Ja dat wist ik nog. Ook een hele grote barbecue van een zooi auto's, maar verder?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Een heleboel Noord afrikanen in Parijs Dagonet
Is dat niet erg weinig? Van de beelden die ik heb gezien, en de verhalen die ik heb gehoord, zou ik eerder denken aan tientallen miljoenen en misschien nog wel meer.quote:Crisisberaad Franse ministers (Video)
Uitgegeven: 5 november 2005 15:54
Laatst gewijzigd: 5 november 2005 16:02
PARIJS - De Franse premier De Villepin heeft zaterdag acht ministers bijeengeroepen voor crisisberaad over de steeds verder om zich heen grijpende rellen in de buitenwijken van Parijs en andere steden.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Onder de bewindslieden bij het overleg is ook de omstreden minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken. Voor het begin van het beraad bracht Sarkozy aan De Villepin verslag uit van de negende achtereenvolgende nacht van rellen, waarin ongeveer negenhonderd auto's in vlammen opgingen, evenals een aantal gebouwen, en waarin 253 personen werden gearresteerd.
Uitschot
"Geweld is geen oplossing", zei Sarkozy, die ervan wordt beschuldigd de rellen te hebben aangewakkerd door de relschoppers "uitschot" te noemen en te melden dat de straten met hogedrukreinigers schoongespoten zouden worden. "Als het ergste voorbij is, moet iedereen begrijpen dat er een zeker aantal onrechtvaardigheden is in sommige buurten. We proberen standvastig te zijn en provocaties te vermijden. We moeten het risico van een explosie vermijden."
Ook bij de vergadering was minister Azouz Begag van Gelijke Behandeling, die in het openbaar scherpe kritiek had geuit op de spierballentaal van Sarkozy over de ongeregeldheden.
Demonstratie
In Aulnay-sous-Bois liepen zaterdag enkele duizenden mensen uit alle bevolkingsgroepen mee in een demonstratie tegen het nachtelijk geweld. "Nee tegen geweld, ja tegen dialoog", stond er op spandoeken die zij meedroegen. Een deelneemster zei van premier De Villepin te verwachten dat hij probeert de problemen op te lossen. Zij omschreef de omstandigheden in de buitenwijken als "die in een ontwikkelingsland".
Verzekeringsmaatschappijen hebben becijferd dat de schade als gevolg van de rellen zeker 7 miljoen euro bedraagt.
Het gevaar voor Brussel is denk ik reëel. Daar beschouwen ze zich als het kleine broertje van Parijs.quote:Vijf politieagenten gewond bij schermutseling in Schaarbeek
BRUSSEL 05/11 (BELGA) = Vijf politieagenten van de zone Brussel-Noord zijn zaterdagochtend gewond geraakt bij een vechtpartij in Schaarbeek. Dat werd zaterdag vernomen bij de politie. Een van de agenten zou twee dagen werkonbekwaam zijn. Zaterdagochtend merkte een politiepatrouille in Schaarbeek een individu op die tegen een wagen aan het plassen was. De politieagenten vroegen de man de wagen proper te maken. Daarop ontstond een meningsverschil.
Enkele jongeren kwamen uit een nabijgelegen café en provoceerden de agenten. Ze zouden ermee gedreigd hebben om rellen te starten zoals in Frankrijk als de politie niet zou vertrekken. Twee personen, onder wie de man die tegen het voertuig heeft geplast, werden opgepakt en zijn ter beschikking gesteld van het Brusselse parket.
Het valt me mee dat er nog geen doden zijn gevallen, maar ik denk dat die nog wel gaan komen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:09 schreef Gia het volgende:
Gisteren tijdens dat interview zeiden ze dat ze een heleboel wapens hebben en dat het mogelijk is dat ze die nog gaan gebruiken. Er zouden dan zelfs doden kunnen vallen.
Grijpen ze dan nog niet in?
Je hebt het over mensen, niet over computers. 'herprogrammeren'quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:12 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat Europa, want dit is niet alleen een Franse kwestie natuurlijk, moet gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn om dit soort jongeren tot hun 23ste uit de samenleving te halen om ze te herprogrammeren. Overigens ALLE criminele jongeren.
Dan kan dáár, Frankrijk, het leger ingrijpen en ze allemaal oppakken.
Wie weet zijn mensen wel het toppunt van kunstmatige intelligentiequote:Op zaterdag 5 november 2005 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen, niet over computers. 'herprogrammeren'
Bedoel natuurlijk heropvoeden, was maar bij wijze van spreken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen, niet over computers. 'herprogrammeren'
Denk zeker dat een aantal van die jongeren gebrainwashed zijn om zulke daden te plegen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wie weet zijn mensen wel het toppunt van kunstmatige intelligentie
oei, speelt Anderlecht thuis? dan kan het ook door ontvlammen ivm grote mensenmassaquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:10 schreef Clourhide het volgende:
Deze plaats ik ook even opnieuw:
[..]
Het gevaar voor Brussel is denk ik reëel. Daar beschouwen ze zich als het kleine broertje van Parijs.
dat geloof ik best, maar dat is wel een primitieve vorm van branwashen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk zeker dat een aantal van die jongeren gebrainwashed zijn om zulke daden te plegen.
Iemand met een normaal verstand steekt geen gehandicapte vrouwen in de hens.
Het wordt inderdaad feest als de sups van clubs zich er mee gaan bemoeien. Dat had je gezien in engeland geen wijk was meer veiligquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
oei, speelt Anderlecht thuis? dan kan het ook door ontvlammen ivm grote mensenmassa
Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
oei, speelt Anderlecht thuis? dan kan het ook door ontvlammen ivm grote mensenmassa
Zwitserland is van een andere schaal he, daar wonen net zoveel mensen als bij ons in de Randstad, bovendien zijn Frankrijk en Nederland voormalige koloniale machthebbers geweest die wel vaker zoiets hebben meegemaakt, alleen niet zoveel in eigen landquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
De Zwitsers hadden het dus allemaal wat beter begrepen. ITT tot nl (domme lulletjes) en fr (stellen teleur) hebben zij hun gastarbeiders wel gewoon teruggestuurd naar land van herkomst. Bij ons zijn ze aan de uitkering en in de crimi gegaan waarna alles met de mantel der liefde is bedekt.
Daar verkijk je je dus goed opquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Maar het gemiddelde Anderlecht-publiek is niet echt te vergelijken met dat van ADO Den Haag, om maar iets te zeggen.![]()
Geeft je te denken over hoe dat voorkomen had kunnen worden, niet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:16 schreef McCarthy het volgende:
het zijn gewoon 2 groepen die zover van elkaar afstaan dat het op een gegeven moment wel moest clashen.
Flikker toch een tiefusend op met die kutgeneralisaties van je, man. Alsof elke immigrant uiteindelijk een uitkeringstrekkende crimineel is.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
De Zwitsers hadden het dus allemaal wat beter begrepen. ITT tot nl (domme lulletjes) en fr (stellen teleur) hebben zij hun gastarbeiders wel gewoon teruggestuurd naar land van herkomst. Bij ons zijn ze aan de uitkering en in de crimi gegaan waarna alles met de mantel der liefde is bedekt.
Zou kunnen, ik ben niet zo into voetbal. Het was eerder een subjectieve indruk (Anderlecht heeft toch de reputatie van "rijke" club? Nou ja, in ieder geval...)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |