abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25263706
ik ga dit weekend een eigen pasta saus proberen te maken, maar ik heb wel wat pointers nodig wat betreft ik erin kan/zal stoppen. natuurlijk is de basis met (gepelde) tomaten en tomaten, puree. wortelen kunnen ook geen kwaad meen ik, maar verder? iemand tips?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:01:14 #2
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_25263831
Paprika, champignons en courgette zijn ook erg lekker in pastasaus.
pi_25264099
Gehakt, basilicum, tomaten.
Zalm, zwarte olijven, ansjovis, tomaten, basilicum.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:46:20 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25264414
pastasaus

de basis: tomaten, knoflook, oregano, ui
de vulling: gehakt, wortel, prei, paperika, champignons, courgette, olijven, etc.
maken?
gehakt, ui&knoflook rul door elkaar heen bakken, champignons erdoor, meebakken,stoofgroentes toevoegen, ff pruttelen, tomaten saus/puree/sugo erbij doorroeren, opwarmen, zout, peper&andere kruiden erdoor et voila!
1 heerlijke pastasaus!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_25264838
Wat ook erg lekker is: wat spinazie door je saus!
Theelepeltje pesto kan ook geen kwaad overigens!
pi_25264849
hmm pastasaus.... saus voor over de pasta!
pi_25264895
Je hebt veel varianten. Wat voor vlees ga je gebruiken, of wordt het vegetarisch?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25267286
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:24 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je hebt veel varianten. Wat voor vlees ga je gebruiken, of wordt het vegetarisch?
verandering van spijs doet eten. allebei dus
pi_25268450
veeeeel pesto en koksroom vind ik zelf lekker
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:52:58 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25268861
Prie, Paprika, spekjes, ham en tomaten puree

En natuurlijk een flinke scheut rode wijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:55:40 #11
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_25268892
Nou, je flikkerd een zooi tomaten in een speciekuip en gaat met blote voeten rondjes stampen in die kuip.

Voila.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_25268980
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:55 schreef Furby het volgende:
Nou, je flikkerd een zooi tomaten in een speciekuip en gaat met blote voeten rondjes stampen in die kuip.

Voila.
hoeft 'ie ook geen kaas meer toe te voegen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_25269072
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:55 schreef Furby het volgende:

Voila.
Wel eerst langs de dokter gaan om te kijken of je geen voetschimmel hebt...

Wat al eerder is gezegd, spinazie maar dan met boursin...
Of tomaten ontvellen, in heet water, uitje fruiten, gehakt rullen, beetje italiaanse kruiden, ansjovisje, en flink peper.

Ohof: Boter, veel knoflook (er later pas bij doen, anders wordt het bitter) veel ui, een chilipepertje....cremefraiche en garnalen....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25272661
Eigenlijk moet je er zo min mogelijk in doen! Wat tomatenblokjes, knoflook en kruiden (oregano, basilicum) is voldoende en dan als finishing touch voor het opdienen wat parmigiano en verse basilicum, dat is het lekkerst.

Less is more, hoe minder hoe lekkerder!
pi_25272737
nee... dat is niet zo....
pi_25272762
Guacamole kan je proberen
-
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2005 @ 23:11:50 #17
43556 miss_dynastie
pi_25273048
Doe er vaak ook nog een zooi hamblokjes doorheen
pi_25273799
laatst had ik iets lekker gemaakt toen mijn moeder kwam eten...

Hamblokjes bakken
soepgroenten (of iets anders naar keuze, niet teveel!) toevoegen
1 potje groene pesto en flink wat koksroom toevoegen

Serveren met groene tagliatella (erg belangrijk!)
pi_25273987
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hoeft 'ie ook geen kaas meer toe te voegen...
pi_25280731
Deze maak ik wel es als snack tussendoor
hij is misschien een beetje onconventioneel, maar de smaak is fantastisch en de saus blijft zo lekker aan je deegwaren plakken... **gaat strax pastasaus maken!!!* *

je snippert een uitje fijn en bakt dat aan in olijfolie, doet er tomaten bij (je kunt ze wel best van hun schil ontdoen) en in blokjes gesneden paprika's, eventueel voeg je wat witte wijn toe, en je laat t allemaal zachtjes sudderen (deksel op de pan), kruiden doe ik meestal met oregano en een 'pomodori-mix', owja, en samen met de tomaten voeg ik ook nog een half Knorr-bouquet-bouillonblokje toe (verkruimelen). Nu nog een goeie geut room toevoegen, geraspte kaas er bij, en nog ff warm laten worden zodat de kaas smelt in je saus... als laatste basilicum er bij en meteen serveren.
Als de saus koud wordt, stolt de kaas en krijg je nogal een vast geheel, daarom beter op de réchaud plaatsen... is bij mij niet echt nodig omdat ik t altijd in eenpersoonsporties maak
Zoals ik al zei, beetje onconventioneel, maar lekker!
The eye flees from ugliness until it finds a pillar of beauty to rest upon
pi_25281725
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:54 schreef Underdoggy het volgende:
laatst had ik iets lekker gemaakt toen mijn moeder kwam eten...

Hamblokjes bakken
soepgroenten (of iets anders naar keuze, niet teveel!) toevoegen
1 potje groene pesto en flink wat koksroom toevoegen

Serveren met groene tagliatella (erg belangrijk!)
Sorry, maar gatver! Typisch 'nederlands variëren met pastasaus.'

Less is more zoals al werd gezegd... Er is een aantal klassiekers maar ik kijk vaak wat ik in de koelkast heb. Gisteren voor de lunch was het een saus van een teen knoflook (in plakjes gesneden), een blikje tomatenpuree, wat runderbouillon (voor de smaak maar vooral om de tomatenpuree mee aan te lengen), een scheut rode wijn en een in stukjes gesneden salsiccia (italiaanse saucijs, niet te verwarren met nederlandse saucijzen want die hebben echt een heel andere smaak) en z&p.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_25281772
quote:
Op zondag 27 februari 2005 14:37 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Sorry, maar gatver! Typisch 'nederlands variëren met pastasaus.'

Er is een aantal klassiekers maar ik kijk vaak wat ik in de koelkast heb.
Wat doe je zelf dan?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25281866
quote:
Op zondag 27 februari 2005 14:42 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Wat doe je zelf dan?
Ik kijk wat ik heb en daar maak ik een saus mee, maar pastasaus maken is hetzelfde als je aankleden: Een aantal dingen past gewoon goed bij elkaar en een aantal dingen niet. Daarbij moet je gewoon niet te enthousiast gaan lopen doen met ingrediënten. Als je naar de bovenstaand geschetste saus kijkt zit er eigenlijk maar één ingrediënt in, namelijk de worst. De rest is óf om er een saus van te maken óf om de smaak van de worst te ondersteunen. Dat is typisch italiaans, niet een zak soepgroenten bij wat blokjes ham (onitaliaanser kan bijna niet, een pak soepgroenten en hamblokjes) flikkeren, pesto en room erbij en hoppa, saus voor over de pasta! (met dito intonatie van de Heinz reclame)

Ik zeg overigens niet dat die combi niet lekker kan zijn, maar de auteur wilde iemand anders verbeteren op diens visie op pastasauzen (die mijns insziens de juiste was) en komt vervolgens met zo'n brouwsel aanzetten...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 27 februari 2005 @ 14:52:04 #24
24361 Neva
Mania lovin'
pi_25281883
t tomato frito van heinz 2 pakjes een half flesje finesse koksroom een bakje verse champignons
eventueel bij voegen verse parika ui prei wortelen etc.. ong 100 gr bij mekaar... qua verse groenten
Roerbak de groenten en champignons en bak 4 kipfiletjes
gooi bij de groente de tomato frito en laat dit zachtjes prutelen 15 minuutjes.. gooi er dan de finesse koksroom bij.
Als pasta erbij zou ik penne rigata nemen.

opdienen een kipfilet op bord leggen met de penne erom heen en giet daar wat saus overheen
pi_25281988
STEL nu dat ik een voorstel zou doen om een lekker pittig currysausje te maken, in blokjesgesneden kipfilet te bakken (MET verkruimeld bouillonblokje, voor dat lekkere korstje) en om dat dan samen met frisgroene erwtjes door je pasta te mengelen... loop ik dan t risico als pastasaus-barbaar veroordeeld te worden??? (btw... geraspte zure appel met currysaus... mmmmmmmmmm )
The eye flees from ugliness until it finds a pillar of beauty to rest upon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')