abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32032617
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:59 schreef Prego het volgende:

[..]

lyon staat wel op de kaart van highway 101, dwz dat er ook vanuit hier berichten moeten zijn gekomen... in de locale krant zie ik iig niets staan
Gevonden:
quote:
* Rhône-Alpes :
o Loire : Saint-Etienne.
o Rhône : Lyon, Rillieux-la-Pape.
bron
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032619
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:45 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik erken de duitse taal niet als een officiele taal
Heb je een vertaling voor me/ons?
Neen, helaas, het spijt me
Maar het komt hier op neer: (excuses voor de krakkemikkige interpretatie)

(redactioneel commentaar Frankfurter Allgemeine)

Sinds een week hoort men overal de gebruikelijke en gepopulariseerde en daarmee gesimplificeerde uit de maatschappijleer stammende theorieën dat de onruststokers een perspectief behoeven, zowel beroepsmatig, sociaal als menselijk. Niemand ontkent dergelijke trivialiteiten, maar wie moet deze perspectieven realiseren? Banen worden niet vergeven door politici maar door het bedrijfsleven.
En de eisen die bedrijfsleven stelt aan zijn werknemers zijn relevant voor alle vraagstukken betreffende de integratie van immigranten.
De oneerlijkheid van de Europese politiek en intellectuele discours is sinds lange tijd dat over multi-culturele vraagstukken uitsluitend waarschuwend gediscussieerd mag worden over slechts één kant van de problematiek: de verantwoordelijkheid van de Europese samenlevingen.
Wie aandacht besteed aan de culturele verschillen, en eist dat immigranten zich sterker moeten aanpassen, wordt beschuldigd een nationalistisch (xenofoob) onmens te zijn die niet genoeg ''openstaat'' voor andere kulturen.

origineel
pi_32032632
Pechtold: Franse regering kan niet anders
DEN HAAG - „Het is in Frankrijk dramatisch uit de klauw gelopen” maar de Franse regering kan op dit moment niet anders optreden dan ze doet. Dat zei minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing zondag voor het tv-programma Buitenhof.

De D66-bewindsman reageerde op de heftige rellen van meest allochtone jongeren in enkele grote steden in Frankrijk. Volgens Pechtold moet Nederland hiervan leren. In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32032675
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032696
Chris Burns net op CNN; nieuwe rellen rond Parijs. We gaan Nacht 11 in. Ben benieuwd of het overslaat naar België.
  zondag 6 november 2005 @ 19:12:00 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32032753
quote:
Aber wer soll diese Perspektiven gewähren? Arbeitsplätze werden nicht vom Politiker Sarkozy vergeben, sondern von der Wirtschaft, den Unternehmern. Deren Anforderungen berühren alle Fragen der Integration von Migranten.
Helemaal juist, Het integratievraagstuk is een balans tussen wetenschap en ondernemen. En arbeidsplaatsen worden niet door politikus Sarkozy weggegeven.
Alle sociale vraag en doelstellingen ten spijt, het komt in feite neer op wat de Romeinen ook al wisten.

Geef het volk Brood en Spelen.

Ik maak me alleen ongerust dat Frankrijk economisch nog door een diep dal moet voordat het beter zal worden. En juist deze tegenspoed van meer Franse bezuinigingen zal slecht vallen bij de allochtone burger. En van wisselgeld tijdens de discussie is geen sprake.
Het worden nog leuke tijden daar....

Alles wat gebouwd is om het verschil te maken (gedrag, huisvesting, keuze van vaderland, extrm. geloofsovertuiging) zal snel op de schop moeten. Anders komen ze er nooit.
  zondag 6 november 2005 @ 19:12:02 #8
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32032754
quote:
Opnieuw honderden auto's in vlammen bij rellen

Uitgegeven: 5 november 2005 22:28
Laatst gewijzigd: 6 november 2005 16:22

PARIJS - Bij rellen in Frankrijk zijn in de nacht van zaterdag op zondag 1300 auto's in vlammen opgegaan, waarvan ruim 550 in de regio Parijs. Dat is vernomen van de politie. Het was de tiende nacht dat het onrustig was in de verloederde Franse voorsteden. De politie heeft 312 arrestaties verricht. Ook in het centrum van de hoofdstad waren er ongeregeldheden.

Een nieuw dagrecord van 1300 (!) auto's.
  zondag 6 november 2005 @ 19:13:11 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32032789
Het is een intifadah.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32032790
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:07 schreef highway101 het volgende:

[..]

Gevonden:
[..]

bron
thnx, al is die pagina geblokkeerd op m'n werk
  zondag 6 november 2005 @ 19:13:23 #11
89730 Drugshond
  zondag 6 november 2005 @ 19:14:23 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32032831
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:13 schreef Drugshond het volgende:
Kan er dan niemand een Duitse krant lezen, is het onderwijs tegenwoordig al zover gezakt in Nederland !?
Ik neem aan dat de laatste vraag retorisch is?

pi_32032879
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:10 schreef RZero het volgende:
Chris Burns net op CNN; nieuwe rellen rond Parijs. We gaan Nacht 11 in. Ben benieuwd of het overslaat naar België.
damn.. da's al vroeg.. 'normaal' was het pas vanaf 22 uur..
  zondag 6 november 2005 @ 19:16:44 #14
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32032911
De rellen op satalietweergave-niveau:

Mischien iets voor de OP dit kaartje?
pi_32032918
quote:
Kan er dan niemand een Duitse krant lezen, is het onderwijs tegenwoordig al zover gezakt in Nederland !?
mijn laatste Duits stamt uit 1996. Verstaan doe ik het nog wel een beetje, maar daat houdt het wel bij op.
pi_32032958
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:13 schreef Prego het volgende:

[..]

thnx, al is die pagina geblokkeerd op m'n werk
Wikipedia geblokkeerd op je werk? En wat doe je in vredesnaam om 19 uur nog op je werk
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32032984
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
De rellen op satalietweergave-niveau:

[afbeelding]

Mischien iets voor de OP dit kaartje?
Dat kaartje is alweer 3 dagen oud. Er zijn al rellen geweest in 30 á 40 voorsteden... (Ja Paris, kent erg veel voorsteden)
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32033016
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:15 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

damn.. da's al vroeg.. 'normaal' was het pas vanaf 22 uur..
Het is ook al vroeger donker in deze tijd van 't jaar. Maar 7 uur is wel erg vroeg! In de zomer zou je dit soort taferelen niet voor 12 uur 's nachts gezien hebben...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32033019
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:18 schreef highway101 het volgende:

[..]

Dat kaartje is alweer 3 dagen oud. Er zijn al rellen geweest in 30 á 40 voorsteden... (Ja Paris, kent erg veel voorsteden)
nogal ja..
pi_32033047
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:19 schreef highway101 het volgende:

[..]

Het is ook al vroeger donker in deze tijd van 't jaar. Maar 7 uur is wel erg vroeg! In de zomer zou je dit soort taferelen niet voor 12 uur 's nachts gezien hebben...
In de zomer niet nee, maar helaas is het nu november, scheelt heel wat uren licht idd.
  zondag 6 november 2005 @ 19:21:04 #22
89730 Drugshond
pi_32033060
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:07 schreef Meki het volgende:
DEN HAAG - „Het is in Frankrijk dramatisch uit de klauw gelopen” maar de Franse regering kan op dit moment niet anders optreden dan ze doet. Dat zei minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing zondag voor het tv-programma Buitenhof.

De D66-bewindsman reageerde op de heftige rellen van meest allochtone jongeren in enkele grote steden in Frankrijk. Volgens Pechtold moet Nederland hiervan leren. In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
Pechold maar 1 grove fout in deze redenatie....
Het antwoord kom niet van de politiek maar van de burger (lees : ons samen). Of het moment dat een groep zich buitengesloten gaat voelen, of er is sprake van een scheiding. Dan valt de samenleving als loszand uit elkaar (en dat zien we in Frankrijk).
Alle mensen die zich niet ten dienste willen stellen van de Nederlandse maatschappij zijn stuk voor stuk tijdbommetjes die af kunnen gaan. Leg een boel van deze bommetjes bij elkaar en je hebt een kruitvat geschapen waar de vuurwerkramp van Enschede bij zal gaan verbleken.

Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country.
- John F. Kennedy -
pi_32033078
Waarom zouden ze nog wachten tot het totaal duister is? Van de politie hebben ze weinig te vrezen en het leger is nog steeds niet ingezet.
pi_32033090
Hasta la vista baby!
pi_32033094
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:17 schreef highway101 het volgende:

[..]

Wikipedia geblokkeerd op je werk? En wat doe je in vredesnaam om 19 uur nog op je werk
ja, bijna alle pagina's zijn geblokkeerd, ik kwam er laatst achter dat fok het gewoon doet

ehm wij zijn 24/24 geopend, ik werk tot 23:00 vanavond, en wat ik doe? fokken, kletsen met m'n collega's (ook gerelateerd aan dit onderwerp natuurlijk) en kaarten
pi_32033098
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:19 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nogal ja..
Bedenk het volgende: in Ile de France wonen 10 miljoen mensen, terwijl in de stad zelf ongeveer 2 miljoen mensen wonen... En vrijwel geen enkele voorstad is groter dan 100.000 inwoners. Dan kom je al snel op bergen voorsteden...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32033143
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:22 schreef Prego het volgende:

[..]

ja, bijna alle pagina's zijn geblokkeerd, ik kwam er laatst achter dat fok het gewoon doet

ehm wij zijn 24/24 geopend, ik werk tot 23:00 vanavond, en wat ik doe? fokken, kletsen met m'n collega's (ook gerelateerd aan dit onderwerp natuurlijk) en kaarten
probeer deze eens
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 6 november 2005 @ 19:24:14 #28
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32033155
Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country.
- John F. Kennedy -
En hier het volgende probleem, die country ligt duidelijk niet in het Westen.
pi_32033174
quote:
Ik heb er geen behoefte aan om duitse dingen te lezen. Ookal heb ik 3 jaar duits gehad op de middelbare. Ik snap je probleem dan ook niet helemaal. Niet iedereen heeft namelijk interesse in andere talen.

Met Engels daarentegen kan ik wel extreem goed uit de voeten, en dat komt vooral omdat dat WEL een nuttige taal is om te kennen.
pi_32033193
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:22 schreef highway101 het volgende:

[..]

Bedenk het volgende: in Ile de France wonen 10 miljoen mensen, terwijl in de stad zelf ongeveer 2 miljoen mensen wonen... En vrijwel geen enkele voorstad is groter dan 100.000 inwoners. Dan kom je al snel op bergen voorsteden...
Ik ken de omvang een beetje ja.. Ik heb ter vergelijking Jakarta. ook een 'centrum' met 1 miljoen inwoners, met daaromheen allemaal aaneengegroeide 'stads-dorpen'... de trein doet er ruim een uur over om uit de stad te komen, dan kan ik van Eindhoven naar Utrecht
pi_32033210
Dit begint een beetje te lijken op de BB-streamverslagen.
  zondag 6 november 2005 @ 19:26:33 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033220
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:21 schreef Drugshond het volgende:
Pechold maar 1 grove fout in deze redenatie....
Het antwoord kom niet van de politiek maar van de burger (lees : ons samen). Of het moment dat een groep zich buitengesloten gaat voelen, of er is sprake van een scheiding. Dan valt de samenleving als loszand uit elkaar (en dat zien we in Frankrijk).
En de situatie in die Franse buitenwijken is nog veel erger dan bij ons in de 'mindere' buurten. Dat zijn echte ghetto's, met geen ander doel opgezet. Volstrekt geïsoleerd, verwaarloosd en zeer onveilig. Daar is de Schilderswijk een braaf kwartiertje bij.
Er zit heel veel grof racisme, of op z'n minst superioriteitsdenken, onder de Franse bevolking. Veel meer dan in Nederland. Hier kunnen we vooral goed schelden, maar dat doen we eigenlijk omdat we liever geen ruzie hebben.
pi_32033239
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:26 schreef kLowJow het volgende:
Ik zou graag wat live-beelden krijgen inderdaad
  zondag 6 november 2005 @ 19:27:55 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033253
quote:
We hebben dan ook te maken met een tamelijk uniek verschijnsel. Een soort Kristallnacht, maar dan veel langer, en bovendien vanuit een heel andere hoek. Maar even betekenisvol.
pi_32033268
maar eens even het RTL nieuws kijken, gisteren moest ik nog wachten tot het late nieuws voor een update omtrend de nieuwe rellen.
  zondag 6 november 2005 @ 19:29:02 #36
89730 Drugshond
pi_32033286
quote:
BB is voer voor de herselozen.....
Garbage In = Garbage Out
pi_32033296
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

We hebben dan ook te maken met een tamelijk uniek verschijnsel. Een soort Kristallnacht, maar dan veel langer, en bovendien vanuit een heel andere hoek. Maar even betekenisvol.
Ja, met auto's i.p.v. joden.
  zondag 6 november 2005 @ 19:30:26 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_32033321
waar blijven de filmpjes ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_32033336
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:29 schreef kLowJow het volgende:

[..]

nog wel ja... op die synagoge na
pi_32033392
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:30 schreef manny het volgende:
pi_32033396
De regering denkt er nog niet aan om het leger in te zetten...
pi_32033423
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:30 schreef manny het volgende:
gewoon CNN kijken
pi_32033447
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:23 schreef highway101 het volgende:

[..]

probeer deze eens
nee, ook niet
ik haal morgen sowieso de Lyon Pus. mocht daar iets instaan zal ik het wel posten.

wat ik ook nog ff zeggen wilde:

m'n collega's (allen frans vanavond) kijken eigenlijk naar het geen wat er gebeurt, en niet naar de afkomst van de gene die het doen. ik vroeg waarom niet, dat vonden ze niet relevant. volgens velen hier is er geen sprake van disciminatie in het algemeen. al neemt het de laatste tijd wel toe.
als voorbeeld Lyon-Vaise: pauperwijk in lyon, veel afrikanen, veel criminaliteit etc.
het dorp er naast: Ecully, netjes, weinig afrikanen en een bevoling die het niet heeft op afrikanen, sinds Vaise zo aan het verpauperen is, is ecully een front national dorp geworden/ oorzaak-gevolg zeggen ze hier... alleen doet ecully het discreet, geen rasistische uitingen/ affiches of rellen. in Vaise is dat wel anders. op mijn busroute naar de stad zie ik een graffiti die de oorlog verklaart aan alles wat europees is, mannen in jurken, jongeren met trainingspakken doen moeilijk tegen je op straat. (eigen ervaring en die van collega's, we horen daar niet volgens hun)

nu ben ik zelf ook buitenlander hier met m'n nederlandse kop. fransen doen tegen mij ook vaak stug en afstandelijk. in kroegen of een tabac word ik ook weleens benadeelt omdat ze zien/ merken/ horen dat ik niet frans ben. ik ben niet het type dat de hele dag rond een metro station hangt met al m'n nederlandse vrienden (geen nederlander doet dat hier) om mensen uit te schelden, te helen en dope te verkopen. en dat zie ik honderden afrikanen hier wel doen...

het is hoe je welf met problemen omgaat, sommige mensen zullen niet altijd de kans hebben gekregen. maar sommige kansen moet je zelf nemen. het is mij ook gelukt om hier werk te vinden, binnen 2 weken nog wel. ik doe mijn uiterste best om te integreren, qua taal en gewoontes. ik blijf niet continu hangen met m'n landgenoten en klagen dat we weleens achter gesteld worden. en wanneer iemand iets over nedrlanders zegt steek ik geen auto in de fik. kwesie van metaliteit, en die van sommige hoort niet hier in lyon, niet in frankrijk, nederland, maar ook niet in bijvoorbeeld marokko of algerije
pi_32033449
Nog één voor de enkeling
http://www.tagesspiegel.de/politik/index.asp?TextID=56693#
quote:
Gewalt in Frankreich nimmt weiter zu

Der soziale Flächenbrand in den Vorstädten hat Frankreich in die größte Krise seit Jahren gestürzt. Doch Staatspräsident Jacques Chirac bleibt trotz der angespannten Lage seltsam abwesend.

Das Wort vom «Mai 1968 in den Vorstädten» macht die Runde. Eine «verlorene Generation» von Einwandererkindern habe den Kontakt zur Republik verloren und eine parallele Ordnung errichtet. «Die große nationale Sache ist jetzt der territoriale Zusammenhalt» samt der Auflösung der Gettos, sagt Oppositionsführer François Hollande.

Die Lage wird als so ernst eingeschätzt, dass Premierminister Dominique de Villepin und Innenminister Nicolas Sarkozy Reisen ins Ausland abgesagt und sogar ihren erbitterten «Bandenkrieg im Kabinett» eingestellt haben. Doch an der Spitze des Staates herrscht Schweigen: Präsident Jacques Chirac, der derzeit keine Gelegenheit auslässt, die EU-Kommission anzugreifen, und der seine Wahlen 1995 und 2002 mit den Themen «sozialer Bruch» und Arbeitslosigkeit gewonnen hatte, bleibt in der Krise seltsam abwesend.

Dabei droht die Lage in den Vororten von einem Polizeiproblem zu einem Problem der nationalen Sicherheit zu werden. Bisher toben sich nach allgemeiner Einschätzung vor allem unpolitische Jugendliche aus, die sich an den Rand gedrängt fühlen und ihre Gang-Reviere verteidigen. Doch je länger es währt, desto mehr mischen sich Islamisten ein. «Die Bärtigen kontrollieren ganze Quartiere», sagen Polizisten.

Ein Aufhänger war ein Tränengaseinsatz nahe einer Moschee im Unruheherd Clichy, dem viele Moscheebesucher ausgesetzt waren. «Erstmals hat ein religiöses Element zur Verbreitung der Gewalt beigetragen», sagt Polizeikommissarin Lucienne Bui Trong. «Wenn städtische Gewalt und Islamisierung der Vorstädte zusammenfließen, dann wird das sehr gefährlich.» Viele Islamisten schüren allerdings nicht die Gewalt, sondern wirken mäßigend auf die Randalierer ein - und gewinnen dabei weitere Anhänger.

Auch ohne die religiöse Komponente verstärken die Krawalle die Trennung der Volksgruppen und zerstören die Illusion der Gleichheit aller Franzosen jeglicher Herkunft. Künftig werde man mit einem arabischen Namen und einer Adresse in einem Problemviertel noch schwerer Arbeit finden, warnen Sozialarbeiter. Und wer will dort Arbeitsplätze schaffen? Die gefährliche Spirale - Arbeitslosigkeit, Zerfall der Familien, Schulversagen, Gefühl der Ausgrenzung, Gewalt, Arbeitslosigkeit - dreht sich weiter.

Villepin will das Übel an der Wurzel packen und ein längst beschlossenes Milliardenprogramm für die Entwicklung der Sozialsiedlungen beschleunigen und aufwerten. Er spricht dazu mit Vertretern der Muslime, Verbände, Gewerkschaften und Polizei. Doch solche Programme gibt es schon seit einem Vierteljahrhundert, ohne dass sie grundsätzlich etwas bewirkt haben.

Während Regierung und linke Opposition noch über solche Hilfen nachsinnen, plädiert der Nationalistenführer Philippe de Villiers für den Einsatz der Armee. Jean-Marie Le Pen, der bei der Wahl 2002 bis in die Stichwahl gegen Chirac gekommen war, fordert sogar die Verhängung des Ausnahmezustandes und Hausarrest für Risikogruppen. Doch das wird in Paris ebenso wenig Ernst genommen wie das Angebot des libyschen Revolutionsführers Muammar el Gaddafi, Chirac gegen die Unruhen zu helfen. Denn trotz spektakulärer Fernsehbilder von brennenden Gebäuden beschränken sich die Ausschreitungen auf kleine Zonen. «Und die Identitätskrise einer Bevölkerungsgruppe kann man nicht mit Gewalt lösen», sagt ein Regierungsmitarbeiter.
kernpunten:

''Baarden'' (fundamentalisten) controleren nu hele buurten en winnen aan invloed.

De sociale isolatie van immigranten zal door deze rellen toenemen, minder mensen zullen bereid zijn te investeren in dergelijke wijken.

Villepin wil een reeds besloten ontwikkelingsprogramma voor achterbuurten versnelt en opgewaardeerd invoeren in samenwerking met vertegenwoordigers van moslims, stichtingen, vakbonden en politie.
Dergelijke programma's bestaan echter al sinds 25 jaar, zonder enig resultaat.

zondag 6 november 2005 @ 19:35:15 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033464
quote:
Als je nationaal-socialisten en islamisten op één lijn stelt (en die neiging heb ik) dan zie ik toch wel een aantal overeenkomsten. Een zooitje arme, gedesillusioneerde onruststokers die het opnemen tegen de mensen die hen het meeste tegen zouden werken.
De politieke setting is natuurlijk geheel verschillend en de Kristallnacht werd ondersteund door de macht (daarin gaat mijn vergelijking dus krom ) maar de onderliggende motieven zijn ongeveer hetzelfde.
  zondag 6 november 2005 @ 19:36:17 #46
3542 Gia
User under construction
pi_32033493
quote:
In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
En hoe zou Pechtold dat denken te doen? Voortrekken bij sollicitaties, diploma of niet?

Gaan we weer een periode in van positieve discriminatie om deze schoften maar vooral niet boos te maken!!?
pi_32033536
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:35 schreef Ringo het volgende:
maar de onderliggende motieven zijn ongeveer hetzelfde.
Dat kan. De manier waarop de woede geuit wordt is echter niet te vergelijken.
pi_32033562
quote:

[..]

het doet ermee ook aandenken.
dit soort rellen heb je trouwens toch ook gehad in LA
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32033581
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Nog één voor de enkeling
[..]

kernpunten:

''Baarden'' (fundamentalisten) controleren nu hele buurten en winnen aan invloed.

De sociale isolatie van immigranten zal door deze rellen toenemen, minder mensen zullen bereid zijn te investeren in dergelijke wijken.

Villepin wil een reeds besloten ontwikkelingsprogramma voor achterbuurten versnelt en opgewaardeerd invoeren in samenwerking met vertegenwoordigers van moslims, stichtingen, vakbonden en politie.

kortom, we gaan weer om de tafel zitten
  zondag 6 november 2005 @ 19:39:58 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033601
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:36 schreef Gia het volgende:
Gaan we weer een periode in van positieve discriminatie om deze schoften maar vooral niet boos te maken!!?
Schoften worden niet als schoft geboren.
Doen alsof je neus bloedt en schieten in een spasme van agressie heeft natuurlijk geen zin. DAT is pas struisvogelpolitiek. Vooralsnog steken onze Nederlandse straatschoffies nog geen auto's in brand dus wat dat betreft hoef je ze niets te verwijten. Het lijkt me slim als je (ook als politicus) al het mogelijke doet om de problemen zoals in Frankrijk te vermijden.
  zondag 6 november 2005 @ 19:41:30 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033645
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:39 schreef indahnesia.com het volgende:
kortom, we gaan weer om de tafel zitten
Wat wou je dan? De loopgraven? daar heeft Frankrijk genoeg ervaring mee & dat was niet zo'n succes.
pi_32033682
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb er geen behoefte aan om duitse dingen te lezen. Ookal heb ik 3 jaar duits gehad op de middelbare. Ik snap je probleem dan ook niet helemaal. Niet iedereen heeft namelijk interesse in andere talen.

Met Engels daarentegen kan ik wel extreem goed uit de voeten, en dat komt vooral omdat dat WEL een nuttige taal is om te kennen.
Duitsland is met afstand Nederlands belangrijkste handelspartner en grootste buur. Verder is Duits een taal die in Oost Europese landen vaak beter wordt gesproken dan Engels.
Persoonlijk vind ik het bijzonder plezierig om de Duitse pers te volgen als tegenwicht tegen het Angelsaksisme en extreem politiek correcte geneuzel van de Engelse en Amerikaanse pers. Nog afgezien van het zeer nauwe blikveld en extreme frustraties bij Engelsen en Amerikanen wat betreft Europa.
Ik heb gisteren weer eens een NRC gekocht, en had er binnen 10 minuten alweer spijt van. Dan is het prettig als je niet alleen afhankelijk bent van de Angelsaksiche pers maar ook toegang hebt tot een alternatieve continentale pers.

(de Neue Züricher Zeitung uit Zwitserland is ook zéér solide)
  zondag 6 november 2005 @ 19:42:44 #53
89730 Drugshond
pi_32033686
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Nog één voor de enkeling
Kernpunten:

En hoe langer men wacht hoe meer fundi's erbij komen. Staat er ook in.

zondag 6 november 2005 @ 19:43:35 #54
3542 Gia
User under construction
pi_32033716
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:39 schreef Ringo het volgende:
Het lijkt me slim als je (ook als politicus) al het mogelijke doet om de problemen zoals in Frankrijk te vermijden.
Het punt is dat veel van deze jongeren, ja ook hier in Nederland, de middelbare school niet heeft afgemaakt. Een beetje behoorlijke baan zit er dan niet in. Dus vraag ik me af wat Pechtold zou kunnen bedoelen...
pi_32033722
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat wou je dan? De loopgraven? daar heeft Frankrijk genoeg ervaring mee & dat was niet zo'n succes.
als je je inleest had je meer dan eens kunnen lezen dat ik voor de inzet van leger ben om de eerste order terug te brengen.
pi_32033756
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Duitsland is met afstand Nederlands belangrijkste handelspartner en grootste buur. Verder is Duits een taal die in Oost Europese landen vaak beter wordt gesproken dan Engels.
Persoonlijk vind ik het bijzonder plezierig om de Duitse pers te volgen als tegenwicht tegen het Angelsaksisme en extreem politiek correcte geneuzel van de Engelse en Amerikaanse pers. Nog afgezien van het zeer nauwe blikveld en extreme frustraties bij Engelsen en Amerikanen wat betreft Europa.
Ik heb gisteren weer eens een NRC gekocht, en had er binnen 10 minuten alweer spijt van. Dan is het prettig als je niet alleen afhankelijk bent van de Angelsaksiche pers maar ook toegang hebt tot een alternatieve continentale pers.

(de Neue Züricher Zeitung uit Zwitserland is ook zéér solide)
hoe dan ook, dit topic is niet echt de plaats om over talen te gaan emmeren. jij je duits, hij het engels. dan neem ik het frans

en weer ontopic...
  zondag 6 november 2005 @ 19:45:03 #57
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32033766
Als je nationaal-socialisten en islamisten op één lijn stelt = Baath (onder andere)
pi_32033791
Na 10 dagen is de oorzaak irrelevant. Het moet NU stoppen en dat bereik je niet met een theekransje.

Open het vuur en zet wat groen op elke hoek van de straat. En dan als het puin is opgeruimd en de vuren geblust is pas tijd voor discussie.
  zondag 6 november 2005 @ 19:45:54 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32033794
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:43 schreef indahnesia.com het volgende:
als je je inleest had je meer dan eens kunnen lezen dat ik voor de inzet van leger ben om de eerste order terug te brengen.
Met dat leger kan je de opstanden de kop indrukken en de rust laten weerkeren maar het probleem heb je nog niet opgelost (wel de symptomen bestreden). Heel goed dat iemand als Villepin ook met lange-termijnoplossingen durft te komen.
pi_32033797
Avondklok

Na 19.00 iedereen thuis
wie buiten staat OPPAKKEN
pi_32033807
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef Prego het volgende:

[..]

hoe dan ook, dit topic is niet echt de plaats om over talen te gaan emmeren. jij je duits, hij het engels. dan neem ik het frans

en weer ontopic...
Op deze manier kunnen we toch 'elkaars' nieuws brengen
pi_32033824
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:45 schreef Meki het volgende:
Avondklok

Na 19.00 iedereen thuis
wie buiten staat OPPAKKEN
bron?
pi_32033844
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:46 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

bron?
mijn voorstel
pi_32033854
1792 all over again
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_32033867
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:47 schreef Meki het volgende:

[..]

mijn voorstel
ooh.. het staat er alsof je het ergens hoorde.
pi_32033907
quote:

wat hij meneer Pectold bedoelt is : geef al het tuig een baan

meneer Pechtold vergeet even dat er maar weinig banen zijn van het niveau van de voortijdige schoolverlater. en dat mensen zonder strafblad dan toch echt nog voor gaan
  zondag 6 november 2005 @ 19:50:02 #67
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32033919
Als dit incidentje opgelost moet geraken zonder nieuwe paden te bewandelen kunnen we wachten tot alle bomen even dik zijn.
  zondag 6 november 2005 @ 19:50:13 #68
89730 Drugshond
pi_32033924
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:
I know, ik mag tegenwoordig weer in het Duits babbelen met een paar wat oudere Polen op de werkvloer. Al valt wel op dat de jongste generatie migranten uit Oost-Europa het (MTV) engels erg goed oppakt. En ze merken dat ze meer aanspraak krijgen.

Maar ga maar eens in Frankrijk engels of duits praten..... en ze verstaan je niet.

Aha.. back on topic geloof ik.
pi_32033935
Journalisten

Twee journalisten van de Franstalige Belgische omroep RTBF zijn zondag aangevallen door relschoppers in het Noord-Franse Lille. De cameraman Guy Maton werd daarbij zo hard aan het hoofd getroffen dat hij in een ziekenhuis moest worden opgenomen.

Hij was samen met journalist Joelle Meert en een wijkbewoner die hen rondleidde, bezig een reportage te maken over de onlusten in Franse voorsteden. Eerst kwam een circa twintig jaar oude man op hen af en begon met de cameraman te vechten terwijl hij riep dat er niet mocht worden gefilmd. Even later kwam er een grote groep kinderen van naar schatting tussen de tien en dertien jaar oud die de journalisten aanvielen en verjoegen met vooral stenen en flessen.

In Parijs moest eerder op de middag een voertuig van de Vlaamse televisie het ontgelden. Relschoppers in de voorstad Grigny bekogelden een satellietwagen van de Vlaamse publieke omroep VRT met stenen. Daarbij werd alleen lichte schade aan wagen veroorzaakt, berichtte de VRT.
pi_32033938
Valt me dan toch weer mee van Meki
pi_32033949
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:45 schreef Ringo het volgende:

[..]

Met dat leger kan je de opstanden de kop indrukken en de rust laten weerkeren maar het probleem heb je nog niet opgelost (wel de symptomen bestreden). Heel goed dat iemand als Villepin ook met lange-termijnoplossingen durft te komen.
welk probleem? dat het verwende tuig de school niet afmaakt en liever op straat rondhangt en niks doet en crinimeeltje speelt?
pi_32033951
@ PREGO. Misschien lees je er niets over in de krant omdat het vrij normaal is? Volgens wikipedia worden er elke nacht 20 tot 40 auto's in Frankrijk in brand gestoken, en worden er per jaar 9000 politieauto's "gestenigd". Misschien ging het om een paar auto's in Lyon.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 6 november 2005 @ 19:51:42 #73
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32033970
Ik vind de topictitel een beetje melodramatisch eigenlijk.
pi_32034013
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef Prego het volgende:

[..]

en weer ontopic...
mij maakt het niet uit ik kan het allemaal lezen. schrijven word wat anders
pi_32034073
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:50 schreef RZero het volgende:
Valt me dan toch weer mee van Meki
waarvan
  zondag 6 november 2005 @ 19:55:18 #76
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32034076
Pectold vergeet enkele primaire behoeften nl. de cabrio en de nodige vrije tijd, dus een baan aan 1100¤ wordt weggehoond als blijk van weinig respect.
pi_32034131
Je avondklok
pi_32034133
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:55 schreef dancemacabre het volgende:
Pectold vergeet enkele primaire behoeften nl. de cabrio en de nodige vrije tijd, dus een baan aan 1100¤ wordt weggehoond als blijk van weinig respect.
hahaha dat is ook nog eens waar. men moet wel minimaal een bmw5 kunnen betalen anders komt het tuig de bed niet uit

heroine dealen is dan stukken makkelijker
pi_32034141
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:51 schreef Slarioux het volgende:
Ik vind de topictitel een beetje melodramatisch eigenlijk.
Vertel eens dan
  zondag 6 november 2005 @ 19:57:49 #80
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32034158
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Vertel eens dan
Dat was alles.
pi_32034189
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:51 schreef highway101 het volgende:
@ PREGO. Misschien lees je er niets over in de krant omdat het vrij normaal is? Volgens wikipedia worden er elke nacht 20 tot 40 auto's in Frankrijk in brand gestoken, en worden er per jaar 9000 politieauto's "gestenigd". Misschien ging het om een paar auto's in Lyon.
Nu wordt alles wellicht uitgelicht, ook als het tot vorige week nog 'normaal' was
pi_32034195
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

En de situatie in die Franse buitenwijken is nog veel erger dan bij ons in de 'mindere' buurten. Dat zijn echte ghetto's, met geen ander doel opgezet. Volstrekt geïsoleerd, verwaarloosd en zeer onveilig. Daar is de Schilderswijk een braaf kwartiertje bij.
Er zit heel veel grof racisme, of op z'n minst superioriteitsdenken, onder de Franse bevolking. Veel meer dan in Nederland. Hier kunnen we vooral goed schelden, maar dat doen we eigenlijk omdat we liever geen ruzie hebben.
En onder de noord Afrikanen zit geen racisme zeker ? Alles wat Joods, Amerikaans, homosexueel, of zich kritisch opstelt ten opzichte van de Islam word onmiddelijk vogelvrij verklaard. Het bekende verhaal van de pot en de ketel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_32034201
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat was alles.
u heeft wel een beetje gelijk. maar het stoort mij niet
pi_32034206
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat was alles.
Okay, we nemen het mee naar achteren dan
pi_32034232
En een stuk van de hand van Sarkozy himself

Mein Name wird von den Banden verhöhnt. Wie schön!
...............
..............
Mijn naam wordt door bendes, die hele stadswijken terroriseren, bespot. Gelukkig maar! Zo hoort het ook. Wat mij veel meer zou shockeren, zou zijn als ik door hen opgehemeld zou worden!
Als criminelen en bandieten onze veiligeheidspolitiek niet waarderen is het redelijk dat juist een dergelijke politiek door de Franse bevolking ondersteund wordt. De slachtoffers hebben meer recht op bescherming en medeleven als de agressors. Het recht is er in de eerste plaats om de zwakken te beschermen. Preventie, onontbeerlijk, mag repressie niet uitsluiten, en wel als deze juist en noodzakelijk is

Sarkozy for President
pi_32034234
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:56 schreef RZero het volgende:
Je avondklok
pi_32034244
´rellen in frankrijk nu ook in centru van parijs´ nu op journaal
pi_32034293
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:00 schreef Godslasteraar het volgende:
En een stuk van de hand van Sarkozy himself

Mein Name wird von den Banden verhöhnt. Wie schön!
...............
..............
Mijn naam wordt door bendes, die hele stadswijken terroriseren, bespot. Gelukkig maar! Zo hoort het ook. Wat mij veel meer zou shockeren, zou zijn als ik door hen opgehemeld zou worden!
Als criminelen en bandieten onze veiligeheidspolitiek niet waarderen is het redelijk dat juist een dergelijke politiek door de Franse bevolking ondersteund wordt. De slachtoffers hebben meer recht op bescherming en medeleven als de agressors. Het recht is er in de eerste plaats om de zwakken te beschermen. Preventie, onontbeerlijk, mag repressie niet uitsluiten, en wel als deze juist en noodzakelijk is

Sarkozy for President
hehe.. nu ook nog even het daad bij het woord voegen...
pi_32034343
die man zegt net dat het allemaal gewoon een spelletje is voor de kwajongens. wie de meeste autos in de brand heeft op het nieuws.

dan zullen ze met die gehandicapote wel vet punten hebben gescoord denk ik dan

geeft een beetje weer hoe dit volk denkt. totaal geen respect voor adnermans eigendom en lichaam
pi_32034345
meer dan 200 gemeentes met onrust. aldus het NOS journaal. Da's flink.
pi_32034384
"Ook in Nederland wordt met toenemende zorg gekeken naar wat in Frankrijk gebeurd."
pi_32034414
als ik de nederlandse politie was zou ik alvast wat hollowpoint inslaan
pi_32034459
-edit: nutteloos-

[ Bericht 97% gewijzigd door kLowJow op 06-11-2005 20:48:39 ]
pi_32034465
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:05 schreef schanuleke het volgende:
als ik de nederlandse politie was zou ik alvast wat hollowpoint inslaan
die kijken nog niet op of om op dit moment, reken daar maar op.
pi_32034494
Even een blik op de omvang van Paris en de enorme uitgestrekte voorsteden:

/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32034498
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:04 schreef indahnesia.com het volgende:
"Ook in Nederland wordt met toenemende zorg gekeken naar wat in Frankrijk gebeurd."
Tsja, het is natuurlijk niet goed voor de wijnhandel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_32034517
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:07 schreef Mrln het volgende:

[..]

lulletje shoarma wat doe je hier dan nog ??
Ik ga een deel van jou sig gebruiken Die discussie zat ik ook in namelijk.
pi_32034568
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:08 schreef highway101 het volgende:
Even een blik op de omvang van Paris en de enorme uitgestrekte voorsteden:

[afbeelding]
damn.. inderdaad zo verschrikkelijk groot ja...
pi_32034591
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

die kijken nog niet op of om op dit moment, reken daar maar op.
de nederlandse plisie in de grote steden bestaat tegenwoordig merendeels zelf uit noord afrikanen. daar heb ik weinig tot geen vertrouwen in
pi_32034607
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:08 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik ga een deel van jou sig gebruiken Die discussie zat ik ook in namelijk.
alleen als je licentie betaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')