abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28275138
Hier verder. Of, zoals Sizzler zei dat Drugshond zei:

Voor al uw vragen met betrekking tot :
# (Persoonlijke) problemen
# (Onbelangrijke) vragen
# (Ongegronde) klachten
# (Belachelijke) opmerkingen
# (Stupide) moderator akties
# of (stompzinnige) user bijdrages in de [POL] topics

kunt u hier terecht. De FOK!POL helpdesk staat u zo snel mogelijk te woord.

Aan deze bijdrage kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_28275181
sticky
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28275274
Denigrerende opmerkingen over mensen met een andere huidskleur mogen van sizzler. Hans Teeuwen gebruikt die term immers ook wel eens
pi_28275355
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:50 schreef SCH het volgende:
Denigrerende opmerkingen over mensen met een andere huidskleur mogen van sizzler. Hans Teeuwen gebruikt die term immers ook wel eens
Ja, maar dat paste dus niet in de TT.
pi_28275476
De nieuwe politieke correctheid. Racisme is vrijheid van meningsuiting. Anti-racisme is gedachtepolitie.
pi_28275501
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:50 schreef SCH het volgende:

Als je het hebt over een "negertje" dan is dat racistisch en verdien je een erespeldje bij de KKK.

ben je klaar met jengelen?
pi_28275502
Alles moet kapot !
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28275546
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als je het hebt over een "negertje" dan is dat racistisch en verdien je een erespeldje bij de KKK.
Nee joh, het is volstrekt normaal om op zo'n denigrerende toon over mensen met een andere kleur te praten. Hulde sizzler, hulde
quote:
ben je klaar met jengelen?
Niet todat jij ooit eens volwassen wordt.
pi_28275588
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:57 schreef thabit het volgende:
De nieuwe politieke correctheid. Racisme is vrijheid van meningsuiting. Anti-racisme is gedachtepolitie.
Sorry, maar denigrerend doen over één persoon die wordt uitgezet is nog geen racisme. Ookal betrof het een neger. Als er nou had gestaan dat álle negers moeten worden uitgezet dan is dat wel racisme.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:04:19 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28275642
Zijn jullie nou nog bezig over eventuele minderjarige danwel kleine negers die worden uitgezet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_28275657
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:02 schreef sizzler het volgende:

[..]

Sorry, maar denigrerend doen over één persoon die wordt uitgezet is nog geen racisme. Ookal betrof het een neger. Als er nou had gestaan dat álle negers moeten worden uitgezet dan is dat wel racisme.
Het gaat helemaal niet over 1 persoon - het is een algemeenheid over buitenlanders: "weer zo'n negertje dat (terecht) wordt uitgezet". Als je die ondertoon niet proeft, dan zegt dat vooral veel over je eigen zienswijze.

Oh nee, jij bent neutraal
pi_28275682
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef Dagonet het volgende:
Zijn jullie nou nog bezig over eventuele minderjarige danwel kleine negers die worden uitgezet?
Zolang sizzler weer eens niet ingrijpt tegen racisme, zal dat nog wel even duren Dagonet.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:08:40 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28275782
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet over 1 persoon - het is een algemeenheid over buitenlanders: "weer zo'n negertje dat (terecht) wordt uitgezet". Als je die ondertoon niet proeft, dan zegt dat vooral veel over je eigen zienswijze.
Hoho! Wel even de correcte quote gebruiken...
quote:
Komt de hele Godsganse dag in het nieuws als er weer terecht een negertje weg moet uit dit land
En dat is heel wat anders dan wat jij hierboven zegt. Zit een wereld van verschil tussen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_28275823
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh nee, jij bent neutraal
Zal ik mezelf nogmaals herhalen dan:
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hoe in vredesnaam kan je in zo'n situatie neutraal zijn als twee mensen iets anders beweren? Pberends ziet het niet als racisme, jij wel. Ben je dan neutraal door te zeggen dat het een beetje racistisch is? Of als je geen mening hebt? Ik streef naar een zo objectief mogelijk beleid. Meer dan dat is onmogelijk.
pi_28275947
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:08 schreef Dagonet het volgende:
En dat is heel wat anders dan wat jij hierboven zegt. Zit een wereld van verschil tussen.
Wat is het verschil. Er staat "weer een negertje" - en dat is op zijn minst zeer denigrerend en ook wel racistisch genoemd als je het postverleden van betreffende user erbij betrekt.

Ooit wel eens gehoord in de politiek: "we gaan weer even een negertje terecht uitzetten"?
pi_28275982
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:10 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zal ik mezelf nogmaals herhalen dan:
[..]
De ervaring is dat je daar niet in slaagt en je totaal ongeloofwaardig bent als moderator.
pi_28276089
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

De ervaring is dat je daar niet in slaagt en je totaal ongeloofwaardig bent als moderator.
Blijkbaar.

Er zijn twee soorten meningen: die van jou (het is racistisch) en die van pberends (het is niet racistisch). Hoe had ik me in dit geval dan neutraal op kunnen stellen?
pi_28276164
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:18 schreef sizzler het volgende:

[..]

Blijkbaar.

Er zijn twee soorten meningen: die van jou (het is racistisch) en die van pberends (het is niet racistisch). Hoe had ik me in dit geval dan neutraal op kunnen stellen?
Door niet je eigen politieke voorkeur mee te laten wegen. Jouw opvattingen zijn zo voorspelbaar en politiek gekleurd: als SCH iets op die manier zegt, dan is sizzler in alle staten maar rechtse users hebben vele, vele streepjes voor. Dat is al heel lang zo en dat zal jij zelf nooit (willen) zien. Je kunt zeer objectief vaststellen dat negertje in dit verband een denigrende betekenis heeft, maar alleen op Fok! wordt daar weer anders over geacht.
pi_28276298
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]
Je had het over racisme. En daar zijn twee meningen over. De één vind het niet racistisch, de ander wel. Hoe kan ik me dan neutraal opstellen? Als ik jou gelijk geef kies ik partij voor jouw mening. Dan ben ik toch niet meer neutraal?
  maandag 27 juni 2005 @ 16:26:31 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28276358
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het verschil. Er staat "weer een negertje"
Het verschil is interpretatie, wat jij ervan maakte was "terecht dat een negertje wordt uitgezet". Wat Pberends schreef was "een negertje die terecht (dus na alle procedures doorlopen te hebben) wordt uitgezet".
quote:
- en dat is op zijn minst zeer denigrerend en ook wel racistisch genoemd als je het postverleden van betreffende user erbij betrekt.
Er worden anders verdomd weinig aziaten of blanken uitgezet. Wel kinderen terug naar Afrika, dat dan weer wel. Sommige zelfs terecht .
pi_28276528
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het verschil is interpretatie, wat jij ervan maakte was "terecht dat een negertje wordt uitgezet". Wat Pberends schreef was "een negertje die terecht (dus na alle procedures doorlopen te hebben) wordt uitgezet".
[..]

Er worden anders verdomd weinig aziaten of blanken uitgezet. Wel kinderen terug naar Afrika, dat dan weer wel. Sommige zelfs terecht .
Ja maak er maar een grapje van. Jij vindt dat soort denigrende opmerkingen ook al normaal??? LIef dat je het voor sizzler opneemt maar ik denk dat jij zo'n opmerking over negertjes ook niet echt kan waarderen.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:33:42 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28276599
Ik vraag me trouwens af, SCH, als negertje vervangen wordt door allochtoon, dan ben je het er wel mee eens?
pi_28276739
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:33 schreef Dagonet het volgende:
Ik vraag me trouwens af, SCH, als negertje vervangen wordt door allochtoon, dan ben je het er wel mee eens?
Als er op dezelfde manier over een 'allochtoontje' wordt gerept, vind ik dat ook kwalijk. Het gaat hier om mensen maar dat schijnt niet zo heel erg belangrijk meer te zijn. Waarom zouden we niet gewoon serieus en met respect over medemensen schrijven en discussieren? Moderators zijn er toch voor om daar op te letten? Ik snap niet waarom er over mijn opmerking zo'n uitgebreide discussie moet worden gehouden. Haal gewoon die zinsnede even weg omdat hij denigrerend is bedoeld en derhalve niet in de Fok-policy past en het leed is geleden. Waarom er iedere keer zo'n strijd van maken en de verdenking van Fok als plek waar racisme wordt gedoogd weer eens op je laden?
pi_28276845
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja maak er maar een grapje van. Jij vindt dat soort denigrende opmerkingen ook al normaal??? LIef dat je het voor sizzler opneemt maar ik denk dat jij zo'n opmerking over negertjes ook niet echt kan waarderen.
Wat is er mis met negertjes?
  maandag 27 juni 2005 @ 16:42:34 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28276887
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Als er op dezelfde manier over een 'allochtoontje' wordt gerept, vind ik dat ook kwalijk.
le-zen, dat schreef ik niet.
  maandag 27 juni 2005 @ 16:45:20 #26
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28276964
Sizzler heeft gelijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 27 juni 2005 @ 16:45:47 #27
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28276998
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

le-zen, dat schreef ik niet.
dui-de-lijk-er schrij-ven

Het gaat om het woord negertje en dat met name dat tje. Als er allochtoon of asielzoeker had gestaan, was het een gewone domme flame geweest.
pi_28277015
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:45 schreef Sidekick het volgende:
Sizzler heeft gelijk.
Waarmee?
  maandag 27 juni 2005 @ 16:52:04 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28277192
ach, neger, neger. In mijn tijd noemden ze dat sproeten
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 27 juni 2005 @ 16:57:10 #31
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28277354
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
en dat met name dat tje.
Juist. Dit hele gedoe gaat over drie letters.
quote:
Als er allochtoon of asielzoeker had gestaan, was het een gewone domme flame geweest.
Zo zie ik het niet, Pberends geeft aan met die zin wanneer (naar zijn mening) de Vries hinderlijk en slecht bezig is als politicus; namelijk bij een uitzetting die volgt op compleet doorlopen procedures.
pi_28277376
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:57 schreef Dagonet het volgende:
Zo zie ik het niet, Pberends geeft aan met die zin wanneer (naar zijn mening) de Vries hinderlijk en slecht bezig is als politicus; namelijk bij een uitzetting die volgt op compleet doorlopen procedures.
Dan vul je het wel heel mooi in. Als hij dat had willen zeggen dan had hij dat kunnen schrijven. Hij vond het nodig om te reppen over "weer een negertje".
  maandag 27 juni 2005 @ 17:07:55 #33
93744 Finder_elf_towns
pi_28277661
Het woord negertje heeft in die context is natuurlijk geen lading. Een zin als "ze motten al die kanker-roetmoppen hun kleine negertje afsnijden en vervolgens in de oven stoppen" wel.
  maandag 27 juni 2005 @ 20:22:28 #34
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28283062
Vind dat sizzler goed gehandelt heeft. Waar gaat het nou in hemelsnaam over? Het verkleinwoord "je"? 2 letters! Niet zo zeuren hoor.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_28286597
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:22 schreef McCarthy het volgende:
Vind dat sizzler goed gehandelt heeft. Waar gaat het nou in hemelsnaam over? Het verkleinwoord "je"? 2 letters! Niet zo zeuren hoor.
3 letters in dit geval. Maar je moet toch toegeven dat als ik het bijv. heb over al die racistische rechtse usertjes dat dat " tjes" toch ook denigrerend bedoeld is? .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 27-06-2005 22:40:43 (grammaticale fout :).) ]
I´m back.
pi_28286985
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

3 letters in dit geval. Maar je moet toch toegeven dat als ik het bijv. heb over al die racistische rechtse usertjes dat dat " tjes" toch ook denigrerend bedoeld is? .
Het ging erom dat de toevoeging "tje" racistisch zou zijn en weggeëdit diende te worden.
pi_28287113
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het ging erom dat de toevoeging "tje" racistisch zou zijn en weggeëdit diende te worden.
Dat hele negertje slaat nog steeds nergens op als je het zowel feitelijk als moreel tot je neemt.
pi_28287148
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Weet ik. Ik wijs MacCarthy erop dat de toevoeging " tje" idd niet zelden toegepast wordt om een bepaalde mate van denigratie uit te drukken. Dat doe ikzelf ook niet zelden, bij rechtse usertjes dus. SCH heeft weldegelijk gelijk dat daarin dus de intentie van Pberendsje mag worden meegewogen. Ik zou er echter geen halszaak van maken als ik SCH was. Leidt op den duur tot steeds meer rancuneuze web-logjes die je af en toe moet bijhouden.
I´m back.
pi_28287273
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat hele negertje slaat nog steeds nergens op als je het zowel feitelijk als moreel tot je neemt.
SCH, ik zou Pberends voortaan gewoon Pberendsje noemen, ware het niet dat ook dat niet mag hier, geloof ik, nadat Harry_Sack de naam Wilders steevast verhaspelde tot Wilbers en de nu grootendeels weggezuiverde rechts-liberaaltjes het er te moeilijk mee kregen.
I´m back.
pi_28287323
Ik maak er geen halszaak van hoor. Het is onderdeel van de cursus "leren argumenten voor rechtse moderators" maar sizzler maakt maar moeizaam progressie
pi_28287501
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:53 schreef SCH het volgende:
Ik maak er geen halszaak van hoor. Het is onderdeel van de cursus "leren argumenten voor rechtse moderators" maar sizzler maakt maar moeizaam progressie
Ach, aan de andere kant zo slecht is Sizzler niet. Hij wordt verfoeid door lucy c.s. (lijkt me toch een soort lakmoes) en het is allemaal niet makkelijk met die heethoofden hier. Dit hoewel ik je dus gelijk geef. .
I´m back.
  maandag 27 juni 2005 @ 23:01:24 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_28287591
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:37 schreef SCH het volgende:
Het gaat hier om mensen
Nee, het gaat om een stijlfiguur.
pi_28287609
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een stijlfiguur.
Stijlloos bedoel je
  maandag 27 juni 2005 @ 23:02:03 #44
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28287617
Ik heb niks tegen ome Sizz hoor, hij moet zich alleen van ons aller Sidekick emanciperen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 27 juni 2005 @ 23:03:16 #45
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_28287666
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:01 schreef SCH het volgende:
Stijlloos bedoel je
Dat is aan de lezer.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 00:04:19 #46
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28289810
Het is toch niet te geloven, zijn jullie nou nog steeds aan het zeiken over verkleinwoordjes? Heeft jullie pappa of mamma vroeger nooit voorgelezen over bijvoorbeeld de 10 kleine negertjes voor het slapen gaan?

Kom op, we moeten verder.
pi_28293471
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:03 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat is aan de lezer.
Aan mij dus
pi_28295503
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, aan de andere kant zo slecht is Sizzler niet. Hij wordt verfoeid door lucy c.s. (lijkt me toch een soort lakmoes) en het is allemaal niet makkelijk met die heethoofden hier. Dit hoewel ik je dus gelijk geef. .
Man, zit toch niet zo ongelooflijk uit je nek te lullen. Je bent zelf notabene een primaire oorzaak van zaken die nu aan de hand zijn. Ga vogeltjes pesten!
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28296605
Je doet niet aan eigen verantwoordelijkheid Speedfreak? Niet erg liberaal van je...
pi_28297105
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:14 schreef du_ke het volgende:
Je doet niet aan eigen verantwoordelijkheid Speedfreak? Niet erg liberaal van je...
Dat hij zich niet laat behandelen voor zijn ziekte is inderdaad zijn eigen verantwordelijkheid. Verder, vind jij dat gebraak van hem nou wat bijdragen? Het enige wat ie aan de lopende band doet is beledigen, zuigen, etteren, lasteren, en bovenal zeuren.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28298043
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:31 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dat hij zich niet laat behandelen voor zijn ziekte is inderdaad zijn eigen verantwordelijkheid. Verder, vind jij dat gebraak van hem nou wat bijdragen? Het enige wat ie aan de lopende band doet is beledigen, zuigen, etteren, lasteren, en bovenal zeuren.
Dat vind jij nogal snel van mensen.
pi_28298195
Ik geloof dat van alle "strijdende partijen" Ryan3 zich nog het minst beledigend en zuigend uitlaat.
pi_28298443
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 11:31 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het enige wat ie aan de lopende band doet is beledigen, zuigen, etteren, lasteren, en bovenal zeuren.
Ah! Dus zo noemen rechtse mensen dat als hun ongelijk weer voor de zoveelste keer wordt aangetoond.
pi_28299582

Voeg elkaar maar toe op MSN. De discussies van gisteren zijn voorbij.
pi_28300483
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:45 schreef sizzler het volgende:

Voeg elkaar maar toe op MSN. De discussies van gisteren zijn voorbij.
Oh ja? Is het probleem opgelost dan?
pi_28300961
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 12:02 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof dat van alle "strijdende partijen" Ryan3 zich nog het minst beledigend en zuigend uitlaat.
Ben ik het niet met je eens, en dat bewijst de SC van gisteravond/nacht ook wel weer eens (hoewel het met beledigingen wel mee viel). Zeer triest dat zo'n persoon deze 'kwestie' niet los kan laten.
pi_28301489
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja? Is het probleem opgelost dan?
Als het over dat "negertje" gaat wel: je hebt een uitspraak van twee mods en een FA en daar zal je het mee moeten doen.

Wat de lucida-zaak betreft:
quote:
Op zondag 26 juni 2005 18:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk m'n reet roesten, daar staat zijn waarheid, hier de mijne en verder vind ik het wel best zo.
pi_28302311
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 13:37 schreef sizzler het volgende:

Als het over dat "negertje" gaat wel: je hebt een uitspraak van twee mods en een FA en daar zal je het mee moeten doen.
Ik mag dus concluderen dat racisme is toegestaan op Fok! en omdat jullie onderling nooit kritisch durven zijn,zal ik ermee moeten leven?
pi_28302361
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik mag dus concluderen dat racisme is toegestaan op Fok! en omdat jullie onderling nooit kritisch durven zijn,zal ik ermee moeten leven?
Als dat je het beste uitkomt.
pi_28302423
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als dat je het beste uitkomt.
Je zult ervoor moeten zorgen dat er geen racistische uitspraken op Fok! getolereerd worden, zolang je dat niet doet, stem je ermee in en conformeer je je eraan. Ik snap niet waarom je dat wilt.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:11:59 #62
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28302618
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zult ervoor moeten zorgen dat er geen racistische uitspraken op Fok! getolereerd worden, zolang je dat niet doet, stem je ermee in en conformeer je je eraan. Ik snap niet waarom je dat wilt.
Heb je je wel eens afgevraagd wat voor mensen er op Fok! rondlopen?

Ik schat zelf op een gemiddelde van pubers en mensen tot de 25, mensen die zich nog moeten vormen in elk geval.
Wat heeft het voor zin om over elk detail te struikelen? Jij loopt als volwassen kerel toch ook niet op eieren in het dagelijks leven?

Er zijn wel ergere dingen dan negertjes, flikkertjes en andere minderheidjes. Kom op, gewoon over heen stappen, het moet wel leefbaar blijven.
pi_28302673
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:11 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Heb je je wel eens afgevraagd wat voor mensen er op Fok! rondlopen?

Ik schat zelf op een gemiddeld aantal van pubers en mensen tot de 25, mensen die zich nog moeten vormen in elk geval.
Wat heeft het voor zin om over elk detail te struikelen? Jij loopt als volwassen kerel toch ook niet op eieren in het dagelijks leven?

Er zijn wel ergere dingen dan negertjes, flikkertjes en andere minderheidjes. Kom op, gewoon over heen stappen, het moet wel leefbaar blijven.
Dan moet sizzler niet beweren dat hij het racisme hier tegen gaat en daar moeite mee heeft. HIj verdedigt consequent racistische posts.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:14:51 #64
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28302714
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet sizzler niet beweren dat hij het racisme hier tegen gaat en daar moeite mee heeft. HIj verdedigt consequent racistische posts.
Maar sizzler is ook een minderheid
pi_28302859
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

HIj verdedigt consequent racistische posts.
Ho eens, jij ziet het als racisme om van een negertje te spreken. Dagonet, sidekick en ik niet.

Je hebt het aangekaart. De mods delen je mening niet. De post van pberends blijft staan. Klaar.
pi_28303114
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ho eens, jij ziet het als racisme om van een negertje te spreken. Dagonet, sidekick en ik niet.
Het is racisme - daar is geen twijfel over - alleen bij jou en je blauwe kameraadjes vallen je niet af.
quote:
Je hebt het aangekaart. De mods delen je mening niet. De post van pberends blijft staan. Klaar.
Tuurlijk kom je niet aan mijn verzoek tegemoet, je maakt er altijd een gevecht van.
pi_28303271
Moet blauwmonidique weer een oordeel vellen?

'Negertje' is in het betreffende geval niet racistisch.

Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen.
pi_28303417
Wat is op zijn Fokkiaans dan wel racistisch? In het normale leven is dit wel degelijk racistisch natuurlijk.
pi_28304141
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:37 schreef SCH het volgende:
Wat is op zijn Fokkiaans dan wel racistisch?
Zeggen dat zwarten beter zijn dan blanken.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:44:26 #70
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28305556
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

Sidekick en Dagonet zeggen dat alleen maar omdat ze jou niet willen afvallen hoor.

Ik durf te wedden dat Sidekick de OP had gemod als hij er het 1st bij was
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 28 juni 2005 @ 15:45:36 #71
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28305594
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is racisme - daar is geen twijfel over - alleen bij jou en je blauwe kameraadjes vallen je niet af.
[..]

Tuurlijk kom je niet aan mijn verzoek tegemoet, je maakt er altijd een gevecht van.
racisme racisme
  dinsdag 28 juni 2005 @ 17:51:23 #72
93744 Finder_elf_towns
pi_28309778
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 14:33 schreef Monidique het volgende:
Moet blauwmonidique weer een oordeel vellen?

'Negertje' is in het betreffende geval niet racistisch.

Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen.
Maar gelukkig vraagt niemand om de mening van een negertje als jij.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 18:48:27 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28311177
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 15:44 schreef McCarthy het volgende:

Ik durf te wedden dat Sidekick de OP had gemod als hij er het 1st bij was
Ik had de vijfde reactie in dat topic, en ik heb niets gemod. Was dat soms al te laat?
pi_28312529
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 17:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Maar gelukkig vraagt niemand om de mening van een negertje als jij.
Wel dus.
pi_28323340
Eindelijk een goed topic in POL , gooit die Slarioux 't op slot. .
pi_28323408
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:20 schreef sig000 het volgende:

Eindelijk een goed topic in POL , gooit die Slarioux 't op slot. .
Zonde ja.
I´m back.
pi_28323454
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonde ja.
Dat was op weg om een mooie discussie te worden.
pi_28323496
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 00:24 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat was op weg om een mooie discussie te worden.
Afgezet tegen wat - tot voor kort - gebruikelijk was hier, idd.
I´m back.
pi_28340825
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee joh, het is volstrekt normaal om op zo'n denigrerende toon over mensen met een andere kleur te praten. Hulde sizzler, hulde
[..]

Dan zou je ook in het geweer moeten komen tegen geitenwollensok en rechtse bal, beiden denigrerend.
Of hebben we positieve discriminatie nodig om iets te bewerkstelligen?
Yeah baby Yeah!
pi_28345066
Euh....... negeren zal ook wel racistisch zijn, komt ook het woord neger in voor, zelfs in meervoud.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28366589
N.a.v. Wegwijs in de Nederlandse politiek

- Inmiddels hebben we een Groep-Nawijn: http://www.hilbrand-nawijn.nl/
- Van de SP wordt een zetel afgehaald ten gunste van Groep-Lazrak, maar bij de VVD gebeurt dat niet.
- De website van de Lijst Nieuwe Politiek is offline.
- De website van de NNP is gewijzigd in http://www.nnp.nu/
- Website Partij van de Toekomst verwijst naar www.landkarte.de

Hier heb ik trouwens nog wat suggesties voor de overige partijen: Nieuwe partijen rekenen op 99 zetels
  donderdag 30 juni 2005 @ 20:14:52 #82
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28366943

Ik zal er vanavond even naar kijken.
pi_28367225
NNP is trouwens opgeheven, lees ik zojuist op hun website...

Nahja, misschien kun je het extremere broertje de Nationale Alliantie er wellicht nog bijzetten.
  donderdag 30 juni 2005 @ 22:19:45 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28371089
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:05 schreef Kozzmic het volgende:

- Inmiddels hebben we een Groep-Nawijn: http://www.hilbrand-nawijn.nl/
- Van de SP wordt een zetel afgehaald ten gunste van Groep-Lazrak, maar bij de VVD gebeurt dat niet.
Check.
quote:
- De website van de Lijst Nieuwe Politiek is offline.
En het is eigenlijk ook nooit echt een politieke partij geweest lees ik net.
quote:
Herman Heinsbroek heeft besloten om 22 januari niet aan de verkiezingen mee te doen.

Hij heeft op korte termijn niet de juiste mensen kunnen vinden en wil de geschiedenis niet laten herhalen. Op dit moment sluit hij niet uit om over een paar jaar wel met de Lijst Nieuwe Politiek aan de verkiezingen deel te nemen.

Bron
Dus die strepen we gewoon weg, en mocht 'ie over een paar jaar weer een kans wagen, dan bekijk ik het wel weer opnieuw.
quote:
- De website van de NNP is gewijzigd in http://www.nnp.nu/
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 20:24 schreef Kozzmic het volgende:
NNP is trouwens opgeheven, lees ik zojuist op hun website...

Nahja, misschien kun je het extremere broertje de Nationale Alliantie er wellicht nog bijzetten.
Michiel Smit heeft dat handig gespeeld door wat 'goede' figuren uit die partij te ronselen tijdens diverse acties waar ze samenwerkten, en mede daardoor is die partij op de fles gegaan.
quote:
- Website Partij van de Toekomst verwijst naar www.landkarte.de
Strepen we weg.
quote:
Hier heb ik trouwens nog wat suggesties voor de overige partijen: Nieuwe partijen rekenen op 99 zetels
Ik heb er een aantal toegevoegd.
pi_28381903
Als alle milieu huilies

Goed onderwerp maar weinig levensvatbaarheid door de OP en de manier waarop de TS door het topic heen banjert.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:25:23 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28384172
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:14 schreef SCH het volgende:
Als alle milieu huilies

Goed onderwerp maar weinig levensvatbaarheid door de OP en de manier waarop de TS door het topic heen banjert.
Dat topic staat ook wat beter in GC denk ik.

En wat betreft de drammerigheid van de TS, tsja, het staat nu niet meer in POL.
pi_28386920
Kunnen jullie die achterbakse aanval aan mijn adres in topic over Nova verwijderen van de vuile viezerik die over de rug van een 5 jarig meisje mij elders zwartmaakte. En overigens ben ik ook van mening dat dergelijke verrotte lui hier geen platform dienen te hebben voor hun 8ste generatie inteelt debiliteiten, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ryan3.
I´m back.
pi_28387539
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
Kunnen jullie die achterbakse aanval aan mijn adres in topic over Nova verwijderen van de vuile viezerik die over de rug van een 5 jarig meisje mij elders zwartmaakte. En overigens ben ik ook van mening dat dergelijke verrotte lui hier geen platform dienen te hebben voor hun 8ste generatie inteelt debiliteiten, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ryan3.
Rustig, rustig. Neem even adem. Loop even naar buiten en haal rustig adem.

Topic is even op slot om te "ruimen".
pi_28387695
Ik maak bezwaar tegen hoe Ryan3 mij klassificeert. Het valt toch onder nodeloos schelden. Of moet het gewoon gevonden worden geacht om mede-users voor viezerik uit te schelden? Of uitgemaakt te worden voor dergerlijke veroote lui? Of 8ste generatie inteelt debiliteiten toegevoegd krijgen? Ik ben benieuwd naar de opstelling van Fok! ten opzichte van dit soort gescheld.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28387702
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Rustig, rustig. Neem even adem. Loop even naar buiten en haal rustig adem.
pi_28387773
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:05 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik maak bezwaar tegen hoe Ryan3 mij klassificeert. Het valt toch onder nodeloos schelden. Of moet het gewoon gevonden worden geacht om mede-users voor viezerik uit te schelden?
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:53 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ach gut, meneer is boos. Meneer probeert weer heel gluiperig een ban-scenario op te starten. Voorlopig komt er uit jouw bek alleen maar gescheld.
Jij begrijpt iets niet viezerik. Je opent een directe aanval op mij na een on topic reactie van me. Elders heb je laten zien, door de dochter van mijn vriendin te koppelen aan smerige insinuaties over kindermisbruik door mij - omdat jij en je groepje je politieke puntjes niet kunen maken - uit wat voor hout je gesneden bent, plus je politieke ideeën die getuigen van 8ste generatie inteelt debiliteit (hoewel dit klaarblijkelijk a matter of opinion is, er zijn nl. meer randdebielen). Volgens mij kan Fok! nooit onderdak bieden aan pathologisch gedementeerde elementen zoals jij. Ik zit helaas niet aan de knoppen hier, maar als ik er wat aan kan doen, dan zal ik zorgen dat ik en anderen niet meer geconfronteerd worden met vuile viezerikken zoals jij, die totaal geen grenzen kennen.
I´m back.
pi_28387922
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Jij begrijpt iets niet viezerik. Je opent een directe aanval op mij na een on topic reactie van me. Elders heb je laten zien, door de dochter van mijn vriendin te koppelen aan smerige insinuaties over kindermisbruik door mij - omdat jij en je groepje je politieke puntjes niet kunen maken - uit wat voor hout je gesneden bent, plus je politieke ideeën die getuigen van 8ste generatie inteelt debiliteit (hoewel dit klaarblijkelijk a matter of opinion is, er zijn nl. meer randdebielen). Volgens mij kan Fok! nooit onderdak bieden aan pathologisch gedementeerde elementen zoals jij. Ik zit helaas niet aan de knoppen hier, maar als ik er wat aan kan doen, dan zal ik zorgen dat ik en anderen niet meer geconfronteerd worden met vuile viezerikken zoals jij, die totaal geen grenzen kennen.
Ik geloof dat uit deze tirade enige frustratie naar voren komt. Merk even op dat jij om te beginnen met dit soort gescheld fout zit. En dat jij geen harde satire weet te herkennen is denk ik jouw probleem.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_28388080
Met schelden kom je hier niet echt verder Ryan3.
pi_28388391
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
Hij heeft helaas wel een punt.

Even samenvattend in dat hele gezeur heb ik Luusje c.s. niet op veel controleerbare waarheden kunnen betrappen. En wat door Ryan c.s. naar voren is gebracht blijkt in de meeste gevallen te kloppen hier doel ik niet op onnodige scheldpartijen. Kindermisbruik erbij halen is gewoon lager dan stront :[.

(uitzonderingen daar gelaten uiteraard)
pi_28388404
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:17 schreef sizzler het volgende:
Nee, met viezerikken die een 5 jarig meisje gebruiken in smerige insinuaties kom je hier ver en met persoonlijke aanvallen. Geef me maar een ban lulhannes.
I´m back.
pi_28388511
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Even samenvattend in dat hele gezeur heb ik Luusje c.s. niet op veel controleerbare waarheden kunnen betrappen. En wat door Ryan c.s. naar voren is gebracht blijkt in de meeste gevallen te kloppen hier doel ik niet op onnodige scheldpartijen. Kindermisbruik erbij halen is gewoon lager dan stront :[.

(uitzonderingen daar gelaten uiteraard)
Een photo van de dochter van mijn vriendin plaatsen op je site en dan insinuaties maken dat ik haar misbruik is idd hun methode en als ik hier dan on topic in een topic reageer ook nog eens direct een persoonlijke aanval beginnen. Dat is een heel stuk lager dan stront idd.
I´m back.
pi_28388678
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij dat niet heeft. Alleen maakt hij die dan maar zonder gescheld.
pi_28389751
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Topic is even op slot om te "ruimen".
Topic is opgeruimd en inmiddels weer open. De betreffende opmerkingen zijn voorgelegd aan de FA's.

Voor de duidelijkheid: schelden en persoonlijke aanvallen zijn in POL not done. Het getuigt van geen respect naar elkaar toe terwijl dat de essentie is van met elkaar discussiëren.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:11:18 #99
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28397416
Saaaaaidekick, wat zit je nou weer te kloten, man: Minister Verdonk is niet welkom op de slavernijherdenking.

Kom op, openen!
pi_28397457
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:11 schreef Harry_Sack het volgende:
Saaaaaidekick, wat zit je nou weer te kloten, man: Minister Verdonk is niet welkom op de slavernijherdenking.

Kom op, openen!
Laat onze gedegen mod even rustig zijn werk doen zeg
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:14:26 #101
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28397488
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat onze gedegen mod even rustig zijn werk doen zeg
nee, het moet maar eens afgelopen zijn met dat eeuwige trage gedoe van 'm
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:40:48 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28397735
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:11 schreef Harry_Sack het volgende:

Kom op, openen!
Afwas, lokale downtime en forumdowntime.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:42:27 #103
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28397758
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Afwas, lokale downtime en forumdowntime.
een echte mod wast niet af, vraag maar aan Sizzler
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:52:59 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28400275
waar is het grote peilingen topic
er is er weer een van nova
uiteraard gaat het goed met de PvdA
Dat is tenminste een solidaire partij
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:53:57 #105
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28400309
quote:
119 Teletekst vr 01 jul
********************************** 1/2
* NOVA Interview/NSS

` Het begin van het zomerreces wordt
ingeluid met een flinke zetelstijging
voor de PvdA.Deze week komen er vier
bij en daarmee staat de partij weer op
het niveau van voor het referendum.

Voor de regeringspartijen begint het
reces minder voorspoedig.Zowel het CDA
als D66 leveren twee zetels in.Het CDA
staat nu op 27 zetels en D66 op 3.De
ChristenUnie kreeg er juist twee bij en
staat nu op 8.

Door het verlies van het CDA en D66
staan de regeringspartijen nu op 54.Dat
is 24 zetels onder het huidige niveau.
De linkse oppositie haalt 80 zetels,
genoeg voor een linkse coalitie.

volgende nieuws financieel sport

dat ziet Nova graag he
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
  119     Teletekst vr 01 jul           
 % *=zetels   **24 juni  ** 1 juli  2/2 
 PvdA         **29,7  46 **32,3 50 **+4 
 CDA          **18,6  29 **17,6 27 **-2 
 VVD     *******15,2  24 **15,3 24 ** 0 
 D66          ** 3,4   5 ** 2,5  3 **-2 
 GroenLinks   ** 6,2   9 ** 6,4 10 **+1 
 SP           **13,7  22 **12,7 20 **-2 
 ChristenUnie ** 4,7   7 ** 4,9  8 **+1 
 SGP          ** 1,6   2 ** 1,5  2 ** 0 
 LPF          ** 1,0   1 ** 1,0  1 ** 0 
 Wilders      ***3,5   5 ** 3,8  5 ** 0 
 PRDV         ***0,4   0 ** 0,3  0 ** 0 
 volgende  nieuws  financieel  sport    
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:55:52 #106
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_28400371
Waarschijnlijk bedoelde je het in Nog steeds zeer objectieve journalistiek in NoVa (dl 2 dus) te plaatsen?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 22:59:54 #107
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28400527
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarschijnlijk bedoelde je het in Nog steeds zeer objectieve journalistiek in NoVa (dl 2 dus) te plaatsen?
Ik denk eerder: De Politieke Barometer - deel 2
  vrijdag 1 juli 2005 @ 23:00:13 #108
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28400537
kan ook
maar het gaat in principe om peilingen
pi_28401521
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 22:52 schreef McCarthy het volgende:
waar is het grote peilingen topic
er is er weer een van nova
uiteraard gaat het goed met de PvdA
Dat is tenminste een solidaire partij
Het is één groot links complot...

Je doet me denken aan wijlen Landmass.
pi_28404974
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 23:25 schreef Kozzmic het volgende:

Het is één groot links complot...

Je doet me denken aan wijlen Landmass.
Zal dan ook wel weer een kloon zijn van een user.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:48:32 #111
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28405345
Groen links, de sp heet toch ook geen rood links (al is dat het wel in verhouding tot groen links)
pi_28409510
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:00 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hou je geeikel voor je
Waarom plots dit gescheld?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:07:13 #113
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28409585
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom plots dit gescheld?
geeikel is geen scheld-woord. Je moet je nietszeggende topicvervuilende reacties gewoon voor je houden.
quote:
ei·ke·len (onov.ww.)
1 [inf.] klieren
pi_28409623
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]

geeikel is geen scheld-woord. Je moet je nietszeggende topicvervuilende reacties gewoon voor je houden.
Het lijkt mij heel on-topic om te verkondigen dat het mij niet verbaast dat jij geen letterlijk citaat hebben kunnen vinden waarin de PvdA toegeeft dat bedrijven wel eens welvaart kunnen opleveren. Helaas kan jij alleen maar reageren met gescheld, of geflame als je het zo wilt noemen. Jammer, en dat terwijl het topic net zo lekker liep.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:10:40 #115
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28409665
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel on-topic om te verkondigen dat het mij niet verbaast dat jij geen letterlijk citaat hebben kunnen vinden waarin de PvdA toegeeft dat bedrijven wel eens welvaart kunnen opleveren.
ik ben gewoon eerlijk en discusier graag op basis van bronnen, feiten en stats. Iets wat van de meeste fokkers niet gezegd kan worden
quote:
Helaas kan jij alleen maar reageren met gescheld, of geflame als je het zo wilt noemen. Jammer, en dat terwijl het topic net zo lekker liep.
jij ging het toch verklieren met je opmerking dat het je niks verbaaste
pi_28409738
Eigenaardig, zou je het ook verklieren noemen als ik bijvoorbeeld zei dat het mij niet verbaast dat jij even geen bron kunt vinden waarin wordt aangetoond dat de aarde hol is?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:15:14 #117
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28409765
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:13 schreef Monidique het volgende:
Eigenaardig, zou je het ook verklieren noemen als ik bijvoorbeeld zei dat het mij niet verbaast dat jij even geen bron kunt vinden waarin wordt aangetoond dat de aarde hol is?
en ik heb het geeikel genoemd en jij doet daar moeilijk over (het is namelijk gewoon waar, ik heb alleen even geen directe quote/bron bij de hand)
je bezorgd sidekick en sizzler alleen maar onnodig overwerk
pi_28409837
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:15 schreef McCarthy het volgende:

[..]

en ik heb het geeikel genoemd en jij doet daar moeilijk over (het is namelijk gewoon waar, ik heb alleen even geen directe quote/bron bij de hand)
Ja, ik doe moeilijk over een behoorlijk neerbuigend woord als 'geeikel'. Mijn opmerking was uiterst normaal, vanzelfsprekend net en geheel on-topic en wanneer zo'n topic, dat voor jouw opmerking redelijk goed liep, wordt vervuild met dergelijke flames, dan voel ik mij inderdaad geroepen om daar melding van te maken.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:18:19 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28409843
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het lijkt mij heel on-topic om te verkondigen dat het mij niet verbaast dat jij geen letterlijk citaat hebben kunnen vinden waarin de PvdA toegeeft dat bedrijven wel eens welvaart kunnen opleveren.
Klopt. Maar geeikel is nou niet bepaald een flame te noemen als weerwoord.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:19:53 #120
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28409889
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, ik doe moeilijk over een behoorlijk neerbuigend woord als 'geeikel'. Mijn opmerking was uiterst normaal
hij was in de trant van "het is toch lekker niet waar" en dat is het uiteraard wel
quote:
, vanzelfsprekend net en geheel on-topic en wanneer zo'n topic, dat voor jouw opmerking redelijk goed liep, wordt vervuild met dergelijke flames, dan voel ik mij inderdaad geroepen om daar melding van te maken.
pi_28409898
Naar mijn mening wel, zeker als het niet zomaar in een zin valt, maar op de volgende manier een antwoord is op een volstrekt normaal bericht van mij: "hou je geeikel voor je".

Maar goed, dat is mijn mening, natuurlijk.
pi_28409930
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:19 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hij was in de trant van "het is toch lekker niet waar" en dat is het uiteraard wel
Zeker weten dat het in de trant was van "het is toch niet waar"!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 12:21:41 #123
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28409935
IMF: ontwikkelingshulp helpt NIET

sidekick, dit loopt niet zo erg in NWS! Kan je hem kapen voor POL? Misschien dat hij daar ook beter past aangezien het de pol is die graag andermans geld verkwanselt
pi_28410750
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:21 schreef McCarthy het volgende:

sidekick, dit loopt niet zo erg in NWS! Kan je hem kapen voor POL? Misschien dat hij daar ook beter past aangezien het de pol is die graag andermans geld verkwanselt
Ik vraag even aan de NWS-collega's of wij hem mogen hebben?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:23:33 #125
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28411203
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vraag even aan de NWS-collega's of wij hem mogen hebben?
Nou vooruit dan maar.
pi_28411234
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou vooruit dan maar.
Mail je motivatie even naar forum@fok.nl.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:30:57 #127
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28411392
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Mail je motivatie even naar forum@fok.nl.
Je hebt mail.
pi_28411418
Houwe we nog wel rechtse users over zo?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:49:15 #129
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28413171
Dat vroeg ik me enkele weken geleden ook al openlijk af .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_28416605
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:21 schreef McCarthy het volgende:

zaterdag 2 juli 2005 @ 20:51:22 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_28424380
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:29:16 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28425495
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
911 - The truth about

Schopje TRU?
Volgens mij hebben ze genoeg 9/11 topics daar, dus het topic is op slot.
pi_28425716
Waarom wordt PietVerdriet de mond gesnoerd?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:39:28 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28425825
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom wordt PietVerdriet de mond gesnoerd?
Omdat hij ging flamen. Dat is tegen de policy.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juli 2005 @ 21:42:05 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28426188
Zie pietje niet in Med staan .
pi_28426274
Ik weet niet wat PV schreef, maar het kan nooit erger zijn dan enkele misselijkmakende opmerkingen in dat topic, waarin PV werd omschreven als iemand die Hitler terug wil aan de macht.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28426284
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:50 schreef du_ke het volgende:
Zie pietje niet in Med staan .
Nu even de policy strikt toepassen en jij staat er wel bij.
pi_28426325
Wiens adresgegevens heb ik dan openbaar gemaakt? En/of wat heb ik fout gedaan?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:03:13 #140
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28426572
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik weet niet wat PV schreef
Oordel dan er ook niet over.
quote:
waarin PV werd omschreven als iemand die Hitler terug wil aan de macht.
Uit zijn en jouw woorden maakte ik op dat jullie geen problemen hebben met het geweldadig omver gooien van een democratische communistische regering. Piet verwees naar het Duitsland van 1933, terwijl ik simpelweg uitleg dat dat soort zaken juist door Hilter zelf werd gebruikt. Dat is geen flame oid.
pi_28426633
Je haalt Hitler erbij, terwijl PV en ik het nooit hadden over de zaken die Hitler propageerde....
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:09:14 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28426788
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Oordel dan er ook niet over.
[..]

Uit zijn en jouw woorden maakte ik op dat jullie geen problemen hebben met het geweldadig omver gooien van een democratische communistische regering. Piet verwees naar het Duitsland van 1933, terwijl ik simpelweg uitleg dat dat soort zaken juist door Hilter zelf werd gebruikt. Dat is geen flame oid.
Nee, ik zei dat achteraf lullen makkelijk was, en dat je vanuit die positie kan vinden dat er een voorbeeld te geven is van het verwijderen van een democratisch gekozen regering.
Dat jij niet de capaciteiten bevat deze opmerking te begrijpen en dan mij voorwerpt dat ik een hitler aan de macht wil, dan vraag ik jouw wie in je kop gescheten heeft.
Als jij flamebait zaait moet je niet zeiken, trut, en zeker niet op je mod strepen gaan staan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:10:01 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28426817
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je haalt Hitler erbij
PietVerdriet kwam met Hitler aanzetten.
quote:
, terwijl PV en ik het nooit hadden over de zaken die Hitler propageerde....
Nee, jullie willen alleen ons behoeden voor een communistische regering door middel van geweld. En ik liet gewoon zien dat dat juist de tactiek was van Hitler om aan de macht te komen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:12:16 #144
45206 Pietverdriet
pi_28426888
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

PietVerdriet kwam met Hitler aanzetten.
In een post die jij duidelijk niet begrijpt
quote:
Nee, jullie willen alleen ons behoeden voor een communistische regering door middel van geweld.
Bron?
quote:
En ik liet gewoon zien dat dat juist de tactiek was van Hitler om aan de macht te komen.
Nee, je laat zien dat je stompzinnig reageerd en het punt niet begrijpt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:15:17 #145
45206 Pietverdriet
pi_28426998
Maar goed, van een figuur als jij kan ik toch niet verwachten in staat te zijn dat die in ziet dat ie fout zat en dat toe te geven.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:18:39 #146
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28427100
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat achteraf lullen makkelijk was, en dat je vanuit die positie kan vinden dat er een voorbeeld te geven is van het verwijderen van een democratisch gekozen regering.
Dat jij niet de capaciteiten bevat deze opmerking te begrijpen en dan mij voorwerpt dat ik een hitler aan de macht wil, dan vraag ik jouw wie in je kop gescheten heeft.
Waarom kan je het niet op een normale manier uitleggen dan?

Ik wil best wel mijn opmerking innemen dat jullie een herhaling van 1933 willen. Maar ik blijf erbij dat het Nederland behoeden voor een democratisch gekozen communistische regering via geweldadige acties wel dezelfde methodiek is die Hitler gebruikte.

Overigens, wat vind je zelf van de vergelijking tussen een eventuele linkse meerderheid en het regime van Hitler? Je meent te suggereren dat het met geweld omver werpen van zo'n regering wel mag omdat je Nazi-achtige praktijken wilt voorkomen. En dat terwijl jullie nu in dit topic zulke vergelijkingen not done vinden.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:24:41 #147
45206 Pietverdriet
pi_28427305
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom kan je het niet op een normale manier uitleggen dan?
Dat zeg jij? LOL
Degene die gaat lopen roepen dat ik een hitler aan de macht wil hebben en zijn methoden gebruik?
quote:
Ik wil best wel mijn opmerking innemen dat jullie een herhaling van 1933 willen. Maar ik blijf erbij dat het Nederland behoeden voor een democratisch gekozen communistische regering via geweldadige acties wel dezelfde methodiek is die Hitler gebruikte.
Ohja?
Hitler is democratisch gekozen, en heeft geen militaire interventie gepleegt.
Ik zat eerder te denken aan een uitgebreidere aktie zoals frankrijk die uitvoerde ver voor de tweede wereldoorlog en delen van duitsland tot in het ruhrgebied bezette. Of wil die legitieme actie ook een totalitair ingrijpen noemen?
quote:
Overigens, wat vind je zelf van de vergelijking tussen een eventuele linkse meerderheid en het regime van Hitler?
Ik zei dat het achteraf makkelijk lullen was, en dat je dan met zo een voorbeeld kan komen.
quote:
Je meent te suggereren dat het met geweld omver werpen van zo'n regering wel mag omdat je Nazi-achtige praktijken wilt voorkomen. En dat terwijl jullie nu in dit topic zulke vergelijkingen not done vinden.
Wat begrijp jij niet aan "achteraf lullen is makkelijk" en "hinesight is 20 20 vision?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:25:56 #148
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28427352
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik weet niet wat PV schreef, maar het kan nooit erger zijn dan enkele misselijkmakende opmerkingen in dat topic, waarin PV werd omschreven als iemand die Hitler terug wil aan de macht.
oh ja, SCH was idd weer eens zijn vertrouwde kaarten aan het spelen

Hitler vergl. waren toch tegen de policy
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:26:51 #149
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28427386
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:03 schreef Sidekick het volgende:

contradictio nogwat
pi_28427394
Ik dacht dat dat ook tegen de policy was. Maar zoals in oude rode tijden hoeven de leiders zich weinig aan te trekken van de policy.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:27:29 #151
45206 Pietverdriet
pi_28427407
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, van een figuur als jij kan ik toch niet verwachten in staat te zijn dat die in ziet dat ie fout zat en dat toe te geven.
En daar blijf ik bij
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:35:18 #152
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28427665
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zeg jij? LOL
Degene die gaat lopen roepen dat ik een hitler aan de macht wil hebben en zijn methoden gebruik?
Ik heb niet gezegd dat je Hitler aan de macht wil hebben. En ik heb inderdaad op een normale, niet scheldende, manier weergegeven dat je inderdaad zijn methoden om aan de macht te komen niet zo erg vindt. Is dat een taboe? Volgens mij niet, want je brengt de situatie zelf naar voren.
quote:
[..]

Ohja?
Hitler is democratisch gekozen, en heeft geen militaire interventie gepleegt.
Onzin. Hij heeft het twee keer afgelegd tegen Hindenburg en zijn partij had geen meerderheid, en hij heeft via knokploegen wel op een geweldadige manier invloed uitgeoefend om het stokje van Hindenburg over te nemen.
quote:
[..]

Ik zei dat het achteraf makkelijk lullen was, en dat je dan met zo een voorbeeld kan komen.
Dat kan. Niets op tegen, en mijn weerwoord ook niet. Alleen je voorbeeld is ook op een andere manier te brengen, namelijk hoe Hitler de macht in de eerste plaats greep.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:39:08 #153
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28427788
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik dacht dat dat ook tegen de policy was.
Dat heb je fout gedacht. Ik vergelijk jullie dan ook niet met Hitler, maar heb ik stip dan alleen de overeenkomsten aan over de manier waarop Hitler aan de macht kwam en jouw voornemen om een linkse coalitie van PvdA en GroenLinks met geweld omver te werpen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:39:48 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28427811
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daar blijf ik bij
Jammer, want je bleek net wel op een normale manier iets te kunnen opmerken.
pi_28427977
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat heb je fout gedacht. Ik vergelijk jullie dan ook niet met Hitler, maar heb ik stip dan alleen de overeenkomsten aan over de manier waarop Hitler aan de macht kwam en jouw voornemen om een linkse coalitie van PvdA en GroenLinks met geweld omver te werpen.
Die opmerking van je is in- en intriest. Zeker als je vervolgens ook nog opmerkingen van PV weg gaat halen.
pi_28429272
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Die opmerking van je is in- en intriest. Zeker als je vervolgens ook nog opmerkingen van PV weg gaat halen.
Zover ik je begreep zeg je:
-een regering van PvdA en Sp is stalinistisch
- dan wordt het tijd dat het leger ingrijpt
- het volk mag met geweld deze regering omverwerpen..

Je kletst agressieve paranoide onzin over het beleid wat zo'n regering gaat voeren, maar wat erger is dat jouw oplossingen de democratie omverwerpt dan wel behoorlijk uitholt.
Je wilt met geweld - dan wel van het leger, dan wel vanuit het volk- persé een linkse regering voorkomen.
De opmerking van Sidekick over je methoden van 1933 is terecht.
In weze ben je een anti-democraat..
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:45:35 #157
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28430232
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
Je wilt met geweld - dan wel van het leger, dan wel vanuit het volk- persé een linkse regering voorkomen.
Bah, inderdaad, wat verwerpelijk .

De (s)linkse methode is dan toch stukken subtieler en effectiever .
pi_28430481
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:45 schreef Lemmeb het volgende:

De (s)linkse methode is dan toch stukken subtieler en effectiever .
Vertel eens wat meer over de subtiele effectieve methode die jij voorstaat
  zondag 3 juli 2005 @ 00:02:36 #159
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28430898
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over de subtiele effectieve methode die jij voorstaat
Eerst zorg je ervoor de media en het onderwijs in handen te hebben, zodat je het volk van kinds af aan kunt bestoken met propaganda. Niet iedereen zal zich laten indoctrineren, maar het grootste deel toch wel. Als er dan een foute enge rechtse populist opstaat die een net ff te grote aanhang krijgt, neem je de bedreigingen aan diens adres niet serieus, en dus zijn beveiliging ook niet.

Uiteindelijk werpt de jarenlange 'investering' in media en onderwijs zijn vruchten af: er zal vanzelf een geïndoctrineerde idioot opstaan om de populist een kopje kleiner te maken. Ideaal, want op deze manier houd je voor de buitenwereld nog schone handen ook .
pi_28431186
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eerst zorg je ervoor de media en het onderwijs in handen te hebben, zodat je het volk van kinds af aan kunt bestoken met propaganda. Niet iedereen zal zich laten indoctrineren, maar het grootste deel toch wel. Als er dan een foute enge rechtse populist opstaat die een net ff te grote aanhang krijgt, neem je de bedreigingen aan diens adres niet serieus, en dus zijn beveiliging ook niet.

Uiteindelijk werpt de jarenlange 'investering' in media en onderwijs zijn vruchten af: er zal vanzelf een geïndoctrineerde idioot opstaan om de populist een kopje kleiner te maken. Ideaal, want op deze manier houd je voor de buitenwereld nog schone handen ook .
Oh ... de complottheorie van gefrustreerd rechts.
Links heeft de macht enzo.... en het grootste deel van het volk is geindoctrineerd.
Behalve de 'vrije geesten' zoals jezelf.
Maar je bent dus aanhanger van deze werkwijze?
  zondag 3 juli 2005 @ 00:14:34 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28431354
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Oh ... de complottheorie van gefrustreerd rechts.
Links heeft de macht enzo.... en het grootste deel van het volk is geindoctrineerd.
Behalve de 'vrije geesten' zoals jezelf.
Maar je bent dus aanhanger van deze werkwijze?
Inderdaad. Het is zeer 'clean' en efficiënt.

En het is allermooiste is nog dat je het uiteindelijk allemaal kunt ontkennen vanwege gebrek aan direct bewijs, en je daar nog mee wegkomt ook .

Ideaal toch?
pi_28431681
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:14 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad. Het is zeer 'clean' en efficiënt.

En het is allermooiste is nog dat je het uiteindelijk allemaal kunt ontkennen vanwege gebrek aan direct bewijs, en je daar nog mee wegkomt ook .

Ideaal toch?
Jouw ideaal van een samenleving inrichten is dan vooral mensen indoctrineren in jouw waarheden?
  zondag 3 juli 2005 @ 00:26:55 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28431848
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw ideaal van een samenleving inrichten is dan vooral mensen indoctrineren in jouw waarheden?
Nee, maar dat zou wel mijn ideale manier zijn om aan de macht te komen en te blijven.

Toch jammer dat iemand anders het kunstje al vóór mij heeft geflikt .
pi_28432231
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:26 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, maar dat zou wel mijn ideale manier zijn om aan de macht te komen en te blijven.
Lekker machtsgeile hersenspoeler ben je dus.
  zondag 3 juli 2005 @ 00:40:49 #165
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28432382
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lekker machtsgeile hersenspoeler ben je dus.
Wie zegt dat ik überhaupt aan de macht wil komen en blijven

Erg irritant, die types hier op FOK die je continu woorden in de mond leggen .
  zondag 3 juli 2005 @ 00:44:01 #166
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28432485
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik überhaupt aan de macht wil komen en blijven

Erg irritant, die types hier op FOK die je continu woorden in de mond leggen .
Nouja, als iemand anders je niet voor was geweest, had je best een poging willen wagen toch?
  zondag 3 juli 2005 @ 00:46:05 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28432560
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nouja, als iemand anders je niet voor was geweest, had je best een poging willen wagen toch?
Het is handig om alle opties open te houden, dat is waar. Je weet immers nooit hoe ver je het nog schopt.
pi_28433198
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je weet immers nooit hoe ver je het nog schopt.
Handig is het dan misschien om ook een web-logje te starten, Lammeb? .
I´m back.
  zondag 3 juli 2005 @ 04:20:05 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28437134
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Handig is het dan misschien om ook een web-logje te starten, Lammeb? .
Want
pi_28438085
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daarom hou ik zoveel van je
  zondag 3 juli 2005 @ 10:23:36 #171
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28438264
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom hou ik zoveel van je
Wist ik wel
  zondag 3 juli 2005 @ 10:56:39 #172
45206 Pietverdriet
pi_28438650
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jammer, want je bleek net wel op een normale manier iets te kunnen opmerken.
Ik wel ja, maar jij bent duidelijk niet in staat ze te begrijpen.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:01:21 #173
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28438711
is het niet eens tijd voor een wisseling van de wacht andere modjes dus
pi_28438734
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:01 schreef McCarthy het volgende:
Het gaat toch prima zo
  zondag 3 juli 2005 @ 11:07:58 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28438795
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:01 schreef McCarthy het volgende:
Wie zou je er dan neer willen zetten?

Ik heb geen problemen met de huidige mods. Van Sidekick heb ik op de één of andere manier tegenwoordig gelukkig geen last meer, en van sizzler had ik dat sowieso al niet. En zolang ze niet al te zeer aanwezig zijn, vind ik het wel best.
  zondag 3 juli 2005 @ 11:09:13 #176
45206 Pietverdriet
pi_28438810
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat toch prima zo
Een links scribentje wat zich journalist noemt die beperking van de meningsvrijheid toejuigt..
Jaja
pi_28438893
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie zou je er dan neer willen zetten?

Ik heb geen problemen met de huidige mods. Van Sidekick heb ik op de één of andere manier tegenwoordig gelukkig geen last meer, en van sizzler had ik dat sowieso al niet. En zolang ze niet al te zeer aanwezig zijn, vind ik het wel best.
Het simpele feit dat iemand modje wil zijn, duidt al op een licht gebrek. En in dat perspectief zijn deze twee dwaasjes best hanteerbaar
  zondag 3 juli 2005 @ 11:25:17 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28439044
Mijn idee

Zolang je zelf een beetje netjes in je bewoordingen blijft (en bijvoorbeeld geen weblogs vol met lulpraat en laster over de mods begint), kun je imo heel wat maken. Als je met modder gaat gooien verlies je nu eenmaal altijd.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:27:14 #179
36920 sizzler
Erudiet
pi_28440441
quote:
Op zondag 3 juli 2005 11:25 schreef Lemmeb het volgende:
Mijn idee

Zolang je zelf een beetje netjes in je bewoordingen blijft (en bijvoorbeeld geen weblogs vol met lulpraat en laster over de mods begint), kun je imo heel wat maken. Als je met modder gaat gooien verlies je nu eenmaal altijd.
Amen!
  zondag 3 juli 2005 @ 12:28:53 #180
45206 Pietverdriet
pi_28440478
En als modjes met modder gooien moet je je bek houden..
  zondag 3 juli 2005 @ 12:30:47 #181
36920 sizzler
Erudiet
pi_28440519
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En als modjes met modder gooien moet je je bek houden..
Dan kan je naar een FA stappen. Of de andere mod aanspreken. Of er niet op ingaan.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:31:17 #182
36920 sizzler
Erudiet
pi_28440537
****** Mededeling ******

NWS mods gezocht!
pi_28440701
Sidekick heeft gelijk en ik word de nieuwe NWS_mod.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:25:01 #184
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28442109
De vetes die uitgevochten worden in POL
http://monidique.blogspot.com/

niet normaal joh

kwam eens op sjun zijn weblog, een hele attack op sidekick
waar zijn we mee bezig

mag er een topic over geopent worden
  zondag 3 juli 2005 @ 13:29:28 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28442262
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:25 schreef McCarthy het volgende:

Op je eigen forum? Ja.
Op Fok? Nee.
pi_28442279
In het topic over de extreem-linkse meerderheid komt Tijger_m weer eens offtopic trollen...
  zondag 3 juli 2005 @ 13:30:19 #187
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28442285
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op je eigen forum? Ja.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:30:52 #188
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28442301
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In het topic over de extreem-linkse meerderheid komt Tijger_m weer eens offtopic trollen...
idd, kan je die recaties verwijderen.

staat bovendien nog een postje van mij voor jouw (sidekick) open
pi_28442350
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:30 schreef McCarthy het volgende:

[..]

idd, kan je die recaties verwijderen.

staat bovendien nog een postje van mij voor jouw open
Welke post heb je nog openstaan voor mij?
  zondag 3 juli 2005 @ 13:36:01 #190
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28442438
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:29 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op je eigen forum? Ja.
Op Fok? Nee.
Je gaat me nu toch niet vertellen dat je blij bent met dat moddergooien op al die weblogs

Of heb je er zelf ook al één?
pi_28442439
Zouden alle rechtse usertjes mogelijk geband kunnen worden? Niet omdat ik niet tegen hen kan, maar gewoon om duidelijk te maken hoe het regime dat zij graag zien zou uitpakken.

B.v.d.
pi_28442450
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Zouden alle rechtse usertjes mogelijk geband kunnen worden? Niet omdat ik niet tegen hen kan, maar gewoon om duidelijk te maken hoe het regime dat zij graag zien zou uitpakken.

B.v.d.
Geintje, .
pi_28442459
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je gaat me nu toch niet vertellen dat je blij bent met dat moddergooien op al die weblogs

Of heb je er zelf ook al één?
http://exemplarischmodereren.web-log.nl/
pi_28442471
Al die weblogjes...

Lachwekkend gewoon...

Wel fijn voor al de geëxcommuniceerde users dat ze een nieuwe vrijetijdsbesteding hebben gevonden...
  zondag 3 juli 2005 @ 13:38:11 #195
36920 sizzler
Erudiet
pi_28442494
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:25 schreef McCarthy het volgende:

Nee.

Fijn voor die mensen dat ze een hobby hebben, maar het begint wel steeds zieliger te worden eigenlijk. Typisch ook dat geen enkele persoon die sidekick probeert zwart te maken ooit op een meet is geweest. Daarbij zijn er fokkers die niet op sommige blogs kunnen posten en andersom zijn er bloggers die niet op fok kunnen posten. Iedere opmerking hier kan drie keer uitgekotst worden op de blogs, waar minder strenge regels gelden dan hier. Dat werkt dus niet. Prima als ze er een schaduwdiscussie van willen maken, maar laten we ons hier bezig houden met serieuze zaken. Politiek bijvoorbeeld.
pi_28442504
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:37 schreef Kozzmic het volgende:
Al die weblogjes...

Lachwekkend gewoon...

Wel fijn voor al de geëxcommuniceerde users dat ze een nieuwe vrijetijdsbesteding hebben gevonden...
Wel grappig inderdaad - al gaan ze soms wat te ver.
pi_28442526
Wat zijn dat voor weblogs? Ik ben nu wel benieuwd.
  zondag 3 juli 2005 @ 13:47:09 #198
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28442739
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:37 schreef Kozzmic het volgende:
Al die weblogjes...

Lachwekkend gewoon...
Die van sjun is inhoudelijk nog wel aardig. Daar wordt ook niet met modder gesmeten.
pi_28442840
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:38 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee.

Fijn voor die mensen dat ze een hobby hebben, maar het begint wel steeds zieliger te worden eigenlijk. Typisch ook dat geen enkele persoon die sidekick probeert zwart te maken ooit op een meet is geweest. Daarbij zijn er fokkers die niet op sommige blogs kunnen posten en andersom zijn er bloggers die niet op fok kunnen posten. Iedere opmerking hier kan drie keer uitgekotst worden op de blogs, waar minder strenge regels gelden dan hier. Dat werkt dus niet. Prima als ze er een schaduwdiscussie van willen maken, maar laten we ons hier bezig houden met serieuze zaken. Politiek bijvoorbeeld.

Ik ga met de dag meer van je houden, of vind je dat eng?
pi_28442861
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga met de dag meer van je houden, of vind je dat eng?
Wat een contrast.
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

pi_28442894
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat een contrast.
[..]
Idd. Ik lijk D66 wel
  zondag 3 juli 2005 @ 13:53:48 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28442914
quote:
Is die echt van hem? En is http://monidique.blogspot.com/ echt van jou
pi_28443101
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Is die echt van hem? En is http://monidique.blogspot.com/ echt van jou
Mogelijk.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:00:59 #204
36920 sizzler
Erudiet
pi_28443112
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:52 schreef Monidique het volgende:

[..]
We hebben een liefde-haat verhouding. Onze relatie is als een vrouw in de overgang, een overgevoelige puber en een Gilles-de-la-Tourette syndroom. All-in-one.

Psychologen zouden er op kunnen promoveren.
pi_28443136
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

We hebben een liefde-haat verhouding. Onze relatie is als een vrouw in de overgang, een overgevoelige puber en een Gilles-de-la-Tourette syndroom. All-in-one.

Psychologen zouden er op kunnen promoveren.
Er lopen al wat aanvragen maar we houden het nog even af - bang dat het ons in de war brengt.
  zondag 3 juli 2005 @ 14:09:00 #206
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28443309
Ik heb trouwens ook een weblog, maar die gaat over echt belangrijke zakan.
pi_28443379
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat zijn dat voor weblogs? Ik ben nu wel benieuwd.
Neem web-log.nl/ en gooi daar een willekeurige naam van een geexcommuniceerde user voor.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:15:17 #208
93744 Finder_elf_towns
pi_28450447
quote:
Op zondag 3 juli 2005 14:09 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb trouwens ook een weblog, maar die gaat over echt belangrijke zakan.
Jezus, afgezien van de laatste ziet zelfs de gemiddelde boerentrien uit Staphorst er nog beter uit. Verkapte tvp
  zondag 3 juli 2005 @ 18:23:11 #209
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28450595
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Jezus, afgezien van de laatste ziet zelfs de gemiddelde boerentrien uit Staphorst er nog beter uit. Verkapte tvp
Oh ja, sorry van gisteren. Ik had de post al geëdit. Ging te ver.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:27:51 #210
93744 Finder_elf_towns
pi_28450698
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh ja, sorry van gisteren. Ik had de post al geëdit. Ging te ver.
Welke bedoel je?
  zondag 3 juli 2005 @ 18:28:49 #211
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28450721
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Welke bedoel je?
Mijn reactie op jouw hersentumor.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:35:22 #212
93744 Finder_elf_towns
pi_28450865
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mijn reactie op jouw hersentumor.
Van zulke opmerkingen lig ik echt niet wakker.
  zondag 3 juli 2005 @ 18:40:05 #213
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28450963
quote:
Op zondag 3 juli 2005 18:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Van zulke opmerkingen lig ik echt niet wakker.
Dat is mooi. Toch mijn excuses.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:55:14 #214
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28456920
  zondag 3 juli 2005 @ 22:13:27 #215
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28457622
quote:
Op zondag 3 juli 2005 21:55 schreef McCarthy het volgende:
Banmeldtopic. Hoe doen onze schatjes het vandaag?

worden mods ook gebanned ?
Is dat een retorische vraag?
  woensdag 6 juli 2005 @ 09:04:35 #216
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 6 juli 2005 @ 12:18:59 #217
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28544554
Economie krimpt 0,5% in 1e kwartaal

voor mijn part mag hij dicht
ik zie dat hij al in NWS staat
pi_28545295
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:18 schreef McCarthy het volgende:
Economie krimpt 0,5% in 1e kwartaal

voor mijn part mag hij dicht
ik zie dat hij al in NWS staat
done.
pi_28549147
EchtAnders = spamaccountje, heeft 3 topics geopend, niet eens zo beroerd maar wel met een sterk spamkarakter.
pi_28549325
Hoelang duurt de ban van speedfreak1 eigenlijk?
pi_28549351
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:18 schreef Monidique het volgende:
Tot hij volwassen is, nog 14 jaar.
pi_28549766
quote:
Een weekje toch? Volgens mij zou die alweer terug moeten zijn.
pi_28549842
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:31 schreef sizzler het volgende:

[..]

Een weekje toch? Volgens mij zou die alweer terug moeten zijn.
Hier duurt een week 7 dagen hoor

pssst, hij is op 1 juli geband
pi_28549996
! Hoe moet het nou met onze opvoeding in Wiskunde, Natuurkunde én Scheikunde ?
pi_28550107
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:14 schreef SCH het volgende:
EchtAnders = spamaccountje, heeft 3 topics geopend, niet eens zo beroerd maar wel met een sterk spamkarakter.
Topic zijn dicht. Teveel spam en sommige topics waren dubbel. Bedankt voor het melden.
pi_28550343
quote:
Ik zie trouwes dat er geen specifieke duur aan is gegeven. Wat inhoudt dat het afhangt van wat de FA's en de betreffende user per mail overeenkomen.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:50:56 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28566345
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:37 schreef du_ke het volgende:
! Hoe moet het nou met onze opvoeding in Wiskunde, Natuurkunde én Scheikunde ?
Laten we wel eerlijk blijven: daar zijn linkse mensen zelden in geinteresseerd.
pi_28566483
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou dat weet ik eigenlijk niet. Het is meer dat hij er mee loopt te pronken maar dat er niet echt iets uitkomt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:05:56 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28581669
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dat weet ik eigenlijk niet. Het is meer dat hij er mee loopt te pronken maar dat er niet echt iets uitkomt.
Hij weet er anders veel meer van dan de gemiddelde Fokker. Al is dat niet zo moeilijk natuurlijk .
pi_28581889
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij weet er anders veel meer van dan de gemiddelde Fokker. Al is dat niet zo moeilijk natuurlijk .
Ik weet niet of...
quote:
We kennen nu zo langzamerhand wel de Sterreclame waarin Essent groene stroom aan de man probeert

te brengen. Een ijsbeer die met zijn borst op het ijs ligt en zich met zijn achterpoten voortbeweegt.

In de afgelopen maand december is deze sterspot eindeloos herhaald. De kosten voor een dergelijke

Tv-reclame schatten wij op enkele duizenden euro's voor elke keer dat het die ijsbeer bloed, zweet en

tranen kost om zich binnen de poolcirkel voort te bewegen. Geld dat door de klanten van dit Nutsbedrijf opgebracht wordt. Als u kiest voor groene stroom van Essent, dan helpt u klimaatverandering tegen te gaan en doet u deze ijsbeer daarmee blijkbaar een grote lol.

Maar is het dan werkelijk zo rampzalig in het hoge noorden? Omdat te kunnen beoordelen, hebben wetenschappers van het Niels Bohr Instituut (Universiteit van Kopenhagen) ijsboorkernen genomen van de

drie kilometerdikke ijskap op Groenland. Groenland is het grootste eiland ter wereld en volgens de broeikasindustrie staat die ijskap op instorten. Het is dan ook verheugend dat wij van Dr, Jørgen Peder Steffensen de gegevens hebben mogen ontvangen waaruit wij de bovenstaande grafiek hebben kunnen maken. Deze grafiek stemt overeen met de grafiek die Dr, Jørgen Peder Steffensen ons toonde in de Amerikaans/Deense documentaire "Doomsday Called Off", die op 5 september 2004 te zien was op Canvas-TV bij onze zuiderburen.

Jarenlang hebben de Deense onderzoekers deze ijsboorkernen naar boven gehaald. In deze ijsboorkernen

bevinden zich belangrijke gegevens voor klimatologen. Via het ijs hebben zij toegang tot 120.000 jaar aardse

klimaatgeschiedenis. De gegevens in het ijs hebben 'onthouden' hoe koud of warm het aan de oppervlakte

was ten tijde dat de sneeuw viel.

Dank zij deze metingen heeft men de temperatuurgegevens gereconstrueerd van de laatste 10.000 jaar.

Uit deze gegevens blijkt dat er langdurige perioden zijn geweest met een hogere temperatuur dan we vandaag

de dag kennen. Het is een fascinerend verhaal over temperatuurschommelingen op het noordelijk halfrond,

toen de mens geen enkele invloed had op het klimaat.

Bovenstaande grafiek geeft ons een beeld van de temperaturen die voor Groenland gereconstrueerd zijn.

Op de horizontale as zien we de laatste 10.000 jaar. Als we vanaf nu zo'n 5000 jaar teruggaan in de tijd,

dan komen we op een temperatuur uit die zo'n 2,5 graad hoger ligt dan momenteel het geval is.

Als we daar vandaan onze huidige tijd gaan naderen, van 5000 tot 2000 jaar geleden, de Romeinse tijd,

is de temperatuur zo'n 2,5 graad gedaald. Daarna stijgt de temperatuur weer tot de

Middeleeuwse Warme Periode, ruim 1000 jaar geleden. Daarna daalt de temperatuur opnieuw tot een

minimum rond 1650-1680. Vervolgens stijgt hij weer wat in de 18e eeuw en rond 1875 ligt het laagste punt

van de laatste 10.000 jaar. Op dat moment begint de mens met de observaties van het weer.

Andere ijsboringen op Groenland hebben deze resultaten bevestigd.

Dr. Steffensen: "Ik ga akkoord dat de temperatuur in de twintigste eeuw gestegen is.

Maar ten opzichte van wat is ie gestegen? Waarschijnlijk tegenover het laagste punt van de laatste

tienduizend jaar. Als dat zo is, zal het erg lastig zijn om te bewijzen dat de stijging in de vorige eeuw aan

de mens te wijten is, ofwel dat het een natuurlijke variatie is. Want onze onderzoeken zijn heel slecht

uitgevoerd.... de meteorologie begint op 't laagste punt van de laatste tienduizend jaar."

De opwarming van Groenland gedurende de 20ste eeuw duurde slechts tot 1950 AD. Daarna werd het kouder.

Hetzelfde zien we op Antarctica. Daar is het ook sinds 1950 alleen maar kouder geworden.
http://www.stichtingklimaat.nl/groenland_wintert_.htm
quote:
Zoals tegenwoordig gebruikelijk berusten bijna alle publicaties betreffende het klimaat, smeltende polen, en de stijgende zeespiegel op halve waarheden, onvolledige en vaak onjuiste gegevens en derhalve misleidende informatie. Zo ook het ‘ Poolalarm’ met ‘De ijskap smelt ‘ in Tubantia van zondag, 21 november en in De Telegraaf van zaterdag 11 december 2004. De aangehaalde studie van het ACIA (Arctic Climate Impact Assessment), uitgelekt aan de media, omtrent een vermeende opwarming van het poolgebied met velerlei invloeden op de mensheid en ecologie van het poolgebied, is daarop geen uitzondering. Toen een samenvatting van de studie werd gepresenteerd op een persconferentie in Washington DC op 8 November j.l., hoorden wij wat er achter de verhalen van de afgelopen week stak betreffende verdwijnende ijskappen en door stress geplaagde ijsberen.

Maar is het poolgebied werkelijk aan het opwarmen – zoals zo wijd en zijd wordt geadverteerd? Hoe en waar vandaan kreeg het ACIA zijn vreemd uitziende temperatuurgegevens? Deze tonen een verloop aan van ongeveer 0.5°C per decennium met de huidige temperaturen en zijn ongeveer 0.5° C warmer dan de hoogste waarde in het jaar 1938. Geen wetenschappelijke bron wordt aangegeven, hetgeen het moeilijk maakt om de grafiek te verifiëren. In tegenstelling daarmee tonen gepubliceerde resultaten in wetenschappelijke tijdschriften geen Arctische opwarming aan – maar dit wordt niet vermeld in de ACIA-samenvatting.

Een analyse gebaseerd op het US Klimaat Data Centrum (GHCN) van 64° noorderbreedte naar de pool toe, toont een sterke opwarming aan in het begin van de 20ste eeuw, met een piek omstreeks 1938. Deze piek werd gevolgd door een afkoeling van ongeveer 1.5°C tot omstreeks 1975; het temperatuursverloop sinds 1938 tot op heden is in essentie nul. Een onafhankelijke analyse van het Hadley Centrum (UK), betreffende temperatuurdata van 70° tot 85 ° Noorderbreedte, toont soortgelijke resultaten met zelfs een meer geprononceerde piek omstreeks 1940. Gegevens van ijsboorkernen (ijsmonsters) uit Groenland tonen zelfs een afkoelende trend sinds 1940.

Vanwaar dit verschil tussen de ACIA- en alle andere gepubliceerde gegevens? Op de persvoorlichting van 8 november j.l. kon geen van de twee aanwezige klimatologen een referentiebron verschaffen voor de ACIA-grafiek. Niettemin, het schokeffect veroorzakende Arctische beoordeling hangt af van dit beweerde opwarmingsverloop van ‘tweemaal de mondiale waarde’, zoals aangehaald in bovengenoemd artikel.

De meest logische verklaring kan misschien zijn de denkbeeldige definitie van “Arctica” die door ACIA wordt aangehaald. Hun grafiek betreft de regio van slechts 60° tot 90° noorderbreedte, terwijl anderen het meest gebruikelijke 70° noorderbreedte als polaire grens aanhouden. Zo ziet het er naar uit dat het resultaat heel gevoelig is voor wat men als de meest zuidelijke grens van het Arctische gebied beschouwt. Het ziet er naar uit dat knoeien met de definitie van “Arctica” een alarmerende opwarming kan veroorzaken en een buitengewoon effect kan hebben, niet alleen op de conclusie van het ACIA-onderzoek, maar ook op ACIA’s toekomstige politieke aanbevelingen. Niet echt vertrouwenwekkend!

Vreemd genoeg leverde het ACIA zeer slecht werk met het documenteren van de informatie. Voor zulk een ambitieus document (honderden pagina’s, met 'gelikte' grafieken en een zeer professioneel ogende presentatie) bestaat het wetenschappelijk gedeelte hoofdzakelijk uit oppervlakkige vermeldingen zonder enige soort van referentie of citaat.

ACIA schijnt zich schuldig te maken aan het selectief gebruik van gegevens. Vele van de oorspronkelijke temperaturen, beschreven in het document, beginnen in de jaren '60 of '70 – mondiaal gezien koude decennia – en eindigen in de warmere jaren '90 en de eerste jaren van het nieuwe millennium.

Op deze manier zijn temperaturen zogenaamd gestegen in de laatste 40 jaar, en de implicatie is “indien de huidige tendens voortduurt, dan zal massale opwarming zich voordoen in de volgende eeuw “. Dit terwijl gegevens van de jaren '30 en '40 volop beschikbaar zijn, toen de temperaturen vergelijkbaar waren (en waarschijnlijk hoger) met de hedendaagse. Waarom de tendens niet daar laten starten? Omdat er dan gedurende de laatste 65 jaar geen opwarming heeft plaats gevonden.

Als wij nauwkeurig de vele grafische voorstellingen bekijken, dan zien we nog meer misleidende informatie. Bijvoorbeeld, de grafiek van de mondiale zeespiegel gaat slechts 10 jaar terug maar toont een steile stijging als gevolg van de verticale toegepaste schaal. Als wij naar de Y-as van de grafiek kijken – is er een totale stijging van slechts één inch! Omdat wij de oorsprong van de gegevens niet weten (het onderschrift maakt gewag van "een satelliet gelanceerd in 1992”), kunnen we ons afvragen of de gemeten nauwkeurigheid voldoende is om één inch te meten; dit nog afgezien van het feit of zo’n verandering er iets toe doet en nog daargelaten dat voor zeespiegelmetingen een minimumperiode van 18.6 jaar vereist is om de planetaire cyclische invloeden te elimineren!

De slotconclusie is dat de ACIA studie een indrukwekkende presentatie is met mooie grafische voorstellingen maar misleidend is en slecht voor de wetenschap”.
http://www.stichtingklimaat.nl/noordpoolalarm.htm
quote:
INTRODUCTIE

Graag wil ik het volgende onder de aandacht brengen. Ik ben circa 18 jaar als ingenieur werkzaam in de energie sector bij verschillende bedrijven in verschillende functies. Ik kan gerust stellen dat ik uit hoofde van mijn huidige functie [het beoordelen, berekenen van rendementen, bedrijfvaardigheidsbeproevingen, garantie afnamen, etc…, bij alle productie bedrijven in Nederland, in opdracht van de voormalige Samenwerkende Elektriciteit Productie bedrijven (SEP)] uit ervaring kan spreken aangaande kwesties die de sector raken.

TERUGBLIK

Allereerst een stukje historie. Nog niet zo lang geleden (vóór 1986) kende Nederland lokale energie- bedrijven. Het waren Provinciale Energiebedrijven dan wel Gemeentelijke Energiebedrijven. Ook bestond indertijd geen scheiding tussen de productiesector (de daadwerkelijke elektriciteitopwekking) en de distributiesector, die de opgewekte energie verkocht aan de verbruikers.

De toenmalige minister Gijs van Ardenne was van mening dat al die aparte bedrijven moesten samen- smelten tot en enkel energiebedrijf. Hij ging hiermee voortvarend aan de gang maar dat lukte niet helemaal. Eén overkoepelend bedrijf was niet haalbaar, vervolgens moesten het er dan maar drie worden en toen dat ook niet lukte, werden het er uiteindelijk vier (UNA, EZH, EPZ, EPON), met dien verstande dat productie en distributie gescheiden moesten worden. En zo geschiedde.

In 1987 was de scheiding daar. Maar hiermee was de kous nog niet af. Bij die scheiding namen de moederbedrijven (de distributiesector) alle centjes mee en de productiesector was op dat moment armlastig en moest geld gaan lenen op de kapitaalmarkt. Aan inventiviteit ontbrak het niet. De financial lease constructie kwam om de hoek kijken als interessante kapitaalverschaffer. Ik wil niet in detail treden, maar het komt er op neer dat veelal Amerikaanse bedrijven een nieuwe centrale kochten (bv Amercentrale 9, Hemwegcentrale 8, respectievelijk in 1993 en 1994 in bedrijf gekomen). Deze eenheden worden vervolgens terug geleasd door de productiebedrijven, in dit geval EPZ en UNA. Deze constructie kost de facto de Amerikaanse belastingbetaler geld, want de kosten van deze exercitie kunnen de Amerikaanse Multinationals aftrekken van hun winst. Blijft wel overeind dat buitenlandse bedrijven eigenaar zijn van deze eenheden, ongeacht contractuele waarborgen etc.

Deze leaseconstructie heeft in Nederland een zodanige omvang gekregen dat praktisch alle laatst gebouwde en in bedrijf genomen energiebedrijven hiervan gebruik hebben gemaakt en ook waterzuivering - en vuilverbrandingsinstallaties doen hieraan mee. Ik hoorde dat zelfs stadhuizen in de aanbieding zijn, je moet maar als gemeente cq provincie geld nodig hebben. Volgens mij is Nederland BV in de uitverkoop en dit al enige jaren. Maar ik dwaal af.

Begin jaren 90 was men in het Europees parlement van mening dat ook de Nutssector moest gaan liberaliseren, met andere woorden de energiemarkt moest op Europees niveau opengebroken worden.

De zogenaamde open markt moest de energiestroom gaan reguleren en dat zou voor de consument enorme voordelen opleveren. Na Gijs van Ardenne hebben wij nog dacht ik Andriessen als minister van Economische Zaken gehad en die heeft bij mijn beste weten alleen nog het (Europese) liberalisering proces als voortgang bestendigd. Ondertussen was kabinet Paars I ten tonele gekomen met als superminister van Economische Zaken, D66'er Wijers. Hiermee werd een groot animator van de open markt in huis gehaald. Nu is per definitie een open markt niet fout, maar men kan zich zo langzamerhand gaan afvragen of dit nu echt een goede keuze is voor de Nutssector? Ik kom hier later op terug.

Men moet beseffen dat Nederland in de Europese energiewereld een dreumes is, als men een vergelijking maakt met bijvoorbeeld de Franse (Staats) Energiereus EDF, of het Duitse RWE. De mensen in de Nederlandse energiesector zagen vervolgens de bui al aankomen. Maar men had de oplossing voorhanden. Alle productiebedrijven in Nederland zouden samen moeten gaan tot één bedrijf, het Grootschalig Productie Bedrijf (GPB) en dat zou dan, Europees gezien, een tegenspeler van enig gewicht moeten worden.

Een pikante bijkomstigheid in die tijd was ook nog dat in Nederland, met zijn Landelijk Basis Tarief, de goedkoopste en efficiëntste elektriciteit werd opgewekt in vergelijking met de ons omringende landen. Het lag dan ook in de rede dat Nederland, Europees gezien, dé energie-exporteur van Europa zou worden, immers wij deden het tenslotte het goedkoopst. Maar helaas. De samensmelting tot een GPB ging niet door, want er was een hoop geld in het geding.

De aandeelhouders, te weten de Provincie en de gemeenten, hadden geld geroken met het resultaat dat van de vier productie bedrijven er nu drie in handen zijn van buitenlandse bedrijven (hoe dit nu overigens afgedekt is met de eerder door mij opgemerkte financial lease is mij een raadsel, maar ik ben slechts een techneut). Deze uitverkoop leverde tenslotte de meeste centen op. Momenteel is UNA in handen van het Amerikaanse Reliant, EPON is in handen van het Belgische Electrabel / Tractabel (waarin de Fransen een groot aandeel in hebben) en EZH is nu in handen van het Duitse Preussen Electra. Alleen EPZ is nog Nederlandse onderneming, namelijk ESSENT, dat binnenkort naar de beurs gaat.

Gaandeweg het hierboven omschreven proces, werd er door de onderhavige bedrijven volop gereorganiseerd. Voor 1986 bedroeg het personeelsbestand van de sector (inclusief Gasdistributie en Waterleiding Maatschappijen) ca 65.000 personen. Nu naderen we de 35.000. De werkdruk en werk omvang nam in de jaren toe en slechts een deel kon worden opgevangen middels efficiëntie. De rest moest komen van met weinig mensen het werk verzetten.

Nu even iets over de Europese Energiewet. De bedoeling is dat de uitwisseling van stroom geschiedt op basis van wederkerigheid. En ja hoor, wie zien dit niet zitten? Natuurlijk de Fransen. Het is aan de Duitse inspanning te danken dat dit wettelijk is opgenomen want 'Jan Kaas' zat weer eens te slapen. Maar dit is nog steeds geen waarborg. De Fransen hebben onevenredig veel kerncentrales en die leveren nogal wat stroom en dat willen ze natuurlijk graag kwijt en dat kan dan ook tegen een lage prijs (zolang het duurt natuurlijk). En wat is nu mooier dan dat de overige Europese landen qua energie van jou afhankelijk zijn. Over machtspolitiek gesproken.
HUIDIGE SITUATIE

De huidige situatie in elektriciteitopwekkend Nederland is als volgt. Er wordt al 8 jaar geen nieuwbouw meer gepleegd van grootschalige productie-eenheden. Hier en daar wordt een enkele kleine gasturbine gebouwd bij de industrie, en die is slechts nodig voor het eigen bedrijfsvermogen. Er heeft een versnelde afbouw/afbraak plaats gevonden van de zogenaamde overcapaciteit. Met ingang van 01-01-2001 bestaat de SEP niet meer, is de OVS (Overeenkomst Van Samenwerking tussen productie eenheden) ontbonden en draaien de eenheden commercieel.

NOTE: Ik word op mijn wenken bediend, want tijdens het typen van dit schrijven beluister ik op de radio dat onderzoekers vastgesteld hebben dat een energiecrisis zoals in Amerika, hier nu ook een optie wordt gezien het gegeven dat er geen enkele investering meer gepleegd worden in de sector!!!!

Nu hebben we in plaats van SEP, TenneT en Dte gekregen die zich in hoofdzaak bemoeien met contractafspraken en hoogspanningsbeheer. Onder het SEP-regiem was alles (wij noemden dit de Landelijke Economische Optimalisatie) goed geregeld, te weten een goed afgestemde, landelijke revisieplanning van alle eenheden, zodat de opwekking onverstoord doorgang kon vinden. Daarnaast werd de noodzakelijke spanningshuishouding in het hoogspanningsnet, het zogenaamde ‘blind vermogen’, evenredig verdeeld.

Wat nog steeds niet geregeld is zijn de zogenaamde "bakstenen” cq “lijken in de kast". Dit zijn er nogal wat. Ik noem er enkele, de kerncentrales (Borssele en Dodewaard) voor wat betreft de kosten die gemoeid zijn met de toekomstige amovering, het Noorse aardgas contract volgens een take or pay constructie van zegge twee (2) miljard m3 per jaar voor de Eems eenheden, de kolenvergassing installatie DEMKOLEC te Maasbracht, wat overigens een mislukt project is, de stadsverwarmingseenheden die met de huidige aardgasprijs zelfs niet tegen de kostprijs meer kunnen leveren (dit werd in het verleden gesubsidieerd om de stadsverwarming bij de mensen te krijgen), en last but not least, import contracten vanuit Frankrijk tot 2016 voor ca 600 MW continulevering (tegen een voor de Fransen vriendelijk tarief).

Wie gaat dit betalen? Natuurlijk de Nederlandse consument op termijn natuurlijk.

De huidige minister van Economische Zaken, Jorritsma, blijft echter beweren dat het voor de consument goedkoper gaat worden, maar ja ze is in haar eerste leugen ook niet gestikt, maar wat mag je anders verwachten van een "handwerkjuffrouw" met een bekakt stemgeluid.

De aanleiding van dit schrijven is de energiecrisis in Californië een feit. Daarvan is nu het nodige bekend maar de reactie van de Hr. Korff van EnergieNed vind ik verbazingwekkend.

Hij beweert dat een dergelijke situatie hier in Nederland niet mogelijk is, ook al hebben wij het zelfde privatisering traject gevolgd. Hij praat naar hij verstand heeft. Die situatie is op termijn wel degelijk in Nederland mogelijk. Wij zijn dadelijk sterk afhankelijk van importvermogen. Buiten de 600 MW die door de SEP indertijd is vastgelegd, kunnen de grootverbruikers vrijelijk inkopen doen in het buitenland. Het gevolg hiervan is, dat de import vanuit Frankrijk, Duitsland en straks mogelijk Zweden, gestegen is tot ruim 3000 MW. Het gevolg daarvan is, dat veel Nederlandse eenheden uit bedrijf liggen en dat vervanging of vernieuwing op de lange baan geschoven is. Ik denk dat ze zelfs die eenheden in het gunstigste geval zullen gaan conserveren. Maar dan gaat het zoals met alles, hou dit enige jaren vol en dan is er geen hond meer in de sector werkzaam of wil daar überhaupt werken. Opgedane kennis gaat verloren. Denk in dit verband eens aan: wij (Nederland) zijn ooit eens in staat geweest kerncentrales te bouwen, echter ten tijde van uitvoer van deze bouw in Zuid Afrika stak politiek links hier een stokje voor. Weg expertise en de Fransen hebben dit indertijd graag van ons overgenomen. Evenzo is het gegaan met de vliegtuigbouw (Fokker), de textielindustrie, scheepsbouw, etc. Ik herinner mij nog een opmerking van een ontslagen Fokker medewerker, die tegen een reporter zij: "Ach, het moment dat wij in Nederland allemaal vrachtwagenchauffeur zijn nadert met rasse schreden”!!

Erger nog is het volgende scenario zoals dat ook in Californie is gebeurd. De Fransen hebben door economische groei en bevolkingsaanwas, zelf hun energie volop nodig, of nog erger, er gebeurt wat met een kerncentrale, of er steekt een orkaan op zoals die enkele jaren geleden boven Frankrijk huisgehouden heeft. Hoogspanningsmasten knappen en de stroomlevering naar Nederland wordt verbroken. De ramp is niet te overzien. In het verleden bij een zeer warme zomer konden wij nauwelijks het vereiste vermogen in Nederland leveren (i.v.m. koelwaterproblemen, te weten hoge temperatuur en te weinig water) en dat probleem hebben kerncentrales natuurlijk ook. En ook toentertijd kregen wij niet voldoende importvermogen, want de Fransen en de Duitsers moesten hun eigen gebied van vermogen voorzien, want tenslotte is het hemd nader dan de rok. Het lukte ons toen nog net om met de eigen beschikbare eenheden dit probleem op te lossen. Maar als we nu het toekomstscenario volgen dan zijn er nog nauwelijks elektriciteitcentrales over om dit op te vangen. De politiek zegt echter, “we hebben goede afspraken en het ligt contractueel vast, dus er kan ons niets gebeuren". Je maakt mij niet wijs dat de Fransen of zelfs de Duitsers, hun eigen bevolking in het duister plaatsen omdat zij met het almachtige Nederland een contractje hebben. Laat mij niet lachen!

Waar ik mijzelf nog het meest aan stoor is die badinerende toon van die EnergieNed-bobo, zoals op 9 mei 1940, "mensen gaat gerust slapen er is niets aan de hand".

In mijn beleving is het nog niet te laat om de wal het schip te laten keren maar dan moet het wel snel duidelijk worden waar wij nu staan en moeten wij niet afhankelijk zijn van prietpraat van EnergieNed lummels.

Hoe gaan we verder? We zijn druk doende om onze energiepolitiek te “vergroenen”. Dat is de basis geweest voor de energiecrisis in Californië. Tien procent van ons totale elektriciteitsverbruik moet in de nabije toekomst opgewekt gaan worden door duurzame productie. Alles te financieren uit de door het klootjesvolk bijeengebrachte Ecotaks. Windmolens moeten de hoofdmoot gaan vormen. Om de huidige toename van het verbruik bij te benen, zou er iedere vier uur, dag in, dag uit, 365 dagen per jaar, een windmolen van 750 kW geplaatst moeten worden. Ziet u dat al voor u. Alleen al de toename van het verbruik! Daar moet dan nog extra bijkomen, 10% van circa 14.000 MW, zijnde het gemiddelde dagelijkse debiet in Nederland. Er is dan geen polder meer veilig voor die ondingen. Zet ze maar in zee, zeggen de windmolenadepten! Vervolgens wordt er een storingsmonteur met helikopter overgevlogen om storingen op te heffen. Dat zal een druk vliegverkeer worden voor de kust van Egmond aan Zee. De plaatsing voor de kust van die windmolenparken is zodanig gekozen dat vanaf de wal die ondingen niet te zien zijn. Uit het oogpunt van horizonvervuiling zegt men. Of is het misschien gedaan om te voorkomen dat ongewenste blikken de situatie in ogenschouw nemen en vervolgens constateren dat een groot gedeelte van die molens niet in bedrijf staat vanwege storingen of schade?

Dit zijn allemaal reële scenario’s die om de hoek komen kijken bij een vergroening van onze elektriciteitspolitiek. Nu maakt de Tweede Kamer zich ineens zorgen over de verkoop van het hoogspanningsnet aan derden. Men vreest Californische toestanden. Waar ze zich druk over hadden moeten maken was het plan om de productiebedrijven in de uitverkoop te doen. Wat heb je aan een beschermd hoogspanningsnet als degenen die de hoogspanning moeten leveren het laten afweten. Jan Pronk is nog steeds voorstander van het vervroegd uit bedrijf nemen van kolengestookte centrales. Daarvoor in de plaats moeten dan gasgestookte eenheden komen. Het aardgas, waar u en ik ons huis mee moeten verwarmen en ons dagelijkse potje op moeten koken, wordt dan met een rendement van 40% de rivier in gepompt. Binnen de kortste keren is onze aardgasbel leeg en moeten we dat ook nog eens gaan importeren tegen tarieven die in het buitenland worden vastgesteld.

Dit waren enkele overdenkingen van iemand die nauw betrokken is bij de elektriciteitsvoorziening in Nederland. Mocht binnen niet al te lange tijd een van deze scenario’s werkelijkheid worden, denk dan nog eens terug aan dit schrijven en aanschouw tegelijkertijd hoe onze politici in Den Haag het zwartepietenspel gaan spelen om de schuld in de schoenen te schuiven van de distributiebedrijven.
http://www.stichtingklimaat.nl/nieuwe_pagina_16.htm
quote:
Op 19 augustus stond in De Telegraaf weer eens de zoveelste mantra van de broeikasindustrie met vette letters afgebeeld: "Verdubbeling rampen door opwarming klimaat". Deze keer waren de doemscenario's afkomstig van het zogeheten "Europees Milieu Agentschap" (EEA), opgesteld door het Milieu- en Natuurplanbureau (MNP) bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Duitse Milieuagentschap UBA. In dit artikel volgen het ene na het andere doemscenario elkaar in rap tempo op. Men laat er ook deze keer geen gras over groeien. "De effecten van de klimaatverandering in Europa worden steeds ingrijpender", en: "Die effecten lijken de theorie van klimaatverandering te ondersteunen". Verder, "Gezien deze effecten", aldus EEA, MNP en UBA, "zal Europa zich meer moeten voorbereiden op klimaatverandering". Doet de mensheid dat al niet tienduizenden jaren? Met wat voor klimaat hadden onze voorouders in de Steentijd, de Bronstijd, de Middeleeuwse Warme periode en de Kleine IJstijd van doen? Als we bovengenoemde perioden met elkaar vergelijken, dan valt het huidige klimaat in het niet bij zoveel extreme verschillen. En dan hebben we het hier alleen maar over de veranderlijkheid van het klimaat gedurende de laatste 10.000 jaar, vanaf de laatste IJstijd.

Zo zou het aantal rampen door weersextremen in de jaren negentig zijn verdubbeld t.o.v. het decennium daarvoor. Welke rampen dat waren en welke weersextremen daarbij een rol hebben gespeeld, wordt er niet bij verteld. Natuurlijk niet! Het gaat immers over de impact die dergelijke doemscenario's op de gemiddelde lezer heeft. De feiten doen er niet toe en worden ook in dit artikel niet vermeld. "De verhoogde frequentie en intensiteit van dergelijke extreme gebeurtenissen is consistent met wat wetenschappelijke modellen voorspellen". Het zijn dus weer de heimelijk gekoesterde voorspellingen van klimaatmodellen die onze alom geprezen onderzoekers rijkelijk zullen voorzien van de benodigde onderzoeksfondsen. Zoals misschien niet iedereen weet, het budget voor onderzoek naar - en gevolgen van klimaatverandering overstijgt wereldwijd de begroting van ontwikkelingshulp met ruime mate. Ruim 5 miljard dollar werd er in 2002 aan klimaatonderzoek in de breedste zins des woords besteed. Dat is ook niet verwonderlijk als men bedenkt dat het niet regelmatig vermelden van dergelijke doemscenario's, de aandacht van politici voor dit onderwerp doet verslappen en daarmee ook de toezeggingen van onderzoeksfondsen zal doen achterblijven. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, want ook bij de onderzoekers van het RIVM, EEA, MNP en UBA, zal de schoorsteen moeten blijven roken - al is deze beeldspraak enigszins in strijd met de beoogde doelstellingen die het RIVM door middel van dit persbericht nastreeft, maar dit terzijde.

"De temperatuur in Europa is de laatste 100 jaar met gemiddeld 0,95°C gestegen. In Nederland zelfs nog net iets meer." Waarom in Nederland "zelfs nog net iets meer"? Komt dat misschien door de stijgende temperatuurtendens die veroorzaakt wordt door het zogenoemde 'Stedelijke Warmte-eilandeffect'? Waarom niet in België en Frankrijk, hetgeen voor de hand zou liggen omdat die landen iets zuidelijker liggen? Of werd het gebruikte klimaatmodellen hiervoor niet voldoende 'geprogrammeerd'? Over die 0,95°C kan men redetwisten, er zijn wetenschappers die het op 05°C houden, anderen hebben het over 0,6°C. Een feit is wel dat de grootste temperatuurstijging zich voordeed in de periode 1900-1940. Dat was dus in een periode, komende vanuit de Kleine IJstijd, waarbij er van een schrikbarende uitstoot(!) van broeikasgassen nog geen sprake was. Vervolgens daalde de temperatuur weer met 0,2°C (bij een alsmaar stijgende CO2-uitstoot!), hetgeen voor sommige van de huidige broeikasprofeten aanleiding was de komst van een nieuwe IJstijd te 'voorspellen'.

"Extreem warme zomers brengen enorme gezondheidsrisico's met zich mee". Daarom gaan er ook zoveel mensen elk jaar tijdens de zomervakantie naar de landen rond de Middellandse Zee en daarom ook ontvluchten veel bejaarden dit koude kikkerlandje om in de herfst van hun leven nog te kunnen genieten van hun pensioen in een aangenaam klimaat! Door de toekomstige extreem warme zomers, zoals die van 2003 (?), zouden de gezondheidsrisico's mogelijk groter worden. Tijdens de zomer van 2003 zouden er in het westen en zuiden van Europa meer dan 20.000 extra doden zijn gevallen. Me dunkt dat een extreem koude winter in west en zuid Europa meer slachtoffers zal eisen! Koude perioden gaan altijd samen met menselijke catastrofes en ecologische rampen. Bijvoorbeeld: de laatste koude periode, de zogenoemde Kleine IJstijd, bracht honger en epidemieën naar Europa en in Finland droeg deze periode bij aan de ondergang van tweederde van haar bevolking. Aan de andere kant, warme perioden brachten de mensen, dieren en planten, bloei, vooruitgang en voorspoed.

"Zo zijn bijvoorbeeld de gletsjers in bijna alle delen van Europa in de twintigste eeuw meer dan 50% in volume achteruit gegaan." Elke glacioloog zou deze onderzoekers hebben kunnen vertellen dat uitbreiding en terugtrekking van gletsjers hoofdzakelijk afhankelijk is van de neerslag in de accumulatiezone. Bij weinig neerslag zal een gletsjer zich minder snel uitbreiden en zelfs kunnen terugtrekken. Dit zegt echter niets over de temperatuur van de atmosfeer. Als men de juiste gletsjers uitkiest, kan men alles "bewijzen".

"De zeespiegel is in de afgelopen eeuw met 0,8 tot 3 mm per jaar gestegen (afhankelijk van de regio)". Hoe komt men aan deze verschillen? Hoe kan de zeespiegel op de ene plaats jaarlijks met 3 mm stijgen en op een andere plaats met slechts 0,8 mm? En hoe zat het dan met de zeespiegelstijging in de 19e eeuw en in de 18e eeuw? Men doet voorkomen alsof 'zeespiegelstijging' een fenomeen is van de 20ste eeuw. De zeespiegel is al 7000 jaar aan het stijgen. Het enige dat deze zeespiegelstijging kan doen stoppen, is een nieuwe IJstijd. Vaak is er ook sprake van een relatieve stijging van de zeespiegel. Vooral rond het Noord-Atlantische bekken is deze relativiteit duidelijk waar te nemen. Zo daalt de zeespiegel op plaatsen rond de Botnische Golf gedurende een mensenleven met wel 30 cm! Maar het is niet de zeespiegel die daalt, het land rijst! Dit komt omdat die streken gedurende de laatste IJstijd met een kilometers dik pak ijs bedekt zijn geweest. Daardoor is de daaronder liggende landmassa honderden meters diep in het vloeibare gesteente van de aardkorst geperst. Sinds het verdwijnen van dit dikke pak ijs, zo'n 10.000 jaar geleden, is de landmassa zich weer aan het herstellen. Dit gaat tot op de dag van vandaag door en het zal nog wel enkele duizenden jaren doorgaan als een volgende IJstijd geen roet in het eten gooit en het verhaal weer van voor af aan begint.

"In de laatste drie decennia is er een achteruitgang van plantensoorten geconstateerd in delen van Europa." De oorzaak kan liggen aan klimaatverandering, of… verlies aan leefgebied, volgens de onderzoekers. "Echter, in andere delen van West-Europa, waaronder Nederland, is het aantal soorten juist toegenomen door uitbreiding van het aantal warmteminnende soorten…" Het is als met zoveel zaken in dit verhaal. Wat is er nu werkelijk aan de hand? Vriest het, of dooit het? U zegt het maar! Ook in de daarop volgende zinnen wordt gespeculeerd over een toename van het groeiseizoen in de laatste 30 jaar met 10 tot 14 dagen, waarbij uiteraard Nederland weer de kroon spant. Waarom houdt dit fenomeen klaarblijkelijk op bij de Nederlands/Belgische-, of Nederlands/Duitse grens?

In de volgende alinea van het persbericht komt de aap voorzichtig uit de mouw. Men baseert zich op recente modellen en daardoor gaat men er gemakshalve maar vanuit "…dat er een bepaalde menselijke bijdrage is aan de waargenomen (?) en toekomstige klimaatverandering. De grootte van deze bijdrage is nog onzeker." Met andere woorden: er zullen nog vele onderzoeksfondsen nodig zijn om daar enig inzicht in te kunnen krijgen. Ook gebaseerd op die modellen is de stellige aanname dat "…extreem koude winters tegen het einde van deze eeuw bijna geheel zullen uitblijven, terwijl extreem warme zomers en zware regen- en hagelbuien vaker zullen voorkomen." Volgens een onderzoek van de Universiteit van Leuven naar de 100-jarige neerslaggegevens van het KMI te Ukkel, valt er in die gegevens geen enkele tendens te ontdekken! Dus die veronderstelde temperatuurstijging van 0,95°C heeft in elk geval niet voor meer neerslag gezorgd! Misschien maak ik hiermee een grote fout, want Ukkel ligt immers ver over de Nederlands/Belgische grens en daar gelden kennelijk andere maatstaven.

"De waargenomen toename van plantensoorten in West-Europa (?) zal naar verwachting in de 21ste eeuw weer omslaan in een afname, omdat de huidige soorten zich niet genoeg kunnen aanpassen aan een veranderend klimaat." De Kleine IJstijd ligt nog steeds niet compleet achter ons. Stenothermische (warmte liefhebbende) diatomeeën soorten, welke heersten in de Baltische Zee gedurende de Middeleeuwse Warme Periode, zijn nog steeds niet teruggekeerd. Diatomeeënslik verkregen uit sedimentboringen in de zeebodem van de noordelijke IJslandse schol, toont aan dat gedurende de laatste 4600 jaar de warmste zeewateroppervlaktetemperatuur gedurende de zomer, ongeveer 8,1°C, zich voordeed zo'n 4400 jaar geleden. Daarna koelde het klimaat af met een warmere onderbreking van +1°C rond 850 geleden. Dit werd opnieuw gevolgd door de koude tijdsspanne van de Kleine IJstijd, welke de gemiddelde zomerse zeeoppervlaktetemperatuur met zo'n 2,2°C deed dalen. De huidige temperatuur van slechts 6,3°C heeft nog steeds niet het niveau bereikt van 8,1°C uit de warme periode van het Holoceen (huidige geologische tijdvak).
http://www.stichtingklimaat.nl/rivm-rapport.htm
quote:
Iedereen die begaan is met de vrijheid en welzijn in het toekomstige Europa, zou iedere keer weer bezorgd moeten zijn als de Europese Commissaris voor Milieu, Margot Wallström, haar mond weer eens open doet.

Op woensdag 7 juli, keurde de Europese Commissie vijf nationale plannen goed die betrekking hebben op de handel in emissierechten voor energie-intensieve industrieën. Denemarken, Ierland, Nederland, Slovenië en Zweden kunnen zich nu op de borst slaan dat ze de niet zo benijdenswaardige status mogen voeren van meest vooruitstrevende naties die de weg hebben ingeslagen welke onherroepelijk zal leiden naar economische zelfmoord. De bedoeling is dat landen als Oostenrijk, Groot-Brittannië en Duitsland zich binnenkort hierbij aan zullen sluiten.

"Het besluit", zei Wallström, "laat zien dat we serieus bezig zijn met de politiek over klimaatverandering en dat we, zoals gepland, met de emissiehandel op 1 januari van het komende jaar een aanvang kunnen nemen."

Wat dit betekent is dat 2005 wel eens het jaar kan worden waarin energieproductie, -consumptie en -distributie binnen Europa onder een soort socialistisch bewind zullen gaan vallen, waarbij alle belangrijke beslissingen hierover genomen zullen gaan worden door de Europese Commissie. De scheidend president, Romano Prodi, is zich hiervan terdege bewust. Tijdens een presentatie op de San Rossore International Meeting on Global Warming, dreigde hij de Verenigde Staten en Rusland, suggererend dat als zij het Kyoto Protocol niet ondertekenen, dit ernstige consequenties zal hebben. Hij ging er niet uitgebreid op in, misschien zich realiserende dat er weinig gedaan kan worden om de VS en Rusland onder druk te zetten om een klimaatpolitiek te implementeren die indruist tegen hun nationale belangen - en de EU heeft in ieder geval geen recht hen te dwingen. Prodi beschuldigde hen van "een gebrek aan politieke wil en verdeeldheid in stand te houden tussen de geïndustrialiseerde landen" voor het doen mislukken van de consensus over Kyoto.

Zelfs voor sommige EU-leden zijn Prodi en Wallström een doorn in het oog als het gaat over de toekomst van Kyoto. Nu de implementatie van het Europese Handelsschema dichterbij komt en steeds concreter wordt, beginnen steeds meer Europeanen zich te realiseren dat het Kyoto Protocol niet opgewassen is tegen een kosten/batenanalyse. Je hoeft geen antiglobalist of tegenstander van de vrije markt te zijn om te kunnen begrijpen dat het weinig zin heeft om vandaag de dag heel veel geld te investeren in de aanpak van een bedreiging die zich mogelijk pas voordoet over 100 jaar vanaf heden - en die mogelijk, als het puntje bij paaltje komt, in werkelijkheid nooit heeft bestaan.

UNICE, de organisatie die de Europese zakenwereld vertegenwoordigt, schoof haar kritiek over de Europese klimaatpolitiek van het duo Prodi/Wallströ niet onder stoelen of banken. "Eenzijdige actie door de EU om de Kyotodoelstellingen te verwezenlijken , kunnen de mondiale emissies van broeikasgassen - met het jaar 2012 in het vizier - met niet meer dan 1 procent reduceren", zei UNICE-voorzitter Jürgen Strube. Tegelijkertijd zou het Europese concurrentiepositie drastisch reduceren en een aantal bedrijven zou, om te kunnen overleven, wel eens gedwongen kunnen worden te verhuizen naar landen met minder rigoureuze milieuregels en een lagere belastingdruk. Fabrizio D'Adda, voorzitter van het UNICE Industrial Affairs Committee (dat een actieplan gelanceerd heeft tegen de Europese klimaatpolitiek), staat op het standpunt dat de EU moet stoppen met haar eenzijdige krachtsinspanningen om aan de Kyotodoelstellingen te kunnen voldoen. De economische verliezen zouden zelfs wel eens in conflict kunnen komen met de milieuvoordelen die er mogelijk te halen zijn.

Een andere steen des aanstoots is Prodi, die in zijn eigen land, Italië, sterk onder vuur ligt. Italië is nog ver verwijderd van haar Kyotodoelstellingen: tot dusverre heeft het zelfs nog niet eens een nationaal actieplan kunnen indienen bij de Europese Commissie. Italië heeft samen met Griekenland een schriftelijke verklaring doen uitgaan - die blijkbaar door de Italiaanse milieuminister, Altero Matteoli en zijn collegaminister van Productie, Antonio Marzano, serieus wordt genomen - waarin verklaard wordt dat "volgende week" wel een plan opgestuurd zal worden. Maar Kyoto staat niet op de lijst van politieke prioriteiten in Italië. De regering van Silvio Berlusconi heeft momenteel te maken met misschien wel de moeilijkste periode in zijn bestaan tot nu toe. Forza Italia (de partij van Berlusconi) zakte bij de laatste Europese verkiezingen terug van 30 naar 20 procent; en de positie van Berlusconi's minister van Economische Zaken, Giulio Tremonti, stond ter discussie bij de zogenaamde "bondgenoten", de Nationale Alliantie en de Christen Democratische Unie: Tremonti's voorgenomen belastingprogramma zal hoogstwaarschijnlijk de eindstreep niet halen. Als Berlusconi er niet in slaagt om belastingverlagingen door te voeren, dan betekent dat zijn politieke dood - en Kyoto betekent meer belastingen, meer wetsregels en hogere energiekosten, zowel voor elektriciteit en gas als voor benzine en dieselolie.

Als leider van links in Italië zou Prodi tot op zekere hoogte kunnen profiteren van Berlusconi's problemen. Maar er zijn twee belangrijke zaken die hij niet uit het oog kan verliezen. Ten eerste; dat links, dat aan de macht was van 1996 tot 2001, niet in staat was om iets te doen aan de Italiaanse emissies (het Protocol werd formeel pas in 2002 geratificeerd). Ten tweede; als links de verkiezingen in 2006 wint, en alles blijft zoals het nu is, zal het opnieuw niet in staat blijken te zijn om iets te doen aan emissiebeperkingen. Dit komt omdat de Italiaanse economie zo zwak is dat het land zich eenvoudigweg niet kan veroorloven dat de bureaucratische kosten - inclusief de kosten van emissiehandel - nog verder de pan uitrijzen.

Wat voor Italië geldt, geldt evenzo voor de Europese Unie als geheel: de economische groei in 2003 bedroeg voor de eurozone slechts 0,4 procent. Wat de EU nodig heeft is meer marktwerking, meer groei en meer voorspoed: en zeker geen marktsocialisme.
http://www.stichtingklimaat.nl/emissies_eu.htm
quote:
Nederlanders staan bekend als een nuchter volkje. Wat het klimaat betreft is daar de laatste decennia geen sprake meer van. Zeer eenzijdig, niet objectief en uiterst negatief is algemeen de berichtgeving over dat thema in de media. Het publiek wordt overstelpt met doemscenario's over zure regen, aantasting van de ozonlaag, klimaatverandering, mondiale opwarming, CO2- en zeespiegelstijging. Dit tot grote ergernis van integere, prominente nationale en internationale wetenschappers.

In een uitzending van Netwerk van de NCRV op 7 januari 2004, deed een emeritus hoogleraar frappante en veelzeggende uitspraken. Hij zei zich te schamen voor vakbroeders die gezwicht waren voor het grote geld. Voor de politiek en het bedrijfsleven schrijven zij wetenschappelijke rapporten die geheel in strijd zijn met de realiteit, het enige dat telt is geld. Jammer dat de redactie van Netwerk daar nooit verder op in is gegaan.

Grote paniek ontstond begin jaren tachtig van de vorige eeuw met de berichtgeving over de zure regen. Onherstelbare schade zou toegebracht worden aan het bomenbestand en vooral de bossen. Het begin van de 'gouden jaren' voor politici, milieuactivisten, Greenpeace, milieuambtenaren en beleidsmakers. Het bleek achteraf een storm in een glas water, de voorspelde natuurramp bleef uit.

De zure regen maakte plaats voor een nieuw fenomeen. In de jaren 1985, 1986 en 1987 veroorzaakte het ozongat in de stratosfeer boven Antarctica grote opschudding in wetenschappelijke en politieke kringen. Breed uitgemeten werd de mensheid voor de dreigende gevaren gewaarschuwd. Veel wetenschappers waren zeer gematigd in hun uitspraken over de mogelijke oorzaken van het gat in de ozonlaag. In het Engelse wetenschappelijke tijdschrift Nature van 10 februari 1989, schreven de Amerikaanse geleerden McElroy en Saiawitch: "De chemie en meteorologie in de stratosfeer moeten nog veel beter begrepen worden om zeker te kunnen weten welke ozonveranderingen aan de mens of aan de natuur moeten worden toegeschreven". Een mening die onderschreven werd door de Belgische klimatoloog Dr. D. de Muer, van het politiek onafhankelijke KMI in Ukkel, en wetenschapper Dr. R.M. van Aalst van het RIVM in Bilthoven en andere deskundigen.

De nationale en internationale politiek had daar geen boodschap aan. In het Protocol van Montreal uit 1987, werden CFK's (chloorfluorkoolwaterstoffen), o.a. gebruikt als drijfgas in spuitbussen en als koelmiddel in koelkasten, als directe oorzaak van het ozongat bestempeld. Toenmalig milieuminister Ed Nijpels, bewerkstelligde dat in een vrij rap tempo het verbod op het gebruik van CFK's werd ingevoerd.

Dr. D. de Muer en zijn opvolger, Dr. H. de Backer, hebben jarenlang, met behulp van een uiterst geavanceerd ontworpen instrument, nauwkeurige metingen gedaan en baanbrekend wetenschappelijk onderzoek verricht met opmerkelijke uitkomsten. Zij leverden in het afgelopen decennium onomstotelijk het bewijs dat het ozongat het gevolg is van een natuurlijk, klimatologisch proces. Net als de Deense wetenschappers Henrik Svensmark, Eigil Friis-Christensen en Knud Lassen, worden ze niet serieus genomen. België en Denemarken zijn immers maar kleine landen. Met veel ophef werd vele jaren het ozongat in de publieke belangstelling gebracht. Doodgezwegen als dat gat in december weer gesloten was.

Als een donderslag bij heldere hemel verschenen in de afgelopen jaren angstaanjagende berichten in de media. De onderwerpen logen er niet om. Als gevolg van menselijke activiteiten gaat het klimaat op aarde veranderen. In de 21ste eeuw zou de gemiddelde mondiale temperatuur op aarde, door de toename van koolstofdioxide (CO2), met misschien wel 5,8 graden kunnen stijgen en de zeespiegel met vele meters. De rampspoed zal voor Nederland niet te overzien zijn. Op kaarten werd al aangegeven welke gebieden onder water zouden komen te staan. Klimaatcatastrofes zouden grote economische en ecologische verliezen veroorzaken en een bedreiging vormen voor de volksgezondheid. Bij de burgerbevolking ontstond, heel begrijpelijk, paniek. Vele ouderen die zich zorgen maken over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen.

Het IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) van de VN mag als hoofdschuldige worden aangewezen. Deze politiek getinte organisatie oogt betrouwbaar, in werkelijkheid is ze dat allerminst. Aan de lopende band worden theoretische klimaatmodellen geproduceerd. Deze rammelen van pertinente onjuistheden en zijn flagrant in strijd met de bonafide wetenschap. De politiek, ambtenaren, milieubewegingen, Greenpeace, de media en helaas ook het KNMI in De Bilt, volgen blindelings haar beweringen. Het is onmogelijk die hele problematiek in één artikel weer te geven.

Het versterkte broeikaseffect is een belangrijk onderwerp. Het terugdringen van het broeikasgas CO2 en het Kyoto-verdrag staan nationaal en internationaal hoog op de politieke kalender. Nederland wil zelfs binnen de Europese Unie een voortrekkersrol vervullen.

Waterdamp is het belangrijkste broeikasgas. Het IPCC besteedt aan dat gegeven totaal geen aandacht en nauwelijks aan de activiteit van de zon. Een gemiddelde van slechts 2 procent van de atmosfeer is samengesteld uit broeikasgassen, inclusief waterdamp. Meer dan 90 procent van die 2 procent broeikasgassen zijn van natuurlijke, niet door de mens veroorzaakte, oorsprong. Van de resterende 10 procent is 1 procent afkomstig van CO2 dat vrijkomt bij de verbranding van fossiele brandstoffen. Het vertegenwoordigt maar een klein deel van de 0,04 procent van de CO2 in de totale atmosfeer. CO2 blijft een minuscule hoeveelheid broeikasgas.

Op de mondiale klimaatverandering zou geen rol van betekenis mogen worden toegekend aan door menselijke activiteiten veroorzaakte CO2. Zo'n 17.000 vooraanstaande klimatologen en economen hebben een petitie ingediend om het Kyoto-verdrag niet uit te voeren. Als het verdrag wordt geratificeerd - de U.S.A. zal dat zeker niet doen - komt de wereldeconomie in groot gevaar.

In 1979 deed Sir Crispin Tickel, de Britse ambassadeur bij de VN, een opmerkelijke uitspraak. Hij beweerde dat bijna alle internationale regeringsleiders wetenschappelijke analfabeten zijn. Op zondag 20 juni 2004, vond in het Tv-programma Buitenhof over dat thema een discussie plaats tussen staatssecretaris van Milieuzaken, Pieter van Geel, en wetenschapper Hans Labohm. Deze laatste is verbonden aan het Nederlandse Instituut voor Internationale Betrekkingen, 'Clingendael', in Den Haag en hij is tevens co-auteur van het boek "Man-made Global Warming: Ontrafeling van een Dogma". Het werd een trieste afgang voor Van Geel, die in het geheel niet opgewassen bleek tegen de zeer sterk argumenterende Hans Labohm.

De vraag mag gesteld worden: "Hoelang moet die volksverlakkerij nog duren?" Hans Labohm drukte het kernachtig uit: "Zou het misschien zo kunnen zijn dat het klimaatbeleid een zeer inspirerend thema biedt voor een spannend vervolg op het Lof der Zotheid van Erasmus?"
http://www.stichtingklimaat.nl/klimaathysterie.htm

Haha, nu zijn jullie wel stil!

...wel iets te maken heeft met 'veel weten'.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:16:09 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28582096
quote:
Nee, maar in elk geval meer dan de gemiddelde Fokker, en zeker meer dan jij.
pi_28582221
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, maar in elk geval meer dan de gemiddelde Fokker, en zeker meer dan jij.
Ik ben ervan overtuigd dat mijn visie met betrekking tot de bewezen menselijke invloed op de bewezen veranderingen in het klimaat een stuk meer met de werkelijkheid te maken hebben dan de visie(s) van speedfreak1.

Voor de rest zal hij ongetwijfeld een grotere kennis van astronomie, geneeskunde en Franse eetgelegenheden hebben.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:28:19 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28582520
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat mijn visie met betrekking tot de bewezen menselijke invloed op de bewezen veranderingen in het klimaat een stuk meer met de werkelijkheid te maken hebben dan de visie(s) van speedfreak1.
Dat valt nog maar te bezien.
quote:
Voor de rest zal hij ongetwijfeld een grotere kennis van astronomie, geneeskunde en Franse eetgelegenheden hebben.
Ongetwijfeld.
pi_28582816
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de uitdaging niet. Maar z'n blik is wel bijzonder beperkt...
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:39:06 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28582951
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de uitdaging niet. Maar z'n blik is wel bijzonder beperkt...
Dat hangt er maar net vanaf van welke kleur uit het politieke spectrum je naar zijn blik kijkt. Met een roodgroene bril op zul je sowieso weinig zien inderdaad .
pi_28583187
Goed bezig jongeman je hebt het weer in het belachelijke getrokken . Een fatsoenlijke discussie zat er blijkbaar weer niet in .
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:58:05 #237
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28583730
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:44 schreef du_ke het volgende:
Goed bezig jongeman je hebt het weer in het belachelijke getrokken . Een fatsoenlijke discussie zat er blijkbaar weer niet in .
Belachelijk Het is anders een doordenkertje dat enige natuurkundige kennis van kleurenspectra vereist.

Maar natuurlijk ga ik geen fatsoenlijk discussie voeren over de intellectuele kwaliteiten van een verder zeer fatsoenlijke user, die toevallig even tegen een bannetje is aangelopen en zich momenteel dus niet kan verdedigen.
pi_28589315
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Was jij niet degene die ooit zei dat de Riemannhypothese hem geen donder kon interesseren en dat-ie niets van arithmetische algebraische meetkunde moest hebben?
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:01:41 #239
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28589413
je bent geweldig thabit
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:37:49 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28592070
Verrek, POL leeft weer een beetje
pi_28598050
Aanslagen tot nu toe peanuts?

Weer open graag. De genoemde topics gaan over incidentjes, de mijne over de toekomst. Beide topics hebben amper iets met mijn topic te maken.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:10:36 #242
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28599122
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:39 schreef pberends het volgende:
Aanslagen tot nu toe peanuts?

Weer open graag. De genoemde topics gaan over incidentjes, de mijne over de toekomst. Beide topics hebben amper iets met mijn topic te maken.
De toekomst kan je ook bespreken in de al lopende topics.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:11:10 #243
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28599136
de toekomst?
NewYork 2001
Madrid 2004
London 2005
Amsterdam 2007
pi_28612216
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef McCarthy het volgende:
de toekomst?
NewYork 2001
Madrid 2004
London 2005
Amsterdam 2007
Je had wiskundige moeten worden.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:18:23 #245
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28636781
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:57 schreef thabit het volgende:
Was jij niet degene die ooit zei dat de Riemannhypothese hem geen donder kon interesseren en dat-ie niets van arithmetische algebraische meetkunde moest hebben?
Dat was ik ja. Er zijn takken van de wiskunde waar ik idd niks van moet hebben.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:33:35 #246
45281 Priapus
Enorme Lul
pi_28637222
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 14:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier duurt een week 7 dagen hoor

pssst, hij is op 1 juli geband
En vandaag is het 8 juli
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
pi_28649568
Jullie moeten het zelf weten hoor maar zo'n CMT zou zelfs op Stormfront al extreem gevonden worden dus het is fijn dat hij hier in zijn eentje alle gebande rechtse users zo'n beetje compenseert maar ik vind zijn teksten over bijvoorbeeld Mandela toch echt smakeloos en ik denk dat je ze hier niet zou moeten willen.
pi_28649592
Ik dacht zelf dat SCH hier om 12:33 zou komen janken over dat topic. Eerst wat offtopic trollen en vooral niet inhoudelijk posten, dan hier even janken. Ik zat er slechts één minuutje naast, 12:34 heeft hij zijn geblèr hier gepost.
pi_28649674
Ik lees veel mee op Stormfront en de gemiddelde user is daar milder en toleranter.
pi_28649818
Ik kom niet op Stormfront, ik lees niet mee op Stormfront en het zal me verder ook aan m'n reet oxyderen wat er op Stormfront allemaal gezegd en geschreven wordt.

Jij bent niet in staat inhoudelijk te reageren. Het enige wat je kunt is offtopic blaten en trollen. Frappant dat andere users, zoals nummer_zoveel, wel in staat zijn inhoudelijk te reageren, waardoor er discussie op gang komt. Jij kunt dat niet. Misschien is Stormfront een betere plek voor je. Daar zijn wellicht wel mensen van jouw niveau te vinden.
pi_28649830
Ik had het ook niet tegen jou CMT maar tegen de moderators.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:48:10 #252
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28649883
Geldof moordenaar
link naar onze bekende storm jongens
en niet onwaar ook

-edit-
Links naar racistische sites mogen volgens de Policy niet

[ Bericht 56% gewijzigd door Lucille op 10-07-2005 20:03:12 ]
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:50:14 #253
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28649940
Toch denk ik niet dat ik daar ga posten, hoewel ik wel grotendeels dezelfde state of mind heb (alleen dat racisme vind ik zo ouderwets) krijg je daar natuurlijk geen tegenstand, wat had ik bijvoorbeeld in dat Geldof Moordenaar topic moeten zeggen? "ja ik ben het er mee eens"?
pi_28650049
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:46 schreef SCH het volgende:
Ik had het ook niet tegen jou CMT maar tegen de moderators.
Inhoud. Da's te moeilijk voor je, troll.
pi_28650086
Toevallig staat er wat over Zuidafrika:
quote:
As to the current state of South Africa? Well, the readers can consider the following crime statistics, and decide for themselves if the "New South Africa" is a success story or not:

- One woman is raped every minute in SA.2

- One third of all females in South Africa will be raped in their lifetime.3

- Since 1994, some 1,724 of SA's White farmers have been murdered.4

- In 2004 there were 19,824 murders, or 55 per day.5

- 4.2 million South Africans were victims of violent crime between June 2003 and June 2004, an increase from 3.8 million the previous year.6
Ik zie al meteen dat Mandela voor 'aap' wordt uitgemaakt. Dat men daar milder is, zoals SCH wil doen geloven, klopt dus niet. Zoals SCH wel vaker onjuiste dingen roept.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:59:28 #256
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28650139
mensen als thabit en SCH worden door bijna niemand meer serieus genomen, ook door de mods niet.

Ik zou me er dus verder niet zo druk om maken CMT.
pi_28650178
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:59 schreef McCarthy het volgende:
mensen als thabit en SCH worden door bijna niemand meer serieus genomen, ook door de mods niet.

Ik zou me er dus verder niet zo druk om maken CMT.
Eensch.

Alleen is het wel vervelend als er laster wordt verspreid, ook al is het door een sujet van het niveau "Party".
pi_28650190
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]

Ik zie al meteen dat Mandela voor 'aap' wordt uitgemaakt. Dat men daar milder is, zoals SCH wil doen geloven, klopt dus niet. Zoals SCH wel vaker onjuiste dingen roept.
Jij noemt hem een terrorist.
pi_28650237
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar wordt hij al meteen een aap genoemd, daarna ben ik maar gestopt met lezen. Zegt genoeg over het niveau van fora waar jij kennelijk graag leest.

Of zijn het de talrijke anti-semitische stukken die je opwinden?
pi_28650267
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]

Doet Nelson dat allemaal joh? Dan moet die man wel een druk leven hebben.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:12:00 #261
45206 Pietverdriet
pi_28650418
quote:

[..]

En? Is ie dat niet geweest dan? Of moet dat in NewSpeak vrijheidstrijder heten, grote broer?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:48:48 #262
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28652897
quote:
Dat is ie ook.
pi_28660055
Goh, ik dacht dat linken naar stormfront niet was toegestaan op Fok.
pi_28660077
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
Goh, ik dacht dat linken naar stormfront niet was toegestaan op Fok.
Jouw grote vriend SCH begon over Stormfront.
pi_28660272
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 19:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Jouw grote vriend SCH begon over Stormfront.
Ja en? Jij zou toch met jouw ban historie zolangzamerhand de policy beter moeten kennen als de FA's.
pi_28660335
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja en? Jij zou toch met jouw ban historie zolangzamerhand de policy beter moeten kennen als de FA's.
Ja, volgens de policy is het getroll en gemiep van SCH over Stormfront vast niet helemaal pluis. Wat is je punt?
pi_28660356
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is trouwens "beter dan" en niet "beter als".
pi_28660448
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ja, volgens de policy is het getroll en gemiep van SCH over Stormfront vast niet helemaal pluis. Wat is je punt?
Dat mogen de FA's uitmaken, SCH's 'gemiep' gelijk stellen met het posten van links lijkt mij enigzins stupide maar die beoordeling laat ik graag aan een ander over.
pi_28660534
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mogen de FA's uitmaken, SCH's 'gemiep' gelijk stellen met het posten van links lijkt mij enigzins stupide maar die beoordeling laat ik graag aan een ander over.
SCH begint te wauwelen over Stormfront. Totaal irrelevant, want geen enkele "discussie" hier gaat over Stormfront. Kennelijk voelt SCH zich goed thuis op dergelijke anti-semitische websites.
pi_28660695
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

SCH begint te wauwelen over Stormfront. Totaal irrelevant, want geen enkele "discussie" hier gaat over Stormfront. Kennelijk voelt SCH zich goed thuis op dergelijke anti-semitische websites.
Jij en McCarthy voelen zich getuige jullie postings daar nog veel meer thuis maar dat is niet echt nieuws, dat is al vrij duidelijk af te lezen aan het oevre.

Als jij een klacht hebt over SCH dan is het adres forum@fok.nl, dacht ik
pi_28660776
Het is oeuvre, niet oevre.
pi_28660796
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij en McCarthy voelen zich getuige jullie postings daar nog veel meer thuis maar dat is niet echt nieuws, dat is al vrij duidelijk af te lezen aan het oevre.

Als jij een klacht hebt over SCH dan is het adres forum@fok.nl, dacht ik
Nee, ik kom daar nooit, ik lees daar zelfs niet eens en McCarthy ook niet. Dus je laster voor je houden lijkt me een prima plan. SCH leest daar wel, dat geeft hij zelf toe. Kennelijk spreekt het anti-semitisme waar die pishoek om bekend staat hem erg aan.
pi_28660817
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:19 schreef thabit het volgende:
Het is oeuvre, niet oevre.
Tijger_m kan zijn vrije tijd beter besteden aan een cursus Nederlands in plaats van hier te melken.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 23:57:06 #274
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28666756
Zou een mod het offtopic geblaat van enkele users in het bijzonder kunnen verwijderen?

Verdeling werkende en niet werkende

bvd
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:03:23 #275
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28666960
Gesnoeid.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:05:49 #276
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28667023
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
En daar doe je het voor he, om dit te kunnen uitkramen.
  zondag 10 juli 2005 @ 00:08:55 #277
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_28667125
quote:
Op zondag 10 juli 2005 00:03 schreef Sidekick het volgende:
Gesnoeid.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:36:09 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28686798
Wat een zwaktebod weer, Sidekick.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:36:56 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28686811
Sidekick ziet ze vliegen
  zondag 10 juli 2005 @ 18:38:24 #280
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28686843
-edit-
Flame

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 10-07-2005 18:39:36 ]
  zondag 10 juli 2005 @ 18:39:18 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28686860
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:36 schreef PJORourke het volgende:
Wat een zwaktebod weer, Sidekick.
Och, ik ben het eens met een user, ik uit kritiek op de discussierstijl van een ander, en ik verwijder wat trolls van nog wat andere users die om mijn opmerking moeten huilen. Wat nou, zwaktebod?
  zondag 10 juli 2005 @ 18:40:10 #282
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28686878
En ja, ik probeer soms de zaken wat kort te houden, zeker bij users die wel voldoende waarschuwingen hebben gehad.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:41:51 #283
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28686909
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Och, ik ben het eens met een user, ik uit kritiek op de discussierstijl van een ander, en ik verwijder wat trolls van nog wat andere users die om mijn opmerking moeten huilen. Wat nou, zwaktebod?
Inderdaad, wat ben je toch geweldig. Heer en Meester van het POL-forum, dat ben je .
  zondag 10 juli 2005 @ 18:42:13 #284
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28686914
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:39 schreef Sidekick het volgende:
Jij verwijdert geen trolls, maar je gebruikt de macht van de delete-knop om terechte, zakelijke kritiek te onderdrukken. Onwaardig gedrag, en het wordt met de dag erger. Je bent bezig dit subforum langzamerhand de nek om te draaien.

Verder was jouw inbreng in de discussie niet inhoudelijk, maar probeerde je met jouw soortelijk gewicht als mod de discussie in het voordeel van M te beslissen. Zeer laag.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:44:37 #285
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28686961
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:40 schreef Sidekick het volgende:
En ja, ik probeer soms de zaken wat kort te houden, zeker bij users die wel voldoende waarschuwingen hebben gehad.
Quis custodiet ipsos custodes? Je selectieve verontwaardiging spreekt boekdelen.
  zondag 10 juli 2005 @ 18:48:12 #286
93744 Finder_elf_towns
pi_28687028
Dit is ouderwets popcorn-lees-materiaal heren. Hulde daarvoor.
pi_28687382
Nou, ik vind het allemaal maar overdreven, hoor. Welke post is trouwens verwijderd?
  zondag 10 juli 2005 @ 19:08:44 #288
45206 Pietverdriet
pi_28687421
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Quis custodiet ipsos custodes? Je selectieve verontwaardiging spreekt boekdelen.
Daar is het een mod voor, als je niet zo denkt, wordt je geen mod.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:11:56 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28687503
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:06 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik vind het allemaal maar overdreven, hoor. Welke post is trouwens verwijderd?
Dat is nu net het mooie heh. Heel convenient, we zullen het nooit met zekerheid kunnen vaststellen. Tenzij iemand een screenshotje gemaakt zou hebben van wat er eerst stond .

Maar troost je, het is inderdaad allemaal zwaar overdreven. Het waren zeker geen trolls, zoals Sidekick zo triomfantelijk beweert.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:12:15 #290
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:14:54 #291
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28687578
quote:
Op zondag 10 juli 2005 18:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij verwijdert geen trolls, maar je gebruikt de macht van de delete-knop om terechte, zakelijke kritiek te onderdrukken.
Dat wat jij en Lemmeb schreef was geen kritiek. Ik plaats een normale reactie, en jullie beginnen hoe slecht modgedrag dat is (jouw reactie) en hoe de hand boven de kameraden wordt gehouden (Lemmeb). Hang nu niet de verontwaardigde onschuld uit.
quote:
Verder was jouw inbreng in de discussie niet inhoudelijk
Ow zeker wel, ik bracht gewoon inhoudelijke argumenten naar voren om duidelijkheid te geven, ook al waren ze al eerder gepost door Monidique.
quote:
, maar probeerde je met jouw soortelijk gewicht als mod de discussie in het voordeel van M te beslissen.
Ik ben gewoon een user met een kleurtje in een topic aan het reageren. Als anderen meer gewicht willen geven aan een inhoudelijke reactie van mij dan mag dat best.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:15:34 #292
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28687596
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:11 schreef Lemmeb het volgende:
Maar troost je, het is inderdaad allemaal zwaar overdreven. Het waren zeker geen trolls, zoals Sidekick zo triomfantelijk beweert.
Een wonderbaarlijk geval van projectie, die opmerking. Het toont weer eens aan dat hij last heeft van een psychologische siege mentality. Zo wordt iedere kritische opmerking beantwoordt met verwijdering of bans.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:18:40 #293
45206 Pietverdriet
pi_28687676
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben gewoon een user met een kleurtje in een topic aan het reageren. Als anderen meer gewicht willen geven aan een inhoudelijke reactie van mij dan mag dat best.
Zoals ik jouw ken weer eens flamebait aan het neergooien, en als mensen dan pissig worden de reacties verwijderen..
pi_28687696
Waar is die flamebait van Sidekick?
  zondag 10 juli 2005 @ 19:19:58 #295
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28687698
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:15 schreef PJORourke het volgende:

Zo wordt iedere kritische opmerking beantwoordt met verwijdering of bans.
Leuk he, die slachtofferrol. Wees gerust, normale kritiek blijft gewoon staan zoals vele post in dit topic laat zien, waaronder ook diverse van jou. Je kan het wel, maar soms wil je gewoon trollen zoals je fabrieksopmerking bijvoorbeeld. Ook leuk, maar dat is helaas off-policy.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:21:13 #296
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28687730
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:14 schreef Sidekick het volgende:
Dat wat jij en Lemmeb schreef was geen kritiek. Ik plaats een normale reactie, en jullie beginnen hoe slecht modgedrag dat is (jouw reactie) en hoe de hand boven de kameraden wordt gehouden (Lemmeb). Hang nu niet de verontwaardigde onschuld uit.
Zo zei ik het niet helemaal, magoed.

Ik zie niet in wat er mis is met beide posts. Het was, in elk geval wat mijn post betreft, niets anders dan een vastlegging van de huidige stand van zaken op dit forum.

Tenzij je de woorden 'kameraden' of 'elkaar' al als troll beschouwt...
quote:
Ow zeker wel, ik bracht gewoon inhoudelijke argumenten naar voren om duidelijkheid te geven, ook al waren ze al eerder gepost door Monidique.
'om duidelijkheid te geven'

Afijn, dan klopte mijn omschrijving van het gebeuren dus.
quote:
Dat hoeven anderen helemaal niet te doen, dat doe je immers zelf al.
  zondag 10 juli 2005 @ 19:22:48 #297
45206 Pietverdriet
pi_28687767
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:19 schreef Monidique het volgende:
Waar is die flamebait van Sidekick?
Scroll eens naar boven, mij vergelijken met hitler, en dan mijn reactie verwijderen en het vervolgens allemaal gaan zitten ontkennen
  zondag 10 juli 2005 @ 19:23:04 #298
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28687773
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik jouw ken weer eens flamebait aan het neergooien, en als mensen dan pissig worden de reacties verwijderen..
PJ beweert dat ik meer gewicht zou hebben als mod; dat is niet zo, maar men mag zelf uiteraard beslissen hoeveel gewicht ze aan (non-feedback-)reacties van mods geven. Is dat al een reden om pissig te worden?
  zondag 10 juli 2005 @ 19:24:55 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28687821
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:23 schreef Sidekick het volgende:
Is dat al een reden om pissig te worden?
Maak je niet druk. Ik ben niet pissig hoor, eerder geamuseerd .

Hierin spreek ik overigens niet per se voor anderen.
pi_28687827
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Scroll eens naar boven, mij vergelijken met hitler, en dan mijn reactie verwijderen en het vervolgens allemaal gaan zitten ontkennen
Heb je een link naar die post? Ik zie het namelijk niet, maar ik ben dan ook een beetje moe...
  zondag 10 juli 2005 @ 19:29:24 #301
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28687917
quote:
Op zondag 10 juli 2005 19:19 schreef Sidekick het volgende:
Leuk he, die slachtofferrol. Wees gerust, normale kritiek blijft gewoon staan zoals vele post in dit topic laat zien, waaronder ook diverse van jou. Je kan het wel, maar soms wil je gewoon trollen zoals je fabrieksopmerking bijvoorbeeld. Ook leuk, maar dat is helaas off-policy.
En nu moet ik zeker blij zijn met beperkte censuur he?

Wat ik boven alles wil is fatsoenlijke moderatie, en niet dit handjeklapgebeuren. Ondertussen verdwijnen er aan alle kanten inhoudelijke posts en topics, wordt alles wat jou niet aanstaat als een echte bureaucraat tot off-policy betempelt en verwijderd. Dat is niet het teken van sterke moderatie; immers een flame van mijn kant zegt mogelijk meer over mij dan over jou.

Je gaat me toch niet vertellen dat je serieus vind dat POL er beter van wordt, dit gedrag? Er is geen uitdaging meer, er is zeker geen niveau meer, er is alleen nog maar een soort slappe SC met veel semi-bloot. Je gaat me toch niet vertellen dat je dit voor ogen had?

POL moet bruisen van de meningsverschillen en argumentatie maar dat krijg je niet op deze manier. Als je als user mee wilt doen aan allerlei vetes, zoals eerder in de zaak-CS3, doe je er goed aan je blauwe kleurtje in te leveren. Dan ben je net zo vrij om te rellen als ieder ander.

Ondertussen zal ik je er op blijven aanspreken, zolang ik het nog de moeite waard vind om hier te posten, tenminste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')