klopt, ik moest achteruit inparken in het middelste vak, dat was de bedoeling.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En vooral veel kijken, want daar draait het vooral om. Al doe je een verrichting fout, maar heb je wel goed gekeken dan wordt ie alsnog goedgekeurd.
En dat heeft d'r rijbewijs!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo mag je niet afremmen op de motor? En over dat snel doorschakelen, ach, ik denk maar zo, zolang het les is, betaal je genoeg, dan kan dat extra litertje diesel er ook nog wel bij.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
M'n instructeur zegt. Dat je evt op het toeren tellertje kan kijken, wanneer je kunt doorschakelen..
Ik luister wel naar de motor.. Dat vind ik makkelijker.![]()
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Het mag alleen van de instructeur, als ik de schakel kiest die bij de snelheid past die ik op dat moment rijdt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistAls ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)
Gek dat jij dat niet mag dan...![]()
Neen, ik zei "dan haal je sneller in, aangezien inhalen zo snel mogelijk moet gaan".quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Ziequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt![]()
Volgens mij is dat best te doen hoor, 30 is geloof ik nog vrij veel dacht ik zelfs. Maar je moet het in je eigen tempo doen hequote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Ik heb er 35 gedaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
30 van een uur neem ik dan aan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Goed kijken naar álle bordenquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
go veldmuis, go veldmuis
en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
gewoon GOED KIJKEN (punt)quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Goed kijken naar álle borden![]()
!
veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè![]()
.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:21 schreef veldmuis het volgende:
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja....
Zal wel fout gaan.
OI!quote:
Doe je best! Je kunt het!quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef veldmuis het volgende:
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
ik duim voor jequote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
gaat lukken, je moet gewoon relaxde blijven en je niet té druk maken dat het om een examen gaat.....be cool zodat je jezelf erná niets kan verwijtenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Veel succesquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
jammerquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt.(eerste keer)
Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk, op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit
, zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!
Veldmuis hoelaat moet jij afrijden? Succes he!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |