abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31806682
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En vooral veel kijken, want daar draait het vooral om. Al doe je een verrichting fout, maar heb je wel goed gekeken dan wordt ie alsnog goedgekeurd .
klopt, ik moest achteruit inparken in het middelste vak, dat was de bedoeling.

Wat doe ik, ik prik hem in het vakje ernaast , maar dat vond de examinator niet zo erg, ik keek er wel goed bij.
pi_31815040
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Huh? Dus je moest -120 gaan rijden .

Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor . En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.

Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
En dat heeft d'r rijbewijs!! je mag helemaal niet harder dan 120km, dus ook niet tijdens het inhalen. Er moet dusdanig snelheidsverschil zijn eer je mag inhalen, duurt het met inhalen met 120km te lang dan had je dus niet moeten inhalen. Theoretisch dan hè
'The Less you know, The more you believe'
pi_31815991
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
M'n instructeur zegt. Dat je evt op het toeren tellertje kan kijken, wanneer je kunt doorschakelen..
Ik luister wel naar de motor.. Dat vind ik makkelijker.

Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..
Hoezo mag je niet afremmen op de motor? En over dat snel doorschakelen, ach, ik denk maar zo, zolang het les is, betaal je genoeg, dan kan dat extra litertje diesel er ook nog wel bij. .
pi_31816009
Nou lijkt het net of ik apart moet betalen voor diesel. Hmm. Dus.
pi_31816079
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Huh? Dus je moest -120 gaan rijden .

Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor . En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.

Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).

Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....

Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft
Haleloeja
pi_31816273
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juist Als ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)

Gek dat jij dat niet mag dan...
Haleloeja
pi_31820025
Net dit topic ontdekt Ik heb nu 11 lessen gehad en het rijden gaat redelijk. Mijn instructeur heeft nog niet extreem vaak hoeven ingrijpen en het gaat allemaal wel lekker . Alleen die theorie is $#(@$**(#@ Ik heb vandaag voor het eerst geoefend en ik had 3 keer 13 fout en 1 keer 18 van de 50 vragen Ben ik nou echt zo stom ?

Waar ik nu mee bezig ben is bocht achteruit een straat in rijden, file parkeren en straatje keren. En dat vind ik toch moeilijk, vooruit rijden gaat goed , maar achteruit is een ramp
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31821126
Bochtje achteruit heb ik nooit echt moeite mee gehad, net als recht achteruit, behalve toen ik het de eerste keer moest doen. Fileparkeren was lastiger, maar de instructeur heeft net een nieuwe auto, en daarmee gaat het hendig sjiek vloeiend!
pi_31821236
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:

[..]

bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).

Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....

1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100 als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31826585
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juist Als ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)

Gek dat jij dat niet mag dan...
Het mag alleen van de instructeur, als ik de schakel kiest die bij de snelheid past die ik op dat moment rijdt.

Maarja maakt niet uit het was pas mn derde les.
Ik heb wel dat ik soms de kluts kwijt raakt wat betfeft het koppelen en schakelen als ik stil staat voor een stoplicht op een heiling, en er zit een auto achter me.
Voorbeeld: Koppeling in, schakel staat in zn 1, voet op de rem, koppeling laat ik opkomen maar laat daarbij mn voet op de rem staan. omdat de auto anders achteruit gaat rollen.

[ Bericht 3% gewijzigd door randysgz op 31-10-2005 00:13:26 ]
pi_31827039
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
pi_31829978
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Neen, ik zei "dan haal je sneller in, aangezien inhalen zo snel mogelijk moet gaan".
Enne ik heb het zo geleerd . En daarbij, dikke lul dat ik 120 rijd .

Oh en ook als je aan het inhalen bent en er staat ineens dat je 90 moet gaan rijden, dan móet je 120 blijven rijden totdat je hebt ingehaald.
pi_31829983
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100 als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt
Zie .
pi_31830111
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Volgens mij is dat best te doen hoor, 30 is geloof ik nog vrij veel dacht ik zelfs. Maar je moet het in je eigen tempo doen he
And you know I might
pi_31830125
quote:
Ik heb er 35 gedaan.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel gehad had, na die 25. Dus 30 is wel genoeg, maar dat ligt denk ik weer bij iedereen anders .
pi_31830555
quote:
30 van een uur neem ik dan aan?

dan is het wel goed te doen
pi_31830580
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig .
pi_31830629
go veldmuis, go veldmuis

en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
Calm down, please!
pi_31830638
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
go veldmuis, go veldmuis

en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
Goed kijken naar álle borden !

veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè .
pi_31830666
Toad: Ik had me ook 30 lessen beloofd maar de instructeur tiptte me dat ik na een les of 20 al klaar was. Ik ben eigenwijs geweest en heb er nog 3 genomen + een dubbel uur vlak voor het examen. 25 dus.
Calm down, please!
pi_31830703
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:16 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Goed kijken naar álle borden !

veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè .
gewoon GOED KIJKEN (punt)
Calm down, please!
pi_31830717
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja... .
Zal wel fout gaan .
pi_31830736
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:21 schreef veldmuis het volgende:
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja... .
Zal wel fout gaan .
!
pi_31830827
.
Ik ben gewoon realistisch .
pi_31830838
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:28 schreef veldmuis het volgende:
.
Maar geen waarzegger .
pi_31830903
Gelukkig niet!
pi_31830945
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:28 schreef veldmuis het volgende:
.
OI!

Gegrond zelfvertrouwen is een groot deel van slagen (want het onderdrukt de zenuwen). Niet bij voorbaat al negatief zijn, he!!!

Dit gaat gewoon lukken. Zo niet dan kom ik effe langs met een paar maten en knuppels

Handje geven, om de auto lopen en controleren, instappen, stukkie rijden, uitstappen, slagen, handje, Fok.
Calm down, please!
pi_31831133
Veldmuis, heel erg veel succes!
Ik ga zo weer lessen!
pi_31831677
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef veldmuis het volgende:
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig .
Doe je best! Je kunt het!
pi_31832107
vanavond me laatste rijlesje en dan morgen me TTT
pi_31832580
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
pi_31832595
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
Gefeliciteerd
Nu autotje kopen?
pi_31832705
quote:
gefeliciteerd
pi_31832880
quote:
Gefeliciteerd!!

Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
pi_31832891
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

ik duim voor je
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_31832907
quote:
gefeliciteerd
Haleloeja
pi_31832916
quote:
gaat lukken, je moet gewoon relaxde blijven en je niet té druk maken dat het om een examen gaat.....be cool zodat je jezelf erná niets kan verwijten

Zet'um op
Haleloeja
pi_31833008
quote:

[..]

Gefeliciteerd!!

Veel succes
pi_31833787
ik heb zo weer rijles
ik heb er al zo veel geld ingestoken, ik hoop echt dat ik ineens het licht zie en de theorie in de praktijk zal weten te brengen, ik wil onderhand wel mn rijbewijs
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:39:00 #240
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31834837
Net m'n eerste les gehad Het ging voor m'n gevoel best lekker voor een eerste keer. Ik zit vooral te "klungelen" bij het afremmen voor een kruising, afslag of filevorming. Dan is de volgorde volgens m'n instructeur: licht remmen, koppeling in, terugschakelen naar een voor de situatie passende versnelling, dan koppeling op laten komen en DAN pas voet van de rem. Ik haal dus eerst m'n voet van de rem, dán pas de koppeling omhoog, waardoor ik een aantal keer nogal hard een bocht nam

Hij schatte me op het gemiddelde, 34 lessen. Ik les in blokuren, dus dat is 17 keer 100 minuten. Dat moet toch voldoende zijn..?
Seriously!?
pi_31834920
Mirrie, gefeliciteerd

Ik heb net les gehad, ging wel lekker, ik moet wel veel meer straten inkijken of er iets aankomt, anders krijg ik nog eens een ongeluk Maar goed, het straatje keren ging wel aardig vandaag, maar ik ga nog steeds te gehaast.
And you know I might
pi_31836654
Ik ben gezakt. (eerste keer)

Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk , op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit , zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!

Veldmuis hoelaat moet jij afrijden? Succes he!
pi_31836879
pi_31836911
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt. (eerste keer)

Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk , op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit , zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!

Veldmuis hoelaat moet jij afrijden? Succes he!
jammer

had je veel last van je zenuwen?
pi_31836934
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:08 schreef veldmuis het volgende:
je bent dus geslaagd
pi_31836960
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:10 schreef wlsandman het volgende:

[..]

je bent dus geslaagd
Yes