abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31806682
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En vooral veel kijken, want daar draait het vooral om. Al doe je een verrichting fout, maar heb je wel goed gekeken dan wordt ie alsnog goedgekeurd .
klopt, ik moest achteruit inparken in het middelste vak, dat was de bedoeling.

Wat doe ik, ik prik hem in het vakje ernaast , maar dat vond de examinator niet zo erg, ik keek er wel goed bij.
pi_31815040
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Huh? Dus je moest -120 gaan rijden .

Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor . En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.

Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
En dat heeft d'r rijbewijs!! je mag helemaal niet harder dan 120km, dus ook niet tijdens het inhalen. Er moet dusdanig snelheidsverschil zijn eer je mag inhalen, duurt het met inhalen met 120km te lang dan had je dus niet moeten inhalen. Theoretisch dan hè
'The Less you know, The more you believe'
pi_31815991
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
M'n instructeur zegt. Dat je evt op het toeren tellertje kan kijken, wanneer je kunt doorschakelen..
Ik luister wel naar de motor.. Dat vind ik makkelijker.

Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..
Hoezo mag je niet afremmen op de motor? En over dat snel doorschakelen, ach, ik denk maar zo, zolang het les is, betaal je genoeg, dan kan dat extra litertje diesel er ook nog wel bij. .
pi_31816009
Nou lijkt het net of ik apart moet betalen voor diesel. Hmm. Dus.
pi_31816079
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Huh? Dus je moest -120 gaan rijden .

Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor . En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.

Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).

Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....

Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft
Haleloeja
pi_31816273
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juist Als ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)

Gek dat jij dat niet mag dan...
Haleloeja
pi_31820025
Net dit topic ontdekt Ik heb nu 11 lessen gehad en het rijden gaat redelijk. Mijn instructeur heeft nog niet extreem vaak hoeven ingrijpen en het gaat allemaal wel lekker . Alleen die theorie is $#(@$**(#@ Ik heb vandaag voor het eerst geoefend en ik had 3 keer 13 fout en 1 keer 18 van de 50 vragen Ben ik nou echt zo stom ?

Waar ik nu mee bezig ben is bocht achteruit een straat in rijden, file parkeren en straatje keren. En dat vind ik toch moeilijk, vooruit rijden gaat goed , maar achteruit is een ramp
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31821126
Bochtje achteruit heb ik nooit echt moeite mee gehad, net als recht achteruit, behalve toen ik het de eerste keer moest doen. Fileparkeren was lastiger, maar de instructeur heeft net een nieuwe auto, en daarmee gaat het hendig sjiek vloeiend!
pi_31821236
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:

[..]

bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).

Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....

Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100 als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31826585
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juist Als ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dán rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ín de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)

Gek dat jij dat niet mag dan...
Het mag alleen van de instructeur, als ik de schakel kiest die bij de snelheid past die ik op dat moment rijdt.

Maarja maakt niet uit het was pas mn derde les.
Ik heb wel dat ik soms de kluts kwijt raakt wat betfeft het koppelen en schakelen als ik stil staat voor een stoplicht op een heiling, en er zit een auto achter me.
Voorbeeld: Koppeling in, schakel staat in zn 1, voet op de rem, koppeling laat ik opkomen maar laat daarbij mn voet op de rem staan. omdat de auto anders achteruit gaat rollen.

[ Bericht 3% gewijzigd door randysgz op 31-10-2005 00:13:26 ]
pi_31827039
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
pi_31829978
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:

[..]

bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).

Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....

Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft
Neen, ik zei "dan haal je sneller in, aangezien inhalen zo snel mogelijk moet gaan".
Enne ik heb het zo geleerd . En daarbij, dikke lul dat ik 120 rijd .

Oh en ook als je aan het inhalen bent en er staat ineens dat je 90 moet gaan rijden, dan móet je 120 blijven rijden totdat je hebt ingehaald.
pi_31829983
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100 als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt
Zie .
pi_31830111
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Volgens mij is dat best te doen hoor, 30 is geloof ik nog vrij veel dacht ik zelfs. Maar je moet het in je eigen tempo doen he
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31830125
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Ik heb er 35 gedaan.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel gehad had, na die 25. Dus 30 is wel genoeg, maar dat ligt denk ik weer bij iedereen anders .
pi_31830555
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
30 van een uur neem ik dan aan?

dan is het wel goed te doen
pi_31830580
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig .
pi_31830629
go veldmuis, go veldmuis

en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
Calm down, please!
pi_31830638
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
go veldmuis, go veldmuis

en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
Goed kijken naar álle borden !

veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè .
pi_31830666
Toad: Ik had me ook 30 lessen beloofd maar de instructeur tiptte me dat ik na een les of 20 al klaar was. Ik ben eigenwijs geweest en heb er nog 3 genomen + een dubbel uur vlak voor het examen. 25 dus.
Calm down, please!
pi_31830703
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:16 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Goed kijken naar álle borden !

veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hè .
gewoon GOED KIJKEN (punt)
Calm down, please!
pi_31830717
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja... .
Zal wel fout gaan .
pi_31830736
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:21 schreef veldmuis het volgende:
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja... .
Zal wel fout gaan .
!
pi_31830827
.
Ik ben gewoon realistisch .
pi_31830838
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:28 schreef veldmuis het volgende:
.
Ik ben gewoon realistisch .
Maar geen waarzegger .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')