abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:41:19 #1
119593 GekkePakistaan
De Prins der Gekheid
pi_31688398
Mannen even vaak slachtoffer van eerwraak

Allochtone mannen zijn net zo vaak slachtoffer van eerwraak als allochtone vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van de politie Haaglanden. Dat meldt RTL Nieuws.

Zeven moorden

In een jaar tijd zijn zeven moorden gepleegd onder het mom van het 'zuiveren van de eer van de familie'. In vier gevallen was het slachtoffer een man. Verder wordt de politie overspoeld met zaken waarbij sprake is van bedreiging of mishandeling in naam van de familie. Ook in die zaken behoren mannen tot de slachtoffers.

Boeten

Wie de eer van de familie schendt, moet daarvoor boeten. En dat gebeurt ook in Nederland, volgens de politie Haaglanden steeds vaker. Dit korps doet vooral in de eigen regio onderzoek, waar veel Turken wonen. Maar 50 onderzochte zaken komen ook uit de rest van het land.

Homoseksueel

Eerwraak komt voor bij allerlei allochtone groepen, zoals Zuid-Amerikanen, Indiërs, Turken en Marokkanen. Geweld of eerwraak komt voor als een man niet wil trouwen, als hij weigert een vrouw te doden, als hij homoseksueel is, zijn familie heeft beledigd of als hij de minnaar is van een getrouwde vrouw.

Neuk je moeder

In het afgelopen jaar zijn in Nederland zeker zeven eerwraak-moorden gepleegd. Drie vrouwen werden het slachtoffer, vier mannen. Drie van hen werden omgebracht omdat zij minnaar waren van een getrouwde vrouw. Eentje werd vermoord voor het uitschelden van familie, hij had de woorden 'ik neuk je moeder' gebruikt.

Veel kennis

Het politiekorps Haaglanden heeft intussen veel kennis over dit soort gevallen. Daarom wordt het overspoeld met verzoeken om hulp of informatie van andere korpsen. De korpschef zegt 1 miljoen euro nodig te hebben om met meer mensen een landelijk kenniscentrum te beginnen.
Er zijn geen extremistische moslims, maar alleen extremisten die zichzelf moslim noemen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:37:32 #2
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_31689801
Denk je dat er "maar" 7 slachtoffers zijn geweest van eerwraak?

Dit is, zoals ze al zeiden, het topje van de ijsberg.

Dat er meer mannen dan vrouwen slachtoffer zijn geworden, komt denk ik omdat een mannelijk slachtoffer misschien een grotere kans heeft om gemeld te worden
pi_31689870
quote:
Geweld of eerwraak komt voor als een man niet wil trouwen, als hij weigert een vrouw te doden
Het is toch eigenlijk te gek als je een vrouw niet wil doden (vermoorden in mijn ogen) dat dit zelf je eigen leven kost
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:04:13 #4
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31690507
Tja, geloof is nu eenmaal voor simpele mensen.
Ik vind zelf dat ze mensen die in die eerwraak gedachte blijven rondgangen levenslang TBS moeten geven. OK, dan zit het vol met buitenalnders maar ja, so be it, die mensen hebben gewoon een steekje of \43000000 los.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 01:06:27 #5
119593 GekkePakistaan
De Prins der Gekheid
pi_31691814
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 00:04 schreef speedfreakssj het volgende:
Tja, geloof is nu eenmaal voor simpele mensen.
Ik vind zelf dat ze mensen die in die eerwraak gedachte blijven rondgangen levenslang TBS moeten geven. OK, dan zit het vol met buitenalnders maar ja, so be it, die mensen hebben gewoon een steekje of \43000000 los.
Eerwraak is een cultuuraspect, geen religieus aspect..
Er zijn geen extremistische moslims, maar alleen extremisten die zichzelf moslim noemen
pi_31697346
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef GekkePakistaan het volgende:

[..]

Wel een aan religie gerelateerd cultuuraspect

Bovendien erg jammer dat allochtonen deze bagage hebben meegenomen om daarmee de Nederlandse cultuur te 'verrijken'.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_31697519
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef R@b het volgende:

[..]

Wel een aan religie gerelateerd cultuuraspect

Bovendien erg jammer dat allochtonen deze bagage hebben meegenomen om daarmee de Nederlandse cultuur te 'verrijken'.
Explain, het is juist niet aan religie gerateerd. Chinezen kennen net zo goed eerwraak, net als Italianen en Spanjaarden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31700718
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:06 schreef GekkePakistaan het volgende:

[..]

Religie is ook niets meer dan een specifieke vorm van cultuur.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:36:00 #9
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31743294
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Explain, het is juist niet aan religie gerateerd. Chinezen kennen net zo goed eerwraak, net als Italianen en Spanjaarden.
Ik heb nog nooit gehoord dat een Italiaan of een Spanjaard een verkrachte vrouw gedood heeft om de eer te redden.

Je zit nu appels met peren te vergelijken. Zo kan je alles wel eerwraak noemen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_31743667
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:36 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat een Italiaan of een Spanjaard een verkrachte vrouw gedood heeft om de eer te redden.

Je zit nu appels met peren te vergelijken. Zo kan je alles wel eerwraak noemen.
Eerwraak is volgens jou beperkt tot het doden van verkrachte vrouwen?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:55:14 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31743801
In dit topic wordt toch wel aangetoond dat het een cultureel en niet zozeer een religieus iets is:
Eerwraak, wat houdt het nu precies in?

Vendetta is bijvoorbeeld een lange vorm van eerwraak en ook een Crime Passionel is eraan gerelateerd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:38:23 #12
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_31744800
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:55 schreef Dagonet het volgende:
In dit topic wordt toch wel aangetoond dat het een cultureel en niet zozeer een religieus iets is:
Eerwraak, wat houdt het nu precies in?

Vendetta is bijvoorbeeld een lange vorm van eerwraak en ook een Crime Passionel is eraan gerelateerd.
Bullshit!
Eerwraak is een door erkend verschijnsel dat veel verder gaat als crime passionel of vendetta.
De eer van de familie moet gered worden, wraak is dus niet het motief, evenmin passie.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:41:43 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31744868
Blijft dat het cultureel is en niet religieus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31744949
die maffia deed ie ook niet aan zulke praktijken? eer enzo?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31752214
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 01:41 schreef Dagonet het volgende:
Blijft dat het cultureel is en niet religieus.
Leuk gezegd; maar leg mij maar eens het verschil uit tussen een cultureel bepaald iets en een religieus bepaald iets. Je zult niet verder komen dan de constatering dat religie een onderdeel van de cultuur is (niet zo vreemd, het is tenslotte ook gewoon cultuur), en derhalve een cultureel bepaald fenomeen wel degelijk beschouwd kan worden als onderdeel van de religieuze traditie.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:37:34 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_31752765
De meeste van dit soort multiculti-gekkigheden kosten Nederland dus alleen maar geld.

Maar die verrijking, waaruit bestaat die nu eigenlijk?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')