In je quote van BBC staat anders 617, en niet "minder dan 200".quote:Op woensdag 9 november 2005 21:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Is gewoon een samenvatting van het bericht van de BBC waar hetzelfde te lezen valt hoor.
[..]
[..]
Laatste "spannende" wat ik heb gehoord is dat er in mulhouse een tankwagen met brandbare zooi werd/wordt aangevallen.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:16 schreef highway101 het volgende:
Vooruit dan maar... Al nieuws over de rellen?
Nu je het zegt... dat is inderdaad erg slordig.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:16 schreef RuL0R het volgende:
[..]
In je quote van BBC staat anders 617, en niet "minder dan 200".
Heb ze inmiddels 2 mailtjes gestuurd, vandaag 1 en eergisteren 1, met daarin het verzoek om juiste cijfers te vermelden op zowel de site als op teletekst en een overzicht van de cijfers volgens andere media. Totaal geen antwoord op gekregen.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nu je het zegt... dat is inderdaad erg slordig.
Kopiëergedrag en baldadigheid.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
of zit er een andere reden achter?
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
Zelfs in Lissabon zijn een paar auto's in brand gestoken!
En in Duitsland ook weer een paar. Echt vreemd fenomeen toch, die grenzenoverschrijdende "sympathie" die er blijkbaar heerst voor de relschoppers. (Dat heb ik in elk geval nog nooit in die mate meegemaakt.) Zou dat komen omdat de rellen zo uitgebreid zijn, of zit er een andere reden achter?
Lissabronquote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef highway101 het volgende:
[..]
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?
Als het regent in Parijs krijg je in Brussel een druiper ofzo toch?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:23 schreef Clourhide het volgende:
Zelfs in Lissabon zijn een paar auto's in brand gestoken!
En in Duitsland ook weer een paar. Echt vreemd fenomeen toch, die grenzenoverschrijdende "sympathie" die er blijkbaar heerst voor de relschoppers. (Dat heb ik in elk geval nog nooit in die mate meegemaakt.) Zou dat komen omdat de rellen zo uitgebreid zijn, of zit er een andere reden achter?
http://www.vrtnieuws.net/(...)enEuropa/index.shtmlquote:Op woensdag 9 november 2005 21:29 schreef highway101 het volgende:
[..]
Lissabon? :S heb je daar 'n bron van?
http://www.nu.nl/news/622(...)nders_uitzetten.htmlquote:Sarkozy wil relschoppende buitenlanders uitzetten
Uitgegeven: 9 november 2005 16:02
Laatst gewijzigd: 9 november 2005 16:14
PARIJS - Alle mensen die in het kader van de onlusten in Franse steden door de rechter zijn veroordeeld en niet de Franse nationaliteit hebben, moeten worden uitgezet.
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy heeft dit woensdag van de prefecten in het land geëist. Het bevel tot uitzetting geldt ook voor buitenlanders die over geldige verblijfsvergunningen beschikken.
Volgens Sarkozy gaat het tot dusverre om 120 mensen. "Ik heb de prefecten (hoogste vertegenwoordigers van de Staat in de departementen) gevraagd die personen terstond uit te zetten", zei Sarkozy in het parlement.
Dat was een moskee in Annemasse.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:40 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Er zijn in ieder geval alweer de nodige dingen in de fik gegaan, terwijl het in Frankrijk steeds rustiger wordt gaat het in Belgie steeds ietsje harder.
En er was vanmiddag een bericht over een soort van wraakactie ofzo (er stond in ieder geval een moskee in de fik, of er was een poging gedaan om hem in de fik te krijgen), als dat waar is ligt er wel weer aardig wat olie op het vuur denk ik.
exact oud die uitspraken zoals uitschot zijn niks in verhouding tot wat hij nu zegt.quote:
Fixed.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:42 schreef Meki het volgende:
Sarkozy gooit nu meer olie op het vuur eruit.
![]()
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?quote:Op woensdag 9 november 2005 21:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
exact oud die uitspraken zoals uitschot zijn niks in verhouding tot wat hij nu zegt.
Maarja laten we eerlijk zijn als je in een strijd bent verwikkeld probeer je je opponent netzo lang uit te dagen totdat die gene gaat klappen en jij legal kan terug klappen
Nee, maar die groeit wel als je dat doet wat jij voorstelt. Het Frans staatburgerschap zou niet iets voorwaardelijks moeten zijn als je wilt dat ze integreren. Dat is zoiets als zeggen: "Je mag bij mij een kamer huren, maar dan moet je verplicht je oude opzeggen, en als je me niet bevalt, dan flikker ik je op straat." Da's geen integratie.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Fixed.
Rotte appels/appelen eruit, hou je (hopelijk) een werkbare, niet-radicale groep over. En weet de rest ook dat ze zich moeten gedragen, anders vliegen ze het land uit.
De groep idioten die nu bezig is, is niet oneindig groot.
kennelijk is hij wel de opponent, want ze eisen zijn aftreden.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?
Het was hun Minister totdat hij Verdonk achtige wartaal ging uitslaan, geloof me, daar maak je geen vrienden mee in die groepen.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Sarkozy is toch ook hún minister, en niet alleen maar 'de opponent'?
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
kennelijk is hij wel de opponent, want ze eisen zijn aftreden.
Het gaat expliciet niet om mensen met een Frans staatsburgerschap. Enkel over diegenen zonder. Frankrijk heeft nog altijd het recht om die mensen eruit te gooien. De vandalen zijn geen onderdeel van de democratisch gekozen regering dacht ik, en mogen ook geen enkel deel uitmaken van de besluitvorming.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar die groeit wel als je dat doet wat jij voorstelt. Het Frans staatburgerschap zou niet iets voorwaardelijks moeten zijn als je wilt dat ze integreren. Dat is zoiets als zeggen: "Je mag bij mij een kamer huren, maar dan moet je verplicht je oude opzeggen, en als je me niet bevalt, dan flikker ik je op straat." Da's geen integratie.
opponenten dusquote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef oheng het volgende:
[..]
Het gaat expliciet niet om mensen met een Frans staatsburgerschap. Enkel over diegenen zonder. Frankrijk heeft nog altijd het recht om die mensen eruit te gooien. De vandalen zijn geen onderdeel van de democratisch gekozen regering dacht ik, en mogen ook geen enkel deel uitmaken van de besluitvorming.
alleen omdat hij kritiek heeft op het asociale gedrag van die mensen?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn zijn aftreden gaan eisen nadat hij hun minister niet meer was.
Hier:quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
alleen omdat hij kritiek heeft op het asociale gedrag van die mensen?
die mensen uit die buurten moeten toch dolblij zijn met de verwijdering van elementen die hun een slechte naam bezorgen en de eigen buurt afbreken.
Btw, hoe zit het eigenlijk met de schadevergoeding? lijkt mij dat de verzekering niet gaat lappen ...²
Het voorstel tot uitzetting geldt alleen voor mensen die geen Frans paspoort hebben. Zo'n 120 van de arrestanten.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat ze bijna allemaal een Frans paspoort hebben.
Valt toch best wel mee...... als ik minister was geweest dan had ik ze pas echt radicaal uit hun tent weten te lokken.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')
Daarmee veroordeel je hun gedrag niet, maar hun bestaan. Een essentieel verschil.
Goed idee, dank je wel ook die moeten weg inderdaadquote:Op woensdag 9 november 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich ook best krom dat een auto in de fik steken. Of zelfs maar toekijken hoe een auto in de fik wordt gestoken betekend dat je gedeporteerd wordt. En dat je mag blijven als je een moord pleegt ofzo![]()
sure...quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef JohnDope het volgende:
ik hoor net van autochtone belgische connecties, dat de jeugd daar ook plannen aan het maken is om de boel te verstieren omdat ze die linkse monster coalities zat zijn.
De hele freakin wereld staat op springen
twijfelachtig. die reactie van die minister kwam ook pas na die rellen. Die rellen gaan ook nergens over. ze werken zichzelf in de nesten. en het blijft onbegrijpelijk dat je je eigen buurt vernield...(dan spoor je ook niet helemaal, want je benadeeld de mensen die in dezelfde situatie zitten als de rellers zelfquote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kritiek uiten op vandalen is iets anders dan mensen 'tuig' noemen (letterlijk zei hij: 'het schuim der aarde')
Daarmee veroordeel je hun gedrag niet, maar hun bestaan. Een essentieel verschil.
Overal ter wereld zijn radicale spanningen, je kan niet ontkennen dat binnen nu en 10 jaar de hele boel uit elkaar klapt.quote:
Oh fijn, gaan de skinheadjes nog eens wat lol trappen?quote:Op woensdag 9 november 2005 22:56 schreef JohnDope het volgende:
ik hoor net van autochtone belgische connecties, dat de jeugd daar ook plannen aan het maken is om de boel te verstieren omdat ze die linkse monster coalities zat zijn.
De hele freakin wereld staat op springen
het zijn geen kaalkoppen, maar de jeugd is daar nog politiek gefrustreerder dan in nederland.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Oh fijn, gaan de skinheadjes nog eens wat lol trappen?
Die mogen ze dan van mij deporteren naar de USA, als ze zich daar beter op hun gemak voelen.
(Liefst in een zwarte wijk droppen.)
Precies.. die mensen hebben ws wel hard gewerkt voor hun auto. Ik denk dat het meerendeel van die rellengasten op de kansloze gasten lijken die vroeger bij mijn school rondhingen. Dan heb ik het over het gemiddelde type dat rondhing bij de scholencomplexen bij het Hofplein Rotterdam. Tevens die lui die op de vrijdagavond de Lijnbaan ontsierde. Tegenwoordig zie je dat soort lui ook ineens in videoclips opduiken en lijken ze ineens omgedoopt te zijn tot voorbeelden van de hedendaagse schoolgaande jeugd. Kids van Nederlandse afkomst gaan zelfs zo praten.. "Je weet toch..kankerrr "quote:Op woensdag 9 november 2005 23:03 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
twijfelachtig. die reactie van die minister kwam ook pas na die rellen. Die rellen gaan ook nergens over. ze werken zichzelf in de nesten. en het blijft onbegrijpelijk dat je je eigen buurt vernield...(dan spoor je ook niet helemaal, want je benadeeld de mensen die in dezelfde situatie zitten als de rellers zelf)
²
Ik betwijfel of je in Frankrijk mag blijven na het plegen van een moord, als je geen Frans staatsburger bent. Maar ik ben niet zo op de hoogte van de specifieke Franse situatie.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Op zich ook best krom dat een auto in de fik steken. Of zelfs maar toekijken hoe een auto in de fik wordt gestoken betekend dat je gedeporteerd wordt. En dat je mag blijven als je een moord pleegt ofzo![]()
Dat kan ik niet ontkennen nee... Maar ik ben ook geen Nostradamus. Het ziet er iig niet al te veel belovend uit.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overal ter wereld zijn radicale spanningen, je kan niet ontkennen dat binnen nu en 10 jaar de hele boel uit elkaar klapt.
Als er over tien jaar een massale Tweede Belgische Revolutie (of een Vlaamse) uitbreekt, dan zal ik aan je denken.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het zijn geen kaalkoppen, maar de jeugd is daar nog politiek gefrustreerder dan in nederland.
Dat betwijfel ik ook eigenlijk wel inderdaad. Maar ik bedoelde te zeggen dat het wel erg krom is dat een beetje vandalisme en politie pesten deze consequenties heeft en op zich zwaarde misdaden niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je in Frankrijk mag blijven na het plegen van een moord, als je geen Frans staatsburger bent. Maar ik ben niet zo op de hoogte van de specifieke Franse situatie.
Als ze dan ook gelijk die zure mayonaise het land uit tyften, dan neem ik daar misschien weer eens een patatje als ik daar ooit op bezoek ben.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Als er over tien jaar een massale Tweede Belgische Revolutie (of een Vlaamse) uitbreekt, dan zal ik aan je denken.
Leuke formulering. Zoveel mensen, zoveel...quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[quote]beetje vandalisme en politie pesten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |