abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28585567
Voorgaande deeltjes :
  • Bomaanslagen in Londen
  • Aanslag in Londen (Metro en Bussen) #2
  • Aanslagen in Londen #3

De metro in Londen is ontruimd nadat er een knal is gehoord. De politie kreeg de melding van een 'explosie' bij station Londen street iets na 9 uur binnen. Volgens CNN heeft er korte tijd later nog een incident plaatsgevonden bij Edgware Road in noord west Londen.

De politie dacht in eerste instantie bij de eerste 'knal' dat er een botsing plaatsgevonden had tussen twee metro's. Mogelijk zijn de explosies veroorzaakt door een stroomstoring als gevolg van een abrupte verhoging van het voltage. Wat er precies is gebeurd is nog niet bekend.

De politie heeft wel verklaard dat er gewonden zijn, waaronder één levensgevaarlijk.

Update 11.30 uur
    Ook zijn er nu explosies in drie bussen gemeld, maar diverse bronnen spreken zelfs over vijf bussen. Volgens de Britse omroep ITM zou er minstens één dubbeldekkerbus totaal uit elkaar geknald zijn door een bom.

Momenteel is de hele Londense Underground afgesloten, net als veel wegen in het centrum. Hulpdiensten zijn massaal ter plaatse. Ooggetuigen spreken over totaal in bloed gehulde lichamen.

Update 11.52 uur
    Bij de explosies in de bussen zijn volgens het vervoersbedrijf doden gevallen. Om hoeveel slachtoffers het gaat, is nog niet bekend. Er is nog niet bevestigd of het om bomexplosies gaat, maar dit lijkt waarschijnlijk.

In de metrostations bevinden zich ondertussen nog steeds gewonden. De omgeving van de stations waar explosies zijn geweest is hermetisch afgesloten, behalve voor hulpdiensten en slachtoffers. Volgens de BBC zouden er mogelijk bij zes of zeven metrostations explosies zijn geweest.
    Update 12.14 uur
    Volgens de NOS meldt een Britse arts bij het metrostation Aldgate dat er daar minstens 90 gewonden gevallen zijn. Bij dit station vond ook de eerste explosie plaats, omstreeks 08.50 uur (09.50 uur Nederlandse tijd).

Volgens medewerkers van de Underground zou er zeker sprake zijn van één explosief, maar mogelijk van meerdere. De vijf metrostations die zijn getroffen zijn: Edgware Road, King's Cross, Russell Square, Old Street en Aldgate, stations verspreid over het hele centrum van Londen.

Een passagier van één van de bussen waar een explosie in plaatsvond vertelde: "Ik zat voorin de bus toen ik een geweldige knal hoorde. Ik keek achterom, en de helft van de dubbeldekkerbus hing in de lucht".

Update 12.30 uur
    Zojuist is bekend geworden dat premier Blair rond 13.00 uur Nederlandse tijd met een verklaring zal komen. Hij zal wel bij de G8 top blijven, en is nog niet onderweg naar Londen. Volgens Sky News zijn legereenheden de Engelse hoofdstad binnengetrokken, om de orde en veiligheid te kunnen bewaren.

De bomexplosies hebben heel het openbare leven in Londen platgelegd. Er rijdt geen openbaar vervoer meer, en reizigers moeten thuis blijven. Bovendien zou het mobiele telefoonnetwerk in Londen platliggen. In Edinburgh rijdt uit voorzorg geen metro meer.

Inmiddels zijn er twee doden, 90 gewonden en zes explosies bevestigd, waarvan vijf bij metrostations en één bij een bus. Alle ziekenhuizen draaien speciale diensten, omdat er veel gewonden verwacht worden.

Om 13:00 NL-tijd geeft Blair een persconferentie.

AL Quida wordt al genoemd volgens BBC bronnen.

OP van Drugshond even geleend.

[ Bericht 99% gewijzigd door kLowJow op 07-07-2005 12:55:50 ]
  • pi_28585577
    BBC zegt Al Qaida!
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:08 #3
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_28585582
    aq dus
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:25 #4
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_28585593
    Explosies in Londen, metrostations en bussen

Voor mensen die hier binnenvallen en de feiten willen lezen.
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:27 #5
    120139 freiss
    Hertog Jan :9~
    pi_28585594
    ok, politie vreest georganiseerde aanval.
    HJ 14-punt-gift.
    Lijst met rukmateriaal!
    pi_28585601
    al quada zit eracher volgens politiediensten, zojuist bevestigd
    pi_28585604
    Ben ik de enige die denkt dat de IRA het ook wel zou kunnen zijn?
    *iets met rechterhand*
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:40 #8
    29605 Faceoff
    Sapperdedosiejo
    pi_28585605
    mja k*t
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:40 #9
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_28585606
    idd AQ dus, hoe betrouwbaar het is weet je niet, maar ik geef ze een grote kans.

KK-terroristen
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
    pi_28585614
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 12:43 schreef Tikorev het volgende:

Schokkend dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je terroristische aanslagen aan jezelf te danken hebt...
    Schokkend dat mensen nog steeds ontkennen dat de Irak-oorlog geen flikker heeft opgeleverd en de terreur volgens wereldwijde onderzoeken van inlichtingendiensten sindsdien floreert.

Ze hebben een dictatoriale genocide-pleger die in de jaren 80 iets geflikt heeft weggehaald, en er genocide en terreur in de de huidige actualiteit voor teruggeven met meer dan inmiddels 100.000 burgerdoden. Well done, maar intussen kotsen de Irakies zelf ook op deze freedom-operation en willen ze de troepenmacht het land uit.
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:53:56 #11
    46383 Tiemie
    sowieso wel!
    pi_28585615
    Iemand nog meer foto's? ik kan de site van Skye nouwelijks bereiken... .
      † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 12:54:07 #12
    43556 miss_dynastie
    pi_28585621
    Blair komt zo...
    pi_28585625
    Al Qaida volgens de inlichtingen dienst. Ze hebben arabische bronnen gehoord en nog meer explosieven gevonden.

Blair gaat nu een verklaring geven.
    In certain extreme situations, the law is inadequate.
    In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
    pi_28585630
    quote:
    Thanks Marcus,

I just got a mail from my friend who works at the Home Office:

"Just seen our Secretary of State (Darling). Full scale alert. 20 plus dead. Further attacks expected. Transport network closing in zone one and probably further out as day progresses. Overland trains still running. Armed Police inside our building. All I know so far."

Looks like I will have to walk home, loads of sirens outside...

G
    http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=109355
    pi_28585631
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 12:38 schreef Shirley het volgende:
    Even voor de aanslagen blijkt Scotland Yard ingelicht te zijn over enkele aanslagen. Waarom deden ze niks?!
    Ah ja.

Terrorist: "Over een uurtje blazen wij 6 bussen in het Verenigd Koninkrijk op."
    Scotland Yard: "Haal direkt alle 200.000 bussen in Engeland van de weg en controleer ze binnen een uur!"

Ik denk eerder dat ze bij Scotland Yard zeiden: "Oh my God, we kunnen niks anders doen dan afwachten ".

Sommige mensen denken echt dat veiligheidsdienst mensen veel beter zijn dan gewone mensen, hé. Get real, er bestaan geen mensen die *alle* touwtjes in handen hebben. Dat is een fabeltje om jou te doen geloven dat alles wel goed komt als je maar rustig blijft. In feite een fabeltje zodat jij hen niet voor de voeten loopt wanneer er werkelijk iets gebeurt,
    pi_28585634

pi_28585635
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 12:50 schreef Isabeau het volgende:
    Om 13:00 spreekt Blair in een persconferentie.
    Ben benieuwd of ie dan eindelijk aan gaat kondigen dat ie naar London gaat. Politiek gezien ook niet heel slim om in Schotland te blijven. Bush kreeg destijd ook nogal wat kritiek toen ie niety direct naar New York ging.
    A mind with a heart of it's own
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:54:35 #18
    32652 GeorgeW.Bush
    President of the USA
    pi_28585639
    AQ wisten we al hoor, werd een half uur geleden al verteld
    Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
    Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
    beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
    pi_28585642
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
    IRA bestaat niet meer
    pi_28585644
    Ministers bijeen op downing street (binnenlandse, buitenlandse, transport, justitie)

Geen blair> zit in G8 gleneagles, over 5 minuten ongeveer een statement van blair.
    pi_28585645
    Al Qaida...de moslims zitten er dus achter
    Haleloeja
      donderdag 7 juli 2005 @ 12:54:48 #22
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_28585647
    OK, jullie kunnen het gek noemen, maar waarom werd NL toen als derde op het lijstje genoemd als doelwit en zijn de anderen inmiddels al doelwit geweest?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_28585654
    Die Nederlandse amateur-terroristjes, valt dat dan ook onder Al Qaida?

Donald Duck held donderdag 7 juli 2005 @ 12:55:10 #24
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_28585658
    'politie vrees gecoordineerde aanval' staat op RTL5
    Ja, duh! Dat mag nu toch wel duidelijk zijn lijkt me.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_28585659
    quote:
    Op donderdag 7 juli 2005 12:53 schreef RiddlerMark het volgende:
    Neuj. Mischien waren het wel agressieve hippes die de G8 dwars wilen zitten, of idd die lui uit ierland. Voorlopig is er nog niks opgeeist. Zou me verbazen als het AQ is, als zij Londen willen pakken zouden ze het gelijk goed doen denk.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')