het zou ook stilte voor de storm kunnen zijn. dat op dit moment het vreemdelingenlegioen wordt ingevlogen om de noord afrikanen mores te lerenquote:Op zondag 6 november 2005 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat gaat zeker niet werken, maar na 10 dagen geen actie lijkt het erop dat ze toch iets krijgen. Dat kan naar mijn bescheiden mening nóóit de bedoeling zijn.
Waar hebben jullie het toch over? Hoe vaak is die gehandicapte vrouw nu al niet in deze serie topics langsgekomen?quote:Op zondag 6 november 2005 18:34 schreef schanuleke het volgende:
[..]
is niet belangrijk, is toch maar een gehandicapte.
noord afrikanen als uitvoerders van hitlerss stoutste dromen, wie had dat ooit gedacht
Mogen we dan de straat op en juichen?quote:Op zondag 6 november 2005 18:36 schreef schanuleke het volgende:
[..]
het zou ook stilte voor de storm kunnen zijn. dat op dit moment het vreemdelingenlegioen wordt ingevlogen om de noord afrikanen mores te leren
En daar is wat op tegen?quote:Op zondag 6 november 2005 18:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar hebben jullie het toch over? Hoe vaak is die gehandicapte vrouw nu al niet in deze serie topics langsgekomen?
Roep ik al jaren: Ontspoorde jongeren, die thuis blijkbaar niet opgevoed worden, opvoeden in heropvoedingskampen. Afgesloten van de buitenwereld, tot hun 23ste jaar. Opleiding, normen en waarden en veel sport. En uiteraard discipline. Niet luisteren levert een fikse straf op.quote:Op zondag 6 november 2005 18:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik herhaal het nog maar eens, misschien is het ook een goed idee om te speculeren naar oplossingen i.p.v. alleen met modder te gooien, ik ben erg benieuwd naar constructieve voorstellen.
Burgerwacht noodzakelijk?![]()
NSDAP gedachtengoed wordt nog steeds omarmd in die regio, bv de BAATH partijen.quote:Op zondag 6 november 2005 18:34 schreef schanuleke het volgende:
[..]
is niet belangrijk, is toch maar een gehandicapte.
noord afrikanen als uitvoerders van hitlerss stoutste dromen, wie had dat ooit gedacht
Dat gehandicapte schijnt ook wel mee te vallen volgens sommige media. Die hebben het over een vrouw met krukken. Slecht ter been dus. Maar dat maakt het niet minder triest...quote:Op zondag 6 november 2005 18:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waar hebben jullie het toch over? Hoe vaak is die gehandicapte vrouw nu al niet in deze serie topics langsgekomen?
over die gehandicapte vrouw die is afgebrand door de noord afrikanenquote:
heel vaak. lijkt me ook logisch. dergelijk onmenselijk gedrag kan niet genoeg negatieve aandacht verdienen. iedereen mag weten wat voor onmensen dit zijnquote:Hoe vaak is die gehandicapte vrouw nu al niet in deze serie topics langsgekomen?
Nee, maar als je daar steeds aan toevoegt dat blijkbaar niemand het interessant of belangrijk vindt, of zelfs dat niemand het er over heeft klopt er iets niet helemaal.quote:
3 keer of zoquote:Op zondag 6 november 2005 18:37 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik erken de duitse taal niet als een officiele taalquote:Op zondag 6 november 2005 18:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat een verademing om na wat pamfletten die in Nederland doorgaan voor kwaliteitskranten eens een échte kwaliteitskrant te lezen!: De Frankfurter Allgemeine
Kommentar
Recht und Ordnung
06. November 2005 Das Fortdauern der gewalttätigen Unruhen in den französischen „banlieues” macht erschrecken.
Einerseits muß man fragen, was in einer Gesellschaft falsch gelaufen ist, um solcherart Übergriffe auf Hab und Gut, ja auch auf Menschen anzustoßen; andererseits ist die Frage erlaubt, ob nicht nach dem ersten Aufkeimen der Unruhe nach dem Tod zweier Jugendlicher auch Leute auf diesen Zug aufgesprungen sind, deren Motivation - um es zurückhaltend auszudrücken - nicht primär sozial, sondern aggressionsfördernd orientiert ist. Da wurden offenkundig Hemmschwellen überschritten.
Unter dem Druck der Straße
Der französische Innenminister Sarkozy, der Jacques Chirac als Nachfolger beerben will, hat durch einige Äußerungen, die dem Zorn entsprangen, nicht politischer Rationalität, zusätzliche Erregung bei manchen Bewohnern der Vorstädte hervorgerufen. Das war unklug. Aber seine Taktik, zunächst einmal Ruhe und Ordnung wiederherzustellen, bevor man die Probleme anpackt, ist richtig. Dafür hat er keinen Tadel verdient.
Gerade der demokratische Rechtsstaat und die Zivilgesellschaft können nur funktionieren, wenn die hohen Güter von Recht und Ordnung akzeptiert werden. Mit der Friedhofsruhe der Diktaturen hat das nichts gemein. Unter dem Druck der Straße können die Schwierigkeiten, die es in Frankreich gibt, nicht angegangen, geschweige denn gelöst werden.
Große Unehrlichkeiten
Seit einer Woche hört man nun allenthalben die üblichen, einer popularisierten, damit vereinfachten Gesellschaftswissenschaft entstammenden Thesen, die Unruhestifter bedürften einer „Perspektive”, beruflich, sozial und menschlich. Wer wollte solche Trivialitäten leugnen? Aber wer soll diese Perspektiven gewähren? Arbeitsplätze werden nicht vom Politiker Sarkozy vergeben, sondern von der Wirtschaft, den Unternehmern. Deren Anforderungen berühren alle Fragen der Integration von Migranten.
Zu den großen Unehrlichkeiten der europäischen Politik und des intellektuellen Diskurses gehört sei langem, daß über multikulturelle Fragen nur in einer Richtung mahnend geredet werden darf - der aufnehmenden (im Zweifel anonymen) „Gesellschaft”. Wer die kulturellen Unterschiede thematisiert und von den Migranten fordert, sie möchten sich stärker anpassen, gilt als nationalistischer Unmensch, dem „Offenheit” fehlt.
Text: wgl., F.A.Z., 07.11.2005
Bildmaterial: dpa/dpaweb
heb je daarover een bron ????quote:Op zondag 6 november 2005 18:42 schreef schanuleke het volgende:
[..]
over die gehandicapte vrouw die is afgebrand door de noord afrikanen
[..]
heel vaak. lijkt me ook logisch. dergelijk onmenselijk gedrag kan niet genoeg negatieve aandacht verdienen. iedereen mag weten wat voor onmensen dit zijn
Groot Brittannië heeft misschien nog wel een bataljon Ghurka's overquote:Op zondag 6 november 2005 18:36 schreef schanuleke het volgende:
[..]
het zou ook stilte voor de storm kunnen zijn. dat op dit moment het vreemdelingenlegioen wordt ingevlogen om de noord afrikanen mores te leren
jij mag ook juichen, als je niet moet werken gaan.quote:Op zondag 6 november 2005 18:45 schreef schanuleke het volgende:
[..]
nee dat mogen wij niet. en terecht
dat mogen alleen marokanen
de media hebben het er te weinig over. die mekkeren alleen wat over oneerlijke kansen enzo. terwijl die relschoppers gewoon tuig is van het laagste allooi.quote:Op zondag 6 november 2005 18:43 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nee, maar als je daar steeds aan toevoegt dat blijkbaar niemand het interessant of belangrijk vindt, of zelfs dat niemand het er over heeft klopt er iets niet helemaal.
zit wat in :-)quote:Op zondag 6 november 2005 18:46 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
jij mag ook juichen, als je niet moet werken gaan.
Ik heb het in ieder geval op nu.nl rtlnieuws.nl nieuws.nl telegraaf.nl cnn.com yahoo.com bbcnews.com google.com en reuters.com zien staan. Zal dus wel meevallen.quote:Op zondag 6 november 2005 18:47 schreef schanuleke het volgende:
[..]
de media hebben het er te weinig over. die mekkeren alleen wat over oneerlijke kansen enzo. terwijl die relschoppers gewoon tuig is van het laagste allooi.
hij geeft Noord-afrikane als dadersquote:Op zondag 6 november 2005 18:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heeft in veel media gestaan een paar dagen geleden.
kijk het journaal, lees een franse nieuwssite etc etcquote:Op zondag 6 november 2005 18:50 schreef Meki het volgende:
[..]
hij geeft Noord-afrikane als daders
Heeft ie daarover een bron waar dat staat
Zoveel nieuws lees ik niet in dit artikel. In streng Duits wordt het taboe op 'het multiculturele vraagstuk' in twijfel getrokken; iets dat bij ons al minstens een jaar geleden is gebeurd.quote:Op zondag 6 november 2005 18:36 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat een verademing om na wat pamfletten die in Nederland doorgaan voor kwaliteitskranten eens een échte kwaliteitskrant te lezen!: De Frankfurter Allgemeine
u heeft gelijk. het zijn vast al die omhoog gevallen blanke nouveau riche kiddies die die gehandicapte in de brand hebben gestoken om de noord afrikanen zwart te maken. die hebben immers toch niets te verliezenquote:Op zondag 6 november 2005 18:50 schreef Meki het volgende:
[..]
hij geeft Noord-afrikane als daders
Heeft ie daarover een bron waar dat staat
geen bron neem ik aanquote:Op zondag 6 november 2005 18:52 schreef schanuleke het volgende:
[..]
u heeft gelijk. het zijn vast al die omhoog gevallen blanke nouveau riche kiddies die die gehandicapte in de brand hebben gestoken om de noord afrikanen zwart te maken. die hebben immers toch niets te verliezen
dat haal ik er ook uit. nauwelijks schokkend, wel de waarheidquote:Op zondag 6 november 2005 18:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zoveel nieuws lees ik niet in dit artikel. In streng Duits wordt het taboe op 'het multiculturele vraagstuk' in twijfel getrokken; iets dat bij ons al minstens een jaar geleden is gebeurd.
Als je het probleem al niet ziet terwijl je erover struikelt ben je zelf een deel van het probleem.quote:Op zondag 6 november 2005 18:52 schreef highway101 het volgende:
En nóg ontkent de Franse regering dat het iets met etniciteit te maken heeft.![]()
Nouja, zolang ze elkaar afmaken in de regering over hun uitspraken, gebeurt er zeker niks. Dit lijkt me een regering met totaal geen daadkracht.
als u de naam Meki ziet moet je die gewoon ontwijken en negeren, dat werkt perfect.quote:Op zondag 6 november 2005 18:55 schreef schanuleke het volgende:
[..]
geef ik u gelijk is het nog niet goed. u lijkt gebruiker SCH wel
Maar Lyon, daar waren een paar jaar geleden zware rellen.quote:Op zondag 6 november 2005 18:50 schreef Prego het volgende:
@highway 101:
ik woon zelf in lyon maar ik heb hier nog niets gezien, gemerkt of gehoord. zou je dat artikel willen posten? merci
dat had James Bond vast al..quote:Op zondag 6 november 2005 18:56 schreef tjolder het volgende:
Kent er iemand het adres van het patentenbureau ?
Ik heb namelijk een geniaale uitvinding.
Inbouw sprinklersysteem voor in auto's.![]()
Zal verkopen als zoete broodjes.
Ik word stinkend rijk.![]()
Dat is net als -->>quote:Op zondag 6 november 2005 18:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
als u de naam Meki ziet moet je die gewoon ontwijken en negeren, dat werkt perfect.
lyon staat wel op de kaart van highway 101, dwz dat er ook vanuit hier berichten moeten zijn gekomen... in de locale krant zie ik iig niets staanquote:Op zondag 6 november 2005 18:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Maar Lyon, daar waren een paar jaar geleden zware rellen.
Misschien een verklaring waarom het daar nu rustig blijft?
(Lees: relschoppers zijn in Lyon tot de conclusie gekomen dat ongericht geweld niks oplost, maar dat men het juiste doelwit moet uitkiezen? Hoofdsteden lopen overigens altijd achter op de provincie, dat is mijn overtuiging: kijk maar naar het belachelijk linkse, "culturele" Amsterdam in vergelijking met Rotterdam, waar de fundamentele onderwerpen wél besproken worden...)
Ik zal 't effe opzoeken.quote:Op zondag 6 november 2005 18:59 schreef Prego het volgende:
[..]
lyon staat wel op de kaart van highway 101, dwz dat er ook vanuit hier berichten moeten zijn gekomen... in de locale krant zie ik iig niets staan
? makkelijk scoren he zo'n open deur van 4 jaar geledenquote:Op zondag 6 november 2005 18:45 schreef schanuleke het volgende:
[..]
nee dat mogen wij niet. en terecht
dat mogen alleen marokanen
Niet integraal, maar in het kort: de schrijver vraagt zich af of de onlusten in Frankrijk wel zo simpelweg te verklaren zijn vanuit een sociaal-maatschappelijk perspectief; culturele factoren spelen ook een rol. Alleen, en dat is zijn punt, degene die die factoren ter sprake bracht, werd tot voor kort in het intellectuele debat altijd afgeschilderd als een enge nationalist, en daarmee monddood gemaakt.quote:Op zondag 6 november 2005 18:52 schreef dancemacabre het volgende:
Ik erken de duitse taal niet als een officiele taal
Heb je een vertaling voor me/ons?
Een nieuw dagrecord van 1300 auto's.quote:Opnieuw honderden auto's in vlammen bij rellen
Uitgegeven: 5 november 2005 22:28
Laatst gewijzigd: 6 november 2005 16:22
PARIJS - Bij rellen in Frankrijk zijn in de nacht van zaterdag op zondag 1300 auto's in vlammen opgegaan, waarvan ruim 550 in de regio Parijs. Dat is vernomen van de politie. Het was de tiende nacht dat het onrustig was in de verloederde Franse voorsteden. De politie heeft 312 arrestaties verricht. Ook in het centrum van de hoofdstad waren er ongeregeldheden.
Nee, u moet de auto gewoon negeren, ook al kan hij in de fik.quote:Op zondag 6 november 2005 18:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is net als -->>
Als u een auto ziet steek hem dan in de fik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |