abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 23:51:51 #2
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32074394
http://www.vrtnieuws.net/(...)ntGillis/index.shtml
quote:
Opnieuw incidenten in buurt Brussel-Zuid
ma 07/11/05 - In de buurt van Brussel-Zuid waren er vanavond opnieuw enkele kleine incidenten. De brandweer moest zes keer uitrukken in Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst. Daar gingen enkele auto's in de vlammen op.
De politie in Brussel gaat vannacht alvast extra patrouilleren in de buurt rond het Zuidstation om rellen te voorkomen. Er worden ook meer stadswachters en straathoekwerkers ingezet. Dat hebben de burgemeesters van Sint-Gillis, Vorst en Anderlecht beslist.
De voorbije nacht waren er in de buurt van het Zuidstation ook al vijf wagens in brand gestoken. Er is nog geen spoor van de daders.

Voorlopig gaat het nog om verspreide incidenten. Er vielen nergens gewonden en de brandstichtingen hebben ook niet tot rellen geleid.

Ook al spreekt de politie van een geïsoleerd incident, in het licht van de rellen in Parijs zorgen de incidenten toch dadelijk voor ongerustheid.
"De spanning neemt toe"
In bepaalde wijken in Anderlecht, Molenbeek en Sint-Gillis neemt de spanning inderdaad toe. Dat zegt de Anderlechtse schepen van Samenlevingsopbouw Walter Vandenbossche.

Door de enorme werkloosheid in die gemeenten is de uitzichtloosheid voor de jongeren groot.

"Een derde van de Brusselse jongeren heeft geen werk. Dat maakt de situatie erg ontvlambaar. Ook de mediatisering van de rellen in Parijs speelt een rol", zegt Vandenbossche
Het is dus inderdaad onrustig in Brussel. Misschien heeft Floripas een van deze incidenten gezien.
---verdwijnt---
pi_32074532
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:50 schreef Meki het volgende:
Rellen elders in Europa
Rellen in Denemarken.
Dreiging rellen Brussel neemt toe
Nu ook in Duitsland
In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest toch .
pi_32074550
zul je zien dat het toch nog weer 2 weken blijft duren, alleen dan steeds dichterbij
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32074718
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezien Ik verwachtte zelfs een landing op omaha beach
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32074828
Vraag me eigenlijk af hé. Toen met die oorlog in Irak zonden ze werkelijk alles live uit op TV. En nu is het in Parijs, en is er geen livebeeld te zien.
pi_32074837
mmm, wat een laffe donders. had het dolgraag willen zien.
paar van die laffe naffers die proberen een tank dood te slaan
Islam=facisme
pi_32074858
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezien Ik verwachtte zelfs een landing op omaha beach
Net op SLAM!FM 24:00 nieuws: Rellen gemeld in oa. Toulouse en een aantal voorsteden, tientallen auto's in brand.

En dus blijkbaar ook in Brussel weer, iemand hier die weet of ze in Duitsland ook doorgaan vanavond?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32074873
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:03:39 #10
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32074875
Op het radionieuws heeft men het ook over bekogeling van politiepatrouilles in Brussel trouwens, en ook al van een uitgebrande auto in Dilbeek.

Volgens mij is het op het randje daar. Ik vraag me af hoe lang ze het nog "geïsoleerde incidenten" noemen.
---verdwijnt---
pi_32074953
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:55 schreef kLowJow het volgende:

[..]

In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest toch .
In Bremen en Berlijn zijn enkele auto's en een gebouw of een paar gebouwen in de fik gegaan.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  † In Memoriam † dinsdag 8 november 2005 @ 00:06:44 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_32074995
quote:
Jongeren gooien molotov-cocktails in Luikse regio
In Bressoux hebben een twintigtal jongeren maandag rond 18.30 uur molotov-cocktails gegooid in een glascontainer op de place de la Résistance. Ook werd er een molotov-cocktail naar een bushokje gegooid.

Enkele minuten later werden dezelfde jongeren gezien in de rue du Général de Gaulle, in Bressoux, waar ze een ruit stukgooiden en schade toebrachten aan een wagen. Nog later werden de jongeren opgemerkt in de rue de l'Intendance in Bressoux, waar ze zich ontdeden van twee flessen, gevuld met benzine.

De politie heeft zich ter plaatse begeven en zal de hele nacht patrouilleren. Dit weekend deden er zich ook al incidenten voor in de Luikse regio. Zo staken een tiental jongeren zaterdagavond twee wagens in brand die geparkeerd stonden in garages van sociale woningen in Burenville (Luik). De jongeren konden ontkomen. Zondagavond gooiden enkele jongeren stenen naar bussen in de wijk Sainte-Walburge in Luik. (belga)
pi_32075035
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:03 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.
Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.

Ik vraag me ook af waar die "het is opgehouden" hype opeens vandaan komt, de afgelopen nachten werd er ook pas de volgende ochtend een redelijke hoeveelheid nieuws verstrekt, en tot nu toe is het alleen maar steeds erger geworden.
pi_32075083
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:07 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.
Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.
pi_32075141
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:08 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.
Dat doen ze al een paar weken, ik geloof niet dat het echt helpt.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:10:45 #16
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_32075147
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]
luik is wel erg dichtbij NL, gaat lekker zo
Drugs are good mkay?
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:11:33 #17
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32075179
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:02 schreef Knoekie het volgende:
Vraag me eigenlijk af hé. Toen met die oorlog in Irak zonden ze werkelijk alles live uit op TV. En nu is het in Parijs, en is er geen livebeeld te zien.
Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.
pi_32075228
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32075405
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:11 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.
Moet je trouwens eens opletten hoevaak de media allochtonen overal bij probeert te betrekken. In reclame, in soaps, in postbus 51 spotjes, in advertenties.... Niet alleen de NOS dus.
pi_32075419
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.
Yeah baby Yeah!
pi_32075457
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:18 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.
Mwoah.. grote verschil is dat onze buurten een stuk kleiner zijn als die in Frankrijk. Kortom.. makkelijker om grip op te krijgen als het uit de klauwen loopt.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:22:29 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32075563
Luik... tja dan noem je ook een stad op.
Vaag volk daar,

Het enigste fatsoenlijke in Luik is "FN Fabric Herstal", de rest is a wasteland.
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:24:46 #23
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32075646
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:22 schreef Drugshond het volgende:
Luik... tja dan noem je ook een stad op.
Vaag volk daar,

Het enigste fatsoenlijke in Luik is "FN Fabric Herstal", de rest is a wasteland.
Charleroi is nog een heel stuk erger. Het verbaast me eigenlijk dat ik nog niks van daar gehoord heb (daar worden sowieso al bussen met stenen bekogeld, daar hebben ze Parijs niet eens voor nodig.)
---verdwijnt---
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:26:11 #24
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_32075692
Ik ga nu slapen, maar ik ga morgenochtend wel even het nieuws af om te kijken hoe het is gegaan vannacht!

Ben benieuwd of het daadwerkelijk over gaat springen naar andere landen in europa.
.
..
...
....
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:26:34 #25
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_32075701
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
Scheelt weer files op de weg met een paar auto's minder.
Als ze maar van mijn auto afblijven. Ik hang er wel iets Marokkaans in, dan blijft ie heel

Maar de media kan het in elk geval wel aanwakkeren, alleen wat voor reden hebben ze in NL om een rel te beginnen en een heel autopark in brand te steken ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')