Tijdje geleden gemaakt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
is t werkelijk? kan toch helemaal niet..?
druk ff op quote bij mijn berichtje. kopieer vervolgens alles tussen quote en /quotequote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
is t werkelijk? kan toch helemaal niet..?
Veel succesquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:10 schreef GrupoBalanca het volgende:
Hi leuk topic![]()
ik moet morgen afrijden.. om 9u.. heb eerst nog rijles om 8uhet gekke is ik ben eigenlijk helemaal niet eens zo zenuwachtig.. ik was flink zenuwachtig toen ik voor mijn theorie certificaat moest gaan.. is dit raar? dat ik niet zo zenuwachtig ben?
Ik heb die cd wel.. zou alleen niet weten waar ik dat moet uploaden (gratis). Hij is 269 mb groot..quote:
mail me anders evenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef galbrecht het volgende:
[..]
Ik heb die cd wel.. zou alleen niet weten waar ik dat moet uploaden (gratis). Hij is 269 mb groot..
Examencentrum Utrechtquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:40 schreef ARKON het volgende:
Kut, ik ben vandaag mijn blaadje kwijt waar ik de adres gegevens heb staan. Heb morgen mijn theorie examen
iemand die toevallig weet hoe je vanuit utrecht naar de cbr moet?
wat ik nog weet:
Utrecht, ijsbaan ofzo en dan via bus 6/7 daarheen.
pff *gaat druk blaadje proberen te vinden*![]()
Toppie, missiisippi was het inderdaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Examencentrum Utrecht
Mississippidreef 151a
3565 CE UTRECHT
Of heb je die wel nog?
Vanaf Utrecht Centraal Station
stadsbusstadsbus 6
gvugvu (wat het ook moge betekenen.)
richting zuilen via cs
Ik heb het ook maar van 9292ov.nl![]()
GVU = Gemeentelijk Vervoersbedrijf Utrechtquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:50 schreef ARKON het volgende:
[..]
Toppie, missiisippi was het inderdaad.![]()
en dit -> gvugvu, zal de buschauffeur weten wat dat is als ik dat uitspreekwens me veel succes morgen
![]()
zit je dan niet inmiddels bij BNOR? na 4x zakken moest je daar verplicht heen volgens mijquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:06 schreef Ratt het volgende:ik ga komende maand voor de 6e keer op
maar is ook niet vreemd, had een rijopleiding bij de ANWB gedaan, zo'n verkorte, en dan met rijbewijsgarantie, en als je het na 10 dagen lessen de eerste keer niet haalt omdat je er geen ruk van kan dan haal je de 5e keer ook niet
(er zitten telkens maar 2x 2 uur rijles tussen die examens als je rijbewijsgarantie doet en het duurt gemiddeld 4 weken voordat je weer op examen kan)
Dus morgen even bellen voor extra lessen en zeuren voor korting want het is een "win-win-situatie"(eigenlijk zou ik door moeten gaan met zakken tot ze het gaan afkopen
)
quote:Openbaar vervoer
Vanaf Centraal Station Utrecht
Bus 6: Uitstappen bij halte Vechtsebanen (bus rijdt om de 10 minuten). Dit is de buslijn voor Overvecht, via Zuilen naar het centrum van Utrecht.
Te snel op kruisingen afrijden, te weinig kijken, te hard rijden, wat slingeren op de snelweg, etc.quote:
voorrangs foutjesquote:
Piep eend, je staat er al de hele tijd in, je hebt volgens mij alleen moeite met lezenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:39 schreef Boink het volgende:
Ik sta er nog steeds niet tussen!!!!
22 september Boink
Ow jaquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:52 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Piep eend, je staat er al de hele tijd in, je hebt volgens mij alleen moeite met lezenen hou niet zo star aan die datum vast, maw kijk eens iets hoger cq. lager in de lijst.
![]()
Tja...dat is zo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:32 schreef juliusbackpacking het volgende:
je merkt het morgen vanzelf
Balen zegquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:25 schreef GrupoBalanca het volgende:
Ben gezakt
Dat dacht ik dus ook maar dat was dus niet zo helaas.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
je kan je theorie nummer volgens mij opvragen via die 0900 lijn
Bij het theorieexamen worden de vragen inderdaad voorgelezen, en de vragen staan in beeld. Als je dyslexie hebt moet je goed luisteren dus, dat gaat meestal toch wel goed? Ik weet niet of je extra lang te tijd krijgt ofzo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef E-Jey het volgende:
Maandag heb ik mijn theorie examen. Nu heb ik een oefen cd van vekabest. De vragen en antwoorden worden dan ook voorgelezen. Is dit bij het echte examen ook zo? Verder vroeg ik me af hoe het met dyslexie zit? Krijg je dan extra tijd of heb je gewoon pech.
Bij het echte examen wordt het inderdaad voorgelezen, verder heb je "gewoon pech"quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef E-Jey het volgende:
Maandag heb ik mijn theorie examen. Nu heb ik een oefen cd van vekabest. De vragen en antwoorden worden dan ook voorgelezen. Is dit bij het echte examen ook zo? Verder vroeg ik me af hoe het met dyslexie zit? Krijg je dan extra tijd of heb je gewoon pech.
als je dyslexie hebt en het gaat echt een probleem worden voor dit examen dan kun je apart examen doen. is wel iets duurder geloof ik maar beter dat dan dat je het anders niet haalt.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:15 schreef E-Jey het volgende:
Ze lezen de vragen en antwoorden gewoon voor, en als het dan nog niet lukt heb je geen dyslexie maar ben je gewoon dom. 40% in dat zaaltje is sowieso niet snugger want die denken het even zonder leren te halen. Tja kost je 29,50 euro zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:20 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Bij het theorieexamen worden de vragen inderdaad voorgelezen, en de vragen staan in beeld. Als je dyslexie hebt moet je goed luisteren dus, dat gaat meestal toch wel goed? Ik weet niet of je extra lang te tijd krijgt ofzo.
Dank!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:39 schreef veldmuis het volgende:
Gefeliciteerd! Hoeveel fout?.
Groetjes,
veldmuis
Whoehoe ik heb em ookquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:37 schreef Toad het volgende:
Ik heb m'n theoriecertificaat!![]()
Ik ben benieuwd hoe het met nieky is afgelopen en aan welke tafel ze zat.
(ik zat aan tafel 39)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:08 schreef Adsum het volgende:
WOOOHOOO, ik heb m´n rijbewijs binnen
De eerste keer, en de examinator had helemaal niets aan te merken op mijn rijden
waar heb je dan les dat er zo weinig auto's van rechts komen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:31 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb meestal doordeweeks om 10 à 11 uur 's morgens les. En dat is wel te merken, ik schrok toen ik moest stoppen voor een auto van rechts![]()
. Toch maar een keer een wat drukkere tijd gevraagd
, hoewel er dan nog niet veel auto's van rechts komen.
Ik heb vooral les in Weert.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:24 schreef Sylvana het volgende:
[..]
waar heb je dan les dat er zo weinig auto's van rechts komen?
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:03 schreef nieky het volgende:
[..]
Whoehoe ik heb em ook
4 foutjes dit keer, terwijl ik voor mijn gevoel echt gezakt was!!!
Maar ik zat aan tafel 16. 2e rij op het hoekje.
Typo, het is de 30e dus. Anders zit er ook best veel tijd tussen m'n TTT en praktijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:51 schreef Sylvana het volgende:
Toad, het is dinsdag 1 november en woensdag 2 november
Komt eigenlijk door mij. Ik wil voor 2006 m'n rijbewijs hebben. In februari moet ik namelijk stage lopen en heb ik minder tijd voor rijles. In januari is er dus nog ruimte voor een evt. herkansing.quote:en vind het wel apart dat ze zo vroeg dat examen al hebben afgesproken
Gewoon ff in je kop stampen dat ELKE keer als de instructeur zegt: "We gaan hier...", dat jij dan al minimaal in de binnenspiegel hebt gekekenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:04 schreef NehcslowZ het volgende:
8 november afrijden! Enige puntje is nog steeds met dat kijken, zit er nog steeds niet voor de volle 100% in. Maar ik zal de enige wel niet zijn.
Ik kan me jouw post nog herinneren dat je voor de 1e keer ging afrijden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:06 schreef Frasier het volgende:
1 november mag ik voor de 4e keer afrijden.
ik zat rechts van de ingang.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.Zat je links of rechts (vanaf de ingang van het lokaal gezien)? Ik zat rechtsachterin. Ik les overigens bij Sandee, maar heb geen theoriecursus gevolgd.
De tussentijdse toets heb ik op woensdagochtend 30 november om 8.00 uur. M'n rijexamen heb ik ook op een woensdagochtend, 21 december, om 8.00.![]()
Afgelopen donderdag heb ik leren rijden op de grote rotonde en leren invoegen/uitvoegen. De volgende keer, dat is overigens m'n 9e les, leer ik invoegen op de snelweg.![]()
O ja, de auto waarin ik les:
[afbeelding]
die vergelijking snap ik niet helemaalquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:49 schreef lambrusco_bianco het volgende:
dat zegt me niets... hahahaha... ik weet alleen dat die toyota avensis sedan (ook nieuw) te groot was...
een vriendin van me die al jaren auto rijdt zei: Bianc, in wat voor auto je rijdt, dat maakt geen donder uit, een grote of kleine wagen. Vergelijk het als sex met een lelijke of knappe man, als je je ogen dicht doet merk je het verschil niet.
over de grootte van de auto enzo snap ik wel, maar sex heeft toch met gevoel te makenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:24 schreef lambrusco_bianco het volgende:
LOL je snapt de vergelijking niet? Zal hem je uitleggen: het gaat niet om uiterlijkheden... de grootte of de flitsendheid van een auto, elke auto zal je moeten leren bedienen,... maakt dus niet uit of de auto groot of klein is.
En dan over die mannen; sja doe het licht eens uit / of je ogen dicht en heb sex met een lelijkerd. Sex = sex. Of het nu met een knappe of lelijke man is.
Zo moeilijk was de vergelijking niet...
Oh meer is te lezen op http://velvetrock.punt.nl
Dat zegt hij/zij ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:54 schreef wlsandman het volgende:
[..]
over de grootte van de auto enzo snap ik wel, maar sex heeft toch met gevoel te maken![]()
Elk topic wordt na 300 posts gesloten hoor.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Tvp.
Waarom wordt elk topic over rijles etc eigenlijk na drie pagina's gesloten? Ik mis telkens een deel, omdat de oude dan gesloten is.
nee, zij zegt dat sex met elke man hetzelfde is (ik kan dat niet beoordelen, maar dat is in mijn opzicht natuurlijk niet zo!)quote:
En die 40% haalt het dan dus ook niet (toen ik het een paar maanden geleden deed, was een flink deel van de zaal gezakt).quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:16 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ze lezen de vragen en antwoorden gewoon voor, en als het dan nog niet lukt heb je geen dyslexie maar ben je gewoon dom. 40% in dat zaaltje is sowieso niet snugger want die denken het even zonder leren te halen. Tja kost je 29,50 euro zullen we maar zeggen.
Hey, ik dus ook!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:04 schreef NehcslowZ het volgende:
8 november afrijden! Enige puntje is nog steeds met dat kijken, zit er nog steeds niet voor de volle 100% in. Maar ik zal de enige wel niet zijn.
toen ik theorie deed waren er ongeveer 30/40 man gezaktquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En die 40% haalt het dan dus ook niet (toen ik het een paar maanden geleden deed, was een flink deel van de zaal gezakt).
Maandag beginnen mijn rijlessen: tweeweekse cursus bij de ANWB met examen op 8 november.
Hm autorijden moet je ook met je gevoel doen, ik denk teveel na (hoorde ik altijd)quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:54 schreef wlsandman het volgende:
[..]
over de grootte van de auto enzo snap ik wel, maar sex heeft toch met gevoel te maken![]()
ook met die velgenquote:Op zondag 23 oktober 2005 15:17 schreef juliusbackpacking het volgende:
mijn autotje
een Seat leon TDI.
[afbeelding]
heerlijke auto!!
Neequote:
ANWB spul nou al geregeld?quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zie het maar somber in
vorige week hard theorie geleerd, vragen op de cd rom geoefend, en ik zakte voor ieder proef examen
zo moeilijk is het toch niet[ik vind van wel
]
Waarom zou ik dat niet durven?quote:Op maandag 24 oktober 2005 07:20 schreef lambrusco_bianco het volgende:
mirella, durf je dat dan wel? in een hele nieuwe, helemaal alleen>??
mocht ik slagen in de toekomst (lol) dan koop ik daarna een wagentje van een paar duizend euro. Zo eentje waarbij het geen grote ramp is dat er een deukje in zit.
NOu mensen, vanavond is het zo ver... Ik wil die wagen eigenlijk helemaal niet meer in. Ben nu al gestresst voor een gewone les, terwijl ik dat in het begin nooit had.
Ik zakte ook de week voor het examen voor de proefexamens.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
vorige week hard theorie geleerd, vragen op de cd rom geoefend, en ik zakte voor ieder proef examen
]
Maar ligt de schuld ook niet een beetje bij jezelf?quote:
andere rijschool?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:15 schreef lambrusco_bianco het volgende:
yeah right... van de eerste les heb ik het ove rdie buitenspiegel gehad... die stond alleen voor hem afgesteld. En hij zei dat bij zijn nieuwe auto ik de spiegel wel zou mogen gaan gebruiken.
Je oordeelt lekker makkelijk... je zou anders praten als je weet hoe intimiderend deze man te werkt gaat. Ik heb op mijn best toch geprobeerd steeds in de spiegel te kijken omdat ik van anderen weet dat het moet... Maar de precieze momenten>!?
makkelijk praten heb je
Joh, voor mijn theorie-examen had ik geeneen oefenexamen gehaald, steeds 7 of meer fouten. En op de theorie zelf maar 2, waarvan 1 vergeten in te vullenquote:Op maandag 24 oktober 2005 11:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
]
om welke buitenspiegel gaat het?quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:15 schreef lambrusco_bianco het volgende:
yeah right... van de eerste les heb ik het ove rdie buitenspiegel gehad... die stond alleen voor hem afgesteld. En hij zei dat bij zijn nieuwe auto ik de spiegel wel zou mogen gaan gebruiken.
Je oordeelt lekker makkelijk... je zou anders praten als je weet hoe intimiderend deze man te werkt gaat. Ik heb op mijn best toch geprobeerd steeds in de spiegel te kijken omdat ik van anderen weet dat het moet... Maar de precieze momenten>!?
makkelijk praten heb je
in december ben je klaar met lessenquote:
Rechterbuitenspiegel tijdens lessen niet gebruiken is toch vrij normaal? Normaal gesproken is die toch voor de instructeur?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:48 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb tijdens de lessen ook nooit de rechterbuitenspiegel hoeven gebruiken, is pas sinds kort, de instructeur heeft een nieuw autotje gekocht en nu moet het wel. Irritant, aangezien ik maar een paar uurtjes les heb met de nieuwe auto voor het examen, en dat niet kijken in die spiegel er helemaal ingebakken zit (stond fout afgesteld ook), maargoed.
Da's wel weinig 2x2 uur lessen tussen de examens, dan zakt alles weer weg volgens mij.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:06 schreef Ratt het volgende:ik ga komende maand voor de 6e keer op
maar is ook niet vreemd, had een rijopleiding bij de ANWB gedaan, zo'n verkorte, en dan met rijbewijsgarantie, en als je het na 10 dagen lessen de eerste keer niet haalt omdat je er geen ruk van kan dan haal je de 5e keer ook niet
(er zitten telkens maar 2x 2 uur rijles tussen die examens als je rijbewijsgarantie doet en het duurt gemiddeld 4 weken voordat je weer op examen kan)
Dus morgen even bellen voor extra lessen en zeuren voor korting want het is een "win-win-situatie"(eigenlijk zou ik door moeten gaan met zakken tot ze het gaan afkopen
)
maar ook al staat hij voor jou afgesteld, je hoeft hem niet te gebruiken. zoals ik al zei, verplicht zijn binnenspiegel + linkerbuitenspiegel OF beide buitenspiegelsquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef veldmuis het volgende:
Was met de vorige auto inderdaad zo. Bij deze auto heeft hij een eigen spiegel aan de rechterbuitenspiegel gehangen die hij gebruikt, zegmaar.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
Ik wil ook in de lijst van de geslaagden!
ijsmeis - 25-10-2005!
Als je goed de stof doorgenomen hebt zijn tips overbodigquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:32 schreef koen_pijl het volgende:
Nog iemand tips?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
ijsmeis - 25-10-2005!
voorlopig rijbewijs?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:03 schreef Jump het volgende:
Ik heb me voorlopig rijbewijs, examen pas over ten vroegste 6 maand
Maar ik heb toch al een papiertje ergens met rijbewijs erop
en hoe is dat zo'n slipcursus?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:09 schreef Mr. Orange het volgende:
yo yo yo, vandaag slipcursus gehad, vrijdag tussentijdse toets en 22november afrijden
Das gaafquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
en hoe is dat zo'n slipcursus?
succes met TTT
later, als ik mn eigen autootje heb.. ga ik ook eens zo'n cursus doen. behalve interessant lijkt het me ook erg handigquote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:27 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Das gaafHet was geen volledige, je leert er om een noodstop te maken en het daarna op te lossen..
Als je een volledige dag vat, dan leer je ook echt om je auto uit een slip te halen, dat wil ik ook nog gaan doen...
Her parcours hebben we merendeels gedaan zonder ABS en later 1x met abs. Om de abs aan te voelen..
Het zat er bij ingegrepen ja.. je krijgt daar een auto mee als het goed is. die hebben een een functie dat je de parcours met en/of zonder abs rijd.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:30 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
later, als ik mn eigen autootje heb.. ga ik ook eens zo'n cursus doen. behalve interessant lijkt het me ook erg handig
klinkt wel stoer! zat het bij je pakket inbegrepen ofzo?
Een ding dat je krijgt als je je theorie gehaald hebt ofzoiets, erg vaag, maarja, belgen hequote:Op woensdag 26 oktober 2005 01:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
voorlopig rijbewijs?misschien erg domme vraag, maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
![]()
oh geen nederlanderquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Een ding dat je krijgt als je je theorie gehaald hebt ofzoiets, erg vaag, maarja, belgen he.
Niet alleen de weg op, je papa en mama mogen je rijles geven geloof ik!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:40 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
oh geen nederlanderik kijk nooit naar profielen
gewoon een theoriecertificaat, of mag je met dat voorlopige rijbewijs ook de weg op?
![]()
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
ijsmeis - 25-10-2005!
SihVik!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Steve-O het volgende:
[..]kan je eindelijk in je CRX gaan raggen
.
Thanks Stiefquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:10 schreef Steve-O het volgende:
Mijn fout.
Veel plezier in je Honda dan![]()
Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Jump het volgende:
Je doet eerst het nodige aantal uren met de rijschool (het aantal hangt af van de formule en de tijd waarin je je rijbewijs wilt halen). Na die 8 uur, en mits een attest dat je geslaagd bent voor de theorie ook kan je een voorlopig rijbebijw halen. Met dat voorlopig rijbewijs mag je dan de baan op. Er moet wel altjd 1 begeleider bij zijn. De 2 begeleiders moet je ook op voorhand opgeven natuurlijk.
Je hebt een formule voor 3 tot 6 maand, 6 tot 9 maand en 9 tot 12 maand.
Bij 3 tot 6 maand doe je eerst 18 uur met de rijschool, na deze 18 uur kan je alleen de baan op. Deze formule kan je dus rijden zonder begeleider. Na 3 maand kan je je praktijjk examen afleggen, ten laatste voor 6 maand.
6 tot 9 maand is ongeveer hetzelfde, je doet slechts 8 uur met de rijschool. Hier kan je ten vroegste je examen doen na 6 maand en ten laatste voor 9 maand. Hierbij moet er wel een begeleider bij zijn als je in die periode op de baan wilt.
Overigens moet je voor bovenste 2 formules nog 2 uur met de rijschool doen, vlak voor je je praktijk examen aflegd.
In 9 tot 12 maand heb je helemaal geen rijschool nodig, hierbij mag je direct de baan op, mits begeleider wel. En na 9 maand kan je je examen afleggen.
Hopelijk is het duidelijk genoeg
mee eens ja. je kijkt ook vaak (gewoon op een recht stuk) in je binnenspiegel om in de gaten te houden wat je uitwijkmogelijkheden zijn enzo, als er ineens iets gebeurt. heb er toch wel een tijdje overgedaan voordat dat er echt in zat. dus je ziet auto voor je die remt om te gaan parkeren, je kijkt nog een keer extra en dan kun je gaan. terwijl ik in het begin echt gewoon stilstond omdat ik te laat was.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:
Kijkgedrag
Kijkgedrag
Kijkgedrag
Vanaf toen heb ik maar eens zo overdreven mogelijk gekeken en dat was goed.
Je moet ook echt overal bij kijken. Bij het remmen, bij het uitwijken, bij het invoegen, bij het uitvoegen, bij een zijstraat, bij een kruispunt (ook al heb je voorrang), etcetera.
En in de binnenspiegel zou ik om de 15 seconden kijken (en natuurlijk wanneer je afremt, net voor een bochtje, net na een bochtje, net voor een zijstraat, net na een zijstraat, etcetera)
Ja, het moet eigenlijk een gewoonte worden. Helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ga me er op richten.quote:
Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het oplettenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?
Vandaag merkte ik zelf niet zoveel verbetering eigenlijk.
Met name mijn kijkgedrag moet erg verbeteren. Ik moet meer bewust kijken.
En ook het schakelen moet beter, ik schakel te laat terug en op.
Wel voor het eerst de snelweg op. Ik vond 100 best hard de eerste keer![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:31 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het opletten!
Ik had dus ook moeite om me aan de snelheid te houden.
Vooral die 50-wegen soms, die verdomd veel lijken op 80-wegen.
Die formule kan ze zelf kiezen. Als je nu 3-6 wilt, of 6-9 enzo. Na die 8 uur dat ik nu gedaan heb met de rijschool gaat het al goed vlot. Op autostrade, druk kruispunten, file enzo, begeleider van rijschool heeft niet moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?![]()
beetje veel vragen, maar ok![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
* arnout109 is geslaagd vandaag voor theorie![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
* arnout109 is geslaagd vandaag voor theorie![]()
![]()
![]()
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:55 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Elk topic wordt na 300 posts gesloten hoor.![]()
Doe eens een voorbeeld dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.![]()
Dat kan alleen maar als de laatste poster 1) in de gaten heeft dat hij de 300e post maakt (want er komt automatisch een slotje op) en 2) al een nieuw topic geopend heeft.quote:Ik vind 't persoonlijk iig niet superhandig, dit.
Eindig anders het topic met een linkje naar de nieuwe....
Jawohl. Elk topic op fok! gaat automatisch op slot als ie de 300 posts heeft bereiktquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.![]()
Ik vind 't persoonlijk iig niet superhandig, dit.
Eindig anders het topic met een linkje naar de nieuwe....
oproepbevestiging. (Dat briefje moet je in bijzijn van examinator ondertekenen).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef veldmuis het volgende:
Wat moet je nou meenemen naar je praktijkexamen?
Theoriecertificaat,
uitreksel van bevolkingsregister,
2 pasfoto's,
en nog wat?
Je paspoort!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef veldmuis het volgende:
Wat moet je nou meenemen naar je praktijkexamen?
Theoriecertificaat,
uitreksel van bevolkingsregister,
2 pasfoto's,
en nog wat?
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:15 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
oproepbevestiging. (Dat briefje moet je in bijzijn van examinator ondertekenen).
eventueel uitslag van TTT.
*edit uittreksel niet ouder dan een half jaar.
en ik d8 zelfs 3 pasfoto's als je gelijk je papiertje wilt ophalen, maar ik weet dat niet zeker
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ikquote:
hij zal die oproepbevestiging wel hebben, maar misschien moet je er even voor de zekerheid naar vragenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft....
en dat van die 3 pasfoto's is een goeie!
[..]
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ik.
Je hebt ook 2 pasfoto's nodig voor als je je rijbewijs op gaat halen hè?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft....
en dat van die 3 pasfoto's is een goeie!
[..]
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ik.
2 voor je rijbewijs joh?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je hebt ook 2 pasfoto's nodig voor als je je rijbewijs op gaat halen hè?
Dus 4 in totaal geloof ik, in plaats van 3.
Geen idee, maar ik had er 2 nodigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
2 voor je rijbewijs joh?
Hoezo dat?
jep, maar je hebt er maar 1 nodig bij het cbr, dus in totaal 3.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik had er 2 nodig.
En zo te zien moet iedereen dat doen:
Kijk maar op google
Ah, ik dacht dat ik er toen ook 2 moest meenemenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
jep, maar je hebt er maar 1 nodig bij het cbr, dus in totaal 3.
rijbewijs is denk ik 1 voor in de database en 1 voor in je rijbewijs zelf. en cbr heeft er 1 voor op dat rijvaardigheidsbewijs of hoe dat ding heet als je examen met goed gevolg hebt afgelegd![]()
![]()
ja dat staat er maar volgens mij is dat oud, zo van 2 want dan kan je gelijk je rijbewijs ophalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ik er toen ook 2 moest meenemen.
Leuk zulke dingen (dat je dat als leerling ontdekt). Bij de instructie over de banden ontdekte ik dat er eentje verkeerd om gemonteerd zat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:50 schreef randysgz het volgende:
ff een bakkie koffie gehaald bij de pomp met de instructeur. Instructie onder moterkap etc. En kwam daar tot de conclusie dat zn
[L]lesbord[L] los zat, met alle gevolgen van dien als het los was geschoten op de snelweg.![]()
pff dat kruipen had ik ook zeg. hinderlijk. maar komt vooral omdat de andere auto's dan meestal 60+ reden. heb weleens op les gehad dat je dan toch ineens 60 rijdt ofzo.. maar had ie niet door. toen ik op de snelweg ging inhalen met 120 toen zei ie toch wel dat ik iets rustiger aan moest doenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:24 schreef Robin__ het volgende:loll
Gister 2e les gehad, 1800-1930, donker, druk en kijkoefeningen![]()
ohja en de hellingproef maar das een eitje.
Redelijk gefocust op haaientanden letten en op de juiste afstand stoppen.. maarja dat hoeft niet als er niets aankomt :p en de snelheid.. 50 is echt kruipen zeg.. en dan krijg je het gevoel alsof je als een grote slak alles aan het ophouden bent![]()
Ik vond het niet zo goed gaan.. kijken is moeilijk maar de instructeur vond het uitstekend.. dit neem ik maar met een korreltje zout maargoed.. meisje dat mij naar huisbracht (haar 10e les ongeveer wat ik er van begreep) had voor ik thuis was al 3 keer zn hand aan het stuur.. heb ik hele les niet gehadtoch wel fijn om te zien :p (sorry meisje
)
Huh? Dus je moest -120 gaan rijdenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:37 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
pff dat kruipen had ik ook zeg. hinderlijk. maar komt vooral omdat de andere auto's dan meestal 60+ reden. heb weleens op les gehad dat je dan toch ineens 60 rijdt ofzo.. maar had ie niet door. toen ik op de snelweg ging inhalen met 120 toen zei ie toch wel dat ik iets rustiger aan moest doen![]()
wel goed dat je geen ingrepen hebt. maar sommige mensen hebben dat gewoon minder. en ook handig dat je een keer op zo'n moment les hebt. ik had 1x 8 uur sochtends les. ik was wel supergaar (vroeg), maar wel echt ff goed om in de drukte te rijden.
![]()
Ach joh, het stelt niks voorquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Afrijdatum komt nu wel heel erg dichtbij...!![]()
klopt, ik moest achteruit inparken in het middelste vak, dat was de bedoeling.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En vooral veel kijken, want daar draait het vooral om. Al doe je een verrichting fout, maar heb je wel goed gekeken dan wordt ie alsnog goedgekeurd.
En dat heeft d'r rijbewijs!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo mag je niet afremmen op de motor? En over dat snel doorschakelen, ach, ik denk maar zo, zolang het les is, betaal je genoeg, dan kan dat extra litertje diesel er ook nog wel bij.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
M'n instructeur zegt. Dat je evt op het toeren tellertje kan kijken, wanneer je kunt doorschakelen..
Ik luister wel naar de motor.. Dat vind ik makkelijker.![]()
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Het mag alleen van de instructeur, als ik de schakel kiest die bij de snelheid past die ik op dat moment rijdt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistAls ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)
Gek dat jij dat niet mag dan...![]()
Neen, ik zei "dan haal je sneller in, aangezien inhalen zo snel mogelijk moet gaan".quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Ziequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt![]()
Volgens mij is dat best te doen hoor, 30 is geloof ik nog vrij veel dacht ik zelfs. Maar je moet het in je eigen tempo doen hequote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Ik heb er 35 gedaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
30 van een uur neem ik dan aan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Goed kijken naar álle bordenquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
go veldmuis, go veldmuis
en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
gewoon GOED KIJKEN (punt)quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Goed kijken naar álle borden![]()
!
veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè![]()
.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:21 schreef veldmuis het volgende:
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja....
Zal wel fout gaan.
OI!quote:
Doe je best! Je kunt het!quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef veldmuis het volgende:
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
ik duim voor jequote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
gaat lukken, je moet gewoon relaxde blijven en je niet té druk maken dat het om een examen gaat.....be cool zodat je jezelf erná niets kan verwijtenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Veel succesquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
jammerquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt.(eerste keer)
Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk, op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit
, zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!
Veldmuis hoelaat moet jij afrijden? Succes he!![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt.(eerste keer)
Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk, op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit
, zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!
Klote zeg! Hoe lang ben je er al mee bezig?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
aargh, ik heb weer een proefexamen gedaan, ben met 9 vragen gezakt
mwa, ik les al een hele tijdquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:38 schreef rena het volgende:
[..]
Klote zeg! Hoe lang ben je er al mee bezig?
toppie veldmuis, gefeliciteerdquote:
Hoeft niets te zeggen....ik had tijdens die proefexamens ook vaak flink wat fouten. Daar leer je alleen maar van!! Want die fouten maak je de volgende keer (als het goed is en je een beetje slim bentquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
aargh, ik heb weer een proefexamen gedaan, ben met 9 vragen gezakt
ik weet het, maar wel erg frustrerend als je steeds maar blijft zakkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:05 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hoeft niets te zeggen....ik had tijdens die proefexamens ook vaak flink wat fouten. Daar leer je alleen maar van!! Want die fouten maak je de volgende keer (als het goed is en je een beetje slim bent) niet meer....
Ben je trouwens al opgeweest voor theorie?
Ik had ook steeds veel fouten (zelfs nog de dag ervoor) en tóch geslaagd voor theorie. Veel vragen komen terug, dus als je die 1x fout gemaakt hebt, doe je het de volgende keer NIET meer fout....ik zou bijna zeggen, probeer gewoon het échte theorie examen, weet je ook precies of het moeilijker/makkelijker was....het zal toch ooit moetenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik weet het, maar wel erg frustrerend als je steeds maar blijft zakken
ik wilde 2 weken geleden examen gaan doen, daar heb ik maar even mee gewcaht doordat ik zoveel fouten bleef maken
Gefeli mên.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:08 schreef veldmuis het volgende:
Makkelijk joh, dat voorrangsgedoe.
Snap niet waar jullie je druk over maken allemaal.
over het algemeen wel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
snap je ook wat je fout doet?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:08 schreef veldmuis het volgende:
Makkelijk joh, dat voorrangsgedoe.
Snap niet waar jullie je druk over maken allemaal.
Anders schets je er eentje.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
over het algemeen wel.
vind het wel jammer dat je behalve het goeie antwoord niet een toelichting krijgt.
Als je even wacht, schets ik er eentjequote:Op maandag 31 oktober 2005 15:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik weet nooit wie er nou precies op wie voorrang heeft op plaatjes waar geen verkeersborden zijn aangegeven enzo.
wat staat nou boven wat
van rechts, rechtdoor o dezelfde weg, grote bocht, kleine bocht, wat is belangroijkst, wat niet
*door bomen bos niet meer ziet*
wtf, een voetganger is toch geen verkeerquote:
Gratis theorie toets Richard van Eck Verkeersopleidingen
Uitleg van de vraag
Vraag: U wilt rechtdoor. Moet u de overstekende voetganger voor laten gaan?
Correcte antwoord: JA
Uitleg: U verlaat een erf en moet al het verkeer voor laten gaan
Die hoort er ook bijquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wtf, een voetganger is toch geen verkeer
moet je nou al het verkeer voor laten gaan als je een erf verlaat, of alle weggebruikers?
Verkeer is iedereen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
moet je nou al het verkeer voor laten gaan als je een erf verlaat, of alle weggebruikers?
hm, okay, ik denk dat ik dan wat verouderde boeken hebquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Verkeer is iedereen.
Bestuurders niet.
1quote:
JA! Je moet voor alle zebrapaden waar voetgangers lopen stoppen. Tevens als je bijv. een straat verlaat moet je alle voetgangers die bijv. voor je langs lopen voor laten gaan. Theorie nog niet gehaald?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik had het over een erf, ben niet helemaal noobquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
JA! Je moet voor alle zebrapaden waar voetgangers lopen stoppen. Tevens als je bijv. een straat verlaat moet je alle voetgangers die bijv. voor je langs lopen voor laten gaan. Theorie nog niet gehaald?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:27 schreef Morpheus2002 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:31 schreef rena het volgende:
[..]Idd. 2 gaat als eerst want 3 moet hem voorrang geven (komt van rechts) 2 moet 1 ook wel voorrang geven maar aangezien 2 rechtdoor gaat en 1 niet gaat 2 alsnog voor. Daarna gaat eerst 3 omdat die rechtdoor gaat. Als laatste gaat 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2-3-1 dus
[ Bericht 4% gewijzigd door Morpheus2002 op 31-10-2005 15:37:37 (spoilertag verwijderd) ]Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
omdat ie van rechts komtquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:34 schreef ijsmeis het volgende:
MissyMirjaM, waarom 1 het eerste?
En de rest, waarom 2 het eerste?
Juistquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
omdat ie van rechts komt
maar ik begrijp goed dat als je van rechts komt, en afslaat, verkeer dat rechtdoor wil op de weg waar jij heen wil, voor moet laten gaan dan..?
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
2 eerst, dan 3, dan 1
2 komt van rechts voor 3
3 is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor 1
3 mag dus doorrijden tot het punt waar hij 1 zou blokkeren om af te slaan
1 moet gewoon wachten. Als 1 in het midden gaat voorsorteren wordt het een choas en dat zou wel heel erg dom zijnquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?.
Voorsorteren gaat op de daarvoor bestemde stroken of over de onderbroken lijn van een fietspad.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?.
Hmmquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voorsorteren gaat op de daarvoor bestemde stroken of over de onderbroken lijn van een fietspad.
Voorsorteren naar het midden van de weg bestaat, imo, niet.
Nog iemand die zo denktquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:51 schreef Mukie het volgende:
[..]
3. rechtdoor op eenzelfde weg gaat voor.
1. Verkeer van rechts heeft voorrang
2. heeft vrije baan nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |