de immigranten in de Franse maatschappij krijgen de schuld, maar sommige wijten de problemen aan een 'botsing der beschavingen'.
De Engelstalige krant Jordan Times trok een vergelijking tussen de rellen in Frankrijk en die van drie jaar geleden in de stad Maan in het zuiden van Jordanië. "Velen gaven het moslimextremisme de schuld, net als velen tegenwoordig spreken over religieus geweld in de Parijse banlieues. Maar in essentie zijn dit twee verhalen over ontzegde mogelijkheden en vergeten hervormingen." Veel van de relschoppers zijn de in Frankrijk geboren kinderen van immigranten van Arabische afkomst.
In Iran nam de krant Jomhuri Eslami een provocerender positie in. De wijdverspreide anti-islamitische sentimenten in Europa behoren volgens de krant tot de oorzaken van de onrust. De Franse regering heeft beperkingen opgelegd aan de islamitische kleedwijze en de overtuigingen van minderheden onderdrukt en openlijk vernederd, aldus de krant.
In Europa zijn de barrières van cultuur, taal en sociale positie hoog, terwijl immigranten in de Verenigde Staten makkelijker integreren, aldus Shafiq al-Ghabra, de president van de American University in Koeweit. De rellen kunnen Europees extreem-rechts in de kaart spelen, vreest Al-Ghabra. "Zal Europa op zijn eigen territorium de confrontatie met de moslims aangaan?"
1e wet van Sir Isaac Newton : Aktie = - Reaktie.quote:Le Pen: rellen zijn slechts het begin
(Novum/AP) - De nachtelijke rellen die Frankrijk al bijna twee weken plagen zijn pas het begin. De 'massale' immigratie uit derdewereldlanden bedreigt niet alleen Frankrijk, maar het hele Europese continent. Dat heeft de Franse rechts-extremistische politicus Jean-Marie Le Pen woensdag gezegd in een interview met Associated Press.
Duizenden Fransen hebben zich sinds het begin van de rellen aangemeld als lid van zijn Front National, aldus Le Pen. De Franse kiezers beseffen nu, zei Le Pen, dat hij al die tijd gelijk had door te zeggen dat de immigratie tot onlusten zou leiden. Als er nu presidentsverkiezingen worden gehouden, maakt Le Pen naar eigen zeggen tien keer zoveel kans als in 2002. Toen haalde hij de tweede ronde, waarin hij kansloos verloor van Jacques Chirac.
Mensen met een immigrantenafkomst die misdaden plegen, zoals de relschoppers, moeten het land worden uitgezet, zei Le Pen. Op de tegenwerping dat veel van de jongeren die deelnemen aan de rellen zijn geboren in Frankrijk en de Franse nationaliteit bezitten, antwoordde Le Pen: "Wat betekent dat? Zijn ze Frans omdat ze een Frans identiteitsbewijs hebben?"
Alleen mensen die vragen om de Franse nationaliteit en deze 'waard zijn' mogen van Le Pen Fransman worden. "Zij die de nationaliteit automatisch hebben verkregen, die zichzelf niet als Fransman zien en zelfs publiekelijk verklaren dat ze Frankrijk als hun vijand beschouwen, moeten niet als Fransen worden behandeld."
Aan die demonstratie deden allerlei soorten mensen mee aan de foto's te zien. Door wie het opgezet was weet ik niet.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en door wie was die opgezet? wat ik niet zo goed begrijp is dat de demonstratie door gebieden gaat waar helemaal niet zulke grote onlusten zijn.
Hehe, valt IMO nog wel mee met de rust. Nog altijd vorige nacht meer dan 1100 auto's in de fik en geweld in meer dan 226 steden en dorpen.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:45 schreef bbstreams het volgende:
de goed nieuws show : 09/11/05 Vannacht helft minder auto's uitgebrand
...
Afgelopen nacht lag het aantal op 600 nog wat auto's. Volgens de BBC in ieder geval.quote:Op donderdag 10 november 2005 01:01 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hehe, valt IMO nog wel mee met de rust. Nog altijd vorige nacht meer dan 1100 auto's in de fik en geweld in meer dan 226 steden en dorpen.
Laten we maar even afwachten wat de nacht brengt.quote:Op donderdag 10 november 2005 00:10 schreef Drugshond het volgende:
Klowjow... kunnen de topics niet beter gemerged [Centraal] worden ?
Of wordt deel 17 een Centraal topic ?
ondanks een avondklok. hoop dat de demonstratie van komende vrijdag die van 'binnenuit' geregisseerd is zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op donderdag 10 november 2005 01:14 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Afgelopen nacht lag het aantal op 600 nog wat auto's. Volgens de BBC in ieder geval.
Als het maar geen massale knokpartij wordt ...quote:Op donderdag 10 november 2005 01:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ondanks een avondklok. hoop dat de demonstratie van komende vrijdag die van 'binnenuit' geregisseerd is zoden aan de dijk gaat zetten.
dat zou idd een vrees kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 01:25 schreef God_de_Vader het volgende:
[..]
Als het maar geen massale knokpartij wordt ...
quote:Youths clash with police in new French violence
PARIS (Reuters) - France imposed emergency measures on Wednesday in 38 suburbs, towns and cities, but in a 14th night of violence youths clashed with police in the southwestern city of Toulouse and seven cars were burned. By 10:30 p.m., however, there were few other confirmed reports of unrest elsewhere in France. Authorities in the Paris area, scene of some of the worst violence, said Wednesday appeared calm compared to previous nights.
Some 350 police officers were on duty in tough neighborhoods in Toulouse where four of the cars were burned, authorities said. Three cars were set ablaze in the Val d'Oise area in the northwest of Paris. Prime Minister Dominique de Villepin published a decree invoking a 50-year-old law that gives regional government officials the power to impose nightly curfews against the rioters, mainly protesting about unemployment and racism. Authorities in Toulouse have not yet taken advantage of the emergency measures announced on Tuesday to halt the violence by white youths as well as French-born citizens of African and Arab origin.
MAJORITY PUBLIC SUPPORT
A poll in Le Parisien newspaper showed 73 percent support for the measures and 86 percent of those surveyed said they were outraged by the violence. Police and an aide to Interior Minister Nicolas Sarkozy said unrest that had spread across many of France's towns and cities and shaken the government appeared to be waning. "We are seeing a sharp drop in hostile acts," the national police director, Michel Gaudin, told a news briefing.
A spokesman for the eastern Paris district of Seine-et-Marne told Reuters: "It's calm. The trouble is subsiding." Fears of riots erupting in other European countries have helped push down the value of the euro. Neighboring Belgium and Germany have been hit by copycat arson incidents but nothing large-scale. Swedish Prime Minister Goran Persson criticized France's response to the violence, saying emergency powers would not help to resolve the problems.
Major cities covered by the emergency powers include Marseille, Strasbourg, Lyon, Toulouse and the capital. But in the Paris suburbs where the unrest erupted on October 27 with the deaths of two youngsters apparently fleeing police, the local prefect said he had decided against a curfew because of a decrease in violence. The violence swiftly turned into a broader protest against racism, police treatment and poor job prospects.
Authorities in the Marseille region said children as young as 10 had been arrested since the beginning of the week. Economists expect consumer confidence to drop because of the rioting but say the impact on economic growth and the state budget is likely be marginal if calm returns soon. They see few signs of any long-term blow to foreign direct investment. But Villepin and President Jacques Chirac are feeling a political impact and are under pressure to respond.
"The prime minister seems to be losing his cool," Le Monde said in an unusually harsh editorial, suggesting Villepin "does not have the nerves that a statesman needs". Villepin declined to take questions during parliamentary question time on Wednesday. But Sarkozy told deputies some 120 foreigners convicted of participating in the disturbances would be expelled, including those with residence permits.
The opposition Socialists have voiced only muted criticism of the emergency measures, passed in 1955 when Paris feared an insurgency in its then colony of Algeria could spread to France. The Socialists used the measures in the mid-1980s to quell unrest in France's Pacific territory of New Caledonia.
zou wel heel toevallig zijn als dt NIET met de relschoppers te maken heeft.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:10 schreef RZero het volgende:
Doden door brand in Frankrijk
Uitgegeven: 10 november 2005 07:16
ROUBAIX - In de Franse stad Roubaix zijn woensdagavond zeker vier mensen om het leven gekomen door een brand in een flatgebouw. Dat heeft Justitie in Roubaix bekendgemaakt.
De oorzaak van de brand is nog niet bekend. De prefect van de regio wilde niet zeggen of de brand is aangestoken door relschoppers.
Onder de slachtoffers bevinden zich een 10-jarig meisje en haar moeder die nog maar net in de flat woonden. De andere twee doden zijn nog niet geïdentificeerd. Drie anderen raakten gewond.
Als je iets wil bereiken moet je niemand beledigen of gaan provoceren. Zo frustreer je het debat en maak je het onmogelijk. Kijk maar naar Hirsi Ali en wijlen Theo van G., op een gegeven moment wilde geen enkele Moslim met hen het debat aangaan, omdat ze toch niet serieus genomen werden, helaas is dit fataal geworden voor Theo. Ik hoop niet dat Sarkozy hetzelfde gaat meemaken, dat zou weer een hoop extra onderbuikgevoelens en haat opleveren bij bepaalde groepen.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:35 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
zou wel heel toevallig zijn als dt NIET met de relschoppers te maken heeft.
Politici mogen criminele rellende moslims geen schuim der aarde noemen omdat dat kwetsend is.
Nee hoor, dit mag ook niet. En er zijn 100den voorbeelden van jongeren die gewoon een goede (universitaire) studie hebben en toch niet aan de bak komen omdat ze Ali of Fatima heten.quote:je mag als relschopper wel onschuldige mensen verbranden omdat jij zogenaamd gediscrimineerd bent en te lui bent om een studie te volgen!
Omgekeerde redenering. Als ik jou niet serieus neem, vindt jij dat je het recht het om mij te vermoorden? En dan maak je je druk over extra onderbuikgevoelens en haat?quote:Op donderdag 10 november 2005 08:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je iets wil bereiken moet je niemand beledigen of gaan provoceren. Zo frustreer je het debat en maak je het onmogelijk. Kijk maar naar Hirsi Ali en wijlen Theo van G., op een gegeven moment wilde geen enkele Moslim met hen het debat aangaan, omdat ze toch niet serieus genomen werden, helaas is dit fataal geworden voor Theo. Ik hoop niet dat Sarkozy hetzelfde gaat meemaken, dat zou weer een hoop extra onderbuikgevoelens en haat opleveren bij bepaalde groepen.
Datzelfde geldt dus voor de relschoppers.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je iets wil bereiken moet je niemand beledigen of gaan provoceren. Zo frustreer je het debat en maak je het onmogelijk. Kijk maar naar Hirsi Ali en wijlen Theo van G., op een gegeven moment wilde geen enkele Moslim met hen het debat aangaan, omdat ze toch niet serieus genomen werden, helaas is dit fataal geworden voor Theo. Ik hoop niet dat Sarkozy hetzelfde gaat meemaken, dat zou weer een hoop extra onderbuikgevoelens en haat opleveren bij bepaalde groepen.
[..]
Nee, dat vind ik niet. Ik vind wel dat mensen wat verstandiger met hun uitspraken moeten zijn omdat dit soort acties in deze tijd wel te verwachten zijn. Mensen moeten leren van de fouten van wijlen Theo van G.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Omgekeerde redenering. Als ik jou niet serieus neem, vindt jij dat je het recht het om mij te vermoorden? En dan maak je je druk over extra onderbuikgevoelens en haat?
Ik denk dat daar toch het verschil ligt. Jij zegt dat het wel te verwachten is.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, dat vind ik niet. Ik vind wel dat mensen wat verstandiger met hun uitspraken moeten zijn omdat dit soort acties in deze tijd wel te verwachten zijn. Mensen moeten leren van de fouten van wijlen Theo van G.²
Die discussie hebben we al vaker gehad, het lijkt me sterk dat een meid vraagt om een verkrachting, er zijn er maar weinigen zo ziek. Maar het is algemeen bekend dat strak geklede hitsigmakende meiden met een hoogtonige giegellach meer kans hebben op dergelijke activiteiten.quote:Op donderdag 10 november 2005 08:57 schreef natte-flamoes het volgende:
Inderdaad. Het is precies hetzelfde als roepen dat een meisje wat sexy gekleed is verkracht mag worden, omdat ze er met haar kleding 'om vraagt'.
En daarom, lieve mensen, moet de maatschapij zich maar aanpassen aan de kwaadwillenden in de samenleving!quote:Op donderdag 10 november 2005 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Die discussie hebben we al vaker gehad, het lijkt me sterk dat een meid vraagt om een verkrachting, er zijn er maar weinigen zo ziek. Maar het is algemeen bekend dat strak geklede hitsigmakende meiden met een hoogtonige giegellach meer kans hebben op dergelijke activiteiten.²
Dat maakt de daders niet minder ziek. Daar moet de samenleving een oplossing voor vinden, voor mensen die zichzelf niet kunnen beheersen, die dus niet met hun poten van anderen of andermans spullen kunnen afblijven.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die discussie hebben we al vaker gehad, het lijkt me sterk dat een meid vraagt om een verkrachting, er zijn er maar weinigen zo ziek. Maar het is algemeen bekend dat strak geklede hitsigmakende meiden met een hoogtonige giegellach meer kans hebben op dergelijke activiteiten.²
Ja dat klopt, is niks mis mee toch? Als je weet dat er inbrekers actief zijn in de buurt zet je je deuren toch ook niet wagenwijd open, neen, dan onderneem je actie d.m.v. speciale sloten en bv. een alarmsysteem. Er is niks mis met aanpassen, het is voor je eigen bestwil.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En daarom, lieve mensen, moet de maatschapij zich maar aanpassen aan de kwaadwillenden in de samenleving!![]()
toch gek dat het die Polen in Nederland wel lukt om werk te vindenquote:Op donderdag 10 november 2005 08:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor, dit mag ook niet. En er zijn 100den voorbeelden van jongeren die gewoon een goede (universitaire) studie hebben en toch niet aan de bak komen omdat ze Ali of Fatima heten.²
Wat een ongelofelijke onzin. Dus iedereen moet wijken voor de afwijking van een stelletje idioten? Dat verklaart een hoop over de rest van je posts...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja dat klopt, is niks mis mee toch? Als je weet dat er inbrekers actief zijn in de buurt zet je je deuren toch ook niet wagenwijd open, neen, dan onderneem je actie d.m.v. speciale sloten en bv. een alarmsysteem. Er is niks mis met aanpassen, het is voor je eigen bestwil.²
Voor 1 euro per uur zetten ze hier in Nederland zelfs honden aan het werk, dus dat is geen argument.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
toch gek dat het die Polen in Nederland wel lukt om werk te vinden![]()
Mag geen argument zijn, maar Polen zijn dan ook geen steuntrekkers en relschoppers, dus dan ben ik erg blij dat mijn non-argument wel feit is.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Voor 1 euro per uur zetten ze hier in Nederland zelfs honden aan het werk, dus dat is geen argument.²
Je blijft maar roepen dat Theo van Gogh fouten heeft gemaakt. Newsflash: dat heeft hij niet. De slachtofferrol die (een deel van) een bepaalde religieuze groepering zich aanmeet, die zou je als de grote fout moeten betitelen.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet. Ik vind wel dat mensen wat verstandiger met hun uitspraken moeten zijn omdat dit soort acties in deze tijd wel te verwachten zijn. Mensen moeten leren van de fouten van wijlen Theo van G.²
Het is inderdaad onzin, en het geeft de denkwijze van bansheeboy aan.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:19 schreef klez het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke onzin. Dus iedereen moet wijken voor de afwijking van een stelletje idioten? Dat verklaart een hoop over de rest van je posts...
Dat is toch wel heel iets anders dan je (terechte) kritiek op iets voor je houden omdat je anders de kans loopt omgelegd te worden? Dat moet jij toch ook zien.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja dat klopt, is niks mis mee toch? Als je weet dat er inbrekers actief zijn in de buurt zet je je deuren toch ook niet wagenwijd open, neen, dan onderneem je actie d.m.v. speciale sloten en bv. een alarmsysteem. Er is niks mis met aanpassen, het is voor je eigen bestwil.²
Dat laatste blijft natuurlijk je reinste nonsens, je hebt gewoon je poten thuis te houden; niks lager dan een verkrachter of pedo. Jouw ge-quote uitspraak hierin is minimaal zo ziek.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Speciale sloten en een alarmsysteem tegen inbraak is heel wat anders als dat meisjes gedwongen worden om hun kledingstijl aan te passen omdat er subversieve elementen in de maatschappij rondlopen die hun grenzen niet kennen. Of het voor jezelf moeten inperken van de vrijheid van meningsuiting omdat er groeperingen zijn die die vrijheid van meningsuiting ondergeschikt vinden aan HUN levensovertuiging.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hoeft niet te wijken, maar dan moet je achteraf niet huilen dat je het slachtoffer geworden bent van wat dan ook. Het is voor je eigen bestwil, feit is nl. gewoon dat er helaas (geestes)zieke mensen zijn in de samenleving.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:19 schreef klez het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke onzin. Dus iedereen moet wijken voor de afwijking van een stelletje idioten? Dat verklaart een hoop over de rest van je posts...
dus mensen mogen geen commentaar hebben op mistanden? tis algemeen bekend dat islamitische vrouwen worden gediscrimineerd door moslimmannen en de koran. niet voor niets zitten blij-van-mijn-lijf huizen vol met moslima's en dan mogen ze nog hopen dat ze niet het slachtoffer worden van eerwraak.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Yep, en het vervelende is dat de relschoppers juist dit soort figuren precies in de kaart spelen...quote:Op donderdag 10 november 2005 09:22 schreef Snatched het volgende:
[..]
Maar dat is bezijden deze discussie; laten we hopen dat LePen niet aan de macht komt. Het populisme viert al genoeg hoogtij, en als LePen daadwerkelijk aan de macht komt, vrees ik dat de Franse versie van de Sturm Abteilung op een gegeven moment door Parijs zal marcheren. Die kerel heeft voor mij genoeg kenmerken om een nieuwe dictator te worden.
mohammed b is inderdaad geestesziek. Eindelijk een zinnige opmerking van je.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hoeft niet te wijken, maar dan moet je achteraf niet huilen dat je het slachtoffer geworden bent van wat dan ook. Het is voor je eigen bestwil, feit is nl. gewoon dat er helaas (geestes)zieke mensen zijn in de samenleving.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |