Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is. Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:08 schreef SCH het volgende:
Het is ook de vraag of een andere baas het beter gedaan zou hebben. Maar daarom kun je deze baas toch nog wel bekritiseren? Zelfs al zou deze baas het beter doen dan al zijn voorgangers, dan kan het nog steeds een slechte baas zijn.
Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?quote:Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef Doc het volgende:
Degene die NL het meest ontmaskerd heeft is de gruwlijk warrig fluitende scheids. Een trap waar die Spartaan 150 uur werkverlening voor krijgt wuift-ie wegen meer van dergelijke warrigheden. Dat was werkelijk dramatisch.
Nope - hij kreeg geen kaart. Die kaart was voor Lima wegens praten.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij kreeg toch geel, of bedoel je een andere trap?
De scheids was een aanfluiting maar het is wel zorgwekkend hoe snel Oranje zich liet provoceren.
Zekers, daar gaat deze hele aardige en onderhoudende discussie dan ook over en daarin verschillen wij deels van mening.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Je kan je alleen afvragen of die kritiek terecht is.
Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.quote:Als vrijwel alle bazen in het verleden en op vergelijkbare plekken dergelijk gedrag vertonen dan is het wellicht onrealistisch om ander gedrag te verwachten. Dan is het niet zozeer de eigenschap van de baas in kwestie maar eerder van werkplek/situatie waar die baas zich in bevind en de omstandigheden, eisen die gesteld worden en taken binnen die baan. Kritiek op de baas is dan niet zo zeer realitisch en minder terecht. Je kan bijvoorbeeld kritiek hebben op de bondscoach van Andorra dat-ie het WK niet haalt, maar die eis zou ook te hoog zijn en kritiek zodoende niet terecht zijn. Door als absolute norm te stellen dat het WK gehaald moet worden zal geen enkele coach van Andorra voldoen, maar dat ligt dan niet aan die coach.
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:34 schreef Doc het volgende:
Voetbal speel je om te winnen - niet om het publiek te vermaken: daar kijg je geen punten voor. De mensen betalen niet voor een show - ze betalen voor een voetbal wedstrijd waarin winnen het doel is.
Dat punt snap ik. Echter ook op die "zachtere" (niet objectief meetbare) criteria is "goed" een relatief begrip wat pas zin in heeft in vergelijking met anderen in vergelijkbare situaties. Pas als de meeste andere coaches in een vergelijkbare situatie op die criteria beter scoren dan Van Basten kan je zeggen dat Van Basten het duidelijk slecht doet. \quote:Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is kritiek op een baas of in dit geval de bondscoach altijd mogelijk. Het hangt sterk af van de criteria die je hanteert af wat de waarde van die kritiek is. Dat blijft een keuze. Je kan bijvoorbeeld louter het resultaat als maatstaf nemen maar ook de groei, de attractiviteit, de sfeer of zoals jij voorstelt de vergelijkingen met anderen.
Een baas die in korte tijd 10 procent winst haalt kan toch een slechte baas zijn omat hij bijvoorbeeld slecht is voor zijn personeel waardoor op termijn problemen ontstaan.
Zelf vind ik dat er op het beleid wellicht een en ander aan te merken is, maar dat dat voor iedere coach geldt. In grote lijnen vind ik het beleid van Van Basten goed te volgen. Een ondersteuning is deze subjectieve discussie is of de resultaten goed zijn: antwoord kan vooralsnog niet anders dan ja zijn. Iets minder objectief betreft de kwaliteit van het spel: daar zeg ik op dat het niet een daverende Globetrotters voetbal show is maar dat gezien het soort wedstrijden dat je mag verwachten in voorrondes en oefebwedstrijden de kwaliteit van het spel gemiddeld genomen beter is dan wat de andere landen deze voorrondes op de mat leggen en beter is dan wat NL gemiddeld genomen in voorrondes doet. Niet alleen qua resultaten - ook qua spel. Als jij weet welk land deze voorrondes mooier spel heeft laten zien of in welke voorrondes mooier speelde dan hoor ik dat graag.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:43 schreef SCH het volgende:
Mijn mening over Van Basten is dat zijn beleid tot nu toe vrij warrig en onsamenhangend is en dat er weinig echte visie achter zit. Daar kan je over van mening verschillen maar volgens mij kan je niet stellen dat het resultaat het tegenovergestelde aantoont. Dat zou alleen zo zijn als we met brilant spel veel teams zouden overklassen. Dat is niet zo en dus blijft mijn twijfel. Dat het bij andere landen ook niet loopt of dat het in het verleden ook moeizaam ging vind ik daarbij niet heel erg relevant.
Die inzet en passie waren gister ontegenzeggelijk aanwezig. In mijn ogen zelfs te veel.quote:Op donderdag 8 september 2005 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ben ik maar gedeeltelijk met je eens. Ik vind het wel degelijk de plicht van een club of team om te allen tijde inzet en strijd en passie te tonen en daarmee de fans te vermaken.
Schopje VBL ---> SEXquote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa
JAAAAAAAAAAAAAa
quote:
Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) nietquote:Op donderdag 8 september 2005 16:13 schreef popolon het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa
JAAAAAAAAAAAAAa
we zijn er.
Hoera
Ach tuurlijk wel, dat gedoe om een puntje.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat klopt, de USA is er al.....alleen Nederland (nog) niet
Dat is ook mijn idee, alleen de volgende wedstrijden kunnen daar verandering in brengen.quote:Op donderdag 8 september 2005 17:52 schreef Suijk het volgende:
Het wordt een beetje een herhaling van zetten, de verschillen in denkwijzen kunnen nog in 20 andere metaforen worden neergezet maar zal SCH niet dichter bij Doc brengen.
Leg eens uit.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:38 schreef methodmich het volgende:
Waardeloze opstelling van Marco gisteren. Toch weer winst, maar je moet je diep schamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |