Ik tracht hiervan een mental image op te roepen. maar de uitkomst laat ik achterwege ... klopt toch niets vanquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajes, je maakt me verlegen.
Het lijkt mij geen watersport. Ik zie honkballers. Het lijkt mij een honbaltrainingsveld.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
... dit (water?)sport? tafereel ...
Het lijkt mij ook geen watersport,. alleen dat blauw geeft de suggestie van water.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het lijkt mij geen watersport. Ik zie honkballers. Het lijkt mij een honbaltrainingsveld.
Dit doet mij eerder aan Alfred Hitchcock denken. Die vond het ook zo nodig om even in beeld te verschijnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
... en die man rechtsonder in beeld doet me aan Vincent van Gogh denken
Volgens mij zitten jij en ik op het zelfde moment naar het zelfde te zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:48 schreef Gajus het volgende:
Wat is Google toch een prachtuitvinding, met de trefwoorden baseball+painting vind ik dit plaatje:
[afbeelding]
Helaas, de betreffende server is momenteel niet bereikbaar.![]()
Blijkbaar wil jij dat ik het resultaat vermeld. Bij deze ... Amerika (Baseball) van Ron B. Kataj.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vervang het woord painting voor het woord art, dat levert wel zichtbaar resultaat.
Klopt, want ik had ongewild al de naam van de schilder gezien toen ik de "thumbnail" van de afbeelding aanklikte om het schilderij beter te bekijken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:08 schreef Gajus het volgende:
[..]
Blijkbaar wil jij dat ik het resultaat vermeld. Bij deze ... Amerika (Baseball) van Ron B. Kataj.![]()
Had je dan liever twee tieten willen zien?quote:
Met het woord 'meisje' zeg maar 'girl from ... ' heb je al het eerste deel van de titel te pakken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Geen onaardig portret van een mooi meisje.
Al vind ik het net lijken alsof de dame ineengedoken zit om haar hoofd niet buiten beeld te laten vallen.
Meer weet ik er nog niet over te vertellen.
Perfecto.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Girl from Montenegro" van Alphonse Mucha.
Heel goed.quote:
Sommige van zijn werken zou ik wel meteen als een Matisse herkennen, dan nog zou ik er de titel niet zo bij kunnen vertellen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:26 schreef Gajus het volgende:
De schilderijen van Matisse zijn zo uitzonderlijk ... de meeste van zijn werken herken ik dan ook meteen.
ik doe er nog ééntje, om af te kicken
Toevallig. Dat stond er nog niet toen ik mijn reply poste.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:53 schreef Gajus het volgende:
Toen ik dit schilderij zag moest ik aan AR denken.
Dat klopt ... ik kon het uiteindelijk toch niet laten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:58 schreef ALTER-EGO het volgende:
Toevallig. Dat stond er nog niet toen ik mijn reply poste.
Welterusten Gajus.quote:Op woensdag 18 mei 2005 02:02 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dat klopt ... ik kon het uiteindelijk toch niet laten.
Maar impliciet bedoelen wij allebei te zeggen ... ook voor ons is het bedtijd. Welterusten AE-tje.![]()
Ok. Jij wint.quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:20 schreef Automatic_Rock het volgende:![]()
Mijn wekker ging om 4.55, ik heb er alweer een baan op zitten
quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoel: Geen idee over de AR, opgave.
Nou, als ik naakte tieten wil zien kleed ik me wel uit en kijk ik wel in de spiegelquote:Op woensdag 18 mei 2005 00:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
Had je dan liever twee tieten willen zien?![]()
binnen de context van dit portret, vind ik deze naaktheid niet 'aanstootgevend'
Jij ook al niet??quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:42 schreef Augustina het volgende:
Goedemorgen.
Ik heb geen enkel idee welke kunstenaar dit kan zijn, Gajus.
Er staat mij uit mijn lurktijd iets van bij dat jij een auto hebt beschildert.quote:Op woensdag 18 mei 2005 06:31 schreef Automatic_Rock het volgende:Hoezo moeten jullie aan mij denken bij dit werk???
![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:48 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Er staat mij uit mijn lurktijd iets van bij dat jij een auto hebt beschildert.
Vandaar.
De gezochte kunstenaar scoort niet hoog onder de Kunstkenners (althans, dat is mijn inschatting) maar des te meer onder de kunstliefhebbers met een kleine beurs.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dan hebben we toch echt een hint nodig Gajus
Ik vermoedde van meet-af-aan dat jij het antwoord zou vinden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Title: Birth of a Dream
Artist: Jack Vettriano
Ik zie een duidelijke verwantschap tussen Edward Hopper en Jack Vettriano: beiden zijn meesterlijk in staat tot het afbeelden van een alledaags tafereel en daarbij de onderhuidse spanning intens voelbaar te maken.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zou ze niet als schilderij aan de muur willen hebben trouwens
Misschien wel, maar dan was het wel voor mijn tijdquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:19 schreef Augustina het volgende:
Had Hopper niet ooit een expositie in het Stedelijk te Amsterdam? Ik geloof dat ik daar geweest ben.
Jajajjajaja, niet jagen hé!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:29 schreef Augustina het volgende:
Ja, die zal het geweest zijn. Ik twijfelde al.
Waar blijft de nieuwe opgave, AR?
http://www.eyestorm.com/artist/Dennis_Hopper_resum%C3%A9.aspxquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:30 schreef Z het volgende:
Dat zal Dennis geweest zijn, twee jaar geleden ofzo was dat.
Daar ging ik ook al vanuit.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:55 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik vermoedde van meet-af-aan dat jij het antwoord zou vinden.![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:46 schreef Augustina het volgende:
Dat lijkt dezelfde stijl als een topic wat momenteel gaande is.
Hans Werner Sahm. Klopt dat?
Ja, idd!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:47 schreef Augustina het volgende:
Titel: Peace of Scenery.
Ja! Nu is een van mijn favoriete kunstenaars aan de beurt.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, idd!!
Is er al een nieuwe opgave???
Zover ben ik nog niet in mijn opvoeding.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hebben jullie met de opvoeding nooit geleerd dat je kunstenaars niet moet opjagen???
... WIe, wat???quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:59 schreef cioran63 het volgende:
Soutine, Vlees.
Hopper heb ik nooit op een greintje humor kunnen betrappen, wat dat betreft heb je gelijk. In dat opzicht vind ik Vettriano veelzijdiger: die weet zowel humor en ernst en vooral combinaties van humor en ernst meesterlijk te brengen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind het werk van Vettriano toch veeel luchtiger hoor Gajus!!
Nee, doe mij maar een Hopper
Hoewel het schildertechnisch misschien wel overeenkomsten heeft, zie ik toch echt 2 verschillende mensen aan het werkquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:05 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hopper heb ik nooit op een greintje humor kunnen betrappen, wat dat betreft heb je gelijk. In dat opzicht vind ik Vettriano veelzijdiger: die weet zowel humor en ernst en vooral combinaties van humor en ernst meesterlijk te brengen.
[afbeelding] [afbeelding]
ter vergelijking werken met soortgelijke thema´s
quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:47 schreef Augustina het volgende:
Bij dennebomen moet ik meteen aan Bob Ross denken. Niet dat ik denk dat dit van Bob Ross is, maar toch.![]()
Oehw, shoot me!quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Happiness is a warm gun. Bang, bang. Shoot, shoot.
Het is niet iets wat ik graag doe, maar ik geef het zoeken op.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:28 schreef ALTER-EGO het volgende:
Na een zoektocht van enkele uren en een daarbij opkomende rsi heb ik nog steeds geen schilder en titel gevonden.
Waarom zou je, het is niet jouw schuld dat ik moeite heb met grenzen stellen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 01:27 schreef cioran63 het volgende:
Oei, nu voel ik me wel een beetje schuldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |