Maak carbonara:quote:Op maandag 28 maart 2005 18:26 schreef shmoopy het volgende:
Uitgebakken spekjes, of je doet iets met gerookte zalm.
Hey, voor iemand die sauzen uit potjes haalt is dat best authentiekquote:
Ja, dat doe ik ook bijna altijd. Neem bijvoorbeeld vandaag: ik was zojuist in de supermarkt en twijfelde tussen kant-en-klare saus van Grande Italia of ingrdiënten om zelf saus te maken. Hoewel ik vandaag tijd in overvloed heb ben ik toch weer voor de kant-en-klre saus gegaan. Wat gehakt en gele paprika toevoegen en ik ben klaar. Pure gemakszucht dus.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hey, voor iemand die sauzen uit potjes haalt is dat best authentiek.
Ja zeker. Even shoarma Bakken (Het restje van gister ca. 400 gr) Als het warm/bruin is één in ringen gesneden prei toevoegen. En +/- 5 min. mee bakken. Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen en dan 1dl water. Even roeren en doorlaten warmen. En tegelijkertijd natuurlijk de pasta koken. Erg lekker.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:33 schreef LostFormat het volgende:
Shoarma door de pastasaus. Is dat te eten? Restjes enzo.
Soep als basis voor een pasta saus?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:26 schreef blondhaar het volgende:
[..]
Ja zeker. Even shoarma Bakken (Het restje van gister ca. 400 gr) Als het warm/bruin is één in ringen gesneden prei toevoegen. En +/- 5 min. mee bakken. Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen en dan 1dl water. Even roeren en doorlaten warmen. En tegelijkertijd natuurlijk de pasta koken. Erg lekker.
quote:Op maandag 28 maart 2005 19:26 schreef blondhaar het volgende:
Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen
Idd, is er ook een vega-pasta saus, zonder tomaat? Niet dat ik niet van tomaat hou, maar ff iets anders!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:32 schreef PLAE@ het volgende:
Nou weet ik weer waarom ik harstikke tevreden ben met die tomatensausen.
Tonijn
Zalm
Spekjes![]()
Ja, maar carbonara is niet meer dan spaghetti met spek, ei en kaas. Hoe gemakkelijk wil je het hebben?.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook bijna altijd. Neem bijvoorbeeld vandaag: ik was zojuist in de supermarkt en twijfelde tussen kant-en-klare saus van Grande Italia of ingrdiënten om zelf saus te maken. Hoewel ik vandaag tijd in overvloed heb ben ik toch weer voor de kant-en-klre saus gegaan. Wat gehakt en gele paprika toevoegen en ik ben klaar. Pure gemakszucht dus.
Kost je een paar uurtjes werk, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef kissa het volgende:
Gewoon zelf saus maken van verse ingrediënten, dat is veel lekkerder dan die sausjes uit potten.
Genoeg te vinden in kookboeken en op internet
Kerriesaus met tagliatelli en scampi'squote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:31 schreef kissa het volgende:
Vega: pasta met kerriesaus, hard gekookte eitjes en veel geraspte belegen kaas.
Kerriesaus: naar smaak ui, champignons, rode paprika en knoflook en ruim kerriepoeder bakken. Bloem toevoegen en even laten meebakken. Al roerend melk toevoegen en een paar minuten laten pruttelen
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:54 schreef placebeau het volgende:
ook lekker:
Tortellini met pesto + beetje room, kersentomaatjes, en oesterzwam.
Neeeeeeee!!!!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:47 schreef -erwin- het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar waarom zou je eigenlijk de moeite doen om die tomaten te ontvellen? Het is veel makkelijker om ze gewoon in een hakker te gooien, zodat je pulp krijgt.
Klinkt ook erg lekker.quote:spaghetti met boterig mosselkookvocht
Vind ik nou ook, maar toch mis ik hier altijd wat in.. ik doe meestal eerst zo'n 450 a 500 gram gehakt uitbakken, daar voeg ik nog 1 grote fijngehakte ui aan toe. Dan nog wat italiaanse kruiden, wat peper en wat knoflook. Dan voeg ik dus die saus toe en laat het wat sudderen.. soms gaat er nog wat geraspte kaas doorheen. Dit is dus als ik ff snel wat pasta klaar moet maken.. normaal maak ik alles zelf.. zowel de saus als de pasta..quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:41 schreef Innocence het volgende:
Als je gewoon uit potje bedoelt zijn die van GrandItalia erg lekker en makkelijk. Is ook redelijk veel keuze in, Montanara, Carbonara, 4 kazen en tonijn vind ik allemaal erg lekker.
Als je geconcentreerde tomatenpuree gebruikt (doe ik bijna altijd) heb je dat ook niet, en ik heb helemaal geen last gehad van velletjes. Ik heb een goede hakker.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!!!!
De blokjes (herkenbare) tomaat zijn juist zo lekker!
En die velletjes gaan dan tussen je tanden zitten, vind ik vervelend
Even je post aangepastquote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef -erwin- het volgende:
Een half uur door laten koken????Dat vind ik niet zo lekker met die groenten. Die kook je daarmee helemaal tot moes (is misschien wel de bedoeling van MR.Z?). Ik zou het zonder groenten (of een deel) zo lang laten koken, en een paar minuten voordat ik het opdien nog ff de groenten er door doen. Dat lijkt mij lekkerder.
ja foutjequote:Op maandag 4 april 2005 08:27 schreef Troel het volgende:
Mr. Z, waarom niet eerst de ui laten bakken en op het einde wat andere groenten erdoor om de smaak van de groenten er nog in te houden
Wat hij zei. Makkelijker kan niet!quote:Op maandag 28 maart 2005 20:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Pasta met een flinke lepel pesto en wat olijfolie erdoor is ook super, eventueel nog wat parmezaanse kaas erover schaven, eventueel nog wat geroosterde pijnboompitjes en klaar
Heerlijk!
* BBQ-kip in kruis grabbelt...quote:
In tegenstelling tot de rest van Nederland kan ik wel wat vet gebruiken, ik eet het dan ook regelmatig ....quote:Op maandag 4 april 2005 17:33 schreef Aventura het volgende:
Ziet er lekker uit, maar is vast onvoorstelbaar vet..Zou dit hooguit eens in de twee weken eten
Dat is ook heel vies, als ik pasta met zalm maak, neem ik altijd gerookte zalm (-snippers).quote:Op maandag 4 april 2005 17:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
mn moeder had laatst pasta met zalm gemaakt, n zo een kruidenkaas saus.
in die zalm zaten allemaal harde rare stukjes, en dara kan ik dus niet tegen.
sindsdien hoef ik geen pasta met kruidenkaassausshit meer , want ik ga serieus direct over mn nek
Echt niet, wordt eens wakker..quote:Op maandag 4 april 2005 17:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Nog even voor in de herhaling:
Boursin, Paturain en al die smeerseltjes horen op stokbrood, niet door de pasta....
Hahaha! echt niet! mijn beste pastasauzen zijn met Boursin en champisnons enzo!quote:Op maandag 4 april 2005 17:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Nog even voor in de herhaling:
Boursin, Paturain en al die smeerseltjes horen op stokbrood, niet door de pasta....
dat zegt genoeg over mij in welke zin dan? Omdat ik de smaak van Boursin in mijn eten wel weet ter waarderen? Kom eens onder die steen vandaan en smell the music!quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En dat zegt waarschijnlijk genoeg over jou...
Ranzig studenteneten.
En dat Boursin cuisine is ook al niet te vreten, vette saustroep, bleh
Maar goed, allemaal mijn mening he
Onder die steen is 't anders behaaglijk warm en zijn er genoeg authentieke sauzen! Kijk, ik snap wel dat we niet allemaal geinteresseerd zijn in het zo authentiek mogelijk houden van het eten en sommigen zijn fan van fusion cooking, maar sommige dingen die ik hier in pastasauzen gegooid zie worden vind ik hetzelfde als aardbeienjam door de bami gooien!quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:07 schreef MarkDeMagiër het volgende:
[..]
dat zegt genoeg over mij in welke zin dan? Omdat ik de smaak van Boursin in mijn eten wel weet ter waarderen? Kom eens onder die steen vandaan en smell the music!
Snap best dat sommige dingen in je ogen niet kunnen, maar kom op, Boursin vind ik erg lekker qua smaak en als je nou een goed smeltbare kaas wilt hebben, dan is dit hem wel!quote:Op dinsdag 5 april 2005 11:28 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Onder die steen is 't anders behaaglijk warm en zijn er genoeg authentieke sauzen! Kijk, ik snap wel dat we niet allemaal geinteresseerd zijn in het zo authentiek mogelijk houden van het eten en sommigen zijn fan van fusion cooking, maar sommige dingen die ik hier in pastasauzen gegooid zie worden vind ik hetzelfde als aardbeienjam door de bami gooien!
En dan zat je te klagen over mijn post over veel te lang gekookte groente he?quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En dat zegt waarschijnlijk genoeg over jou...
Ranzig studenteneten.
En dat Boursin cuisine is ook al niet te vreten, vette saustroep, bleh
Maar goed, allemaal mijn mening he
Ik ben zo dement als een deur, dus sorry, ik heb echt geen idee over welke post je het hebt...quote:Op dinsdag 5 april 2005 12:27 schreef -erwin- het volgende:
[..]
En dan zat je te klagen over mijn post over veel te lang gekookte groente he?
Hmm, ik ben nog aan het zoeken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:56 schreef Oblivion het volgende:
Nee, ik denk niet dat het anders is. Of je "rult" of je hebt dikke klonten.![]()
En wat is het recept wat je gaat maken?![]()
Die stukken tomaat vind ik juist niet te pruimen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:20 schreef Oblivion het volgende:
Ik zou de tomatenpuree vervangen door tomaten uit blik.![]()
Ja, ik ben al druk aan het lezen en basilicum moet ik ook maar eens proberen. Ik ga hier eens wat vaker komen, is goed voor de ontwiklkeling van mijn kookkunsten.quote:En voor de rest: Een heel topic vol!![]()
Ik vind bijvoorbeeld verse basilicum heerlijk, of in olievorm...![]()
Ik ga zo naar de supermarkt en dan ga ik direct eens kijken. Thanks!quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:29 schreef Oblivion het volgende:
Stukjes tomaat, je moet ze wel een beetje fijnknippen.![]()
Maar okay, als je dat niet lekker vind, moet je dat niet doen.
Je kan er lekker zwarte olijven (gesneden, zonder pit) door heen doen.
En je moest eens weten hoeveel soorten olijfolie je wel niet kan kopen...![]()
Met chili, rozemarijn noem maar op.
Ook heel makkelijk zelf te maken.![]()
Doodzonde is kaas door bepaalde pastasauzen gooien. Er zijn sauzen waar het in hoort (dus onderdeel van de saus is) of waar het zeker overheen kan!quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:38 schreef heiden6 het volgende:
Kaas door je pasta mikken is überhaupt doodzonde.
Als je pastasaus met gehakt erin maakt, wat voor gehakt gebruik je dan? Ik neem meestal rundergehakt, omdat ik gemengd gehakt een beetje te vette meuk vind. Nadeel is dat het bij het rullen van dat spul, de boel niet echt gaat zoals het hoort; er zitten brokken in, en die krijg je er alleen met de harde hand uit. Dat is niet de bedoeling, natuurlijk. Iemand een tip hoe dat te voorkomen?
quote:Ingrediënten:
2 Grote Uien
1 bakje champignons
1 Flesje kookroom
1 verpakking roomkaas (ongeveer 100gram)
200 Gram ham
Bereiding
Snij de uien en champignons klein.
Snij de ham in blokjes (Of koop hamblokjes)
Fruit de uien
Voeg de champignons en de hamblokjes toe bak dit.
Voeg de roomkaas toe en laat deze smelten voeg ook de kookroom toe.
Laat dit alles nog even goed door verwarmen.
En daarna eet smakelijk!!![]()
![]()
2 Grote Uien
1 paprika (Pick a Color)
1 Prei
1 blik tomaten puree
2 EL tomaten ketchup
Rode wijn
200 Gram ham
200 Gram gerookt spek
Bereiding
Snij de uien, de paprika en de prei klein.
Snij het spek en de ham in blokjes (Of koop spek en hamblokjes)
Bak de spekjes krokant voeg de uien toe en fruit de uien
Voeg de paprika, prei en de ham toe en bak dit.
Voeg de tomatenpuree en de tomatenketchup toe.
Voeg ook een scheut(je) rode wijn toe.
Laat dit alles nog even goed door verwarmen.
En daarna eet smakelijk!!![]()
![]()
Dat wilde ik dus ook zeggen. Die paprika hoort knapperig te zijn, niet verlept.quote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef -erwin- het volgende:
Een half uur door laten koken????Dat is toch zonde van die groenten. Die kook je daarmee helemaal tot moes. Je kunt het beter zonder groenten (of een deel) zo lang laten koken, en een paar minuten voordat je het opdient nog ff de groenten er door doen. Dat is veel lekkerder.
400 Gram gehakt
2 Rode Uien
2 Kleine blikjes tomatenpuree
2 Teentjes knoflook
1 Macaronipakket
1 (Kippen) Bouillon blokje
Ketchup
Basilicum
Oregano
Bereiding
Snij de uien klein en maak de teentjes knoflook schoon.
Maak een beker bouillon van het bouillonblokje
Fruit de uien samen met de uitgeperste of fijngesneden knoflook.
Voeg de bouillon, de tomaten puree en naar smaak tomaten ketchup toe.
Breng dit op smaak met Basilicum en Oregano
Kruid indien gewenst het gehakt (Dit is niet noodzakelijk)
Roerbak het macaronipakket en het gehakt.
Voeg de gemaakte tomaten saus toe en verwarm alles nog even door.
En daarna eet smakelijk!!
2 of 3 blikjes tonijn in olie (Als je meer wis wil hebben zou ik er drie nemen)
2 Rode Uien
2 Kleine blikjes tomatenpuree
2 Teentjes knoflook
1 Macaronipakket
1 (Kippen) Bouillon blokje
3 EL Vissaus
2 EL Rijstazijn
Ketchup
Basilicum
Bereiding
Snij de uien klein en maak de teentjes knoflook schoon.
Maak een beker bouillon van het bouillonblokje
Fruit de uien samen met de uitgeperste of fijngesneden knoflook.
Voeg de bouillon, de tomaten puree en naar smaak tomaten ketchup toe.
Voeg de vissaus en rijstazijn toe.
Breng dit op smaak met Basilicum
Roerbak het macaronipakket doe dit in de olie uit een blikje tonijn
Voeg de gemaakte tomaten saus en de tonijn toe en verwarm alles nog even door.
En daarna eet smakelijk!!
Is in te vriezen. Dan heb je altijd snel eigen gemaakte pastasaus bij de hand.quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
jheetje, voor hoeveel mensen is dat, een hele scoutingploeg
dat is dan wel weer zo. maar dit wordt wel heeel veel volgens mijquote:Op zondag 21 augustus 2005 12:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is in te vriezen. Dan heb je altijd snel eigen gemaakte pastasaus bij de hand.
"Winnaars"quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:57 schreef SHE het volgende:
Anyway; hier wat snelle winnaars..voor de serieuze eters:
In plaats van iemand af te kammen die het goed bedoelt kun je natuurlijk ook even wat smakelijke recptjes gevenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
"Winnaars"
Wat jij doet is echte klassiekers (te weten gli spaghetti alla carbonara & le tagliatelle (oppure i rigatoni) al ragù) verkrachten... Ui of knoflook door de carbonara? Mamma mia! Voorts heeft een goede ragù (oftewel de overbekende maar in Nederland zelden echt genoten Bolognesesaus) meerdere uren pruttelen nodig, zeker niet noodzakelijk laurierbladeren en als je over een ragù kaas doet heb je in Italië de kok boos aan je tafel!
Dus, denk twee keer na voordat je mensen slechte adviezen geeft en ze probeert door te laten gaan voor authentiek italiaans.
p.s.: je italiaans is waardeloos
Mijn Oma zal het idd vast wel fout doen...een schande voor alle italianenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:45 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
"Winnaars"
Wat jij doet is echte klassiekers (te weten gli spaghetti alla carbonara & le tagliatelle (oppure i rigatoni) al ragù) verkrachten... Ui of knoflook door de carbonara? Mamma mia! Voorts heeft een goede ragù (oftewel de overbekende maar in Nederland zelden echt genoten Bolognesesaus) meerdere uren pruttelen nodig, zeker niet noodzakelijk laurierbladeren en als je over een ragù kaas doet heb je in Italië de kok boos aan je tafel!
Dus, denk twee keer na voordat je mensen slechte adviezen geeft en ze probeert door te laten gaan voor authentiek italiaans.
p.s.: je italiaans is waardeloos
wat hebben jullie toch met die groenten, pleur op met die groenten...ik heb een hekel aan een heel boeket aan allerhande groen in mijn pastaquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:45 schreef komrad het volgende:
she dat is standaard met een variatie in de dranksoort
weinig groenten trouwens, alleen maar fungi en wat sjalotjes
Denk wel dat je dan een bijzondere pasta saus krijgt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:53 schreef SHE het volgende:
Alhoewel mij , asperges erdoorheen wel lekker lijken![]()
Ah, alles weer goedquote:
Ja, zeg... Nou heb ik trek...quote:Op zondag 18 september 2005 23:23 schreef Bluezz het volgende:
De pasta die ik morgen ga maken :
Romige pasta met paddestoelen
-knip-
probeer het eens met een vork!quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:38 schreef heiden6 het volgende:
Kaas door je pasta mikken is überhaupt doodzonde.
Als je pastasaus met gehakt erin maakt, wat voor gehakt gebruik je dan? Ik neem meestal rundergehakt, omdat ik gemengd gehakt een beetje te vette meuk vind. Nadeel is dat het bij het rullen van dat spul, de boel niet echt gaat zoals het hoort; er zitten brokken in, en die krijg je er alleen met de harde hand uit. Dat is niet de bedoeling, natuurlijk. Iemand een tip hoe dat te voorkomen?
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:21 schreef skiczukie het volgende:
Ow.. kan je dat ook zonder pakje maken.
Ik gebruik dus een pakje, maar verder wel champignon, ui, paprika enzo zel erbij knikkeren.
quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:13 schreef AliedaTjuh21 het volgende:
Hoe maken jullie macaroni en spaghetti? Met zo`n kant en klare honig mis of alles vers? Ik gebruik alleen verse ingredienten. Kook zelf tomaten waar ik een lekker kruidig sausje van maak. Champignonnetjes, Paprika, Ui, Prui, Knoflook, Kaas en gehakt erdoor. Lekkere salade erbij. jammie
Topics zijn nu ook gemergedquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:08 schreef Bluezz het volgende:
Er is al een topic over pasta :
Het grote pasta en saus topic
Daar verder graag
Ga vanavond weer pastasaus met tonijn makenquote:Romige Pastasaus met Kaas en Noten
Ingrediënten:
circa 1 el. olijfolie
creme fraiche
Trappistenkaas
gemalen noten (walnoten, hazelnoten en amandelen)
Bereiding:
Een pannetje heetmaken en de olijfolie erin doen.
Dan de creme fraiche smelten (wat je maximaal met een eetlepel uit het
bakje krijgt :-) Dan de kaas erbij: de gebruikte trappistenkaas bleek later
een geslaagde gok te zijn. Smelten in de creme fraiche.
Steeds afwisselend wat creme erbij, dan weer wat kaas smelten, alles op een
laag vuur.
Als het genoeg is, en niet te dik (zorg dat je genoeg creme fraiche hebt)
gemalen noten erbij (ik had een mengsel van walnoten, hazelnoten en
amandelen), goed fijn gemalen.
Eventueel nog wat creme fraiche als het te dik wordt.
Ik ga vanavond maken klinkt toch nog behoorlijk als de toekomstquote:
Geen link wel foto'squote:
Gelukkig, ik heb namelijk nog wel eens mensen die heel raar staan te kijken als ik dat doe,quote:Op maandag 6 februari 2006 17:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Dat doe ik standaard, inderdaad. Overheerlijk.
nee, nooit...quote:Op maandag 6 februari 2006 17:21 schreef Chielus het volgende:
Zijn er meer mensen die Pasta koken in Bouillion, dat is zoveel lekkerder dan in gewoon water. (Tip van de Dag)
Ja, een klein beetje maar niet veel. Was trouwens pasta uit een kerstpakketquote:Op zondag 5 februari 2006 21:44 schreef Jordy-B het volgende:
zit er nog verschil in smaak tussen de verschillende kleuren vlindermacaroni?
Ja, doen wij ook altijd en dat is idd veel lekkerderquote:Op maandag 6 februari 2006 17:21 schreef Chielus het volgende:
Zijn er meer mensen die Pasta koken in Bouillion, dat is zoveel lekkerder dan in gewoon water. (Tip van de Dag)
quote:Op maandag 6 februari 2006 19:25 schreef Serendips het volgende:
Tagliatelle met mango en walnoten in gorgonzola-mascarpone saus...
Ik weet de verhoudingen niet, ik maak dit gerecht altijd op de gok (en met een snufje liefde)
Je hebt nodig voor twee personen:
- tagliatelle
- gormas (gorgonzola met mascarpone, kant en klaar te koop)
- 1 mango
- bekertje creme fraiche
- handjevol walnoten
- bouillonblokje
- versgemalen peper
- zeezout
Smelt de gormas al roerende en voeg creme fraiche toe. Verbrokkel hierin het bouillonblokje. Snij de mango in kleine stukjes en voeg die toe aan de saus. Kook ondertussen de tagliatelle.
Rooster de walnoten en bestrooi deze met zeezout.
Serveer de tagliatelle met de saus en strooi de walnoten erover en geef de pepermolen nog een paar draaitjes erover...Jammie!
Dat lijkt me wel lekker, neem aan dat de mango wel te vervangen is door bijvoorbeeld perzik of abrikoos?
Daarvoor hebben we [Centraal] Italiaans eten Fan Topic!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:16 schreef piertje2 het volgende:
Mag je hier ook andere italiaanse gerechten plaatsen?
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:24 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb eindelijk een adresje gevonden waar ik fatsoenlijke spaghetti kan kopen , niet te dun , niet te dik... (nr.5)
En hou van zelf gemaakte saus dus wie heeft er nog lekkere recepten?
Mijn zelfgemaakte bolognese saus;
een ui en een teentje knoflook in stukjes snijden en aanfruiten.
300gr doorregen runderlappen in een keukenmachine met sikkelmes fijn maken en bij de ui gooien.
100gr ontbijtspek en 50gr gerookte ham in stukjes snijden en er bij doen.
100gr wortelen en 2 stelen bleekselderij ook hakselen en erbij doen.
Flink glas rode wijn erbij en 10 minuten laten stoven.
Dan peper en zout , gemengde italiaanse kruiden en laurierblaadje toevoegen en een pakje/blik gezeefde tomaten toevoegen en dit minimaal 40 minuten laten staan.
Spaghetti koken , laurier blaadje verwijderen en parmezaanse kaas raspen (ik koop altijd een stuk en dit kun je bij zeer veel gerechten gebruiken en is lekkerder dan kant en klare en ook langer te bewaren).
En aangezien je een fles wijn open hebt staan kun je bij je eten natuurlijk een heerlijk glaasje wijn drinken...
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:39 schreef Delicieux het volgende:
Zelfgemaakte Bolognese-saus bij de spaghetti:
twee uien en drie teentje knoflook heel fijn snijden met een mes (knoflook NIET persen!)
uien en knoflook fruiten in een beetje olijfolie
5 tomaten (ontveld door ze even in in kokend heet water de dompelen) toevoegen
beetje peperr beetje zout toevoegen.
Het geheel tot ongeveer twee derde van z'n inhoud laten inkoken op klein vuur.
In aparte pan:
Rundergehakt bakken, op hoog vuur.
Oregano en thijm bijvoegen, (eventueel ook nog een beetje basilicum)
Dan de hierboven genoemde tomatensaus bij het vlees doen en vrijwel onmiddelijk opdienen.
Smaakt heerlijk met vers geraspte Parmezaanse kaas.
TIP: Het tomatensaus-gedeelte is makkelijk in grote hoeveelheden te maken in een grote pan. De saus kan erg makkelijk in porties worden ingevroren, dus dat bespaart je de volgende keer een uur werk! De tomatensaus kan ook gebruikt worden als basissaus voor ondermeer pizza's, Pasta al forno, etc....
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:45 schreef BoukeF het volgende:
fruit een uitje
neem 400 gram gehakt,
rul het door het uitje heen,
voeg ongeveer 200 gram wortelen erdoor.
laat even goed doorbakken
voeg een pot runderboillon toe,
voeg 100 ml rose erbij,
voeg 3 eetlepels ketchup erbij.
laat de saus lekker doorkoken,
totdat vlees en worteltjes weer goed zichtbaar zijn,
gooi er dan een behoorlijke hoeveelheid gare spagetti bij.
nog even door laten warmen nadat het geheel goed gehusseld is,
quote:Op maandag 13 februari 2006 14:48 schreef HostiMeister het volgende:
Ik maak mijn spaghetti meestal zo:
Eerst een mep rundergehakt in een hete pan (500gram) en daar dan éen of twee fijngehakte uien en knoflook tenen onderroeren. Ketjap, sambal en oregano eronder mengen en aanbakken tot hget gehakt goed losgebakken is. Daarna een 4 of 5 tomaten (zonderschil) pureren en eronder mengen (kan ook een blik of twee van die voorgepelde tomaten zijn). En dan een scheut balsamico azijn erdoor. Om het te binden uiteindelijk één of twee blikjes van die tomatenpuree van de delmonte ofzo...
Dat bij je spaghetti et voila...
Dat zal wel....Probeer het eens! Overigens is het met mango echt helemaalquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:18 schreef Aventura het volgende:
Dat lijkt me wel lekker, neem aan dat de mango wel te vervangen is door bijvoorbeeld perzik of abrikoos?
Iets dergelijks heb ik laatst ook gemaakt, maar dan met peper er door heen gemalen ipv een Spaanse peper en er Magor kaas doorheen gesmolten, probeer dat ook eens, zo lekker!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 05:00 schreef NIels25 het volgende:
Gisteren heerlijk gegeten, lekker simpel maar o zo lekker
Verse pasta van de AH genomen (van die gevulde)
Dat gekookt (4 minuten)
Daarbij had ik
Roergebakken spinazie met een uitje, teentje knoflook en stuk spaanse peper er door heen gebakken. Dat afgeblust met Creme Fraice (de light versie)
Pasta op bord, Spinazie roerbak er overheen, en dan het geheel bestrooien met vers uitgebakken spekjes...
Dat is errug lekker!
Vroeger deed ik de moeite om ze in stukjes te snijden maar ben er achter gekomen dat je ze ook in de pan met de pollepel kunt 'snijden'. En ik hou van stukjes tomaat. Als ik absoluut geen stukjes tomaat in m'n saus wil (zoals bij een bolognesesaus) dan gebruik ik een blikje puree aangelengd met groentebouillon.quote:Op zondag 19 februari 2006 16:57 schreef Aventura het volgende:
Ik heb AH eigen merk tomatenblokjes. Ik hou niet van hele tomaten want zijn eigenlijk niet te gebruiken zonder ze te pureren. Ik zal zometeen proberen wat meer geduld op te brengen tijdens het koken
En een scheut olijf oliequote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:02 schreef W1ZZ het volgende:
Goeie mik zout door het water terwijl 't kookt, meer niet.
Redelijk standaard manier om spaghetti te kruiden is om er fijngemalen gedroogde rode peper, fijngesneden peterselie en gefruite knoflook doorheen te gooien, samen met een goede extra vergine olijfolie.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:45 schreef Faithz het volgende:
hm dat doe ik alik dacht dat je het meer kon kruiden
Wat doet de olijfolie? Zout en kruiden geven smaak aan de pasta (en het zout zorgt voor 'n pietsie hogere kooktemperatuur), maar olijfolie in het kookwater mikken heeft niet zoveel zin. Het helpt ook niet tegen het plakken, ofzo...quote:
Dit is inderdaad wat ik in mijn hoofd had.. Misschien dat ook maar eens proberen, niet alles hoeft met saus.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:51 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Redelijk standaard manier om spaghetti te kruiden is om er fijngemalen gedroogde rode peper, fijngesneden peterselie en gefruite knoflook doorheen te gooien, samen met een goede extra vergine olijfolie.
Maar dit wordt an sich als snelle pastahap gegeten, niet met nog meer saus erbij. In It. koop je die mix van peper/peterselie/knoflook kant-en-klaar op de markt.
quote:Op maandag 24 april 2006 13:32 schreef Adelante het volgende:
- penne rigate
- 300 g kipfilet
- eetlepel balsamicoazijn
- beetje olijfolie
- zout, zwarte peper
- blikje artisjokharten
- paar tenen knoflook
- potje bertolli gusto intenso
Kook de pasta tot ie beetgaar is. Meng intussende kip in een kom met de azijn, 2 eetlepels olijfolie, zout en peper en laat 'm 5 minuten staan.
Giet de artisjokharten af en snijd ze in stukjes. Snijd de knoflook vervolgens in plakjes. Verhit wat olijfolie in een kleine koekenpan en bak de plakjes knoflook en de artisjokharten zacht voor ongeveer 5 minuten. Bak de plakjes kip in een andere pan tot ze bruin zijn (ong. 5 minuten).
Giet de pasta af en roer de bertolli saus en het artisjokmengsel erdoor. Warm het geheel nog heel even goed door. Schep de pasta in vier diepe borden en verdeel de gegrilde kip erover.
De paddestoelen hadden we erin.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:31 schreef W1ZZ het volgende:
Korte pastasoorten zoals gigli worden doorgaans gebruikt icm pastasauzen waar stukjes in zitten. Dus sauzen met paddestoelen, of met stukken spek of worst bijv.
Is dat een goed boek? Zijn die recepten niet als een verhaal geschreven?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:32 schreef W1ZZ het volgende:
Is er hier iemand die toevallig het boek 'De Sicliaanse keuken' heeft van Mary Taylor-Simeti en mij de ingrediënten van pasta alla paolina kan vertellen? ansjovis en kaneel weet ik nog wel, maar kan me de rest niet meer herinneren en heb het boek op m'n studentenkamertje laten liggen...
thanks!
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:58 schreef Zuen het volgende:
BEREIDINGSTIJD: 30 minuten
INGREDIËNTEN: 4 personen
500 gram kipfilet
stukje chorizo worst of gesneden van ± 200 gram
1 blikje gepelde tomaten
1 blikje tomatenpuree
1 blikje harico verts of fijne sperziebonen
knoflook
oregano
fusilli macaroni of een andere pasta
BEREIDINGSWIJZE:
Kipfilet kleinsnijden en gaar laten bakken, gepelde tomaten en tomatenpuree erdoor, en dan de sperziebonen, chorizo, de kruiden en de knoflook toevoegen. Het geheel even laten pruttelen. De pasta koken en het kipmengsel erdoorheen mengen. Eventueel geraspte kaas erover en een lekkere tomatensalade erbij, lekker makkelijk. Smakelijk eten.
Aanrader![]()
![]()
. Die chorizoplakjes moeten wel heel dun zijn echt heerlijk..
Ik heb het geprobeerd en ik vond het niet zo speciaal. Pasta-pesto is me altijd toch net even iets te vettig. Bovendien mengen de pesto en Griekse yoghurt (ipv cottage cheese) niet zo mooi.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:01 schreef Tourniquet het volgende:
Het volgende recept vind ik altijd erg geslaagd. De geur alleen al is om van te watertanden!![]()
Fettuccine met olijven en parmezaanse kaas
Italiaans / vegetarisch
Bereiding: 25 minuten
Ingrediënten voor 2 personen:
250 gram fettucine
olijfolie
2 eetlepels kappertjes
scheut witte wijn
2 flinke eetlepels rode pesto
1 grote teen knoflook
10 (zwarte) olijven
1 eetlepel limoensap
2 flinke eetlepels cottage cheese
zout/peper
Parmezaanse kaas
Bereiding: Kook de pasta gaar en bak ondertussen in olijfolie de in stukjes gesneden knoflook, de kappertjes en de pesto. Doe ook een scheut witte wijn erbij. Voeg na een minuut de in ringetjes gesneden olijven toe, de cottage cheese en wat limoen of citroensap. Roer het sausje goed om en doe de inmiddels uitgelekte pasta bij het sausje. Voeg peper en zout toe en hussel het geheel goed door elkaar. Doe op het bord nog vers geraspte Parmezaanse kaas erbij.![]()
Het is echt wel vetter dan een tomatensausje. In pesto zit gewoon veel olie. Het is misschien even vet als een bechamelsaus, maar het probleem met bovenstaand recept is, naar mijn mening, dat de ingrediënten niet mooi mengen. Dat is ook te zien op de derde foto.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:21 schreef W1ZZ het volgende:
Spaghetti al pesto is zeker niet vetter dan andere sauzen
Gewoon verse pesto alla genovese maken en dat mengen met de gekookte spaghetti en klaar is kees.
Moet je ns proberen Italiaanse hoeveelheden saus op je bord te kwakkenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:44 schreef Serendips het volgende:
[..]
Het is echt wel vetter dan een tomatensausje. In pesto zit gewoon veel olie. Het is misschien even vet als een bechamelsaus, maar het probleem met bovenstaand recept is, naar mijn mening, dat de ingrediënten niet mooi mengen. Dat is ook te zien op de derde foto.
Ik wist dat dat ging komen...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:59 schreef W1ZZ het volgende:
Moet je ns proberen Italiaanse hoeveelheden saus op je bord te kwakken![]()
Nee, maar ik had het specifiek over dit gerecht. Op die foto kun je zien dat het niet mooi mengt en het vet zich afscheidt.quote:Over de bovenstaande foto's heb ik 't trouwens toch ook helemaal niet?Ik ben van mening dat pesto al een saus is en 't nergens voor nodig is om daar nog andere onzin bij te kwakken.
dit ziet er erg lekker uit, als er niks tussenkomt vanavond, ga ik dit eens proberenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Bismarck het volgende:
Volgende recept is erg lekker en eenvoudig te bereiden.
Pasta met tonijn en pesto
hoofdgerecht voor 2 personen
150 gram tagliatelle - 1 blikje tonijn (200 gram) - 1 deciliter slagroom - 1 potje groene pestosaus - verse peper - geraspte Parmezaanse kaas - eventueel een paar blaadjes fijngesneden - verse basilicum -
Tagliatelle 'al dente' koken. Intussen tonijn (olie erbij laten)in kleine stukjes maken. Tagliatelle afgieten en terug in de pan. Slagroom, pesto en tonijn erdoor. Goed warm laten worden. Garneren met basilicum. Parmezaanse kaas en verse peper erover.
Een hele pot pesto!? I.c.m. room!?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Bismarck het volgende:
Volgende recept is erg lekker en eenvoudig te bereiden.
Pasta met tonijn en pesto
hoofdgerecht voor 2 personen
150 gram tagliatelle - 1 blikje tonijn (200 gram) - 1 deciliter slagroom - 1 potje groene pestosaus - verse peper - geraspte Parmezaanse kaas - eventueel een paar blaadjes fijngesneden - verse basilicum -
Tagliatelle 'al dente' koken. Intussen tonijn (olie erbij laten)in kleine stukjes maken. Tagliatelle afgieten en terug in de pan. Slagroom, pesto en tonijn erdoor. Goed warm laten worden. Garneren met basilicum. Parmezaanse kaas en verse peper erover.
sodeju, wat een recept. Een hele pot pesto, 200 gr. tonijn, 1 dl slagroom op 150 gr. pasta! Bang dat je saus tekort komt?quote:
Wat bedoel je dan met een potje!? Een eetlepel!? Want de hoeveelheid saus die jij hier specificeert kun je wel over een halve kilo pasta gooien! En Grana en Parmigiano smaken volgens mij niet hetzelfde, bij lange na niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:43 schreef Bismarck het volgende:
Er staat een potje groene pestosaus. Geen pot groene pestosaus. Daarnaast moet je afhankelijk van je smaak een aantal lepels bij de pasta ingooien. De deciliter slagroom moet er wel in zijn geheel bij. Er staat toch ook niet bij hoeveel geraspte Parmazaanse kaas erbij moet. Dan begrijpt iedereen toch ook wel dat er voor de smaak en de garnering wat geraspte kaas overheen moet. Of zijn er dan ook figuren die een pond parmazaanse kaas over de pasta heen gooien.
Voor de Parmezaanse kaas kan je overigens ook de AH variant, grano padano, gebruiken. Voor de verse basilicum werkt diepgevroren basilicum ook.
Dat hangt voor mij maar zo helemaal van de saus af! Vver een tomatensaus vind ik over het algemeen pecorino romano of toscano het lekkerst... Als de kaas door de saus heen moet dan gezouten ricotta of caciocavallo.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:59 schreef kaneeljunk het volgende:
Sinds ik heerlijk heb gegeten in een Italiaans restaurant vind ik m'n zelfgemaakte pasta niet zo lekker meer en dus ben ik een beetje aan het experimenteren met andere kaas, andere saus enz.
Wat vinden jullie nou de lekkerste kaas voor in de pasta?
Zo dat is weer eens wat anders dan de Goudse of Parmezaanse kans die ik er normaal gesproken doorheen gooi.quote:Op zondag 1 juli 2007 19:11 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Dat hangt voor mij maar zo helemaal van de saus af! Vver een tomatensaus vind ik over het algemeen pecorino romano of toscano het lekkerst... Als de kaas door de saus heen moet dan gezouten ricotta of caciocavallo.
Schop, want dit eten we morgenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:01 schreef Prips het volgende:
kip met prei, pijnboompitjes, knoflook, rode of groene pesto, italiaanse kruiden, creme fraishe en pasta.
Aantal personen: 2
Bereidingstijd: 10-20 minuten
Voorbereiding:
snij de kipfilet in blokjes en maak een marinade van olijfolie, 1 teen geperste knoflook en de italiaanse kruiden en peper en zout. Leg de kipblokjes ongeveer een uurtje in.
Snij de prei in ringen.
Ingredienten:
2 kipfilets
2 tenen knoflook (mogen er meer of minder zijn, naar eigen smaak)
peper en zout
1 a 2 koffielepels groene of rode pesto
koffielepel italiaanse kruiden
prei
1 bekertje creme fraishe
pijnboompitjes (naar eigen inzicht)
pasta (maakt niet uit welke, ik gebruik altijd 'penne')
scheut olijfolie
Hulpmiddelen:
lekkere grote pan om de kip in klaar te maken en een pan om de pasta in te koken
Bereidingswijze:
doe de gemarineerde kip in een hete pan, doe in de pan GEEN olie meer, want de kip heeft al in een marinade van olie gelegen en anders wordt het te vettig. bak de kip goudbruin, doe de prei erbij, bak deze heel even mee. Doe nu een bekertje creme fraishe erbij, de pan zachter zetten, doe 1 of 2 eetlepels pesto erbij en even laten pruttelen. Zet ondertussen een kleine koekenpan even op het vuur, dat deze goed warm wordt en doe daar dan de pijnboompitjes in (geen olie toevoegen!!!). Rooster de pitjes heel even, ze mogen niet zwart worden. Doe de pijnboompitjes bij de kip doe de pasta erbij en klaar is het gerecht.
![]()
Waar kan ik dan grano duro (goedkoop) krijgen?quote:Op zondag 23 september 2007 19:13 schreef W1ZZ het volgende:
David, "00" bloem is eigenlijk bedoeld voor pizza- en focacciadeeg, pasta maak je doorgaans van een 50/50 mengselgrano duro en gewone bloem (onze gewone bloem is weer "harder" dan 00). Ik denk dat elke Italiaanse delicatessenzaak wel 00 verkoopt, maar 3E is wel heel erg veel geld voor iets dat in IT 50ct voor een kilo kost...
Ik deed het in het begin met gewone bloem. Het resultaat viel me een beetje tegen: ik vond toen dat het bijna de moeite niet was om hetzelf te maken, hoeveel positiefs ik er ook over had gelezen. Maar sinds ik die 'la tua farina' in huis heb wil ik bijna niks anders meer eten, zo lekker is het.quote:Op zondag 23 september 2007 20:07 schreef W1ZZ het volgende:
Tuurlijk is 00 ook geschikt om pasta mee te maken, ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het ook met gewone bloem kunt doen, dat is een stuk goedkoper!
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:33 schreef klaarover het volgende:
Sorrie hoor, maar pasta met kerrie?
Op visite heb ik eens macaronie met Smac gegeten. En ja, er stond ook Ketjap Manis op tafel, voor erbij. Brrrr....
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat is dé manier om pasta carbonara te maken?
ik heb lekkere italiaanse parmezaan in huis, dus wil het van de week lekker gaan eten
quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mss wat laat, maar die van 'ons' smaakt altijd overheerlijk en zéér simpel te maken
Van deze site.
Qua rauw ei, paul golferkan er ook absoluut niet tegen, en dit gaat altijd goed. Moet echt goed heet, in een hete bak etc etc klaargemaakt worden en snel bereid.
nou, dit geprobeerd, met een speklapje, dacht dat ik nog ontbijtspek had, maar dat was dus niet zoquote:Op zondag 7 oktober 2007 00:16 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb mijn recept al een aantal keer eerder neergegooid geloof ik en is in grote lijnen gelijk aan het voorafgaande. Maar ik zou er nooit ui in doen. het mooie aan een carbonara is dat het echt té perfect op het aantal eters is af te stemmen:
1 ei pp
25gr spek pp
25gr parmezaan/pecorino-mengsel pp
100gr spaghetti pp
z&p
pasta koken, spek uitbakken, kaas met ei mengen. pasta en spek incl. vet dat uit het spek is gekomen mengen, ei/kaasmengsel erbij. goed roeren, direct opdienen.
Je kan eventueel een beetje room toevoegen om het toch wat smeuïg te krijgen... Er hoort geen room in, maar het is een prima manier om toch dat smeuïge effect te krijgen zonder dat je met half-rauw ei hoeft te werken...quote:Op zondag 7 oktober 2007 00:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, dat zou een optie zijn
zou het nog wel lekker zijn dan?
misschien moet ik het gewoon eens zo proberen, een ietwat alternatieve versie..
spaghetti met champignons en gorgonzola vier personenquote:Op woensdag 7 november 2007 13:05 schreef pmdomela het volgende:
vegetarisch
Geitenkaas! Chevre naturel, lekker romig en smaakt fantastisch bij tomatensaus.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:59 schreef kaneeljunk het volgende:
Sinds ik heerlijk heb gegeten in een Italiaans restaurant vind ik m'n zelfgemaakte pasta niet zo lekker meer en dus ben ik een beetje aan het experimenteren met andere kaas, andere saus enz.
Wat vinden jullie nou de lekkerste kaas voor in de pasta?
quote:Ingrediënten
100 g tagliatelle (pasta)
1 eetlepel boter
1 kogelbiefstuk op kamertemperatuur
versgemalen zwarte peper
1/2 bakje cherrytomaten (a 250 g, gehalveerd)
2-3 eetlepels verse rode pesto (bakje a 150 g)
8 zwarte olijven zonder pit, grofgehakt
6 blaadjes basilicum
Bereiden
Tagliatelle volgens gebruiksaanwijzing beetgaar koken. In kleine koekenpan boter verhitten. Zodra schuim bijna is weggetrokken, biefstuk in pan leggen en op hoog vuur aan elke kant 1 min. bakken. Vuur lager zetten en biefstuk nog 1-2 min. bakken, tot vlees vanbinnen rosé is. Biefstuk op snijplank leggen, met zout en peper bestrooien en even laten rusten onder aluminiumfolie. Tomaatjes in achtergebleven bakvet 2 min. bakken. Tagliatelle afgieten, 2 el van kookvocht bewaren. In kom pesto losroeren met kookvocht. Tagliatelle mengen met pesto. Op smaak brengen met zout en peper. Voorzichtig tomaatjes en olijven door tagliatelle scheppen, nog even doorwarmen. Biefstuk halveren en in plakjes snijden. Tagliatelle in diep bord overdoen en plakjes biefstuk erop leggen. Basilicum grof scheuren boven pasta.
Spannend receptje.quote:Op zondag 8 juni 2008 23:54 schreef Marije het volgende:
Superlekker recept
Ik maak het pastadeeg altijd met een pastamachine, garandeert toch wel pasta die overal even dik is zeg maar. Verder is de beste manier om ravioli te maken in mijn ogen nog altijd gewoon door de lange lap pastadeeg om de 3à4 cm de bedekken met een theelepeltje vulling en dan langs de lange zijde dichtklappen, vervolgens goed aandrukken tussen de vullingen en aan de rand en met een raviolisnijdertje de ravioli van elkaar losmaken. Nooit problemen gehad met lekke ravioli...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:12 schreef Gripper het volgende:
Ik had gisteravond het ambitieuze plan om zelf ravioli te maken, zaterdag heb ik namelijk een raviolimaker gekregen, zo'n wolvenklem achtig apparaat.
Dus, lekker met de hand een deegje gerold, mooie dunne cirkels uitgesneden, gevuld met lekkere vullinkjes, en gekookt. maar, sommigen werden daardoor theezakjes, met meer water dan vulling erin.
1 of 2 waren al lek toen ze de pan in gingen, dus dat is niet heel vreemd, maar ook een aantal andere ravioli's die wel goed dichtzaten (randjes dicht geplakt met eiwit) waren volgelopen.
Waar ligt dat aan? Te dun deeg gebruikt, waardoor het volstroomt? En hoe voorkom ik voortaan een enorm waterballet op mn bord? na het eten lag daar wel erg veel kookvocht op...
Zou een pastamachine helpen om een mooier deeg te krijgen? Met een deegroller is het sowieso wel erg hard werken
Ook maar eentjequote:
Voor hoeveel personen is die pasta carbonera ?quote:Op woensdag 22 april 2009 01:09 schreef Chokeme het volgende:
Pasta carbonara:
-2 sjalotjes
-teentje knoflook
-300 gr gerookte spek
-60 gr geraspte parmezaanse kaas
-60 ml room
-verse peterselie
-3 eidooiers
-ongeveer 100 gr pasta p.p.
De saus: Eidooiers scheiden, peterselie fijnhakken, dit samen met de room, kaas, zout en peper mengen.
Spekjes, knoflook en sjalotjes uitbakken, de pasta er over heen gooien, de saus er over heen gooien (zet het vuur uit want anders stolt het ei!) Effe doorroeren.
Ik zelf doe 4 ipv 3 eidooiers en parmezaanse+jonge kaas ipv alleen parmezaanse kaas.
Ik heb in 3 italiaanse restaurants pasta carbonara gehad en geen 1 kwam ook maar in de buurt van deze
Deze heb ik van het forum trouwens.
Snelle lekkere tonijnsaus:
1 grote of 2 kleine uien en een half bakje champignons (+- 125 gram) fruiten, dan 1 pak tomato frito, half bakje creme fraiche (75 gr), en 2 blikjes tonijn er door. Italiaanse kruiden en peper er door.
Sommige sausjes uit een pot zijn echt welZelf een beetje opleuken met gehakt, tonijn, garnaaltjes oid.
Vendura saus van de C1000, zak groentemix erbij, gehakt, knoflook, peper, italiaanse kruiden of oregano. Goed te doen.
Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifugequote:Op woensdag 22 april 2009 09:57 schreef Stansfield het volgende:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)ooking/pastamachine/
Is dit wat?
Ja daar ben ik wel een beetje bang voor. Maar daarom vind ik 13 euro wel een ok bedrag. Je hebt ook die dingen van 40 euro. En wie weet is het wel heel erg veel lekkerder.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:28 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Veel werk. Ik voorspel dat je hem 1 x gaat gebruiken , erachter komt dat het vreselijk veel werk is om zelf pasta te maken , om hem vervolgens stof te laten happen naast de milkshakemaker en de sapcentrifuge
Zo lekker hé.quote:Op maandag 17 december 2007 15:47 schreef Mirjam het volgende:
vanavond weer lekker simpel spaghetti carbonara eten
Wij eten er met 3 man van.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Voor hoeveel personen is die pasta carbonera ?
Recept ff opgeslagen op pcquote:
Nog een toevoeging @ carbonara saus:quote:
... is zonder room.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:09 schreef Chokeme het volgende:
Pasta carbonara:
Is dat zo ? Ik heb hier meerdere kookboeken met carbonara sauzen waar room in moet.quote:
En deze heb ik vandaag gemaakt. Om eerlijk te zijn was de citroensmaak nogal overweldigendquote:Op zondag 8 juni 2008 23:54 schreef Marije het volgende:
Superlekker recept ( althans dat vinden mijn vriend en ik dan :-) ) Lekker fris voor in de zomer...pasta met citroen!
Voor 3 personen:
- pasta ( geen gevulde, maar bijv. penne of van die vlindertjes)
- rasp van 1 citroen
- sap van 1 citroen
- vruchtvlees van 1 - 2 citroenen
- hamblokjes of gerookte kip
- paar stengels lente ui
- pakje creme fraiche ( 125 ml)
Je kookt de pasta gaar. Ondertussen rasp je de citroen, pers je sap uit een citroen ( of makkelijker: gebruik je gewoon kant en klare citroensap die je bij de super kunt halen) en haal je het vruchtvlees uit 1 of 2 citroenen. Dit kun je het beste doen door de citroen in 4 delen te snijden en dan met een lepeltje het vruchtvlees er uit te halen.
Als de pasta bijna klaar is gooi je de gerookte kip of hamblokjes even in de pan, samen met de lente ui en de citroensap. Als dit een minuutje ongeveer warm is geworden doe je er de creme fraiche + vruchtvlees + citroenrasp bij. Laat het weer even warm worden, totdat de creme fraiche vloeibaarder is geworden. Gooi het vervolgens over de pasta.
Voor de vitamientjes kun je er een salade bij serveren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |