abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:41:13 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583056
Dit topic is om snel een overzicht te krijgen van het gebeurde in Londen.
Langslopende mods worden uitgenodigd om updates toe te voegen, topic staat sticky
quote:
British Transport Police Surges took place at Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street and Russell Square stations

BBC heeft beelden getoond van één bus er gaan geruchten van vijf stuks.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:48:33 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583353
Live BBC coverage is te volgen op:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/default.stm#
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:52:49 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583533
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:53:56 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583569

Kaart zoals BBC die laat zien
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:02:42 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28583840
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:59 schreef el_bario het volgende:
m'n colega's hebben zich god zij dank allemaal gemeld inmiddels.

90 gewonden vervoerd van Aldgate station alleen al. Geen nieuws over aantal doden.

Charles Clarck hospital: terrible injuries... geen aantallen bekend maar ze stromen er in grote getalen binnen.

Ongetwijfeld veel doden gevallen vandaag. dat kan niet anders.

Gewonde bij Aldgate station
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:11:28 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28584083
Sorceror host deze screenshot:

pi_28584237
quote:
Several eyewitnesses reported that a bus had been ripped apart by a bomb near Russell Square. Police confirmed the explosion. Union officials said they had received reports of two more bus explosions, but details were not immediately available. All London hospitals are on major incident alert.
[..]
The union officials said their sources had told them there had been at least one explosive device on the Underground.
[..]
Belinda Seabrook said she saw an explosion rip though a double-decker bus as it approached Tavistock Square, which is between Euston and Russell Square stations.

"I was on the bus in front and heard an incredible bang. I turned round and half the double-decker bus was in the air," she said.

A Sky News producer who was evacuated from King's Cross and was walking towards Russell Square also reported seeing the bus explosion. He said the blast had been caused by a bomb, and said people with "blood injuries" emerged from the vehicle.

Simon Corvett, 26, from Oxford, was on the eastbound train leaving Edgware Road tube station when the explosion happened.

"All of sudden there was this huge bang. It was absolutely deafening and all the windows shattered. The glass did not actually fall out of the windows, it just cracked. The train came to a grinding halt and everyone fell off their seats," he said.
[..]
A British Transport police spokesman said that two trains remained stuck in tunnels at Edgware Road, but it is not known whether they had collided or whether passengers remained on board.
Volledig artikel op de site van The Guardian
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:21:18 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28584489
Blair komt met livestatement binnen drie kwartier van de G8 top waar hij verblijft.
pi_28584589
Tot nu toe bevestigd door de politie:

6 explosies, eentje in een bus
Veel gewonden
Mensen wordt aangeraden te blijven waar ze zijn
Meer informatie volgt zo snel mogelijk
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:25:22 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28584624
BBC timeline (hou rekening met tijdverschil)
London blasts: At a glance
Several people have been injured after a series of explosions across London.
The BBC News website is covering events as they unfold:

1055 A doctor tells Reuters there are at least 90 casualties at Aldgate station

1053 Home Secretary Charles Clarke makes a statement outside Downing Street about "dreadful incidents" causing "terrible injuries". He says Prime Minister Tony Blair has been informed and advises the public in London not to make unneccessary journeys

1049 Police say there are serious casualties, but no deaths are confirmed, Associated Press reports

1025 The BBC's Andrew Marr, with the prime minister in Gleneagles, says Number 10 is "still unsure" whether the explosions are a terrorist attack

1023 confirmed explosion on a bus in Tavistock Place

1021 Scotland Yard reports "multiple explosions" in London, the Press Association reports

1014 An eyewitness tells PA that a bus has been ripped apart in an explosion in central London

1009 Witness Christina Lawrence, who was on a train leaving Kings Cross, tells BBC News 24: "There was a loud bang in the tunnel and the train just stopped and all of a sudden it was filled with black, gassy smoke and we couldn't breathe"

1002 Scotland Yard says it is dealing with a "major incident"

0940 British Transport Police say power surge incidents have occurred on the Underground at Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street and Russell Square stations

0933London Underground reports "another incident at Edgware Road" station, PA reports

0933 Passengers are told that all London Underground services are being suspended because of a power fault across the network, PA reports

0924 British Transport Police say the incident was possibly caused by a collision between two trains, a power cut or a power cable exploding. Police report "walking wounded"

0915 Press Association reports emergency services called to London's Liverpool Street Station after reports of an explosion

0849 An incident on the Metropolitan Line between Liverpool Street and Aldgate is reported to British Transport Police
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:31:50 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28584818
van nu.nl:
quote:
LONDEN - De explosies donderdag in de Britse hoofdstad Londen hebben "vreselijk letsel" veroorzaakt. Dat zei de Britse minister Clarke van Binnenlandse Zaken in een eerste reactie. De oorzaak van de explosies is nog steeds onbekend, aldus de politie.

"De gezondheidsdiensten zijn druk doende om het vreselijke letsel te verhelpen dat is aangericht" zei de minister. Een oppositiepoliticus en schaduwminister van Binnenlandse Zaken, Alan Duncan, zei er zeker van te zijn dat het om een terreuraanslag gaat
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:41:11 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28585163
van cnn.com:

LONDON, England (CNN) -- Near simultaneous explosions rocked the London Underground network and at least one bus at the morning rush hour, police said, causing fatalities and prompting officials to shut down the entire underground transport network.

In the first report of casualties, City of London police told CNN there had been two fatalities at Aldgate east station.

The explosions came a day after London was awarded the 2012 Olympics and as the G8 summit was getting under way in Scotland. Initial reports blamed a power surge, but officials were not ruling out a terrorist attack.

"There have been a number of dreadful incidents across London today," said Home Secretary Charles Clarke, Britain's top law enforcement officer. He said there were "terrible injuries."

Metropolitan Police Commissioner Ian Blair said London had been hit by at least six blasts and there had been many casualties. He urged Londoners not to panic and said it was too early to say what caused the blasts.

UK Prime Minister Tony Blair said he would make a statement on the London explosions from the G8 summit at 1100GMT, his spokesman said.

The Tube blasts at the height of the rush hour on Thursday were initially blamed on a power surge.

But amid the chaos eyewitnesses reported that a packed double decker bus in the Russell Square area had been severely damaged in a blast.

There were media reports that a second bus had been damaged in Tavistock Square. Police told CNN they could not confirm that report.

Describing the Russell Square blast, eyewitness Belinda Seabrook told the UK Press Association she saw an explosion rip through the bus as it approached the Square.

"I was on the bus in front and heard an incredible bang, I turned round and half the double decker bus was in the air," she said.

She said the bus was travelling from Euston to Russell Square and had been "packed" with people turned away from Tube stops.

Travellers emerged from underground tunnels covered in blood and soot. Scotland Yard declared the emergency a "major incident."

Emergency services were called to London's Liverpool Street Station after reports of an explosion shortly before 9 a.m.

A short while later, London Underground said there had been "another incident at Edgware Road" station in north west London.

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:45:27 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28585315
http://www.rtl.nl/financien/rtlz/livestream/

meer livenieuws voor mensen zonder tv
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:05:18 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28586041
blair:

It is clear that this is a series of terrorist attacks, aimed to coincide with the opening of the G8

Blair reist af naar Londen, G8 gaat door.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:12:29 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28586286
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:31:31 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28586976
http://feedster.net/search.php?hl=en&ie=UTF-8&q=london&sort=date
feedster aggregeert blogposts via RSS, en is dus redelijk actueel voor bijvoorbeeld ooggetuigenverslagen

http://london-underground.blogspot.com/
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:32:48 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28587021
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:33:16 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28587039
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:39:42 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28587303
quote:
Berlin - "Freut Euch, Gemeinschaft der Muslime", heißt es in dem Schreiben, das SPIEGEL ONLINE vorliegt. "Die heldenhaften Mudschahidin haben heute einen Angriff in London durchgeführt", heißt es weiter. Ganz Großbritannien sei jetzt erschüttert und schockiert, "im Norden, im Süden, im Westen und im Osten". "Wir haben die britische Regierung und das britische Volk immer und immer wieder gewarnt", schreiben die Verfasser. "Wir haben unser Versprechen gehalten und eine gesegnete militärische Operation durchgeführt."

"Wir warnen auch weiterhin", heißt es in dem Dokument, "die Regierungen Dänemarks und Italiens und alle weiteren Kreuzfahrer-Regierungen". Alle Staaten werden aufgefordert, ihre Truppen aus Afghanistan und dem Irak abzuziehen.

Die Authentizität des Dokuments konnte nicht sofort bestätigt werden. Auf der Intertseite, auf der es veröffentlich wurde - das Forum "al-Qala'a" - waren schon in den vergangenen Monaten regelmäßig authentische Bekennerschreiben und Bulletins verschiedener Terrorgruppen, unter anderem der irakischen al-Qaida-Filiale aufgelaufen. Aber auch unauthentisches Material wird dort gelegentlich gepostet. Das heutige Posting ist unterzeichnet mit "Geheimorganisation - al-Qaida (wörtl.: Die Dschihad-Basis) in Europa".

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,364121,00.html
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:54:52 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28587813
van nu.nl:
quote:
LONDEN - "We hoorden een hele harde knal in de tunnel en de metro kwam tot stilstand. Ineens was de ondergrondse gevuld met dikke, zwarte rook. We konden nauwelijks ademen en de rook prikte in onze ogen. Alle lichten gingen uit. Het duurde een tijd voordat er mensen bij ons waren, ik dacht dat we nooit meer buiten zouden komen omdat we de metro niet uit konden. Het was allemaal heel erg beangstigend."

Zo omschrijft Christina Lawrence voor de Engelse omroep BBC de explosie die zij meemaakte op het Londense ondergrondsestation King's Cross.

Andy Abernathy zat in een metro tussen de stations King's Cross en Russell Square. "Het was gewoon een hele harde knal. De metro ontspoorde en ineens was er overal rook. Er was geen brand, maar de rook was behoorlijk benauwend. Er waren een hoop ernstig gewonden, veel mensen waren gewond aan hun hoofd. Een man naast me dacht dat hij zou sterven, ik hoop dat hij er levend uitgekomen is."

Shock

Ook Arash Kazerouni zat in die metro vlakbij station King's Cross. "Iedereen was in shock. Toen we naar buiten werden geleid kwam ik langs de wagon waar volgens mij de explosie had plaats gevonden. Het was de tweede wagon. Het metaal was compleet verwoest en binnen werden mensen geholpen door artsen. Ik zag een man wiens kleren van zijn lijf waren gerukt en hij leek ernstig verbrand."

Na de verschillende explosies in het metrostelsel ontplofte een bus op Travistock Square. Belinda Seabrook zat in een bus die er twintig meter voor reed. "Toen ik me omdraaide vloog de dubbeldekker achter ons door de lucht. Het was een enorme explosie en overal dwarrelden papieren. Volgens mij was het bus nummer 205. Er moeten wel heel veel mensen dood zijn want de bus zat helemaal vol."

Dubbeldekker

Jim Millington vertelt aan de BBC wat hij ziet vanaf Travistock Square: " Ik zie een bus, waarschijnlijk is het een dubbeldekker geweest, compleet verwoest door een bom. Er liggen hier op zijn minst twee doden op de stoep. De explosie moet zich in de bus hebben voorgedaan, want het dak is eraf geblazen. De bom moet op het dak van de bus hebben gezeten."
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:31:21 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28588665
Statement van Balkendende binnen enkele ogenblikken
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:32:20 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28594011
Minimaal 33 doden.

21 bij King's Cross
5 bij Edgeware road

Anderen zijn mij even onbekend, niet alle cijfers zijn bekend.
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:56:24 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28594603
Maarten_grendel kwam met de volgende link voor foto's:
http://editorial.gettyimages.com/source/search/imageResults.aspx?s=EventImagesSearchState|1|0|28|0|0|0|1|0|0|0|53204073|0|0|0|0|0||0|0|0|0|0&p=1

Die helaas niet gehotlinked kunnen worden
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:47:21 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28624272
En open voor iedereen, let wel, dit is een verzameltopic, geen discussietopic, dat kan in de reeks over de aanslagen.
pi_28624473
http://www.parkstadtv.nl/video.php?nid=2259&type=bb&subcat=1

samenvatting over gister in de vorm van filmpje
don't relive history.... Make it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')