Ik vermoed dat ook ... dereden daarvoor zouden de best goede veiligheidsmaatregelen in engeland zijn, daar kun je niet zomaar een pakje achterlaten in een trein (zo werden de aanslagen in Madrid gepleegd)...quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:15 schreef _The_General_ het volgende:
Er zijn geruchten van een Zelfmoord actie op een van de bussen..
Het kan zijn dat die aanslagen een beetje een 'misser' waren, een teken van slechte planning door de terroristen ...quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:19 schreef the_disheaver het volgende:
Even terug naar de bus.
Het was een toeristenbus, en het lijkt er heel erg op dat het een bus met open dak was.
foto
De voorste stoelen zijn nauwelijks beschadigd, en staan volledig in open lucht. De zijwand aan bovenkant is recht, en je kunt geen wegeslagen matriaal zien.
En de onderkant is nagenoeg intact. Dus waarom is de explosie in de openlucht gebeurd, en niet in de binnenzijde van de bus. Misschien omdat onderste verdieping weinig mensen zaten? Was spitsuur, dus wss veel minder toeristen.
Maar waarom pak je dan een bus met open dak, dus veel minder schade dan een gesloten bus, die ook blijkbaar niet erg vol zat?
Nu zijn er ook getuigeverslagen van hooguit licht gewonde getuigen die in dezelfde bus gezeten hebben ...
Ik vrees..als ik die getuige net hoorde dat het een hele tijd duurde voor ze uit die metro konden..quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef addie84 het volgende:
vraag me af of er nog veel doden uit die metrotunnels worden gehaald.. laten we het niet hopen..
Er werd gesproken over een toeristenbus, maar dit lijkt mij een gewone lijnbus?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef wise het volgende:
[afbeelding]
vorig topic stond een groter plaatje
Amsterdam of Romequote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Eerst new york toen madrid en nu London.
Wie is de volgende
Ze zeiden het op RTL ook, dus lijkt me wel kloppenquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
is er een bron voor dat netanyahu verhaal ?
I.R. Baboon melde het volgens mij het eerste, maar het wordt wel overgenomen, maar op TV heb ik er nog niets over gehoord. Wel logisch dat die eerst ingelicht worden dus.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
Nederland (volgens het lijstje)quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie is de volgende
Ik begreep dat de NOS het erover had en dat ergens (niet de BBC iig, want die volg ik) hijzelf ook een verklaring had gegeven/quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Lord Dreamer het volgende:
quote:Nieuw Rechts: na aanslag tijd voor drastischer aanpak extremisten(07-07-05)
Nieuw Rechts is geschokt door de aanslag op bussen en metrostations in Londen. De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen. Volgens de partij is het een wederom een bewijs dat terroristen het steeds meer op landen in Europa hebben gericht. Nieuw Rechts hoopt dat de daders snel worden gevonden en hard worden gestraft. Bij een dergelijke daad zou ook de doodstraf als rechtvaardige straf moeten worden overwogen.
Nieuw Rechts pleit al geruime tijd voor een hardere aanpak van terroristen, met name de moslimextremisten in Nederland krijgen nog steeds veel ruimte voor hun activiteiten. Volgens de partij moet de aanslag in Londen aanleiding zijn om in Nederland drastische maatregelen te nemen in de bestrijding van extremisten. Gisteren zette Nieuw Rechts-voorman Michiel Smit nog vraagtekens bij het bestaan van een Al Aqsa kantoor in Rotterdam. Een mede-oprichter werd gepakt met wapens, maar nog is het voor de overheid niet genoeg om tot sluiting van deze organisatie over te gaan. Ook moeten moskeeën waar anti-westerse propaganda wordt verspreidt per direct worden gesloten. Alleen het uitzetten van een paar personen lost volgens Nieuw Rechts niets op.
Beetje voorbarig, vind je niet?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wordt tijd voor een totale moslimstop in Europa,
Fantastisch idee! Dan leven we nog lang en gelukkig...quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:25 schreef Sloggi het volgende:
Op het moment mogen ze dat hele Midden-Oosten nuken als je het mij vraagt
daarom idd.. als daar veel rookontwikkeling is, of zwaargewonden die dringend medische hulp nodig hebben.. kan het aantal toch nog oplopen..quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik vrees..als ik die getuige net hoorde dat het een hele tijd duurde voor ze uit die metro konden..
Of Parijs. iig een grote stad of hoofdstadquote:
Rotterdam of Amsterdam zou mij totaal niet verbazen. Van de 3 landen die militaire steun gaven, hebben 2 al aanslagen achter de rug. Nu alleen Nederland nog..quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie is de volgende
Geen idee, ik hoor ook niets van branden in de metro of op de stations, de stations in London zijn volgens mij wel goed gewapend tegen brand, omdat er vroeger ook wel eens ernstige dingen gebeurt zijn (gezien op Discovery)...quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef BobRooney het volgende:
Hoe zit het met de rookontwikkeling in de ondergrondse??
Die bus is 'nauwelijks'beschadigd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ook ... dereden daarvoor zouden de best goede veiligheidsmaatregelen in engeland zijn, daar kun je niet zomaar een pakje achterlaten in een trein (zo werden de aanslagen in Madrid gepleegd)...
Naar alle waarschijnlijkheid waren de gebruikte explosieven ook een redelijk stuk kleiner dan de in Madrid gebruikte explosieven, zelfs met die uiteen gerukte bus, die in Madrid lieten hele treinen ontsporen en beschadigden een gedeelte van een treinstation ...
Nu zijn er ook getuigeverslagen van hooguit licht gewonde getuigen die in dezelfde bus gezeten hebben ...
Gelukkig vraagt niemand jou iets.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:25 schreef Sloggi het volgende:
Op het moment mogen ze dat hele Midden-Oosten nuken als je het mij vraagt
Helmond natuurlijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie is de volgende
Dudequote:Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Just reported: The train between Kings Cross and Russell square apparently exploded to such a degree that there was nothing left of the first carraige.
Geen berichten over, hangt er ook vanaf of er brand is uitgebroken natuurlijk, daar hoor je ook niiks over.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:24 schreef BobRooney het volgende:
Hoe zit het met de rookontwikkeling in de ondergrondse??
Wat ehb ik gemist?? Netanyahuquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik begreep dat de NOS het erover had en dat ergens (niet de BBC iig, want die volg ik) hijzelf ook een verklaring had gegeven/
Welk lijstjequote:
Welk lijstje ?quote:
Aha. ik was al op zoek naar een israelische site wat het ook heeftquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik begreep dat de NOS het erover had en dat ergens (niet de BBC iig, want die volg ik) hijzelf ook een verklaring had gegeven/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |