quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:14 schreef ijsmeis het volgende:
Ik wil ook in de lijst van de geslaagden!
ijsmeis - 25-10-2005!
SihVik!quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:07 schreef Steve-O het volgende:
[..]kan je eindelijk in je CRX gaan raggen
.
Thanks Stiefquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:10 schreef Steve-O het volgende:
Mijn fout.
Veel plezier in je Honda dan![]()
Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:12 schreef Jump het volgende:
Je doet eerst het nodige aantal uren met de rijschool (het aantal hangt af van de formule en de tijd waarin je je rijbewijs wilt halen). Na die 8 uur, en mits een attest dat je geslaagd bent voor de theorie ook kan je een voorlopig rijbebijw halen. Met dat voorlopig rijbewijs mag je dan de baan op. Er moet wel altjd 1 begeleider bij zijn. De 2 begeleiders moet je ook op voorhand opgeven natuurlijk.
Je hebt een formule voor 3 tot 6 maand, 6 tot 9 maand en 9 tot 12 maand.
Bij 3 tot 6 maand doe je eerst 18 uur met de rijschool, na deze 18 uur kan je alleen de baan op. Deze formule kan je dus rijden zonder begeleider. Na 3 maand kan je je praktijjk examen afleggen, ten laatste voor 6 maand.
6 tot 9 maand is ongeveer hetzelfde, je doet slechts 8 uur met de rijschool. Hier kan je ten vroegste je examen doen na 6 maand en ten laatste voor 9 maand. Hierbij moet er wel een begeleider bij zijn als je in die periode op de baan wilt.
Overigens moet je voor bovenste 2 formules nog 2 uur met de rijschool doen, vlak voor je je praktijk examen aflegd.
In 9 tot 12 maand heb je helemaal geen rijschool nodig, hierbij mag je direct de baan op, mits begeleider wel. En na 9 maand kan je je examen afleggen.
Hopelijk is het duidelijk genoeg
mee eens ja. je kijkt ook vaak (gewoon op een recht stuk) in je binnenspiegel om in de gaten te houden wat je uitwijkmogelijkheden zijn enzo, als er ineens iets gebeurt. heb er toch wel een tijdje overgedaan voordat dat er echt in zat. dus je ziet auto voor je die remt om te gaan parkeren, je kijkt nog een keer extra en dan kun je gaan. terwijl ik in het begin echt gewoon stilstond omdat ik te laat was.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Bij mij waren de opmerkingen van de TTT:
Kijkgedrag
Kijkgedrag
Kijkgedrag
Vanaf toen heb ik maar eens zo overdreven mogelijk gekeken en dat was goed.
Je moet ook echt overal bij kijken. Bij het remmen, bij het uitwijken, bij het invoegen, bij het uitvoegen, bij een zijstraat, bij een kruispunt (ook al heb je voorrang), etcetera.
En in de binnenspiegel zou ik om de 15 seconden kijken (en natuurlijk wanneer je afremt, net voor een bochtje, net na een bochtje, net voor een zijstraat, net na een zijstraat, etcetera)
Ja, het moet eigenlijk een gewoonte worden. Helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik ga me er op richten.quote:
Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:11 schreef VeX- het volgende:
Bweh, ging vandaag ook weer knudde. Maar ondertussen vraagt hij wel het examen aan. Bij mij zit de fout vooral in het (niet) kijken en doorhebben hoe de verkeerssituatie zich ontwikkelt.
Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het oplettenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daar heb ik ook moeite mee (maar vandaag was pas mijn derde lesdag, in totaal al wel 12 uur les bij elkaar trouwens: tiendaagse cursus ANWB). Hoelang les jij al?
Vandaag merkte ik zelf niet zoveel verbetering eigenlijk.
Met name mijn kijkgedrag moet erg verbeteren. Ik moet meer bewust kijken.
En ook het schakelen moet beter, ik schakel te laat terug en op.
Wel voor het eerst de snelweg op. Ik vond 100 best hard de eerste keer![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 10:31 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik reed per ongeluk 140 de eerste keer en mijn instructeur was ook niet aan het opletten!
Ik had dus ook moeite om me aan de snelheid te houden.
Vooral die 50-wegen soms, die verdomd veel lijken op 80-wegen.
Die formule kan ze zelf kiezen. Als je nu 3-6 wilt, of 6-9 enzo. Na die 8 uur dat ik nu gedaan heb met de rijschool gaat het al goed vlot. Op autostrade, druk kruispunten, file enzo, begeleider van rijschool heeft niet moeten ingrijpen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:20 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja zo is het wel redelijk duidelijk ja. maar hoe wordt bepaald van die formule? tis eigenlijk net als in VS? vind je het niet eng? lijkt me best scary als je gewoon de weg op kan, ook al zit er een begeleider naast. die kan toch niet echt ingrijpen enzo. en waarom die 6 maanden? dan moet je gewoon zelf met je begeleider een beetje oefenen en dan kijken of je het goed genoeg kunt na geen les te hebben gehad ofzo?![]()
beetje veel vragen, maar ok![]()
gefeliciteerdquote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
* arnout109 is geslaagd vandaag voor theorie![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:56 schreef arnout109 het volgende:
* arnout109 is geslaagd vandaag voor theorie![]()
![]()
![]()
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:55 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Elk topic wordt na 300 posts gesloten hoor.![]()
Doe eens een voorbeeld dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.![]()
Dat kan alleen maar als de laatste poster 1) in de gaten heeft dat hij de 300e post maakt (want er komt automatisch een slotje op) en 2) al een nieuw topic geopend heeft.quote:Ik vind 't persoonlijk iig niet superhandig, dit.
Eindig anders het topic met een linkje naar de nieuwe....
Jawohl. Elk topic op fok! gaat automatisch op slot als ie de 300 posts heeft bereiktquote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:16 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Er zijn genoeg topics waarbij dat anders niet op gaat.![]()
Ik vind 't persoonlijk iig niet superhandig, dit.
Eindig anders het topic met een linkje naar de nieuwe....
oproepbevestiging. (Dat briefje moet je in bijzijn van examinator ondertekenen).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef veldmuis het volgende:
Wat moet je nou meenemen naar je praktijkexamen?
Theoriecertificaat,
uitreksel van bevolkingsregister,
2 pasfoto's,
en nog wat?
Je paspoort!!!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:13 schreef veldmuis het volgende:
Wat moet je nou meenemen naar je praktijkexamen?
Theoriecertificaat,
uitreksel van bevolkingsregister,
2 pasfoto's,
en nog wat?
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft...quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:15 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
oproepbevestiging. (Dat briefje moet je in bijzijn van examinator ondertekenen).
eventueel uitslag van TTT.
*edit uittreksel niet ouder dan een half jaar.
en ik d8 zelfs 3 pasfoto's als je gelijk je papiertje wilt ophalen, maar ik weet dat niet zeker
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ikquote:
hij zal die oproepbevestiging wel hebben, maar misschien moet je er even voor de zekerheid naar vragenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft....
en dat van die 3 pasfoto's is een goeie!
[..]
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ik.
Je hebt ook 2 pasfoto's nodig voor als je je rijbewijs op gaat halen hč?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat mn instructeur die oproepbevestiging heeft....
en dat van die 3 pasfoto's is een goeie!
[..]
Yes, ook een goeie...ik ga maar een lijst aanleggen denk ik.
2 voor je rijbewijs joh?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:15 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Je hebt ook 2 pasfoto's nodig voor als je je rijbewijs op gaat halen hč?
Dus 4 in totaal geloof ik, in plaats van 3.
Geen idee, maar ik had er 2 nodigquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
2 voor je rijbewijs joh?
Hoezo dat?
jep, maar je hebt er maar 1 nodig bij het cbr, dus in totaal 3.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:19 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik had er 2 nodig.
En zo te zien moet iedereen dat doen:
Kijk maar op google
Ah, ik dacht dat ik er toen ook 2 moest meenemenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:21 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
jep, maar je hebt er maar 1 nodig bij het cbr, dus in totaal 3.
rijbewijs is denk ik 1 voor in de database en 1 voor in je rijbewijs zelf. en cbr heeft er 1 voor op dat rijvaardigheidsbewijs of hoe dat ding heet als je examen met goed gevolg hebt afgelegd![]()
![]()
ja dat staat er maar volgens mij is dat oud, zo van 2 want dan kan je gelijk je rijbewijs ophalen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 16:23 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ik er toen ook 2 moest meenemen.
Leuk zulke dingen (dat je dat als leerling ontdekt). Bij de instructie over de banden ontdekte ik dat er eentje verkeerd om gemonteerd zat.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 01:50 schreef randysgz het volgende:
ff een bakkie koffie gehaald bij de pomp met de instructeur. Instructie onder moterkap etc. En kwam daar tot de conclusie dat zn
[L]lesbord[L] los zat, met alle gevolgen van dien als het los was geschoten op de snelweg.![]()
pff dat kruipen had ik ook zeg. hinderlijk. maar komt vooral omdat de andere auto's dan meestal 60+ reden. heb weleens op les gehad dat je dan toch ineens 60 rijdt ofzo.. maar had ie niet door. toen ik op de snelweg ging inhalen met 120 toen zei ie toch wel dat ik iets rustiger aan moest doenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:24 schreef Robin__ het volgende:loll
Gister 2e les gehad, 1800-1930, donker, druk en kijkoefeningen![]()
ohja en de hellingproef maar das een eitje.
Redelijk gefocust op haaientanden letten en op de juiste afstand stoppen.. maarja dat hoeft niet als er niets aankomt :p en de snelheid.. 50 is echt kruipen zeg.. en dan krijg je het gevoel alsof je als een grote slak alles aan het ophouden bent![]()
Ik vond het niet zo goed gaan.. kijken is moeilijk maar de instructeur vond het uitstekend.. dit neem ik maar met een korreltje zout maargoed.. meisje dat mij naar huisbracht (haar 10e les ongeveer wat ik er van begreep) had voor ik thuis was al 3 keer zn hand aan het stuur.. heb ik hele les niet gehadtoch wel fijn om te zien :p (sorry meisje
)
Huh? Dus je moest -120 gaan rijdenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:37 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
pff dat kruipen had ik ook zeg. hinderlijk. maar komt vooral omdat de andere auto's dan meestal 60+ reden. heb weleens op les gehad dat je dan toch ineens 60 rijdt ofzo.. maar had ie niet door. toen ik op de snelweg ging inhalen met 120 toen zei ie toch wel dat ik iets rustiger aan moest doen![]()
wel goed dat je geen ingrepen hebt. maar sommige mensen hebben dat gewoon minder. en ook handig dat je een keer op zo'n moment les hebt. ik had 1x 8 uur sochtends les. ik was wel supergaar (vroeg), maar wel echt ff goed om in de drukte te rijden.
![]()
Ach joh, het stelt niks voorquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:00 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Afrijdatum komt nu wel heel erg dichtbij...!![]()
klopt, ik moest achteruit inparken in het middelste vak, dat was de bedoeling.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
En vooral veel kijken, want daar draait het vooral om. Al doe je een verrichting fout, maar heb je wel goed gekeken dan wordt ie alsnog goedgekeurd.
En dat heeft d'r rijbewijs!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo mag je niet afremmen op de motor? En over dat snel doorschakelen, ach, ik denk maar zo, zolang het les is, betaal je genoeg, dan kan dat extra litertje diesel er ook nog wel bij.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
M'n instructeur zegt. Dat je evt op het toeren tellertje kan kijken, wanneer je kunt doorschakelen..
Ik luister wel naar de motor.. Dat vind ik makkelijker.![]()
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:42 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Huh? Dus je moest -120 gaan rijden.
Bij inhalen mag je zelfs 130-140 rijden hoor. En MOET je zekersteweten 120 gaan rijden, omdat het inhalen anders te lang duurt.
Zo heb ik het in ieder geval geleerd.
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef randysgz het volgende:
Paar keer gehad dat ik afremde op de motor, instructeur niet blij. slecht voor de auto, en moet sneller doorschakelen anders kost het teveel diesel..![]()
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Het mag alleen van de instructeur, als ik de schakel kiest die bij de snelheid past die ik op dat moment rijdt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:45 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hoezo is het afremmen op de moter slecht voor de auto? Dat MOET toch juistAls ik van de snelweg af komt is het eerste wat ik doe op de uitrijstrook van de 5 naar de 4 schakelen. Als ik dan bij een stoplicht kom dįn rem ik pas en schakel ik terug naar de 2 (en eventueel de 1). Zelfde geldt als ik van buiten de bebouwde kom (waar je 80 moet) ķn de bebouwde kom komt (waar je 50 moet). Dan schakel ik alleen terug van de 4 naar de 3 en hoef ik verder niet te remmen (want ik rem af op de moter). Zo zijn er wel meer situaties waar ik dit doe (lees: MOET doen)
Gek dat jij dat niet mag dan...![]()
Neen, ik zei "dan haal je sneller in, aangezien inhalen zo snel mogelijk moet gaan".quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
bij inhalen mag je dus echt GEEN 130-140 rijden, want dat betekent dat diegene op de rechterbaan gewoon 120 zou rijden en dan heb je geen reden om in te halen.... (want je mag niet harder dan 120).
Inhalen op de snelweg moet je in principe (volgens de regels) doen als er bestuurders zijn (en die zijn er véél) die geen 120 rijden (vrachtwagens/langzame auto's/auto's met aanhangers). Als je dan inhaalt kan je wél 120 gaan rijden....
Dat ik dit nog moet uitleggen aan iemand die d'r rijbewijs heeft![]()
![]()
Ziequote:Op zondag 30 oktober 2005 21:18 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
1. op dat stuk snelweg (alle snelweg eigenlijk bij den haag) mag je max 100. dus 120 was teveel.
2. je mag zeker weten harder dan de max snelheid bij het inhalen, dat staat in je theorieboek. (staat iets van bij het inhalen is het toegestaan tijdelijk een hogere snelheid aan te nemen dan de max snelheid.)
maar lijkt me interessant: 100-weg. voorligger rijdt 95. 2 baans weg. ga dan maar eens inhalen met 100als het verder leeg is geen probleem maar anders niet erg verstandig
20 erboven is wel erg hard ja, maar als je zo'n drukker achter je hebt![]()
Volgens mij is dat best te doen hoor, 30 is geloof ik nog vrij veel dacht ik zelfs. Maar je moet het in je eigen tempo doen hequote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Ik heb er 35 gedaan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
30 van een uur neem ik dan aan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:03 schreef Toad het volgende:
Waarschijnlijk is het al vaker aan bod geweest in dit topic. Maar ik gewoon van een paar FOK!users horen hoeveel rijlessen zij hebben gehad voor het praktijkexamen (en evt. de TTT). Ikzelf heb me namelijk verbonden aan 30, is dat te doen?
Goed kijken naar įlle bordenquote:Op maandag 31 oktober 2005 09:15 schreef Googolplexian het volgende:
go veldmuis, go veldmuis
en vergeet niet: kijk goed naar de onderborden (na 50m, geldt alleen voor fietsers, etc)
gewoon GOED KIJKEN (punt)quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Goed kijken naar įlle borden![]()
!
veldmuis, succes en terugkomen met goed nieuws hč![]()
.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:21 schreef veldmuis het volgende:
Thanks! Hoop natuurlijk dat ik terugkom met goed nieuws, maarja....
Zal wel fout gaan.
OI!quote:
Doe je best! Je kunt het!quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:12 schreef veldmuis het volgende:
Nog een paar uur...
Kben al bijna zenuwachtig.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
ik duim voor jequote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
gefeliciteerdquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:00 schreef M1RR1E het volgende:
Heb hem net gehaald! EIN-DE-LIJK!!! Dit was mn derde keer afrijden.. Was het lessen en afrijden echt helemaal zat, er gaat altijd wel iets fout. En voor elke keer afrijden werd ik weer nóg zenuwachtiger :S. Maar nu ben ik er gelukkig vanaf.. pff opluchting
gaat lukken, je moet gewoon relaxde blijven en je niet té druk maken dat het om een examen gaat.....be cool zodat je jezelf ernį niets kan verwijtenquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
Veel succesquote:Op maandag 31 oktober 2005 11:12 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Hopen dat ik dadelijk net zo'n bericht als jij kan posten!
jammerquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt.(eerste keer)
Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk, op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit
, zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!
Veldmuis hoelaat moet jij afrijden? Succes he!![]()
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik ben gezakt.(eerste keer)
Ging totaal niet goed, voel me echt een prutser nu! Achteruit fileparkeren ging niet goed, stond scheef. Had nog een uur voorgereden en toen stond ie er vet netjes in natuurlijk, op de snelweg kreeg ik hem niet in de goede versnelling (gebeurd me anders noooooit
, zei mn instructeur ook!), zag een fietser niet, kortom, het ging klote, en het uur voorrijden ging heeel netjes!
Klote zeg! Hoe lang ben je er al mee bezig?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
aargh, ik heb weer een proefexamen gedaan, ben met 9 vragen gezakt
mwa, ik les al een hele tijdquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:38 schreef rena het volgende:
[..]
Klote zeg! Hoe lang ben je er al mee bezig?
toppie veldmuis, gefeliciteerdquote:
Hoeft niets te zeggen....ik had tijdens die proefexamens ook vaak flink wat fouten. Daar leer je alleen maar van!! Want die fouten maak je de volgende keer (als het goed is en je een beetje slim bentquote:Op maandag 31 oktober 2005 14:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
aargh, ik heb weer een proefexamen gedaan, ben met 9 vragen gezakt
ik weet het, maar wel erg frustrerend als je steeds maar blijft zakkenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:05 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Hoeft niets te zeggen....ik had tijdens die proefexamens ook vaak flink wat fouten. Daar leer je alleen maar van!! Want die fouten maak je de volgende keer (als het goed is en je een beetje slim bent) niet meer....
Ben je trouwens al opgeweest voor theorie?
Ik had ook steeds veel fouten (zelfs nog de dag ervoor) en tóch geslaagd voor theorie. Veel vragen komen terug, dus als je die 1x fout gemaakt hebt, doe je het de volgende keer NIET meer fout....ik zou bijna zeggen, probeer gewoon het échte theorie examen, weet je ook precies of het moeilijker/makkelijker was....het zal toch ooit moetenquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik weet het, maar wel erg frustrerend als je steeds maar blijft zakken
ik wilde 2 weken geleden examen gaan doen, daar heb ik maar even mee gewcaht doordat ik zoveel fouten bleef maken
Gefeli mźn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:08 schreef veldmuis het volgende:
Makkelijk joh, dat voorrangsgedoe.
Snap niet waar jullie je druk over maken allemaal.
over het algemeen wel.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:09 schreef juliusbackpacking het volgende:
snap je ook wat je fout doet?
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:08 schreef veldmuis het volgende:
Makkelijk joh, dat voorrangsgedoe.
Snap niet waar jullie je druk over maken allemaal.
Anders schets je er eentje.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
over het algemeen wel.
vind het wel jammer dat je behalve het goeie antwoord niet een toelichting krijgt.
Als je even wacht, schets ik er eentjequote:Op maandag 31 oktober 2005 15:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik weet nooit wie er nou precies op wie voorrang heeft op plaatjes waar geen verkeersborden zijn aangegeven enzo.
wat staat nou boven wat
van rechts, rechtdoor o dezelfde weg, grote bocht, kleine bocht, wat is belangroijkst, wat niet
*door bomen bos niet meer ziet*
wtf, een voetganger is toch geen verkeerquote:
Gratis theorie toets Richard van Eck Verkeersopleidingen
Uitleg van de vraag
Vraag: U wilt rechtdoor. Moet u de overstekende voetganger voor laten gaan?
Correcte antwoord: JA
Uitleg: U verlaat een erf en moet al het verkeer voor laten gaan
Die hoort er ook bijquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wtf, een voetganger is toch geen verkeer
moet je nou al het verkeer voor laten gaan als je een erf verlaat, of alle weggebruikers?
Verkeer is iedereen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wtf, een voetganger is toch geen verkeer
moet je nou al het verkeer voor laten gaan als je een erf verlaat, of alle weggebruikers?
hm, okay, ik denk dat ik dan wat verouderde boeken hebquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:25 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Verkeer is iedereen.
Bestuurders niet.
1quote:
JA! Je moet voor alle zebrapaden waar voetgangers lopen stoppen. Tevens als je bijv. een straat verlaat moet je alle voetgangers die bijv. voor je langs lopen voor laten gaan. Theorie nog niet gehaald?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
wtf, een voetganger is toch geen verkeer
moet je nou al het verkeer voor laten gaan als je een erf verlaat, of alle weggebruikers?
ik had het over een erf, ben niet helemaal noobquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:26 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
JA! Je moet voor alle zebrapaden waar voetgangers lopen stoppen. Tevens als je bijv. een straat verlaat moet je alle voetgangers die bijv. voor je langs lopen voor laten gaan. Theorie nog niet gehaald?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:27 schreef Morpheus2002 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:31 schreef rena het volgende:
[..]Idd. 2 gaat als eerst want 3 moet hem voorrang geven (komt van rechts) 2 moet 1 ook wel voorrang geven maar aangezien 2 rechtdoor gaat en 1 niet gaat 2 alsnog voor. Daarna gaat eerst 3 omdat die rechtdoor gaat. Als laatste gaat 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2-3-1 dus
[ Bericht 4% gewijzigd door Morpheus2002 op 31-10-2005 15:37:37 (spoilertag verwijderd) ]Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
omdat ie van rechts komtquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:34 schreef ijsmeis het volgende:
MissyMirjaM, waarom 1 het eerste?
En de rest, waarom 2 het eerste?
Juistquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
omdat ie van rechts komt
maar ik begrijp goed dat als je van rechts komt, en afslaat, verkeer dat rechtdoor wil op de weg waar jij heen wil, voor moet laten gaan dan..?
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:37 schreef Googolplexian het volgende:
2 eerst, dan 3, dan 1
2 komt van rechts voor 3
3 is rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor 1
3 mag dus doorrijden tot het punt waar hij 1 zou blokkeren om af te slaan
1 moet gewoon wachten. Als 1 in het midden gaat voorsorteren wordt het een choas en dat zou wel heel erg dom zijnquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?.
Voorsorteren gaat op de daarvoor bestemde stroken of over de onderbroken lijn van een fietspad.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:40 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Maar 1 moet voorsorteren op het midden van de weg ?.
Hmmquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voorsorteren gaat op de daarvoor bestemde stroken of over de onderbroken lijn van een fietspad.
Voorsorteren naar het midden van de weg bestaat, imo, niet.
Nog iemand die zo denktquote:Op maandag 31 oktober 2005 15:51 schreef Mukie het volgende:
[..]
3. rechtdoor op eenzelfde weg gaat voor.
1. Verkeer van rechts heeft voorrang
2. heeft vrije baan nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |