Zijn we nog altijd de beste nummer 2quote:Op donderdag 8 september 2005 13:59 schreef CANARIS het volgende:
volgens mij dus niet
als Tschechie 2 keer wint . en wij gelijk spelen , heeft tschehie 1 pun tmeer als Nederland
Oder?
Als dat ene puntje tegen Macedonie gemaakt wordt is de kans op play-offs nog redelijk groot ...quote:Op donderdag 8 september 2005 13:38 schreef SocialDisorder het volgende:
nog één puntje uit twee wedstrijden.......dat moet de grootste pessimist toch wel met vetrouwen tegemoet zien.
Wat Doc zegt klopt overigens wel. Weet niet waar ze het bij de KNVB over hebben, maar theoretisch klopt het niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:11 schreef SocialDisorder het volgende:
ah ga weg man, we tikken de Tjechen van de mat (2-0) en daarna gaan de Macedonen over de knie.
Ik zat er dus ook naast, Doc heeft gelijk.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat werd al wel duidelijk uit de berekingen, ook van een paar users in het vorige Van Basten deeltje.
Dat weet niemand nog omdat het volkomen kul is. Daarvoor kan je de KNVB bellen wat je wil - als ze zeggen dat NL door is dan moeten ze beter leren rekenen.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:50 schreef frtsj het volgende:
We zijn er al. alleen weet bijna niemand dat nog. :-)
sprak toevallig iemand binnen de knvb en die heeft het bevestigd.
we zijn er!
haha. ik zal het die gast van de knvb eens vertellenquote:Op donderdag 8 september 2005 14:18 schreef JaWi het volgende:
[..]
Wat Doc zegt klopt overigens wel. Weet niet waar ze het bij de KNVB over hebben, maar theoretisch klopt het niet.
[WK-Kwalificatie] Nederland-Andorra #5
Waarom niet? Qua benadering is er geen verschil, elk detail is bij eenieder bekend en niemand durft het te wagen minder dan 100% te geven gedurende hij binnen de lijnen staat. Weliswaar kan een hockeyer op een minder moment uitstappen, toegegeven. Een voetballer doet dat opvallender. Als Oranje net zoals zaterdag wederom zwak aan het duel begint -de eerste 20 minuten waren beroerd, kaatsen waren onzuiver, passes achter de man- dan lees je dat eigenlijk niet terug, want het is begrijpelijk gezien de tegenstander. Grote kul natuurlijk, men speelde meest rond. Alleen omdat er nu eens redelijk tempo werd gehouden, was men er aangenaam door verrast.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:23 schreef -Vaduz- het volgende:
De psyche van de Nederlandse sportcultuur Okee6? Reageren we in Nederland zo anders? En vind je de hockeyheren nou vergelijkbaar met het Nederlands voetbalelftal of niet?
100X zwakkere tegenstander ja. Men kan een bal wegroeien, maar een hakje richten, nee dat kent men niet. Natuurlijk speelt men fysiek, men speelt tegen een van de meest getalenteerde voetbalselecties op aarde met als zwakke punt "het koppie". Dat is zo ongeveer ook het enige punt waar coach Van Basten zelf geen invloed op heeft. Het is per speler afhankelijk hoe laag de drempel ligt. Ik geef Andorra groot gelijk om toppers als Ruud van Nistelrooij te ontmaskeren. Het werkte wel, hij mistte en een strafschop en hij kreeg ook nog eens een gele kaart aangesmeerd, waar de tegenstander vrij van bleef. De eerdere klutsgoal was voor niemand te houden en diens laatste treffer bewees de zwakte van de tegenstander eens te meer.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:30 schreef LuukBes het volgende:
Hockey is idd ook zo goed te vergelijken met voetbal qua sfeer en entourage. En termen als 100x zwakkere tegenstander, wat moet je daar nou mee. Dat is nergens aan af te meten, want elf houthakkers die al jarenlang hetzelfde afbraakvoetbal spelen en een muur optrekken maken samen gewoon een sterk collectief waar kwaliteit niet meer ter zake doet. Je kan met je vleugels nog wel 230 keer erlangs komen, die briljante voorzet komt evengoed tussen 7 blauwe spelers die alles makkelijk wegkoppen. Dat is geen voetbal meer, die landen moeten lekker naar de Faroer en Malta gestuurd worden voor een onderlinge strijd tussen met als inzet een ticket voor het WK voor Achterlijken.
Men moet die kwalificatie eens met de CL-allure benaderen en gewoon de zwakke broeders die laag genoteerd staan op de fifa-ranglijsten uberhauipt niet de kans geven tegen de groten te spelen. Opgerot met dat anti-voetbaltuig.
Waarom geloof ik jou nietquote:Op donderdag 8 september 2005 14:37 schreef frtsj het volgende:
[..]
haha. ik zal het die gast van de knvb eens vertellen
Als we gelijkspelen tegen de Tsjechen kunnen die in een wedstrijd echt niet meer die 4 punten meer halen die we nu op ze voorstaan - ondanks welke monsterscore dan mogelijk ook ...quote:Op donderdag 8 september 2005 14:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Yup één puntje tegen de Tsjechen en zelfs als we van Macedonië verliezen, dan moet Tsjechië met een monsterscore z'n laatste wedstrijd winnen om eerste te worden.
quote:Op donderdag 8 september 2005 15:15 schreef Doc het volgende:
Als we gelijkspelen tegen de Tsjechen kunnen die in een wedstrijd echt niet meer die 4 punten meer halen die we nu op ze voorstaan - ondanks welke monsterscore dan mogelijk ook ...
Dat is niet typisch Nederlands hoor. Als je kijkt naar de onzuiverheden in het spel van de andere landen die nu 1 en 2 staan in hun poule dan zijn onzuiverheden en gemiste kansen niet alleen bij NL aan te treffen.quote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef okee6 het volgende:
Waarom niet? Qua benadering is er geen verschil, elk detail is bij eenieder bekend en niemand durft het te wagen minder dan 100% te geven gedurende hij binnen de lijnen staat. Weliswaar kan een hockeyer op een minder moment uitstappen, toegegeven. Een voetballer doet dat opvallender. Als Oranje net zoals zaterdag wederom zwak aan het duel begint -de eerste 20 minuten waren beroerd, kaatsen waren onzuiver, passes achter de man- dan lees je dat eigenlijk niet terug, want het is begrijpelijk gezien de tegenstander. Grote kul natuurlijk, men speelde meest rond. Alleen omdat er nu eens redelijk tempo werd gehouden, was men er aangenaam door verrast.
Qua Nederlandse mentaliteit is het natuurlijk al langer bekend dat we wat "makkelijk" denken. Slippertjes, in welke vorm dan ook, zitten er vaak bij. Als ik de parallel in de benadering tussen de hockeyers en voetballers zou moeten trekken, dan is het zo dat bij de voetballers de spelers en coach parasiteren op hun kwaliteiten van elders terwijl dat bij de hockeyers elke wedstrijd bevestigd dient te worden. Van Basten zal nooit een speler verwijten dat hij de bal met een hakje speelde, waar een gewone voetbeweging zuiverder had geweest. In die zin heeft LuukBes wellicht een punt dat het Nederlands voetbalelftal inderdaad voor het publiek speelt (of poogt te spelen) en niet plichtmatig voor de winst speelt. En de angst om die vraag van het publiek te (kunnen) beantwoorden, verklaart dan wellicht het missen van die kansen en het uitblijven van grote resultaten.
...
En wat jij zegt over een bal altijd wegkoppen, het pleit nog steeds niet vrij om de momenten dat je vrij voor het doel verschijnt de bal niet in de goal te mikken. Dat is falen. Omdat we echter over internationale helden spreken, moet de hand boven het hoofd gehouden. Zo koppen AD en Telegraaf vrolijk Oranje verder, waar de tegenstander "het gedaan" heeft. Ego's instandhouden, dat is het gewoon. Tot er weer eens een clash uitbreekt ...
Degene die NL het meest ontmaskerd heeft is de gruwlijk warrig fluitende scheids. Een trap waar die Spartaan 150 uur werkverlening voor krijgt wuift-ie wegquote:Op donderdag 8 september 2005 14:39 schreef okee6 het volgende:
Ik geef Andorra groot gelijk om toppers als Ruud van Nistelrooij te ontmaskeren. Het werkte wel, hij mistte en een strafschop en hij kreeg ook nog eens een gele kaart aangesmeerd, waar de tegenstander vrij van bleef. De eerdere klutsgoal was voor niemand te houden en diens laatste treffer bewees de zwakte van de tegenstander eens te meer.
Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is. Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:08 schreef SCH het volgende:
Het is ook de vraag of een andere baas het beter gedaan zou hebben. Maar daarom kun je deze baas toch nog wel bekritiseren? Zelfs al zou deze baas het beter doen dan al zijn voorgangers, dan kan het nog steeds een slechte baas zijn.
Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?quote:Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef Doc het volgende:
Degene die NL het meest ontmaskerd heeft is de gruwlijk warrig fluitende scheids. Een trap waar die Spartaan 150 uur werkverlening voor krijgt wuift-ie wegen meer van dergelijke warrigheden. Dat was werkelijk dramatisch.
Nope - hij kreeg geen kaart. Die kaart was voor Lima wegens praten.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?
De scheids was een aanfluiting maar het is wel zorgwekkend hoe snel Oranje zich liet provoceren.
Zekers, daar gaat deze hele aardige en onderhoudende discussie dan ook over en daarin verschillen wij deels van mening.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is.
Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.quote:Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:34 schreef Doc het volgende:
Voetbal speel je om te winnen - niet om het publiek te vermaken: daar kijg je geen punten voor. De mensen betalen niet voor een show - ze betalen voor een voetbal wedstrijd waarin winnen het doel is.
Dat punt snap ik. Echter ook op die "zachtere" (niet objectief meetbare) criteria is "goed" een relatief begrip wat pas zin in heeft in vergelijking met anderen in vergelijkbare situaties. Pas als de meeste andere coaches in een vergelijkbare situatie op die criteria beter scoren dan Van Basten kan je zeggen dat Van Basten het duidelijk slecht doet. \quote:Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.
Een baas die in korte tijd 10 procent winst haalt kan toch een slechte baas zijn omat hij bijvoorbeeld slecht is voor zijn personeel waardoor op termijn problemen ontstaan.
Zelf vind ik dat er op het beleid wellicht een en ander aan te merken is, maar dat dat voor iedere coach geldt. In grote lijnen vind ik het beleid van Van Basten goed te volgen. Een ondersteuning is deze subjectieve discussie is of de resultaten goed zijn: antwoord kan vooralsnog niet anders dan ja zijn. Iets minder objectief betreft de kwaliteit van het spel: daar zeg ik op dat het niet een daverende Globetrotters voetbal show is maar dat gezien het soort wedstrijden dat je mag verwachten in voorrondes en oefebwedstrijden de kwaliteit van het spel gemiddeld genomen beter is dan wat de andere landen deze voorrondes op de mat leggen en beter is dan wat NL gemiddeld genomen in voorrondes doet. Niet alleen qua resultaten - ook qua spel. Als jij weet welk land deze voorrondes mooier spel heeft laten zien of in welke voorrondes mooier speelde dan hoor ik dat graag.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:
Mijn mening over Van Basten is dat zijn beleid tot nu toe vrij warrig en onsamenhangend is en dat er weinig echte visie achter zit. Daar kan je over van mening verschillen maar volgens mij kan je niet stellen dat het resultaat het tegenovergestelde aantoont. Dat zou alleen zo zijn als we met brilant spel veel teams zouden overklassen. Dat is niet zo en dus blijft mijn twijfel. Dat het bij andere landen ook niet loopt of dat het in het verleden ook moeizaam ging vind ik daarbij niet heel erg relevant.
Die inzet en passie waren gister ontegenzeggelijk aanwezig. In mijn ogen zelfs te veel.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.
Schopje VBL ---> SEXquote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa
JAAAAAAAAAAAAAa
quote:
Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) nietquote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa
JAAAAAAAAAAAAAa
we zijn er.
Hoera
Ach tuurlijk wel, dat gedoe om een puntje.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) niet
Dat is ook mijn idee, alleen de volgende wedstrijden kunnen daar verandering in brengen.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:52 schreef Suijk het volgende:
Het wordt een beetje een herhaling van zetten, de verschillen in denkwijzen kunnen nog in 20 andere metaforen worden neergezet maar zal SCH niet dichter bij Doc brengen.
Leg eens uit.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Waardeloze opstelling van Marco gisteren. Toch weer winst, maar je moet je diep schamen.
Het gaat niet zozeer om de poppetjes maar om het systeem natuurlijk. Kijken of de vervangers ook in dat systeem kunnen spelen, dat is heel wat anders. Hij wil een systeem spelen en daar kun je het niet mee eens zijn, maar om dan tegen dit soort landen 3-2-5 te spelen is gewoon onzin en slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Hallo, als hij al kan oefenen in zijn favoriete elf, dan wisselt ie ze na rust allemaal. En gisteren stelde hij ook reserves op. Dat vind ik geen argument.
Ja, tegen landen van gelijke sterkte is het mij om het even hoe je wint, maar tegen een dwerg wil ik een dikke score.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:18 schreef Maquiladora het volgende:
Of je nu wint met 4-0 of met 8-0 het maakt geen biet uit, je haalt in beide gevallen 3 punten.
Voetbal is simpel, als je iedere wedstrijd 3 punten haalt wordt je kampioen.
Precies een schande. Weg ermee. Wie moet het worden Mitch ?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:21 schreef methodmich het volgende:
Leg mij uit wat de meerwaarde is van vier verdedigers tegen een team dat misschien één doelpoging zal ondernemen in de hele wedstrijd?
Een echte trainer durft aanpassingen te maken als de situatie daarom vraagt en dat kan Marco gewoon (nog) niet, bewees hij al eerder. Dat geeft te denken richting WK.
In deze wedstrijden hebben de vleugelverdedigers veel meer vrijheid en kun je dus beter kijken of hun aanvallende kwaliteiten ook naar voren komen, iets dat een mooi wapen kan zijn. Als ze dat goed onder de knie hebben is dat een krachtig wapen.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:21 schreef methodmich het volgende:
Leg mij uit wat de meerwaarde is van vier verdedigers tegen een team dat misschien één doelpoging zal ondernemen in de hele wedstrijd?
Een echte trainer durft aanpassingen te maken als de situatie daarom vraagt en dat kan Marco gewoon (nog) niet, bewees hij al eerder. Dat geeft te denken richting WK.
Van een coach die dominant voetbal belooft, zou je toch verwachten dat die dat juist wel doet tegen Andorra. Met meer aanvallers heb je ze veel sneller onder druk mochten ze de bal krijgen en beleger je ze als het ware. Dat van achteruit komen duurt te lang en is veel te voorspelbaar. Heeft Andorra het nou echt zwaar gehad? Heb jij ze naar adem zien happen? Ze hadden zelfs tijd om Ruud uit te lachen, dat zegt voldoende. Het was gewoon erg slecht en dat mag en moet gezegd worden.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:25 schreef Suijk het volgende:
[..]
In deze wedstrijden hebben de vleugelverdedigers veel meer vrijheid en kun je dus beter kijken of hun aanvallende kwaliteiten ook naar voren komen, iets dat een mooi wapen kan zijn. Als ze dat goed onder de knie hebben is dat een krachtig wapen.
En het heeft nu natuurlijk helemaal niks met het durven van aanpassingen te maken, want natuurlijk durft hij wel met 5 voorhoedespelers te spelen maar dat is totaal niet nodig en zullen we ook nooit gebruiken.
Ik was al tegen toen ie Castelen selecteerde, weet je nog?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:27 schreef SCH het volgende:
Hey MM
Ik was al tegen Van Basten hoor
Ga even mijn feestje bederven![]()
Het gaat niet om Andorra, het gaat om het grotere beeld. Met meer aanvallers heb je deze ploeg inderdaad sneller onder druk, maar Argentinië niet.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:27 schreef methodmich het volgende:
Van een coach die dominant voetbal belooft, zou je toch verwachten dat die dat juist wel doet tegen Andorra. Met meer aanvallers heb je ze veel sneller onder druk mochten ze de bal krijgen en beleger je ze als het ware. Dat van achteruit komen duurt te lang en is veel te voorspelbaar. Heeft Andorra het nou echt zwaar gehad? Heb jij ze naar adem zien happen? Ze hadden zelfs tijd om Ruud uit te lachen, dat zegt voldoende. Het was gewoon erg slecht en dat mag en moet gezegd worden.
Nee, volledig mee eens. En dus pas je je tegen de Argentijnen aan en speel je als het nodig is 4-4-2. Een ervaren coach speelt met systemen en Marco nog niet, logischerwijs. Maar dat moet je niet gaan goedpraten met een dooddoener over 3 punten is 3 punten, vind ik.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:28 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het gaat niet om Andorra, het gaat om het grotere beeld. Met meer aanvallers heb je deze ploeg inderdaad sneller onder druk, maar Argentinië niet.
Maar tegen Argentinie zullen we nooit de door jou gewenste opstelling die we tegen Andorra hadden moeten gebruiken, gebruiken (:P). Marco wil van eigen kracht uitgaan en met vleugelspelers spelen, ook tegen Argentinie, dan heb je nu de kans om daar aan te werken.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, volledig mee eens. En dus pas je je tegen de Argentijnen aan en speel je als het nodig is 4-4-2. Een ervaren coach speelt met systemen en Marco nog niet, logischerwijs. Maar dat moet je niet gaan goedpraten met een dooddoener over 3 punten is 3 punten, vind ik.
quote:Op donderdag 8 september 2005 20:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik was al tegen toen ie Castelen selecteerde, weet je nog?
Voetbalt ie eigenlijk nog ? Die van der Castelen ?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar hadden wij toen weer woorden over. Dat vond ik een goede keuze destijds
Dit typte ik vanochtend ook nog. Ik ben benieuwd of iedereen die Bouazoun ( ofzo ) het einde van z'n carierre, leven of weet ik het toewensten dat ook nu vinden....quote:Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef Doc het volgende:
Degene die NL het meest ontmaskerd heeft is de gruwlijk warrig fluitende scheids. Een trap waar die Spartaan 150 uur werkverlening voor krijgt wuift-ie wegen meer van dergelijke warrigheden. Dat was werkelijk dramatisch.
Die deelde toch een kamer met Van den Bergh en hadden last van het gesnurk van Stekelenburg en verstopten de Suskes en Wiskes van Van BOmmel.quote:Op donderdag 8 september 2005 20:46 schreef tong80 het volgende:
Denneboom, was dat nou een verdediger. Je hoort er niks meer van.
Advocaat maakte veel meer los hoorquote:Op donderdag 8 september 2005 21:34 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgens mij is er nog geen bondscoach geweest die zoveel los heeft gemaakt ondanks de goede resultaten.
Ze glimlachen vooral om deze lieve maar oh zo naieve post, vrees ik......quote:Op donderdag 8 september 2005 22:06 schreef tong80 het volgende:
Komt omdat Aad de Mos nooit bondscoach is geweest.
Maar deze discussie is vermakelijk voor een buitenstaander/Buitenlander.
Vertel je dit in het buitenland, dat de bondscoach Marco van Basten is en een record aantal wedstrijden ongeslagen is gebleven. Alle bondscoaches uit de 150 jaar voetbal-historie in de schaduw zet. Zich plaatst voor een groot toernooi met een puntenaantal waar nog nooit een coach aan heeft getipt. Straks na de kwalificatie echt gaat werken aan het definitieve Oranje na veel spelers te hebben geselecteerd, maar wist dat 9 van de 10 af zou vallen maar net die ene goed was voor Oranje. Spelers in de wachtkamer hebt zoals Kluivert, Seedorf, Davids, Zenden, Reiziger, Melchiot, van Bommel en Berry van Aerle die weer aan het trainen is.
Verklaren ze je voor gek
quote:Op donderdag 8 september 2005 23:16 schreef SocialDisorder het volgende:
De laatste keer dat het zootje in Oranje gehulde gladiatoren zo'n eenheid was, was in 1988. Daarvoor, in 1978, en daar weer voor in 1974.
En daarom zeg ik:marco doet het puik en met marco winnen de beker
Ik snap alleen niet dat je vind dat het spel van Oranje niet goed genoeg is. Als je het vergelijkt met een ideale wedstrijd dan klopt het maar als je nagaat dat geen enkel team in kwalificatie rondes perfecte wedstrijden speelt dan kan je ook het Marco van Basten niet aanrekenen dat NL geenquote:Op donderdag 8 september 2005 18:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook mijn idee, alleen de volgende wedstrijden kunnen daar verandering in brengen.
Ik snap niet dat jij het vertoonde spel wel goed genoeg vindt. De afgelopen wedstrijden van Oranje waren vaak zo bloedeloos en saai. Het is heel fijn dat er punten zijn gehaald maar daar is dan ook bijna alles mee gezegd. En ik zou het erg leuk vinden als er op het WK wel gevlamd wordt. Natuurlijk kan je ook dan de finale halen met 1-0-en en gelukkige gelijkspellen of matige partijen zoals tegen Tsjechie. Ook ik zal de straat op gaan als we met slechte kutwedstrijden kampioen worden. Maar het streven is om goed te spelen en te winnen, en Nederland heeft er de spelers voor.quote:Op vrijdag 9 september 2005 09:41 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat je vind dat het spel van Oranje niet goed genoeg is. Als je het vergelijkt met een ideale wedstrijd dan klopt het maar als je nagaat dat geen enkel team in kwalificatie rondes perfecte wedstrijden speelt dan kan je ook het Marco van Basten niet aanrekenen dat NL geen
perfecte wedstrijd speelt - netzomin als je het de coach van Andorra aan kan rekenen dat zij het WK niet halen.
Ik vond ze vermakelijker dan 95% van de kwalificatie-wedstrijden die ik van Oranje heb gezien....quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij het vertoonde spel wel goed genoeg vindt. De afgelopen wedstrijden van Oranje waren vaak zo bloedeloos en saai.
Dat is het streven inderdaad. Maar als ik zie dat geen enkele coach van een welk (Europees) land ooit echt gelukt is in voorronde wedstrijden (én dat ook vasthoudend op een EK/WK) vraag ik me of het überhaupt mogelijk is.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij het vertoonde spel wel goed genoeg vindt. De afgelopen wedstrijden van Oranje waren vaak zo bloedeloos en saai. Het is heel fijn dat er punten zijn gehaald maar daar is dan ook bijna alles mee gezegd. En ik zou het erg leuk vinden als er op het WK wel gevlamd wordt. Natuurlijk kan je ook dan de finale halen met 1-0-en en gelukkige gelijkspellen of matige partijen zoals tegen Tsjechie. Ook ik zal de straat op gaan als we met slechte kutwedstrijden kampioen worden. Maar het streven is om goed te spelen en te winnen, en Nederland heeft er de spelers voor.
Dus nee, ik vind het niet goed genoeg. En het hoeft niet perfect, maar het kan wel veel beter.
Dat snap ik niet. Jij voert wel de wedstrijd tegen Duitsland op als zijnde een geslaagde wedstrijd. Slecht voetbal mag niet genoemd worden maar als het wel lukt, dan krijgt de bondscoach wel een pluim?quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:31 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is het streven inderdaad. Maar als ik zie dat geen enkele coach van een welk (Europees) land ooit echt gelukt is in voorronde wedstrijden (én dat ook vasthoudend op een EK/WK) vraag ik me of het überhaupt mogelijk is.
Als jij me kan laten zien dat het mogelijk is, dan pas is het relevant om Van Basten er op te beoordelen. Iemand afschrijven op wat iets niemand kan is niet terecht.
Als jij zegt dat alles bagger is dan kan er gemeld worden dat er ook best goede wedstrijden gespeeld worden. Volgens mij heb ik zelf nergens heel specifiek de wedstrijd tegen Duistland genoemd. Ik vond de wedstrijden tegen Roemenië en Finland eerlijk gezegd leuker.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Jij voert wel de wedstrijd tegen Duitsland op als zijnde een geslaagde wedstrijd. Slecht voetbal mag niet genoemd worden maar als het wel lukt, dan krijgt de bondscoach wel een pluim?
Maar als niemand dat streven ooit in een gehele voorronde (+daarna op het EK/WK) haalt dan kan je wel kritiek hebben, maar dan is je norm te hoog. Dan voldoet geen enkele coach (van een Europees land) en heb je in wezen kritiek op alle coaches ooit en niet specifiek op Marco van Basten.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
Het is het streven en dat streven wordt niet gehaald en dat is jammer en daar richt mijn terechte kritiek zich op.
Nou, Oranje heeft volgens mij al jaren geen fatsoenlijke kwalificatiematch meer gespeeld, ook in deze serie was het plichtmatig schuiven en een hoop mazzel hoor. Kan er niks attractiefs in ontdekken. Ligt niet eens aan Marco, behalve tegen Andorra dan.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vond ze vermakelijker dan 95% van de kwalificatie-wedstrijden die ik van Oranje heb gezien....
Het lijkt wel alsof jij het verleden een beetje verbloemd. Het is nu prut, maar het is zo lang ik leef al prut geweest met het NL-elftal...
Precies. Over het algemeen zijn kwalificatie-wedstrijden altijd draken van wedstrijden. Dat was zo, dat is zo en dat zal zo blijven.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vond ze vermakelijker dan 95% van de kwalificatie-wedstrijden die ik van Oranje heb gezien....
Het lijkt wel alsof jij het verleden een beetje verbloemd. Het is nu prut, maar het is zo lang ik leef al prut geweest met het NL-elftal...
En dat eigenlijk niet alleen door NL maar door vrijwel alle landen ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies. Over het algemeen zijn kwalificatie-wedstrijden altijd draken van wedstrijden. Dat was zo, dat is zo en dat zal zo blijven.
Zo bedoelde ik dat ook. Ik zie andere landen ook slechts bij uitzondering dik winnen van bijvoorbeeld Armenië. De Europees kampioen had vorige week bijvoorbeeld ook de handen vol aan het nog puntloze Kazachstan.quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:49 schreef Doc het volgende:
[..]
En dat eigenlijk niet alleen door NL maar door vrijwel alle landen ...
Frankrijk en Spanje hadden thuis hetzelfde resultaat tegen Andorra en dat met 11 tegen 11 : andere landen hadden slechtere resultaten, behalve Tsjechie, maar die hadden tot de 80e minuut toen ze nog tegen 11 ipv 10 Andorezen speelde een stand van 4-1. Dat je een tegendoelpunt krijgt tege Andorra is ook niet bepaald sterk ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:09 schreef methodmich het volgende:
Ligt niet eens aan Marco, behalve tegen Andorra dan.
De roep om ervaring is het dus. Laten we Advocaat voor een 3de keer terughalen met zijn geslaagde wissels. Of wil je misschien met Van Gaal aan het roer "wereldkampioen worden" of Leo Beenhakker "20.000 kikkers in een kruiwagen"?quote:Op donderdag 8 september 2005 20:24 schreef methodmich het volgende:
Daar gaat het niet om tong, Van Basten is nog net zo onervaren als Rijkaard destijds was. Ik zie Marco dus ook in staat om op stressvolle momenten een foute wissel toe te passen, zoals Rijkaard.
Dat systeem is weleens gespeeld, tegen Malta. Toen stonden er 5 spitsen op het veld, na rust zelfs 6 omdat verdediger F. de Boer werd gewisseld voor Kieft. Een barslechte wedstrijd was het en een matige 1-0 thuisoverwinning tegen Malta.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:35 schreef Suijk het volgende:
Ik weet zeker dat Andorra met grotere cijfers opgerold had kunnen worden als we, zoals MM wil, opportunistischer hadden gespeeld. 5 spitsen, 2 verdedigers, iedereen aanvallen. Maar wat in godsnaam is het nut daarvan? Je leert er niks van, je speelt een systeem dat je toch nooit meer gebruikt, en dat alleen voor die 2 goals meer. Juist in dit soort wedstrijden kun je je eigen gewenste systeem bijslijpen.
Jep, ik zag duidelijk dat Yildirim beschadigd rond liep.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:57 schreef SCH het volgende:
Heerenveen heeft verloren, is ook Marco's schuld![]()
quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:57 schreef SCH het volgende:
Weer een bewijs wat voor toppertje die Marco is!quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:57 schreef SCH het volgende:
En Afellayquote:Op dinsdag 20 september 2005 17:54 schreef The_M het volgende:
Het is weer zover, we kunnen weer even lachen om onze Bondscoach:
Emanuelson, De Jong en Greene in de voorselectieAls je tegenwoordig twee keer een bal raakt word je al geselecteerd.
quote:Afellay, Davids, Greene en Emanuelson bij Oranje
20/9/2005 16:42
Marco van Basten nam 33 spelers op in zijn voorlopige selectie voor de komende WK-kwalificatieduels met Tsjechië en Macedonië op 8 en 12 oktober. Urby Emanuelson, Seginho Greene, Ibrahim Afellay en Edgar Davids zijn de meest opvallende namen.
In vergelijking met de vorige voorlopige selectie zijn er zeven nieuwe namen. Naast die van Emanuelson, Greene, Afellay en Davids, zijn ook die van Ron Vlaar, Romeo Castelen en George Boateng nieuw, al maakten zij voorheen nog wel deel uit van de Oranje-selectie. Afwezig zijn nu Johnny Heitinga, Mario Melchiot en Kiki Musampa.
Emanuelson, Greene en Afellay hebben zich dit seizoen in de kijker gespeeld. Emanuelson doet het voorlopig redelijk als linksback bij Ajax, waar hij profiteert van de afwezigheid van Maxwell en Juanfran. Greene laat zich bij zijn nieuwe club Feyenoord al direct gelden en Afellay is uitgegroeid tot basisspeler bij PSV.
Edgar Davids keerde terug na maandenlang te zijn gepasseerd. Bij Tottenham Hotspur komt de gewezen aanvoerder weer aan spelen toe, al moest hij het laatste competitieduel met Aston Villa wegens een blessure aan zich voorbij laten gaan.
De voorlopige Oranje-selectie:
Doel: Henk Timmer (AZ), Edwin van der Sar (Manchester United) en Oscar Moens (Willem II).
Verdediging: Urby Emanuelson (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Tim de Cler, Barry Opdam en Ron Vlaar (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Serginho Greene (Feyenoord), Khalid Boulahrouz (HSV), Theo Lucius en André Ooijer (beiden PSV) en Jan Kromkamp (Villarreal).
Middenveld: Nigel de Jong, Olaf Lindenbergh, Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Mark van Bommel (Barcelona), Rafael van der Vaart (HSV), George Boateng (Middlesbrough), Ibrahim Afellay en Phillip Cocu (beiden PSV) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Romeo Castelen en Dirk Kuyt (beiden Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).
Of je kijkt even in dit topic:quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:54 schreef DeTolk het volgende:
Het volledige artikel:
Staat toch niet alleen Davids in, in mijn post.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Of je kijkt even in dit topic:
Davids in de voorselectie!
quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:39 schreef methodmich het volgende:
Prima voorselectie. Ik mis alleen Alfred Schreuder en Daniël de Ridder.
je PSV-bril stond het niet toe hè?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:13 schreef The_M het volgende:
[..]
Is ook te vroeg denk ik maar kon het niet over mijn hart verkrijgen hem ook te noemen![]()
Maar wel met stabiele resultaten en als het ff meezit groepswinst...quote:Op woensdag 21 september 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
Het blijft natuurlijk enorm hap-snap en zonder echte visie.
Stabiel slecht spel inderdaad.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar wel met stabiele resultaten en als het ff meezit groepswinst...
Nou inderdaad. En dan graag nog wat leuker spel.quote:Doe mij zo'n visie op het WK.
Elke wedstrijd hetzelfde systeem, elke wedstrijd winst (één uitzondering). Lijkt mij een prima visie.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:10 schreef SCH het volgende:
Het blijft natuurlijk enorm hap-snap en zonder echte visie.
Met het spel van de afgelopen maanden? Daar word je niet blij van hoor.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Als we wereldkampioen worden, hoor je niemand meer.
Lekker boeiend, als je daar kampioen mee kan wordenquote:Op woensdag 21 september 2005 09:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Stabiel slecht spel inderdaad.
[..]
Nou inderdaad. En dan graag nog wat leuker spel.
Ik ga die discussie niet meer aan. Wat het resulaat ook mag worden en hoe het spel ook mag zijn.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:24 schreef Suijk het volgende:
Iedere keer bij de voorselectie barst exact dezelfde discussie los tussen SCH en de rest.
OK, dus als we straks met die wereldbeker door de Amsterdamse grachten varen, ga jij in een hoekje zitten mokken, goed?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Met het spel van de afgelopen maanden? Daar word je niet blij van hoor.
Ik ook niet meerquote:Op woensdag 21 september 2005 09:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ga die discussie niet meer aan. Wat het resulaat ook mag worden en hoe het spel ook mag zijn.
Dan hou je in mijn ogen niet echt van voetbal.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ga die discussie niet meer aan. Wat het resulaat ook mag worden en hoe het spel ook mag zijn.
Ben er nu te druk voor hoor maar het blijft gezellig en dan spreek ik Doc nog eensquote:Op woensdag 21 september 2005 09:24 schreef Suijk het volgende:
Iedere keer bij de voorselectie barst exact dezelfde discussie los tussen SCH en de rest.
Ik hap wel ffquote:Op woensdag 21 september 2005 09:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan hou je in mijn ogen niet echt van voetbal.
ik houdt zeker wel van voetbal, maar als je een toernooi lang tegen ploegen als Andorra moet spelen, dan wordt mooi voetbal je gewoonweg onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 21 september 2005 09:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, want als je het niet met SCH eens bent hou je niet van voetbal ...quote:Op woensdag 21 september 2005 09:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Ja, want als je het niet met SCH eens bent hou je niet van voetbal ...
[offtopic verwijderd]
Ach, heel (jaja, issie weer) romantisch gezien heb je wel gelijk. Maar ik hou van mooi voetbal, maar ik hou nog net ff meer van winnenquote:Op woensdag 21 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet.
Ik zeg dat als je tevreden bent met slecht voetbal en puur voor het resultaat gaat, je niet echt van voetbal houdt.
Ik ben blij met goed voetbal, maar net effe wat blijer met winst. NL Elftal in 2000; speelde de sterren van de hemel, maar werd door Italië eruit geknikkerd. Kijk ik ben dan wel trots dat we tot ambassadeur van het voetbal worden uitgeroepen voor dat jaar, maar ik had liever ambassadeur met een beker geweest.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet.
Ik zeg dat als je tevreden bent met slecht voetbal en puur voor het resultaat gaat, je niet echt van voetbal houdt.
Ik ben zelf wel een fan van de Jong en niet helemaal objectief in deze.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:45 schreef The_M het volgende:
En wat vinden jullie van het feit dat De Jong bij de voorselectie zit? Speelt al weken niet bij Ajax, maar waarom dan wel in de voorselectie (laat staan definitieve selectie, maar dat is nog maar afwachten)?
Ik vind De Jong ook een hele goeie voetballer, een van de betere bij Ajax. Ik snap ook echt niet dat hij niet speelt. Marco zal hem wel bij de voorselectie hebben zitten om aan te geven dat ze hem niet vergeten zijn ofzo.....quote:Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel een fan van de Jong en niet helemaal objectief in deze.
Puur op rationele basis zou hij niet opgeroepen moeten worden, hij heeft trouwens dit seizoen al wel wat gespeeld hoor. De laatste 2 a 3 wedstrijden is hij er eigenlijk pas buiten gevallen. En als het lang zo doorgaat met hem, dan wordt hij vanzelf niet meer opgeroepen (zie Heitinga).
Bommel valt tenminste nog elke week in bij Barcaquote:Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Vind ik goed, want zo laat San Marco weten dat hij niet uit de picture is, net als Van Bommel die al geen weken bij Barça speelt.
quote:
Waar heb ik in bovenstaande reactie van vandaag gezegd dat ik tevreden ben met slecht voetbal en puur voor resultaat ga?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
en nog geen basisplaats af weten te dwingenquote:Op woensdag 21 september 2005 11:57 schreef The_M het volgende:
[..]
Bommel valt tenminste nog elke week in bij Barca![]()
De Jong is een van de Ajacieden die Marco sowieso mee wil nemen naar Duitsland. Hij dient hem dus te selecteren, ongeacht of ie speelt. Hetzelfde gold in feite voor Heitinga, maar die was zo hopeloos uit vorm dat selectie weinig zin had.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:56 schreef The_M het volgende:
[..]
Ik vind De Jong ook een hele goeie voetballer, een van de betere bij Ajax. Ik snap ook echt niet dat hij niet speelt. Marco zal hem wel bij de voorselectie hebben zitten om aan te geven dat ze hem niet vergeten zijn ofzo.....
De publieke opinie.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:25 schreef DutchGooner het volgende:
Ik zie nu pas dat Davids in de voorselectie zit
Op basis van wat is dat gebaseerd?
Die halve wedstrijd die ie bij de sperz heeft gespeeld?
Eerdere resultaten denk ik?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:25 schreef DutchGooner het volgende:
Ik zie nu pas dat Davids in de voorselectie zit
Op basis van wat is dat gebaseerd?
Die halve wedstrijd die ie bij de sperz heeft gespeeld?
Maar waarom is ie dan niet in zijn Juve-periode geselecteerd?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Eerdere resultaten denk ik?
Davids in z'n Juve-bank-periode had geen wedstrijd gespeeld. Nu heeft hij speelminuten gemaakt, en Marco is ervan overtuigd dat hij een (halve) wedstrijd kan spelen. Met het uitvallen van Cocu is er gewoon een geroutineerde middenvelder nodig.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar waarom is ie dan niet in zijn Juve-periode geselecteerd?
Voorop gesteld,ik heb niets tegen Davids maar ik mis de logica.
Dat was hetzelfde met van Bommel destijds,die werd er uitgemikt om vervolgens na zijn transfer naar Barca weer opgeroepen te worden zonder dat ie een officiele wedstrijd gespeeld had.
Als anderhalve wedstrijd genoeg is zal ik de volgende keer ook maar eens gaan wachten op een telefoontje uit Zeist.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nu heeft hij speelminuten gemaakt
En hoe vaak heb jij de wereldbeker voor clubs, de champions league, de Johan Cruyff schaal, de Eredivisie-schaal en de Amstelcup gewonnen?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Als anderhalve wedstrijd genoeg is zal ik de volgende keer ook maar eens gaan wachten op een telefoontje uit Zeist.
En wat heeft het verleden van een speler er mee te maken?quote:Op woensdag 21 september 2005 13:38 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En hoe vaak heb jij de wereldbeker voor clubs, de champions league, de Johan Cruyff schaal, de Eredivisie-schaal en de Amstelcup gewonnen?
Volgens mij was Davids in z'n Juve periode wel geselecteerd. In z'n Barça periode was-ie zelfs captain dacht ik. Alleen in z'n Inter periode niet omdatie toen geheel niet speelde.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:30 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar waarom is ie dan niet in zijn Juve-periode geselecteerd?
Voorop gesteld,ik heb niets tegen Davids maar ik mis de logica.
Dat was hetzelfde met van Bommel destijds,die werd er uitgemikt om vervolgens na zijn transfer naar Barca weer opgeroepen te worden zonder dat ie een officiele wedstrijd gespeeld had.
Ik vind dit inderdaad ook een opmerkelijke naamquote:Op woensdag 21 september 2005 13:37 schreef Le-proffesseur het volgende:
Is het eigenlijk wel terecht dat Moens geselecteerd wordt als derde doelman... ?? Gezien de resultaten mag Lodewijks van mij wel aanspraak maken op die plek...![]()
Sorry,je hebt gelijk,ik bedoelde zijn Inter-periode,haalde 2 kutclubs door elkaarquote:Op woensdag 21 september 2005 13:41 schreef Doc het volgende:
[..]
Volgens mij was Davids in z'n Juve periode wel geselecteerd. In z'n Barça periode was-ie zelfs captain dacht ik. Alleen in z'n Inter periode niet omdatie toen geheel niet speelde.
Hij valt ook wel af denk ik, maar van Basten wil alleen maar aangeven dat Davids weer in beeld is bij Oranje. Goede actie van Van Basten, nu maar hopen dat Davids snel weer terug is in Oranje.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:40 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
En wat heeft het verleden van een speler er mee te maken?
We praten nu over prijzen van 10 jaar terug.
Het gaat om zijn huidige vorm en daarom vind ik het gewoonweg lachwekkend dat ie geselecteerd is,ach ja,waar maak ik me druk om,tis slechts de voorselectie.
Ik mag toch aannemen dat ie afvalt.
Verstandig; geen Makaay. Het lukt gewoon niet met die jongen in Oranje.quote:Davids, Boateng en Lindenbergh terug bij Oranje
30/9/2005 12:55
Het Nederlands elftal heeft zijn aanvoerder terug. Bondscoach Marco van Basten nam Edgar Davids op in de selectie voor de komende WK-kwalificatieduels met Tsjechië en Macedonië. Ook George Boateng en Olaf Lindenbergh kregen een oproep.
Davids kwam op 13 oktober 2004 voor het laatst in actie namens Oranje. De toenmalige aanvoerder verloor zijn plek omdat hij bij Internazionale niet aan spelen toe kwam. Dit seizoen speelt hij bij Tottenham Hotspur, waarvoor hij tijdens vijf van de zeven competitieduels in actie kwam. Wel kampte de 73-voudig international met enkele kleine blessures.
Naast Davids keren ook Boateng, Lindenbergh en Vlaar terug in de Oranje-selectie. Voor Mark van Bommel is daar nog steeds geen plaats in de 22-koppige selectie. Een andere opvallende afwezige is Roy Makaay. De aanvaller van Bayern München lijkt er niet in geslaagd te zijn om bondscoach Van Basten van zijn kwaliteiten te overtuigen.
De Oranje-selectie
Doel: Van der Sar (Manchester United) en Timmer (AZ)
Verdediging: Bouma (Aston Villa), De Cler, Opdam en Vlaar (allen AZ), Van Bronckhorst (Barcelona), Boulahrouz (HSV) en Kromkamp (Villarreal)
Middenveld: De Jong, Lindenbergh, Maduro en Sneijder (allen Ajax), Landzaat (AZ), Van der Vaart (HSV), Boateng (Middlesbrough) en Davids (Tottenham Hotspur)
Aanval: Babel (Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Kuijt (Feyenoord), Van Nistelrooy (Manchester United) en Vennegoor of Hesselink (PSV)
Want?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:50 schreef erik.jansen101 het volgende:
Wat een grap dit weerWe moeten echt snel van die man af.
Hij selecteert Van Bommel niet, en bankzitters De Jong en Davids wel. Van Basten draait er gewoon om heen, hij moet gewoon toegeven dat hij Van Bommel niet mag en niet steeds met die kutsmoesjes aankomen.quote:
Babel mag nog niet eens Makaays schoenen poetsen, van Bommel hoort in de selectie thuis. VB is gewoon bang voor hem, dat is me wel duidelijk. Lafaardquote:
Kijk, jij bent ook willekeurig als je Davids en De Jong bankzitters noemt en Van Bommel niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:22 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Hij selecteert Van Bommel niet, en bankzitters De Jong en Davids wel. Van Basten draait er gewoon om heen, hij moet gewoon toegeven dat hij Van Bommel niet mag en niet steeds met die
Nou weer een opvallende selectie van Van Basten. Ik snap vooral niet waarom Van Bommel niet bij de selectie zit. Echt waar, hij is door iedereen met lauwerkranzen omhangen in de voetbalwereld en onze bondscoach heeft totaal geen interesse in hem...speelt niet of niet goed. Wat een bullshit, ik heb het idee dat er andere zaken meespelen. Anders komt ie niet aanzetten met bankzitter De Jong, Lindenbergh...die aardig kan ballen maar zo zijn er in Nederland nog wel meer en -echt onbegrijpelijk- Boateng...wat moet die nu weer bij Oranje? Ook de keuze voor Babel snap ik niet zo goed, speelt niet denderend. Ach, ik vrees (let wel: vrees, niet hoop! Ik hoop dat Nederland wint ondanks het hele vreemde selectiebeleid) dat Oranje onderuit gaat als de echte tegenstanders komen, want ik vind een redelijke helft tegen Tjechië en een oefenwedstrijdje tegen Duitsland geen reden om te juichen over het fantastisch spelende Oranje.quote:Doel: Van der Sar (Manchester United) en Timmer (AZ)
Verdediging: Bouma (Aston Villa), De Cler, Opdam en Vlaar (allen AZ), Van Bronckhorst (Barcelona), Boulahrouz (HSV) en Kromkamp (Villarreal)
Middenveld: De Jong, Lindenbergh, Maduro en Sneijder (allen Ajax), Landzaat (AZ), Van der Vaart (HSV), Boateng (Middlesbrough) en Davids (Tottenham Hotspur)
Aanval: Babel (Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Kuijt (Feyenoord), Van Nistelrooy (Manchester United) en Vennegoor of Hesselink (PSV)
ja, er zitten nog geen gaten in het dak van de ArenAquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:16 schreef Radegast het volgende:
Mooi Davids is terug, nu Seedorf nog.
quote:Ik heb liever Davids in Oranje dan een blunderende Cocu of een prutsende Van Bommel.
Stefano?quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:16 schreef Radegast het volgende:
Mooi Davids is terug, nu Seedorf nog.
Dit is het begin van een prachtig gedicht lijkt mequote:Op vrijdag 30 september 2005 15:34 schreef Siemerink het volgende:
Alleen Ryan Babel is discutabel...
Van Nistelrooy doet het natuurlijk altijd mooiquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:34 schreef Siemerink het volgende:
Prima selectie. Alleen Ryan Babel is discutabel...
gedicht aan het maken?quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:44 schreef Bartjaah het volgende:
Om de drommel, waar blijft die selectie van Van Bommel?
Als ie maar niet scoort tegen Nederland in de finale .quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:20 schreef tong80 het volgende:
De naturalisatie van Makaaij is inmiddels in gang gezet.
Raar idd.quote:
Jij wou beweren dat Babel moet spelen in plaats van VN???quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Van Nistelrooy doet het natuurlijk altijd mooi
Babel zou er niet eens bij moeten zitten...quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:06 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Jij wou beweren dat Babel moet spelen in plaats van VN???
Marco haalt ook alleen maar de negatieve dingen eruit zeg...quote:'Van Bommel mist de juiste mentaliteit'
Mark van Bommel lijkt zijn vakantie voor de zomer van 2006 te kunnen boeken. Bondscoach Marco van Basten acht de kans dat Van Bommel meegaat naar Duitsland klein: "Van Bommel mist de juiste wedstrijdmentaliteit."
Dat Van Basten niet erg gecharmeerd is van de Barcelona-middenvelder is duidelijk. De bondscoach selecteerde Edgar Davids en George Boateng, maar liet Van Bommel wederom thuis. "De kritiek die we een paar maanden geleden op hem hadden, geldt nog steeds", liet San Marco weten aan het ANP.
"Hij heeft pas twee wedstrijden in de basis gestaan bij Barcelona en beide optredens waren redelijk, maar niet goed. Bij het tegendoelpunt in het Champions League-duel met Udinese was hij dinsdag direct betrokken. En in de competitiewedstrijd kreeg Real Betis Sevilla al heel snel een rode kaart, waardoor we geen goed oordeel over Mark konden geven", ging de bondscoach verder.
Ondanks het feit dat de Limburgse middenvelder zich stilaan in de basisformatie van Barcelona heeft geknokt, blijft Van Basten kritisch. "Van Bommel mist de juiste wedstrijdmentaliteit. De agressie, de echte wil om zijn taken goed uit te voeren, ontbreekt. Davids heeft dat wel. Hij voegt daarmee wat toe aan de selectie. Wel moet Edgar er voor gaan zorgen dat hij iets minder snel gele kaarten oploopt. Daar zal ik met hem over gaan praten."
voetbalprimeur.nl
Het verschil is dat Seedorf wel kan voetballen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:49 schreef Doc het volgende:
Ik vind het trouwens wel grappig dat de Van Bommel roepers zelden of nooit ook Seedorf roepers zijn en vice versa
(beide spelers zitten in exact hetzelfde schuitje; spelen goed voor hun (top)club maar niet/amper in Oranje)
quote:in de competitiewedstrijd kreeg Real Betis Sevilla al heel snel een rode kaart, waardoor we geen goed oordeel over Mark konden geven", ging de bondscoach verder.
Kan een laatste poging zijn hem te prikkelen, maar ik acht de psychologische kwaliteiten van Marco niet zo hoog, dus ik ga voor definitieve afservering.quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:26 schreef LuukBes het volgende:
Is niet niks wat hij daar zegt. Een uiterste tergpoging, of een defintieve afservering.
Om van Bommel te pestenquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:53 schreef -Vaduz- het volgende:
George snap ik niet, die komt technisch tekort.
Bank warm houden .....quote:
Ja en van Bommel is niet goed, bla bla bla..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:47 schreef Suijk het volgende:
En dan zeggen dat Bommel er niet bij zit omdat 'ie een rode kaart pakte...
Daarom roept hij zeker ook VoH op en die AZ-spelers en zat bv Affelay in de voorselectie?quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:47 schreef MasterM26 het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens Schupi! Ik begin een steeds grotere hekel aan van Basten te krijgen
hij is veel te veel Ajax-georiënteerd en ik snap niet waarom
die spelen als brandhout
![]()
ik hoop ook dat ie tegen Tsjechië hard onderuit gaat want met dit team win je een wk nooit![]()
Tuurlijk, komen we weer met die dooddoener aan. Even voor de vergelijking; van Nistelrooij heeft 't laten zien. Heitinga en Sneijder laten 't zien. Van Persie laat 't ook zo duidelijk zien. Van der Vaart laat ook zien dat ie wel eens een mannetje laat lopen en dus ook maar een mens van vlees en bloed is. Kuijt speelt ook niet bepaald de sterren van de hemel, ondanks die inzet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daarom roept hij zeker ook VoH op en die AZ-spelers en zat bv Affelay in de voorselectie?
Van Bommel heeft in het Nederlands elftal nog nauwelijks iets laten zien, laten we wel zijn.
"waar is die jongen toch mee bezig??"quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:46 schreef methodmich het volgende:
Goeie column van Hugo Borst vandaag. Mark overal de schuld van geven.
Weet je? Dat argument is ronduit stuitend. Ik vind het een grof schandaal.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:47 schreef Suijk het volgende:
En dan zeggen dat Bommel er niet bij zit omdat 'ie een rode kaart pakte...
staat die ergens te lezen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:46 schreef methodmich het volgende:
Goeie column van Hugo Borst vandaag. Mark overal de schuld van geven.
Lees mijn verhaal maar hierboven. Een speler met exceptionele winnaarsmentaliteit en spelinzicht.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat zijn de goede dingen van Van Bommel dan in het Nederlands elftal?
Dezelfde als de goede dingen die hij PSV liet zien, als hij maar vertrouwen krijgt van de bondscoach en goed wordt gebruikt......quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat zijn de goede dingen van Van Bommel dan in het Nederlands elftal?
Bij PSV inderdaad, bij het Nederlands elftal vooralsnog niet. Bij PSV werden bepaalde trekjes ook fataal op belangrijke momenten, zoals bijvoorbeeld tegen AC Milan toen Van Bommel zijn tegenstander weer eens liet lopen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Lees mijn verhaal maar hierboven. Een speler met exceptionele winnaarsmentaliteit en spelinzicht.
Sodemieter toch op man. Ik word doodmoe van dit gepapegaai. Kijk als eerst eens objectief naar voetbal en leer in perspectief te kijken, dan leer je vanzelf zien dat het allemaal reuze meevalt met de "foutjes" van van Bommel. Dat mannetje laten lopen he, daar zei Henk Ten Cate eens iets heel zinvols over; Denk je dat Deco nooit een mannetje laat lopen? Of Xavi? Daar is alles mee gezegd. Zelfs de allergrootsten-der-aarde, laten wel eens een mannetje lopen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bij PSV inderdaad, bij het Nederlands elftal vooralsnog niet. Bij PSV werden bepaalde trekjes ook fataal op belangrijke momenten, zoals bijvoorbeeld tegen AC Milan toen Van Bommel zijn tegenstander weer eens liet lopen.
Van Basten moet de stem van het volk eens leren respecteren en mensen gelijkwaardig behandelen. Het is een arrogant, narcistisch loeder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van Basten moet niks, hij moet gewoon zorgen dat hij zoveel mogelijk wedstrijden wint en zijn selectie op die doelstelling weet af te stemmen. Met of zonder Van Bommel.
Doe gewoon ff rustig. Ik word een beetje moe van jouw manier van "discussiëren". Het valt niet mee dat er mensen een andere mening hebben zeker? Meteen bazelen over papegaaien als iemand het niet met jou eens is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:12 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Sodemieter toch op man. Ik word doodmoe van dit gepapegaai. Kijk als eerst eens objectief naar voetbal en leer in perspectief te kijken, dan leer je vanzelf zien dat het allemaal reuze meevalt met de "foutjes" van van Bommel. Dat mannetje laten lopen he, daar zei Henk Ten Cate eens iets heel zinvols over; Denk je dat Deco nooit een mannetje laat lopen? Of Xavi? Daar is alles mee gezegd. Zelfs de allergrootsten-der-aarde, laten wel eens een mannetje lopen.
Herinner je je de tweede goal van Duitsland nog, tegen Nederland? Bekijk de posities eens van de spelers en de taken. Volgens mij doet een andere middenvelder exact fout, wat van Bommel overkwam bij PSV tegen Milan. Hoor je niemand over!
En over dat ruimte geven van Munteanu bij Roemenie. Munteanu kon de bal alleen horizontaal afspelen, dus in principe geen ruimte of kansen creeeren. Tsjechie liet hem dat wel doen, verticaal inspelen, de wedstrijd daarna. Ik geloof dat het 2-0 voor Roemenie werd met een zeer belangrijke munteanu. In perspectief bekijken does the trick. Munteanu was ongevaarlijk tegen Nederland.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:14 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Van Basten moet de stem van het volk eens leren respecteren en mensen gelijkwaardig behandelen. Het is een arrogant, narcistisch loeder.
Precies.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:52 schreef addictivebeat het volgende:
Tja, van Bommel wordt nou eenmaal een tikkeltje overschat. Ik bedoel als ik lees van diepgang gecombineerd met oog voor de vrije ruimte maar ook voor de vrije man; en heel vaak vaak one touch voetbal en nog meer van dat soort dingen.Van Bommel zit er namelijk tussin. Ja, hij heeft wel inzicht in passes geven, maar daar is hij maar een beetje goed in. Ja, hij heeft een bepaalde agressiviteit in z'n spel en z'n mentaliteit is ook een kwaliteit van hem, maar daar is ook niet zo goed is als men denkt. Davids heeft wat betreft dat laatste veel betere kwaliteiten.
Hij ontbeert ook vooral technische klasse. Verder heeft hij wel een goed schot in de benen.
En dan heeft Van Bommel nog niet gespeeld op een groot eindtoernooi, daar schiet Mark dus niets mee op...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:59 schreef cultheld het volgende:
Als ik Van Bommel was, dan zou ik weigeren om te spelen onder Van Basten. Vervolgens gaat Van Basten keihard onderuit op het WK tegen Mexico of Spanje en dan vliegt hij er uit.
Doet hij het toch beter dan Rijkaard, Van Hanegem, Advocaat, Hiddink, Beenhakker en lafbek Cruyff.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Van Basten wordt geen wereldkampioen.
Hij is een coach die misschien alles wint tot de finale maar dan dik op zijn bek gaat.
Dat dan nog wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Doet hij het toch beter dan Rijkaard, Van Hanegem, Advocaat, Hiddink, Beenhakker en lafbek Cruyff.
Die is dan op het EK 2008 de leider van de Europees Kampioenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
En dan heeft Van Bommel nog niet gespeeld op een groot eindtoernooi, daar schiet Mark dus niets mee op...
Alsof Nederland met Cruyff of Adriaanse wel het WK wint...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:14 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat dan nog wel.
Maar dan zit Nl te kijken met 3 verloren finale's
Hiddink.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof Nederland met Cruyff of Adriaanse wel het WK wint...
Wat Cultheld zegt , Hiddinkquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alsof Nederland met Cruyff of Adriaanse wel het WK wint...
Duitsland?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Die is dan op het EK 2008 de leider van de Europees Kampioen
Die is al eens bondscoach geweest en toen won Nederland ook geen tournooi.quote:
Oh, wat ben jij een loser zeg. Weer lekker niet noemen hoe belangrijk van Bommel is geweest in de wedstrijden tot aan de 2e halve finale tegen Milan, maar wel weer die fout opnoemenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is geen dooddoener, het is gewoon een feit. Van Bommel heeft in het Nederlands elftal nog niets laten zien, net zoals Heitinga, Sneijder en Van Nistelrooij overigens. Ben ik volkomen met je eens, ik begrijp dat ook niet waarom Van Nistelrooij en in mindere mate Heitinga behoorlijk wat krediet hebben (gehad).
Bij PSV vond ik Van Bommel een prima speler die ten koste van alles wilde winnen en juist dat ontbrak er aan bij het Nederlands elftal, echter in Oranje heeft Van Bommel nooit wat laten zien.
Ook bij PSV maakte Van Bommel op beslissende momenten fouten trouwens, zoals tegen AC Milan.
Kan het weer inhoudelijk worden en kunnen de persoonlijke aanvallen achterwege blijven?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:23 schreef The_M het volgende:
Oh, wat ben jij een loser zeg. Weer lekker niet noemen hoe belangrijk van Bommel is geweest in de wedstrijden tot aan de 2e halve finale tegen Milan, maar wel weer die fout opnoemenGa lekker van Basten in zijn kont nuecken ofzo, loser
![]()
Nee dit getuigt van intelligentie.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:23 schreef The_M het volgende:
[..]
Oh, wat ben jij een loser zeg. Weer lekker niet noemen hoe belangrijk van Bommel is geweest in de wedstrijden tot aan de 2e halve finale tegen Milan, maar wel weer die fout opnoemenGa lekker van Basten in zijn kont nuecken ofzo, loser
![]()
Op dit soort zwakzinnig en infantiel boerencalimerogelul ga ik verder niet inhoudelijk in. Nu graag een inhoudelijke reactie.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:23 schreef The_M het volgende:
[..]
![]()
Precies, Van Bommel deed het nooit echt heel goed bij het Nederlands elftal en is er daarom niet meer bij, net zoals bijvoorbeeld Seedorf. Er is wel sprake van inconsequentie, maar goed...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:29 schreef Suijk het volgende:
[..]
Nee dit getuigt van intelligentie.
Psv speelt anders dan het NL elftal. V. Bommel heeft daar veel kansen gehad maar nog nooit (ook niet bij andere bondscoaches) overtuigd. Dan snap ik dat hij er niet bij zit.
De inconsequentie met anderen die wel opgeroepen worden is wel storend.
Jij haalt die fout van tegen Milan er toch bij? Dus dan mag je wel met PSV vergelijkenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies, Van Bommel deed het nooit echt heel goed bij het Nederlands elftal en is er daarom niet meer bij, net zoals bijvoorbeeld Seedorf. Er is wel sprake van inconsequentie, maar goed...
Een wedstrijd tegen Milan is relevant, Van Bommel maakte een cruciale fout. Tegen Milan kost dat je de kop, tegen RBC niet. Maar dat begrijp je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:42 schreef The_M het volgende:
[..]
Jij haalt die fout van tegen Milan er toch bij? Dus dan mag je wel met PSV vergelijken![]()
En de wedstrijden tegen Lyon waren niet relevant? En de wedstrijden tegen Monaco daarvoor waren niet relevant? En de uitwedstrijd tegen Ajax bv was niet relevant? Alleen die fout tegen Milan was relevant? Iedereen maakt toch weleens een ketser? Maduro maakte vorig jaar tegen AZ ook een ketser waardoor Nelisse scoorde, moeten we hem nu ook thuislaten? En helemaal als je op zo'n hoog podium als de halve finale CL acteert, maak je weleens een fout. Het is gewoon erg klote dat die bal er in ging, want als Ambrosini over de goal had gekopt had niemand wat gezegd, zo werkt dat nou eenmaal. Maar sommige mensen willen alleen maar de slechte dingen zien....quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een wedstrijd tegen Milan is relevant, Van Bommel maakte een cruciale fout. Tegen Milan kost dat je de kop, tegen RBC niet. Maar dat begrijp je zelf ook wel.
Iemand die zo knullig zijn mannetje laat lopen en bij het Nederlands elftal nog niets heeft laten zien... ik vind het niet zo raar dat een bondscoach hem thuislaat.
Verder was Van Bommel bij PSV gewoon uitstekend, daar gaat de discussie ook niet over want dat heeft iedereen wel gezien, maar in het Nederlands elftal heeft hij toch echt weinig laten zien, terwijl hij wel degelijk de kans heeft gehad.
Van Basten mag hem gewoon niet en geeft hem daarom andere taken dan hij bij PSV en Barca krijgt. Zodat hij zeker weet dat hij Van Bommel af kan branden en de media ja-knikkers zijn het toch wel met hem eens. Maar na de eerste nederlaag zal het arrogante dédain wat Bassie uitstraalt genadeloos af worden gemaakt in de pers en ik verheug mij in het belang van het Nederlandse voetbal op die dag.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien dat Van Bommel de tactische opdrachten negeerde? Zoiets zal het wel zijn denk ik.
Een WK en een WK kwalificatie draaien om cruciale momenten. Je moet op het WK tegen de Argentijnen of Brazilianen geen speler hebben die zomaar op eigen helft zijn mannetje eens laat lopen en alle tactische opdrachten overboord gooit. Daar heeft het hele team last van en als een bondscoach er voor kiest om zo'n speler thuis te laten, dan kan ik dat prima begrijpen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:58 schreef The_M het volgende:
[..]
En de wedstrijden tegen Lyon waren niet relevant? En de wedstrijden tegen Monaco daarvoor waren niet relevant? En de uitwedstrijd tegen Ajax bv was niet relevant? Alleen die fout tegen Milan was relevant? Iedereen maakt toch weleens een ketser? Maduro maakte vorig jaar tegen AZ ook een ketser waardoor Nelisse scoorde, moeten we hem nu ook thuislaten? En helemaal als je op zo'n hoog podium als de halve finale CL acteert, maak je weleens een fout. Het is gewoon erg klote dat die bal er in ging, want als Ambrosini over de goal had gekopt had niemand wat gezegd, zo werkt dat nou eenmaal. Maar sommige mensen willen alleen maar de slechte dingen zien....
Dat zal het zijn ja.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Basten mag hem gewoon niet en geeft hem daarom andere taken dan hij bij PSV en Barca krijgt.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een WK en een WK kwalificatie draaien om cruciale momenten. Je moet op het WK tegen de Argentijnen of Brazilianen geen speler hebben die zomaar op eigen helft zijn mannetje eens laat lopen en alle tactische opdrachten overboord gooit. Daar heeft het hele team last van en als een bondscoach er voor kiest om zo'n speler thuis te laten, dan kan ik dat prima begrijpen.
Op clubniveau vind ik Van Bommel zeker beter dan Maduro maar in het Nederlands elftal heeft Van Bommel echt nog niets laten zien.
1) Vennegoor deed het prima tegen Armeniequote:waarom zit Vennegoor wel bij de selectie en van hooijdonk niet
Het is echter wel de reden dat Mark er niet bij zit.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:23 schreef The_M het volgende:
[..]
![]()
Raar dat ook de meeste spelers van het team hebben aangegeven dat ze het vreemd vinden dat Van Bommel er niet bij zit....
Van Hooijdonck wel dan? 1 goal voor NAC tot nu toequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:04 schreef rubbereend het volgende:
waarom zit Vennegoor wel bij de selectie en van hooijdonk niet, zo goed vind ik vennegoor dit jaar niet in vorm
daar is niks zieligs aan, dat is ook een kwaliteit, belachelijk om dat zielig te noemen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:32 schreef methodmich het volgende:
Vennegoor als ouderwets breekijzer, het heeft iets zieligs natuurlijk. Maar goed, je moet wat.
En als ie de 1-0 tegen de Duitsers in de blessuretijd inkopt na een invalbeurt, dan vind jij hem nog zieligquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:32 schreef methodmich het volgende:
Vennegoor als ouderwets breekijzer, het heeft iets zieligs natuurlijk. Maar goed, je moet wat.
Ik denk dat de mens en de speler Vennegoor daar totaal geen probleem mee heeft. Hij is al lang blij om überhaubt bij de selectie te zitten, laat staan dat hij een basisplaats gaat eisen. Daar is hij ook de persoon niet voorquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ik vind het iets zieligs hebben voor die jongen. Alleen daarom wordt hij gekozen en dan nog bij gebrek aan beter ook.
Precies, die jongen weet zelf ook waarom hij er bij zit en zit er zeker niet mee.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar is niks zieligs aan, dat is ook een kwaliteit, belachelijk om dat zielig te noemen.
Ronald Koeman is inderdaad een topcoachquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:25 schreef versteegrob het volgende:
Altijd raar dat iedereen het beter weet dan Van Basten. Sorry mensen maar hij is een van de beste voetballers ter wereld geweest. Dan weet je echt wel hoe het spel in elkaar zit (...)
Nee dat weet ik wel maar gewoon alles hoe hij handelt, hoe hij doet. Hij komt heel zelfverzekerd over, volgens mij heeft die alles al mooi uitgestippeld alleen de uitvoering meot nog komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:14 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Ronald Koeman is inderdaad een topcoachEen goede speler maakt niet perse een goede trainer, alhoewel ik van Basten opzich het heel aardig vind doen. Zijn selectiebeleid is goed, alleen zitten er af en toe rare keuzes tussen
nog een paar voorbeeldenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:14 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Ronald Koeman is inderdaad een topcoachEen goede speler maakt niet perse een goede trainer, alhoewel ik van Basten opzich het heel aardig vind doen. Zijn selectiebeleid is goed, alleen zitten er af en toe rare keuzes tussen
Ik heb het gevoel de 0-4 .. tegen zijn clubbiequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Misschien dat Van Bommel de tactische opdrachten negeerde? Zoiets zal het wel zijn denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |