De naam Borremans ben ik wel tegengekomen, maar die naam gaf bij Google-afbeeldingen niet het gezochte plaatje of enig gelijkende afbeelding.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:38 schreef cioran63 het volgende:
Zal ik het maar zeggen dan, misschien is ie gewoon te moeilijk: het was het schilderij
Add and Remove (2002) van MIchael Borremans
http://www.davidzwirner.com/artists/11/work_481.htm
Borremans is nu weliswaar ook duur geworden, maar is eigenlijk deel van een groep in het kielzog van de allang veel te duur geworden Luc Tuymans. Maar wel erg goed, vind ik.
Bij nader inzien kom ik hem zojuist toch tegen bij Google-afbeeldingen als ik Borremans intyp.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
De naam Borremans ben ik wel tegengekomen, maar die naam gaf bij Google-afbeeldingen niet het gezochte plaatje of enig gelijkende afbeelding.
bron: http://www.artforum.com/news/week=200513quote:HARALD SZEEMANN'S "VISIONARY BELGIUM"
The Frankfurter Rundschau's Anneke Bokern went to Brussels to check out the last exhibition curated by Harald Szeemann. "Visionary Belgium," an homage to the country's 175th anniversary, opened at Brussels's Palais des Beaux-Arts shortly after Szeemann's death in February. "Belgium's 175th jubilee probably would have passed unnoticed by the rest of Europe, if star curator Szeemann had not organized the exhibition," writes Bokern. "Szeemann was a big Belgium fan. In the '50s, he visited the country frequently and later organized several exhibitions at the Palais. The affinity was based on a soulful relationship: In its insistence on self-determination, Belgium was a kind of psychological native land for the inventor of freelance curating." The exhibition—neither chronological, nor didactic, nor linear—offers an homage to Belgian pluralism with five hundred objects organized in twenty-six thematic rooms. Contributors include Fernand Khnopff, James Ensor, René Magritte, and Marcel Broodthaers along with contemporary artists Ann Veronica Janssens, Luc Tuymans, David Claerbout, Jan Fabre, Berlinde De Bruyckere, George Adéagbos, Félicien Rops, and Wim Delvoye. Szeemann situated the project within an ongoing challenge to the exhibition form itself. "By ‘visionary,' I mean that I'm not aiming for a traditional art exhibition," Szeemann explained last December, according to the newspaper. "My intention is to seize, through converging or diverging lines, the 'spirit' of a country, in this case, the spirit of Belgium. It's a dangerous undertaking, but that's something I like." The exhibition continues until May 15.
Middels dit topic tracht ik mezelf enigszins in te voeren in de (hedendaagse) Kunst.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:51 schreef cioran63 het volgende:
Ja, dat wou ik zeggen, bij meer resultaten van Dave Zwirner stond ie erbij, maar als je niet ingevoerd bent in de hedendaagse kunstindustrie is ie misschien moeilijk.
Klopt. Nochtans heb je mij laten zoeken naar een speld in de hooiberg. Ook jouw hint (meer schilderijen afkomstig van dezelfde ontoegankelijke website) leverde geen enkele bijdrage aan het vindbaar maken van de opgave. Zoiets noem ik spelbederf.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:59 schreef cioran63 het volgende:
Hij zit wel in die tentoonstelling, Gajus.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Deze schilder is heel bekend, en vooral de hint 'tuymans' geeft een beperkt aantal namen uit die school. Dat is zeker geen spelt in een hooiberg. Maar zoals ik al zei, voor mensen die de hedendaagse kunst niet volgen, is het een moeilijke. Anders is het een makkie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Klopt. Nochtans heb je mij laten zoeken naar een speld in de hooiberg. Ook jouw hint (meer schilderijen afkomstig van dezelfde ontoegankelijke website) leverde geen enkele bijdrage aan het vindbaar maken van de opgave. Zoiets noem ik spelbederf.![]()
Wauw!quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:04 schreef cioran63 het volgende:
De titel is, hoe kan het ook anders: Peace. Van een zekere Chidi A. Okoye
http://www.artpretty.com/galleryofacrylicpainting4.htm
Uit de keuze dat jij een goed inschattingsvermogen hebt, of dat ik voorspelbaar ben, kies ik graag voor de eerste optie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:09 schreef cioran63 het volgende:
Ja, ik dacht al te begrijpen waar u heen wilde.
Was dat een bruikbare hint?quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:36 schreef cioran63 het volgende:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Deze schilder is heel bekend, en vooral de hint 'tuymans' geeft een beperkt aantal namen uit die school. Dat is zeker geen spelt in een hooiberg. Maar zoals ik al zei, voor mensen die de hedendaagse kunst niet volgen, is het een moeilijke. Anders is het een makkie.
Oké, dan neem ik die uitspraak terug.quote:Op donderdag 19 mei 2005 02:44 schreef cioran63 het volgende:
En misschien is het beroepsdeformatie, dat ik denk dat iedereen dat wel weet, maar sprake van opzettelijk spelbederf is er zeker niet.
Het zijn uw woorden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:20 schreef cioran63 het volgende:
Probleem, Gajus, is een beetje dat ik graag iets wil laten zien wat ik mooi vind, en misschien wringt daar de schoen. Picasso en Matisse ken ik nou wel, ik zoek altijd naar iets anders. En dat is niet handig voor dit spelletje, wellicht. Misschien ben ik een snob, dat is ook heel goed mogelijk.
Dat had zo'n beetje door mijn handen getypt kunnen zijn, ware het niet dat ik zoiets dergelijks al een uur of twee terug had willen posten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:31 schreef Gajus het volgende:
Luitjes, het is weer later geworden dan gepland ... het is de hoogste tijd voor mij ... ik wens u allen alvast een goede nachtrust toe.![]()
Nee, dat willen we niet, daarom haast ik me erbij te vertellen dat het een tekening uit 1955 van Willem van Genk is, die afgelopen donderdag overleed. Vandaag is hij begraven. De locatie is de Prins Hendrikkade te Amsterdam, links ziet u het Centraal Station.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Cioran, was het de bedoeling om de titel te raden van de afbeelding met herkenbare locatie?
Want als de afbeelding niet op internet te vinden is en niet herkent wordt, is het een onmogelijke opgave.
En dat willen we niet, toch.
Ik meende het Centraal Station van Amsterdam te herkennen. Tevens meende ik dat de bouwwerkzaamheden te maken hadden met de aanleg van de metro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Cioran, was het de bedoeling om de titel te raden van de afbeelding met herkenbare locatie?
Want als de afbeelding niet op internet te vinden is en niet herkent wordt, is het een onmogelijke opgave.
En dat willen we niet, toch.
Amsterdam is een van de vele steden waar ik het weet te presteren om te verdwalen in het wegennetwerk. Zodoende weet ik nooit waar ik ben, laat staan dat ik het herken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:34 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nee, dat willen we niet, daarom haast ik me erbij te vertellen dat het een tekening van Willem van Genk is, die afgelopen donderdag overleed. Vandaag is hij begraven. De locatie is de Prins Hendrikkade te Amsterdam, links ziet u het Centraal Station.
Nou, dat is ook weer zo wat. Ik ben een bewonderaar van zijn werk, maar de man kende ik persoonlijk niet. Hij was ook moeilijk benaderbaar, want schizofreen, en de laatste tien jaar niet meer tot werken in staat.quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daar je aanwezig was op de begrafenis... Gecondoleerd.
Ik zie je iig niet als een snob hoor. Ben blij dat jij en Do2 werken van minder bekende kunstenaars plaatsenquote:Op donderdag 19 mei 2005 03:20 schreef cioran63 het volgende:
Probleem, Gajus, is een beetje dat ik graag iets wil laten zien wat ik mooi vind, en misschien wringt daar de schoen. Picasso en Matisse ken ik nou wel, ik zoek altijd naar iets anders. En dat is niet handig voor dit spelletje, wellicht. Misschien ben ik een snob, dat is ook heel goed mogelijk.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 07:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Rust zacht.
Ah, sorry Do2 ik snapte hem ff niet. Maar nu is het duidelijk...quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Rust zacht, Willem van Genk.
Zo beter?
Dus je broer heeft er een boek van??quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb er zelfs een boek van...
Hoewel,
ik het 't ooit uitgeleend aan m'n broer en 't daarna eigenlijk nooit meer terug gezien...
Hmz,...
Misschien mag je hem wel een keer lenen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat mag ik alleen maar hopen, AR.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Geen idee meer waar ik het vandaan heb, maar hier kan je 'm iig bestellen...
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:22 schreef De-oneven-2 het volgende:
Kwam zojuist trouwens een mooi stukje over van Gent tegen op het i-net, van ene cioran63...
Nu ja, daar valt eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen...quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Oh, dan wil ik meteen even van de gelegenheid gebruik maken om naar tips te vragen welke kunstboeken mooi danwel nuttig zijn om aan te schaffen?
Nou, een apart topic over kunstboeken lijkt me wel wat hoor. Het zal waarschijnlijk niet erg lopen, maar wie weet....quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Oh, dan wil ik meteen even van de gelegenheid gebruik maken om naar tips te vragen welke kunstboeken mooi danwel nuttig zijn om aan te schaffen?
Maar als dit topic vervuiling is, wil ik er wel een apart topic over openen, maar dat is misschien ook weer zo wat.
Mja, ik heb wel wat boeken. Maar die zijn zo ontzettend standaard. Denk niet dat het echt nut heeft. Net wat Do2 zegt, het is inderdaad erg persoonsgebonden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, een apart topic over kunstboeken lijkt me wel wat hoor. Het zal waarschijnlijk niet erg lopen, maar wie weet....
.....quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:35 schreef Augustina het volgende:
[..]
Mja, ik heb wel wat boeken. Maar die zijn zo ontzettend standaard. Denk niet dat het echt nut heeft. Net wat Do2 zegt, het is inderdaad erg persoonsgebonden.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
.....![]()
Hoe meer kunsttopics hoe beter zeg ik altijd maar....
terugkrabbelen he?? zwak hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ho,
ik heb nergens gezegd dat het een slecht idee is om een topic te openen waarin uitgebreid over kunstboeken geluld mag worden, he...
Dat heb je niet gezegd inderdaad, maar wel dat het weinig zin heeft omdat het allemaal toch persoonsgebonden is. Met mijn vraag kon je niet uit de voeten, dus dat is niet erg hoopvol voor een leuk lopend topic.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ho,
ik heb nergens gezegd dat het een slecht idee is om een topic te openen waarin uitgebreid over kunstboeken geluld mag worden, he...
*geschokt isquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
AR, wat moet je in vredesnaam in dat gehucht?
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zeg stelletje kletsers... waar is de nieuwe opgave?
En over kunstboeken valt best wat te zeggen.
Tips kan ik namelijk ook wel gebruiken.
AR, wat moet je in vredesnaam in dat gehucht?
Gewoon open, en zien wat er gebeurtquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?
Misschien is het een idee een bepaalde opzet te bedenken om een topic over kunstboeken toch ietwat leuk te laten lopen. Maar daar heb ik even weinig inspiratie toe momenteel. Misschien iemand anders?
Goedemorgen, AE.
Niemand moet... en wanneer er na het noemen van een titel, na een half uur geen nieuwe opgave is, is een ieder vrij deze te plaatsen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Augustina het volgende:
[..]
Wie moet de nieuwe opgave eigenlijk neerplempen?
Misschien is het een idee een bepaalde opzet te bedenken om een topic over kunstboeken toch ietwat leuk te laten lopen. Maar daar heb ik even weinig inspiratie toe momenteel. Misschien iemand anders?
Goedemorgen, AE.
Ja AR, daarom juist.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jij woont er toch ook AE???
Anyway, ik ga daar ff naar school toe
Tja, het is natuurlijk niet veel in vergelijking met Oss (quote:
Kunstboekentopicquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:15 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou er ook in posten!!!
Alleen nu nog iemand die hem opent..., hmm![]()
A-tina??
Oss is nog een wereldstad vergeleken bij Breedjehier.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Tja, het is natuurlijk niet veel in vergelijking met Oss (), maar opzich is het niet slecht toch???
Wil jij een nieuwe opagve plaatsen AE???
Geen idee, ik weet alleen wel dat met deze OP niemand van buiten BdT er iets van zal snappen. Misschien kan dat iets duidelijker, het is tenslotte niet alleen voor ons, maar voor iedere fok!kerquote:
Zei er iemand tea??quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:25 schreef Z het volgende:
Lose the 't'.
Dan is het wat mij betreft al duidelijk hoorquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:24 schreef Augustina het volgende:
Ho ho, onderschat jezelf niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:32 schreef Augustina het volgende:
Pfff, zie je wel dat ik niet de juiste persoon ben zoiets te openen.
![]()
Nou, ik heb mijn best gedaan een OP in elkaar te zetten (tussen allerlei werkzaamheden door) op dit topic, dus laat het feest beginnen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ho ho, onderschat jezelf niet.![]()
je kunt je OP nog 24 uur aanpassen, wellicht kun je in die tijd nog wat informatie aan je OP toevoegen
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:30 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn best gedaan een OP in elkaar te zetten (tussen allerlei werkzaamheden door) op dit topic, dus laat het feest beginnen zou ik zeggen.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Deze opgave is te doen als je zoekt op kunstenaars die geboren zijn in 1937.
Het is "Garden" Pembroke Studios 8 III '04 2004 van de Engelsman David Hockney.
Zonder geboortedatum had ik het niet geweten.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
Geweldig AE!!! Helemaal goed!!![]()
Hier sluit ik mij bij aanquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:20 schreef Augustina het volgende:
Leuke opgave, AE!![]()
Maar ik heb geen idee van wie het is.
Of Limburgsquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:31 schreef Z het volgende:
Het glooiend landschap en de kleuren lijken mij duits. Of niet natuurlijk.
Nee, Sisley werd bijna een halve eeuw eerder geboren dan de gezochte schilder.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:03 schreef Augustina het volgende:
Is het Sisley?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:11 schreef Z het volgende:
Is het de Loire?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |