abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:20:54 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31184814
quote:
AIVD: toename antisemitisme door moslimleerlingen
Gepubliceerd op dinsdag 04 oktober 2005
DEN HAAG (ANP) - Het aantal vrouwonvriendelijke, homofobe en antisemitische uitingen van leerlingen neemt toe. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft daarover de laatste tijd verscheidene signalen gekregen uit de onderwijswereld.

De uitingen zouden ingegeven zijn door radicaal-islamitische opvattingen. Dat heeft minister Remkes (Binnenlandse Zaken) geschreven aan de Tweede Kamer, die woensdag met hem overlegt over het jaarverslag van de AIVD over 2004. Daarin had de dienst al gemeld dat zich in de afgelopen jaren in het onderwijs diverse incidenten hebben voorgedaan die te maken hadden met een confrontatie tussen westerse waarden en normen en een ,,ultraorthodoxe dan wel extremistische'' opvatting van de islam.

Volgens de AIVD ging het vooral om geïsoleerde gevallen. Zo probeerden twee jonge, schoolgaande Amsterdammers in januari 2003 naar Tsjetsjenië te reizen om daar de Tsjetsjeense rebellen te steunen. Ook waren er enkele moslimmeisjes die weigerden tijdens de lessen hun sluier af te doen. Op verschillende scholen eisten studenten speciale faciliteiten voor moslims, zoals een eigen gebedsruimte met gescheiden delen voor mannen en vrouwen.

In een toelichting op die incidenten wijst Remkes ook op het toenemende aantal uitingen die zouden voortkomen uit radicaal-islamitische ideeën. De AIVD onderhoudt contacten met vertegenwoordigers van onderwijsinstellingen en deelt met hen inzichten over radicalisering en extremisme, aldus de minister. Scholen kunnen bij het meldpunt vertrouwensinspecteurs van de Inspectie van het Onderwijs signalen melden van discriminatie, onverdraagzaamheid, radicalisering en extremisme.
Hoe kunnen we deze toename van uitlatingen effectief aanpakken? We verliezen de strijd met het moslim-radicalisme, de overheid moet beter zijn best doen om radicale stromingen te weren uit Nederland en liberale stromingen te ondersteunen.

Planet.nl / ANP
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:56:32 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31185949
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hoe kunnen we deze toename van uitlatingen effectief aanpakken? We verliezen de strijd met het moslim-radicalisme, de overheid moet beter zijn best doen om radicale stromingen te weren uit Nederland en liberale stromingen te ondersteunen.

Planet.nl / ANP
Ik snap deze gedachtegang wel hoor, maar dat maakt hem niet minder fout. De twee kenmerkende opvattingen over de islam lezen uit hetzelfde boek en ook dezelfde soera's en strofen. Wie zegt dat de liberale stroming ook daadwerkelijk "liberaal" is zoals wij dat kennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 04-10-2005 21:07:03 ]
pi_31187078
de islam is een enorm probleem die alleen maar groter wordt. mensen keren zich steeds vaker en steeds feller tegen de islam. en dat is zeer begrijpelijk, ik merk dat ook bij mezelf. het is onderhand bij ieder wel denkend mens wel duidelijk dat de islam niet in het vrije westen past. nu nog een oplossing
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31187155
Kun je geen algemeen spui-topic over Moslims openen?

Dit is irritant en je komt nog gefrustreerd over ook.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:44:20 #5
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31187362
Het is al veel te laat, in 2050 hebben de moslims al een meerderheid. We moeten gewoon accepteren dat tijden veranderen, en zolang je geen homo of joods bent (snel kleiner wordende minderheid aangezien moslims geen joden/homos zijn) is er geen probleem.
I'm nobody's sheep
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:46:27 #6
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_31187427
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kun je geen algemeen spui-topic over Moslims openen?

Dit is irritant en je komt nog gefrustreerd over ook.
Het went wel, de Hollanders hebben in WO II de moffen ook een handje geholpen met het deporteren van joden naar Auschwitz
De beesT
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:48:59 #7
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31187515
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:46 schreef Sklasse het volgende:

[..]

Het went wel, de Hollanders hebben in WO II de moffen ook een handje geholpen met het deporteren van joden naar Auschwitz
Joden vergelijkingen zijn okay!

Wrang, terwijl ik het dus heb over terugkerend anti-semitisme, ik denk dat Joden zich goed in jouw vergelijking kunnen vinden.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_31187539
Je moet gewoon orthodox moslim worden. Is er niets meer aan de hand. Behalve dat mensen willen gaan snijden in je piemel en dat je het nooit goed kunt doen voor alle orthodoxe moslims.

Gewoon jezelf blijven is misschien beter eigenlijk.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:53:42 #9
92279 N.icka
Windforce 11
pi_31187651
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:44 schreef Scandum het volgende:
Het is al veel te laat, in 2050 hebben de moslims al een meerderheid. We moeten gewoon accepteren dat tijden veranderen, en zolang je geen homo of joods bent (snel kleiner wordende minderheid aangezien moslims geen joden/homos zijn) is er geen probleem.
En als je vrouw bent?
pi_31187664
Discriminatie is gewoon verboden. Of het nu joden haat of home haat is. Iemand die dit predikt gewoon oppakken en opsluiten. Als dit een school is.... sluiten. Aals het een moskee is ... sluiten. Als het een kerk is.... sluiten. Verder zou eens gekeken moeten worden naar de grondwet mbt godsdienstvrijheid. Als een 'religie' haat predikt dan moet deze 'religie' niet meer als religie beschouwd worden maar zoals men dat tegenwoordig noemt: een terrorische organisatie en dus verbieden. Hiermee kan je dus een complete 'religie' omzeep helpen.
pi_31187865
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:53 schreef N.icka het volgende:

[..]

En als je vrouw bent?
burka op en als een spook door het leven gaan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_31188518
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef Windsurfbart het volgende:
Discriminatie is gewoon verboden. Of het nu joden haat of home haat is. Iemand die dit predikt gewoon oppakken en opsluiten. Als dit een school is.... sluiten. Aals het een moskee is ... sluiten. Als het een kerk is.... sluiten. Verder zou eens gekeken moeten worden naar de grondwet mbt godsdienstvrijheid. Als een 'religie' haat predikt dan moet deze 'religie' niet meer als religie beschouwd worden maar zoals men dat tegenwoordig noemt: een terrorische organisatie en dus verbieden. Hiermee kan je dus een complete 'religie' omzeep helpen.
Dat is het mooie van de islam. Het is NIET eens een religie maar een politiek systeem.
De imam of mullah is de wettelijke, bestuurlijke en uitvoerde macht. Religie komt op de tweede plaats. Dat dient meer als dekmantel voor het werkelijke einddoel namelijk macht(ordinaire macht).

Het moet dan meer bekeken worden als politiek systeem dan als godsdienst. Het kan ook niet gelijk gesteld worden aan het christendom, jodendom , boedisme enz. Die kunnen namelijk over het algemeen een goede onderscheid maken tussen kerk en staat.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_31189173
en voor Islamofobie doen ze hun ogen dicht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31189438
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:42 schreef Meki het volgende:
en voor Islamofobie doen ze hun ogen dicht
islamfobie volgens mee heet dat gezond verstand
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:54:20 #15
119593 GekkePakistaan
De Prins der Gekheid
pi_31189586
Nee, tis islamofobie
Er zijn geen extremistische moslims, maar alleen extremisten die zichzelf moslim noemen
pi_31190456
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:46 schreef Sklasse het volgende:

[..]

Als je het hier niet naar je zin hebt kun je vertrekken toch? Zijn vast veel betere landen te vinden op deze aardbol.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:39:15 #17
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_31191214
Uitlatingen van voornamelijk Marokkaanse, laagopgeleide straatschoffies moet je in het licht van baldadigheid bezien. Deze lui kennen de gevoeligheden van de Nederlander en springen daarop in. Maar dat hun uitlatingen goed doordacht, welgemeend en uit het geloof worden gedaan? Nee, dat denk ik niet. En of het Marokkaan is of iemand anders, dat maakt niet zoveel uit. De gemiddelde VMBO'er is niet bijster intelligent en zegt sowieso de domste dingen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_31191249
Polarisatie. Het komt van twee kanten.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:44:24 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31191386
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:40 schreef Meh7 het volgende:
Klopt, Joden en vrouwen blijven continue provoceren.
pi_31191463
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:40 schreef Meh7 het volgende:
Klopt ... maar op deze manier wordt het alleen maar heftiger. Ik zie in de nabije toekomst geen positieve punten.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:48:52 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31191537
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:34 schreef GewoneMan het volgende:
de islam is een enorm probleem die alleen maar groter wordt. mensen keren zich steeds vaker en steeds feller tegen de islam. en dat is zeer begrijpelijk, ik merk dat ook bij mezelf. het is onderhand bij ieder wel denkend mens wel duidelijk dat de islam niet in het vrije westen past. nu nog een oplossing
Dat had ik nou nog niet gemerkt. Goh, ben jij anti-Moslim?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:51:35 #22
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31191620
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:34 schreef GewoneMan het volgende:
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

burka op en als een spook door het leven gaan
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:50 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

islamfobie volgens mee heet dat gezond verstand
Nee, het is wel duidelijk dat je erg genuanceerd bent en open staat voor een eerlijk discours.

Je post helemaal niks normaals man !

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31191851
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:51 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee, het is wel duidelijk dat je erg genuanceerd bent en open staat voor een eerlijk discours.

Je post helemaal niks normaals man !

²

zegt er een wat
pi_31192110
Het is maar een incident, het valt allemaal wel mee en het komt allemaal wel goed
pi_31192176
Los van de ontwikkelingen onder moslims is ook de niet-moslim bevolking van Nederland de laatste jaren een stuk radicaler geworden. En dan heb ik het niet enkel over een stel Lonsdale-sukkels.
Ik mijn kennissenkring zijn ook de Antillianen en Surinamers een stuk kritischer geworden t.o.v met name Marokkanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')