Maak carbonara:quote:Op maandag 28 maart 2005 18:26 schreef shmoopy het volgende:
Uitgebakken spekjes, of je doet iets met gerookte zalm.
Hey, voor iemand die sauzen uit potjes haalt is dat best authentiekquote:
Ja, dat doe ik ook bijna altijd. Neem bijvoorbeeld vandaag: ik was zojuist in de supermarkt en twijfelde tussen kant-en-klare saus van Grande Italia of ingrdiënten om zelf saus te maken. Hoewel ik vandaag tijd in overvloed heb ben ik toch weer voor de kant-en-klre saus gegaan. Wat gehakt en gele paprika toevoegen en ik ben klaar. Pure gemakszucht dus.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hey, voor iemand die sauzen uit potjes haalt is dat best authentiek.
Ja zeker. Even shoarma Bakken (Het restje van gister ca. 400 gr) Als het warm/bruin is één in ringen gesneden prei toevoegen. En +/- 5 min. mee bakken. Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen en dan 1dl water. Even roeren en doorlaten warmen. En tegelijkertijd natuurlijk de pasta koken. Erg lekker.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:33 schreef LostFormat het volgende:
Shoarma door de pastasaus. Is dat te eten? Restjes enzo.
Soep als basis voor een pasta saus?quote:Op maandag 28 maart 2005 19:26 schreef blondhaar het volgende:
[..]
Ja zeker. Even shoarma Bakken (Het restje van gister ca. 400 gr) Als het warm/bruin is één in ringen gesneden prei toevoegen. En +/- 5 min. mee bakken. Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen en dan 1dl water. Even roeren en doorlaten warmen. En tegelijkertijd natuurlijk de pasta koken. Erg lekker.
quote:Op maandag 28 maart 2005 19:26 schreef blondhaar het volgende:
Dan een blik champignon soep. (AH 460ml goed voor 1 liter soep ) toevoegen
Idd, is er ook een vega-pasta saus, zonder tomaat? Niet dat ik niet van tomaat hou, maar ff iets anders!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:32 schreef PLAE@ het volgende:
Nou weet ik weer waarom ik harstikke tevreden ben met die tomatensausen.
Tonijn
Zalm
Spekjes![]()
Ja, maar carbonara is niet meer dan spaghetti met spek, ei en kaas. Hoe gemakkelijk wil je het hebben?.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook bijna altijd. Neem bijvoorbeeld vandaag: ik was zojuist in de supermarkt en twijfelde tussen kant-en-klare saus van Grande Italia of ingrdiënten om zelf saus te maken. Hoewel ik vandaag tijd in overvloed heb ben ik toch weer voor de kant-en-klre saus gegaan. Wat gehakt en gele paprika toevoegen en ik ben klaar. Pure gemakszucht dus.
Kost je een paar uurtjes werk, maar dan heb je ook wat.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:09 schreef kissa het volgende:
Gewoon zelf saus maken van verse ingrediënten, dat is veel lekkerder dan die sausjes uit potten.
Genoeg te vinden in kookboeken en op internet
Kerriesaus met tagliatelli en scampi'squote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:31 schreef kissa het volgende:
Vega: pasta met kerriesaus, hard gekookte eitjes en veel geraspte belegen kaas.
Kerriesaus: naar smaak ui, champignons, rode paprika en knoflook en ruim kerriepoeder bakken. Bloem toevoegen en even laten meebakken. Al roerend melk toevoegen en een paar minuten laten pruttelen
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:54 schreef placebeau het volgende:
ook lekker:
Tortellini met pesto + beetje room, kersentomaatjes, en oesterzwam.
Neeeeeeee!!!!!quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:47 schreef -erwin- het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar waarom zou je eigenlijk de moeite doen om die tomaten te ontvellen? Het is veel makkelijker om ze gewoon in een hakker te gooien, zodat je pulp krijgt.
Klinkt ook erg lekker.quote:spaghetti met boterig mosselkookvocht
Vind ik nou ook, maar toch mis ik hier altijd wat in.. ik doe meestal eerst zo'n 450 a 500 gram gehakt uitbakken, daar voeg ik nog 1 grote fijngehakte ui aan toe. Dan nog wat italiaanse kruiden, wat peper en wat knoflook. Dan voeg ik dus die saus toe en laat het wat sudderen.. soms gaat er nog wat geraspte kaas doorheen. Dit is dus als ik ff snel wat pasta klaar moet maken.. normaal maak ik alles zelf.. zowel de saus als de pasta..quote:Op donderdag 31 maart 2005 12:41 schreef Innocence het volgende:
Als je gewoon uit potje bedoelt zijn die van GrandItalia erg lekker en makkelijk. Is ook redelijk veel keuze in, Montanara, Carbonara, 4 kazen en tonijn vind ik allemaal erg lekker.
Als je geconcentreerde tomatenpuree gebruikt (doe ik bijna altijd) heb je dat ook niet, en ik heb helemaal geen last gehad van velletjes. Ik heb een goede hakker.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Neeeeeeee!!!!!
De blokjes (herkenbare) tomaat zijn juist zo lekker!
En die velletjes gaan dan tussen je tanden zitten, vind ik vervelend
Even je post aangepastquote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef -erwin- het volgende:
Een half uur door laten koken????Dat vind ik niet zo lekker met die groenten. Die kook je daarmee helemaal tot moes (is misschien wel de bedoeling van MR.Z?). Ik zou het zonder groenten (of een deel) zo lang laten koken, en een paar minuten voordat ik het opdien nog ff de groenten er door doen. Dat lijkt mij lekkerder.
ja foutjequote:Op maandag 4 april 2005 08:27 schreef Troel het volgende:
Mr. Z, waarom niet eerst de ui laten bakken en op het einde wat andere groenten erdoor om de smaak van de groenten er nog in te houden
Wat hij zei. Makkelijker kan niet!quote:Op maandag 28 maart 2005 20:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Pasta met een flinke lepel pesto en wat olijfolie erdoor is ook super, eventueel nog wat parmezaanse kaas erover schaven, eventueel nog wat geroosterde pijnboompitjes en klaar
Heerlijk!
* BBQ-kip in kruis grabbelt...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |