Ik tracht hiervan een mental image op te roepen. maar de uitkomst laat ik achterwege ... klopt toch niets vanquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajes, je maakt me verlegen.
Het lijkt mij geen watersport. Ik zie honkballers. Het lijkt mij een honbaltrainingsveld.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
... dit (water?)sport? tafereel ...
Het lijkt mij ook geen watersport,. alleen dat blauw geeft de suggestie van water.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen watersport. Ik zie honkballers. Het lijkt mij een honbaltrainingsveld.
Dit doet mij eerder aan Alfred Hitchcock denken. Die vond het ook zo nodig om even in beeld te verschijnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
... en die man rechtsonder in beeld doet me aan Vincent van Gogh denken
Volgens mij zitten jij en ik op het zelfde moment naar het zelfde te zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:48 schreef Gajus het volgende:
Wat is Google toch een prachtuitvinding, met de trefwoorden baseball+painting vind ik dit plaatje:
[afbeelding]
Helaas, de betreffende server is momenteel niet bereikbaar.![]()
Blijkbaar wil jij dat ik het resultaat vermeld. Bij deze ... Amerika (Baseball) van Ron B. Kataj.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vervang het woord painting voor het woord art, dat levert wel zichtbaar resultaat.
Klopt, want ik had ongewild al de naam van de schilder gezien toen ik de "thumbnail" van de afbeelding aanklikte om het schilderij beter te bekijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Blijkbaar wil jij dat ik het resultaat vermeld. Bij deze ... Amerika (Baseball) van Ron B. Kataj.![]()
Had je dan liever twee tieten willen zien?quote:
Met het woord 'meisje' zeg maar 'girl from ... ' heb je al het eerste deel van de titel te pakken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Geen onaardig portret van een mooi meisje.
Al vind ik het net lijken alsof de dame ineengedoken zit om haar hoofd niet buiten beeld te laten vallen.
Meer weet ik er nog niet over te vertellen.
Perfecto.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Girl from Montenegro" van Alphonse Mucha.
Heel goed.quote:
Sommige van zijn werken zou ik wel meteen als een Matisse herkennen, dan nog zou ik er de titel niet zo bij kunnen vertellen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:26 schreef Gajus het volgende:
De schilderijen van Matisse zijn zo uitzonderlijk ... de meeste van zijn werken herken ik dan ook meteen.
ik doe er nog ééntje, om af te kicken
Toevallig. Dat stond er nog niet toen ik mijn reply poste.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:53 schreef Gajus het volgende:
Toen ik dit schilderij zag moest ik aan AR denken.
Dat klopt ... ik kon het uiteindelijk toch niet laten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:58 schreef ALTER-EGO het volgende:
Toevallig. Dat stond er nog niet toen ik mijn reply poste.
Welterusten Gajus.quote:Op woensdag 18 mei 2005 02:02 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat klopt ... ik kon het uiteindelijk toch niet laten.
Maar impliciet bedoelen wij allebei te zeggen ... ook voor ons is het bedtijd. Welterusten AE-tje.![]()
Ok. Jij wint.quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:![]()
Mijn wekker ging om 4.55, ik heb er alweer een baan op zitten
quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoel: Geen idee over de AR, opgave.
Nou, als ik naakte tieten wil zien kleed ik me wel uit en kijk ik wel in de spiegelquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Had je dan liever twee tieten willen zien?![]()
binnen de context van dit portret, vind ik deze naaktheid niet 'aanstootgevend'
Jij ook al niet??quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:42 schreef Augustina het volgende:
Goedemorgen.
Ik heb geen enkel idee welke kunstenaar dit kan zijn, Gajus.
Er staat mij uit mijn lurktijd iets van bij dat jij een auto hebt beschildert.quote:Op woensdag 18 mei 2005 06:31 schreef Automatic_Rock het volgende:Hoezo moeten jullie aan mij denken bij dit werk???
![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Er staat mij uit mijn lurktijd iets van bij dat jij een auto hebt beschildert.
Vandaar.
De gezochte kunstenaar scoort niet hoog onder de Kunstkenners (althans, dat is mijn inschatting) maar des te meer onder de kunstliefhebbers met een kleine beurs.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan hebben we toch echt een hint nodig Gajus
Ik vermoedde van meet-af-aan dat jij het antwoord zou vinden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Title: Birth of a Dream
Artist: Jack Vettriano
Ik zie een duidelijke verwantschap tussen Edward Hopper en Jack Vettriano: beiden zijn meesterlijk in staat tot het afbeelden van een alledaags tafereel en daarbij de onderhuidse spanning intens voelbaar te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zou ze niet als schilderij aan de muur willen hebben trouwens
Misschien wel, maar dan was het wel voor mijn tijdquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:19 schreef Augustina het volgende:
Had Hopper niet ooit een expositie in het Stedelijk te Amsterdam? Ik geloof dat ik daar geweest ben.
Jajajjajaja, niet jagen hé!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:29 schreef Augustina het volgende:
Ja, die zal het geweest zijn. Ik twijfelde al.
Waar blijft de nieuwe opgave, AR?
http://www.eyestorm.com/artist/Dennis_Hopper_resum%C3%A9.aspxquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:30 schreef Z het volgende:
Dat zal Dennis geweest zijn, twee jaar geleden ofzo was dat.
Daar ging ik ook al vanuit.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:55 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik vermoedde van meet-af-aan dat jij het antwoord zou vinden.![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:46 schreef Augustina het volgende:
Dat lijkt dezelfde stijl als een topic wat momenteel gaande is.
Hans Werner Sahm. Klopt dat?
Ja, idd!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:47 schreef Augustina het volgende:
Titel: Peace of Scenery.
Ja! Nu is een van mijn favoriete kunstenaars aan de beurt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, idd!!
Is er al een nieuwe opgave???
Zover ben ik nog niet in mijn opvoeding.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebben jullie met de opvoeding nooit geleerd dat je kunstenaars niet moet opjagen???
... WIe, wat???quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:59 schreef cioran63 het volgende:
Soutine, Vlees.
Hopper heb ik nooit op een greintje humor kunnen betrappen, wat dat betreft heb je gelijk. In dat opzicht vind ik Vettriano veelzijdiger: die weet zowel humor en ernst en vooral combinaties van humor en ernst meesterlijk te brengen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind het werk van Vettriano toch veeel luchtiger hoor Gajus!!
Nee, doe mij maar een Hopper
Hoewel het schildertechnisch misschien wel overeenkomsten heeft, zie ik toch echt 2 verschillende mensen aan het werkquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hopper heb ik nooit op een greintje humor kunnen betrappen, wat dat betreft heb je gelijk. In dat opzicht vind ik Vettriano veelzijdiger: die weet zowel humor en ernst en vooral combinaties van humor en ernst meesterlijk te brengen.
[afbeelding] [afbeelding]
ter vergelijking werken met soortgelijke thema´s
quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:47 schreef Augustina het volgende:
Bij dennebomen moet ik meteen aan Bob Ross denken. Niet dat ik denk dat dit van Bob Ross is, maar toch.![]()
Oehw, shoot me!quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Happiness is a warm gun. Bang, bang. Shoot, shoot.
Het is niet iets wat ik graag doe, maar ik geef het zoeken op.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:28 schreef ALTER-EGO het volgende:
Na een zoektocht van enkele uren en een daarbij opkomende rsi heb ik nog steeds geen schilder en titel gevonden.
Waarom zou je, het is niet jouw schuld dat ik moeite heb met grenzen stellen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:27 schreef cioran63 het volgende:
Oei, nu voel ik me wel een beetje schuldig.
De naam Borremans ben ik wel tegengekomen, maar die naam gaf bij Google-afbeeldingen niet het gezochte plaatje of enig gelijkende afbeelding.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:38 schreef cioran63 het volgende:
Zal ik het maar zeggen dan, misschien is ie gewoon te moeilijk: het was het schilderij
Add and Remove (2002) van MIchael Borremans
http://www.davidzwirner.com/artists/11/work_481.htm
Borremans is nu weliswaar ook duur geworden, maar is eigenlijk deel van een groep in het kielzog van de allang veel te duur geworden Luc Tuymans. Maar wel erg goed, vind ik.
Bij nader inzien kom ik hem zojuist toch tegen bij Google-afbeeldingen als ik Borremans intyp.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
De naam Borremans ben ik wel tegengekomen, maar die naam gaf bij Google-afbeeldingen niet het gezochte plaatje of enig gelijkende afbeelding.
bron: http://www.artforum.com/news/week=200513quote:HARALD SZEEMANN'S "VISIONARY BELGIUM"
The Frankfurter Rundschau's Anneke Bokern went to Brussels to check out the last exhibition curated by Harald Szeemann. "Visionary Belgium," an homage to the country's 175th anniversary, opened at Brussels's Palais des Beaux-Arts shortly after Szeemann's death in February. "Belgium's 175th jubilee probably would have passed unnoticed by the rest of Europe, if star curator Szeemann had not organized the exhibition," writes Bokern. "Szeemann was a big Belgium fan. In the '50s, he visited the country frequently and later organized several exhibitions at the Palais. The affinity was based on a soulful relationship: In its insistence on self-determination, Belgium was a kind of psychological native land for the inventor of freelance curating." The exhibition—neither chronological, nor didactic, nor linear—offers an homage to Belgian pluralism with five hundred objects organized in twenty-six thematic rooms. Contributors include Fernand Khnopff, James Ensor, René Magritte, and Marcel Broodthaers along with contemporary artists Ann Veronica Janssens, Luc Tuymans, David Claerbout, Jan Fabre, Berlinde De Bruyckere, George Adéagbos, Félicien Rops, and Wim Delvoye. Szeemann situated the project within an ongoing challenge to the exhibition form itself. "By ‘visionary,' I mean that I'm not aiming for a traditional art exhibition," Szeemann explained last December, according to the newspaper. "My intention is to seize, through converging or diverging lines, the 'spirit' of a country, in this case, the spirit of Belgium. It's a dangerous undertaking, but that's something I like." The exhibition continues until May 15.
Middels dit topic tracht ik mezelf enigszins in te voeren in de (hedendaagse) Kunst.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:51 schreef cioran63 het volgende:
Ja, dat wou ik zeggen, bij meer resultaten van Dave Zwirner stond ie erbij, maar als je niet ingevoerd bent in de hedendaagse kunstindustrie is ie misschien moeilijk.
Klopt. Nochtans heb je mij laten zoeken naar een speld in de hooiberg. Ook jouw hint (meer schilderijen afkomstig van dezelfde ontoegankelijke website) leverde geen enkele bijdrage aan het vindbaar maken van de opgave. Zoiets noem ik spelbederf.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:59 schreef cioran63 het volgende:
Hij zit wel in die tentoonstelling, Gajus.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Deze schilder is heel bekend, en vooral de hint 'tuymans' geeft een beperkt aantal namen uit die school. Dat is zeker geen spelt in een hooiberg. Maar zoals ik al zei, voor mensen die de hedendaagse kunst niet volgen, is het een moeilijke. Anders is het een makkie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Klopt. Nochtans heb je mij laten zoeken naar een speld in de hooiberg. Ook jouw hint (meer schilderijen afkomstig van dezelfde ontoegankelijke website) leverde geen enkele bijdrage aan het vindbaar maken van de opgave. Zoiets noem ik spelbederf.![]()
Wauw!quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:04 schreef cioran63 het volgende:
De titel is, hoe kan het ook anders: Peace. Van een zekere Chidi A. Okoye
http://www.artpretty.com/galleryofacrylicpainting4.htm
Uit de keuze dat jij een goed inschattingsvermogen hebt, of dat ik voorspelbaar ben, kies ik graag voor de eerste optie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:09 schreef cioran63 het volgende:
Ja, ik dacht al te begrijpen waar u heen wilde.
Was dat een bruikbare hint?quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:36 schreef cioran63 het volgende:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Deze schilder is heel bekend, en vooral de hint 'tuymans' geeft een beperkt aantal namen uit die school. Dat is zeker geen spelt in een hooiberg. Maar zoals ik al zei, voor mensen die de hedendaagse kunst niet volgen, is het een moeilijke. Anders is het een makkie.
Oké, dan neem ik die uitspraak terug.quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:44 schreef cioran63 het volgende:
En misschien is het beroepsdeformatie, dat ik denk dat iedereen dat wel weet, maar sprake van opzettelijk spelbederf is er zeker niet.
Het zijn uw woorden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:20 schreef cioran63 het volgende:
Probleem, Gajus, is een beetje dat ik graag iets wil laten zien wat ik mooi vind, en misschien wringt daar de schoen. Picasso en Matisse ken ik nou wel, ik zoek altijd naar iets anders. En dat is niet handig voor dit spelletje, wellicht. Misschien ben ik een snob, dat is ook heel goed mogelijk.
Dat had zo'n beetje door mijn handen getypt kunnen zijn, ware het niet dat ik zoiets dergelijks al een uur of twee terug had willen posten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:31 schreef Gajus het volgende:
Luitjes, het is weer later geworden dan gepland ... het is de hoogste tijd voor mij ... ik wens u allen alvast een goede nachtrust toe.![]()
Nee, dat willen we niet, daarom haast ik me erbij te vertellen dat het een tekening uit 1955 van Willem van Genk is, die afgelopen donderdag overleed. Vandaag is hij begraven. De locatie is de Prins Hendrikkade te Amsterdam, links ziet u het Centraal Station.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Cioran, was het de bedoeling om de titel te raden van de afbeelding met herkenbare locatie?
Want als de afbeelding niet op internet te vinden is en niet herkent wordt, is het een onmogelijke opgave.
En dat willen we niet, toch.
Ik meende het Centraal Station van Amsterdam te herkennen. Tevens meende ik dat de bouwwerkzaamheden te maken hadden met de aanleg van de metro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Cioran, was het de bedoeling om de titel te raden van de afbeelding met herkenbare locatie?
Want als de afbeelding niet op internet te vinden is en niet herkent wordt, is het een onmogelijke opgave.
En dat willen we niet, toch.
Amsterdam is een van de vele steden waar ik het weet te presteren om te verdwalen in het wegennetwerk. Zodoende weet ik nooit waar ik ben, laat staan dat ik het herken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:34 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, dat willen we niet, daarom haast ik me erbij te vertellen dat het een tekening van Willem van Genk is, die afgelopen donderdag overleed. Vandaag is hij begraven. De locatie is de Prins Hendrikkade te Amsterdam, links ziet u het Centraal Station.
Nou, dat is ook weer zo wat. Ik ben een bewonderaar van zijn werk, maar de man kende ik persoonlijk niet. Hij was ook moeilijk benaderbaar, want schizofreen, en de laatste tien jaar niet meer tot werken in staat.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daar je aanwezig was op de begrafenis... Gecondoleerd.
Ik zie je iig niet als een snob hoor. Ben blij dat jij en Do2 werken van minder bekende kunstenaars plaatsenquote:Op donderdag 19 mei 2005 03:20 schreef cioran63 het volgende:
Probleem, Gajus, is een beetje dat ik graag iets wil laten zien wat ik mooi vind, en misschien wringt daar de schoen. Picasso en Matisse ken ik nou wel, ik zoek altijd naar iets anders. En dat is niet handig voor dit spelletje, wellicht. Misschien ben ik een snob, dat is ook heel goed mogelijk.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 07:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Rust zacht.
Ah, sorry Do2 ik snapte hem ff niet. Maar nu is het duidelijk...quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Rust zacht, Willem van Genk.
Zo beter?
Dus je broer heeft er een boek van??quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb er zelfs een boek van...
Hoewel,
ik het 't ooit uitgeleend aan m'n broer en 't daarna eigenlijk nooit meer terug gezien...
Hmz,...
Misschien mag je hem wel een keer lenen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat mag ik alleen maar hopen, AR.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Geen idee meer waar ik het vandaan heb, maar hier kan je 'm iig bestellen...
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kwam zojuist trouwens een mooi stukje over van Gent tegen op het i-net, van ene cioran63...
Nu ja, daar valt eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen...quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Oh, dan wil ik meteen even van de gelegenheid gebruik maken om naar tips te vragen welke kunstboeken mooi danwel nuttig zijn om aan te schaffen?
Nou, een apart topic over kunstboeken lijkt me wel wat hoor. Het zal waarschijnlijk niet erg lopen, maar wie weet....quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Oh, dan wil ik meteen even van de gelegenheid gebruik maken om naar tips te vragen welke kunstboeken mooi danwel nuttig zijn om aan te schaffen?
Maar als dit topic vervuiling is, wil ik er wel een apart topic over openen, maar dat is misschien ook weer zo wat.
Mja, ik heb wel wat boeken. Maar die zijn zo ontzettend standaard. Denk niet dat het echt nut heeft. Net wat Do2 zegt, het is inderdaad erg persoonsgebonden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, een apart topic over kunstboeken lijkt me wel wat hoor. Het zal waarschijnlijk niet erg lopen, maar wie weet....
.....quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:35 schreef Augustina het volgende:
[..]
Mja, ik heb wel wat boeken. Maar die zijn zo ontzettend standaard. Denk niet dat het echt nut heeft. Net wat Do2 zegt, het is inderdaad erg persoonsgebonden.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
.....![]()
Hoe meer kunsttopics hoe beter zeg ik altijd maar....
terugkrabbelen he?? zwak hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ho,
ik heb nergens gezegd dat het een slecht idee is om een topic te openen waarin uitgebreid over kunstboeken geluld mag worden, he...
Dat heb je niet gezegd inderdaad, maar wel dat het weinig zin heeft omdat het allemaal toch persoonsgebonden is. Met mijn vraag kon je niet uit de voeten, dus dat is niet erg hoopvol voor een leuk lopend topic.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ho,
ik heb nergens gezegd dat het een slecht idee is om een topic te openen waarin uitgebreid over kunstboeken geluld mag worden, he...
*geschokt isquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
AR, wat moet je in vredesnaam in dat gehucht?
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zeg stelletje kletsers... waar is de nieuwe opgave?
En over kunstboeken valt best wat te zeggen.
Tips kan ik namelijk ook wel gebruiken.
AR, wat moet je in vredesnaam in dat gehucht?
Gewoon open, en zien wat er gebeurtquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?
Misschien is het een idee een bepaalde opzet te bedenken om een topic over kunstboeken toch ietwat leuk te laten lopen. Maar daar heb ik even weinig inspiratie toe momenteel. Misschien iemand anders?
Goedemorgen, AE.
Niemand moet... en wanneer er na het noemen van een titel, na een half uur geen nieuwe opgave is, is een ieder vrij deze te plaatsen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?
Misschien is het een idee een bepaalde opzet te bedenken om een topic over kunstboeken toch ietwat leuk te laten lopen. Maar daar heb ik even weinig inspiratie toe momenteel. Misschien iemand anders?
Goedemorgen, AE.
Ja AR, daarom juist.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jij woont er toch ook AE???
Anyway, ik ga daar ff naar school toe
Tja, het is natuurlijk niet veel in vergelijking met Oss (quote:
Kunstboekentopicquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er ook in posten!!!
Alleen nu nog iemand die hem opent..., hmm![]()
A-tina??
Oss is nog een wereldstad vergeleken bij Breedjehier.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk niet veel in vergelijking met Oss (), maar opzich is het niet slecht toch???
Wil jij een nieuwe opagve plaatsen AE???
Geen idee, ik weet alleen wel dat met deze OP niemand van buiten BdT er iets van zal snappen. Misschien kan dat iets duidelijker, het is tenslotte niet alleen voor ons, maar voor iedere fok!kerquote:
Zei er iemand tea??quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:25 schreef Z het volgende:
Lose the 't'.
Dan is het wat mij betreft al duidelijk hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Ho ho, onderschat jezelf niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:32 schreef Augustina het volgende:
Pfff, zie je wel dat ik niet de juiste persoon ben zoiets te openen.
![]()
Nou, ik heb mijn best gedaan een OP in elkaar te zetten (tussen allerlei werkzaamheden door) op dit topic, dus laat het feest beginnen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ho ho, onderschat jezelf niet.![]()
je kunt je OP nog 24 uur aanpassen, wellicht kun je in die tijd nog wat informatie aan je OP toevoegen
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:30 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn best gedaan een OP in elkaar te zetten (tussen allerlei werkzaamheden door) op dit topic, dus laat het feest beginnen zou ik zeggen.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze opgave is te doen als je zoekt op kunstenaars die geboren zijn in 1937.
Het is "Garden" Pembroke Studios 8 III '04 2004 van de Engelsman David Hockney.
Zonder geboortedatum had ik het niet geweten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Geweldig AE!!! Helemaal goed!!![]()
Hier sluit ik mij bij aanquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:20 schreef Augustina het volgende:
Leuke opgave, AE!![]()
Maar ik heb geen idee van wie het is.
Of Limburgsquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:31 schreef Z het volgende:
Het glooiend landschap en de kleuren lijken mij duits. Of niet natuurlijk.
Nee, Sisley werd bijna een halve eeuw eerder geboren dan de gezochte schilder.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:03 schreef Augustina het volgende:
Is het Sisley?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:11 schreef Z het volgende:
Is het de Loire?
Graanbeurs.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:14 schreef Z het volgende:
Ik ben wel eens goed dronken geworden in de Graanbus (?) in Breda, voor de rest weet ik er niets vanaf. Een kunstboeken topic is een goed idee, ik post er wel in!
Ik stap over een uurtje in m'n schilderij, en dan kom ik jouw kant op geredenquote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Geniet nu het nog kan, AR!
Ik moet er over ongeveer 5 minuten weer vandoor....
Nu ja, ik meld het gewoon ff dat het duidelijk is dat remmen alleen een optie is als het een vrouw betreft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wie heeft het hier over remmen gehad?
Dat is vragen naar de bekende weg he.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het uitgaansleven is hier overigens niet zo heel slecht.
Je moet alleen wel van café's houden. Of niet, AE?.
Het is maar dat je nu weet in wat voor een sinistere stad je zometeen vertoeft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Die laatste zin klopt helemaal! Mooi gesproken ook!!![]()
St. Joost ligt tegen Bavel aan, is al bijna geen Breda meer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik hoef er maar een paar 100m doorheen, dus het valt allemaal wel mee
Jullie hebben wel een cool busstation zag ik een tijdje geleden toen ik wel dieper Breda in geweest ben
Dan zal ik nog een hint geven.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:56 schreef Augustina het volgende:
Ik ben nog geen steek verder over de opgave, trouwens.
Beter ga je zoeken in plaats van raden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, dat leek me ook vrij onwaarschijnlijk...
Het begint al ergens op te lijken...quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
The Fisherman?
Praat voor jezelf!quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat zijn er trouwens veel schilderijen over vissende mannen gemaakt zeg...
Wat is daar nu leuk aan? Aan vissende mannen?
Vissende vrouwen willen we hebben!
welke limiet Do2?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
.
Ik ben over mijn limiet heen, AE..
Het is dan ook zeker weten geen Rousseau.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:52 schreef cioran63 het volgende:
Ik dacht eerst zeker te weten dat het een schilderij van Rousseau was, maar kan het plaatje daarbij niet vinden.
Bij deze krijg je van mij de nominatie voor de meest luie user in BdT.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
The famous five!
Oftewel: Het aantal minuten dat ik gemiddeld besteed aan 't zoeken naar 't antwoord.
Het mag een wonder heten dat ik deze reeks ooit zelf begonnen ben...quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Bij deze krijg je van mij de nominatie voor de meest luie user in BdT.
Zo te zien staat hij er inderdaad niet tussen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:05 schreef cioran63 het volgende:
Dat zou zomaar kunnen dat ie er niet tussenstaat.
Rousseau werd 39 jaar eerder geboren dan deze schilder.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:15 schreef cioran63 het volgende:
Dat lijstje is niet zo heel belangrijk geloof ik, meer hedendaagse naïeven. Rousseau staat er tenslotte ook niet bij.
Dat is hem ja en de titel klopt exact.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:18 schreef cioran63 het volgende:
http://www.artnet.com/art(...)ois-boy-fishing.html
Camille Bombois, Boy fishing
Niet dat ik zo bekend ben met de Naïeven, maar voel me er wel thuis tussen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:21 schreef cioran63 het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend blijkbaar met de naIeven. Na Le Douanier en Grandma Moses houdt het op bij mij.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tonny ( van Pommelen ) staat trouwens voor tvp, Augustina.
En tvp staat weer voor terugvindpost.
naIve kunst (met spelfout waardoor ik op duitse pagina's kwam) in Google gestopt, daar stond een wikipedia pag over naieve kunst: http://de.wikipedia.org/wiki/Naive_Kunstquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Augustina het volgende:
Hoe heb jij het werk nu kunnen vinden, Cioran? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Op de Nederlandse Wikipedia is ook een pagina over Naïeve Kunst, waarin óók Camille Bombois wordt genoemd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:51 schreef cioran63 het volgende:
[..]
naIve kunst (met spelfout waardoor ik op duitse pagina's kwam) in Google gestopt, daar stond een wikipedia pag over naieve kunst: http://de.wikipedia.org/wiki/Naive_Kunst
En daar stond dus circusatleet bij Bombois. Zaak rond.
Dat klinkt alsof je enorm veel zin hebt om te zoeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:17 schreef Gajus het volgende:
![]()
@Cioran: ik popel van ongeduld, heb jij nog wat in petto?![]()
bij voorkeur een fraai en vindbaar werkje
Over die vogels horen... daar had ik de afgelopen weken ook veel last van.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef cioran63 het volgende:
Ik heb geen tijd, helaas, om straks niet weer die vogels te horen terwijl ik nog bezig ben. Zo af en toe kijken en raden lukt me nog wel. Dus be my guest!
Wakkerliggen van fluitende vogels terwijl je dolgraag wilt slapen zie ik ook als onder extreme omstandigheden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:38 schreef Gajus het volgende:
Van oordopjes krijg ik de kriebels maar onder extreme omstandigheden neem ik dat voor lief .![]()
als binnen een kwartier niemand wat geplaatst heeft, dan zal ik mij daarover ontfermen
Helemaal met jou eensch.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wakkerliggen van fluitende vogels terwijl je dolgraag wilt slapen zie ik ook als onder extreme omstandigheden.
Het zijn de naweeën van de afgelopen nacht(en), volgens deze lotgenoot.quote:Het ontbreekt me momenteel aan fut dankzij chronische slaaptekort om een opdracht te plaatsen of raden.![]()
Voor de verandering zouden we dat best eens kunnen doen ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Helemaal met jou eensch.![]()
[..]
Het zijn de naweeën van de afgelopen nacht(en), volgens deze lotgenoot.![]()
voor de verandering zouden wij ook eens vroeg naar bed kunnen gaan![]()
Inderdaad, de hoofdrolspelers uit de klassieker Casablanca.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Herken wel Humphrey Bogart en als ik het goed heb Ingrid Bergman, een scene uit de film Casablanca. Of dat ook de titel is?
Voordat ik mijn bed opzoek, geef ik toch nog even de titel die ik heb gevonden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:04 schreef Gajus het volgende:
Zoals eerder aangekondigd: ik doe met jou mee.
Welterusten AE-tje.![]()
Vergeet er nog bij te vermelden dat de pianist op de afbeelding Dooley Wilson is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Voordat ik mijn bed opzoek, geef ik toch nog even de titel die ik heb gevonden.
Het is ""Time Goes By" van Renato Casaro.
Vreselijk kitsch zou ik het niet noemen en enige bewondering voor het goed gelijkende tekenen van het tafereel heb ik wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:14 schreef cioran63 het volgende:
Wel een beetje vreselijke kitsch.
Die mening deel ik wel met je.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:37 schreef cioran63 het volgende:
Het is een illustratie, een nagetekende filmposter, die verder niks vertelt, behalve dan misschien iets over de film ofzo, geen idee. Maar je hebt gelijk, vreselijke kitsch is meer de rest van het werk van deze kunstenaar, deze tekening valt met zijn sobere kleuren wat dat betreft nog mee.
Typisch voorbeeld van voor de handel gemaakte illustraties. Met kunst heeft dat weinig te maken. Maar dat was misschien ook niet verplicht in dit topic? (Ja, krijg je weer de discussie over wat goede kunst is)
Geduld heb ik alleen bij interesse... wanneer ik iets tot in details ga natekenen, is die interesse snel verdwenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:46 schreef cioran63 het volgende:
Het is gewoon een kwestie van geduld en goed kijken, en een beetje oefenen, meer is er niet voor nodig als je een beetje talent in die richting hebt. Maar nou hou ik U weer wakker. Ga slapen!
Een beetje offtopic is hier wel toegestaan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:05 schreef cioran63 het volgende:
Ik zit onder mijn steen omdat ik denk dat dat off-topic is hier, en dat dat niet mag.
Ik wil wil juist volledige controle hebben over het tekenen, het resultaat moet dan wel weer verbazen, ik bedoel de opbouw gaat met verstand, en niet zomaar zoekend naar iets toevalligs, maar dan moet er iets ontstaan dat wel verassend is. Anders is er inderdaad geen reet aan.
De tekeningen die op mijn website staan, zijn veelal (deels) op de computer getekend.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:24 schreef cioran63 het volgende:
Aha, ok.
En het gaat natuurlijk om eigen, onvreemdbare tekeningen, met een eigen hand gemaakt, anders valt men niet op. Ik zag weleens tekeningen van je op je site. Maar die leken meer met de computer gemaakt, of vergis ik me? Het is ook moeilijk te zien op het scherm. Teken je al lang? En zat je op de academie, of autobegaafd?
Daar heb je gelijk in, dat zal ik dan ook niet tegenspreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:46 schreef cioran63 het volgende:
Nou, dat kan nooit kwaad, naar de kunstacademie. Als je er serieus werk van wilt maken, van dat gekunst, is het wel een handige weg. Niet alleen dat je er iets leert, al zou dat meegenomen zijn (en je leert er in elk geval objectiever naar je werk te kijken, om in te schatten hoe docenten je werk zien) maar ook geeft het vaak toegang tot dingen. Ik bedoel, je docenten kennen ook weer mensen en galeries, en bij het eindexamen heb je ook een mooie gelegenheid naar buiten te treden en ergens binnen te komen. Met je mapje onder de arm galeries langs is een bijna onmogelijke weg. Of je moet heel erg goed zijn, dan gaat het vanzelf.
Lucky you.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 04:04 schreef cioran63 het volgende:
Jawel, ik heb de academie gedaan, al twaalf jaar geleden afgestudeerd, en via die weg is alles gegaan. Ik bedoel, net wat ik schreef, via docenten krijg je contacten en zo gaat een sneeuwbal rollen.
Bij de avondacademie ligt de leeftijd over het algemeen wat hoger, maar hoe dat met een kind moet, dat is inderdaad lastig. Hoewel je zoon volgens mij bijna wel alleen thuis kan blijven, als ie elf is.
Jij geeft me in elk geval wel weer genoeg stof om over na te denken betreft die studie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 04:22 schreef cioran63 het volgende:
Ik zou het maar proberen, die academie, weet je dat ook weer, of dat iets is.
En kunst, goede kunst, kun je herkennen, al blijven er grensgebieden en twijfelgevallen.
Alleen dit modje gebruikt ook vaak een Tonnyquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zaak dat we de mods een stapje voor blijven, he...
Ben je nog wakker???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:39 schreef cioran63 het volgende:
@ AR: Nou, dat is vriendelijk! Werk ze, of wat dan ook, btw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |