abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32032617
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:59 schreef Prego het volgende:

[..]

lyon staat wel op de kaart van highway 101, dwz dat er ook vanuit hier berichten moeten zijn gekomen... in de locale krant zie ik iig niets staan
Gevonden:
quote:
* Rhône-Alpes :
o Loire : Saint-Etienne.
o Rhône : Lyon, Rillieux-la-Pape.
bron
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032619
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik erken de duitse taal niet als een officiele taal
Heb je een vertaling voor me/ons?
Neen, helaas, het spijt me
Maar het komt hier op neer: (excuses voor de krakkemikkige interpretatie)

(redactioneel commentaar Frankfurter Allgemeine)

Sinds een week hoort men overal de gebruikelijke en gepopulariseerde en daarmee gesimplificeerde uit de maatschappijleer stammende theorieën dat de onruststokers een perspectief behoeven, zowel beroepsmatig, sociaal als menselijk. Niemand ontkent dergelijke trivialiteiten, maar wie moet deze perspectieven realiseren? Banen worden niet vergeven door politici maar door het bedrijfsleven.
En de eisen die bedrijfsleven stelt aan zijn werknemers zijn relevant voor alle vraagstukken betreffende de integratie van immigranten.
De oneerlijkheid van de Europese politiek en intellectuele discours is sinds lange tijd dat over multi-culturele vraagstukken uitsluitend waarschuwend gediscussieerd mag worden over slechts één kant van de problematiek: de verantwoordelijkheid van de Europese samenlevingen.
Wie aandacht besteed aan de culturele verschillen, en eist dat immigranten zich sterker moeten aanpassen, wordt beschuldigd een nationalistisch (xenofoob) onmens te zijn die niet genoeg ''openstaat'' voor andere kulturen.

origineel
pi_32032632
Pechtold: Franse regering kan niet anders
DEN HAAG - „Het is in Frankrijk dramatisch uit de klauw gelopen” maar de Franse regering kan op dit moment niet anders optreden dan ze doet. Dat zei minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing zondag voor het tv-programma Buitenhof.

De D66-bewindsman reageerde op de heftige rellen van meest allochtone jongeren in enkele grote steden in Frankrijk. Volgens Pechtold moet Nederland hiervan leren. In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32032675
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032696
Chris Burns net op CNN; nieuwe rellen rond Parijs. We gaan Nacht 11 in. Ben benieuwd of het overslaat naar België.
  zondag 6 november 2005 @ 19:12:00 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32032753
quote:
Aber wer soll diese Perspektiven gewähren? Arbeitsplätze werden nicht vom Politiker Sarkozy vergeben, sondern von der Wirtschaft, den Unternehmern. Deren Anforderungen berühren alle Fragen der Integration von Migranten.
Helemaal juist, Het integratievraagstuk is een balans tussen wetenschap en ondernemen. En arbeidsplaatsen worden niet door politikus Sarkozy weggegeven.
Alle sociale vraag en doelstellingen ten spijt, het komt in feite neer op wat de Romeinen ook al wisten.

Geef het volk Brood en Spelen.

Ik maak me alleen ongerust dat Frankrijk economisch nog door een diep dal moet voordat het beter zal worden. En juist deze tegenspoed van meer Franse bezuinigingen zal slecht vallen bij de allochtone burger. En van wisselgeld tijdens de discussie is geen sprake.
Het worden nog leuke tijden daar....

Alles wat gebouwd is om het verschil te maken (gedrag, huisvesting, keuze van vaderland, extrm. geloofsovertuiging) zal snel op de schop moeten. Anders komen ze er nooit.
  zondag 6 november 2005 @ 19:12:02 #8
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32032754
quote:
Opnieuw honderden auto's in vlammen bij rellen

Uitgegeven: 5 november 2005 22:28
Laatst gewijzigd: 6 november 2005 16:22

PARIJS - Bij rellen in Frankrijk zijn in de nacht van zaterdag op zondag 1300 auto's in vlammen opgegaan, waarvan ruim 550 in de regio Parijs. Dat is vernomen van de politie. Het was de tiende nacht dat het onrustig was in de verloederde Franse voorsteden. De politie heeft 312 arrestaties verricht. Ook in het centrum van de hoofdstad waren er ongeregeldheden.

Een nieuw dagrecord van 1300 (!) auto's.
  zondag 6 november 2005 @ 19:13:11 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32032789
Het is een intifadah.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32032790
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:07 schreef highway101 het volgende:

[..]

Gevonden:
[..]

bron
thnx, al is die pagina geblokkeerd op m'n werk
  zondag 6 november 2005 @ 19:13:23 #11
89730 Drugshond
  zondag 6 november 2005 @ 19:14:23 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32032831
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
Kan er dan niemand een Duitse krant lezen, is het onderwijs tegenwoordig al zover gezakt in Nederland !?
Ik neem aan dat de laatste vraag retorisch is?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32032879
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:10 schreef RZero het volgende:
Chris Burns net op CNN; nieuwe rellen rond Parijs. We gaan Nacht 11 in. Ben benieuwd of het overslaat naar België.
damn.. da's al vroeg.. 'normaal' was het pas vanaf 22 uur..
  zondag 6 november 2005 @ 19:16:44 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32032911
De rellen op satalietweergave-niveau:

Mischien iets voor de OP dit kaartje?
pi_32032918
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
Kan er dan niemand een Duitse krant lezen, is het onderwijs tegenwoordig al zover gezakt in Nederland !?
mijn laatste Duits stamt uit 1996. Verstaan doe ik het nog wel een beetje, maar daat houdt het wel bij op.
pi_32032958
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:13 schreef Prego het volgende:

[..]

thnx, al is die pagina geblokkeerd op m'n werk
Wikipedia geblokkeerd op je werk? En wat doe je in vredesnaam om 19 uur nog op je werk
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032984
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
De rellen op satalietweergave-niveau:

[afbeelding]

Mischien iets voor de OP dit kaartje?
Dat kaartje is alweer 3 dagen oud. Er zijn al rellen geweest in 30 á 40 voorsteden... (Ja Paris, kent erg veel voorsteden)
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32033016
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

damn.. da's al vroeg.. 'normaal' was het pas vanaf 22 uur..
Het is ook al vroeger donker in deze tijd van 't jaar. Maar 7 uur is wel erg vroeg! In de zomer zou je dit soort taferelen niet voor 12 uur 's nachts gezien hebben...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32033019
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:18 schreef highway101 het volgende:

[..]

Dat kaartje is alweer 3 dagen oud. Er zijn al rellen geweest in 30 á 40 voorsteden... (Ja Paris, kent erg veel voorsteden)
nogal ja..
pi_32033047
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:19 schreef highway101 het volgende:

[..]

Het is ook al vroeger donker in deze tijd van 't jaar. Maar 7 uur is wel erg vroeg! In de zomer zou je dit soort taferelen niet voor 12 uur 's nachts gezien hebben...
In de zomer niet nee, maar helaas is het nu november, scheelt heel wat uren licht idd.
  zondag 6 november 2005 @ 19:21:04 #22
89730 Drugshond
pi_32033060
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:07 schreef Meki het volgende:
Pechtold: Franse regering kan niet anders
DEN HAAG - „Het is in Frankrijk dramatisch uit de klauw gelopen” maar de Franse regering kan op dit moment niet anders optreden dan ze doet. Dat zei minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing zondag voor het tv-programma Buitenhof.

De D66-bewindsman reageerde op de heftige rellen van meest allochtone jongeren in enkele grote steden in Frankrijk. Volgens Pechtold moet Nederland hiervan leren. In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
Pechold maar 1 grove fout in deze redenatie....
Het antwoord kom niet van de politiek maar van de burger (lees : ons samen). Of het moment dat een groep zich buitengesloten gaat voelen, of er is sprake van een scheiding. Dan valt de samenleving als loszand uit elkaar (en dat zien we in Frankrijk).
Alle mensen die zich niet ten dienste willen stellen van de Nederlandse maatschappij zijn stuk voor stuk tijdbommetjes die af kunnen gaan. Leg een boel van deze bommetjes bij elkaar en je hebt een kruitvat geschapen waar de vuurwerkramp van Enschede bij zal gaan verbleken.

Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country.
- John F. Kennedy -
pi_32033078
Waarom zouden ze nog wachten tot het totaal duister is? Van de politie hebben ze weinig te vrezen en het leger is nog steeds niet ingezet.
pi_32033090
Hasta la vista baby!
pi_32033094
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:17 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wikipedia geblokkeerd op je werk? En wat doe je in vredesnaam om 19 uur nog op je werk
ja, bijna alle pagina's zijn geblokkeerd, ik kwam er laatst achter dat fok het gewoon doet

ehm wij zijn 24/24 geopend, ik werk tot 23:00 vanavond, en wat ik doe? fokken, kletsen met m'n collega's (ook gerelateerd aan dit onderwerp natuurlijk) en kaarten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')