abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 15:28:50 #26
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30388378
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:08 schreef SCH het volgende:

Het is ook de vraag of een andere baas het beter gedaan zou hebben. Maar daarom kun je deze baas toch nog wel bekritiseren? Zelfs al zou deze baas het beter doen dan al zijn voorgangers, dan kan het nog steeds een slechte baas zijn.
Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is. Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_30388388
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef Doc het volgende:
Degene die NL het meest ontmaskerd heeft is de gruwlijk warrig fluitende scheids. Een trap waar die Spartaan 150 uur werkverlening voor krijgt wuift-ie weg en meer van dergelijke warrigheden. Dat was werkelijk dramatisch.
Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?
De scheids was een aanfluiting maar het is wel zorgwekkend hoe snel Oranje zich liet provoceren.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 15:34:48 #28
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30388590
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?
De scheids was een aanfluiting maar het is wel zorgwekkend hoe snel Oranje zich liet provoceren.
Nope - hij kreeg geen kaart. Die kaart was voor Lima wegens praten.

Het is inderdaad bijzonder jammer hoe NL zich zo liet neppen. Als ze een zakelijke 2-0 gewonnen hadden zonder verder die enorme drive te tegenstander te verpletteren zou dat technisch gezien beter geweest zijn. Voetbal speel je om te winnen - niet om het publiek te vermaken: daar kijg je geen punten voor. De mensen betalen niet voor een show - ze betalen voor een voetbal wedstrijd waarin winnen het doel is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 15:36:33 #29
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30388657
Overigens stond Ruud voor de verkeerde man zo gek te doen. Degene die hem het hardst aan het uitlachen was was Andorra's nummer 4 - die ook de veroorzaker van de pingel was - en niet nummer 5, Lima.
pi_30388889
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:28 schreef Doc het volgende:

[..]

Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is.
Zekers, daar gaat deze hele aardige en onderhoudende discussie dan ook over en daarin verschillen wij deels van mening.
quote:
Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.
Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.

Een baas die in korte tijd 10 procent winst haalt kan toch een slechte baas zijn omat hij bijvoorbeeld slecht is voor zijn personeel waardoor op termijn problemen ontstaan.

Mijn mening over Van Basten is dat zijn beleid tot nu toe vrij warrig en onsamenhangend is en dat er weinig echte visie achter zit. Daar kan je over van mening verschillen maar volgens mij kan je niet stellen dat het resultaat het tegenovergestelde aantoont. Dat zou alleen zo zijn als we met brilant spel veel teams zouden overklassen. Dat is niet zo en dus blijft mijn twijfel. Dat het bij andere landen ook niet loopt of dat het in het verleden ook moeizaam ging vind ik daarbij niet heel erg relevant.
pi_30389163
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:34 schreef Doc het volgende:
Voetbal speel je om te winnen - niet om het publiek te vermaken: daar kijg je geen punten voor. De mensen betalen niet voor een show - ze betalen voor een voetbal wedstrijd waarin winnen het doel is.
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 16:03:12 #32
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30389520
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:

Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.

Een baas die in korte tijd 10 procent winst haalt kan toch een slechte baas zijn omat hij bijvoorbeeld slecht is voor zijn personeel waardoor op termijn problemen ontstaan.
Dat punt snap ik. Echter ook op die "zachtere" (niet objectief meetbare) criteria is "goed" een relatief begrip wat pas zin in heeft in vergelijking met anderen in vergelijkbare situaties. Pas als de meeste andere coaches in een vergelijkbare situatie op die criteria beter scoren dan Van Basten kan je zeggen dat Van Basten het duidelijk slecht doet. \

Een ander probleem is dat bij die zachtere criteria wij er aanzienlijk minder zicht op hebben dan op de harde criteria, maar dat is een ander verhaal.
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:

Mijn mening over Van Basten is dat zijn beleid tot nu toe vrij warrig en onsamenhangend is en dat er weinig echte visie achter zit. Daar kan je over van mening verschillen maar volgens mij kan je niet stellen dat het resultaat het tegenovergestelde aantoont. Dat zou alleen zo zijn als we met brilant spel veel teams zouden overklassen. Dat is niet zo en dus blijft mijn twijfel. Dat het bij andere landen ook niet loopt of dat het in het verleden ook moeizaam ging vind ik daarbij niet heel erg relevant.
Zelf vind ik dat er op het beleid wellicht een en ander aan te merken is, maar dat dat voor iedere coach geldt. In grote lijnen vind ik het beleid van Van Basten goed te volgen. Een ondersteuning is deze subjectieve discussie is of de resultaten goed zijn: antwoord kan vooralsnog niet anders dan ja zijn. Iets minder objectief betreft de kwaliteit van het spel: daar zeg ik op dat het niet een daverende Globetrotters voetbal show is maar dat gezien het soort wedstrijden dat je mag verwachten in voorrondes en oefebwedstrijden de kwaliteit van het spel gemiddeld genomen beter is dan wat de andere landen deze voorrondes op de mat leggen en beter is dan wat NL gemiddeld genomen in voorrondes doet. Niet alleen qua resultaten - ook qua spel. Als jij weet welk land deze voorrondes mooier spel heeft laten zien of in welke voorrondes mooier speelde dan hoor ik dat graag.

Je norm dat NL iedere wedstrijd de andere teams overklast in voorrondes is simpelweg te hoog gegrepen: dat doet geen enkele land en je kan het zodoende Van Basten ook niet aanrekenen dat NL dat ook niet doet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2005 @ 16:04:19 #33
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_30389569
quote:
Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.
Die inzet en passie waren gister ontegenzeggelijk aanwezig. In mijn ogen zelfs te veel.
  donderdag 8 september 2005 @ 16:13:44 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30389872
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa

JAAAAAAAAAAAAAa

we zijn er.

Hoera
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30390192
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:

JAAAAAAAAAAAAAa
Schopje VBL ---> SEX
pi_30390402
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Schopje VBL ---> SEX
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 8 september 2005 @ 16:32:18 #37
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_30390481
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:

JAAAAAAAAAAAAAa

we zijn er.

Hoera
Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) niet
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 8 september 2005 @ 16:37:48 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30390654
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:32 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) niet
Ach tuurlijk wel, dat gedoe om een puntje.

En de VS wordt wereldkampioen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 8 september 2005 @ 17:17:30 #39
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_30391899
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:37 schreef popolon het volgende:

[..]

En de VS wordt wereldkampioen.
Heb je weer gezopen Popo?
pi_30392191
  donderdag 8 september 2005 @ 17:46:44 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30392902
Dit land staat al sinds de jaren '20 droog

Marcoooooooooooooo
pi_30393086
Het wordt een beetje een herhaling van zetten, de verschillen in denkwijzen kunnen nog in 20 andere metaforen worden neergezet maar zal SCH niet dichter bij Doc brengen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30393434
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:52 schreef Suijk het volgende:
Het wordt een beetje een herhaling van zetten, de verschillen in denkwijzen kunnen nog in 20 andere metaforen worden neergezet maar zal SCH niet dichter bij Doc brengen.
Dat is ook mijn idee, alleen de volgende wedstrijden kunnen daar verandering in brengen.
pi_30396150
Waardeloze opstelling van Marco gisteren. Toch weer winst, maar je moet je diep schamen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30396325
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Waardeloze opstelling van Marco gisteren. Toch weer winst, maar je moet je diep schamen.
Leg eens uit.
pi_30396441
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Is niet moeilijk hoor. Met 4 verdedigers tegen een halve spits spelen is idioot.
pi_30396463
We spelen tegen erkend dwerg Andorra. Alle gerenommeerde landen en zelfs België tikken dwergen dik weg. Nederland kan dat al jaren niet meer. De reden is dat domme idee dat we verzorgd over de vleugels moeten spelen. Inspelen op links, kaatsen op De Cler, die weer breed en dan erover. Dat hebben ze zo door.

Vier verdedigers tegen een ingraafelftal, ook stom. Middenveld met de punt naar achteren, handig.

Gewoon 4-2-4 of 3-2-5 of weet ik veel wat, die goal bestoken en direct druk zetten.

Want wat is de reden dat Tsjechië er wel 8 in knalt tegen dit stel stumperds? Waarom maken de Belgen er 8 tegen San Marino? Precies, die vervallen niet in oeverloos geschuif en rondspelen om het rondspelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_30397246
Ik had het ook anders gedaan maar ik snap wel dat er niet van het systeem afgeweken wilde worden. Er zijn al zo weinig mogelijkheden om te oefenen met je favoriete opstelling. Deze wedstrijd win je toch wel, of het nou 4-0 is of 8-0.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_30397349
Hallo, als hij al kan oefenen in zijn favoriete elf, dan wisselt ie ze na rust allemaal. En gisteren stelde hij ook reserves op. Dat vind ik geen argument.
www.thuisuiteten.nl
pi_30397392
Of je nu wint met 4-0 of met 8-0 het maakt geen biet uit, je haalt in beide gevallen 3 punten.

Voetbal is simpel, als je iedere wedstrijd 3 punten haalt wordt je kampioen.
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')