abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32017965
Vorige deeltjes:
Frankrijk is Burning deel V
De multiculturele breuk in Frankrijk #04
De multiculturele breuk in Frankrijk #3
De multiculturele breuk in Frankrijk #2
Rellen Parijs na fatale achtervolging

Nieuws dossiers
nieuws.nl

Achtergronden
How long before Europe falls?
Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"
Why Paris is burning
Franse rellen bedreigen Brussel

Rellen in Denemarken
Rellen in Denemarken.

CNN.com
Protesters in France expanded their arson rampage to Paris as the violence reached across the country, extending west to the Normandy region and south to resort cities on the Mediterranean. The Interior Ministry warned the violence may grow Sunday.

NU.nl
Bij rellen in Frankrijk zijn in de nacht van zaterdag op zondag 1300 auto's in vlammen opgegaan, waarvan ruim 550 in de regio Parijs. Dat is vernomen van de politie. Het was de tiende nacht dat het onrustig was in de verloederde Franse voorsteden. De politie heeft 312 arrestaties verricht. Naast auto's vielen ook weer openbare gebouwen ten prooi aan de vlammen, waaronder twee scholen bij Parijs en winkel- en bedrijfsruimtes.

Brussels nieuwsblad: Franse rellen bedreigen Brussel
Verschillende afdelingen van de Brusselse politie, zoals de metrobrigade, beslisten gisteren extra personeel uit vakantie terug te roepen. De stijgende vrees voor gelijkaardige rellen als die in Frankrijk vormde de aanleiding om klaar te staan mochten in onze hoofdstad rellen naar Frans model de kop opsteken. Dat was bijvoorbeeld het geval voor verschillende manschappen van de Brusselse metrobrigade.

De openingspost (OP) in Fok!Wiki
Voor het openen van een nieuw topic in de reeks 'Rellen in Frankrijk' kan in ieder geval de topic-geschiedenis gequote worden uit dit document. Verder is het handig dat je even wat laatste nieuws quote, zodat de OP een beetje informatie geeft aan mensen die nieuw binnen komen.
OP/Rellen in Frankrijk

[ Bericht 57% gewijzigd door indahnesia.com op 06-11-2005 13:08:34 ]
pi_32017992
Ze willen respect?!!
pi_32018044
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze willen respect?!!
Ze krijgen het maar niet he
pi_32018070
NU.nl meldt trouwens nu 1300 auto's i.p.v. 900.. een absoluut record dus. Ook hebben ze weer ruim 300 man opgepakt. Wat daarmee bereikt moet worden is me niet echt duidelijk. Heel lang kunnen ze ze in Frankrijk ook vast niet vasthouden, en het kost wellicht nog meer dan die uitgebrande auto's.
pi_32018087
Respect krijg je niet, respect moet je verdienen. Helaas snapt dat tuig dat niet.

De confrontatie broeit al jaren. Misschien is het tijd om te zien welke cultuur het recht heeft om te overleven. Ik heb ook liever vrede maar gezellig samenleven werkt in de praktijk niet.
pi_32018107
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zelfs Bush reageert sneller
Inderdaad, de overeenkomsten beginnen zich op te dringen.
  zondag 6 november 2005 @ 10:48:17 #8
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_32018108
het gaat ook maar door en door he en je bereikt er niks mee
pi_32018121
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
het gaat ook maar door en door he en je bereikt er niks mee
Niemand steekt een hand uit om te helpen/het op te lossen, dat vind ik nog veel zorgwekkender.
  zondag 6 november 2005 @ 10:49:49 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32018139
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef Drugshond het volgende:
Als ik alle cijfers erbij neem, schat ik dat het aantal uitgebrande auto's richting de 3000+ gaat.
gisteren 900+ vandaag 1300+ = 2200+... en de 7e+8e nacht waren het er 350 per nacht.. ik denk dus wel wat meer, maar ook vele gebouwen zijn inmiddels platgebrand.
  zondag 6 november 2005 @ 10:51:14 #12
34663 SpeedyGJ
pi_32018142
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Niemand steekt een hand uit om te helpen/het op te lossen, dat vind ik nog veel zorgwekkender.
Ik zou daar niet graag naar toe willen, maar goed hoe wil je dit nog oplossen
pi_32018149
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:51 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik zou daar niet graag naar toe willen, maar goed hoe wil je dit nog oplossen
Daarvoor heb je een noodtoestand en een leger. Ik denk dat dat nog de enige oplossing is. Nu is het nog te laat andere oplossingen toe te passen.
  zondag 6 november 2005 @ 10:52:51 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32018160
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Mijn hoop, mijn wens is dat uiteindelijk de neergaande spiraal gebroken zal worden door het leger + avondklok.
Dan wordt opeens duidelijk wat je daadwerkelijk nodig hebt om een opstand van een dergelijk formaat de kop in te drukken.
Staat wel niet zo mooi op je CV dat je het leger hebt ingezet, maar soms is/blijkt het nodig. En andere landen kunnen hiervan leren. Dat je soms beter gelijk de hakken in het zand kunt zetten dan het conflict laten doorsluimeren (en van kwaad tot erger gaat).
pi_32018187
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mijn hoop, mijn wens is dat uiteindelijk de neergaande spiraal gebroken zal worden door het leger + avondklok.
Dan wordt opeens duidelijk wat je daadwerkelijk nodig hebt om een opstand van een dergelijk formaat de kop in te drukken.
Staat wel niet zo mooi op je CV dat je het leger hebt ingezet, maar soms is/blijkt het nodig. En andere landen kunnen hiervan leren. Dat je soms beter gelijk de hakken in het zand kunt zetten dan het conflict laten doorsluimeren (en van kwaad tot erger gaat).
Het was tot 10 dagen geleden een ondergrondse veenbrand, maar nu is het al een fikse bosbrand geworden. Dan zetten ze wel vaker het leger in, dus tja.. laat maar komen.
  zondag 6 november 2005 @ 10:58:30 #16
34663 SpeedyGJ
pi_32018240
Hebben ze het leger nog niet eens ingezet dan?
slimme zet.
pi_32018249
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hebben ze het leger nog niet eens ingezet dan?
slimme zet.
Nee
pi_32018255
Misschien als het Notredame brand dat ze het leger inzetten. Heel misschien.
pi_32018269
zie dan niemend dat het al oorlog is stiekem
pi_32018272
Hier is nog maar een oplossing voor: geweld. Zero-tolerance voordat het verder verspreidt.
pi_32018282
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:59 schreef RZero het volgende:
Misschien als het Notredame brand dat ze het leger inzetten. Heel misschien.
Heel misschien ja.. daar lijkt het wel op.
  zondag 6 november 2005 @ 11:08:45 #23
38549 dewd
100% pure
pi_32018366
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Time.com achtergrond informatie
Why Paris Is Burning
Ah tis natuurlijk de fout van de regering. Hoe voorspelbaar.
pi_32018405
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef dewd het volgende:

[..]

Ah tis natuurlijk de fout van de regering. Hoe voorspelbaar.
Standaard reactie hè. Oh oh oh, we worden zo gediscrimineerd bla bla bla.

Mischien is het nuttig nogmaals deze topic onder aandacht te brengen: Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"
  zondag 6 november 2005 @ 11:11:49 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32018417
quote:
Nu blijft het nog bij straatstenen en brandstichtingen”, zei zo’n gebivakmutste Parijse relschopper vrijdag voldaan tegen TV 5, “maar het wemelt in deze buurten van de wapens, en als die gebruikt worden, dan is de beer pas goed los; dan hebben we een onvervalste burgeroorlog. Het is nog niet zo ver, maar het gaat de goeie kant op.
kom maar op
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')