abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31674073
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:48 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb tijdens de lessen ook nooit de rechterbuitenspiegel hoeven gebruiken, is pas sinds kort, de instructeur heeft een nieuw autotje gekocht en nu moet het wel. Irritant, aangezien ik maar een paar uurtjes les heb met de nieuwe auto voor het examen, en dat niet kijken in die spiegel er helemaal ingebakken zit (stond fout afgesteld ook), maargoed.
Rechterbuitenspiegel tijdens lessen niet gebruiken is toch vrij normaal? Normaal gesproken is die toch voor de instructeur?
pi_31674085
Was met de vorige auto inderdaad zo. Bij deze auto heeft hij een eigen spiegel aan de rechterbuitenspiegel gehangen die hij gebruikt, zegmaar.
pi_31674125
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 23:06 schreef Ratt het volgende:
ik ga komende maand voor de 6e keer op

maar is ook niet vreemd, had een rijopleiding bij de ANWB gedaan, zo'n verkorte, en dan met rijbewijsgarantie, en als je het na 10 dagen lessen de eerste keer niet haalt omdat je er geen ruk van kan dan haal je de 5e keer ook niet
(er zitten telkens maar 2x 2 uur rijles tussen die examens als je rijbewijsgarantie doet en het duurt gemiddeld 4 weken voordat je weer op examen kan)

Dus morgen even bellen voor extra lessen en zeuren voor korting want het is een "win-win-situatie" (eigenlijk zou ik door moeten gaan met zakken tot ze het gaan afkopen )
Da's wel weinig 2x2 uur lessen tussen de examens, dan zakt alles weer weg volgens mij.
pi_31677299
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:57 schreef veldmuis het volgende:
Was met de vorige auto inderdaad zo. Bij deze auto heeft hij een eigen spiegel aan de rechterbuitenspiegel gehangen die hij gebruikt, zegmaar.
maar ook al staat hij voor jou afgesteld, je hoeft hem niet te gebruiken. zoals ik al zei, verplicht zijn binnenspiegel + linkerbuitenspiegel OF beide buitenspiegels
het is wel een handig extraatje, maar ik vind het gek dat je hem verplicht moet gebruiken.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31678579
Heb vandaag theorie examen steun me en brandt kaarsjes voor me. Iemand tips?
Xbox Live: koenpijl
pi_31678603
Ik wil ook in de lijst van de geslaagden !

ijsmeis - 25-10-2005 !
pi_31678708
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:

ijsmeis - 25-10-2005 !
Gefeliciteerd
pi_31678859
Nog iemand tips?
Xbox Live: koenpijl
pi_31679169
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:32 schreef koen_pijl het volgende:
Nog iemand tips?
Als je goed de stof doorgenomen hebt zijn tips overbodig

Ijsmeis gefeliciteerd!!!

Werd gisteren na mijn reisles naar huis gebracht door eentje die daarna ging afrijden. oei, die stond stijf van de zenuwen, alles ging het horten en stoten hoop dat hij zijn examen beter gedaan heeft maar ik denk dat ik hem nog wel een keer zie tijdens het lessen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_31684690
reisles, ook leuk.

Ik mag vrijdag middag weer .. maar wel om 1800, volgens mij is het dan al donker ook zeg.. 2e les pas ook.

Geloof dat ik ook iemand moet gaan wegbrengen.. hopen dat het weer een beetje goed gaat Rechterbuitenspiegel stond bij mij ook afgesteld voor de instructeur, maar ik weet niet of dat zo blijft (ging er maar vanuit dat dat de eerste les altijd wel zo zou zijn)

Heb er wel zin in :p hoe meer ik er over denk hoe leuker ik het vind

[ Bericht 3% gewijzigd door Robin__ op 25-10-2005 19:45:27 (verkeerde smilie) ]
pi_31686291
Heeft iemand hier de ANWB theorie cdrom?
zou degene dat ding dan even willen uploaden naar mijn FTP server?

(gegevens kun je krijgen als je mij even mailt... robinmulderij [at] home [dot] nl ) dank alvast

Edit: Niet meer nodig, heb hem ondertussen.

[ Bericht 7% gewijzigd door RMU op 26-10-2005 10:38:00 ]
pi_31686571
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:

ijsmeis - 25-10-2005 !
Gefeliciteerd

Vandaag kreeg ik te horen dat ik de rechterbuitenspiegel ook moest gebruiken.

Vandag weer 4 uur gelest. De eerste twee uur ging niet zo goed. Halverwege is me nog een keer uitgelegd hoe het stuur precies vast te houden en met overgeven en terugdraaien en zo, daarna ging het een stuk beter.
Ook gefileparkeerd. De eerste keer natuurlijk de stoeprand op gereden, maar de tweede ging al wel goed.
Ik kreeg wel te horen dat ik veel borden mis en zo. Dat klopt ook wel. Ik moet er nog erg aan wennen verder vooruit te kijken dan met fietsen en ook hoger op te letten voor de borden.
Het schakelen gaat ook nog niet altijd goed. Vaak schakel ik te laat (of niet) terug, maar de insturcteur zei ook dat al die fouten vrij normaal zijn.

Wel positief vond ik dat na de les hij alles nog even doornam hoe het ging en waar op te letten (hoewel ik wel moet zeggen dat ik veel daarvan al weer vergeten ben: je krijgt ook wel veel info te verwerken).
Wel aardig was dat hij over het voorsorteren zei, dat bij het insturen van een bocht ik vaak eerst (bij een rechterbocht bv.) eerst even naar links stuurde, en dan pas naar rechts. Hij vroeg hoe datkwam, en ik antwoordde dat dat waarschijnlijk met fietsen te maken had. Dat klopte inderdaad, maar hij vond het wel aardig dat ik die oorzaak aan kon geven, want de meesten konden dat niet in zijn ervaring.

Morgen weer, 5 uur les zelfs.
pi_31686607
Aankomende donderdag TTT,
There you go..
pi_31686652
Overigens ook wel aardig was dat ik vanmiddag ook iemand zag die gelijk met mij de intest had gedaan. Ook gelijk het theorie-examen. Dat haalde hij toen niet in één keer, maar ik wel. Hij moest vandaag voor de derde keer afrijden (hij kon veel eerder met lessen beginnen dan ik, omdat ik niet zo snel vrij kon krijgen). Theorie had hij in drie keer gehaald.
pi_31687833
Thanks allemaal !
  Lieve Belg woensdag 26 oktober 2005 @ 01:03:25 #141
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31691739
Ik heb me voorlopig rijbewijs, examen pas over ten vroegste 6 maand

Maar ik heb toch al een papiertje ergens met rijbewijs erop
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_31691879
yo yo yo, vandaag slipcursus gehad, vrijdag tussentijdse toets en 22november afrijden
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_31692111
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:03 schreef Jump het volgende:
Ik heb me voorlopig rijbewijs, examen pas over ten vroegste 6 maand

Maar ik heb toch al een papiertje ergens met rijbewijs erop
voorlopig rijbewijs? misschien erg domme vraag, maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
pi_31692120
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:09 schreef Mr. Orange het volgende:
yo yo yo, vandaag slipcursus gehad, vrijdag tussentijdse toets en 22november afrijden
en hoe is dat zo'n slipcursus?
succes met TTT
pi_31692212
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

en hoe is dat zo'n slipcursus?
succes met TTT
Das gaaf Het was geen volledige, je leert er om een noodstop te maken en het daarna op te lossen..

Als je een volledige dag vat, dan leer je ook echt om je auto uit een slip te halen, dat wil ik ook nog gaan doen...

Her parcours hebben we merendeels gedaan zonder ABS en later 1x met abs. Om de abs aan te voelen..
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_31692260
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:27 schreef Mr. Orange het volgende:

[..]

Das gaaf Het was geen volledige, je leert er om een noodstop te maken en het daarna op te lossen..

Als je een volledige dag vat, dan leer je ook echt om je auto uit een slip te halen, dat wil ik ook nog gaan doen...

Her parcours hebben we merendeels gedaan zonder ABS en later 1x met abs. Om de abs aan te voelen..
later, als ik mn eigen autootje heb.. ga ik ook eens zo'n cursus doen. behalve interessant lijkt het me ook erg handig
klinkt wel stoer! zat het bij je pakket inbegrepen ofzo?
pi_31692306
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:30 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

later, als ik mn eigen autootje heb.. ga ik ook eens zo'n cursus doen. behalve interessant lijkt het me ook erg handig
klinkt wel stoer! zat het bij je pakket inbegrepen ofzo?
Het zat er bij ingegrepen ja.. je krijgt daar een auto mee als het goed is. die hebben een een functie dat je de parcours met en/of zonder abs rijd.

Je leert er iig veel van..
pi_31694758
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 01:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

voorlopig rijbewijs? misschien erg domme vraag, maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
Een ding dat je krijgt als je je theorie gehaald hebt ofzoiets, erg vaag, maarja, belgen he .
pi_31695862
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:24 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Een ding dat je krijgt als je je theorie gehaald hebt ofzoiets, erg vaag, maarja, belgen he .
oh geen nederlander ik kijk nooit naar profielen gewoon een theoriecertificaat, of mag je met dat voorlopige rijbewijs ook de weg op?
pi_31697046
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:40 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

oh geen nederlander ik kijk nooit naar profielen gewoon een theoriecertificaat, of mag je met dat voorlopige rijbewijs ook de weg op?
Niet alleen de weg op, je papa en mama mogen je rijles geven geloof ik!

Lijkt me vreselijk trouwen, mijn ouders zouden geen geweldige instructeurs zijn. Dan maar dure rijlessen van iemand die wel les kan geven .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')