Niet dat ik zo bekend ben met de Naïeven, maar voel me er wel thuis tussen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:21 schreef cioran63 het volgende:
Ik ben niet zo heel bekend blijkbaar met de naIeven. Na Le Douanier en Grandma Moses houdt het op bij mij.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tonny ( van Pommelen ) staat trouwens voor tvp, Augustina.
En tvp staat weer voor terugvindpost.
naIve kunst (met spelfout waardoor ik op duitse pagina's kwam) in Google gestopt, daar stond een wikipedia pag over naieve kunst: http://de.wikipedia.org/wiki/Naive_Kunstquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:32 schreef Augustina het volgende:
Hoe heb jij het werk nu kunnen vinden, Cioran? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Op de Nederlandse Wikipedia is ook een pagina over Naïeve Kunst, waarin óók Camille Bombois wordt genoemd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:51 schreef cioran63 het volgende:
[..]
naIve kunst (met spelfout waardoor ik op duitse pagina's kwam) in Google gestopt, daar stond een wikipedia pag over naieve kunst: http://de.wikipedia.org/wiki/Naive_Kunst
En daar stond dus circusatleet bij Bombois. Zaak rond.
Dat klinkt alsof je enorm veel zin hebt om te zoeken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:17 schreef Gajus het volgende:
![]()
@Cioran: ik popel van ongeduld, heb jij nog wat in petto?![]()
bij voorkeur een fraai en vindbaar werkje
Over die vogels horen... daar had ik de afgelopen weken ook veel last van.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:20 schreef cioran63 het volgende:
Ik heb geen tijd, helaas, om straks niet weer die vogels te horen terwijl ik nog bezig ben. Zo af en toe kijken en raden lukt me nog wel. Dus be my guest!
Wakkerliggen van fluitende vogels terwijl je dolgraag wilt slapen zie ik ook als onder extreme omstandigheden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:38 schreef Gajus het volgende:
Van oordopjes krijg ik de kriebels maar onder extreme omstandigheden neem ik dat voor lief .![]()
als binnen een kwartier niemand wat geplaatst heeft, dan zal ik mij daarover ontfermen
Helemaal met jou eensch.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wakkerliggen van fluitende vogels terwijl je dolgraag wilt slapen zie ik ook als onder extreme omstandigheden.
Het zijn de naweeën van de afgelopen nacht(en), volgens deze lotgenoot.quote:Het ontbreekt me momenteel aan fut dankzij chronische slaaptekort om een opdracht te plaatsen of raden.![]()
Voor de verandering zouden we dat best eens kunnen doen ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:59 schreef Gajus het volgende:
[..]
Helemaal met jou eensch.![]()
[..]
Het zijn de naweeën van de afgelopen nacht(en), volgens deze lotgenoot.![]()
voor de verandering zouden wij ook eens vroeg naar bed kunnen gaan![]()
Inderdaad, de hoofdrolspelers uit de klassieker Casablanca.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Herken wel Humphrey Bogart en als ik het goed heb Ingrid Bergman, een scene uit de film Casablanca. Of dat ook de titel is?
Voordat ik mijn bed opzoek, geef ik toch nog even de titel die ik heb gevonden.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:04 schreef Gajus het volgende:
Zoals eerder aangekondigd: ik doe met jou mee.
Welterusten AE-tje.![]()
Vergeet er nog bij te vermelden dat de pianist op de afbeelding Dooley Wilson is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Voordat ik mijn bed opzoek, geef ik toch nog even de titel die ik heb gevonden.
Het is ""Time Goes By" van Renato Casaro.
Vreselijk kitsch zou ik het niet noemen en enige bewondering voor het goed gelijkende tekenen van het tafereel heb ik wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:14 schreef cioran63 het volgende:
Wel een beetje vreselijke kitsch.
Die mening deel ik wel met je.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:37 schreef cioran63 het volgende:
Het is een illustratie, een nagetekende filmposter, die verder niks vertelt, behalve dan misschien iets over de film ofzo, geen idee. Maar je hebt gelijk, vreselijke kitsch is meer de rest van het werk van deze kunstenaar, deze tekening valt met zijn sobere kleuren wat dat betreft nog mee.
Typisch voorbeeld van voor de handel gemaakte illustraties. Met kunst heeft dat weinig te maken. Maar dat was misschien ook niet verplicht in dit topic? (Ja, krijg je weer de discussie over wat goede kunst is)
Geduld heb ik alleen bij interesse... wanneer ik iets tot in details ga natekenen, is die interesse snel verdwenen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:46 schreef cioran63 het volgende:
Het is gewoon een kwestie van geduld en goed kijken, en een beetje oefenen, meer is er niet voor nodig als je een beetje talent in die richting hebt. Maar nou hou ik U weer wakker. Ga slapen!
Een beetje offtopic is hier wel toegestaan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:05 schreef cioran63 het volgende:
Ik zit onder mijn steen omdat ik denk dat dat off-topic is hier, en dat dat niet mag.
Ik wil wil juist volledige controle hebben over het tekenen, het resultaat moet dan wel weer verbazen, ik bedoel de opbouw gaat met verstand, en niet zomaar zoekend naar iets toevalligs, maar dan moet er iets ontstaan dat wel verassend is. Anders is er inderdaad geen reet aan.
De tekeningen die op mijn website staan, zijn veelal (deels) op de computer getekend.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:24 schreef cioran63 het volgende:
Aha, ok.
En het gaat natuurlijk om eigen, onvreemdbare tekeningen, met een eigen hand gemaakt, anders valt men niet op. Ik zag weleens tekeningen van je op je site. Maar die leken meer met de computer gemaakt, of vergis ik me? Het is ook moeilijk te zien op het scherm. Teken je al lang? En zat je op de academie, of autobegaafd?
Daar heb je gelijk in, dat zal ik dan ook niet tegenspreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 03:46 schreef cioran63 het volgende:
Nou, dat kan nooit kwaad, naar de kunstacademie. Als je er serieus werk van wilt maken, van dat gekunst, is het wel een handige weg. Niet alleen dat je er iets leert, al zou dat meegenomen zijn (en je leert er in elk geval objectiever naar je werk te kijken, om in te schatten hoe docenten je werk zien) maar ook geeft het vaak toegang tot dingen. Ik bedoel, je docenten kennen ook weer mensen en galeries, en bij het eindexamen heb je ook een mooie gelegenheid naar buiten te treden en ergens binnen te komen. Met je mapje onder de arm galeries langs is een bijna onmogelijke weg. Of je moet heel erg goed zijn, dan gaat het vanzelf.
Lucky you.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 04:04 schreef cioran63 het volgende:
Jawel, ik heb de academie gedaan, al twaalf jaar geleden afgestudeerd, en via die weg is alles gegaan. Ik bedoel, net wat ik schreef, via docenten krijg je contacten en zo gaat een sneeuwbal rollen.
Bij de avondacademie ligt de leeftijd over het algemeen wat hoger, maar hoe dat met een kind moet, dat is inderdaad lastig. Hoewel je zoon volgens mij bijna wel alleen thuis kan blijven, als ie elf is.
Jij geeft me in elk geval wel weer genoeg stof om over na te denken betreft die studie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 04:22 schreef cioran63 het volgende:
Ik zou het maar proberen, die academie, weet je dat ook weer, of dat iets is.
En kunst, goede kunst, kun je herkennen, al blijven er grensgebieden en twijfelgevallen.
Alleen dit modje gebruikt ook vaak een Tonnyquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zaak dat we de mods een stapje voor blijven, he...
Ben je nog wakker???quote:Op vrijdag 20 mei 2005 06:39 schreef cioran63 het volgende:
@ AR: Nou, dat is vriendelijk! Werk ze, of wat dan ook, btw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |