Niemand steekt een hand uit om te helpen/het op te lossen, dat vind ik nog veel zorgwekkender.quote:Op zondag 6 november 2005 10:48 schreef SpeedyGJ het volgende:het gaat ook maar door en door he
en je bereikt er niks mee
gisteren 900+ vandaag 1300+ = 2200+... en de 7e+8e nacht waren het er 350 per nacht.. ik denk dus wel wat meer, maar ook vele gebouwen zijn inmiddels platgebrand.quote:Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef Drugshond het volgende:
Als ik alle cijfers erbij neem, schat ik dat het aantal uitgebrande auto's richting de 3000+ gaat.
Ik zou daar niet graag naar toe willen, maar goedquote:Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niemand steekt een hand uit om te helpen/het op te lossen, dat vind ik nog veel zorgwekkender.
Daarvoor heb je een noodtoestand en een leger. Ik denk dat dat nog de enige oplossing is. Nu is het nog te laat andere oplossingen toe te passen.quote:Op zondag 6 november 2005 10:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou daar niet graag naar toe willen, maar goedhoe wil je dit nog oplossen
Mijn hoop, mijn wens is dat uiteindelijk de neergaande spiraal gebroken zal worden door het leger + avondklok.quote:Op zondag 6 november 2005 10:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Niemand steekt een hand uit om te helpen/het op te lossen, dat vind ik nog veel zorgwekkender.
Het was tot 10 dagen geleden een ondergrondse veenbrand, maar nu is het al een fikse bosbrand geworden. Dan zetten ze wel vaker het leger in, dus tja.. laat maar komen.quote:Op zondag 6 november 2005 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mijn hoop, mijn wens is dat uiteindelijk de neergaande spiraal gebroken zal worden door het leger + avondklok.
Dan wordt opeens duidelijk wat je daadwerkelijk nodig hebt om een opstand van een dergelijk formaat de kop in te drukken.
Staat wel niet zo mooi op je CV dat je het leger hebt ingezet, maar soms is/blijkt het nodig. En andere landen kunnen hiervan leren. Dat je soms beter gelijk de hakken in het zand kunt zetten dan het conflict laten doorsluimeren (en van kwaad tot erger gaat).
Neequote:Op zondag 6 november 2005 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hebben ze het leger nog niet eens ingezet dan?slimme zet.
Heel misschien ja.. daar lijkt het wel op.quote:Op zondag 6 november 2005 10:59 schreef RZero het volgende:
Misschien als het Notredame brand dat ze het leger inzetten. Heel misschien.
Ah tis natuurlijk de fout van de regering. Hoe voorspelbaar.quote:Op zondag 6 november 2005 11:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Time.com achtergrond informatie
Why Paris Is Burning
Standaard reactie hè. Oh oh oh, we worden zo gediscrimineerd bla bla bla.quote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef dewd het volgende:
[..]
Ah tis natuurlijk de fout van de regering. Hoe voorspelbaar.![]()
kom maar opquote:“Nu blijft het nog bij straatstenen en brandstichtingen”, zei zo’n gebivakmutste Parijse relschopper vrijdag voldaan tegen TV 5, “maar het wemelt in deze buurten van de wapens, en als die gebruikt worden, dan is de beer pas goed los; dan hebben we een onvervalste burgeroorlog. Het is nog niet zo ver, maar het gaat de goeie kant op.”
in mijn bookmarksquote:Op zondag 6 november 2005 11:11 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Standaard reactie hè. Oh oh oh, we worden zo gediscrimineerd bla bla bla.![]()
Mischien is het nuttig nogmaals deze topic onder aandacht te brengen: Belgie: Undercover in "Klein-Marokko"
ja, dat lijkt me wel duidelijk. Fout dat ze niet direct met scherp zijn gaan schieten wel te verstaanquote:Op zondag 6 november 2005 11:08 schreef dewd het volgende:
[..]
Ah tis natuurlijk de fout van de regering. Hoe voorspelbaar.![]()
Zal me niks gaan verbazenquote:
Mwoh, je kunt niet meteen met scherp gaan schieten als niet zeker is dat het verbetering brengt. Nu is het kiezen tussen twee kwaden: mensen neerschieten of verdere escalatie. Tevens zelfverdediging inmiddels aangezien ze vannacht met honkbalknuppels aankwamen, en vannacht met vuurwapens misschien.quote:Op zondag 6 november 2005 11:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, dat lijkt me wel duidelijk. Fout dat ze niet direct met scherp zijn gaan schieten wel te verstaan
Wat heb je liever een ontwrichte samenleving waarin het niet goed toeven is, of een radicale schoonmaak.quote:Op zondag 6 november 2005 11:16 schreef Aurelium het volgende:
ik vind het wel zorgwekkend hoor. Het blijft maar doorgaan, ik zie dit nog wel eens flink escaleren.
En het leger erop los laten zal ook niet veel zin hebben. Dan gaan de eerste doden vallen en zal het ook in andere landen gaan escaleren.
Zie ook bijvoorbeeld BBC.co.uk voor veel reacties op de rellen.quote:
Clichy-sous-Bois: Two teenagers die in electricity sub-station on 27 October. Successive nights of rioting follow rumours they were fleeing police. A number of people arrested or injured.
Aulnay-sous-Bois: A flashpoint after violence spread from Clichy. Shots fired at police and cars and shops set ablaze. Further trouble in nearby suburbs, with more shots fired at police.
Elsewhere in France: From 3 November, violence spreads to other major cities like Dijon, Marseille, Nice and Strasbourg.
France has suffered its heaviest riot damage yet as warnings of tough prison sentences failed to deter arsonists. Police reported 1,295 vehicle burnings and made 312 arrests as unrest in African and Arab communities spread to Strasbourg, Toulouse and Nantes.
On the 10th consecutive night of riots, the violence reached central Paris, with four cars torched on Place de la Republique and the 17th District.
Interior Minister Nicolas Sarkozy had warned of stiff jail sentences.
In some areas of Paris, night buses were cancelled as a precaution.
Police helicopters patrolled the skies over the capital, attempting to pursue and identify those responsible for the attacks.
In the northern town of Evreux in Normandy, at least 50 cars were burned at a shopping centre, and a post office and two schools were also set alight.
Unrest began after the deaths of two youths in a rundown suburb of Paris.
Bouna Traore, 15, and Zyed Benna, 17, were accidentally electrocuted at an electricity sub-station in Clichy-sous-Bois after reportedly fleeing from police in an incident now being investigated.
Marches
Firefighters were called in to deal with a blaze which destroyed half a pre-school in Grigny, Essonne region, AFP news agency reported. A primary school was also slightly damaged.
A recycling facility was attacked, with 800 sq m of paper going up in flames.
Two teenagers in the suburb of Drancy northeast of Paris were handed over to police after they tried to set fire to a truck.
In Toulouse, firefighters reported 14 incidents in a second night of attacks.
During the day hundreds of people joined marches in Paris suburbs to protest against the violence.
In Aulnay-sous-Bois, which has seen some of the worst of the rioting, residents walked past burnt out vehicles and buildings with banners reading "No to violence" and "Yes to dialogue".
Prime Minister Dominique de Villepin met eight key ministers and the head of the Paris mosque, Dalil Boubakeur.
After the meeting, Mr Boubakeur urged a change in tone from the government.
"What I want from the authorities, from Mr Nicolas Sarkozy, the prime minister and senior officials are words of peace," he said.
Mr de Villepin has been holding a series of meetings with public figures and ordinary people from the affected areas as he seeks an end to the crisis.
Mr Sarkozy's description of rioters last week as "scum" (racaille) is said by many to have aggravated the situation - which was further inflamed by reports that a police tear gas grenade had gone off near a mosque.
Nouja je praat alsof de 3e wereld oorlog al onvermijdelijk is en dat lijkt me een beetje voorbarig.quote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat heb je liever een ontwrichte samenleving waarin het niet goed toeven is, of een radicale schoonmaak.
It's getting worse before it's getting better. Of hoop je nog steeds dat er een weg terug is.
Mijn inziens is er bijna geen weg meer terug (die bruggen zijn al verbrand).
Ik ben er twee weken geleden geweest en toen was 't nog rustig... Nu het zich ook naar het centrum lijkt uit te breiden, zou ik idd minder vrolijk zijn...quote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Nouk het volgende:
Ik ga in december naar parijs, hopelijk is het dan wel over zeg.
Je kan maar beter thuis blijfen, ik denk niet dat dit 1-2-3 opgelost isquote:Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Nouk het volgende:
Ik ga in december naar parijs, hopelijk is het dan wel over zeg.
Ik heb het over een gedecimeerde burgeroorlog. Een oorlog van binnenuit.quote:Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef Aurelium het volgende:
Nouja je praat alsof de 3e wereld oorlog al onvermijdelijk is en dat lijkt me een beetje voorbarig.
Ja, voor het eerst is er in de gemeente Parijs nu ook op grote schaal brandstichting geweest, ruim 500 auto's. Maar dat zal nog wel niet in het centrum zijn, want die stad is vrij groot.quote:Op zondag 6 november 2005 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ben er twee weken geleden geweest en toen was 't nog rustig... Nu het zich ook naar het centrum lijkt uit te breiden, zou ik idd minder vrolijk zijn...
De bussen rijden al niet altijd meer, en de treinenloop was ook al verstoord door relschoppers. Daar zitten toch vast wel wat toeristen in, dus een begin is gemaakt.quote:Op zondag 6 november 2005 11:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Reken er maar op dat als de onlusten het centrum bereiken er ineens wel hard ingegrepen wordt. Er moeten wel toeristen naar de Eiffeltoren blijven komen!
Wanneer spreek je van een burgeroorlog? Dan moeten toch wel doden zijn gevallen en beide kampen elkaar rauw lusten.quote:Op zondag 6 november 2005 11:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik heb het over een gedecimeerde burgeroorlog. Een oorlog van binnenuit.
We gaan echt geen landjes aanvallen.![]()
Dan ontbreken alleen die doden nog geloof ik.quote:Op zondag 6 november 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wanneer spreek je van een burgeroorlog? Dan moeten toch wel doden zijn gevallen en beide kampen elkaar rauw lusten.
De wil om te integreren en deel uit te maken van onze maatschappij moet natuurlijk wel aanwezig zijn. Als uit deze hele affaire alleen de conclusie wordt getrokken dat ''discriminatie'' de oorzaak is, zal er niets verbeteren. En dat is natuurlijk wel de conclusie die de opinieherders ons willen opdringen. Feiten zoals weergegeven in deze topic worden dan ook stilzwijgend onder het tapijt geveegd, want niet in overeenstemming met de zielige-allochtoon-theorie.quote:Op zondag 6 november 2005 11:12 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in mijn bookmarks
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
ontopic: in de EU zouden we toch dat sociale economische model hebben dat in tegenstelling tot het harde rauwe angelsaksische model dit soort excessen en sociale ongelijkheid voorkomt
Place de la Republique ligt ver van de Eiffel Toren af ... Ligt bovendien aan een van de metrostations richting Champs Elysees etc. Dat maakt 't zo gezellig ....quote:Op zondag 6 november 2005 11:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, voor het eerst is er in de gemeente Parijs nu ook op grote schaal brandstichting geweest, ruim 500 auto's. Maar dat zal nog wel niet in het centrum zijn, want die stad is vrij groot.![]()
Ja, ze hoeven maar een paar minuten te reizen en kunnen gevlucht zijn, of juist brand gesticht hebben. Ik blijf zeggen dat er nog hotels in de fik gaan.quote:Op zondag 6 november 2005 11:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Place de la Republique ligt ver van de Eiffel Toren af ... Ligt bovendien aan een van de metrostations richting Champs Elysees etc. Dat maakt 't zo gezellig ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |