abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28586656
Voorgaande deeltjes :

Bomaanslagen in Londen
Aanslag in Londen (Metro en Bussen) #2
Aanslagen in Londen #3
Aanslagen in Londen #4

De metro in Londen is ontruimd nadat er een knal is gehoord. De politie kreeg de melding van een 'explosie' bij station Londen street iets na 9 uur binnen. Volgens CNN heeft er korte tijd later nog een incident plaatsgevonden bij Edgware Road in noord west Londen.

De politie dacht in eerste instantie bij de eerste 'knal' dat er een botsing plaatsgevonden had tussen twee metro's. Mogelijk zijn de explosies veroorzaakt door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage. Wat er precies is gebeurd is nog niet bekend.

De politie heeft wel verklaard dat er gewonden zijn, waaronder één levensgevaarlijk.

Update 11.30 uur
Ook zijn er nu explosies in drie bussen gemeld, maar diverse bronnen spreken zelfs over vijf bussen. Volgens de Britse omroep ITM zou er minstens één dubbeldekkerbus totaal uit elkaar geknald zijn door een bom.

Momenteel is de hele Londense Underground afgesloten, net als veel wegen in het centrum. Hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Ooggetuigen spreken over totaal in bloed gehulde lichamen.

Update 11.52 uur
Bij de explosies in de bussen zijn volgens het vervoersbedrijf doden gevallen. Om hoeveel slachtoffers het gaat, is nog niet bekend. Er is nog niet bevestigd of het om bomexplosies gaat, maar dit lijkt waarschijnlijk.

In de metrostations bevinden zich ondertussen nog steeds gewonden. De omgeving van de stations waar explosies zijn geweest is hermetisch afgesloten, behalve voor hulpdiensten en slachtoffers. Volgens de BBC zouden er mogelijk bij zes of zeven metrostations explosies zijn geweest.

Update 12.14 uur
Volgens de NOS meldt een Britse arts bij het metrostation Aldgate dat er daar minstens 90 gewonden gevallen zijn. Bij dit station vond ook de eerste explosie plaats, omstreeks 08.50 uur (09.50 uur Nederlandse tijd).

Volgens medewerkers van de Underground zou er zeker sprake zijn van één explosief, maar mogelijk van meerdere. De vijf metrostations die zijn getroffen zijn: Edgware Road, King's Cross, Russell Square, Old Street en Aldgate, stations verspreid over het hele centrum van Londen.

Een passagier van één van de bussen waar een explosie in plaatsvond vertelde: "Ik zat voorin de bus toen ik een geweldige knal hoorde. Ik keek achterom, en de helft van de dubbeldekkerbus hing in de lucht".

Update 12.30 uur
Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen. Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.

De bomexplosies hebben heel het openbare leven in Londen platgelegd. Er rijdt geen openbaar vervoer meer, en reizigers moeten thuis blijven. Bovendien zou het mobiele telefoonnetwerk in Londen platliggen. In Edinburgh rijdt uit voorzorg geen metro meer.

Inmiddels zijn er twee doden, 90 gewonden en zes explosies bevestigd, waarvan vijf bij metrostations en één bij een bus. Alle ziekenhuizen draaien speciale diensten, omdat er veel gewonden verwacht worden.

Al-Qaeda

Arabische bronnen die het netwerk al-Qaeda nauwkeurig volgen, hebben tegen de Britse omroep BBC gezegd dat de explosies vermoedelijk het werk zijn van het netwerk van Osama bin Laden. Al-Qaeda was verantwoordelijk voor de aanslagen op 11 september 2001 op New York en Washington.

donderdag 7 juli 2005 @ 13:23:31 #2
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_28586674
Wordt al gesproken van minstens 70 doden, het is weer eens werk van onze fijne muzelmanschse medemens. Het wordt tijd voor een totale moslimstop in Europa, want van de 1000 die je er binnenlaat zitten er x terroristen tussen. Wat een lage kutgasten
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:23:31 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_28586675
Goede OP, en tjah... voor ons blijft het gewoon afwachten...
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_28586678
vraag me af of er nog veel doden uit die metrotunnels worden gehaald.. laten we het niet hopen..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:23:47 #5
3542 Gia
User under construction
pi_28586684
BBC televisie meldt dat ze een websiteverklaring aan het vertalen zijn waar de Europese groepen van al qaida en jihad de aanslagen opeisen.
pi_28586688
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:15 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn geruchten van een Zelfmoord actie op een van de bussen..
Ik vermoed dat ook ... dereden daarvoor zouden de best goede veiligheidsmaatregelen in engeland zijn, daar kun je niet zomaar een pakje achterlaten in een trein (zo werden de aanslagen in Madrid gepleegd)...

Naar alle waarschijnlijkheid waren de gebruikte explosieven ook een redelijk stuk kleiner dan de in Madrid gebruikte explosieven, zelfs met die uiteen gerukte bus, die in Madrid lieten hele treinen ontsporen en beschadigden een gedeelte van een treinstation ...
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:

Even terug naar de bus.

Het was een toeristenbus, en het lijkt er heel erg op dat het een bus met open dak was.

foto

De voorste stoelen zijn nauwelijks beschadigd, en staan volledig in open lucht. De zijwand aan bovenkant is recht, en je kunt geen wegeslagen matriaal zien.

En de onderkant is nagenoeg intact. Dus waarom is de explosie in de openlucht gebeurd, en niet in de binnenzijde van de bus. Misschien omdat onderste verdieping weinig mensen zaten? Was spitsuur, dus wss veel minder toeristen.

Maar waarom pak je dan een bus met open dak, dus veel minder schade dan een gesloten bus, die ook blijkbaar niet erg vol zat?
Nu zijn er ook getuigeverslagen van hooguit licht gewonde getuigen die in dezelfde bus gezeten hebben ...
Het kan zijn dat die aanslagen een beetje een 'misser' waren, een teken van slechte planning door de terroristen ...
Direkt na de eerste meldingen is het hele metrostelsel platgelegd en werden de mensen naar bussen gestuurd ... als er toen een enkel paar aanlsag-plegers over waren die niet op het juiste moment hadden 'afgedrukt' hebben deze het misschien later alsnog geprobeerd ...

Het zou een teken zijn dat de plegers van zulke aanslagen toch ook steeds 'onprofessioneler' worden, en een goede planning steeds lastiger voor een terroristische organisatie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28586694
Ik verwacht dat er nog wel meer doden bekend zullen worden, als je die bus zag verwacht ik daar ook aardig wat doden uit...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:24:01 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_28586695

vorig topic stond een groter plaatje
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:24:11 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_28586702
Het duurde even dat 5e topic, maar nu zijn er drie. Deze is het beste denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:24:16 #10
96076 davetje
wees ruig, lees de bobo
pi_28586704
k ben benieuwd wie of wat er achter zit
pi_28586705
Inderdaad..het is afwachten. Ik hoop dat het meevalt qua aantal doden...
Back in business.
pi_28586707
wel een goede OP trouwens!
pi_28586708
Nette op, idd even afwachten wat er nog komen gaat...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:24:25 #14
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28586712
die bus.. echt ziek
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_28586716
OK hier verder...

De chaos valt "reuze mee". De berichtgeving is vrij goed en er wordt goed opgetreden door de hulpinstanties, dus de draaiboeken over deze aanslagen lijken wel geholpen te hebben
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:24:45 #16
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_28586722
is er een bron voor dat netanyahu verhaal ?
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_28586726
Hoe zit het met de rookontwikkeling in de ondergrondse??
pi_28586727
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef addie84 het volgende:
vraag me af of er nog veel doden uit die metrotunnels worden gehaald.. laten we het niet hopen..
Ik vrees..als ik die getuige net hoorde dat het een hele tijd duurde voor ze uit die metro konden..
sig verwijderd door FA
pi_28586731
Eerst new york toen madrid en nu London.
Wie is de volgende
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:25:23 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28586750
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef wise het volgende:

pi_28586751
quote:
[afbeelding]

Er werd gesproken over een toeristenbus, maar dit lijkt mij een gewone lijnbus?
pi_28586755
Op het moment mogen ze dat hele Midden-Oosten nuken als je het mij vraagt
pi_28586756
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie is de volgende
Amsterdam of Rome
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:25:46 #24
82589 S-Two
barba macacu
pi_28586761
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ze zeiden het op RTL ook, dus lijkt me wel kloppen
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:25:47 #25
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28586763
Voor een kort verslag van de berichtgeving tot nu toe: Explosies in Londen, metrostations en bussen
pi_28586769
quote:
I.R. Baboon melde het volgens mij het eerste, maar het wordt wel overgenomen, maar op TV heb ik er nog niets over gehoord. Wel logisch dat die eerst ingelicht worden dus.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:00 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_28586774
quote:
Wie is de volgende
Nederland (volgens het lijstje)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:06 #28
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_28586779
quote:
Ik begreep dat de NOS het erover had en dat ergens (niet de BBC iig, want die volg ik) hijzelf ook een verklaring had gegeven/
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:20 #29
43556 miss_dynastie
pi_28586782
Ik kijk Nederland 2.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:20 #30
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28586783
Zullen ook nog wel doden worden gevonden in de metro

Just reported: The train between Kings Cross and Russell square apparently exploded to such a degree that there was nothing left of the first carraige.
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28586789
quote:
Nieuw Rechts: na aanslag tijd voor drastischer aanpak extremisten(07-07-05)

Nieuw Rechts is geschokt door de aanslag op bussen en metrostations in Londen. De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen. Volgens de partij is het een wederom een bewijs dat terroristen het steeds meer op landen in Europa hebben gericht. Nieuw Rechts hoopt dat de daders snel worden gevonden en hard worden gestraft. Bij een dergelijke daad zou ook de doodstraf als rechtvaardige straf moeten worden overwogen.

Nieuw Rechts pleit al geruime tijd voor een hardere aanpak van terroristen, met name de moslimextremisten in Nederland krijgen nog steeds veel ruimte voor hun activiteiten. Volgens de partij moet de aanslag in Londen aanleiding zijn om in Nederland drastische maatregelen te nemen in de bestrijding van extremisten. Gisteren zette Nieuw Rechts-voorman Michiel Smit nog vraagtekens bij het bestaan van een Al Aqsa kantoor in Rotterdam. Een mede-oprichter werd gepakt met wapens, maar nog is het voor de overheid niet genoeg om tot sluiting van deze organisatie over te gaan. Ook moeten moskeeën waar anti-westerse propaganda wordt verspreidt per direct worden gesloten. Alleen het uitzetten van een paar personen lost volgens Nieuw Rechts niets op.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:29 #32
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28586790
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wordt tijd voor een totale moslimstop in Europa,
Beetje voorbarig, vind je niet?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_28586792
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:25 schreef Sloggi het volgende:
Fantastisch idee! Dan leven we nog lang en gelukkig...
Snoep verstandig, lik m'n reet!
pi_28586797
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik vrees..als ik die getuige net hoorde dat het een hele tijd duurde voor ze uit die metro konden..
daarom idd.. als daar veel rookontwikkeling is, of zwaargewonden die dringend medische hulp nodig hebben.. kan het aantal toch nog oplopen..
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:26:46 #35
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_28586801
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:25 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Amsterdam of Rome
Of Parijs. iig een grote stad of hoofdstad
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_28586803
quote:
Wie is de volgende
Rotterdam of Amsterdam zou mij totaal niet verbazen. Van de 3 landen die militaire steun gaven, hebben 2 al aanslagen achter de rug. Nu alleen Nederland nog..
pi_28586804
Ik vin dde schade aan die bus ook minimaal
niet eens sporen van een brand te zien.

Ik geloof dat mijn amigo RMrf weer eens gelijk heeft. Dor de strenge veiligeeidsmaatregelen denk ik dat veel lebvesn zijn gespaard gebleven.

Het ziet er op het eerste oog tamenlijk enorm uit, maar wat ik ook al zei, vermoed ik dat de schade en de verloren levens minimaal blijft.
pi_28586810
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef BobRooney het volgende:
Geen idee, ik hoor ook niets van branden in de metro of op de stations, de stations in London zijn volgens mij wel goed gewapend tegen brand, omdat er vroeger ook wel eens ernstige dingen gebeurt zijn (gezien op Discovery)...
pi_28586811
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ook ... dereden daarvoor zouden de best goede veiligheidsmaatregelen in engeland zijn, daar kun je niet zomaar een pakje achterlaten in een trein (zo werden de aanslagen in Madrid gepleegd)...

Naar alle waarschijnlijkheid waren de gebruikte explosieven ook een redelijk stuk kleiner dan de in Madrid gebruikte explosieven, zelfs met die uiteen gerukte bus, die in Madrid lieten hele treinen ontsporen en beschadigden een gedeelte van een treinstation ...

Nu zijn er ook getuigeverslagen van hooguit licht gewonde getuigen die in dezelfde bus gezeten hebben ...
Die bus is 'nauwelijks'beschadigd.

De wand van de bovenste verdieping zonder dak is naar buiten gescheurd/blazen. De onderkant is nagenoeg 'intact'
pi_28586813
quote:
Gelukkig vraagt niemand jou iets.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:05 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28586818
Nederland 2 geeft slecht verslag naar mijn mening
pi_28586823
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Just reported: The train between Kings Cross and Russell square apparently exploded to such a degree that there was nothing left of the first carraige.
Dude
pi_28586824
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef BobRooney het volgende:
Geen berichten over, hangt er ook vanaf of er brand is uitgebroken natuurlijk, daar hoor je ook niiks over.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:25 #45
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28586826
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik begreep dat de NOS het erover had en dat ergens (niet de BBC iig, want die volg ik) hijzelf ook een verklaring had gegeven/
Wat ehb ik gemist?? Netanyahu wat is er met hem in combinatie met deze aanslagen??
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:26 #46
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_28586829
Ik luister Radio 1 op de comp! Onze netwerkbeheerder laat geen streaming toe.
EIKEL!!!!

Laten we hopen dat de paar doden die tot nu toe zijn gevonden (of beter gezegd bekend zijn) de zelfmoordcommando's zijn geweest!
Ik heb gehoord dat mensen ledematen kwijt zijn enzo....Super erg!!
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:31 #47
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_28586833
ik hoor net dat de aanslag is opgeeist door een europese al qaeda tak?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:36 #48
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28586834
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Welk lijstje
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:36 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28586835
quote:

[..]

Welk lijstje ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:42 #50
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_28586837
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Aha. ik was al op zoek naar een israelische site wat het ook heeft
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:49 #51
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_28586841
Het lijkt mij inderdaad dat bij de metro's de meeste doden zijn gevallen.
Carpe diem
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:27:57 #52
43556 miss_dynastie
pi_28586848
quote:

[..]

Amsterdam of Rome
pi_28586854
Echt die hele stad ligt op zn kop ...
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_28586856
quote:

[..]

/ Italië / Duitsland wellicht
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:28:19 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_28586863
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee, 40 jaar te laat.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_28586865
7-7-7

Freaky.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:28:24 #57
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28586870
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef -Mk- het volgende:
Nederland 2 geeft slecht verslag naar mijn mening
Al gaven ze een uur voor de BBC aan dat er 2 doden waren..
pi_28586873
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wordt al gesproken van minstens 70 doden, het is weer eens werk van onze fijne muzelmanschse medemens. Het wordt tijd voor een totale moslimstop in Europa, want van de 1000 die je er binnenlaat zitten er x terroristen tussen. Wat een lage kutgasten
Komt er dan ook een westerse militaire stop in het de midden-oosten?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:28:44 #59
3647 B.R.Oekhoest
pi_28586881
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Vind ik niet. Dit werd al geopperd door hoogstaande intellectuelen als Oriana Fallaci en Pim Fortuyn.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_28586882
RM-rf altijd goede posts en berichten, leuk om te lezen.
En je hebt ook nog gelijk ook, de beveiliging in London is vele malen strenger dan in Madrid.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:28:48 #61
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_28586883
Die bus is aan de achterkant ontploft dus, zoals je ziet op die foto
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_28586887
....wereld is gek geworden....
...en das terecht :)
pi_28586888
Ik moet wel zeggen dat (don't take this the wrong way) de media het weer sensationeel brengt. Ik heb nu op BBC world al 3 keer dezelfde ambulance langs zien komen en 4 keer dezelfde gewonde man naar de camera zien kijken.
pi_28586893
Moet opeens denken aan een nummer van The Smiths...

Panic (On the Streets of London)
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:04 #65
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_28586894
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Zullen ook nog wel doden worden gevonden in de metro

Bron?
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_28586899
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:28 schreef addie84 het volgende:

[..]

/ Italië / Duitsland wellicht
Die hadden geen militairen steun gegeven. Nederland wel, dus dat lijkt mij logischer
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:12 #67
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_28586903
quote:

[..]

Welk lijstje?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:12 #68
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_28586904
t zijn ook nog eens 7 bommen

6 metro stations en 1 dubbeldekker
pi_28586906
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Welk lijstje ?
Op het lijstje die clingendeal heeft.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:18 #70
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28586907
quote:

[..]

Amsterdam of Rome
Ik vermoed de eerste.... Mede doordat Nederland de Moslimwereld op meerdere punten op de tenen trapt. Homohuwelijk, euthanasie, vreemdelingenbeleid.....

Ik hoop dat de AIVD al aanwijzingen voor een aanslag heeft, anders zijn ze te laat.
pi_28586909
Als een Israëlische minister op tijd is geevacueerd, dan wisten ze kennelijk dat er iets ging gebeuren. Waarschijnlijk zijn de terroristen, even aannemende dat het zelfmoordterroristen zijn, dan al geruime tijd gevolgd door een veiligheidsdienst.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:33 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28586913
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Wat ehb ik gemist?? Netanyahu wat is er met hem in combinatie met deze aanslagen??
het verband is dat de mossad was ingelicht en dit heeft doorgegeven sc.y zo kon de israelische minister nog net op tijd wegkomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:29:35 #73
89730 Drugshond
pi_28586919
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef -beyond- het volgende:
Ik heb gehoord dat mensen ledematen kwijt zijn enzo....Super erg!!
Er zijn ook doden.....
pi_28586920
Tja, als je op acht plaatsen bomexplosies hebt in een bomvolle metro blijft het idd niet bij vijf doden... en de levenslang verminkte mensen, zwaargewonden met blijvend letsel, familie, vrienden, bekenden.... en het wereldklimaat zal wel weer veranderen. Meer nog dan na Madrid denk ik, qua Blair-Bush relatie...
pi_28586922
quote:
Zeer verstandige methodiek.

Het is wel te hopen dat jij, en iedereen die dat soort zieke ideeen in zijn hoofd heeft, op het moment van nuken daar zelf aanwezig is. Dat scheelt een hoop zieke mensen. En mij in de ziekenfonds premie.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:30:06 #77
82589 S-Two
barba macacu
pi_28586925
Er zijn tot nu toe idd nog maar weinig doden geteld, maar ik denk dat dit nog wel aardig op zal lopen
pi_28586932
De vraag is, hoelang overleven wij dit nog? .. krijgen we weer tijden zoals 2e wereld oorlog ? De economische beursen zakken als stront inmekaar op dit moment. Als er iemand met een nuke gaat gooien kan ik alvast gecondoleerd zeggen tegen mn naaste vrienden, want dan overleven we dit echt niet. Met atoomwapens gooien is werkelijk het laatste wat moet gebeuren.
Het is wel heel vreemd.. maar ik krijg echt het gevoel van

Lang lang geleden had je de tempeliers, christelijken die alles een kopje kleiner maakten. 750 jaar daarna kreeg je de moslims. Het lijkt wel of elk geloof dezelfde evolutieweg volgt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_28586933
tvp
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:30:27 #80
3647 B.R.Oekhoest
pi_28586937
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:28 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Komt er dan ook een westerse militaire stop in het de midden-oosten?
Van mij mogen ze. Laat ze daar maar in hun eigen dictatioriele facsistische godsdienstwaanzinnige sop gaar koken.
pi_28586949
te ziek voor woorden, mijn papa zit net een dag in Londen
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_28586952
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ik vermoed de eerste.... Mede doordat Nederland de Moslimwereld op meerdere punten op de tenen trapt. Homohuwelijk, euthanasie, vreemdelingenbeleid.....

Ik hoop dat de AIVD al aanwijzingen voor een aanslag heeft, anders zijn ze te laat.
Dat kan niemand schelen. Denk dat het meer om Irak en afganistan gaat.
pi_28586953
quote:

[..]

Maar als er maar ook in 1 stad veel allochtonen en moslims wonen is het Amsterdam wel. Weet niet hoe het in London zit.
pi_28586954
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef Hammet het volgende:

[..]

Die hadden geen militairen steun gegeven. Nederland wel, dus dat lijkt mij logischer
daar heb je wel weer gelijk in..

pi_28586957
quote:

[..]

Als ze het in Engeland niet eens lukt om zo'n te voorspellen dan lukt het hier al helemaal niet. Al weet je niet wat er in Engeland en Nederland al voorkomen is, want dat vertellen ze je niet.
pi_28586961
Het wordt nu best wel tijd om terug te slaan.
West vs. East, tonight @ 9 PM.

Let's nuke those bastards.

Of gaan we weer afwachten?
pi_28586964
Ik corrigeer mijn vorige berichten. Het gaat wel om een normale dubbeldekker met gesloten dak.

Duidelijk zijn de palen te zien, waarboven het dak zou moeten zijn.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:31:08 #88
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28586965
quote:

[..]

die hadden ze al eens, maar hier in Nederland laten we die klerelijer gewoon vrijuit gaan
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 13:31:26 #89
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_28586974
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen zat Netanyahu in een hotel boven een getroffen metrostation. Hij is en paar minuten voor de aanslag door de Mossad (Isr. geheime dienst) daar weggehaald na een tip van Scotland Yard.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_28586977
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:28 schreef Alcatraz het volgende:
7-7-7

Freaky.
Open je MS Word en ga lekker met Wingdings spelen

Overigens, een aanslag op een paar trams in Amsterdam zou best een idee zijn, dan zouden de slachtoffers voornamelijk marrokaanse tasjesdieven en gesluierde allochtoonse dames zijn ...
Misschien als vergelding voor Londen en madrid een optie?

Ik denk dat voor molsimterroristen het onzin is om een aanslag op het OV in een grote stad te plegen ..
Misschien dat ze eerder een bekende maatschappij-kritisch figuur zouden willen omleggen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28586979
tvp
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_28586983
quote:

[..]

Precies, en de Nederlandse betrokkenheid in Irak.

Heel veel mensen roepen Parijs of Berlijn is de volgende, maar die waren niet in Irak. Ik denk dat die wel overgeslagen worden.
pi_28586989
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:30 schreef Jett het volgende:
te ziek voor woorden, mijn papa zit net een dag in Londen
dat is minder, sterkte. Of heb je al wat gehoord van je vader?
pi_28586990
Voor de symbolisten hier: 7 is ook het getal van de volheid/volmaaktheid, dus dan zou dit de laatste aanslag zijn (als je toch zo gaat rekenen..).
pi_28586993
Wat elke dag in Israel gebeurde gebeurt nu in de EU...
pi_28586994
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef Monidique het volgende:
Als een Israëlische minister op tijd is geevacueerd, dan wisten ze kennelijk dat er iets ging gebeuren. Waarschijnlijk zijn de terroristen, even aannemende dat het zelfmoordterroristen zijn, dan al geruime tijd gevolgd door een veiligheidsdienst.
Of ze hebben een aankondiging van de aanslag gekregen...en hebben dus dit "belangrijk persoon" in veiligheid gebracht
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:05 #97
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28586996
En de doomscenarios komen weer naar boven.
pi_28587000
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef Drugshond het volgende:
De volgende vraag is natuurlijk ook speculatief : Waar kwamen de daders vandaan, en welk land als uitvalsbasis hadden ze.
Ze kwamen waarschijnlijk uit Engeland en hadden Engeland als uitvalsbasis. Denk ik. Je ziet ook dat bij die Nederlandse terroristen het allemaal vrij Nederlands was, hetzelfde geldt voor Spanje. Daarnaast zijn er echter wel internationale verbanden, maar die worden meestal door de meeste landen vervolgd en niet gesteund. Ik verwacht dat geen enkele staat hierbij geholpen heeft.
pi_28587003
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:30 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Zeer verstandige methodiek.

Het is wel te hopen dat jij, en iedereen die dat soort zieke ideeen in zijn hoofd heeft, op het moment van nuken daar zelf aanwezig is. Dat scheelt een hoop zieke mensen. En mij in de ziekenfonds premie.
Niet serieus bedoeld hoor. Maar ik ben 'n beetje pissig
pi_28587009
Ik durf zelfs te beweren dat Nederland nu de nummer 1 target van Europa is bij terroristen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:30 #101
59607 Partyman
Heerlijk Helder Heineken
pi_28587010
Die lui hebben een IQ van een zeeslak... ze willen dat de wereld een moslimwereld word ... ik krijg door dit soort aanslagen een tering hekel aan die
quote:
achterlijke cultuur
.... laat die lui lekker in hun hut blijven en optiefen hiero ... dit is de westerse wereld die in het jaar 2005 leeft en niet 100+ jaar terug
pi_28587015
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:30 schreef StephanL het volgende:

[..]

Maar als er maar ook in 1 stad veel allochtonen en moslims wonen is het Amsterdam wel. Weet niet hoe het in London zit.
het interesseert die geitenneukers helemaal niets of er mensen van hun eigen ras aangaan.
Ik denk dan ook niet dat ze er problemen mee hebben als we hun vriendjes alvast naar de andere wereld helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:55 #103
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_28587026
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef the_disheaver het volgende:
Ik corrigeer mijn vorige berichten. Het gaat wel om een normale dubbeldekker met gesloten dak.

[afbeelding]

Voglens mij is dat rode metaal wat voor de bus ligt dan ook het dak
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:56 #104
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_28587027
hmm idd, ze hebben de plannen al gevonden, nu maar hopen dat niet gaat blijken dat Amsterdam al eerder een doel was en dat we dat misschien uitgesteld hebben
pi_28587036
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef poemojn het volgende:
Voor de symbolisten hier: 7 is ook het getal van de volheid/volmaaktheid, dus dan zou dit de laatste aanslag zijn (als je toch zo gaat rekenen..).
5 is toch het symbool van volmaaktheid? Of heb ik iets verkeerd van de Da Vinci Code begrepen.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:33:23 #106
43556 miss_dynastie
pi_28587046
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef Hammet het volgende:

[..]

Yup. Mij ook. En ook op het nieuws had men het erover, dus tja... maar ik mocht het net niet zeggen, dus ok
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:33:26 #107
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28587048
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef StephanL het volgende:

[..]

Op het lijstje die clingendeal heeft.
Show me
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_28587051
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Open je MS Word en ga lekker met Wingdings spelen
pi_28587056
Misschien moet ik maar naar Mongolië verhuizen ofzo.... dáár ben je iig nog veilig.
pi_28587057
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet serieus bedoeld hoor. Maar ik ben 'n beetje pissig
Was je voor de oorlog in Irak ?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:33:53 #111
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28587066
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Bron?
Stond op ander forum, staat verder ook geen bron bij
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:01 #112
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_28587069
Hoeveel doden zijn er nou te betreuren?
pi_28587076
Ik hoor het net, ik schrik hier toch wel weer behoorlijk van
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:21 #115
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_28587079
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef halion het volgende:
Het wordt nu best wel tijd om terug te slaan.
West vs. East, tonight @ 9 PM.

Let's nuke those bastards.

Of gaan we weer afwachten?
Zoals gezegd: briljant idee. Laten we daar ook een hoop onschuldige mensen doden, dan heft het elkaar wel op en dat is de oplossing.

Works like a charm in Israel/Palestina waar ze al jaren proberen het principe oog om oog, tand om tand uit te voeren.

Tuurlijk moet er wel IETS gebeuren, maar dit lijkt me nou net niet de juiste reactie.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_28587082
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef Partyman het volgende:
Die lui hebben een IQ van een zeeslak... ze willen dat de wereld een moslimwereld word ... ik krijg door dit soort aanslagen een tering hekel aan die
[..]

.... laat die lui lekker in hun hut blijven en optiefen hiero ... dit is de westerse wereld die in het jaar 2005 leeft en niet 100+ jaar terug
Met hun IQ is niks mis. Met hun fanatisme wel...
pi_28587088
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef StephanL het volgende:

[..]

dat is minder, sterkte. Of heb je al wat gehoord van je vader?
hij heeft niks gelukkig, maar het is wel vreemd met 9-11 was mn soort van oom in New York met 3-11 waren me mama en ik in madrid, en nu me papa in londen mja
pi_28587089
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef RealKnuckles het volgende:
Er zijn er 2 geteld, maar uiteraard zijn het er véél meer
pi_28587090
Er wordt te veel gekeken naar "Irak". Er zijn voor zotte lieden genoeg redenen te bedenken om ergens een bus op te blazen.
pi_28587091
Wat een stelletje doomsday huillie's zijn jullie zeg
Altijd maar van opwinding het ergste denken. Over een jaar interesseert dit nieuws je ook niet zo veel meer....
Gimme som' greens!!
pi_28587092
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:33 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Show me
Mail Clingendeal maar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:42 #122
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28587094
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef RealKnuckles het volgende:
Nog steeds onbekend.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:42 #123
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28587095
Edgeware road is trouwens een belangrijk station, net als King's Cross.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:43 #124
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28587096
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:30 schreef xman het volgende:

[..]

Dat kan niemand schelen. Denk dat het meer om Irak en afganistan gaat.
Ja want homohuwelijk, euthenasie en al onze andere liberale vrijheden zijn inderdaad in overeenstemming met de algehele gedachtengang onder fanatieke geitenneukers.

Nee het gaat inderdaad alleen om Irak en Afghanistan. Voor de rest vinden ze het Westen wel ok!
pi_28587097
Ik ben christelijk, misschien andere symboliek dan? 3 staat voor God, 4 voor mens/aarde, 7 is het totaal daarvan. Veel Oud-Testamentische en sommige Nieuw-Testamentische (Openbaringen) kun je zo figuurlijk lezen/uitleggen. Maar gaat hier verder wel OT.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:34:50 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28587099
In elk geval Officeel twee doden nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_28587106
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:33 schreef Waxxer het volgende:
Misschien moet ik maar naar Mongolië verhuizen ofzo.... dáár ben je iig nog veilig.
Zolang je niet anti-china bent!
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:08 #128
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_28587111
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:33 schreef Waxxer het volgende:
Ik voel me in Nederland anders veilig zat.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_28587114
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Als een banaan
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:21 #130
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28587122
Wat als het de IRA blijkt te zijn?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:29 #131
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_28587127
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef the_disheaver het volgende:

[afbeelding]

Het dak ligt voor de bus volgens mij.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:31 #132
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28587129
Amsterdam zal geen doel zijn, wonen nog niet eens een milioen mensen. Parijs, Berlijn, Tokyo, dat maakt pas indruk.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_28587132
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik hoor het net, ik schrik hier toch wel weer behoorlijk van
Toch is het al veel minder dan dat dat het geval was op 11.9.2001
pi_28587137
quote:
[..]

Dat zelfde denken zij ook over de Westerse cultuur...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:44 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587141
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:
Er wordt te veel gekeken naar "Irak". Er zijn voor zotte lieden genoeg redenen te bedenken om ergens een bus op te blazen.
denk je dat echt?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:35:52 #136
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_28587147
Bedankt voor alle medeleven! Ik heb inmiddels van een andere vriendin gehoord dat alles goed met haar is. Mijn directe vrienden zijn in ieder geval veilig. Maar ik ben nog steeds van slag door wat er gebeurd is, in de stad wat toch een beetje mijn stad is geworden.
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_28587152
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef Jett het volgende:

[..]

hij heeft niks gelukkig, maar het is wel vreemd met 9-11 was mn soort van oom in New York met 3-11 waren me mama en ik in madrid, en nu me papa in londen mja
apart leven heb je
pi_28587154
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:33 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Was je voor de oorlog in Irak ?
Nee. Oorlog is ook niet het juiste antwoord op deze aanslagen, daar ben ik van overtuigd.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:36:05 #139
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_28587157
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef poemojn het volgende:
8 is het getal van de volmaaktheid dude.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_28587166
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef Chicobo het volgende:
Wat een stelletje doomsday huillie's zijn jullie zeg
Altijd maar van opwinding het ergste denken. Over een jaar interesseert dit nieuws je ook niet zo veel meer....
Dat is wel zo. Na 9-11, 3-11 en de moorden op Fortuyn en Van Gogh was er ook chaos en de ergste dingen werden voorspeld...
Back in business.
pi_28587168
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel.

Maar ligt beetje op vage plaats: Bus reed (lijkt mij...) en de meeste schade zit aan achterkant.

Hoe kan het hele dak er af liggen, en dan ook nog eens aan de voorkant liggen.

Of misschien is de rest er wel heel erg snel afgeknipt door brandweer.
pi_28587176
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen zat Netanyahu in een hotel boven een getroffen metrostation. Hij is en paar minuten voor de aanslag door de Mossad (Isr. geheime dienst) daar weggehaald na een tip van Scotland Yard.
Waar heb je dat vandaan?
pi_28587178
was er trouwens ook niet een conferentie of zo van Israeliers in Londen ofzo?
pi_28587179
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef xman het volgende:

[..]

Zolang je niet anti-china bent!
Zolang ik wéét wat ik éét....
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:36:46 #145
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28587180
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef Steeven het volgende:
Wat als het de IRA blijkt te zijn?
Blair beschuldigen van het bezitten van WMD's en dan het land bezetten.
pi_28587181
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef gr8w8 het volgende:
Amsterdam zal geen doel zijn, wonen nog niet eens een milioen mensen. Parijs, Berlijn, Tokyo, dat maakt pas indruk.
Neej, de havens van Rotterdam plat leggen met 100 doden maakt idd weinig indruk in de wereld
pi_28587182
quote:
[..]

Je begrijpt het echt niet he? Dit zijn helemaal niet arme domme mensen. Dit zijn intelligente, fanatieke en goed onderbouwde mensen. Tot zulke overtuigingen kom je niet als je toevallig onkruid aan het wieden bent op je boerenlandje.. Hier gaat echte studie overheen, veel boeken lezen etc. Alleen zo'n organisatie en de kennis van explosieven veronderstelt al enige mate van intelligentie en rijkdom..
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:36:51 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587184
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

wat is minder? aantal doden, het gevoel van onveiligheid, de haat die groter en groter wordt?
pi_28587198
quote:
In Amsterdam kunnen ook zo gemakkelijk honderden doden vallen hoor

Het gaat niet om het aantal inwoners, maar om de regering van het desbetreffende land. In dat geval hebben wij het hier vrij kut.

En Rotterdam is natuurlijk ook altijd nog een 'perfect' doelwit :[
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:37:31 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_28587205
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

5 is toch het symbool van volmaaktheid? Of heb ik iets verkeerd van de Da Vinci Code begrepen.
Tja, in andere geschriften zijn he ttoch echt andere getallen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 13:37:34 #151
43556 miss_dynastie
pi_28587208
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef Spideyman het volgende:

[..]

Nou, dat stelt geweldig gerust
overigens geen verwijt naar jou toe
pi_28587210
Ja, ik wil daar ook weleens een bron van zien, van dat Netanyahu-verhaal
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:37:55 #153
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28587222
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Neej, de havens van Rotterdam plat leggen met 100 doden maakt idd weinig indruk in de wereld
Denk dat Amsterdam ook wel op de lijst zal staan
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:00 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28587228
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Met hun IQ is niks mis. Met hun fanatisme wel...
Da's hetzelfde, bij dit soort fanatiekelingen is vanzelfsprekend ook iets mis met de IQ-score.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:05 #155
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28587232
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:27 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Die bus is 'nauwelijks'beschadigd.

De wand van de bovenste verdieping zonder dak is naar buiten gescheurd/blazen. De onderkant is nagenoeg 'intact'
Jezus man, alsof een explosie alleen nog niet genoeg is.
NEe, als de hele bus niet uitelkaar ligt, dan is het niet zo erg
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:05 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28587234
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef Ripley het volgende:

[..]

Zoals gezegd: briljant idee. Laten we daar ook een hoop onschuldige mensen doden, dan heft het elkaar wel op en dat is de oplossing.

Works like a charm in Israel/Palestina waar ze al jaren proberen het principe oog om oog, tand om tand uit te voeren.

Tuurlijk moet er wel IETS gebeuren, maar dit lijkt me nou net niet de juiste reactie.
Al zo een 2500 jaar is het al bekend dat als je een vijand wil verslaan. Je dezelfde methode's als die vijand moet gebruiken. Winnen doe je door je aan te passen aan je vijand. Doe je dat niet dan verlies je helaas. Toegeven de morele bezwaren tegen deze manier van denken zijn groot.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_28587235
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Ja want homohuwelijk, euthenasie en al onze andere liberale vrijheden zijn inderdaad in overeenstemming met de algehele gedachtengang onder fanatieke geitenneukers.

Nee het gaat inderdaad alleen om Irak en Afghanistan. Voor de rest vinden ze het Westen wel ok!
Dit gaat om de steun die Engeland aan Amerika gaf inzake de oorlog in Irak en Afganisten. Je kan er ook iets anders van maken, maar het is gewoon zo! Madrid had toen geen homohuwelijk en Israel en Irak hebben dat ook niet! Maar daar vinden heel vaak aanslagen plaats.
pi_28587236
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar je weet dat Londen nog geen 300 km hiervandaan is?
pi_28587237
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar dat was live op tv.
Dit is achteraf verslag doen.

Toen de TV ploegen in NY aan het draaien waren vloog er een vliegtuig in het 2e gebouw en brak er allemaal paniek uit. Je zag gewoon live alles gebeuren en dat was geen pretje. Dit ook niet natuurlijk
pi_28587241
Die headlines op RTLZ zijn echt puur sensatienieuws.

"BLAIR: DIT IS TERREUR"
"BRITSE LEGER BEVEILIGT LONDEN"
"BOMRESTEN GEVONDEN DOOR POLITIE"

.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:19 #161
122194 Abigail
Daar kom je nu mee
pi_28587242
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef fransie102 het volgende:
Ik durf zelfs te beweren dat Nederland nu de nummer 1 target van Europa is bij terroristen.
Dat idee heb ik ook. Word er super bang van.
I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to.
pi_28587246
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat is minder? aantal doden, het gevoel van onveiligheid, de haat die groter en groter wordt?
Nee het shockerende van het gebeuren ..
pi_28587249
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef Nolius het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?
Volgens mij niet in een hotel maar voor een conferencie van Isreal of Isreal was er bij. Was op Ned 2, goede informatie, moet je maar eens checken
pi_28587250
Jeej...zondag met vliegtuig naar Turkije. Hoop niet dat er nu weer ultra-scherpe controles komen zodat je daar uren staat.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:27 #165
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28587251
Jezus wat zijn sommigen goed in doordraven

Eerst schade beperken (lees: slachtoffers helpen)
Dan kijken wie erachter zit
Dan reageren.

Je schiet er geen ruk mee op wanneer je nu om een kernaanval op 'de Islam' gaat roepen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_28587253
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:37 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Denk dat Amsterdam ook wel op de lijst zal staan
Doe de Arena maar dan
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:33 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_28587254
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:34 schreef StephanL het volgende:

[..]

Mail Clingendeal maar.
Clingendael?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:34 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587255
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:37 schreef thaleia het volgende:
Ja, ik wil daar ook weleens een bron van zien, van dat Netanyahu-verhaal
07 Juli 2005 13:17
Terroristische aanslagen Londen
LONDEN In Londen heerst chaos na een zestal aanslagen in metrostations en op dubbeldekkerbussen. Daarbij zijn zeker 2 doden en ruim 90 gewonden gevallen. Alle bus- en metroverkeer is stilgelegd.

Volgens de Londense politiechef zijn op zeker één plaats sporen gevonden van explosieven, wat op een terreuraanslag duidde. Het leger heeft inmiddels in de stad strategische posities ingenomen.

De Israëlische ambassade in Londen is kort voor de explosies door de Britse politie gewaarschuwd voor aanslagen. Dat heeft een medewerker van de ambassade gezegd. Minister Netanyahu is in Londen voor een financiële conferentie.

teletekst, zucht.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:41 #169
53267 TC03
pi_28587258
Een paar welgemikte bommetjes op Amsterdam/Rotterdam/Utrecht centraal en je hebt zo tientallen doden.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:45 #170
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28587261
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Da's hetzelfde, bij dit soort fanatiekelingen is vanzelfsprekend ook iets mis met de IQ-score.
Degenen die dit plannen zullen heus geen laag IQ hebben. Vergis je daar niet in
pi_28587262
al qeada zeggen ze nu op rtl ... ..
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:45 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_28587264
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel.

Maar ligt beetje op vage plaats: Bus reed (lijkt mij...) en de meeste schade zit aan achterkant.

Hoe kan het hele dak er af liggen, en dan ook nog eens aan de voorkant liggen.

Of misschien is de rest er wel heel erg snel afgeknipt door brandweer.
Als de explosie achterin de bus was is het zeer waarschijnlijk dat het dak naar de voorkant geslagen is.
pi_28587265
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk je dat echt?
Natuurlijk. Voor de invasie van Irak werden er namelijk ook al aanslagen gepleegd over de gehele wereld. Wel denk ik dat de oorlog de kans groter heeft gemaakt dat er zo'n soort aanslag als vandaag plaatsvindt. En in de brieven die we later deze week te zien krijgen, zal vast en zeker ook staan dat het een straf was van Allah, die de kruisvaarders, die Irak en Afghanistan bezetten en moslims martelen... etcetera.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:38:52 #174
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_28587267
quote:
Het gaat ze niet om de grootte van een stad lijkt me , maar om de paniek die het zal creeëren. Maar ik zie eerder iets gebeuren met de Coentunnel en Utrecht Centraal om een uur of 08:00 op een werkdag. Een aanslag op Parijs en Berlijn sluit ik sowieso uit, omdat Frankrijk en Duitsland zich buiten de oorlog tegen het terrorisme houden. Nederland laat daarentegen potentiële terroristen weer lopen, dus het is enkel aftellen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_28587273
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef Hammet het volgende:
Van de 3 landen die militaire steun gaven, hebben 2 al aanslagen achter de rug. Nu alleen Nederland nog..
3 landen? Kom nou, wat dacht je van Spanje, Italië, Polen, Denemarken, Tsjechië, Bulgarije, om nog maar eens wat Europese landen te noemen die troepen geleverd hebben (van de in totaal 47 landen).
pi_28587275
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mja ik op zich ook wel hoor vooral in mijn brave provinciestad

Maarja, de sfeer zal wel nóg meer gespannen worden, en toestanden enz enz enz.... Ik kots erop dat mensen/culturen elkaar vaak niet in hun waarde kunnen laten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:39:07 #177
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28587279
Brief van Al quaida gepubliceerd op Der Spiegel, zie voor tekst het sticky topic.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28587284
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef Abigail het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook. Word er super bang van.
Rotterdam of Amsterdam of allebei
pi_28587285
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef pberends het volgende:
Die headlines op RTLZ zijn echt puur sensatienieuws.

"BLAIR: DIT IS TERREUR"
"BRITSE LEGER BEVEILIGT LONDEN"
"BOMRESTEN GEVONDEN DOOR POLITIE"

.
Wat moeten ze dan neerzetten?
pi_28587289
Ik voel me in twente veilig zat, wie wil er nou een stel boeren opblazen
pi_28587298
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef Logician het volgende:
al qeada zeggen ze nu op rtl ... ..
Volgens die deskundige op de NOS ook
pi_28587305
Ben eens benieuwd hoe Wilders hier mee om zou gaan. Ik zie in dit topic mensen elkaar weer bang maken over dat wij de volgende zijn. Dat is reëel.. maar dat is het al de laatste 4 jaar. Eens kijken of Wilders ons ook gaat bang maken.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:40:00 #183
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_28587315
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Al zo een 2500 jaar is het al bekend dat als je een vijand wil verslaan. Je dezelfde methode's als die vijand moet gebruiken. Winnen doe je door je aan te passen aan je vijand. Doe je dat niet dan verlies je helaas. Toegeven de morele bezwaren tegen deze manier van denken zijn groot.
Ach man, kijk toch naar Israel. Daar doen ze dat al 40 jaar en is niemand er een steek mee opgeschoten .
pi_28587323
Aub niet dit topic overspoelen met speculaties als 7-7-7. Altijd leuk, maar geen nieuws:

speculeren over verband met andere aanslagen

Dank
pi_28587333
Inmiddels 185 gewonden En zelfmoord aanslag bevestigd..
Back in business.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:40:32 #186
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28587337
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het gaat ze niet om de grootte van een stad lijkt me , maar om de paniek die het zal creeëren. Maar ik zie eerder iets gebeuren met de Coentunnel en Utrecht Centraal om een uur of 08:00 op een werkdag. Een aanslag op Parijs en Berlijn sluit ik sowieso uit, omdat Frankrijk en Duitsland zich buiten de oorlog tegen het terrorisme houden. Nederland laat daarentegen potentiële terroristen weer lopen, dus het is enkel aftellen.
We zullen vast wel een keer aan de beurt zijn, maar ik gok eerst op de grotere landen
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:40:38 #187
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587340
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef DeTolk het volgende:

[..]

dit soort ideën zijn op een gunstige kroegavond bedacht. vergis je daar ook niet is. het is zo fucking simpel om chaos te maken in een open samenleving. dus absoluut geen petje af of respect voor die barbaren.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:40:42 #188
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_28587348
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ben eens benieuwd hoe Wilders hier mee om zou gaan. Ik zie in dit topic mensen elkaar weer bang maken over dat wij de volgende zijn. Dat is reëel.. maar dat is het al de laatste 4 jaar. Eens kijken of Wilders ons ook gaat bang maken.
* Radjesh gaat op wilders stemmen, goede gast, en spreekt gewoon hoe het IS
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:40:49 #189
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28587352
volgens persbureau is aanslag op bus een zelfmoordaanslag
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:41:00 #190
89730 Drugshond
pi_28587358
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:32 schreef Monidique het volgende:
Ze kwamen waarschijnlijk uit Engeland en hadden Engeland als uitvalsbasis. Denk ik. Je ziet ook dat bij die Nederlandse terroristen het allemaal vrij Nederlands was, hetzelfde geldt voor Spanje. Daarnaast zijn er echter wel internationale verbanden, maar die worden meestal door de meeste landen vervolgd en niet gesteund. Ik verwacht dat geen enkele staat hierbij geholpen heeft.
TvG - Link met Tjetjenen.
Madrid - Link met Marokko.
NY - Link met Duitsland.
Londen - Link met ?!?
pi_28587366
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:39 schreef Jett het volgende:

[..]

Rotterdam of Amsterdam of allebei
Nou, U2 concerten he, over 1,5 week Zou me niets verbazen als ze die "zwammende bidlippen" om willen leggen.
pi_28587367
quote:
Nou ben ik geen groot voorstander van Wilders maar het optreden tegen de uitwassen van de Islam, zoals hij het noemt, is niet echt bangmakerij als ik dit zo zie.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28587369
Al Qaida heeft het opgeeist volgens een Italiaans persbureau, meldt NOS
pi_28587380
6 stations en 1 dubbeldekker: hét symbool voor Londen, net als de Twin Towers dit waren voor New York.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28587388
Overigens kent de hele wereld Amsterdam. Nog veel meer mensen dan

Overigens : mensen die het terecht vonden dat mensen als Samir A. zijn vrijgesproken : dit komt er nu van.
pi_28587391
engelse collega van me kreeg ong. een uur geleden een sms. Ze meldt dat er ong. 20 doden zouden zijn in die bus.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 13:41:59 #197
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_28587393
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef Nolius het volgende:

[..]

Waar heb je dat vandaan?
Aan het begin van het topic werd om het Netayahu verhaal om bronnen gevraagd, welke ik gaf. Pas daarna vroegen enkelen hier 'welk Netanyahu verhaal?'
Ik vat alleen samen wat ik erover in al deze topics heb gelezen hoor
pi_28587400
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:39 schreef Wicha het volgende:

[..]

3 landen? Kom nou, wat dacht je van Spanje, Italië, Polen, Denemarken, Tsjechië, Bulgarije, om nog maar eens wat Europese landen te noemen die troepen geleverd hebben (van de in totaal 47 landen).
Die landen die jij noemt (behalve spanje) leverden toch enkel zogenaamde peace-keapers? En dus geen troepen die militaire operaties uitvoerden.

Voor zover ik weet waren dat enkel Spanje, Engeland en Nederland. Of heb ik het nu totaal mis
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:42:21 #199
15869 gr8w8
Better by design.
pi_28587407
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar een aanslag in de echte wereldsteden heeft veel meer effect. Een aanslag op de havens van Rotterdam zou misschien ook flink wat schade aanrichten, maar dat lijkt dan veel meer gericht op Nederland, dan op de landen achter de WoT. Het is geen economisch centrum van de wereld. WTC, Madrid en nu het economische centrum van Londen, dan zouden aanslagen rond de beurs van Parijs veel logischer zijn.
Welkom bij de V&D der webfora.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:42:35 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28587415
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:40 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ach man, kijk toch naar Israel. Daar doen ze dat al 40 jaar en is niemand er een steek mee opgeschoten .
Je zou dan ook de inzet van andere wapensoorten moeten overwegen. Betere samenwerking tussen de diverse geheime diensten en niet bang zijn als er wat burgerslachtoffers vallen. Want dat doen die terroristen ook niet.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:42:38 #201
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28587417
Het moeten wel gewetenloze zwijnen zijn die dergelijke aanslagen beramen. Een mensenleven moet dan niets waard zijn voor je. Ik hoorde Bush in 2001 eggen dat ze dat tot de wortel uit zouden roeien, maar van die belofe heeft hij tot nu toe bitter weinig waargemaakt. En als ik Blair dan hoor zeggen dat de "experts" aanwezig zijn bij de G8 dan ben ik geneigd om hem in zijn gezicht uit te lachen.

van de FP:
quote:
Volgens Blair hebben alle leiders die bij de G8-top aanwezig zijn ervaring met terrorisme, en zullen ze allemaal helpen de terroristen te verslaan.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_28587421
Waarom zou Amsterdam meer kans hebben op een aanslag dan Den Haag...
Ik bedoel, ze hebben politieke redenen, dus waarom niet een aanslag op het CS of in de stad?
pi_28587422
Politiechef blijft weigeren aantallen te noemen.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:42:46 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587424
ik denk dat een aanslag in amsterdam hoog onverstandig is. ook gezien de maatschappelijke en karakteristieke effecten die het zal hebben.
pi_28587425
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef zoalshetis het volgende:
teletekst, zucht.
Bedankt hoor! En mijn welgemeende excuses dat ik niet in staat ben om alle tv- en radiozenders, webpagina's en livestreams tegelijkertijd bij te houden.

OT: een vriend mailt: "het is dikke chaos, treinen, metro's, bussen, alles ligt eruit. Alleen taxi's en riksja's rijden nog. Telefoon ligt nagenoeg plat, mogen het gebouw niet uit en de gordijnen moeten dicht wegens glas-gevaar bij explosies."
pi_28587427
Waarom zijn er terwijl er 7 explosies gemeld zijn nog maar 2 doden, op zo'n drukke doordeweekse dag in de spits. Hebben ze strijkers gebruikt in de meeste gevallen ? Ik zie op TV overal hulpverleners rondzwermen die soms zelfs zitten te lachen. Er moeten toch allang tientallen doden bij de ziekenhuizen zijn. De aanslagen lijken eerder mislukt te zijn en dat het meevalt.
pi_28587429
quote:
Dit gaat Wilders veel zetels opleveren
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:43:02 #208
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28587433
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit soort ideën zijn op een gunstige kroegavond bedacht. vergis je daar ook niet is. het is zo fucking simpel om chaos te maken in een open samenleving. dus absoluut geen petje af of respect voor die barbaren.
Ik heb ook geen respect voor die bergapen. maar er komt echt wel een IQ bij kijken.

Of denk jij dat een Tokkie figuur zomaar een paar bommen onopgemerkt kan leggen?
pi_28587436
Waarom heeft iedereen het telkens maar over Amsterdam en Rotterdam? What about Den Haag? Daar zit ook de regering.
pi_28587438
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:37 schreef Hammet het volgende:

[..]

In Amsterdam kunnen ook zo gemakkelijk honderden doden vallen hoor

Het gaat niet om het aantal inwoners, maar om de regering van het desbetreffende land. In dat geval hebben wij het hier vrij kut.

En Rotterdam is natuurlijk ook altijd nog een 'perfect' doelwit :[
Tot nu toe zijn alleen de hoofdsteden getroffen, dus Amsterdam kan best nr. zoveel zijn, of anders ter afwisselig idd een andere stad kiezen.
pi_28587439
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

NY - Link met Duitsland.
Londen - Link met ?!?
Iran misschien? Zou wat zijn he?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:43:16 #212
53267 TC03
pi_28587447
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef Hammet het volgende:

[..]

Die landen die jij noemt (behalve spanje) leverden toch enkel zogenaamde peace-keapers? En dus geen troepen die militaire operaties uitvoerden.

Voor zover ik weet waren dat enkel Spanje, Engeland en Nederland. Of heb ik het nu totaal mis
Nederland was ook een peace-keeper hoor.
pi_28587458
Nu is het echt tijd om iedereen van de verkeerde afkomst op te pakken
pi_28587461
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Nou ben ik geen groot voorstander van Wilders maar het optreden tegen de uitwassen van de Islam, zoals hij het noemt, is niet echt bangmakerij als ik dit zo zie.
Nee, maar dat heeft ook niks met bangmakerij te maken.
pi_28587463
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef Mwanatabu het volgende:
6 stations en 1 dubbeldekker: hét symbool voor Londen, net als de Twin Towers dit waren voor New York.
Dan gaat de volgende aanslag een molen, De Keukenhof en een koffieshop worden.
Of Borsele Maar goed, dan ben je wel gelijk van de vergrijzing af.
pi_28587464
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef gr8w8 het volgende:
Het is geen economisch centrum van de wereld. WTC, Madrid en nu het economische centrum van Londen, dan zouden aanslagen rond de beurs van Parijs veel logischer zijn.
Rotterdam geen economisch centrum van de wereld ? Denk niet dat je wil weten hoeveel olie er door de Rotterdamse haven heen gaat, Rotterdam heeft niet voor niets 1 van de diepste vaargeulen ter werlel
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:43:46 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_28587465
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef LuukBes het volgende:
Waarom zijn er terwijl er 7 explosies gemeld zijn nog maar 2 doden, op zo'n drukke doordeweekse dag in de spits. Hebben ze strijkers gebruikt in de meeste gevallen ? Ik zie op TV overal hulpverleners rondzwermen die soms zelfs zitten te lachen. Er moeten toch allang tientallen doden bij de ziekenhuizen zijn. De aanslagen lijken eerder mislukt te zijn en dat het meevalt.
wat is mislukt? als er niet genoeg doden zijn?
pi_28587472
quote:

[..]

Frankrijk is een van de belangrijkste partners van de VS in de echte strijd tegen het terrorisme, die dus de terroristen het leven echt moeilijker maakt. Dat maakt het een doel dat net zo voor de hand ligt als het Verenigd Koninkrijk. Overigens hebben terroristen maar één doel en dat is terreur uitoefenen, verder hebben ze geen smoesjes nodig om bommen te laten ontploffen of mensen te vermoorden.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:11 #219
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_28587480
Toch zie ik een aanslag in Nederland nog niet zo heel gauw gebeuren. Denk dat Rome het volegnde doelwit is.
pi_28587483
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Nja openbaarvervoer in de ochtendspits, waar vind je meer mensen op elkaar? Waar maak je mensen het bangst mee? Wat is het makkelijkst... Denk niet zo zeer dat dit met symbolen te maken heeft.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:21 #221
96076 davetje
wees ruig, lees de bobo
pi_28587486
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Welk lijstje?
Na 11 september is er een lijstje gemaakt met mogelijke plaatsen van waar aanslagen plaats kunnen vinden. Dit lijstje zag er zo uit:

• Madrid
  • Londen
  • Nederland
  • pi_28587489
    dit lijkt me echt zo'n moment dat balkende gaat zeggen

"zie je nou wel , als we een EU grondwet hadden was dit niet gebeurt"
    En dat er uiteindelijk alsnog een eu grondwet komt
    sorry voor al m'n typfouten
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:28 #223
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28587491
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

En je denkt dat door bangmakerij dit soort aanslagen wordt beperkt?
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:33 #224
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_28587492
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:43 schreef appies het volgende:
    Ja , goed plan... En waar wil je ze dan opsluiten. Of we knallen ze gelijk af!~
    pi_28587493
    wat denkt Al Qaida hier nou mee te bereiken dan (als zij het waren?)
    dit resulteerd alleen maar in nog meer platgebombardeerde islamtische landen
    stelletje incapabelde debielen
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:38 #226
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_28587496
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef MissBliss het volgende:
    Clingendael?
    Daar zou de Amerikaanse Ambassade naar gaan verhuizen, maar dat gaat niet door.

Of het moet gaan om Instituut Clingendael, maar daar weet ik niks van.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:41 #227
    17062 Labtech
    I have a Cunning Plan !
    pi_28587499
    quote:
    Een aanslag op Parijs en Berlijn sluit ik sowieso uit, omdat Frankrijk en Duitsland zich buiten de oorlog tegen het terrorisme houden.
    Frankrijk en Duistland houden zich buiten de oorlog tegen Saddam Hoessein, NIET buiten de oorlog tegen terrorisme. In Afghanistan zijn wel degelijk beide landen betrokken.
    Laat je niet verblinden door het wel of niet meedoen aan de oorlog tegen Irak. Het gehele westen is doelwit...Net zolang totdat de sharia is ingevoerd.
    Echte diehards gebruiken postduiven
    pi_28587501
    quote:
    ja, anders laten we dat doen. Dan hebben we geen al qai da nodig om ons land in de vernieling te helpen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:47 #229
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_28587503
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef DrMarten het volgende:
    Politiechef blijft weigeren aantallen te noemen.
    dat zullen ze ook nog wel niet i kaart hebben. De berichtgeving is erg rommelig, en ik denk dat ze willen voorkomen dat er allerlei verschillende getaalen de ronde gaan doen. Ik denk dat het verstandig is dat ze nog even geen aantallen noemen
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:51 #230
    59607 Partyman
    Heerlijk Helder Heineken
    pi_28587505
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nou, U2 concerten he, over 1,5 week Zou me niets verbazen als ze die "zwammende bidlippen" om willen leggen.
    uhhh.. vvnvd Coldplay in het Gelredome... we stappen strx in de auto maar zou met niet verbazen dat het afgelast word !?( is britse band voor degene die dat niet weten )
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:57 #231
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_28587507
    Aantal doden in double digits
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:44:58 #232
    53267 TC03
    pi_28587510
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:44 schreef surferr het volgende:

Tuurlijk joh, sukkel.
    pi_28587513
    Check rtl5 nu
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:08 #234
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_28587517
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:36 schreef Spideyman het volgende:

[..]

bull. Dat is 7.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_28587520
    quote:
    Ik denk dat ze pas aantallen gaan noemen als ze enige zekerheid hebben over het daadwerkelijke aantal doden, om te voorkomen dat ze het getal iedere keer bij moeten stellen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:21 #236
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_28587526
    quote:

[..]

En wij steunen Amerika in Irak
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:28 #237
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_28587529
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:40 schreef DeTolk het volgende:

[..]

We zullen vast wel een keer aan de beurt zijn, maar ik gok eerst op de grotere landen
    Ik denk het niet, bovendien zijn we al een keertje aan de beurt geweest met Van Gogh . Nederland is na Engeland de grootste kontlikker van de VS, we zaten in Irak, we zitten in Afghanistan, we doen met dit mee en met dat mee. We zijn dan klein, maar doen best veel. Het enige land dat eerder een pak slaag kan krijgen dan wij moet Australië zijn.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:31 #238
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_28587530
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Sure. Allemaal artsen en kerngeleerden die zich opblazen in zo'n bus
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:38 #239
    32652 GeorgeW.Bush
    President of the USA
    pi_28587535
    Italie en Denemarken worden nu dus ook gewaarschuwd
    pi_28587536
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef StephanL het volgende:
    Check rtl5 nu
    check
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:41 #241
    96076 davetje
    wees ruig, lees de bobo
    pi_28587537
    quote:

Ik denk dat de europeesegrondwet dit niet had kunnen voorkomen als deze er was.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:45:42 #242
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_28587539
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je zou dan ook de inzet van andere wapensoorten moeten overwegen. Betere samenwerking tussen de diverse geheime diensten en niet bang zijn als er wat burgerslachtoffers vallen. Want dat doen die terroristen ook niet.
    Daar ben ik het dus grondig mee oneens. Bovendien denk ik niet dat die terroristen ook maar iets geven om het feit dat er aan hun kant burgerslachtoffers vallen, risico van het vak zeg maar. Je hebt hen er dus niiet mee, alleen mensen die er niks mee te maken hebben.
    pi_28587546
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar een aanslag in de echte wereldsteden heeft veel meer effect. Een aanslag op de havens van Rotterdam zou misschien ook flink wat schade aanrichten, maar dat lijkt dan veel meer gericht op Nederland, dan op de landen achter de WoT. Het is geen economisch centrum van de wereld. WTC, Madrid en nu het economische centrum van Londen, dan zouden aanslagen rond de beurs van Parijs veel logischer zijn.
    Tuurlijk. Maar het enge is : die steden zijn nu aan de beurt geweest. Best veel kans dat AQ nu wil laten zien dat ze altijd en overal een aanslag kunnen plegen als ze dat willen. Nederland zal bij extremistische Moslims niet echt populair zijn, met name door onze manier van leven.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:46:00 #244
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28587548
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:43 schreef Toeps het volgende:
    Waarom heeft iedereen het telkens maar over Amsterdam en Rotterdam? What about Den Haag? Daar zit ook de regering.
    ny, moskow, istanbul, madrid, londen, gek he?
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:46:23 #245
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_28587562
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:38 schreef xman het volgende:

[..]

Dit gaat om de steun die Engeland aan Amerika gaf inzake de oorlog in Irak en Afganisten. Je kan er ook iets anders van maken, maar het is gewoon zo! Madrid had toen geen homohuwelijk en Israel en Irak hebben dat ook niet! Maar daar vinden heel vaak aanslagen plaats.
    Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn de landen inzake de Irak kwestie (en dat zijn er geen 3 zoals iemand eerder aangaf ) misschien als eerste aan de beurt. Maar heb nu alsjeblieft niet de illusie dat het hierbij beperkt blijft. Er is gewoon een 'oorlog' (al is dat niet op de conventionele manier zoals we die gewend zijn) aan de gang van een groep fanatieke geitenneukers tegen het gehele Westen. De steun aan Irak is daar maar een klein onderdeel in. Of op zijn hoogst de druppel die de emmer deed overlopen.
    pi_28587565
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:44 schreef mvdlubbe het volgende:
    En je denkt dat door bangmakerij dit soort aanslagen wordt beperkt?
    1: Nee
    2: Moeten we het dan maar toestaan ?
    3: Optreden tegen de uitwassen is geen bangmakerij.
    4: Het is optreden of toegeven. Treed je niet op dan geef je toe en toegeven aan dit soort figuren is wel de laatste optie.
    pi_28587566
    misschien al geopperd (zoveel deeltjes, zoveel pagina's dus niet terg kunnen vinden) maar what about de bekendmaking van gisteren over olympische spelen in londen voor 2012...? misschien ver gezocht maar toch, toeval?
    Carpe diem
    pi_28587570
    We heb ik trouwens toch een hekel aan NL'se TV. Zit nu al een tijdje BBC te volgen en die blijven ijs-cool en nuchter. Analyseren rustig alles.

Maar hoe RTL en de NOS altijd alles doet op die emotionele toon en dat geschreeuw, daar krijg je toch diarree van.
    pi_28587574
    quote:
    Er zijn twee bevestigde doden. Voor de rest zegt Scotland Yard vooral dat ze op het moment totaal geen overzicht hebben.
    pi_28587578
    quote:

donderdag 7 juli 2005 @ 13:46:38 #251
    33189 RM-rf
    1/998001
    pi_28587579
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

deze aanslag in Londen misschien wel, het komt nogal klunzig en ongecoordineerd over, mischien dat de bomaanslagen op de metro's wel zwaarder waren, daarover is nog niet veel bekend, en de berichten lijken te wijzen op een veel grotere schade ... maar die bus op die foto, dat is een erg slecht geplande aanslag geweest en daarbij is de schade minimaal, zelfs al zat die bus vol met personen...

Madrid en 11 september in new York; dat waren wel zeer uitgebreidde en goed geplande aanslagen (in Madrid 10 bommen binnen een tijdsbestek van 2 minuten) en New York meerdere gekaapte vliegtuigen die 3 targets aanvallen waarbij twee instortten .. dat vergde een jarenlange voorbereiding (eigenlijk al vanaf 1995: operatie Boijinka, welke eenzelfde opzet kende; een vliegtuig dat zou neerstorten op het CIA hoofdkwartier en bommen in 25 intercontinentale vliegtuigen)
    pi_28587581
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef davetje het volgende:

[..]

Ik denk dat de europeesegrondwet dit niet had kunnen voorkomen als deze er was.
    nee ik ook niet, maar dit zal wel als smoes worden gebreukt om de mensen te manipuleren en zover te krijgen dat ze VOOR de grondwet gaan zijn
    uit angst voor terrorisme
    sorry voor al m'n typfouten
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:46:45 #253
    77417 Fool
    Rielekst!
    pi_28587582
    quote:
    Of iedere willekeurige grote stad in Nederland waar op een bepaald moment veel mensen bij elkaar zijn.

Ik herinner me nog dat er vorig jaar werd gespeculeerd over aanslagen op grote publieke feesten zoals extrema in aquabest.
    Uhm...
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:46:48 #254
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_28587585
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:44 schreef Partyman het volgende:

[..]

uhhh.. vvnvd Coldplay in het Gelredome... we stappen strx in de auto maar zou met niet verbazen dat het afgelast word !?( is britse band voor degene die dat niet weten )
    * Jojogirl vroeg zich ook al af wat daarmee zou gebeuren. Ik denk wel dat het doorgaat, maar ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. (ik ga zo ook onderweg)
    pi_28587594
    Ik vraag me af wanneer de zieke geesten van Ogrish, rotten.com de andere kant laat zien
    pi_28587597
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ny, moskow, istanbul, madrid, londen, gek he?
    Je vergeet Bali Maar er is wel iets wat me opvalt. Ze worden minder bloederig. Dat kan ons hoop geven.
    pi_28587602
    Op RTL5 gaat het om eerdere pogingen om een aanslag te plegen in Engeland op verschillende manieren.
    pi_28587604
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef Fool het volgende:

[..]

Of iedere willekeurige grote stad in Nederland waar op een bepaald moment veel mensen bij elkaar zijn.

Ik herinner me nog dat er vorig jaar werd gespeculeerd over aanslagen op grote publieke feesten zoals extrema in aquabest.
    Ik was afgelopen weekend al bang voor een aanslag tijdens Live8
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:47:30 #259
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_28587605
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:44 schreef Labtech het volgende:

[..]

Frankrijk en Duistland houden zich buiten de oorlog tegen Saddam Hoessein, NIET buiten de oorlog tegen terrorisme. In Afghanistan zijn wel degelijk beide landen betrokken.
    Laat je niet verblinden door het wel of niet meedoen aan de oorlog tegen Irak. Het gehele westen is doelwit...Net zolang totdat de sharia is ingevoerd.
    . Die fanatiekelingen houden van Duitsland en Frankrijk, omdat zij zich verzetten tegen de grote vijand Amerika.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:47:33 #260
    67399 marchien
    Wijze vrouw
    pi_28587606
    Ik denk dat de inwoners van Brussel er van uit gaan dat ZIJ de volgende zijn.
    De Fransen gaan uit van Parijs
    De duitsers van Berlijn....

De veiligheidsdienst houdt zich er echt wel grondig mee bezig. Meer kunnen ze ook niet doen. als ze hier iets opblazen dan merken we dat dan wel. Dan is het vroeg genoeg om te stressen.
    Carpe diem
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 juli 2005 @ 13:47:34 #261
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_28587607
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

NY - Link met Duitsland.
    Londen - Link met ?!?
    TvG?
    pi_28587609
    Maar dat is wat voorbarig misschien.
    pi_28587612
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef klossie het volgende:
    misschien al geopperd (zoveel deeltjes, zoveel pagina's dus niet terg kunnen vinden) maar what about de bekendmaking van gisteren over olympische spelen in londen voor 2012...? misschien ver gezocht maar toch, toeval?
    Zo'n aanval is niet binnen een dag te plannen. Dat vereist maanden voorbereiding.
    Back in business.
    pi_28587633
    die zanger van radiohead staat nu op het strand

Radiohead - Anyone Can Play Guitar
    [...]
    As the world does turn
    And if London burns
    I'll be standing on the beach with my guitar
    [...]

donderdag 7 juli 2005 @ 13:48:27 #265
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_28587643
    quote:

Ik ga een andere baan zoeken! Ik werk naast Den Haag Centraal!

Damn!

pi_28587644
    komen er denken jullie rellen in A'dam
    Haleloeja
    pi_28587646
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:47 schreef StephanL het volgende:
    Op RTL5 gaat het om eerdere pogingen om een aanslag te plegen in Engeland op verschillende manieren.
    In Nederland zijn ook aanslagen voorkomen.. maar daar laten ze weinig over los.
    pi_28587647
    zieke kutlui
    pi_28587659
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zijn twee bevestigde doden. Voor de rest zegt Scotland Yard vooral dat ze op het moment totaal geen overzicht hebben.
    het zullen er wel mer dan 2 zijn..... veeeel meer
    pi_28587664
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:48 schreef Gelderland het volgende:
    Nee.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:49:02 #271
    8890 spookvrouw
    altijd geestig
    pi_28587667
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef buzzer het volgende:
    Het moeten wel gewetenloze zwijnen zijn die dergelijke aanslagen beramen. Een mensenleven moet dan niets waard zijn voor je. Ik hoorde Bush in 2001 eggen dat ze dat tot de wortel uit zouden roeien, maar van die belofe heeft hij tot nu toe bitter weinig waargemaakt. En als ik Blair dan hoor zeggen dat de "experts" aanwezig zijn bij de G8 dan ben ik geneigd om hem in zijn gezicht uit te lachen.

van de FP:
    [..]
    Buzzer,Bush heeft wel een paar takjes te pakken gekregen, maar de wortel houdt zich schuil in het gebergte en dat is groot, en zal vele tunnels bevatten diep onder de grond. Bush Sr. heeft het geprobeerd in 91 en heeft zijn tanden er op stuk gebeten, Jr maakt dezelfde fout.
    Ze zijn gestuit op een "nieuw Vietnam".
    En Blair, ach, hij is meer een schaduw van Bush dan dat hij werkelijk nog wat te melden heeft.

Het is een hele goeie timing van degene die dit gepland heeft.
    Triest dat niemand hiermee rekening heeft gehouden.
    hofleverancier van sterretjes :)
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:49:16 #272
    85962 ioko
    I Appear Missing
    pi_28587670
    Het is eigenlijk logisch dat er nog niet veel doden worden bevestigd, die komen namelijk niet vanzelf naar buiten uit de metro, die moeten worden gevonden en naar buiten gehaald (wat lage prioriteit heeft, in verhouding met levenden)

Bij Kings Cross schijnen nu steeds meer doden te worden gemeld --> CNN meld double digits (meer dan 10)
    Coincidence
    Makes sense
    Only with you
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:49:27 #273
    39240 jagermaster
    stof en water, dat ben ik
    pi_28587674
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

deze aanslag in Londen misschien wel, het komt nogal klunzig en ongecoordineerd over, mischien dat de bomaanslagen op de metro's wel zwaarder waren, daarover is nog niet veel bekend, en de berichten lijken te wijzen op een veel grotere schade ... maar die bus op die foto, dat is een erg slecht geplande aanslag geweest en daarbij is de schade minimaal, zelfs al zat die bus vol met personen...
    Wie zegt dat de aanslag ook bedoeld was op een bus? voor het zelfde geld had de persoon zich verslapen en probeerde ie met de bus het station nog te halen ? hij heeft ook aan zijn deadlines te houden..
    Where's my fear???
    pi_28587679
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:48 schreef 123RiK het volgende:

[...]
    As the world does turn
    And if London burns
    [...]

pi_28587681
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:48 schreef Gelderland het volgende:
    Tussen wie? De dommere en nog dommere?
    pi_28587682
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik denk dat ze pas aantallen gaan noemen als ze enige zekerheid hebben over het daadwerkelijke aantal doden, om te voorkomen dat ze het getal iedere keer bij moeten stellen.
    Nope, want ze hebben ook overal contact met de verschillende ziekenhuizen, en die melden alleen maar gewonden totnutoe, buiten die 2.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:49:50 #277
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_28587686
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef buzzer het volgende:

van de FP:
    [..]
    Dat is nou net het probleem. Zij hebben geen enkel respect voor een mensenleven. En zijn gewetenloos. Daarom winnen zij en verliezen wij.
    pi_28587693
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:42 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dit gaat Wilders veel zetels opleveren
    Oh god niet de grootste terrorist. Dat is hetzelfde als een vuurtje blussen met benzine!
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:50:18 #279
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28587698
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je vergeet Bali Maar er is wel iets wat me opvalt. Ze worden minder bloederig. Dat kan ons hoop geven.
    sorry, mijn topografie ging maar zover dat ik dacht dat bali geen hoofdstad was.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:50:24 #280
    53267 TC03
    pi_28587701
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:47 schreef Shirley het volgende:

[..]

Zo'n aanval is niet binnen een dag te plannen. Dat vereist maanden voorbereiding.
    Ik snap echt niet waarom. Als je eenmaal die bommen hebt is het toch een kwestie van rugzakje laten liggen en wegwezen. En terroristen kunnen binnen no-time aan bommen komen.

Ik denk ook niet dat dit te verijdelen valt.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:50:40 #281
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_28587706
    quote:

[...]
    As the world does turn
    And if London burns
    [...]

pi_28587711
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:47 schreef ThomasBerge het volgende:
    Ik was afgelopen weekend al bang voor een aanslag tijdens Live8
    Punt is dat zulke grote bijeenkomsten ontzettend goed beveiligd worden. Juist op zulke bijeenkomsten zal je minder risico lopen is mijn idee.

Hopelijk blijft Rotterdam buiten schot, met al die chemische industrie om m'n huis heen word ik niet vrolijk van de gedachte.
    pi_28587713
    quote:

[...]
    As the world does turn
    And if London burns
    [...]

OMG
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:50:48 #284
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_28587714
    quote:
    Verkeerde afkomst Wat bedoel je hier nou weer mee, of was dit gewoon een poginkje om de grapjas uit te hangen?
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:50:57 #285
    110810 AMD64
    With Canon you can!
    pi_28587724
    En RTL4 dat altijd petendeert beter nieuws te verslaan enz dan het NOS-journaal gaat door met die belspelletjes.... Ja tuurlijk, RTL5 verslaat het... maar ik weet niet hoor... Wie kijkt daar nu trouwens naar? Wat voor types?
    pi_28587725
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sure. Allemaal artsen en kerngeleerden die zich opblazen in zo'n bus
    diegene die zich opblazen misschien niet, maar de organisatoren van deze aanslag hebben imho echt wel een aardig iq..want dit plan/organiseer je niet 1 2 3..
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:51:24 #288
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_28587732
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ga een andere baan zoeken! Ik werk naast Den Haag Centraal!

Damn!

Hier nog een. Zullen we gaan duosolliciteren? .
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:51:37 #289
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28587740
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom. Als je eenmaal die bommen hebt is het toch een kwestie van rugzakje laten liggen en wegwezen. En terroristen kunnen binnen no-time aan bommen komen.

Ik denk ook niet dat dit te verijdelen valt.
    nee zo simpel ligt het nou ook weer niet, je kan niet zomaar bommen plaatsen in een wereldstad. de ideën zijn poepsimpel, de uitvoering kost geld.
    pi_28587744
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:50 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Punt is dat zulke grote bijeenkomsten ontzettend goed beveiligd worden. Juist op zulke bijeenkomsten zal je minder risico lopen is mijn idee.

Hopelijk blijft Rotterdam buiten schot, met al die chemische industrie om m'n huis heen word ik niet vrolijk van de gedachte.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:51:52 #291
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_28587745
    Oke, ze zeggen dat ze Engeland wilden pakken om hun rol in Irak en Afghanistan. Dus ze hebben nog een flink lijstje af te werken.
    pi_28587755
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Tussen wie? De dommere en nog dommere?
    Hey hou Ajax en Feyenoord hierbuiten!
    pi_28587767
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef Waxxer het volgende:
    En RTL4 dat altijd petendeert beter nieuws te verslaan enz dan het NOS-journaal gaat door met die belspelletjes.... Ja tuurlijk, RTL5 verslaat het... maar ik weet niet hoor... Wie kijkt daar nu trouwens naar? Wat voor types?
    De domme middelbare vrouwen die er zowieso al naar kijken :S
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:52:33 #294
    53267 TC03
    pi_28587768
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef Waxxer het volgende:
    RTL nieuws is echt wel beter dan het NOS Journaal.
    pi_28587769
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry, mijn topografie ging maar zover dat ik dacht dat bali geen hoofdstad was.
    Ging het daarover
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:52:36 #296
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_28587770
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef Steeven het volgende:
    Oke, ze zeggen dat ze Engeland wilden pakken om hun rol in Irak en Afghanistan. Dus ze hebben nog een flink lijstje af te werken.
    Ik denk elk jaar een aanslag.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:53:33 #297
    94609 TheVotary
    Let's go Apeshit!
    pi_28587781
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:44 schreef Labtech het volgende:

[..]

Sommige mensen willen dat niet zien en houden liever die oogkleppen voor Want nu kunnen ze mooi de schuld afschuiven naar de binnenlandse regeringen en kunnen sommige het zelfs ook nog wagen om enige sympathie te hebben voor dit soort acties.
    pi_28587782
    Het zal vast niet toevallig zijn dat het vandaag de G8 top is.
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:54:12 #299
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_28587793
    Parijs, Berlijn, Amsterdam extra scherp
      donderdag 7 juli 2005 @ 13:54:18 #300
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_28587798
    quote:
    [afbeelding]

dit is de nieuwe dubbeldekker stadsbus
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_28587803
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 13:46 schreef klossie het volgende:
    Nee, het IOC heeft (ook al) een persbericht uitgebracht waarin ze zeggen dat vertrouwen houden in Engeland en dat ze er niet vanuit gaan dat deze aanslagen iets met de verkiezing van Londen hebben te maken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')