Het is dus inderdaad onrustig in Brussel. Misschien heeft Floripas een van deze incidenten gezien.quote:Opnieuw incidenten in buurt Brussel-Zuid
ma 07/11/05 - In de buurt van Brussel-Zuid waren er vanavond opnieuw enkele kleine incidenten. De brandweer moest zes keer uitrukken in Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst. Daar gingen enkele auto's in de vlammen op.
De politie in Brussel gaat vannacht alvast extra patrouilleren in de buurt rond het Zuidstation om rellen te voorkomen. Er worden ook meer stadswachters en straathoekwerkers ingezet. Dat hebben de burgemeesters van Sint-Gillis, Vorst en Anderlecht beslist.
De voorbije nacht waren er in de buurt van het Zuidstation ook al vijf wagens in brand gestoken. Er is nog geen spoor van de daders.
Voorlopig gaat het nog om verspreide incidenten. Er vielen nergens gewonden en de brandstichtingen hebben ook niet tot rellen geleid.
Ook al spreekt de politie van een geïsoleerd incident, in het licht van de rellen in Parijs zorgen de incidenten toch dadelijk voor ongerustheid.
"De spanning neemt toe"
In bepaalde wijken in Anderlecht, Molenbeek en Sint-Gillis neemt de spanning inderdaad toe. Dat zegt de Anderlechtse schepen van Samenlevingsopbouw Walter Vandenbossche.
Door de enorme werkloosheid in die gemeenten is de uitzichtloosheid voor de jongeren groot.
"Een derde van de Brusselse jongeren heeft geen werk. Dat maakt de situatie erg ontvlambaar. Ook de mediatisering van de rellen in Parijs speelt een rol", zegt Vandenbossche
In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest tochquote:Op maandag 7 november 2005 23:50 schreef Meki het volgende:
Rellen elders in Europa
Rellen in Denemarken.
Dreiging rellen Brussel neemt toe
Nu ook in Duitsland
Net op SLAM!FM 24:00 nieuws: Rellen gemeld in oa. Toulouse en een aantal voorsteden, tientallen auto's in brand.quote:Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezienIk verwachtte zelfs een landing op omaha beach
![]()
mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.quote:Op maandag 7 november 2005 23:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nou volgens mij zijn ze wel uitgereld. En ik heb geen een tank gezienIk verwachtte zelfs een landing op omaha beach
![]()
In Bremen en Berlijn zijn enkele auto's en een gebouw of een paar gebouwen in de fik gegaan.quote:Op maandag 7 november 2005 23:55 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In Duitsland zijn helemaal geen rellen geweest toch.
quote:Jongeren gooien molotov-cocktails in Luikse regio
In Bressoux hebben een twintigtal jongeren maandag rond 18.30 uur molotov-cocktails gegooid in een glascontainer op de place de la Résistance. Ook werd er een molotov-cocktail naar een bushokje gegooid.
Enkele minuten later werden dezelfde jongeren gezien in de rue du Général de Gaulle, in Bressoux, waar ze een ruit stukgooiden en schade toebrachten aan een wagen. Nog later werden de jongeren opgemerkt in de rue de l'Intendance in Bressoux, waar ze zich ontdeden van twee flessen, gevuld met benzine.
De politie heeft zich ter plaatse begeven en zal de hele nacht patrouilleren. Dit weekend deden er zich ook al incidenten voor in de Luikse regio. Zo staken een tiental jongeren zaterdagavond twee wagens in brand die geparkeerd stonden in garages van sociale woningen in Burenville (Luik). De jongeren konden ontkomen. Zondagavond gooiden enkele jongeren stenen naar bussen in de wijk Sainte-Walburge in Luik. (belga)
Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:03 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
mediastilte dude.. Ze willen de rellen niet nog verder aanwakkeren in andere steden door beelden te laten zien van rellende jongeren. Brengt anderen misschien op ideeën.
Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Net was het op de radio.. geen echte mediastilte dus.
Dat doen ze al een paar weken, ik geloof niet dat het echt helpt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:08 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nee, maar in Frankrijk zelf wordt er maar mondjesmaat over de rellen bericht. Uit voorzorg.![]()
Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:02 schreef Knoekie het volgende:
Vraag me eigenlijk af hé. Toen met die oorlog in Irak zonden ze werkelijk alles live uit op TV. En nu is het in Parijs, en is er geen livebeeld te zien.
Moet je trouwens eens opletten hoevaak de media allochtonen overal bij probeert te betrekken. In reclame, in soaps, in postbus 51 spotjes, in advertenties.... Niet alleen de NOS dus.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:11 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Allochtonen-terreur wordt door de linkse media, zoveel mogelijk met de mantel der liefde bedekt. RTL nieuws besteed bijvoorbeeld veel meer aandacht aan de rellen dan de linkse NOS.
Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Mwoah.. grote verschil is dat onze buurten een stuk kleiner zijn als die in Frankrijk. Kortom.. makkelijker om grip op te krijgen als het uit de klauwen loopt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:18 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nederland heeft ook wenig buurten die er zo uitzien als de achterbuurten in Frankrijk/Belgie en Duitsland, hier is alles relatief luxe.
Charleroi is nog een heel stuk erger. Het verbaast me eigenlijk dat ik nog niks van daar gehoord heb (daar worden sowieso al bussen met stenen bekogeld, daar hebben ze Parijs niet eens voor nodig.)quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:22 schreef Drugshond het volgende:
Luik... tja dan noem je ook een stad op.
Vaag volk daar,
Het enigste fatsoenlijke in Luik is "FN Fabric Herstal", de rest is a wasteland.
Scheelt weer files op de weg met een paar auto's minder.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:12 schreef addie84 het volgende:
toch komt het langzaam best dichterbij.. Noem me een angsthaas, maar mag hopen dat Nederland niet zo aangewakkerd wordt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |